Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Alekhine's Gun

  • PC 75
Stealth akce, které mám v plánu hrát, už mi pomalu dochází. Z těch klasických už mi v podstatě zbývá jen Splinter Cell: Blacklist a Tenchu: Shadow Assassins. Ano, mohl bych se pustit třeba do série Hitman, případně Metal Gear, ale v první sérii se pokud vím nedá ukládat a druhá mě vůbec neláká. Znovu jsem se tak v kůži Semjona Strogova ponořil do tiché likvidace nácků za druhé světové války či Kubánců, motorkářů a další verbeže z období šedesátých let.

Nejtěžší obtížnost Saboteur je, stejně jako v předchůdci, nesmyslná. Přišel bych tak totiž o možnost převlékání se do spousty druhů nepřátelského, profesního (číšník, kuchař, svářeč,…) ale třeba i civilního oblečení, tedy o jednu z nejzábavnějších složek hry. Zvolil jsem si tedy Hard, kde mi to nastavení přišlo tak akorát. Jedná se o stealth jak má být. Všichni jdou obejít a likvidovat stačí pouze cíle, ale mě více bavilo všechny potichu zezadu zabíjet (především garotou (drátem), protože choloformu byl nedostatek) a vyčistit lze opravdu komplet celé mapy, což jsem osobně vyzkoušel. Určitě by to tedy nešlo bez pískání, kterým jsem k sobě jako krysař přivolával své budoucí oběti.

Hra nabízí několik cest, jak se dostat k cíli a většinou je možné využít více způsobů zabití cílů. Samozřejmě to lze učinit použitím zbraní, ale také rukama, garotou nebo pomocí takzvaných nehod, kdy se oběť utopí, otráví jídlem nebo je zasažena elektřinou s vysokým napětím. Našlo se tu i pár specialitek, kdy jsem měl možnost strčit německého oficíra do studny, zamknout kuchaře v mrazáku nebo zapíchnout jednoho sabotéra nožem, který jsem vytáhl z jeho oběti, aby to vypadalo, že se zabili navzájem. V naprosté většině případů však šlo pouze o otravu jedem.

Je super, že i zde mohu ukládat kdykoli se mi zachce, což u stealth akcí považuji téměř za povinnost, je však škoda, že zůstala spousta bugů z předchozích dílů. Haggard Games sice po neúspěšné kampani hru přenechali Maximum Games, ale dle videa na Kickstarteru již šlo o pokročilou fázi vývoje a noví vývojáři tak Alekhine's Gun v podstatě jen upravili do hratelné podoby a na nějaké vyšperkování se vykašlali. Nejde o nic strašného, občas jsem se zasekl o dveře či nějaký jiný předmět, mrtvola přede mnou propadla podlahou nebo vypadl zvuk, ale jsou to věci, které provázejí celou sérii a ve třetím díle už by se vyskytovat neměly.

Další vadou na kráse je to, že v převleku mohu před nepřáteli běhat a nikomu to nepřijde divné a hlavně, že mě při pohybu v podřepu nepřátelé neslyší, a to ani když zrychlím. Sice jsem toho hojně využíval, ale úplně v pořádku to není. Instinkt mi přišel jako úplná zbytečnost, kterou jsem vůbec nepoužil a je to spíše asi berlička pro hráče, kteří se stealth hrami nemají moc velké zkušenosti. První díl série mi přišel o kapku lepší, ale výsledku jsem se u hry vcelku slušně bavil a nebýt zmíněných nedostatků, šel bych s hodnocením určitě o poznání více.

Pro: střídání období, převleky, garota, pískání, více způsobů zabití, neomezené ukládání

Proti: zaseknutí o dveře či jiné předměty, vypadávání zvuku, bugy, v podřepu nejsem slyšet

+14