@
Phoenix (02.04.2017 15:27): no když vezmu v úvahu poměrně zdařilý soubojový a magický systém tak se jedná max. o lehce nadprůměrnou hru (max. 6/10) z pohledu hráče, který není zrovna fanouškem žánru. Tedy z mého subjektívního pohledu.
S tím příběhem to je zajímavé, protože mě osobně už zmiňovaná
Cardhalia zaujala jako první dungeon právě kvůli solidnímu příběhu.
A co např. takový
Albion? Co si tak vzpomínám tak kamarádi co to hráli zmiňovali výborný příběh. Ale už je to hodně, hodně dávno.
K té grafice ano je 3D ale technické zpracování je, slušně řečeno lehce podprůměrné. Vyjít to v roce 2005 nemám výtku ale v roce 2017 je to hodně za zenitem. Připomíná mě to první 3D real-time strategie, které ve své době vyšly. Srovnání s tehdejším Age of Empires 2 prohrávaly na plné čáře, ještě řadu let poté....někdy je méně více. Řekněme si na rovinu, že lépe to asi fakt vypadá na displeji 3DS než FullHD monitoru a to i 15,6" notebooku.
Jsem člověk co je zvyklý na starou grafiku ale ta musí mít své kouzlo. To u The Keep postrádám.
Také jsem si vědom, že to je česká hra, českým hrám fandím už z principu. Lukášovi Macurovi taky ale s jeho výrokem, že nám garantuje zábavu tak úplně nesouhlasím. Naopak, tento dungeon ukázal v plné míře důvody proč tento žánr téměř umřel, podobně jako letecké simulátory.
Je jasné, že za ty peníze se jedná o solidní zábavu, zvláště ve srovnání s jinou "hodnotnou" indie zábavou ale tato hra je prostě jen lehce nadprůměrná až průměrná.
Jak je možné, že
Cardhalia, kterou dělali 2 studenti mě bavila (-ví) více, než The Keep?!
Něco se muselo stát. Buď jsem se změnil nebo The Keep není prostě tak dobrý pro někoho kdo dungeony nehraje od dob EOB?
Říkáš, že dáš na herní mechanizmy. Ano, uznávám systém magie je výborný, soubojový systém by byl taky mít stylus a displej na které ho lze použít. Obzvláště pokud se bavíme o real-time soubojích. Zbytek mechanik mě přijde normální. Hledání tajných tlačítek po zdech je spíše otrava ale chápu, že to je feature žánru. Házení předmětu do otevřené díry aby se otevřela tajná místnost, mě přijde už lehce za hranou. Zajímalo by mě jak lidé co tvoří ten svět přemýšleli o tom jak lidé staví domy, pevnosti, doly, atd. aby splnily svůj účel.
@
mazar1234 (02.04.2017 16:02): pokud je to výzva, pokud mě někdo darujete na Steamu Grimrock 2 tak ho dohraji, bude to sice trvat, možná rok i více ale dohraji. :)
@
Richmond (02.04.2017 16:19): ano, obtížné to bude ale ne nemožné. Už se těším na tvůj komentář k Falcon 3.0. Já si totiž osobně vybral The Keep v očekávání podobné zábavy jako u Cardhalia. Neříkám, že se částečně nebavím ale vědět, že to není na 6-8 hod a hlavně, že mě to bavit nebude - proč to už jsem napsal (jako minus bych přidal i absenci jiného prostředí než kobek, kde jsou sakra lesy? + ten příběh je ....no jako v době kdy jsem začínal hrát dračák) - tak jsem si ten klíč nikdy z redakce nevzal!
PS: zatím jsem to nedohrál. Je to poměrně tuhé, teď např. v 4 kapitole přeskakuji po různě se otevírajících a zavírajících se dveřích, to je to co mě silně připomíná naše začátky v DrD. Absolutně to postrádá jakoukoliv logiku, proč by někdo klíč zabezpečoval takovými pastmi ale chápu, že tohle je feature dungeonu a důvod proč je lidé mají rádi.
@
ad142 (02.04.2017 15:21): aha, říkáš silnější nadprůměr? Jak tedy podle Tebe vypadá průměrná hra a co dělá podle Tebe tuto hru silnějším nadprůměrem?
Ty brdo, asi jsem divný ale prostě pokud budu hrát průměrný letecký simulátor vydaný v době kdy simulátory nevycházejí tak tomu prostě z principu nemohu dát 7/10 jen proto, že to nemá dnes moc konkurence nebo proto, že současná konkurence je slabší. V minulosti vyšlo mnoho leteckých simulátorů o kterých bych klidně řekl, že jsou to jen průměrné hry.
@
Phoenix (02.04.2017 16:27): ano chybí, o tom žádná ale ten dungeon postrádá jakoukoliv logiku. Všechny ty pasti a jiné feature jsou tam jen proto aby hráče otestovali a nedali mu něco zadarmo. Z mého pohledu hráče co má např. rád Fallout 1/2 je to prostě totálně bezúčelné. Věřím, že to mnohé hráče co hrají od dob EOB baví ale pro typického běžného hráče to není.
Schválně kdo z Vás tady hrál někdy DRD nebo Dungeon&Dragons nebo Shadowrun? Teď mám na mysli stolní, papírová RPG, ne PC hry. To by mě docela zajímalo.