Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Kwoky (28.04.2021 10:35): Jak už psali jiní, seriál vůbec není třeba znát. Jeho znalost by asi pomohla, ale hra se dá v pohodě odehrát i bez jakýchkoliv předchozích znalostí. Taky jsem k tomu kdysi něco sepsal.
Díky za reakce. Třeba mě to chytne a nakonec budu chtít doplnit mezery "ve vzdělání" :)
@Hrdlodus (28.04.2021 11:09): Souhlasím, podle mě taky seriál není potřeba znát vůbec. Je tam několik postav z něj a postavy svezou na některých událostech z něj, ale podle mě to funguje úplně v pohodě i na slepo. Nevím, na čem to svoje tvrzení v komentáři někdo zakládal.
@Kwoky (28.04.2021 10:35): Nesouhlas s jedním z kometářů. Není třeba vůbec znát seriál/knihu. Užil jsme si to plně i bez toho. Jistě se znalci budou tetelit, když potkají známou postavu, ale hra funguje dobře i bez toho.
@Kwoky (28.04.2021 10:35): Tím líp. Díky tomu nebudeš dopředu vědět, kterým seriálovým postavám věřit, a kterým ne. Plus se tam hraje za smyšlený rod, který se v seroši nevyskytuje, takže by to neměl být problém.
Ale celkově bych teda raději sáhnul spíše po Walking Dead nebo The Wolf among Us.
@Kwoky (28.04.2021 10:35): Z jednoho z komentářů "Nepřekvapivě je nutné mít tenhle svět rád a orientovat se v něm více než jakž takž. Nakoukaný seriál je nezbytností, pro úplné nasátí atmosféry pak pomůže i načtená sága. Ne snad že by bylo potřeba znát podrobně všechny vazaly Starků, dlužníky královské pokladny nebo seznam všech děcek z rodu Freyů. Osud Forresterů ale více docení ti, kteří si s velmi podobně založenými (a neblahým osudem stíhanými) Starky prožili první poslední z pohledu všech jejich knižních vypravěčů."
Má smysl to hrát, když jsem seriál neviděl a v dohledné době to ani nemám v plánu?
Teda kdo navrhnul a schválil tenhle artstyle...
Ostatní telltale hry nejsou zrovna vizuální bomby, ale tahle je (aspoň v první půlhodině) zatím zdaleka nejošklivější. Ten pokus o seriálový intro v realtime grafice pobavil.
No, moc mě ten začátek nenadchl, ale dám tomu šanci.
@Hrdlodus (30.06.2017 08:32): To ti nemůžu upřít. Já jen, že v těch narážkách nacházím víc než jen narážky.

Třeba když se Asher loučí se svým strýčkem, tak ten mu poví "Železo z ledu", tedy heslo Forrestrů. Jedna z možností odpovědí je "Nechtěl jsi říct Oheň a krev?". Což je sice narážka na jméno jednoho dílu seriálu, ale zároveň je to heslo Targaryenů. To tam není jen jako nějaká vsuvka. Ve hře se v různých podtextech toho dozvíš mnohem víc. Třeba to, že spor mezi Forrestery a Whitehilly je starý tisíc let. A myslím, že je to Ludd, který říká, že je Forresteři kdysi připravili o jejich část lesů. Při návštěvě Highpointu pak můžeš vidět alienční štít se znaky těchto rodů. Zároveň Whitehillové neznají nic kolem toho severního háje a ani nevědí, jak to železné dřevo pálit. Když si to dáš do kupy se znalostí "historie Západozemí", tak ti vyjde, že Forresteři byli kdysi spojenci Targaryenů, přičemž později se stali přívrženci jejich oponentů - Starků. To na celý rod vrhá trochu jiné světlo. Dost věcí to vysvětluje a dává to vodítka k tomu, jak může příběh pokračovat. Osobně si myslím, že si budou muset vybrat, jestli budou stát na straně Daenerys, nebo jestli podpoří Starky

Tahle hra se liší od všech ostatních od Telltale tím, kolik je toho v ní skryto. A na každém kroku je vidět ruka R. R. Martina, autora knih, kterého měli při vývoji po boku. Vsadím se, že jim vymyslel celou historii toho rodu. Jasně. Nemusíš to znát, abys tu hru dohrál. Minimálně je ale škoda o tohle přijít.
@kaslikjochanan (29.06.2017 17:02): Je to o tom, že mi unikly narážky. Nevím, proč se John Snow zajímá o Gareda, nevím, co má Cersei proti Starků, a nevím, co znamená Targarien.
Beru to jako že mi unikly narážky, ale ne, že to ubírá samotné hře.
A způsob hraní, kdy vím, že bude Joffrey bude zavražděn a Tyrion bude zajat, by se mi nelíbil. Chci se do hry ponořit, tak i kdybych to věděl, hrál bych, jako bych to nevěděl.
@Hrdlodus (29.06.2017 11:52): Hele je to handicap. Samozřejmě to můžeš hrát i bez znalosti seriálu. To, že jsi se ty neztrácel, neznamená, že někdo jiný by nemusel. Podle mě se v té hře může někdo, kdo nezná Hru o trůny ztratit. Ber to tak, že je to můj názor. Chápu, ale že s ním nesouhlasíš.

