Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

Dungeons III

  • PC 80
Join the Dark side, we have cookies!
Dalšímu dilu Dungeons jsem nemohl odolat, jen jsem si počkal na nějakou příznivější cenu. Normálně na Steamu se prodává základní hra za drzých 45 euro, ale podařilo se mi to už sehnat necelé 4 stovky kč a to už se celkem dá. A doufal jsem že se konečně podařilo překonat starého Dungeon keepera. Jestli se to podařilo se dozvíte níže.

Zase hrajete za "Zlo" a bojuje proti hrdinům "Dobra" co se vás snaží zničit ve vašem podzemí. K tomu vám pomáhá temná elfka Thalya generálka vašich armád.
Zla z přechozího dílu se spojila a hrajete zároveň za Hordu, Nemrtvé i Démony. (Bohužel nemrtví co byli minule nejvíce OP prošli brutálním nerfem a teď jsou vaši jednoznačně nejhorší. Kdyby nevyráběli magické bedny, tak je snad ani nestavím.)
Přišlo mi že nejlepší vtipy z lepších filmů použili už minule a tentokráte humor šel lehce dolů. Třeba rozhovory jinak sympatické hlavní hrdinky mezi její dobrou a zlou stránkou podle mě zas taková sranda nebyla. V paměti mi utkvěla snad akorát scéna kdy v jedné z misí prchá z boje se slovy ať se nejdříve zachrání ženy, obzláště temné elfky. Nebo kdy se chystá do boje s výkřiky co vše provede nepřátelům, jejich nosům a tak vůbec.

Více inspirace v Dungeon keeperovi:
Konečně máte k dispozici vícero místností co mají nějakou funkci. Musíte starat o chov krocanů na jídlo, vaření piva, těžbu many a výrobu beden na stroje a pasti.
Přibylo staré známé vězení kam odvlékáte poražené hrdiny, kde se z nich stávájí kostlivci nebo je můžete přesunout do mučírny, do které už démoni nechodí se jen bavit, ale kde skutečně vaše sukuby dokáží přesvedčit několik hrdinů, ať se k vám přidají.
Temple kde obětujete hlavně zajaté hrdiny, nebo můžete i vaše vlastní jednotky. Efekt oběti je celkem random, tak nezbývá než zkoušet. Podle mě nejlepší co můžete dostat z hrdinů je nový snotling (váš dělník), a to je jedinná možnost nějaké získat nad maximální počet. Když těžíte diamanty a máte dost peněz, tak můžete obětovat i nějakého titána (hlavní jednotka rasy), tam je šance na nového titána. A tak si udělat z ne moc užitečného nemrtvého golema skupinu ogrů. Z titánů též často padají pěkné buffy pro vaše jednotky.

Souboje jsou nyní maličko přehlednější, stačí kliknout na panel vlevo, kde máte zobrazeny všechny vaše jednotky a pokud jste pozorní zvládnete stahovat nejvíc zraněné z boje. To je trochu hůře proveditelné pokud máte hromadu příšerek, protože ikony jednotlivců se zmenší, aby se všechny vešly na obrazovku.
Velkým plusem je že na povrchu vaše jednotky používají skilly automaticky, stejně jako v podzemní, nemusíte už to klikat manuálně. Tak u veškerých soubojů maximálně pošlete meelee fightery dopředu, první targetnete healery, či pošlete zraněného dozadu, to je asi váš veškerý bojový micromanagement. O zbytek se postarají sami, prostě pohodička.

Kouzlo mana shieldu má tentokrát plošný účinek a tak je z něj velmi užitečný nástroj, tedy pokud máte dost many. Vůbec mana je dost důležitá, bez many vaši zabití démoni neožijí, neuzdraví se a vůbec jsou neštastní, když se v ní nemůžou vykoupat. Těžte manu pořád. A to i když třeba obsazuje povrch.

Super je strom upgradů, který zabere čas než jej celý naklikáte. A i potom vylepšení Hordy/Nemrtvých/Démonů se dá klikat snad skoro do nekonečna.

Pasti jsou ještě více zkopírované z Orcs must die, včetně jejich vzhledu. A jsou páteří vaší obrany, doporučuji co nejdříve postavit workshop a alespoň 3x stavební stroje a začít připravovat zásoby beden. Potom hned těžit manu a chystat magické bedny. Několika vylepšených magických pastí spojených v křížové palbě neprojde nic a je jedno jaký mají protivníci level.

Když už hra kopíruje DK, tak by to měla dělat pořádně:
Pořád by to chtělo možnost nastavit aby vaši nohsledi sami prchali z boje, pokud mají na kahánku.
Stále chybí ukazatel za jak dlouho bude a jak velká výplata.
V podzemí jste jen vy, nemáte tam protivníky keepery, tak se nemáte čeho bát a je to dost veget. Nikdo vás tam neohrožuje ani nepřetahuje jednotky na svou stranu přes scavenger room.
Když tedy nemůžete ztratit území, Guard room pořád nemá moc smysl stavět .Tak raději než aby vaše jednotky zevlili na stráži je využijte ve výrobě či v posilovně.
Chybí možnost převtělit se vaší příšerky a ovládat ji tak zvlastního pohledu.
U snotlingů mi chyběl upgrade na rychlost, ten by se hodil více než teleport. Takhle když vlečou hlemýždím tempem zraněné hrdiny do vězení přes celou mapu, nestíhají pořádně těžit zlato.
Zpočátku mě mátlo že kurzor myši není pařát zla, ale že ten pařát poletuje kousek za kurzorem. To nevím proč, přijde mi to zbytečné a matoucí. Ale to je jen maličkost, časem jsem si na to zvykl a nevnímal to.

V hraní na vyšší obtížnost mi nepřišel zásadní rozdíl, liší se to snad jen počátečním počtem bodů zla. A tak si třeba na začátku nemůžete pořídit k vašim orkům healující nagy, než obsadíte první místo na povrchu kde se vám body zla těží.

Přibyl COOP mód,
i když nevím jak to probíhá. Nikdo ze známých tuhle hru nemá. Celkem by mě zajímalo jak to je, ale asi se staráte o jeden dungeon? Asi ano, jen nechápu co tam dvou dělají, tolik toho k práci zas není. Leda bych se podělil, sám straral se o fungování podzemí a nechal kolegu ať bojuje na povrchu, či kontrolu bojů vůbec. Ale stejně si myslím že dva lidi se tam pořádně neuživí, už takhle je to dost lehká hra.

