Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Han22 (05.12.2017 22:32): Když je "zavoláš", tak si najdou cestu i několika ventilačkama ze začátku levelu až k Tobě a to i v době, kdy Ty sám se na začátek levelu nedostaneš. Daikatanu jsem dohrál celkově 3x a vždy jsem je nechal na začátku levelu.

Mně se právě líbilo, že si musíš vybrat, jestli meč nebo střelné zbraně a hra je tak diametrálně odlišná. Logické to samozřejmě není, ale ona Daikatana si na nějakou velkou logiku a realističnost stejně nehraje, takže mi to vůbec nevadilo.
@90210 (05.12.2017 19:30): Díky a je to tak. To intro bylo dlouhý a hlavně i docela hnusný. Jinak je příběh je shrnutý na wikipedii a myslím že mě docela bavil. Na 3D akci z roku 2000 byl dobrý.
@Phoenix (05.12.2017 20:54): To právě moc nešlo nechávat je na začátku, mám pocit, že jsem narazil i na kola, se nedalo vracet - typické příklady skočím do nějaké propasti nebo dolů z ventilačky pokračuju dál a jak se pak vrátím? A kromě toho jsem měl hned v jednom z prvních kol bug z mizením parťáků, kde jsem je hledal po celém kole (měli čekat za dveřmi) a nic. Tak jsem si je držel radši na očích. Jinak zabugování sidekicků bývalo v té době běžné, například starý dobrý Fallout, kde tě parťáci zavřeli v nějakém výklenku a nehli se... nicméně v Daikataně to byl fakt extrém. S tím vylepšování mě to přijde nelogický proč když máchám mečem, nevylepšuju postavu a když střílím jednou z dalších 24 zbraní tak ano? Mě se to prostě nelíbilo, budeš mít super meč, kterým rozsekáš každého na kaši, ale bude ti to na prd, protože to dostaneš až v poslední epizodě a v tu chvíli budeš mít životy, skoky, rychlost na minimu. Neviděl jsem nic podobného v žádném RGP co jsem hrál, beru klasickou volbu vylepšování síly nebo inteligence, boje nebo magie, ale tohle mě štvalo.
@Han22 (komentář): Já bych jen doplnil, že ono "vylepšování postavy nebo Daikatany" není bohužel, ale naopak výborný autorský záměr (dohráno oběma způsoby a oba mají rozhodně dost co do sebe). Sidekickové také značně předběhli dobu, protože UI spolubojovníků není uspokojivě (bodejť) vyřešena dodnes a nemálo her to řeší třeba tak, že jsou prostě nesmrtelní (např. Bioshock Infinite). Nicméně v Daikataně je opět volba je nechat vždy na začátku levelu a všechno vykosit bez nich.
@Han22 (komentář): Dalsi super komentar. Konecne jsem se dozvedel neco vic o pribehu teto legednarni pecky. I pres svou nechut k 3D strileckam jsem ji pred par lety rozehral, ale nechvalne proslula prvni epizoda me kupodivu prilis nechytla.

ZArazilo me ale uz samotny intro, ktery bylo mozna delsi, nez vsechny intra do te doby vydanych 3D shooteru dohromady.
Download Daikatana 1.3 Patch. Stačí použít part 19 a 22, hra bude aktualizovaná ke dni 25. 7. 2016. Má to 623 MB, protože jsem nahrál všechny verze záplat, co mám na disku. Part 1 až 22.

Oficiální verze má poslední update někdy z listopadu 2016, ale změnil se formát updatů, nějakej updater, soubory byly vydávány samostatně. To jsem nezkoušel. Ty starší Zip archivy mi vyhovovaly.
Před pár dny vyšla další aktualizace neoficiálního patche 1.3.

Starý savy už to nebere, je nutné dát novou hru. Ale nebyl jsem nijak daleko, takže mě to nemusí příliš trápit. Hra vypadá a funguje OK, v pravém dolním rohu mám to prosincové datum.
___________________________________________________________________________________

Zatím poslední aktualizace má datum 8. 3. 2016.
___________________________________________________________________________________

Zatím poslední aktualizace pochází ze dne 31. 3. 2016.