Minimálně ti ale dost věcí muselo uniknout. Třeba kdo je Jon Sníh a proč se tak zajímá o Gareda. (Jo, říká tam, že mu ho připomíná, ale to není všechno). Co má Cersei proti Starkům (kteří ve hře vůbec nejsou) a tím pádem Forrestrům. Nehledě na to, že ve hře je sotva zmínka o tom, že Daenerys je Targarien, ale nemůžeš vědět, co to znamená. Možná se zdá, že je to nedůležité, ale je to sakra důležité. Můžeš hrát totiž dvěma způsoby. Buď podle toho, jak ti je kdo sympatický, nebo tak že víš co se s jednotlivými postavami stane a vezmeš to tedy v potaz (třeba to, že Joeffrey alias král bude zavražděn, takže žádat Margaery o pomoc postrádá už takhle smysl, navíc Joffrey je zm*d, který určitě nepomůže. Nebo to, že Tyrion bude zatčen, tedy i jeho pomoc nemá v tuhle chvíli smysl. aj).
Čest hráči. Mám dvě věci.
Co myslíte? Jak to je s druhou sezónou? Osobně si myslím, že se vydání neodložilo kvůli tomu, že by toho Telltale měli moc, nebo že by se tahle hra prodávala méně, ale že se čeká na odvysílání poslední řady seriálu. (Přeci jen Malcolm Branfield zůstal u Daenerys a já předpokládám, že to má být ona, kdo pomůže Forrestrům dostat se zpátky na Ironrath)

Vím, že už se to tu někde probíralo, ale přece jen, není nějaký skrytý konec pro Miru Forrester? V základu si může vybrat buď jen smrt nebo "otroctví". Mám takový dojem, že i když Miru zachráním před popravištěm, tak zemře na začátku další sezóny. Pokud tedy bude. Napadlo mě, že pokud od začátku budu hrát jen pro Margaery a nechám problémy Ironrathu být, nezabiju Daiena a nezachráním před ním Toma, tak se příběh musí odvíjet jinak. Předpokládám, že se jí Damien pokusí zavraždit znovu. Taky ale, že by Margaery mohla zasáhnout v čas a Miru poslat domů bez jediného pokřiveného vlásku. Možná ale jen příliš doufám.
@Hrdlodus (08.08.2016 22:54): Brána pro mě zas až tak těžká nebyla. Zkombinoval jsem sympatie a větší výhodu, přičemž jsem zachránil Ashera, kterého jsem měl prostě raději, navíc jsem s sebou přivezl tu tlupu zabijáků z Meereenských jam, kteří ho uznávali a poslouchali,, kdo ví, jak by to dopadlo bez něho.
S Beskhou jsem se hrozně bál, že kdybych v dramatu zabít/nezabít mistra podpořil jí, schytal by to ten žoldák, který mě doprovázal, z čehož by mohly být problémy.
A s tou Mirou jsem samozřejmě trochu přeháněl, jen mě prostě mrzí, že v té své sekvenci ani tolik nepůsobí jako hráč, ale jako oběť.
@Vurhor (komentář): Pro mě byl hlavním protagonistou Rodrik.
Jako neznalý předlohy můžu říct, že Tyrion působí jako pohodář-kamarád. Oproti Cersei, před kterou je třeba mít se na pozoru. Ale Margaery jsem si nebyl nikdy zcela jistý. Často vypadá jako zákeřná saň, ale prostě pořád si dokáže udržet tvář té hodné, spravedlivé (a ublížené), takže jsem se proti ní nedokázal postavit.
Ramseyho se člověk může pokusit bodnout. Když jsem se mu postavil s Eathanem, ocenil mou vzpurnou vůli (než mi probodl krk - a to hodnotím asi jako největší překvapení hry). S Rodrikem jsem se už neodvážil. Ostatně o tom je celá hra - jestli budou Forresteři hrdí, vzpurní, poddajní či vychytralí.
S Asherem byla největší zábava.
Ale Garredova linka mi přišla unylá. Jediné, co ji drželo, bylo to, že bude ten, kdo zachrání celý rod.
Miřina linka byla nejvíc odlišná od ostatních, protože holka musela kličkovat mezi několika mocnými postavami, a to pouze jazykem.
Gared: Jeho rozhodnutí, jestli mám být kámoš mi zabralo nejvíc času. Přece jen jsem Grove a jeho sílu považoval za prvek, který rozhodne o Západozemi. Ale nejtěžší rozhodnutí hry bylo při držení brány.
Rodrik: Možná ho lze ho hrát tak, aby byl hrdý v každým okamžiku. Pak je tedy hrdý jen s tím málem, co má.
Asher: Mě neseřvala. Nechal jsem Beskhu zabít otrokáře, ale vysvětlil jsem Daenerys, proč to Beskha udělala. A dračí paní to pochopila a uznala. A byli jsme tak za dobře.
Mira: Ne, lépe to hrát nejde. Zase by bylo divný, kdyby nějaké podržtaška ze severu manipulovala celým dvorem. Ukázala, že to v sobě má, ale hrálo se o víc. Nejlepší byly scény s Tyrionem.
@Drolin (13.02.2015 17:23): V roce 2014 vydali Telltale 10 epizod 4 svých her. Tak jestli číslo 76, i vzhledem k tomu, že i další studia jedou epizodně, není tímto uměle navýšeno.