Hra taky má VS mód.
O něm co jsem četl tak probíhá ve stylu zákopové války, kdo ovládne více povrchu a natěží více bodů zla na upgrady. Nevěřím že to je moc dobré, ale třeba se pletu a někoho to bude bavit.

DLC
Ach jo. Kde jsou ty časy datadisků, kdy skutečně to velké rozšíření původní hry. Nová kampaň, rasa a s mnohem obtížnějšími levely.
Naivně jsem pořídil DLC Lord of the Kings, které mělo o trochu lepší hodnocení na steamu. S naivní nadějí že to je pořádné rozšíření.
Jsou to jen nové 3 kola. První bylo jen takové úvodní kde nic nestavíte, ale hrajete na povrchu za hrdiny dobra. Takže spíš dvě a půl nového kola.
Další dvě DLC jsou zhruba to stejné v bledě hnědém, doporučuji kupovat jen hodně velkým fanouškům Dungeons 3.

Je to prostě pořád jen zjednodušený DK pro děti. Jediné v čem ho překonávají je grafika, ještě aby ne po takových letech. Moc hezky se na to dívá.
Hraní za zlo je zábavné a potěší skryté padouchy jako jsem já. Nedávno jsem se kamarádem bavil na toto téma, on mi tvrdil že temní hrdinové nejsou, že to jsou jen zrůdy co sešli z cesty. Já že hrdinům otevírám oči a ukazuji jim pravou cestu. (navíc černé brnění vypadá lépe než původní a hrdina získá pěkné červené oči)
Je to lepší hra než Dungeons 2, ale orignálu co kopírují se pořád nevyrovná.

Pro: grafické zpracování, více místností než minule, upgrady, sympatická Thalya

Proti: Není to ještě Dungeon keeper. Chtělo by to souboje v podzemí, ať je tam víc akce.

+11 +12 −1

Dungeons II

  • PC 60
K Dungeons 2 jsem se dostal když byl dočasně zdarma, celkem mě bavil a tak jsem si koupil i jeho DLC.

Když dva dělají totéž, nemusí to být vždy totéž.

Hra kopírování Dungeon Keepera 2 neskrývá, ale zatímco DK je rychlá hra, tady je dost velkej klídek a hodně se to táhne. Není to ono.
Ale alespoň to dobře vypadá, je to hezké a barevné. Někde jsem viděl trefně napsaný že je to prostě DK pro mladší generaci.

Hrajete zase za zlo a chcete vykořenit dobro z tváře světa.
V ději se střídáte hrou za hordu (orky, gobliny atd..) a démony.
Autoři pojedli vtipné kaše, humor vás provází celé hraní. Hra nejvíce kopíruje/paroduje Game of Trones (Hru o trůny), jak už z názvu napovídá Clash of pumpkins (místo Clash of kings, jen teda česky nic moc : Střet dýní). Pak trochu Pána prstenů a vše vůbec možné. Například v intru se mihne Geralt z Rivie a dělá jako že tu není a s tím zlem se zabývat nebude. Mysleli i na vtipná jména, třeba medůzy nebo sukuby se jmenují podle známých hereček a modelek atd.
Zazní tu také oznámení z původního DK: Your dungeon is full of yogurt, nebo obligátní hláška ze Skyrimu od strážce, že musíte dávat hlavně pozor před šípem do kolene.
Dějem vás provází postava vypravěče co vám napovídá a hlavně vše komentuje. Někdy tedy až moc, občas jsem se přistihl že to jeho žvanění zas tolik neposlouchám, ani nečtu text a raději přemýšlím co dělat v podzemí.

Gameplay je vůbec zjednodušený Dungeon keeper, na povrchu jsem si často připadal jak ve Warcraftu 3 a systém pastí (a vzhled příšerek) ten zase jako by z oka vypadl Orcs must die!.

Hodně dobrej nápad je dvě různé vylepšení vašich příšerek. Sice máte jen za každou stranu jen 4 druhy monster, ale díky jejich různým stupňům upgradu a jejich odlišným skillům to vypadá že jich je ve skutečnosti víc.
Máte daný strop na počet vašich pochopů (do toho se počítají i dělníci, proto vždy pečlivě zvažujete co kliknete radši) tak žádné obří armády nečekejte, ale vůbec to nevadí.

Co jsem nikdy nepoužíval byla strážnice, neměl jsem důvod. V DK jsem ji používal na hlídání kvůli ztátě území, tady území ztratit prostě nemůžete, tak mi to přijde škoda peněz investovat do jeho výzkumu a vůbec její stavby. Je skutečně škoda že oproti předloze, zmizelo dost místností a tak vaše strategické možnosti jsou skutečně minimální.
Na povrchu se mi několikrát nějaká jednotka někde šprajcla a musel jsem ji odportit kouzlem.
Dále mi přišel divný výzkum dveří, že jsem si mohl kliknout zkoumat rovnou ty nejsilnější (pokud jsem měl dostatečný level podzemí), bez znalosti předchozích. Čili jsem vždy vyzkoumal a používal jen ty základní a pak počkal až na ty nejsilnější. A ušetřil jsem tak. Myslím že logické by bylo, aby mě hra donutila vyzkoumat je postupně.
Nevím proč klávesy na skilly příšerek jsou po celé klávesnici. Nejdřív jsem si myslel, že to je proto abyste nemuseli vybírat jednotlivé druhy monster ale stejně musíte. Tak nevím proč by jejich hlavní skill nemohl být na jedné klávese. (jestli na to někdo přišel dejte mi vědět)
Nepoučili se co fungovalo dobře v DK:
Chybí nějaká efektivní kontrola souboje. V hromadě příšer najít nějakou co potřebuje dát štít je velmi obtížné.
Nikde jsem neviděl ukazatel za jak dlouho je výplata.


DLC:
GAME OF WINTER
Co je mrtvé nemůže umřít.

