Death Stranding je akční adventurou, zasazenou do otevřeného světa. Hra je poháněna enginem Decima od Guerrilla Games (použitém například i v Horizon Zero Dawn) a mimo klasického singleplayeru disponuje i asymerickým multiplayerem, kde se vzájemně prolínají světy různých hráčů. Přítomné je i pro Kojimu již natolik typické boření čtvrté stěny.
Hlavní postava jménem Sam Porter Bridges plní úlohu posla a doručovatele v podivném světě, na jehož kataklyzmickém stavu se podepsala série obřích explozí. Je to svět, kde déšť urychluje čas, duha svítí obráceně a pustinu zde brázdí ztracené duše, které uvízly ve světě živých. Jedinou cestou, jak zabránit vzniku dalších, je kremace mrtvých, přičemž tím existujícím se dá vyhýbat i za pomocí takzvaných propojených plodů dětí, které je dokáží vycítit. Nebezpečí však nejen po Sama představují i bandité, snažící se ukradnout jeho zásilky.
Tvůrce hry, Hideo Kojima, proslulý svým klamáním herního publika, přirovnal hru k titulům jako Destiny a Uncharted. Jako hlavní inspiraci také uvedl povídku „The Man Who Turned Into a Stick“ od Kobo Abého. Jádro hratelnosti stojí každopádně na doručovaní, respektive plnění zakázek, takže důležitou roli má pohyb v terénu. Ten je možné překonávat jak pěšky, kde hraje svou roli i váha nákladu a jeho správné vyvážení na Samově obleku, ale rovněž lze využívat motorky a další čtyřkolové vozidla. Ty je nutné pravidelně opravovat a nabíjet. Za účelem zjednodušení přepravy je možné stavět i různá zařízení včetně mostů nebo cest. K tomu však hráč potřebuje suroviny různých druhů.
@Crash (16.04.2024 07:53): Já to právě vypnul a už nehraju, i když plánuju se do toho zas někdy pustit, právě kvůli příběhu. Ale hratelnostně fůůůrt to stejné. Naposledy jsem tomu dal asi tři hoďky, a furt chození... Ono to chození je jako v poho jo, mám rád hry, ve kterých jen tak procházíš světem, ale tady vždycky na stejných místech otravujou buď duchové, nebo mezci, takže ani kochat se nemůžeš, ještě kor když chodíš stejnýma trasama, to je tež opruz. Teda aspoň do asi kapitoly 4 to tak je. Cutscény můžou sice být natahované, ale příjemná změna po tom, co 99% ostatních her mají zase ultra rychlé cutscény, kde si nesmí dovolit hráče jakože nudit nic neděláním.
Pro: Norman Reedus a jeho fetus, dějová hloubka, originalita, hratelnost a komplexnost mechanismů, grafika, hudba, zpracování cutscén, linka Lockne a Målingen, probourávání 4. stěny
Proti: souboje, občas trochu cringe dialogy, zbytečně složité ovládání v menu, nevyrovnané tempo vyprávění, jízdní model vozidel, do očí bijící product placement