Hry od Telltale jsou oblíbené u hráčů i recenzentů a prodávají se. Někdo může nadávat na grafiku, na QTE, na styl hry, ale je příliš odvážné tvrdit, že něco dělají špatně. Mně se líbí grafika, styl hry i QTE, stejně jako dalším.
A mně se zdá, že naopak příběhově laděné hry budou vznikat více. Odhaduji, že drtivá většina hráčů (tedy všichni, kdo někdy vezmou do ruky myš nebo (a to spíš) gamepad) chce odreagovačku po práci. Ale hlavně tu dlouho byla propast mezi filmem a hrou. Pokusy ji překlenout byly vždy vítané a sotva kdy úspěšné. Teď se hry filmům přibližují. Tohle bude pokračovat.

Ale pokud si někdo myslí, že se někdo bude pitvat s rozvětveným příběhem, kde každá volba něco způsobí a přitom se celý pří běh nerozpadne, měl by na to zapomenout. Pokusů bylo hodně, neznám žádný, který by se uspokojivě podařil (pro příklad: Kinoautomat byl výsměch, na Mass Effect si lidi stěžovali, že volba rozhodla akorát o závěrečné animaci). Takže úspěšný je možná sem tam někdo. Telltale jako první ukázal, jak se má dělat interaktivní film (no... třeba ne, přece jen nejsem takový znalec). Připraví příběh a nechá na hráči, jak po připravené cestě půjde. Cesta je jedna, ale je na hráči, jestli pojede na kole nebo bude okopávat obrubník.
@Fatality (13.02.2015 09:18): Ano, docela zajímavé - ovšem jak píšeš, nicneříkající :).

Jinak pro zajímavost vyšlo v minulém roce nejvíce komerčních adventur od roku 1996, a to 76 (roku 2001 to bylo třeba 28, roku 2005 26 a roku 2010 36), takže to je pozitivní. Adventur klasického typu a s trochou větší kvality ovšem jen cca 12, a opravdu kvalitních adventur všech typů ještě méně.
@Red (13.02.2015 14:10): Freeware a komerční scénu jsem v tom příspěvku neodděloval. Měl jsem na mysli skutečně textové hry, typicky ty vyrobené v Twine, se kterými se poslední dobou roztrhl pytel, a některé jsou i dost zajímavé. Nicméně o vizuální románech se asi můžeme bavit taky. Je možné, že jsem si některých typů her začal všímat teprve relativně nedávno, nicméně to nemění nic na tom, že mi přijde současná herní scéna dosti rozmanitá.
Nedávno jsem to tu řešili a teď se na hrej.cz objevil článek s dalšími názory, zda je interaktivní hra stále adventura. Docela zajímavé čtení, i když nepřináší žádné rozuzlení. :)
@AiMLEzZz (06.02.2015 21:12): Bude to znít možná překvapivě, ale rozhodně souhlasím. A navíc jak zmiňuješ ty staré resty, i zde je určitě moc fajn, že staré kousky jsou na dnešním trhu přístupnější než kdy jindy. A to právě díky třebas GoGu a podobným digitálním distribucím (Steam jich nyní třebas také prodává čím dál více), nehledě na neustále vznikající remaky, které třebas také mnohdy přimějí některé mladší hráče k vyzkoušení nějaké té dobré staré hry.

