Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Alekhine's Gun

Death to Spies 3: Ghost of Moscow

70
5 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > stealth akce *
akce > 3rd person akce
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
01.03.2016 PS4XOne
11.03.2016 PC
Vývojáři:
, (XOne verze, PS4 verze)
Alekhine’s Gun (původně pod názvem Death to Spies 3) je stealth akce zasazená do období 60. let 20. století, v době napjaté krize mezi USA a SSSR v období Studené války. Hráč se zhostí role bývalého sovětského agenta KGB, Alekhineho, kterého rekrutovalo CIA, aby zažehnal hrozbu jaderné války a odhalil globální spiknutí, včetně konspirace atentátu na J. F. Kennedyho.

Hra opět nabízí, podobně jako v předchozích dílech Death to Spies, volnost v plnění misí – využití převleků, interaktivních předmětů a aktuální situace, přičemž s každým menším zaváháním se uzavírají některé z možností pro splnění pozdějších úkolů. Vývojáři nyní do hry také implementovali možnost využití instinktu, což je forma nápovědy pro zvýraznění interaktivních předmětů. Hráč v 11 misích kromě USA zavítá i na Kubu a do Evropy.


Poslední diskuzní příspěvek

PRIVATE MARTIN: Alekhine's Gun tam byl asi nejlepší, pak možná Bedlam, Solarix a Unrest.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
Třetí díl Death to Spies s přepracovaným názvem Alekhine´s Gun měl jeden z nejsložitějších vývojů, který jsem měl možnost za posledních pár let sledovat. Myslím, že ten, kdo někdy zavítal k diskuzi k druhému dílu Moment of Truth, musel s určitostí zaregistrovat moje nejedno povzdychnutí, že třetího dílu se pravděpodobně nikdy nedočkám a jeden z úspěšných zástupců stealth žánru bude tak nejspíš pro mě definitivně pohřben. Nakonec to po několika letech netrpělivého čekání dopadlo téměř zázračně a letos v únoru jsem tak mohl konečně zajásat.

Hned na úvod se musím zmínit o grafické stránce hry, která se opět o píď posunula, i když oproti jiným současným titulům přece jen ještě zaostává. Horší je to ovšem stále s animací postav, které působí tak nějak roboticky a v dnešní době dost nepřirozeně.

Pro mne očekávaným triumfem však byla jednoznačně hratelnost, která mě až na pár drobností nezklamala a já si ji znovu dosyta užíval. Kromě nezbytného tichého postupu a pro špióna typického převlékání má hra i pár změn. Jednou z nich je mapa, v níž se tentokrát již nesetkáváme s barevným rozlišováním nepřátel, které jsou schopni hráčův převlek prokouknout, a těch, okolo nichž můžeme s klidným svědomím bez odhalení projít a pomocí této lsti si tak zajistit bezpečný postup. Na mapě jsou již všichni nepřátelé označeni stejnou barvou a jediným pomocníkem, který nás upozorní na nebezpečně ostražitého nepřítele, je vykřičník, jehož náplň nás upozorní na krátící se čas k vyzrazení naší pravé identity. Po něm však tentokrát nemusí automaticky znamenat fatální nezdar mise, jelikož vzniklou přestřelku tentokrát není nemožné přežít a po projití další části lokace zjistíme, že tam jsou již nepřátelé v klidu a ve hře lze pokračovat dále. Takovýto akční postup tedy sice použít lze, ovšem na závěrečném bodovém hodnocení mise a druhu získaného ocenění to poznáme víc než dost, nehledě na pocit ze špatně odvedené špiónské práce. A vzhledem k tomu, že za každou misi nově získáváme body, které odemykají lepší zbraně pro účinnější tichý postup, nelze akční postup hrou příliš doporučovat. Za zmiňované body lze sice získat o něco lepší výbavu, ovšem postupem hrou nakonec zjistíme, že prakticky ve všech misích si člověk vystačí s tím základním, nutnost obměňování zbraňového arzenálu tak není, tudíž snaha k jejímu získání není příliš motivační.

