Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Zoltan (24.03.2024 18:45): Pravda. Dvojka měla našlápnuto překonat jedničku, ale zůstalo jen u toho našlápnutí, protože jednička je mnohem ucelenější a díky tomu obstojí v čase mnohem lépe.

Když se mi stane u hry něco podobného, že ani nevím proč jsem jí náhle přestal hrát, řeknu si: špatné načasování pro konkrétní titul :-).

Remaster by se mi také líbil. V tomto případě možná dokonce i remake. Ale nevím o studiu, které by takový remake udělalo s patřičnou citlivostí k originálu. Ať ja Arcanum jaké chce, má velmi specifickou atmosféru, která už je, možná, do dnešní doby nepřenosná.
@Subject 13 (24.03.2024 17:18): No jo, ta byla taky fajn. Je fér říct, že druhý díl pracuje s postavami daleko lépe než jednička, proti tomu nic :)

Nejhorší je, že si nevybavuji že by mě Arcanum přestalo bavit...nevím :) Tady bych bral remaster všemi deseti :)
@Zoltan (24.03.2024 16:51): Jojo :-). Ale jak jsem řekl... Fakt o vlásek. Holky jsou zajímavé obě dvě. Každá svým osobitým způsobem. A právě proto je jejich ztvárnění charakterů povedenější, než je to u Bastily.

Arcanum má vlastně hodně podobný problém, jako mají druhé KotORy, takže chápu, že ke konci trochu ztrácí dech. Však si také dobře pamatuji první půlku hry a tu druhou už vůbec. I k němu bych se ale jednou rád vrátil a celé si ho projel, protože ten steampunk kombinovaný s klasickým fantasy světem, fallouťácké pomrkávání a skvostná smyčcová hudba mají stále hodně co do sebe.
@Subject 13 (24.03.2024 16:29): Ta favoritka bude Handmaiden ne? :) Ty postavy to fakt táhly, škoda že mě tolik nechytl ten zbytek.

Ano, Arcanum: Of Steamworks and Magick Obscura. Už ani nevím co vyšlo nebo se mi dostalo do rukou, že jsem to odložil :)
@Zoltan (24.03.2024 16:17): Kreia je jedna z nejlepších postav nejen v této hře, ale v příběhových hrách obecně. Hodlám jí věnovat v komentáři velký prostor, protože mně teď baví snad ještě více, než kdysi. I o Visas se zmíním, ačkoliv osobně mám jinou favoritku... Ale opravdu jen o vlásek.

Ta nedotaženost druhého dílu má svůj smutný důvod a opravdu je politování hodný.

Arcanum... jako Magick Obscura?
@Subject 13 (24.03.2024 15:46): Vím, že co se mi ve dvojce hodně líbilo byli družiníci, myslím že nejvíc mě bavily Kreia a Visas Marr a hlavně díky nim jsem to dotáhl někam k půlce možná. Jinak mi to tehdy přišlo nedokončené, prázdné a zabugované. A pak už jsem se k tomu nevrátil :) I tak je to jedna z her, u kterých mě štve, že jsem ji nedohrál a už nevěřím, že se k ní znovu dostanu (podobně jako Dungeon Keeper 2 - tři mapy před koncem, Arcanum - byl jsem ve 3/4 hry atd :D)
@Zoltan (24.03.2024 10:55):  Děkuji moc!

Já jsem dodnes zaháčkovaný už od Tarisu. Ta hra má zkrátka takové kouzlo, že přes všechny její slabší aspekty o kterých píšu v komentáři, mi stále dokáže navodit podobné pocity, jako když jsem jí hrál poprvé a byl z ní nekriticky nadšený. To umí jen málo která hra.

Jo... Bastila. S ní je to takové roztomile přímočaré, žádné zdlouhavé milostné kudrlinky. To mi je vždy trochu líto, protože to pozvolné a stupňující se jiskření mám v příbězích nejraději. Ale jak nám praví rčení ke starším hrám: co nám nezprostředkují možnosti hry, to nám výplní fantazie :-D 

Komentář k druhému dílu určitě bude. Mám ho právě rozehraný a jsem za polovinou. To zklamání dokážu pochopit a i si myslím proč vzniklo. Je to smutná skutečnost druhého dílu, ale pokud si potom přečteš co o tom budu psát, možná mu dáš ještě šanci. Ta hra není špatná. Dokonce bych řekl že je skvělá, jen má trochu pohnutý osud. Ale rozhodně stojí za dohrání.
@Tulareanus (24.03.2024 12:33): Však v pořádku, opravil jsem to. Neberu to zle. Ještě než jsem tu větu v komentáři napsal, četl jsem si o tom enginu celý článek a řekl jsem si:

"Nechám tam tu Auroru ač to tak úplně Aurora není".

