Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Jsem rád, že jsem se mýlil, když jsem předpokládal, že takhle dlouhý komentář nebude nikdo číst :)

@Garret (05.07.2014 22:52): Mám dojem, že zajímavosti mají omezení počtu znaků a celé by se to tam nevešlo ani na třikrát :) Nebo ne? Leda to nějak rozkouskovat a dát tam hlavní body.
Uf, tohle je nejdelší komentář co jsem kdy napsal a co kdy napíšu :) Ale nasál jsem ty informace z různých článků a ze hry samotné jako houba a musel jsem to někam pustit. Je to hrozně zajímavý.

Kdo to celé přečte, je frajer :)
Tak jsem po X letech použil cheaty :D Pořád se motám v Japonsku a stala se mi taková věc, že jsem došel na konec mapy se 4 HP a s těma jsem logicky i začal další, nikde žádná lékárna a zrovna to byl level, kde bylo nejvíc nepřátel co jsem zatím potkal - bylo to v takovym krematoriu, malej level, za každym rohem někdo.

Když už jsem to na stej pokus skoro měl, tak jsem zrovna střílel někoho přes otevřené dveře... a ty se zavřely. A bum, byl jsem skříplej a mrtvej, geniální hra :D Musel jsem si cheatama přidat 100 zdraví, abych to byl schopnej dokončit.

Je to docela těžké a snad už brzo z toho Japonska vylezu...
Asi si to zahraju, 3D strilecku jsem nehral uz leta a tato hra me vzdycky zajimala, byl to svym zpusobem fenomen, v kladnym i zapornym smyslu.
@Všivák (17.06.2014 10:19): Tak hrozná zase IMHO není (Operation Matriarchy na vás :-) ), u mě to bylo možná i tím, že:
a) jsem čekal, že to bude humáč (optimistu nelze příjemně překvapit)
b) jsem nebyl poznamenán hatem na Romera (dost si za to mohl pravda sám)
c) mám velmi rád kyberpunk (Neuromancer, zlé nadnárodní korporace, Japonsko, katany, robotická zvířata ... rozumíme si)
d) se vyplatí zabít každého nepřítele kvůli vývoji postavy, jakmile je téměř cokoli maličko RPG, tak bere člověk boj tak trochu jako prostředek, nikoli jako cíl, a tak je více tolerantní k jeho případným (ne)kvalitám

Další tři epizody jsou skutečně mnohem lepší.

Zkus místo Quicksave klasický save z menu (třeba je problém s bindováním kláves nebo s verzí z LEVELu).
@Všivák (16.06.2014 18:58): Ve verzi 1.2 by se mělo dát ukládat bez problémů, vyzkoušej. Je možné, že hra stále počítá diamanty při jejich nalézání, ale se savem by problém být neměl (dohráno 3x ;-) ).
Tak hraju tu první episodu a je to docela utrpení. Když už je to takhle dibilní, tak by bylo alespoň dobrý mít možnost quicksavu.
@mazar1234 (02.10.2013 13:32): Já jsem nedávno Trespassera na Win7 64 bit hrál, jde to, žádný strach. Turoka jsem hrál relativně pozdě, ale také si nevybavuju problémy (už je to nicméně delší dobu). Incubation mi jela v pohodě na Win7 64 bit, jede i na non-3dfx HW.

