Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Dan9K (komentář): “[…] čekal jsem, že mi od Steamu přijde nějaká výplata...ale nikdy nic nepřišlo.”

“On ten koncept je geniální, to jako jo. Na druhou stranu ale prostě nefunguje.”

“zhruba 15 márnic na 7000 obyvatel mi přijde dost”

Top hlody!!
@Dan9K (komentář): V prvních odstavcích mám s tebou absolutní shodu. :) Jen s tou kulturou jsem to asi vychytal lépe. Vždy jsem si u těch sloupcových grafů zjistil, co není, pak jsem si dal pohled na danou problematiku a kde byla daná oblast slabá, jsem přidal příslušné budovy. Pokud byli lidi na obsazení nových budov, tak mi po chvíli šla kultura vždy nahoru. Co mi dělalo větší potíže, byla prosperita a úroveň budov. Hlavně v pozdějších misích, než jsem přišel na způsob jak správně stavět "milionářskou čtvrť" :) Ve výsledku jsem si ale bral stavěcí mise, co to jen šlo, protože ovládání těch armád je na pytel.

Hodně štěstí u Kleopatry.
@Ross (23.06.2023 12:02): On stihl celou první kampaň, tedy hned 3 mapy. Koukni na video k tomu runu. Nutno ale podotknout, že se jedná o první kampaň, kde se hráč učí jednotlivé mechanismy a ty mapy jsou velmi krátké.

Jinak já když jsem viděl ty dvě minuty, tak jsem si nejprve myslel, že tam jsou glitche, díky kterým to jde úplně všechno tak rychle dohrát. Tak mě to zaujalo a kouknul jsem se. :)
@H34D:  Možná by bylo dobré u toho speedrunu specifikovat, že se jednalo pouze o jednu z kampaní (Predynastic Period). Takhle to vypadá, že někdo dohrál kompletně všechny kampaně za 2m14s.
@Ringo (27.01.2023 11:19): Ty jsou pecka, to je pravda.

A tak nějak jsem myslel, že se remaster Pharaona ponese ve stejným duchu, takže jsem docela překvapenej, když jsem se kouknul na ten trailer.

Na druhou stranu mi to asi nějak nevadí..
@Ringo (27.01.2023 07:53): To jsme dva. Mám rozehranou hru zrhuha v polovině základní hry. Ještě chybí druhá půlka a DLC Kleopatra. Save jsem si uložil a zatím se mi to nechce hrát. Už pár let. Doufám, že i remake bude mít někdy češtinu.
@Jab (27.01.2023 08:39): Ano, k dohrání Pharaoh bych preferoval původní verzi. Chci hrát Pharaoh takový, jaký jsem jej rozehrával tehdy. Problém je, že někdy neodolám a po původní verzi chci vyzkoušet i remake a zbytečně to zdržuje :-)

@veselykralicek (27.01.2023 09:55): No právě, že bych se k původní hře vracel. Já ji navíc hrál, jen jsem se nedostal moc daleko a pak jsem ji dal jakože do plánovaného playlistu s tím, že jak někdy bude více času. Teď už je to pro mě tím pádem dvojí povinnost a o to časově náročnější, protože stále chci někdy dohrát původní hru a na ten remake pak ze zvědavosti mrknout. Jediná varianta, kdy bych k starší verzi možná nesáhl s tím, že se s ní zdržovat nebudu, by bylo, kdyby zůstalo vše původní a šlo by jen o lehký grafický remaster ve vyšším rozlišení, jako je to třeba u Command&Conquer remasterů.
Člověk to ve své době zlehka vyzkouší, pak si naplánuje, že to někdy pořádně zapaří a dohraje, x let to odkládá a než to stihne, má přijít remake. Tohle fakt nesnáším :-)
@Dan9K (09.08.2022 15:06): Jo, to mě taky štve, ale dá se na to zvyknout. Já jsem třeba kvůli tomu vytvářel sklady už s danou specializací, tím pádem se mi tam ty nechtěné věci nedostaly. Pak taky neuškodí čas od času vypnout celé odvětví, pokud jsou daným produktem přeplněné sklady (u mě typicky straw), jen se to pak musí hlídat a včas to zase zapnout, jinak to bude zase po chvíli chybět. V mém případě na to skoro pokaždé zapomenu. :)
Já nevím, já to asi nedokážu hrát, ta hra si dělá co chce!
Nedávno jsem hrál Ceasara 4 a tam všechno fungovalo jak má, když jsem něco chtěl, taky se to dělo. Tady toho funguje málo. Dám specializaci jednotlivým bazarům, uběhnou čtyři roky a oni si to pivo, co leží po tisících na skladě, prostě nevezmou, zafunguje to, až když specializaci zruším. Když si chci zobrazit jednotlivá rizika, tak polovina z nich nefunguje nebo je blbě přiřazená.
Dám, že chci vyprázdnit sklady od určitého zboží a ono se vůbec nic neděje, třeba deset let. Shraňuje se mi ta zboží, které nemám zatím jak zpracovat a nemůžu se ho nijak zbavit.
Pak akorát koukám, jak kvůli tomuhle se mi neustále degraduje 20 baráků najednou a další měsíc zase zpátky, neustále plno bezdomovců, i když za to vůbec nemůžu.