Zde hrajete za novou stranu Zla, nemrtvé. A musím přiznat že ti mi k srdci přirostli nejvíc a přijdou mi nejlepší. Oproti ostatním zlům se sice nemůžou sami trénovat, ale vzhledem k tomu že už jsou po smrti, pořád vstávají z hrobů. I spelly mi přijde že mají nejlepší.
Počet misí je asi stejný jako v základní hře, jen jsou konečně obtížnější, jmenovitě předposlední kolo jsem musel začínat asi čtyřikrát.
V ději se podíváte za lordem Sněhem velitelem noční hlídky...No jo zas ty trůny. Nejlepší hláška je přímo ze začátku kdy se ho ohnivá čarodějka (okopírová Melisandra) ptá: Are you virgin? (Jsi panic/panna?) a on jí odpovídá že ne, že je střelec. ...
Za mě rozhodně super, pokud hrát tuhle hru tak hlavně tohle DLC. Jen s chutí do toho a ukažte ostatním Zlům (schválně počítejte kolikrát slovo Evil uslyšíte :P) kdo je největší šéf.

A CHANCE OF DRAGONS & A SONG OF SAND AND FIRE
Proč si to nepřiznat, tak ty stojí za prd. :D
V každém jen nové 3 hratelné kola a všechny bez nějakého nápadu. Stejnej scénář: Zprovoznit funkční podzemí, začít postupně čistit povrch pro zvýšení vašich zlých skutků a povýšení vašeho podzemí. Vymaxovat upgrady a smést poslední odpor na mapě.
Zkoušel jsem i vyšší obtížnost, ale je to stejný, jen je rozdíl na začátku kdy musíte opatrně zvolit co naklikáte, abyste se vůbec ubránili prvním útokům. Jinak je to stejný, jen čistění povrchu je pomalejší, protože bez upgradů jsou vaše jednotky velmi slabé.

Hraní jsem celkem užil (hlavně toho hlavního DLC, k tomu si přidejte pár % navíc) a vzhledem k tomu, že mě celá hra přišla na 4 eura, tak toho nelituji. Jsem zvědavý na Dungeons 3, určitě je zkusím když je uvidím za rozumnou cenu. Snad to bude lepší hra.

Pro: Je to takovej veget, že u hraní můžu v pohodě kouřit doutníky.

Proti: Když dojde doutník, koušu si mimoděk prsty levé ruky :P (můj velkej zlozvyk když hraju nějakou strategii jen na myši). Dungeon Keeper je pořád lepší a propracovanější.

+10

MechWarrior 4: Mercenaries

  • PC 90
Svět Battletechu miluju, letos mají vyjít z něj další hry, tak se mi to zas připomnělo a opět jsem si to včera nainstaloval a zase znovu celý projel (už skoro :), pěkně na nejvyšší obtížnost nejsme Kwoky že jo... ehm :D ).
A pořád je to super.
Docela mě tedy překvapilo že datum vydání bylo 2002 a teď už máme 2018, nějak moc to utíká ten čas.

Kolega přede mnou psal že na ovládání je moc kláves, ale s tím nemůžu souhlasit. Ono to sice na první pohled vypadá ale jak do toho proniknete, tak vše mačkáte automaticky. (viz třeba 10 tlačítek pro motor, v praxi mačkáte hlavně 0 pro plný výkon)
Taky píše že vás hra nutí používat spíše Clan mechy, což je další blbost, můžete si pořídit stroje jaké chcete a s němi plnit mise. Osobně všeobecně považuji Inner sphere mechy za lepší, stačí je jen vybavit clanovými zbraněmi.
Vemte si třeba takový ikonický Madcat (Timberwolf), za celou hru ho nepoužiju. Raději bych vždy seděl v kokpitu Black knighta, Thanatose nebo svého milovaného Maraudera. To už je lepší o 5 tun těžší Awesome, který je ve hře o milión kreditů levnější.

Ve hře stanete na pozici žoldáckého velitele malé vojenské jednotky mechů. Na začátku si vyberete jednu z větších organizací ke kterým se chcete přidat. Je to víceméně jedno, začínáte jen s odlišnými startovními bonusy. Já si vždy beru Gray Death Legion, nejen že to jsou staří známí sympaťáci z knih, tak mají nejlepší logo. :) Usmívající se lebka vypadá na vašich strojích prostě cool. Cestujete mezi hvězdnými systémy a plníte mise na které přistoupíte. Získaváte peníze, budujete si nějakou reputaci a vaši oblíbenost u dvou konkurenčních vládnoucích rodů (Steiner/Davion). A když vám dochází peníze můžete zaskočit na Solaris VII kde se odehrávají souboje mechů v arénách.

Arény jsou kapitolou sami pro sebe a neskutečně zábavné. Naprosto dokonalý komentátor Duncan Fisher. Tři arény rozdělené do čtyř váhových kategoríí až po velkolepé Grand finale mimo kategorie. Přesun do systému Solaris je zdarma a dají se zde vydělat velké peníze. (A můžete si vybudovat pověst jednoho z největších mechwarriorů. Reportéři, zástupy fanynek,no znáte to. :D V bežném vesmíru je vám to sice k ničemu, jen můžete vaše vítěství věnovat nějakému rodu a šplhnout si tak u nich, ale sláva na Solaris VII je věčná :) )
Osobně doporučuju co nejvíce využívat terénu, krýt se za zdmi, překážkami a být neustále v pohybu. Třeba i vypínat aktivní radar, pokud ho nepotřebujete, hlavně pokud máte elektronickou rušičku.
Jistě můžete i trochu taktizovat, nechat ostatní ať se vymydlí mezi sebou a dorazit co zbude, ale zas to nepřežeňte. Pokud se někam schováte a vypnete stroj, budete vyloučeni ze zápasu za pasivitu. A navíc to není žádná zábava. :P
Pilot v posledním stroji co stojí na nohách vyhrává. (třeba teď když to mám na nejtěžší obtížnost, jsou zápasy vyrovnanější, tak se mi v jednom zápasu povedlo se s posledním protivníkem zničit navzájem. On mě ale zničil o pikosekundu dřív, tak výhra připadla jemu :P hanba ) Pokud skončíte druzí nebo třetí, dostanete sice novej stroj zpět, ale už vám nevrátí zbraně co jste na něm měli namontované, tak raději vyhrávejte. :)

Hru doporučuju s naistalovaným upgradem MEKTEK , který vám přidá dost nových strojů a taky i zajímavých zbraní (ty využijete nejvíc v aréně).