Spíše mě trochu zklamaly právě ty vysoko-rozpočtové tituly, zde jsem asi čekal vývoj trochu jiným směrem, či alespoň mnohem menší debilizaci žánrů.
@AiMLEzZz (06.02.2015 21:12): Musím potvrdit že je mnohem lepší doba. Teď jsem třeba zavítal na kickstarter a vykouklo tam na mě přes deset point and click adventur a dost zajímavých no naštěstí to ještě s klasickými adventurami tak zle nevypadá.
Já osobně bych slovo "vývoj" nahradil slovem "rozvoj". Je sice pravda, že v popředí jsou dneska jednodušší a filmovější hry, ať už mluvíme o jakémkoliv žánru od adventur a akčních her přes RPG a strategie až po závodní hry, nicméně je třeba vzít v potaz, že herní scéna (trh, chcete-li) se za posledních několik let exponenciálně zvětšila, publikum se rozšířilo a rozpočty vyletěly na úroveň srovnatelnou s filmovým průmyslem. Je tedy logické, že nejvíc uslyšíme o nejdražších hrách, které se snaží zaujmout co největší počet lidí, a tím pádem budou všem co nejpřístupnější, tedy jednodušší, s větším důrazem na "wow momenty".

Ale já bych to vůbec neviděl tak černě. Adventury ze staré školy pořád vycházejí, stejně jako simulátory nebo hardcore strategie. Můžeme pozorovat návrat textových her. Závodní hry vychází ve všech variací od nejarkádovějších až po ty nejrealističtější možné. RPG vychází ve formě Skyrimů, old school dungeonů, Deus Exů, Tormentů, milionu her v Gamemakeru. Do hry se krom USA, Evropy a Japonska zapojují i země, kde hry nemají ještě takovou tradici, a herní kultura se neuvěřitelně diversifikuje. Díky Kickstarteru a indie scéně se mnohdy uchytnou originální nápady, pro které by se před deseti lety nenašly peníze a čas. Hry myšlenkově dospívají, a odvažují se zacházet i k serióznějším tématům. A to ani nemluvím o těch starých hrách, které ustály zkoušku času, a i dnes mají co nabídout, jelikož mnozí z nás je nehráli.

Navíc si musíte uvědomit, že dříve vývojářská studia dávala na žánry, které se mohou dneska jevit, jako že jsou v pozadí, relativně více peněz, ale tehdy byla hráčská komunita menší, a takové projekty mohly i větší společnost potopit. Tudíž si nemyslím, že je na škodu, když mají tvůrci možnost zaplatit hru přes Kickstarter, aniž by se museli bát, že kvůli vývoji hry přijdou o živobytí.

Já to vidím optimisticky a myslím, že lepší doba pro hry zatím nebyla, a pořád se jen zlepšuje.
Mě pořád přijde zvláštní proč už rovnou neudělají normální seriály s grafikou her od Telltale vyjde to úplně nastejno a aspoň budou pryč ty nudný pasáže ve kterých se rha snaží vypadat jak adventura :D
@Isair (06.02.2015 15:42): U mnoha her s krásným příběhem nebo krásným prostředím mi přijde škoda že to nejsou "klasické" adventury. Já bych viděl jako ideální takový vývoj kdy se vyplatí vyhovět všem v detailním nastavení hry, na druhou stranu je taky trend se jakéhokoliv nastavení zbavit. Díky tomu vlastně i ve světě vítězí konzole.
@GodOfTheSick (06.02.2015 09:32): Nicméně on také není každý vývoj, vývoj tím správným směrem. Zrovna v herním průmyslu mi poměrně dost vadí ta snaha za každou cenu o filmovost na úkor gameplaye, což je společné víceméně snad pro všechny žánry.
@M.a.t.t. (06.02.2015 00:03): Ale to je právě tím, že ty za správný model adventury považuješ to, čemu se dnes říká klasická adventura. Přitom adventury vznikly dávno před klasickou adventurou a vypadaly/hrály se úplně jinak. A protože všechno se vyvíjí, tak je logické, že dnes vznikají adventury, které vypadají/hrají se jinak než adventury z tvé oblíbené zlaté éry. A interaktivní film je adventura, která vyzdvihuje pro adventuru signifikantní prvky a upozaďuje méně významné prvky, které do žánru vnesla až klasická adventura v zlaté éře. Čili TT sice něco ořezali, pro lepší orientaci se tomu říká IF, ale základem hry je pořád adventura.
Taky si myslím, že mainstreamový adventurní trh (přestože jsou adventury prozatím odstrčeny na druhou kolej) časem převezmou kompletně interaktivní filmy ve stylu Telltale a jim podobné (docela se až divím, že se jim zatím věnuje převážně pouze ten Telltale). Na druhou stranu bych se nebál toho, že point and click bude někdy mrtvý žánr, spíše (stejně jako je tomu v současné době) bude nadále vyvíjen menšími nezávislými studii (byť tedy mému tvrzení trošku odporuje Daedalic, u nějž se až divím, že se tak rozmáhá, třebaže se už pomalu začíná zaměřovat i na jiné žánry). Nakonec si však na své přijde opět každý a všichni budou spokojeni.