Plný archiv ke stažení zde.
___________________________________________________________________________________

K dispozici menší aktualizace ze dne 13. 5. 2016. Ke stažení odsud.
___________________________________________________________________________________

Další fáze menších aktualizací, ke dni 21. 6. 2016, ale co nevidět snad bude i Full.zip 1.3 patche. Takhle v tom už přestává být přehled. A link na DH, co je v odkazech, má nahrán starý download z konce března 2016.
___________________________________________________________________________________

24. 6. 2016 - Opět novej Slim update. Stačit by měl poslední Full.zip a ten částečně přepsat nejnovější Slim záplatou.
___________________________________________________________________________________

Updaty neberou konce, dokud se to nestabilizuje na 7-14 dní nečinnosti, nemá smysl hru momentálně aktualizovat.
A proč jen u Daikatany? Jak k tomu moje ostatní recenze přijdou? Mám hodně dlouhých recenzí, neměl bys je tedy všechny projít a rozdat mi negativy i tam?
Venku verze 1.3 ze 23. 1. 2015, takže opět updatnuto. Doporučuji pravidelně sledovat. Uložené pozice fungují bez problému.
Dyt to omezené ukládání musí člověk řešit jen v prvním světě, v dalších už je hra tak jednoduchá, že si na to ani nevzpomeneš.
@Všivák (23.01.2015 16:38): Též verze z Levelu, opatchuj na 1.3 s datem změny 19. 1. 2015 a ve hře pak půjde libovolně ukládat, díky Esc a save game z menu. Tzn. klasický manuální ukládání, a jo, ten patch umožňuje i původní způsob hry, viz @Jo_Do (23.01.2015 19:19):.

Opakovat hry pořád dokola je sice otrava, ale když stále vycházej další verze, co něco opravujou, tak normálka :) Já asi taky jen tak nedojedu tenhle megawad :)

Mimochodem, ten odkaz na patch 1.3 z loňského léta v nástěnce už fachá. Stáhl jsem ten 2015-01-18 FULL PACKAGE.
Zdravím, pokud vím, tak na začátku hry, jsem si v nastavení mohl zvolit, jestli chci hrát s volným ukládáním, nebo shánět kamínky. Pokud sis nezaškrtnul, že chceš ukládat sám, tak to nepůjde.
@Všivák (23.01.2015 16:29): jj, tak jsem to hrál taky (vracení se do předchozích úrovní). Ale verze 1.2 by měla umožňovat libovolné ukládání, ne? Případně pokud nehraješ 1.2, tak s nižšími verzemi by měli být savy kompatibilní, rozbíjí to IMHO až 1.3.
@Phoenix (23.01.2015 16:06): Sakra. Teď už jsem na konci třetí episody, tak na to kašlu. Budu muset bejt hustej a dát to skoro bez savů. Řešim to tak, že se vracim do předchozích úrovní, aby se mi to uložilo. :)
Druhá epizoda hotová. Byla tedy rozhodně lepší než první. Tak hurá na třetí. :)
@Phoenix (07.10.2014 13:54): Nevím, jestli už s tím mým patchem to tak bylo, ale myslím, že už jsem také mohl ukládat a že jsem to tak nakonec řešil - skok, save, sidekick umřel, load, srmt, load, smrt, load, skok, skok, save atd :D
@MartinezZ (07.10.2014 12:27): Ty ty bugy vyloženě přitahuješ :-) Tu scénu si vybavuju, ale nikdy se mi tam nic podobného nestalo (3x dohráno), navíc podobné záležitosti řeší Save-Load a holt to podruhé zkouším jinak (jeden z luxusů neomezeného savování spočívá v tom, že ruší většinu špatných designérských rozhodnutí a/nebo bugů, kdy by si člověk při ukládání pouze na checkpointech rval vlasy).

@Fatality (07.10.2014 09:54): Libovolný díl série CoD (skončil jsem u Black Ops jedničky a WaW nehrál, možná už je to dnes lepší) je zrovna s výjimkou prvních dvou dílů podle mého výrazně slabší než Daikatana. Romero byl namyšlený až na půdu, ale alespoň se snažil o inovativní přístup v mnoha různých ohledech (existence sidekicků, vylepšování postavy, střídání historických období, zbraní a nepřátel), byť evidentně se střídavými úspěchy. Zatímco drtivá většina CoD patří obsahově a co do herních mechanizmů k nejvyprázdněnějším FPS, jaké jsem kdy hrál. Slušně řemeslně udělaný Moorhuhn.