Hra má 3 různé konce podle finální mise pro jakou se rozhodnete.

Znám všechny mise nazpamět, pro oba rody i všechny arény, hrál jsem je dokud mě to nabízelo zápasy. Projížděl jsem celou hru znovu a znovu, vždy po čase si to opět nainstaloval. Takže vám tuto hru můžu s čistým srdcem rozhodně doporučit. Nehrejte laciné kopie typu World of tanks (která podle mě vůbec nedává smysl) když se můžete posadit do kokpitu svýho mecha a nepřátelům nakopat zadky.
Jen doufám že slibované pokračování bude přinejmenším stejně dobré, ne li lepší. :)

Pro: velice zábavné :)

Proti: uvítal bych více misí a třeba i pro dalších z velkých rodů

+8

Subnautica

  • PC 80
Tak nám zabili Ferdinanda... teda dodělali Subnauticu. :)
A konečně jsem ji mohl dohrát před pár týdny.

Tak co k tomu říci? Tuhle hru jsem si vybral mezi ostatními survival stavěcími tituly jako Stranded deep, Rust, The Forest... Takovýto titul mi totiž v knihovně chyběl, chtěl jsem si nějaký takový zahrát. (později jsem si přidal ještě Long dark) A Subnautica mě zaujala svým líbivým vizuálem. Rybičky barevné, krása podmořského světa, do toho sbírat suroviny a stavět základny, prozkoumávat vodní svět na cizí planetě, no prostě paráda. A rozhodně jsem nikdy nelitoval.

Autoři poctivě na hře pořád pracovali. (sice ne zrovna zázračným tempem ale přeci)
Zažil jsem různé updaty, poprvé když se představil Cyclops (velká ponorka).
Reaper leviathan mě děsil k smrti. Po setkání s ním, následné velice rychlé smrti za pohledu do jeho zubatého úsměvu, jsem okamžitě vypínal hru. A dal si pauzu.
Postavil si terraformer, a s ním si mohl měnit reliéf krajiny (ať už podmořské či nad vodou).
Zažil jsem kdy Cyclops ztratil nezranitelnost, stal se strašlivě lehce poškoditelným, kdy snad i prdnutí ryby ve vodě nekolik desítek metrů od plavidla způsobilo požár na na palubě. A tím prakticky autoři zničili jeho použitelnost.
Pak do hry přibyl Prawn suit (obrněný oblek) který jsem si hned zamiloval. S vystřelovacím lanem, svištíte pod mořskou hladinou jak po másle. (zde se mi skvěle uplatnila praxe roky hraní Worms, Worms+, Worms world party, a Liera) Dostanete se kamkoliv a můžete se směle postavit čemukoliv.
Sledoval jsem jak přibývají nové lokace k průzkumu a pracuje se na příběhu.
Až nakonec to vše vyvrcholilo a šlo konečně odletět vstříc světlým zítřkům z té tolik vlhké planety.

Nebudu se rozepisovat co tam stavět a co prozkoumat, přeci jen největší klad hry je v objevování nových věcí.

Nevýhoda hry že prostředí je neměnné a celá hra se odehrává ne zas tak obřím prostoru. V Seamothu (miniponorce) nebo Prawnu ji překonáte celkem svižně. (a dál už nic není, jen nekonečná hlubina)
Příběh není tak dlouhý, celá hra se dá, když už víte kde co je, dohrát za relativně krátkou dobu. Ke konci už mi přišlo že i příběh trochu pokulhával. (když vám Sea emperor vysvětluje že Precursorům nic nepověděla, ale že vám najednou vše vyklopí.)

Chtělo by to nějaký random generátor krajiny, pro opětovné hraní.
Co mi dál ve hře chybělo, je dok pro Cyclopse a taky jsem teď ve druhém hraní neměl vůbec Terraformer, ten asi odstranili? nebo jsem ho jen minul?
Taky mě přijde zvláštní že fabrikátor neumí tepelně zpracovat žádnou zeleninu, a jste odsouzeni brambory či kusy cibulkových stromů (bulbo tree) žvejkat syrový.
I teď se mi stal ošklivej bug kdy vystupování v doku propadnu hladinou vody až na dno a hra si myslí že jsem v základně. A nejde se proto dostat zpět. Musíte dát load přechozí pozice.

Není to dokonalá hra, ale jestli máte rádi dobrodružství, rádi stavíte, pipláte a zkrášlujete své základny, určitě vám ji můžu doporučit.
Snad autoři jestě s hrou neskončili a ještě něco tomu dají.

PS: při posledním hraní mě Reaper konečně tolik neděsil, i v Seamothu jsem se ho lehce zbavil. :) (předtím to pro něj byla skoro jednohubka)

Pro: pěkné vizuální zpracování

Proti: neměnnost prostředí, opakované hraní nemá už to kouzlo z neznáma

+15

Dungeon Keeper: The Deeper Dungeons

  • PC 95
Díky nedávné plodné diskuzi u Dungeon Keepera jsem čekal že pan vševědoucí "Fíčura" Walome něco napíše, ale asi bohužel nemá čas.
Tak to zbývá na mě. Původně jsem nechtěl komentovat staré hry, ale když i dnes se najdou jedinci co to hrají, tak si říkám proč ne.
Deeper Dungeons jsou datadiskem ze staré školy, který skutečně výrazně doplňoval původní hru a ne jak bývá dnes zvykem kdy DLC často přinášejí jen kosmetické změny za hříšné peníze. (a nebo rozkouskují celou hru na jednotlivé DLC, ať to vynese víc...viz třeba Blood bowl 2)
Tato hra patří k mých asi nejhranějších v průběhu let, pamatuji si ji v DOSu a i před rokem jsem si zas nainstaloval GOG golden edici a znova si ji z chutí projel.

Obyč Dungeon Keeper beru jako trénink takovej tutorial na toto :). Všechny kola tam byly moc jednoduché a lepší nápady v ní měly jen bonusové secret levely.