Osobně bych proti interaktivním filmům kór nic moc neměl, kdyby to byly dobré interaktivní filmy. Rád bych tedy viděl nějaké zajímavé téma, kvalitní rozhovory, více té interaktivity a možnosti ovlivňovat děj a následující herní průběh (nějaké větvení příběhu podle voleb by nebylo vůbec na škodu, v interaktivním filmu se to dá zpracovat imo skvěle), místo trapných QTE či akčních pasáží. Docela si v tomhle ohledu hodně slibuji od Life is Strange, třebaže prozatím více tíhnu také k point and click adventurám (ale nějaký interaktivní film může být zase fajn změna).

Jinak za ideální moderní adventuru považuji něco ve stylu The Cat Lady, která zajišťovala plynulé vyprávění příběhu bez zbytečných nesmyslných kombinací itemů či kdovíjak zdlouhavých hlavolamů, nabídla lehce filmový feel, ale zároveň také obsahovala nemálo hádanek a tudíž ta potřeba použít mozek tu občas byla:). A hlavně to stále byla více hra než film, což v herním průmyslu celkem vítám;).
@GodOfTheSick (05.02.2015 22:48): Nie je to tým. Ako sme sa obaja zhodli, doba už patrí iným a presne z toho dôvodu nemôže vznikať toľko adventúr, ktoré by sa zásadne zapísali do histórie. U žánrov ako FPS, alebo RPG je to inak.
Tím neřikám že nebudou vznikat nový dílka. Díky nízkým nákladům a vysoké ziskovosti se na každý seriál nalepí další příběh (adventura), nicméně její popularita bude přímo úměrná popularitě daného univerza.
Ono jde spíš o propojení filmařského a herního penězovodu než nový styl. Troufám si říct že Game of Thrones, Walking Dead a podobné budou opravdu mít na herní historii nulový dopad.
@Drolin (05.02.2015 20:16): Tobě nevytane. Ale světová odborná veřejnost to vidí jinak.

@M.a.t.t. (05.02.2015 20:15): Vznikají a vznikat budou. Ale s nulovým dopadem. Doba už patří jiným. To je právě tím, že jsi tu "zlatou éru adventur" přímo zažil, tak ti připadá, že hry byly tenkrát lepší a bylo jich víc. Přitom až budou za deset let dnešní mladí hráči vzpomínat na dnešní dobu, tak těch památných her bude taky dost. Prostě každá generace má svoje vlastní hrdiny. A ne každý jim rozumí :-)
@mazar1234 (05.02.2015 20:19): GK2 (nebo Black Dahlia, Pandora, Bad Mojo...) je klasická adventura zpracovaná jako film v předělech, "interaktivní film" je žánr sám o sobě čítajcí přibližně poměr 1:5 (nebo menší) u klikání a sledování filmu (Angel Devoid, Psychic Detectiv, Voyeur).

A pak tu jsou hry na pomezí (Phantasmagoria, Meaning of Life), kde se to hůře určuje.
@M.a.t.t. (05.02.2015 20:15): Nie je "Interaktivny film" forma a "adventura" obsah? Lebo ved aj legendarny Gabriel Knight 2 je oznacovany nalepkou IF a pritom je to zaroven (udajne - nehral som) jedna z najlepsich adventur v historii.
@GodOfTheSick (05.02.2015 18:13): Pokojne sa môžeme baviť o tom, že viaceré žánre boli v modernej dobe osekané o viaceré prvky a sprístupnené verejnosti a stále sú to tie isté žánre, ale Telltale adventúrne prvky osekali natoľko, že sa jednoznačne priklonili k subžánru interaktívneho filmu. To, že vydali pár odlišných hier, neznamená, že automaticky defefinovali celý žáner. Ak by tomu tak bolo, klasické adventúry by už vôbec nevznikali a navzdory predpokladom ich stále vzniká slušné množstvo a to nielen v rámci indie sféry. Dokonca si trúfam povedať, že stále prevažujú, nakoľko hrami od Telltale sa zase až toľko vývojárov neinšpiruje. Preto nechápem, prečo viacerí ich tvorbu nenazývajú pravým menom, keď to nie je žiadne hanlivé označenie. Aj interaktívny film je vlastne formou adventúry, ale sedí to na ňu ďaleko viac.