Co se týče opravdu špatných her, kdo nehrál Operation: Matriarchy, Nina: Agent Chronicles, Evil Resistance: Morning of the Dead nebo ultimátní prasárnu jménem Arthur's Quest: Battle for the Kingdom, ten vůbec neví, o čem je řeč :-))
@Bodkin (07.10.2014 10:41): @Všivák (07.10.2014 11:13): já hrál tehdy verzi z Level DVD, kde byl přidán nějaký ten opravný patch - kolikátý sice nevím, ale už to bylo pár let po vydání hry. Nejvíce si pamatuji na scénu, kdy jsem měl přeskákat přes lávu po nějakých kamenech, co se pomalu nořily, jak jsem na nich stál. A kam jsem šlápnul já, šlápnul i sidekick, který nesl druhou sidekickerku na zádech. Určitě zrovna v téhle části jsem hru (rozhodně ne poprvé) odinstalovával (a pak ji zase instaloval zpět). ten blb neskákal, skákal mimo, skákal rovnou do lávy nebo neragoval vůbec, stál a čuměl. Pokud vyšel poté po letech ještě další patch nevím, ale hra má prostě smůlu, že jsem hrál zrovna tuhle verzi a bugy mě měly rády.
Taky v tom bugy nemám. Bůhví, jaké hrajete verze. Snad se k tomu někdy ještě dostanu. První epizoda teda příšerná. Druhá už je ale slušná. Už jsem teda hrál mnohem horší FPSka..
Hype předpojatosti existuje, je místy docela běžný a všimnout si ho je čím dál tím snazší.

U daikatany více věřím 40- 60% davu než 'Worst Game Ever' lidem.

Na druhou stranu já tam žádné bugy neměl (až na finální kurupci Save filu ve 3 aktu) a AI mi nijak neumírala, takže pravda může být všude.
DNF je průměrná srágora, ale alespoň funguje jako hra a nemuselo se v ní řešit tuny bugů a několikanásobné opakovaná stejné části hry, protože... bug. V tomhle ohledu bych skutečně Daikatanu přirovnával spíše k Venomu :) A to jsem před hraním hry o nějakém jejím hype a historii věděl prdlajs, prostě jsem si to naostro vyzkoušel na vlastní kůži ještě v době, kdy jsem na něco takového měl nervy :)
@Bodkin (07.10.2014 09:27): Pýcha předchází pád. Vedle Daikatany a dalších přinejlepším průměrných stříleček je i CoD World at War naprosto super. Na podobný hype a tím i snížené hodnocení můžeš aplikovat i třeba Watch Dogs (další tragická hra) a tak dále.

Duke Nukem Forever je také špatná (EDIT: ne tedy přímo špatná, spíše průměrná) hra, jen o fous lepší než Daikatana. To, že někdo byl ve výsledku zklamán tím, že četl PR kecy a koukal na renderované trailery s "PEGI 18" a tím nakouřil takové hře nižší hodnocení, je jeho problém.

Každý má jiný vkus, nicméně dnes mi přijde in dávat těmhle špatným hrám vyšší hodnocení jaksi z povinnosti nebo z důvodu "lítosti" nad (oprávněným) nízkým hodnocením.
@Fatality (06.10.2014 23:34): "tenkrát totiž zřejmě neuměli ocenit to, co dnes." Ta hysterická odezva na přehnaný hype byla... hysterická a přetrvává místy až do teď, stačí utrousit Romero a každý začne 'Bitch, bitch, bitch, bitch, bitch'.

A vedle Mortyrů a dalších polských stříleček je Daikatana naprosto super. Daikatana má status katastrofální hry, ale její největší hřích je to, že je průměrná, když se od ní očekávala naprostá superbomba.

Podobně jako například DNF, ten taky není tak špatný, jak z něj všichni dělají.
Ta hra je zábavná jen ve své zrůdnosti. Ono zahrát a dohrát Daikatanu by se mohlo řadit do žebříčků ála "100 her, které musíte za život dohrát", případně by se to dalo považovat za takové herní "slezení jedné z osmitisícovek". Ta hra se nehraje pro její zábavnost nebo zakusení toho světa, ale právě pro to "zahrání si Daikatany". Ano, řecká část z toho byla nejzajímavější a nejhezčí jak vzhledem tak i zvukem. Nejhorší mi přišla asi ta poslední (?) část v tom jakémsi vězení, kde si pamatuji jsem se fakt hodně motal, permanentně proklínal sidekick hovada a narážel na budy. Navíc ten level byl hudebně i vzhledem hnusný. Ale i já tu hru dohrál, Garrete, a ty ne, jo? :D A to jsem ty voly s sebou vždycky tahal a nenechával na konci a nevodil vyčištěným prostorem zpět.
Bohužel ta zábavná část začíná právě v Řecku, první epizoda je hodně slabá.
@Phoenix (06.10.2014 13:40): nechával jsem sidekicky na začátku levelu, veškeré moje zkušenosti pramení pouze z toho, jaxem pro ně vždy na konci levelu běžel a paxem se s nimi vracel zpět. ve většině případů to nezvládli. ad zbraně - vycházím hlavně z první epizody - rukavici nevyužiju, Ion kanon OK, ale je projektily se dost nepříjemně održážejí, do toho granátomet absolutně nepoužitelný, protože granáty vybuchují i v blízkosti mrtvol nebo se připíchnout o neviditelný kousek textury blízko zdi/rohu a explodují mi tak do xichtu. brokovnice střílí 6x bez možnosti regulovat množství projektilů, takže 2/3 munice šlo do zdi a ta nejsilnější zbraň ve většině případu zabila mě, než bych s ní zabil něco já. jediný použitelný je tak raketomet. a nepřátelé - fascinoval mě ten humanoid ve skafandru, co proti mě posílá jakési prdíky. mechanické žáby a komáři mi nepřijdou jako worthy opponents a co se týče level-designu, nevadí mi hledání cesty, ale celková stavba levelů. nedávala smysl a ve většině případů jsem byl spíše otrávený. vrcholem pak bylo lezení po žebřících - ještě se mi nepodařilo po nějakém žebříku slézt bez zranění.
@Garret (komentář): Celkem ses rozjel ;-)