+ každá mise je jiná, někde máte možnost stavění obrovského dungeonu, přístup k diamantů
někde musíte využít jen malých místnostní ve skále
někde se musíte nejdříve prosekat hrdiny se svým monstrem z vlastního pohledu
a někde čelíte třeba armádě hrdinů co na vás neustále útočí
či musíte zničit jejich velké pevnosti
málokdy máte přístup ke všem místnostem, takže jste rádi za to co máte a využijete vše
(kromě Barracks? :D tuhle místnost jsem nikdy nepochopil a nestavěl. Jo vím že láká orky ale jinak její funkci nechápu. Údajně má sloužit na vycvičení vůdců příšerek, které pak následují ostatní do boje. V praxi se mi to nikdy nepovedlo. )

- vím že to bylo i v Magic Carpetu ale mohli dát někde do menu možnost si zapnout SVGA grafiku, ne každý ví že se to dělá přes ALT+R
- ve své době s příchodech rychlejších PC byl problém se scrollováním při výběru misí :), prostě to přeskočilo hned na konec seznamu a na prostřední mise bylo vzácné se dostat :D
- nevím jestli to bylo jen v DK ale na opevněných zdech si pamatuju ornamenty tulících se mistressek :) a tady už ne? to cenzurovali?

Je to jedna z mých nejmilejších her, vždy jsem si to skvěle užil. Ani nemám představu kolikráte jsem všechny mise projel.
Mlátit svoje pochopy aby pracovali rychleji, natěžit statisíce zlata do své obrovské pokladnice, opevnit si své celé podzemí, vyřídit nepřátelské keepery, rozdrtit hrdiny a zkonvertovat je na svou stranu. S impem vybaveným kouzlem neviditelnosti obsadit cestu k nepřátelskému srdci a krutě náhle zaútočit. Kráčet po lávě převtělený na draka a bombardovat hrdiny skákajícími granáty. (zvláštní že granát příšerka sama nikdy nezakouzlí, asi by pak byl moc velký bordel. Chce to cvik, občas se vám odrazí zpět ale sranda to je) S cvičenými upíry na strážných stanovištích bránit zranitelná místa svého podzemí proti ztrátě území. Přetáhnout protivníkovu armádu bez boje na svou stranu přes scavenger room. Rozmístit pasti a zlikvidovat valícími kameny vše živé co má drzost útočit na vás. Kouzlit závaly na protivníkovi spící příšerky v doupěti... A prostě se skvěle bavit.

Deeper dungeons mám dokonce raději než Dungeon Keeper 2, který sice byl lepší v ovládání ale herně mě bavil méně.

Pro: skvělé mise

Proti: skoro každá příšerka má asi zbytečně moc kouzel :) to přehnali ale zvyknete si

+10

The Elder Scrolls V: Skyrim

  • PC 70
Tentokráte se vrhnu na Skyrim, v něm jsem taky něco nahrál. Je tu sice milión dva komentů ale přečetl si je, tak snad nebudu psát to samé.
Moje veškerá dosavadní zkušenost se světem Elder scrolls byla, že jsem měl kdysi demo Areny a na zdi mám plakát Daggerfallu. Ale to mi nebránilo neodolat jedné vánoční slevě a pořídit si kompletní edici této hry.

It's an end to the evil, of all Skyrim's foes
Beware, beware the Dragonborn comes


Tvorbu postavy jsem vzal role playing zodpovědně co nejvíce k obrazu svému: bledý, ošklivý, temný elf. :)

Když jsem se v mládí rozhodoval co dál dělat, lukostřelba byla jasná volba.
Zbraně na blízko jsem zavrhl hned, z tupého máchání mečem ve stylu Golden axe jsem vyrostl. Škoda že tu není soubojový systém jako v Dark Messiah.
Kouzly bojovat mě taky moc nechytlo, kouzlil jsem hlavně léčení.
Takže luk, ten mi ve skyrimu přijde nejlepší z možností. Při míření se zpomaluje čas, protivník než stihne něco vymyslet, tak má v sobě 3 šípy. A pokud se dostane na tělo, tak ho třísknete po hubě pravým tlačítkem a střílíte dál. Hrál jsem jen z vlastního pohledu, přijde mi to lepší vtažení do děje.

Pane doktore vy jste se zase kochal že?
Na kochání je tato hra rozhodně super. Atmosféra lesů, vod, strání, strmých horských štítů a temných kobek severského království je velice líbivá a pohlcující...no hlavně z počátku.
Pamatuju že když měl mít noční směnu v zimě, tak mrzlo tak a všude bylo tolik sněhu, že nejela elektřina ve fabrice a já místo toho do rána se proháněl zmrzlou krajinou Skyrimu. ( zvláštní jen že ve hře sněhová vánice, x stupňů pod nulou, plavete si ve zbroji v moři a pohoda :D Holt tvrďák. )
Co jsem si užíval byl průzkum starých dwemmerských měst, skládání střípků o veškeré jejich historii a sběr jejich artefaktů.
Po čase jsou všechny dungeony stejné.

+ Co mě bavilo byla výroba lektvarů a hledání všemožných kombinacích přísad. Od začátku doporučuji nesbírat a netahat se s krámy kvůli prodeji. Leda že si to chcete vystavit v některém ze svých příbytků. Prodávat zbroj či zbraně kvůli pár zlaťáčkům fakt nemá cenu. :) Např. nějaký pěkný lektvar neviditelnosti (s něčím) prodáte třeba za 2tis.
V každém městě jsem měl nějaký sud kam jsem cpal přebytečné lektvary, ve městech není dost peněz aby jste to prodali.
+ Čeština byla OK, neměl jsem s ní nějak extra problém a nemusel jsem překládat třeba hromady textů v knihách.