A potom mi hlavou blýskla myšlenka:

"Schválně, jestli mně na to někdo upozorní, že to není úplně košér..." :-).

Takže jsem byl připravený to napravit. Jen zapracovala zvědavost :-D
@Subject 13 (24.03.2024 01:25): Sorry, nemyslel som to nejak rýpavo, len keď už píšeš faktické veci o hre do komentára, tak som ťa chcel doplniť, aby boli faktické. Ono to totiž nie je len slovíčkarenie, keď sa vyvíja engine, tak logicky chceš ušetriť náklady alebo nejaká jeho časť dáva zmysel použiť aj do budúcnosti, tak to urobili aj Bioware, ale nie je to len nejaká nadstavba, je to iný engine, tak ako Windows XP a Vista, 7 atď. sú iné operačné systémy, hoci môžu vychádzať z čiastočne rovnakej architektúry. Alebo Playstation 3, 4, 5.
@Subject 13 (komentář): Super komentář :) Už je to dávno co jsem KotOR dohrál, ale při čtení mi některé už polozapomenuté věci naskočily (třeba ta část o Bastile :D ). A nna Tatooine mám pěkné vzpomínky, už tam mě hra pohltila a nepustila :) Budeš psát i koment na druhý díl? Ten jsem totiž zklamaně nedohrál :)
No chybička se vloudila, ale jinak komentář výborný, jako bych hrál včera:)
@Subject 13 (komentář): K tej časti o engine. KOTOR používa odyssey engine, nie aurora. "The game uses the Odyssey Engine , based on the Aurora Engine (previously developed by BioWare for use in Neverwinter Nights ) but completely rewritten for Knights of the Old Republic ." wiki
https://www.pcgamer.com/gaming-industry/ ... r-dollar500-million/

Imho to není dobrá zpráva stran remaku nebo i pokračování vývoje onlajnovky SWTOR. Ale youtubeři se tváří, že ano. Vidím v tom wishful thinking. Každopádně bych nepočítal s nějakým velkým vývojem u KOTOR remaku i SWTOR, dokud se ten případný prodej neuskuteční (někde píší, že už je hotovo, jinde že to koupili ruští investoři... - počkal bych, co z toho nakonec vyleze).
@Jab (06.02.2024 11:18): Revan je zmiňovaný v TRoS, a taky s ním bylo natočené něco do Clone Wars, ale to pak vystřihli. U Malaka si nejsem jistý, ale tihle dva jdou ruku v ruce
@Flowerpot (06.02.2024 10:24): To přece není narážka jen na TRoS, ale na všechny hrané filmy co Diesney dělá v posledních deseti letech ;)

Btw kritika "woke" u SW i Marvelu nikdy nebyla o "gay" (krom pár retardů kterým vadil ten polibek), ale hlavně o protěžování neporazitelných ženských hrdinek a žen v produkčních týmech které zjevně neměly dost velký skill na to aby tak velkou produkci utáhly.
@AlieN (06.02.2024 10:20): Pokiaľ ti teda Rise of Skywalker prišiel gay, tak opäť, máš zjavne funkčnejší gaydar než ja.  ¯_(ツ)_/¯ A že niečo môže byť zároveň lame and gay je nepochybne pravda, ale problém je tam výlučne potom tá lameness, nie tá gayness, že.
@Flowerpot (06.02.2024 09:52):  "problém novej trilógie nie je wokeness, ale ... "
Proč se to musí vylučovat? Jejich krédem je make it lame AND gay přece :)

Od Rise of the Skywalker se rozjely přípravy nejmíň deseti různých filmů ze Star Wars - je úplně nepochopitelné proč ze všech se nejvíc hýbe kupředu ten z nich nejméně zajímavý, s nejméně zkušeným produkčním týmem, a s postavou která po tom třetím prachmizerném díle musela znechutit už snad úplně každého. Člověk pak chtě nechtě opravdu musí přemýšlet nad tím proč zrovna na tenhle film se tolik tlačí.

Stejně jako je absolutně nepochopitelné proč komukoli na světě připadalo jako dobrý nápad natočit Marvels. 