No bohužel. Mně se hrozně líbí ten herní systém, ale vyžaduje naprosto precizní naprogramování, jinak je to skoro za nula.
Ahoj, po 10 letech jsem oprášila CD s Pharaem. Podařilo se mi ho nainstalovat na PC s Windows 11, ale bohužel nejede zvuk, i když ve hře jsou všechny zvuky zaplé na 100 % a v PC samozřejmě taky.
Může mi někdo poradit, kde je problém?
Díky a Pharaovi zdar!
@Ross (23.02.2022 03:29): Díval jsem se na obrázky a na video z hraní dema a za mě dobrý. Pokud nebudou nějak významně sahat do herních mechanik, tak vlastně není ani co zkazit.

Jen nevím, jestli to budu chtít někdy zase rozehrávat, původní hru se mi podařilo dohrát asi po 4 letech přerušovaného hraní a ještě nemám dokončenou Cleopatru.
Nemáte někdo tu klasickou herní příručku od Stuare, která kdysi k téhle strategii vyšla? Měl bych zájem ji koupit, pokud ji má ještě někdo doma.
@Tommywise (21.06.2020 16:02): Ve finále :D Každopádně hru zkus, mohla by tě bavit. Je to neuvěřitelně komplexní hra. Bohužel hodně frustrující, ale od toho hry jsou ne? Nic tě nevede za ručičku jako v dnešních hrách.
@Ross (21.06.2020 15:53): nejvic paradoxni je fakt ze to ukazuje realitu o tom jak byli egyptane oklamani falesnymi Bohy za kterymi stal Satan a oni jen plni jeho krvelacne obeti jako ve Starem zakone zide XD ...
@Tommywise (21.06.2020 15:32): Problém hry je, že každá mise se musí začínat stejně. Postavit fungující město a udržet ho. Cílem mise je pak splnit určité hodnoty typu prosperita, královské hodnocení nebo počet obyvatel. Tady sice stavíš o 106, ale musíš během toho řešit náklonnost Bohů (je jich tu myslím 6). A pak náklonnost samotného Faraona.

A to má své důvody. Pokud jsou Bohové šťastní, zajistí ti lepší záplavy Nilu (lepší úrodnost), zamezí nemocem, zvýší prosperitu města a nebo pobijí nepřátelskou armádu. Pokud jsou nešťastní, nemusí být žádné záplavy, nechají ti za trest zbourat tvé nejcennější skladiště nebo sýpku, nebo spustí řetězec sesuvů a požárů budov.
U Faraona, když je šťastný, roste tvá popularita a Faraon ti dává i velmi cenné dary. Pokud je nešťastný (královské hodnocení je na 0), tak na tebe začne útočit a tomu se prostě nedá ubránit. A útočí na tebe pravidelně co 12 měsíců.

Co se týče tvého druhého dotazu, ano ve hře se bojuje, ale tak okrajově. Armáda bude určitě potřeba a její systém je oproti AoE dost složitý. Armáda má morálku a ta když klesne, tak vojáci odmítají jít do útoku. A dokonce, pokud na ně vběhne nepřítel, raději se nechají zabít a nebrání se. Ale nějaké vojenské tažení, že bys bral vojáky proti cizí vesnici tady není.
ja nikdy podobnou hru nehral protoze me odrazovala ta slozitost mechanismu a to ze se tam jen stavi a stavi porad dokola a co pak z toho? Divat se jak nekde na kolotoci v Roller coaster tycoon jezdi dokola vlacky?