Co bych ale ve hře uvítal, je přidání více možností tiché likvidace. Kromě pistole s tlumičem, chloroformu a škrtící struny by ve stylu Hitmana neuškodily zdánlivé nehody, které by výrazně přidaly na nenápadnosti a určitém druhu diskrétnosti a pocitu, že na svoji profesionální špiónskou práci mohu být náležitě hrdý. Vrátím-li se k tiché likvidaci, tu je možné také provést tzv. ručně. Určitý problém však vzniká v tom, že hlavní postava v kratičké animaci vyřídí protivníka omráčením nebo zabitím a hráč způsob likvidace nemá možnost nějak ovlivnit a vybrat si mezi tím smrtícím či nesmrtícím, což mu opět může ovlivnit závěrečné hodnocení.

Co dodat? Pár drobných výhrad ke hře sice mám, nicméně všech 11 misí jsem si užil skvěle a na hraní jsem se vyloženě těšil. Tudíž po přečtení v diskuzích uvedené recenze musím vyslovit nemalý nesouhlas a poměrně důrazně odmítnout tvrzení, že by Alekhine´s Gun byl podprůměrnou hrou. Kdo hrál předchozí díly Death to Spies a mávl rukou nad určitou technickou nedokonalostí, ale i tak našel v obou dílech zalíbení, zapochyboval bych, že by mohl být tímto titulem zklamán. Sám za sebe mohu říct, že pokud by čistě teoreticky vyšel díl čtvrtý, sáhnu po něm bez sebemenšího zaváhání.

Pro: pořád kvalitní špiónská akce, záživnost

Proti: technická stránka

+23+23 / 0
  • PC 50
Alekhine's Gun působí dojmem chudého příbuzného Hitmana. Snaží se v něm inspirovat, ale výsledný efekt není ani z půlky tak dobrý.

Příběh sovětského agenta ve službách CIA je nemastný a neslaný, díky statickým obrázkům které vypráví příběh podkreslené hrozným dabingem. Pár postav tam sdělí co se děje a šup někoho zlikvidovat v další misi.

Úrovně mají aspoň určitou různorodost, kde se podíváme do minulosti agenta za druhé světové války, a pak do období kubánské raketové krize v USA a i na Kubu. Škoda, že hra nenabídne více možností jak dané cíle zlikvidovat. Ano většinou je tu nějaké možnost kromě použití zbraně, jelikož cíl stále a dokola chodí po jedné trase, ale ne vždy se podaří připravit nástrahu, protože AI to pečlivě sleduje.

Zmíněná umělá inteligence nepřátel taky vyvádí občas zajímavé kusy. Někdy nevidí zlikvidování kolegy vedle, jindy to zaslechne na konci jiné místnosti a přiběhne. Stejně tak u převleků někdy projdete bez problémů a jindy zas po chvíli začnou mít podezření.

Dost nepříjemně mě překvapila technická a grafická stránka hry. Kdy se spoustě lidí při určitém grafickém nastavení konala neustálá padací árie hry po dohraní první mise. Mě to taky potkalo, kde jsem musel poladit nastavení aby to bylo hratelné. Přesto jsem se občasným pádům nevyhnul, kdy došlo i na poškození savu který znamenal instantní pád.

Grafika vůbec nevypadá, jako že je hra z roku 2016 ale tak 2006. Modely postav a jejich pohyb vypadá jak z prvních Death to Spies. Pokrok je zde malý a občas se postava zasekne ve dveřích či u jiného objektu.

Ještě tu zmíním pocit ze střelby, který je špatný. Jistě je to primárně stealth ale občas je potřeba sundat strážného pistolí, či dojde na přestřelku když hráč nepoužívá jakýsi instinkt kterého je omezené množství, tak se hůře zaměřuje při jeho použití už hra automaticky přesune kurzor na nepřátelskou hlavu či tělo.

Alekhine's Gun působí jako polotovar, provázeli ji problémy kdy neprošla přes financování kickstarteru, a nyní hra vypadá, že byla zkrátka vydána aby se aspoň nějaké peníze vrátili. Ale za těch 40 eur rozhodně nestojí, počkat na velkou slevu a jen v případě, že nemáte již žádnou stealth hru k dispozici.
+14+14 / 0