@MCZ (30.01.2024 14:37):  Na tomto není nic nového, Revan a Malak jsou kánon už dávno.
@Gordon (05.02.2024 23:48): Jj, Disney je korporát legendárne známy tradíciou woke žien vo vedení, už od dôb starého dobrého antisemitu Walta.

https://worldofwalt.com/a-legacy-of-lead ... rough-the-years.html

Alebo myslíš priamo režisérov novej trilógie, tak ikonické ženy, ako JJ Abrams alebo Rian Johnson (a to sa teda budem biť do krvi, že zrovna osmička je jedna z najlepších epizód Star Wars vôbec, škoda, že je súčasťou tak mizernej trilógie).

Každopádne to, ako je nová trilógia superwoke, môžeme krásne vidieť napríklad na tom, jak veľkú rolu hrá homosexuálny vzťah Poa a Finn... počkať, on je tam namiesto toho asi dvojsekundový lesbický bozk niekde v pozadí, aby si ho náhodou niekto nevšimol.

Ona možno, ale len možno, problém novej trilógie nie je wokeness, ale naprostá absencia akejkoľvek zastrešujúcej vízie a smerovania, keď sa nerozpráva žiaden súvislý premyslený príbeh, ale scenár sa celý čas riadi ad hoc vymyslenými domnelými fan service. Ale možno "somehow, Palpatine has returned" tam nie je preto, že si banda suits povedala "toto je ikonický záporák, tak predsa ten nám vyždíma peniaze", ale je nejakým sofistikovaným zdelením posolstva Judith Butler, čo ja viem.
@Tulareanus (30.01.2024 16:50): Pěkné. To bych samozřejmě bral raději. R2 nevypadá špatně (a není moc velký), ale určitě si ho nebudu pořizovat kvůli Malakovi. To už raději ten Millennium Falcon.

@Jab (30.01.2024 14:52): Nemyslím si, že by jej vydáním v lego verzi vraceli do kánonu, i když je to samozřejmě fan service.
Zajímalo by mě, jestli pudou věrní "lore" a Malakovi bude chybět spodní čelist? To bych si to snad i koupil :)
@MCZ (30.01.2024 14:37): Disney teď krvácí peníze. Tak tahle "továrna na sny" bude zkoušet vše možné, jak se větřít zpět do přízně. Včetně vrácení postav do kánonu. Za mě ale to universum nic nezachrání. Kolem té nove trilogie se nedá chodit s tím, že se nic neděje. Vždy to bude kurvit i třebas jinak skvělé samostatné filmy a seriály.
Tak s remakem je už asi úplný konec, Sony i smazalo trailer z youtube. Vzhledem k aktuální situaci Embraceru to moc nadějné nebude.
@AlieN (21.08.2022 22:22): Co jsem koukal na porovnání tak to má i lepší textury ( některé) a nějaký efekty. Ale spis to je port, to mas pravdu.
I když v dnešní době těžko říct co je co. Vycházejí hry co o sobě tvrdí ze jsou remaster a vzasade tam mají min změn než tyhle kotory, a hlavní featura je ze můžou běžet ve 4K :)
Nedavno vyšli remastery/porty jednicky i dvojky pro Switch. U dvojky by měli brzy dodat ofiko i ten comunity patch co to dokončuje.
A ackoliv tam zlepšili plno věci jako třeba textury nebo UI tak to pořad vypadá hodně stare a zas tolik se to od původní pc verze neliší, spis to je jen takové lehce zmodernizované.
Jelikoz to je jen na Switch tak se o tom moc neví, ale vzasade takové polovičaté remastery už existují :)
@Jab (20.08.2022 12:46): Saber je stejně dobrá volba pro KOTOR remake jako byli Hardsuit Labs pro Bloodlines. Naprosto nedostačující po všech stránkách. To i ten stopnutý amatérský remake v Unreal Engine měl větší šance na dokončení.
@Jab (20.08.2022 12:46): Nemyslím si. Bohvie v akom stave je originálný kód. Ten treba aj pre remaster, aby sa vedelo kde sú aké triggery, akým spôsobom sa spúšťali pôvodné skripty,ako fungoval pôvodný dizajn, atď. Ak k tomu nie je dokumentácia a je to niečo staré a komplexné ako RPG, tak už len zorientovať sa v tom všetkom a potom si to dať "na papier" aj v prípade remaku, je kopec otravnej práce. A urobiť zo starej AAA hry novú hru, ktorá má vyzerať AAA je dosť veľa práce. Hlavne ak na to nemajú pripravený engine, nemajú vytvorené assety, atď.
Cmon. Tohle už je joke úrovně VtM:Bloodlines 2.