Samozrejme nemám problém s ich tvorbou, ani s modernou adventúrnou tvorbou celkovo, dokonca ani s modernými hrami. Na to sú tu iní ľudia. Ale ak poviem, že v minulosti podľa mňa vznikali celkovo pamätateľnejšie kúsky a ďaleko viac klasík ako v súčasnosti, na tomto tvrdení nie je vôbec nič prehnané. Zlatá éra adventúr už dávno pominula a súčasnosť patrí úplne iným žánrom.
@Maximus (05.02.2015 19:07): Hele máš pravdu. Navíc není až tak nečekaný že se jakoby Telltale tak zaprodaly protože přeci jen vydávat v dnešní době adventury není nějak moc výdělečné (jsou případy kdy se to povede) ale bohužel adventury jsou a budou pro menší skupinu hráčů. A tak chápu že Telltale zvolilo takový krok ale už bych tomu neříkal adventura ale prostě spíš interaktivní film :D
@jones1240 (05.02.2015 19:00): @Fatality (05.02.2015 19:01): Ja tým ale nijako nechcem urážať klikacie adventúry, sám ich vyhľadávam a mám ich rád. Ale TT hry ponúkajú trošku iný - dynamickejší a filmovejší zážitok. Je dobré to miešať, keby hry od TT neukázali túto cestu, pravdepodobne by nevzniklo ani najnovšie Life Is Strange, ktoré sa mi veľmi páčilo.

Preto buďme radi, že adventúry žijú a že je v nich viac herných postupov. Každý si môže vybrať to, čo mu sedí viac.
@Maximus (05.02.2015 18:54): O prodejnosti nepochybuju, mít za sebou značky jako Game of Thrones nebo Walking Dead je zárukou prodejnosti sama o sobě :-D Spíš jen když někomu řekneš "vyjmenuj mi nějaké dobré adventury za posledních pár let", tak ti odpoví něco ve smyslu "nevím, adventury moc nehraju, ale Sherlock teď vyhrál nejlepší adventuru na tiscali a Broken Sword asi, no a Walking Dead, ale to nevím, jestli je adventura přímo", takhle nějak si to představuju :)

Já jsem si Walking Dead docela užil a teď jsem nedávno koupil Season 2, tak se těším, až se na to dostanu, a považuju to za adventuru (ale ne klasickou), ale stejně mám radši klikací :)
@Maximus (05.02.2015 18:54): Jako trošku blbé srovnávání když TWD,Game of Thrones jsou fanaticky sledované a milované značky i kdyby hra byla horší lidé jí stejně budou kupovat. Přitom Broken Sword bylo něco nového je jasný že lidé s koupí otálely. Ale spíš bych řek že člověk co je adventurně založenej tak radši ocení Broken Sword nebo Gabriel Knighta což jsou mnohem kvalitnější hry než všechny Telltalátské filmové blbinky dohromady :D
@Fatality (05.02.2015 18:48): No s týmto nesúhlasím. Predajnosť neklame :) kým Broken Age a nový Broken Sword museli ísť na Kickstarter po financie a žiadne trháky to neboli v predajnosti ani keď vyšli, tak hry od Telltale sa predávajú ako teplé rožky a hlavne séria Walking Dead predala niekoľko miliónov. Čiže ľudia vo svete berú skôr hry od TT, na DH sa možno viac berú tie klasické.

A prečo to je tak? Hry od TT sú vačšinou dosť dynamické, jednoduché a ponúkajú voľby (viac či menej viditeľné ale sú tam). Klasické klikacie adventúry s inventárom sú vačšinou pomalšie a náročnejšie. Ale je dobré, že sa to trošku transformovalo a týmto spôsobom adventúry (aj keď nevypadajú tak ako kedysi) žijú ďalej a v predajných číslach konkurujú aj iným v dnešných časoch oblúbenejším žánrom. Komu TT hry nesedia, má stále možnosť hrať aj klasické veci, vychádza ich stále dosť.
@GodOfTheSick (05.02.2015 18:30): Já bych řekl, že spoustě lidí zazáří spíš Broken Age, Longest Journey nebo Broken Sword, než hry od TT, to prostě nejsou ty "klasické" adventury :) Ale adventury jako takové to jsou, o tom žádná.
@GodOfTheSick (05.02.2015 18:13): Já třeba nejsem stařec (je mi 17 let) a ke starým adventurám apod. Se dostávám až v této době a musím sám za sebe uznat že jsou mnohem lepší než tyhle ty adventurní nudné hry od Telltale krom samozřejmě Sama a Maxe apod. Radši jsem rád za klasické adventury které naštěstí ještě pořád vycházejí :D Navíc Telltale jsou důkazem že v dnešní době se vše musí až moc nezdravě zjednodušovat.
@GodOfTheSick (05.02.2015 18:13): Ano, žijeme ve velmi smutné době. Svým způsobem je možná dobře, že už tu lidstvo dlouho nebude. Jinak, myslel jsem že v post-wikipedia "[citation needed]" době už generalizování nepatří mezi "forum-bonton"...