- Děsné je jak vás npc oslovují jen když běžíte po ulici. To měli nechat spíše po aktivaci tlačítka.
Stalo se mi třeba, že jsem vlezl do svého domku v Bílém průsmyku a za mnou do kuchyně se nacpal strážný z ulice s potřebou mi říct, že na mě nemá čas a nebude se se mnou bavit...wtf?
- Některé části krajiny mi připoměli Fallout 3, je vidět že Betsheďáci jedou svoje a stavěj na svým. Bez velkých inovací? To načítání místností ty už použili už v Terminátorovi v roce 1995.
- Škoda je že ať pracně vykvestíte cokoliv za prastarý artefakt, tak stejně bude silnější věc co si vyrobíte v kovárně. :D Ostatní se hodí akorát jako ozdoba na zeď.
V kombinaci: očarovaný set na výrobu zbrojí, další na vaření lektvarů + lektvary na lepší očarování...No jdou vyrobit pěkně silné věci, když se tomu chvíli věnujete.
- Autoři neviděli určitě v životě žádný hrad (prostě američani :D historické stavby u nich neexistují, když ještě před 500 lety byli v severní americe akorát divoši u ohňů ) a tak třeba sídlo Ulfrika ve Větrném žlebu vypadá dost podivně. Dlouhé chodby bez oken, viděl jsem to někoho komentovat trefně že to připomíná krtčí hnízda.
- Málokterý quest má větší nápad. A mrzelo mě, že tam nebývá více možností jak úkoly plnit.
Co mě třeba naštvalo hodně že nešel vyhladit zlodějský cech v Riftenu. (aspoň že Temné bratrstvo zrušit jde) Proč bych měl plnit nějaké úkoly pro ně a vůbec nechat bujet zločinecké podzemí? :P
- I legendární obtížnost není vůbec těžká. Máloco ke mě stihlo doběhnout přes salvu šípů. (a to jsem si vždy trénované dovednosti resetoval po dosažení maxima) Jediného čeho všem si všiml, že když vás něco kouslo nebo se třeba o něco škrábli v upírském hradě, naskákala vám hromada nemocí. :) Ale stačí mít sebou lektvary.
- Kůň je naprosto k ničemu. Rychleji jsem se přesunoval v krajině sprintováním v lehké zbroji.
- Vaření jídla sice zajímavej nápad do hry, ale prakticky k ničemu.

Módy:
Nevím jak je to teď, ale módy byli dost skvělé. Moderská komunita bujela jak houby po dešti. A vylepšovala kde co ve hře.
Co jsem měl a doporučuji:
Apokalypse mod - na spelly. (V základní verzi hry je příliš málo kouzel.) Přibydou takové věcičky jako kouzlo na rychlý běh, pád z výšky a hromady dalších užitečností.
SkyUI - přehlednější menu a inventář, jaký byl údajně v Oblivionu. A ne ta konzolová blbost.
Pak jsem měl něco na počasí, rostliny a nebo třeba pláště. Pláště mi chyběli, pěkně přes zbroj teplý plášt s kapucí. :) Navíc to byla další věc co šla očarovat.
A asi by to chtělo něco na obtížnost.
Pro zoufalce jsem dokonce viděl real vagina mod :) ...a pro větší úchyláky pohlavní orgány u koz a tak :D...noo nikoho nesoudím.

Společníci.
Já chodil akorát s Lydií, ta mě přišla nejlepší jako tank k lukostřelci. (i když její plížení v těžké zbroji nic moc) Po nainstalování UFO (ultimate follower mod) a když jsem jí vyrobil výbavu a očaroval, byla solidní stroj na zabíjení. Mě třeba dokázala vykuchat během pár vteřin.
A později měl za kámošku upírku Seranu.
Holky moje drahé dokázali být časem pěkně otravné. viz:
Lydia v každé jeskyni: "Něco takového jsem ještě neviděla!" (to jsem si vždy říkal: ty trubko! se mnou si viděla hromady velkolepých věcí, přestaň to pořád říkat! :D )
- vyjdeme pak z té jeskyně a ona říká: "Podívej jeskyně, co je asi uvnitř!?"
Serana ve dne: "Je tady moc světla, co takhle najít nějakou jeskyni?"
- v jeskyni: "Ach jo zase jeskyně?? :P Půl života jsem strávila v jeskyních..."
Prostě jen pro silné povahy. :D

a co závěrem? :
Skyrim si bohužel hraje na něco co není. Nechápu že tohle byla hra roku. Dávám 70% ale jen díky tomu že podle čísla jsem strávil 360 hodin ve hře. Jinak mi to přijde jako betaverze pěkného rpg. (Často jsem byl vděčný za editační konzoli na klávesnici.)
Nějakou dobu mě to zabavilo.
Hrál jsem na nejvyšší obtížnost. Splnil jsem většinu vedlejších úkolů, stal se arcimágem, porazil Karstaaga, Ebony warriora, oženil se, adoptoval dvě dcerky, postavil velký dům v lesích. Všechny obydlí vyzdobil všelijakými artefakty a zbrojemi z mých výprav. Nasbíral přes 1 000 000 zlatých, pěstoval zeleninu ( zajímavé když zasadíte rajče, vyroste vám brambora :D no potato a tomato je skoro stejný, to jsem odpustil autorům). Zklikvidoval upíry, Miraaka, vlkodlaky ignoroval. Akorát když jsem si měl vybral mezi císařstvím a Hávy tak už jsem to přestal hrát. (Ulfik je mega zmrd...a Thalmoři ještě větší, ty jsem střílel rád)
Před rokem jsem přešel na nové PC a na disku už to nemám. Holt se to zařadí mezi hry co jsem hrál, expil na max a pak jsem to přestal před koncem hrát: Fallout 2,3,4, Arcannum...
Nevím už kolik jsem byl level když jsem končil? 70? 90? Skákalo to dost rychle, stačilo jen vyrábět, očarovávat a nemuselo se chodit ani z města. :) Obry v okolí Bílého průsmyku jsem později střílel na jednu ránu z plížení.

Pro: atmosféra

Proti: přijde mi to nedodělané RPG, časem repetitivní

+22 +23 −1

The Witcher

  • PC 80
Zaklínače jsem hrál před před několika lety ale snad napsat komentář zvládnu.
Hru jsem kupoval relativně krátce poté co vyšla (stála mě 1000,- a hehe nejela mě :D tak jsem ji odložil a po letech si na ni vzpoměl....a to už byla skoro zadarmo i Enhanced edition a tak jsem ji pořídil taky :D )

Co se mi na hře líbilo byla atmosféra slovanského světa co napsal Sapkowski. Lovení monster v bažinách nebo za temné noci čekat co vyleze na hřbitově. Útulné hospůdky s příjemnou hudbou u krbu, hned jsem dostal strašlivou chuť na pohár červeného vína. (to bylo pro mě náročné, protože jsem kvůli zdravotnímu stavu přestal zrovna s veškerým alkoholem :D Hned bych se připojil ke společnosti u krbu a zahrál si s trpaslíkem kostkový poker. )
Český dabing postav se mi velmi líbil ( i když jsem slyšel názor že polský je lepší, polsky neumím tak nevím :) ) drsná suchá mluva mi velmi seděla na Geralta, přesně takhle jsem si ho v knihách představoval. Líbil se mi i styl jak se zaklínač pohybuje a jak bojuje, pravý nečistý kříženec schopný odrazit i letící šíp. Do toho lektvary, Sihil do ruky potřený Crinfridským olejem a jsem připraven na vše .