Dělat Remake místo Remasteru bylo správné rozhodnutí. KotOR byla v některých ohledech beznadějně zastaralá hra. Ale evidentně chybí především peníze a Aspyr ni Saber ni Embracer je nikde nevykouzlí. Obecně Embracer ve stávajícím složení vypadá spíše jako pyramidová hra pro "investory".
@Gordon (20.08.2022 11:15): Horkou bramboru? BioWare chtěl udělat remaster, Aspyr remake. Vydavatel se rozhodl pro remake, pracoval na tom, přizval si na pomoc Saber Interactive a pak vydavatel zpanikařil a předal vedení Saber Interactive a Aspyr má nyní pomocnou roli. Tomu bych neřekl, že si to přehazujou jako horkej brambor.
@Jab (27.07.2022 12:50): No, ono to je jednoduchý - někdo si myslel, že remake KotORu bude za dva roky hotový a namastí si kapsy, jenže u 19 let starý hry se zjistilo, že je třeba začít úplně od nuly a už Dragon Age II nám ukázal, že se to za takovýhle časový úsek zvládnout nedá. Ono ve výsledku ty čtyři roky není tak moc - porovnejme s jinými RPG od BioWare: Dragon Age: Origins - 5 let, Dragon Age II - 1,5 roku, Dragon Age: Inquisition - 3 roky. Star Wars: Knights of the Old Republic - 4 roky, Mass Effect - 4 roky, Mass Effect 2 - 3 roky, Mass Effect 3 - 2,5 roku (termín 2 roky nestihli), Jade Empire - 4 roky.
@Jab (27.07.2022 12:50): Oou. Tak po bitvě je každý generál, ale též se mi zdálo, že to pro Aspyr bude po těch remasterech nebo spíš portech dost velké sousto. Asi lepší než paskvil toto...
@Jab (25.09.2021 09:43): První dva Doomy na základě portu pro konzole dostaly od bethesdy krásnou novou aktualizaci, která konečně nenutí používat módy, když je hraješ. Dvojka kotoru dostala aktualizaci přímo od původních vývojářů, která umožňuje hru hrát v širokoúhlém rozlišení s plnou podporou steam overlaye, achievementů i workshopu, a tam to bylo dokonce spontánně, bez předešlých plánů s konzolemi. Jednička kotoru je dneska na steamu v základním stavu sotva hratelná, a když si ji chceš namodovat na fullhd rozlišení, ztratíš podporu screenshotů, které u rpgček moc rád vytvářím. Proto doufám, že když se pracuje se zdrojovým kódem jedničky a aktualizuje se pro switch, vzpomenou si i na PC verzi. :)
Maggs is a SJW activist that hates male Star Wars fans & constantly mocks the fanbase telling them to "die bad about." She was asked about her favorite SW game in 2019 and said "Not KOTOR." 

To je nádherná zaujatost ale. Jinak to může být v pohodě. To jsou zas politické války, které lidi/fanoušci chtějí úplně zbytečně rozdmýchávat
@Jab (13.09.2021 07:13): změny jsou potřeba

"Zdá se že Cartha něco trápí..."

1. Ctrl + F

2. "Carth Onasi"

3. Delete :D

Ale ne, jsem zvědav jak to dopadne. Ale moc se na to netěším. Respektive se snažím mírnit očekávání.
KotOR je určitě jedna z těch her, na které se zub času projevil. Rozuměl bych tak změně grafiky, soubojového systému, map (přílišné koridory), pohybu obecně atp. Ale příběh a dabing? V čem ty potřebují změny moc nerozumím...

Hlavně ať zůstane i hlas Mission, Joleeho a především HK-47.