Tohle mi pripomina spis Age of Empires 2 ktery sem hraval a celkem me bavil, ale prave proto ze se jen nebudovalo ale i bojovalo. A tady se take bojuje takze tohle neni jen o staveni mesta, je tak a je to tedy blize AoE nez tem vselijakym Tyconum?
Já to hraji postupně, protože se opravdu časem dostaví stereotyp. Opakovat mise začíná být běžné. Teď na mě začala útočit faraonova armáda a ta je mnohem silnější než vaše. Je to zapeklitá hra. Ale baví mě to, zatím. A stále na mě hra působí, jako by byla zrychlená. Zpomalení času vůbec nefunguje, což dělá hru těžší než je.
@90210 (09.06.2020 10:43): Pharaoh mi přišel těžký ze začátku, než jsem pochopil všechny mechanismy. Pak už mi to přišlo zdlouhavé hlavně díky budování velkých monumentů. Začal jsem kdysi hrát datadisk Cleopatra - Queen of the Nile a ten mi přijde o hodně těžší. Pharaoh jsem dohrál, ale trvalo mi to po chvílích cca 12 let.
Začal jsem to zas hrát. Poprvé v dospělosti :D Vůbec jsem nečekal, že ta hra je taková složitá. Ale je to super, chtěl bych to dohrát a dát si i tu Cleopatra - Queen of the Nile. Hned první mise, kde se staví monument mě zaskočila. Nechtěli mi tam nosit cihly. Až pozdě jsem zjistil, že jsem je nastavil pouze na skladování. Snad to bylo tím. Monument se i tak nezačal stavět, protože město zkrachovalo. Tak musím opakovat :D A konečně jsem zjistil, že lze rotovat i různé budovy pomocí klávesnice. To jsou novinky. A že lze i čas zrychlovat. To jsem jako dítě vůbec netušil.
Zdravím,
jak to vypadá s touto hrou pod Win 7 nebo Win 8? A chystá se pokračování této hry?
Děkuji
Pokud se nepletu, tak je potřeba počkat do konce roku nebo tak něco.
Splnil jsem všechny úkoly a i přesto mise pokračuje a nevyhrál jsem. Co teď?
Po dlouhé době jsem to rozehrál a celkem mi trvalo najít správný patch na widescreen. Pro ty, co by to zajímalo, tak tady je odkaz na widescreen patch, který je tu ve dvou verzích, a to pro hru Pharaoh i datadisk Celopatra. Zatím mi funguje bez problémů na verzi z GOG.com.
Jsem dostal chuť si to zase zahrát. Se znalostí přesného vlivu jednotlivých budov na okolí bych konečně mohl vybudovat Dokonalé město (a s MCZovým tipem se na ně podívat i z více stran :-)). A za marginální úlohu bojů mnohokrát děkuji; nesnáším, když mi někdo zboří, co postavím. Militaristé ať se jdou řezat do Command & Conquer. :-)
:-D to jsem nečekal, že rpzproudím takovou diskuzi. Mně se Pharao, už i z nostalgie, stále líbí, i když už nad ním nestrávím tolik času jako tehdy (trvalo mi dost měsíců než jsem jej dohrál). Já bych asi nejvíce přivítal trochu propracovanější vojenskou část. Ty občasné útoky byly spíše pro srandu ... více mi toho vždy zlikvidoval oheň, znáte to, chvíle nepozornosti a ....
Velice děkuji za tip, pravda současná cena mne taky překvapila, čekal jsem to jako u Strongholdů cca 250...
Jab: zrovna rotace pohledu tam je :-). Pomocí té malé pyramidky v horním panelu.
To si piš, že je. :-) Cituji:
"...Ke zjištění charakteru soutěže mezi ním (pozn.: banánem) a jiným čerstvým ovocem je třeba posuzovat jeho zaměnitelnost s jiným ovocem v průběhu celého roku. Z šetření, která spis obsahuje, je zřejmé, že neexistuje žádná citelná dlouhodobá elasticita, tak jako neexistuje žádná obecná zaměnitelnost mezi banánem a jiným sezónním ovocem, nýbrž jenom mezi ním a dvěma druhy ovoce (broskve a hrozny) v zemi relevantního prostorového trhu (Německo). Ohledně těchto čerstvých plodů, které jsou k dispozici celý rok, neexistuje s prvním z nich žádná zaměnitelnost a s druhým z nich určitá omezená zaměnitelnost. Tento velmi omezený stupeň zaměnitelnosti spočívá na specifických vlastnostech banánů a jiných faktorech, které ovlivňují rozhodování spotřebitele. Banán je způsobilý v důsledku své vnější podoby, chuti, způsobilosti k trávení, neexistence zrníček, s ohledem na jednoduché zacházení s ním a stále vysoký stupeň produkce, uspokojit stále existujííc potřebu dětí, starých osob a nemocných."
Pharaoh teď nehraji. Nicméně vedle vyššího rozlišení mi třebas i chyběla možnost přepnout pohled o 90 stupňů (občas by se to hodilo kvůli vyšší přehlednosti) nebo i o něco kvalitnější tutorial (ve smyslu oněch prvních misí - byť to se časem vždy dostane do krve).
Možné substituty za banány jinak předpokládám bude další ovoce? Nebo je to nějak více diferencované z hlediska "užití"? :-)