Slovanský bratr vojín M. v předchozím komentu zmínil že mu vadilo že npc mají denní režim a občas je nemohl najít. To já si naopak myslím že to je jedině dobře. Kdyby jen stáli jak solné sloupy na místě bez pohnutí, kazilo by to dojem fungujícího města/vesnice a byl to jednoznačný krok zpět.

Co mi přišlo moc přehnané byli OP zaklínačské zmanení. Vymaxoval jsem Aard a Igni a nic nemělo šanci. Aard srazilo půlku protivníků k zemi nebo omráčilo, druhé půlce vyrazilo zbraně z rukou a aby toho neměli málo tak Igni je zapálilo. :)
Taky pěstní souboje, protivníci si proti Geraltově síle a regeneraci moc neškrtli. (Údajně v dalších dílech už to není tak easy.)
Tragédie byl inventář, neskutečný nepořádek. Půlky kuřete, petadry, alkohol, rudy, lektvary,části nestvůr a všemožná flóra jako ingredience do lektvarů...atd. Doporučuji při vaření různých lektvarů si promyslet kombinace typů (albedo, rubedo, nigredo) a craftit je pořád stejně. Jinak se z toho zblázníte když budete mít od každého tři typy.
Vadilo mi že když jste k někomu vtrhli do domu a začali tam rabovat před nimi jejich zásoby ani se dotyční neozvali. Teda nevím jak vy ale já bych tuto činnost určitě přinejmenším komentoval.
Se sexem ve hře to trošku přehnali. Ne že bych měl něco proti sexu, patří k životu a taky jsem ho občas praktikoval ale co je moc to je moc. (Geralt jako zaklínač to má celkem vychytané: dítě si nevyrobí, nemoc nechytne a pokud se mu postaví při těch chemikáliích co do sebe leje tak mu to přeju. :) ) Jo poctivě jsem zůstával v každé lokaci co nejdéle, plnil jsem všechny úkoly a důkladně se expil. A když jsem se měl přesunout dál dokonce jsem googlil, jestli jsem nevynechal nějakou svolnou slečnu/paní ale počet souložících příležitostí na uběhlou dobu strávenou v příběhu by se spíše hodil do jiného žánru hry. :D Ale to je jen můj názor, a zase nemusíte to dělat že ano. (jako i v životě :D )

Zajímavost:
Víte jak je to s tím Marigoldem a Triss? Aneb překládání jmen je vždy naprd. :) Jestli ne tak:
Nejdříve vycházeli s Geraltem povídky a když se tam objevil jeho věrný hospodský kumpán a bard v originále Jaskier (pryskyřník) tak ho přeložili jako Marigolda (taky žlutá a asi hezčí květina :) ) Všechno bylo dobré ale až do té doby něž se tam objevila Triss Merigold. Vzhledem k tomu že by se ty dvě postavy pak pletli tak ji nazvali Rannuncul ( od Ranunculus - pryskyřník latinsky )
V angličtině ho pojmenovali Dandelion (pampeliška) že prý zní mužneji než anglické slovo pro pryskyřník
V němčině Rittersporn (stračka) asi taky že se líbila víc...:)
Prostě květinový bordel :D no řekněte sami, kdyby nechali jména v originále tak je klid.

Zaklínač je povinnost pro každého fanouška knihy. Sice Geralta záhadně oživili pro děj hry, ale je jasné že by nevymysleli jinou osobnost jiného zaklínače. Potkáte staré známé postavy, včetně mého oblíbeného Zoltana Chivaye a Shani ♥.
Hraní této hry jsem si užíval a po určité době neustálého hraní jsem na procházce v lese(v reálném světě ) poznal třeba Verbenu a nebo před kamarádem deklamoval: "u zhasnutého ohně se nedá meditovat" :D

Pro: atmosféra, postavy z knih

Proti: inventář a jiné drobnosti viz koment

+21 +22 −1

Fallout 4

  • PC 80
Celou Fallout sérii jsem hrál, jen 4 díl mě dlouho odrazoval díky smíšeným recenzím na steamu, ale nakonec jsem neodolal víkendu zdarma a zalíbilo se mi to.
Záleží co od této hry čekáte, jestli pořádné RPG, tak si ji nepořizujte a zahrejte si raději Fallout 2 nebo Arcannum. :)

Jak už jste určitě zaregistrovali celé rozhovory jsou vedeny nepochopitelně hodně trapnou formou, jako by na tom jejich gamepadu nešlo listovat větami nebo že už lidi přestávají umět číst?
Začáteční staty je vlastně celkem jedno jaké si dáte, za chvíli se stejně můžete naexpit a naklikat si je na maximální úroveň. :(
I celý příběh je takový nemastný neslaný a nemáte ani moc možností volby.

U RPG si obvykle tvořím postavu aby mi byla co nejvíce podobná (fuj :D ), tady mi to alespoň nebránilo vzít si ženskou hlavní protagonistku. Stejně si myslím že její hlas je mnohem více sympatičtější a její dabing má větší koule (haha), když se třeba pošklebuje vojenskýmu robotovi a opakuje po něm otázku "will you comply?" vždy mě to rozseká. A nebo když mluví jako Silver Shroud.