Ale podobně jako Mass Effect: Lame Edition... Nemusím to prostě hrát. ;)
@stepankoby1 (11.09.2021 12:29): Souhlasím, bez ní by to nebylo ono. :-) Já navíc doufám, že zůstanou i další ikonický hlasy jako Raphael Sbarge (Kaidan Alenko, Delta 62), Cat Taber (Padmé Amidala, Leia Organa, Vette, Lemda Avesta) a Courtenay Taylor (Jack, Damsel, Ada Wong, Gloria Van Graff). Osobně si myslím, že minimálně základní kostra příběhu zůstane stejná, možná ale přibudou nějaký vedlejší questy, který se mohou v důsledku rozhodnutí změnit. Myslím, že pokud by došlo k nějakým významným změnám v příběhu, nebyl by důvod nabádat k nespoilování. Taky doufám, že ponechají možnost si Bastilu dobírat, protože mi to přišlo vtipné a v rámci příběhu i vlastně dost promyšlené, protože Bastila po záchraně naznačí, že je mezí ní a hráčem Force Bond.
@Malignus (11.09.2021 11:41): Bez Jennifer Hale by to nebylo ono. :) Jinak s těmi sliby jsem opatrný, protože nechcu dopadnout jako natěšenci na Mass Effect trojku, kterým bylo slíbeno snad 70 odlišných konců a dostali čtyři, počítaje EC. :D
@Malignus (11.09.2021 11:41): "Disney chrochtá, že vše bude přizpůsobeno jeho zrůdnému falešnému kánonu." - Nerozumím, vždyť se to odehravá v době, kdy to na disney filmy nemůže mít žádný vliv.
Možná jste postřehli krátké info na IGN, že dojde ke změně grafiky a gemeplaye se zachováním příběhu. Ryan Treadwell z Aspyr Media podává trochu bližší info.

Remake bude po všech stránkách přizpůsoben dnešní době a dnešním hráčům. Gameplay bude změněn od základů a na mají ho na starosti lidé, kteří mají na svědomí gameplay v Dark Souls Remastered a Dragon Age: Inquisition. Ti z DA:I jsou ve vedení co se týče gameplaye a dialogů.

Konkrétní informace o příběhu sice Treadwell neprozradil, ale sdělil, že přemýšleli doslova nad každým slovem a volbou v příběhu a jejich dopady tehdy a dnes. Taky slibuje, že volby budou mít větší dopad na příběh a hratelnost. Disney chrochtá, že vše bude přizpůsobeno jeho zrůdnému falešnému kánonu. Drew Karpyshin se na hře nijak nepodílel. Všechny postavy budou nově nadabované a jen pár jich bude mít stejného dabéra jako v originálu. Potvrzená je Jennifer Hale jako Bastila Shan. Zároveň LucasFilm a Aspyr nabádají hráče, aby nespoilovali nic z originálního Star Wars: Knights of the Old Republic.
Já chci regulérní trojku! ... ale pořád lepší než drátem do oka, vo tom žádná.
@Gordon (29.07.2021 14:43): Můžeš, ale fronta na akce je velmi krátká, velmi často ji něco vyresetuje, a nemůžeš v ní určovat její pohyb.
A vůbec do ní nemůžeš vstoupit když třeba soupeře vidí za rohem jen jeden člen týmu - což pak dopadá tak že jemu zadáš akce, druhým budeš opatrně osobně hýbat aby se dostal na správnou pozici, a třetí se sám rozběhne do kamikaze útoku nablízko kde ho obklopí pět dalších nepřátel.

Ony přitom ty souboje jsou dost jednoduché, byť s blastery zdlouhavější, ale tahle neovladatelnost je nesmírně otravná. Zlaté izometrické rpgčka.
Bleh, už jsem úplně zapomněl jak strašlivé debilní je tady AI spolubojovníků. A nebo mi to tehdy tak nepřišlo, když stačilo že ke všemu naběhnou nablízko a během vteřin to rozkrájí lightsabery. Bohužel oni se jinak chovat neumí - ani když drží pušky které mají zlomek damage a na odstupu a přesném rozestavení u nich záleží krapet víc :(

Příjemné aspoň je že v mobilní verzi hry postavy běhají trochu rychleji, takže když mi všichni ostatní umřou, tak s posledním přeživším se dá trochu lépe hit'n'run cheesovat.
Po letech jsem rozehrál jedničku a jedu teď čistě blaster build, a chci mít v partě hlavně podobně stavěného Canderouse a HK-47 - zkoušel to tak někdo? Je to i ke konci bez lightsaberů a útočných force powers hratelné?
@S4TW (12.06.2021 18:31): Pokud postupuješ podle fullhd návodu, nahradíš steam game exe původním cd crackem, který narozdíl od Steam verze jde omodovat na širokoúhlé rozšíření. Sám nevím proč. Každopádně pokud hraješ ve fullhd, screeny dělat prostě nepůjdou.