P.S. Možná i o celkem vysoké ceně Pharaoh gold nerozhoduje jen kvalita. Vzhledem k tomu, že původní výrobce a de facto i distributor už neexistuje, tak dosti pravděpodobně je vysoká cena dána především tím, že nevychází nové reedice (resp. není zájem (konkurence vlastních titulů?) a možná ani možnost je vydat). To jen tak do diskuze...
*Oprava:
"...jako spíš dojem, který jsem nabyl z příspěvku v 10:47, a tedy že 'Pharaoh' už do dnešní doby nějakým způsobem herně zestárl."
------------------>
"...jako spíš dojem, který jsem nabyl z příspěvku v 10:47, a tedy že 'Pharaoh' jako hra už do dnešní doby nějakým způsobem zestárl."
(nemyslím tedy pouze hratelnost, ale hru jako celek, tedy např. i onu grafiku)
Nepředpokládal jsem, že by někdo považoval u strategie za tak velký handicap maximální rozlišení 1024*768. Počet her, které jsem sám hrál (na 19'' monitoru) ve vyšším rozlišení, bych totiž spočetl na prstech jedné ruky. Ale proti gustu...

Co jsem svou první poznámkou sledoval, nebyla ani tak opodstatněnost současné ceny Pharaoh GOLD, jako spíš dojem, který jsem nabyl z příspěvku v 10:47, a tedy že "Pharaoh" už do dnešní doby nějakým způsobem herně zestárl. Toto v něm není explicitně řečeno, proto jsem se chtěl přesvědčit o tom, jak to přesně myslels.
Jinak v tomto směru se nám situace od přelomu desetiletí nezměnila: ony dva "substituty" (Civilizace, SimCity) sice mají další pokračování, ale míra inovace je zhruba stejná jako v případě Caesar/Pharaoh/Zeus série, takže on ten Pharaoh (až na grafiku) špičkou víceméně stále je. I když je fakt, že v porovnání s nimi vychází dráž.
*Poznámka k těm substitutům (skutečně bez přímé souvislosti s tímto): znáš rozsudek ESD ze dne 14.2.1978 (tzv. Chiquita), obzvláště sub 23./33., v nichž soud zkoumá možné substituty za banány? :-)

Mimochodem: Čekáš, že se zeptám, jak tedy "Pharaoh" hraješ? :mrgreen:
Tak minimálně v onom rozlišení se doba změnila. Druhak ač může být (tady je to asi hodně subjektivní) Pharaoh v rámci svého subžánru (případně sub-subžánru) "nejlepší", tak nelze zapřít, že si hrami od stejného studia konkuruje (nebo by alespoň měl) a cenu by to tedy mělo korigovat. Ani nemluvě o duchovním dědici v podobě Children of Nile.
Btw celkově se mi nepozdává, jak ty žánry dobrovolně parceluješ v určování ceny. To by měl být postup tvůrců (/prodejců), nikoli tvůj. Pokud vytvořím první hru v nějakém (nadto mnou vytvořeném a pojmenovaném) subžánru, tak to ještě nemá určovat její cenu, i když je nakrásně (a logicky) v dané době a "kategorii" (dosaď si subžánr, chtěl jsem jen zabránit možné tautologii ;-)) "nejlepší". I ceně toho diabla 2 by měly konkurovat nejen inferiorní (heh) tituly z žánru akčních RPG, ale i ty, které jsou alespoň rámcově podobné. Takovými "substituty" pak mohou být i standartní akce (lhostejno z jakého pohledu - třebas i letadýlka typu Tyrian) či RPG.
Zrovna i titulu typu Pharaoh je to ještě značně jednoduší. Sledovat vzrůst své vlastní "civilizace" (/města) lze i v do určité míře podobných strategií. Substitutem tak mohou být všelijaké Simcity a samozřejmě Civilizace. Právě proto si myslím, že Pharaoh by neměl stát tolik prachů a právě proto si jej ani nekoupím (čímž koneckonců jako "(/ne)zákazník" vyjadřuji, že jsem na danou cenu nepřistoupil). Jinak řečeno to, jakou má hra (zvláště pro mě osobně) cenu nemohou rozhodovat ani její "objektivní" kvality, anóbrž pouze situace na trhu (v té "objektivní" sféře a pak mé osobní preference.
Uf, připadá mi, že mě rád zaplétáš do těhle debat, kde jde v posledku o ("subjektivní") houby. :-)
Jab: Šlo mi zejména o ta slova "v dnešní době", tedy o rozdíl mezi "kdysi" a "teď".
Objektivní kvality hry se v čase nemění (hra zůstává stále stejná), takže pokud nějaká hra už v dnešní době "nestačí", důvodem je buď že byla překonána nějakou hrou podobnou, která třeba podstatně inovovala její koncept, anebo že se nějakým způsobem posunuly hry obecně (např. se rozmohly myši, takže už není fps třeba ovládat šipkami, výrazně pokročily standardy grafického zpracování, atp.).