BTW Já jsem párkrát místo DGVoodoo zkoušel OpenGlide a nebylo to úplně špatné, tuším, že jsem tak hrál Asghan: The Dragon Slayer.
@RNDr. Gunár Pavel (02.10.2013 13:18): Trespassera som este tak 2 roky dozadu rozbehal na XP v software rendering, ale teraz uz mam W7 a zatial som to neskusal lebo ocakavam problemy a problemy.
Hry okolo 2000 uz su relativne v pohode vacsinou (ale aj hocikedy nie), predsa len uz bolo D3D ci OpenGL ale taky Turok je podla mna iba cisto 3DFX Glide co je mega-pruser v ramci rozbehavania na modernom HW. Stacilo mi incubation cez DGVoodoo, ktore mi padalo kazdych par minut a vykaslal som sa na to. Nad Glidom som uz "zlomil hul" a tieto hry uz ani neskusam.
@mazar1234 (02.10.2013 13:07): jj, naprostý souhlas s Bodkinem. Daikatanu jsem dohrál 3x (naposledy relativně nedávno na obtížnost Shogun). První rádoby cyberpunková epizoda je nic moc (není to ale zase takový průser, jak to po přečtení drtivé většiny dobových recenzí vypadá), starověké Řecko a severský středověk jsou naprosto geniální, poslední epizoda pořád hodně slušná. V každé epizodě člověk používá úplně jiný zbraňový arzenál a potkává jiné nepřátele, což dodnes považuji za naprosto geniální. Je možné bojovat zblízka daikatanou (tím jí stoupá síla útoku) nebo naopak převážně ostatními zbraněmi (tím se zase postupně vylepšují vybrané vlastnosti hlavního hrdiny Hira). Sidekickům se dá jednoduše velet a nejsou úplně pitomí, na druhou stranu není problém jim na začátku levelu dát příkaz "Stop" a projít celý level bez nich.

Dost nedoceněná hra, které uškodilo Romerovo chvástání, pravděpodobný důsledek jeho přebujelého ega. Přestože spolu s dalšími zakladateli id Software vyrobili legendárních kusů více než dost, tak tady to opravdu zančně přepískl a herní periodika se na Daikataně následně dost povozila. O to více si cením rozumné recenze Andreje Anastazova v Levelu, kdy se nenechal strhnout negativním hype.
@RNDr. Gunár Pavel (02.10.2013 12:59): Ja som Turoky nikdy nehral... vo svojej dobe som este nemal 3D kartu potom neskor ked uz som mal tak som sa k tomu nkidy nedostal. Prvu 3D kartu som mal az Riva TNT2 takze prve roky 3D hier isli uplne mimo mna.

Daikatanu chcem skusit, mam GOG verziu na otestovanie, trebars to nebude az take zle ako sa tvrdi, vraj je problem iba zaciatok a potom je to uz celkom OK.
@Drolin (02.10.2013 12:32): PC verze pětky byla velmi slušná. Narozdíl od jedničky, dvojky a čtverky :-).

Jednička byla ve své době velmi slavná díky grafice, zatímco hratelnost značně pokulhávala (otravný respawn, zmatený leveldesign, ukládání a další legrace, příliš se mi nelíbil ani samotný engine), ve dvojce byla většina problémů jedničky vidět naplno, čtverka už působila vyloženě jako špatný vtip.
Turoka 2 bych znova rád dal, aniž by mi to zase rozesralo celý systém.
Mám gog verzi. Jak ji dám do fullscreen ? Nejde to protože dám v menu 1280 tak se dá do máleho okna.
@MartinezZ (17.03.2012 20:42): futuristicka budoucnost je opravdu zajimava konstrukce. Kazdopadne je spatne, ale nekteri ti tu vytykaji, ze je to "mokra voda", myslim si, ze tak to neni spise je to "sucha voda", nebo je to dokonce v jistem ohledu v poradku. Vysvetlim proc.

Futurismus je umelecky smer, jakesi rebelstvi, neusporadanost, nasili, odmitani jakyhkoliv tradic. V realu se tradice nikdy uplne nevypari. Je to tedy ideal, ze sve podstaty nedosazitelny. Futurismus neni budoucnost - podobne , jako oldschool neni minulost. Je to urcita, mnohdy dobova predstava minulosti/budoucnosti.
Pod pojmem futuristicka budoucnost bych v soucasnem kulturnim prostoru videl celkem jednoznacne "Cyberpunk", ci "Distopii", a to by mohlo klidne i sedet.

@RNDr. Gunár Pavel (17.03.2012 22:03): Nesedla a už nikdy si ji nechci zahrát :) Přesto tu hru miluju, protože vzpomínky na tuhle perlu jsou k nezaplacení. V historii her tohle považuji za určitý milník, protože to je snad poprvé, co byl "BUG" vydán na CD.
@MartinezZ (17.03.2012 19:58): Nah, buď eliminuješ futuristické a zůstane ti "japonské budoucnosti" nebo eliminuješ budoucnosti a lehce upravíš na "futuristickém Japonsku." Nebo něco kontextově podobného.