P.S. Hráč ani fanoušek adventur nejsem, tedy nenarážím tím na debatu co je a není "lepší" adventura.

@HolyMeatball (05.02.2015 12:31): Nestačí ty kvanta v normálním životě a všech médiích? Člověk aby se pomalu bál otevřít lednici.
@HolyMeatball (05.02.2015 18:18): Však to je v pořádku, ať se líbí. Já jsem tím narážel na dědky všeho druhu, kteří se nesmířili s tím, že jejich éra už dávno skončila a furt budou všem vykládat, že to co vzniklo v době jejich dětství/mládí je to nejlepší a všichni by se tomu měli povinně klanět. Tyto tendence jsou vidět všude. Netýká se to jen her.
@GodOfTheSick (05.02.2015 18:13): OR, každýmu se může líbit cokoliv, co kdo uzná za vhodné. Ideálně bez kritiky stojící na myšlenkách typu "každá generace má své vlastní hrdiny, je to prostě tak, tudíž hru založenou na prastarých principech už dnes nelze považovat za žánrový vrchol! A basta!" :)
@M.a.t.t. (05.02.2015 13:19): Daleko nepochopitelnější je, že někdo dnes za vrchol žánru považuje adventury jedoucí podle dvacet let staré šablony. Je potřeba si uvědomit, že každá generace má svoje vlastní hrdiny. Klasická adventura je mrtvá stejně jako Nirvana a hry od TT jsou novodobou klasikou.

A že to není adventura? Ale je! Definice pojmů se v čase mění. V roce 1970 se o Led Zeppelin nebo Who psalo, že hrají heavy metal. Dneska když to někdo napíše, tak to bude znít hodně směšně. S pojmem adventura je to stejné. Když se v roce 2015 řekne adventura, tak každému okamžitě zazáří před očima - TT. Samozřejmě kromě starců, ti budou furt mlet svou :-)
@Maximus (05.02.2015 13:24): Skôr ju vidím v klasických klikacích adventúrach, ktoré hráča prinútia aspoň trochu myslieť :) V tomto som skôr zástanca klasiky, ale ak chceš konkrétne odporúčania, neskôr ti môžem nejaké dať ;)
@M.a.t.t. (05.02.2015 13:19): Pravdaže hry od Telltale sú veľmi špecifické. Interaktívne filmy pri ktorých to minimum hrania skôr otravuje, hlavne keď je to tak nemotorne riešené ako chodiace pasáže. Každopádne ale ponúkajú zaujímavé postavy, príbeh, atmosféru a niekedy naozaj dobré momenty. TWD a Wolf Among Us ma vďaka tomu všetkému bavili, Game Of Thrones má tieto veci zatial slabšie. Kde je tvoj súčasný vrchol adventúr?
@Maximus (05.02.2015 13:15): Tak ono to má svoje kvality (ale hlavne to preboha nebrať ako adventúru), lenže tie Telltale postupy s minimom logických hádaniek tomu robia skôr medvediu službu. Možno o pár rokov neskôr nebude nik chápať, ako toto mohol niekto označovať za vrchol žánru :) Ale možno sa mýlím, nepopieram Telltale istú jedinečnosť na hernom poli a v tom, o čo sa snažia, sú dobrí, akurát súčasnú špičku vnímam niekde inde ;)
@Maximus (05.02.2015 12:35): Tak to mne spätne upadajú aj niektoré staršie hry a a som si istý, že hrať svojho času prehnane hypovanú 1. sériu TWD, dojmy idú o niečo nadol. (vážne, nad recenziami označujúcimi to za adventuru roka som sa pousmieval už vtedy) Ale tak je to podľa mňa všade, len si to niektorí recenzenti nechcú priznať. Preto má podľa mňa kvalitnejší TWAU o niečo slabšie hodnotenia, už sa holt vytratil ten wow efekt.
@Walome (05.02.2015 11:33): To asi hej. Wolf Among Us čo si sa rozhodol hrať má vydareného hlavného hrdinu a aj vedľajšie postavy sú fajn tak isto aj atmosféra je celkom dobrá. Možno Ti to sadne.

Game Of Thrones má ale nezaujímavých hrdinov (až na postavy a ich podoby zo seriálu) a nemá ani príliš zaujímavú atmosféru. A sú tu zasa úplne zbytočné chodiace pasáže, kde prejdeš s postavou pár zbytočných krokov a ide animačka a takto to je párkrát za hru a keď sa k tomu priráta škaredá grafika a časté a veľmi viditeľné kolízie objektov (ruka cez brnenie, ruka vpadnuta do nohy atď.) tak sa na to naozaj veľmi dobre nepozerá.