Level design mi přišel povedený (ve FPS mám hodně rád, když musím aktivně hledat cestu dál a nevadí mi, když je rafinované schovaná), úplně všechny zbraně použitelné pravda nebyly (ale to jsou v málokteré FPS), nepřátelé mi přišli úměrní historickým epochám a sidekickové se dali stopnout a celý level tak dohrát bez nich (nehledě na to, že např. celé Řecko se odehrává bez nich a v leckteré dnešní FPS jsou sidekickové pro jistotu nesmrtelní, naskriptovaní a ještě to není žádná sláva).
Jak se zdá, dohrát to šlo i bez toho. Co je level up vím, nicméně na to nešlo kliknout.
Taky mi tam celou dobu něco blikalo, ale nevěděl jsem co s tím, tak jsem si toho nevšímal. Zkoušel jsem na to klikat, nic se nedělo. Takže to je nějaké vylepšování něčeho? To jsem nevěděl.
@PavelU (20.09.2014 19:59): Aha, já si nejsem (přes vícero dohrání) z fleku jistý, který skill má přesně na co vliv. Ono je to totiž velmi vágně (v podstatě vůbec :-) ) popsáno i v manuálu.

Power a Attack souvisí s útokem. Jedno zvedá damage zbraní, druhé možná damage Daikatany (i když ta se vylepšuje používáním, takže spíše ne), rychlost střelby nebo maximální počet nábojů. Speed je rychlost pohybu, Acro tuším výška výskoku a Vitality zvedá s každým bodem maximální počet životu o 50.

Já jsem vždy začínal zvedáním Vitality a pak speed, ale určitě je možný libovolný postup. Za celou hru hráč nezíská dostatečný počet bodů na maximalizaci všech vlastností. Nevím teď pesně, jaký byl můj maximální level, chtěl jsem se podívat do starého savu a ty jsou s novým patchem nekompatibilní.
Položky HUD Next (K), HUD Previous (L) a HUD Use (;) při defaultním nastavení.

Nejprve musíš dosáhnout nového levelu (vzrůstalící obdelníčkový ukazatel vedle Level X na HUDu), v první epizodě jde vylepšit daná vlastnost max o dva body. V každé další se toto maximum o bod posouvá. V zásadě je pak potřeba se rozhodnout, jestli bude člověk používat Daikatanu (pak se nevylepšuje postava, ale samotná Daikatana ano) nebo používáním ostatních zbraní mimo Daikatany vylepšovat postavu.

Většinu předpokládám víš, píšu to sem i pro ostatní :-)
@PavelU (19.09.2014 11:52): V klidu a pohodě jsem si dohrál na Šoguna první kolo :-)) Paráda, nicméně příliš mnoho nedohraných her přede mnou.

BTW ty neomezené savy jdou v hlavním menu vypnout.
@PavelU (19.09.2014 11:52): Aniž bych chtěl začínat flame (konzole kontra PC), to je právě jedna z věcí, které mě drží u hraní na PC (fandovské patche, mody, nové enginy či další mappacky kolikirát pro deset a více let staré hry, právě si užívám Duke Hard).
@Phoenix (19.09.2014 10:11): Bugy jsem zatím neobjevil, přece jen jsem teprve na začátku. Když se tomu věnuje i on, tak máme snad jistotu častějších updatů. Je to super, že tyhle legendární FPS jsou stále udržovány, aby byly provozuschopné a dobře hratelné i dnes.
@PavelU (19.09.2014 09:30): Jako na secret jsem se na ně nedíval, nicméně je to zajímavý pohled.