Já jsem nic takového nezaznamenal, Pharaoh se mi hraje (v podstatě; Pharaoh je imho o něco lepší) dnes stejně dobře jako Caesar III před osmi lety, tak jsem se zeptal, cos tím myslel. Je to pro mne podobný případ jako Diablo II, které je - ač v době svého vzniku nebylo nijak inovativní - stále špičkou svého žánru a tedy je ta cena vcelku pochopitelná.
Ajantis: Teď moc nerozumím, chceš nějakou hru doporučit či co? Můžeš zkusit (co já vím) třebas Immortal Cities: Children of the Nile, Imperium Romanum atp. (najdi si sám). Těžko vím, co všechno zahrnuješ do "podobných her". Civilizaci, HoMaM?
Ať to postavíš jakkoliv, Pharaoh do jisté míry selhával už v době svého vydání tím, že přišel jen s málo inovacemi (podobně na tom je samozřejmě i Zeus) - jinak řečeno osobně ani moc dalších "podobných" nechci v budoucnu vidět (pročež je v nových recenzích ani nevyhledávám). V dnešní době zase selhává nízkým rozlišením (grafika by jinak celkem šla). Jde o "pětadvacátou" hru na stejném konceptu a ta by opravdu neměla stát pět stovek skoro deset let po vydání.
Nicméně tvůj názor ti samozřejmě neberu. Jen mi přijde úsměvné, že mě chytáš zrovna za slova "žádná nirvána". ;-)
LiberX: ad sub 2) Selskou úvahou bych - pro podobnost obou her - usuzoval, že kvůli tomu, že hráls Caesar III dřív.
Jab: A víš o nějaké podobné, ale lepší hře, která od té doby vyšla? Když už tedy v "dnešní době" není Pharaoh žádná nirvána.
Nevim proc, ale puvodni Caesar III me bavil vic :D

Jo a taky nevim proc, ale pocit repetitivnosti se u pharaoh dostavil mnohem driv nez u caesar III :D
Otázka je, zda se to za pět stovek v dnešní době vyplatí. Jde o hezkou hru, o tom žádná, nicméně úplná nirvána to zase není.
slon: Na Funstore stále mají Pharaoh GOLD. Původní hra na winXP funguje, datadisk mně ne, ale dost možná z nějaké jiné příčiny.
ahojky, asi před 7 lety jsem koupil Pharaoh. Dlouho jsem jej nehrál a teď jsem se k této hře chtěl vrátit, ale... nemohu ji už doma najít. Poradíte jak jí sehnat nebo nabídnete k prodeji?
??2. Běží Ph. i na W XP?
Díky slon
Co hraji (jsem teprve ve třetí misi), tak je to velmi milá hra. Potěší i možnost zpomalení, jelikož i tak moc nevím, esli to, co dělám, dělám správně. Sice lze na všechno (včetně lidiček) kliknout a dozvědět se tak, co je třeba, jenže když toho člověk takhle musí obhlížet tolik... No, teď v další misi už zkusím i město nějak dopředu naplánovat, aby vypadalo více k světu. :-)