Škoda, že do hry nedali aj šukacie pasáže ako sú v každej časti seriálu, tam by sa tie QTE hodili :)
@Maximus (05.02.2015 10:55): Tipuju, že už tě prostě taky to Telltalovské nekonečné recyklování toho samého vzorce unavuje. Kor když si mezitím střihneš něco tak příjemného a svěže vonícího, jako Life is Strange. C:
Nemôžem si pomôcť, ale séria Game Of Thrones a aj Borderlands ma už ani zďaleka tak nebaví ako Walking Dead alebo Wolf Among Us.

Neviem čím to je, či sa mi už tie ich herné postupy a podobná grafika prejedli alebo ma nudia nové postavy a nezaujíma ma príbeh, hmm.
Zatím jsem sice odehrála asi tak 5 minut, ale zajímalo by mě, jestli Telltale někdo řekl, že temná atmosféra nerovná se totálně vyblité grafické vzezření.

@jones1240 (02.01.2015 14:02): Jn, asi nejde úplně sázet všechno na jednu kartu (vybírání odpovědí a sledování příběhu), pak když v tom jsou nějaké nedostatky, tak už to nic nezachrání.
Já sem toho názoru že tahle tvář už Telltale Games nesvědčí a pomalu se začínají topit v tom že nedokáží udělat lepší grafické zpracování a zásadní inovace, a jediné co je u nich použitelné je příběh který dokáží dělat. Byl bych nejradši aby se vrátili k tomu co jim šlo nejvíce a to point and click adventury kde i to grafické zpracování se šlo kvůli tomu přehlídnout. Bohužel teď už to s nima jde pomalu z kopce a doufám že se zas vrátí ke tvorbě co dělaly před TWD. Jo a ještě Minecraft story mód je už vrchol všeho.. no škoda a to sem je měl tak rád díky Sam and Max sérii nebo Tales of Monkey Island.
Zatial rozporuplne pocity a zo serii Walking Dead 1 a 2, Wolf Among Us je toto najslabsia prva epizoda.

Graficky je to velmi divne, hra nevypada zle, ale ohranicenie postav je rozpite a neostre a vypada to blbo. Dalej sa objavuju castokrat kolizie objektov (prekryvanie sa ruk a siat, mihalnic so spodnym vieckom atd...)

Dalej 3 postavy ktore som v hre ovladal mi prisli nezaujimave a oproti Leemu, Clementine ci serifovi Bigbymu docela slabota.

K pribehu. Ako vam skoncila prva epizoda? Ci ten koniec je rovnaky nech clovek spravi hocico? dýka do krku mladeho Lorda Forrestera?
Sérii Hra o trůny jsem docela měl rád, i když někdy ve třetí, nebo čtvrté řadě se mi přestala líbit, ale to je jedno.
díval jsem se na gameplay, a hra má opět takovou tu "next gen" grafiku typu: ještě chvíli, a bude pršet....
Právě dohráno. Má cenu si to zopakovat a zkusit jiné rozhodnutí, nebo je konec vždy stejný?
@LIUWIL (08.12.2014 09:40):
@M.a.t.t. (08.12.2014 09:55): Ono to ma postavy aj svet z Hry o Trony, ale pribeh to ponuka vlastny. Cize by to malo byt pristupne aj pre serialom a knihami nedotknutych hracov. No uvidim, lebo serial napozerany nemam (videl som len prvu seriu zatial) a knihy som este tiez necital (chystam sa, preto som serial zatial odlozil).
Nehovoriac o tom, že Telltale spolupracujú priamo s HBO a tak si fanúšikovia seriálu môžu užiť nielen seriálovú znelku, ale aj postavy nadabované priamo seriálovými hviezdami.
Ono je celkem pochopitelné, že hra vytvořená na základě popularity seriálu bude dělaná pro fanoušky seriálu.
Hmm, tak zatial to vypada tak, ze si hru naozaj skor uziju fanusikovia serialu a knih. Lebo novoten je fanusik to je jasne, ale ugra?
Kazdopadne ma ta hra aj tak dost rozporuplne hodnotenia, niektori hodnotia hru velmi dobre a niektori zasa velmi priemerne.
Já jsem spíš zvědavej, jestli GodOfTheSick nahodí zase vtipný komentář jako u Borderlands :-)
ugra, nejaký komentár k hodnoteniu? Lebo viacerí sa zhodujú, že je nutné mať pre lepšiu orientáciu v deji napozeraný seriál.