Úprav je tam opravdu hodně, už se těším, až to vyzkouším. Podařilo se Ti narazit na nějaký bug? Přeci jen je to pre-beta.

Vzhledem k tomu, na jakém engine Daikatana běží mě přítomnost Knightmare zase tolik nepřekvapuje.
@Phoenix (19.09.2014 08:53): To s těmi parťáky jsem také používal, včetně savu na startu levelu, když bylo potřeba si uložit postup úrovní. Ty červené kameny ale byla slušná gameplay funkce, jakási obdoba běžných secretů, sbírání artefaktů. Často se mohlo stát, žes nějaký minul, nenašel, nemohl si uložit. Musel si tedy nějaký najít. Pro mě je to docela nezvyk, zde neustále aktivní Save Game v menu a absence těch kamenů. Ale díky za to, za opětovnou frustraci na pár místech to nestojí. Možná pak klidně zvýším hodnocení, ještě uvidím. A těch úprav je tam milión, dle readme. Zajímavý je i to, kdo za některými z nich stojí, (Knightmare).
@PavelU (19.09.2014 03:44): Výborně, večer to musím také zkusit. Jsem zvědav i na vylepšenou UI parťáků (zatím jsem vždy hrál tak, že jsem je na začátku levelu stopl a až po "vyčištění" nechal přijít k exitu).

Neomezené ukládání zajišťoval už patch 1.2 (šlo to obejít neustálým vracením se na tranzity mezi levely, pak proběhl autosave, ale byla to otrava). Samurai jde, potřetí jsem hrán na Šoguna a dohrát to také šlo.
@Phoenix (18.09.2014 16:50): Funguje to krásně. Neomezený ukládání, widescreen rozlišení, spuštění hry a grafika. Patch 1.2 UK nevím, jestli se správně nainstaloval, ale neoficiální 1.3 bez problému. Verze hry 1.3 z 1. 6. 2014. Rozehráno na obtížnost Samuraj.
@PavelU (18.09.2014 15:39): Díky za upřesnění, nějak mě nenapadlo kontrolovat link, nacházející se přímo na stránce autora, do budoucna to snad opraví.

Ani ty první tři úrovně nejsou zase tak hrozné, aby byly za trest, ale mohly být samozřejmě výrazně lepší. I je ale IMHO táhne nahoru vylepšování postavy (takže se vyplatí vykydlit všechno) a mají když už nic jiného "hezkou" temnou cyberpunk atmosféru.
Funkční link na patch 1.3. (zelený download napravo). Rád bych někdy Daikatanu zopáknul, ale první tři úrovně jsou za trest :( Jinak verze z Levelu 1.0 UK zřejmě + plus přiložený patch 1.2a. Takže jsou u této verze nutné minimálně dva patche, v.1.2 zde. Dle této stránky by měl v.1.3 patch přidávat i widescreen, což zní fakt dobře! Doufám, že i správný FoV.
@Všivák (12.08.2014 15:34): Jak už tady bylo jednou zmíněné. Nechávej ty sidekickery za sebou a pak se pro ně vracej, je to asi nejlepší a nemáš žádné obavy, že se někde zaseknou. Já to prošel s tímhle stylem a neměl jsem žádný problém.
Zvládnul jsem to. Dohrál jsem tu první epizodu. Ty sideckikové mě svojí demencí srali tak, že jsem měl chuť kolikrát rozbít klávesnici. Celkově ta první epizoda byla strašná. Řecko už vypadá líp..
Plná hra z časopisu Level číslo 93, 10/2002 verze hry 1.2A. Takže to asi nebyl poslední patch. Co se týče ukládání, nemožnost uložit si když potřebuju, považuju za vážnou chybu a konzolovou vlastnost, která nemá na PC co dělat.
@Jo_Do (komentář): Moment, čemu říkáš poslední patch? Já hrál GOG verzi a u té se mi ukazovala verze 1.3

Jestli si hrál neGOG verzi 1.2 a loading tam trval okolo vteřiny, tak jsem fakt nasranej, já musel čekat pokaždé dlouhých 13. A ještě to hrát s neomezeným ukládáním, pche, taková srabárna :D
@ugraugra (komentář): "P.S. – Všimli jste si, jak je Daikatana podobná souběžně vyvíjené hře Anachronox? :)"

Duh' když si jednotlivá studia ION STORMu pujčovaly jedno grafické oddělení (Daikatana, Anachronox a Deus Ex).