Vylepšování zbraní a zbroje mě bavilo a pravidelně jsem vyrážel na lov výbavy pro osadníky. Musí to být celkem překvapení pro případného útočníka vtrhnout do mé vesnice kde jsou všechni osadníci v těžkých zbrojích a ověšeni zbraněmi.
A rád jsem se snažil získat pěkné legendárky, ne typu: vycházková hůl +50% zranění proti robotům či váleček na nudle co dává větší poškození když jste pod vlivem drog atd.
Doporučuji u rychlopalných zbraní nějaké elementové poškození (explozivní, plazma, oheň...)
A u pušek zas dvojitou střelu.
Nejoblíbenější je asi explozivní brokovnice, to je jak dělostřelba. V místnostech a chodbách máte pocit jak terminátor, když protivníky s ní trháte na kusy. Střela do vody zní jako dopad dělostřeleckého granátu z křižníku. Jen nestřílejte moc z blízka, zláme vám to ručičky.

Odehrál jsem zatím přes 420 hodin, splnil vedlejší kvestíky level mám 113 a nějak nehodlám zatím ukončovat hlavní dějovou linii, nějak mě to nemotivuje. Kdo ví jestli to někdy dohraju, tyto hry kdy mám volnou ruku tak málokdy je dohrávám, prostě je hraji dokud mě je baví hrát. Edit 17.6.2018 zatím mám odehráno 490 hodin a pořád nemám nejmeší chuť hru dohrát. Pořád mám kde a co stavět. Lepším se. Jen stavění ve vaultu mě zatím nechytlo, místa je hafo ale mistnosti jsou divné. :)

Užíval jsem si atmosféru sbíral materiál, lovil deathclawy a mirelurk queenky na maso abych to mohl prodat a koupit více materiálu pro mé osady.
Vůbec to stavění a správa osad mě nadchla a stále jsem se v tom zlepšoval.
Zeď okolo, místo na spaní, obchody, políčka, obranné věže, navzájem křížící palposty, světla a různé vybavení domů na parádu atd...
Maličko je problém pokud jste jako já a megalomansky stavíte do výšky x pater, občas osadníci se vzpěčují prodávat v obchodě, jít spát do vyššího patra atd. Dá to práci a nervy to celé vychytat. :)
Nejhorší je v tomto Abernathy farm, celý to místo bych nejradši srovnal se zemí i s celou tou jejich barabiznou co si tam postavili.

Skvělé Diamond city radio s pěkným výběrem písní dokresluje old school atmosféru postapokalyptického světa (oblíbené: Wanderer, Uranium rock, Rocket 69 a nesmí chybět Maybe která nás provádí od prvního dílu. Přidal bych více rychlejších písní třeba od Chucka Berryho, Little Richarda nebo od samotného Krále. :P Ale nic nebrání pustit si hudbu ke hře že jo. :) )

Perky:
když pominu na nějaký zbraně, lockpick, armor co jsou jasné že jsou důležité
osobně doporučuji
Strong back - kvůli sběru materiálu a výbavy pro osady
Local leader - kvůli obchodům level 3 a propojení osad
Aqua girl/boy - konečně se nemusíte vyhýbat každé kaluži kvůli radiaci nebo se trapně převlékat do skafandru

Jako už ve skyrimu mě štvalo že mě npc oslovují když jdu okolo, či něco vyrábím u stolu. Na to je nejlepší ta protivná ženská ze Sanctuary, co vám pravidelně chodí říkat že není váš kámoš heh.
U některých věcí moc nepřemýšlet:
proč se třeba polívka dělá jen z radioaktivní vody
vojenské hlášení v South Boston miliary checkpoint trvá 200 let od spadení bomb?
proč nejsou osadníci schopni si alespoň opravit sami střechu? venku sem tam radioaktivní bouře ale nijak je netrápí že na ně prší. To bych dokázal i já hodit tam nahoru nějakej plech a to nejsem extra šikovnej. :P
atd atd....

Brahmíny jsou strašně roztomilý. Hlavně když sprintují naložený za obchodníky/ provianťáky po venkovním světě(a občas se zaseknou na střeše domů :) ). Nechápu proč na ně gunneři stále útočí ze svých opevněných stanovišť na mostech. Snažím se je vždy chránit.
Co jsem vzdal je ochrana vertibirdů namachrovaných tragédů z Brotherhood of Steel, nevím z čeho je dělají, asi z papírmaše. Padají snad sami od sebe.

Společníci nic extra, střídal jsem holky přeci jen jsou milejší (a ke slečnám se v noci k nim lépe tulí, jsou měkkčí na omak ) než chlapi : Curie, Piper, Cait a nakonec jsem se vrátil k Piper, je asi nejvíc pohodovější společník. Takovýho Stronga bych nejradši odpráskl hned na místě, zlatej Marcus z Fallouta 2.
Zase se do hry nacpal Dogmeat(pro změnu asi) jen je to místo vořecha německý ovčák. Autoři asi moc koukali na Komisaře Rexe, alespoň podle toho co Dogmeat v příběhu předvádí. :)
Když se vzdálíte od společníka, má tendenci se k vám teleportovat, takže občas nastane situace když prozkoumáváte budovu, myslíte že společník je za vámi a najednou vyběhne přímo před hlavní vaší pušky ehm... To jsem vyřešil perkem že společník nemůže být zraněn střelbou od vás.

Módy jsem žádný nezkoušel nepotřebuju ve hře víc vyšpulených zadečků a poprsí, jsem kluk šikovná, zvládnu si pustit porno, nemusím si tentonoc i u hry :D.

Co na závěr?:
Pokud trpíte mesiáškým komplexem, baví vás stavět, starat se o osady a chránit je před padouchy celého světa bude vás hra bavit jako mě.
Another settlement need your help!
Pokud chcete hrát pořádný RPG tak vás Fallout 4 bavit moc nebude.

Pro: pěknej simulátor stavění vesnic v postapokalyptickým světě

Proti: RPG? rozhovory

+26

Diablo III: Reaper of Souls

  • PC 95
U jako předchozího dílu zase to hodnotím zároveň s datadiskem, nedovedu si totiž dnes představit hru bez něj.
A jako předtím je to jen můj názor, nehádám se. kuju :-* .

K Diablu 3 jsem se (naštěstí) dostal až po delší době před několika lety. V době vydání jsem byl ponořený ve světě MMORPG a neměl jsem na jinou hru čas.

Příběh u Diabla 3 je celkem tuctový, zkrátka to co už mockrát.
S nadšením jsem kvitoval akorát staré tváře Butchera a skeleton kinga. Poslední Horadrim stařík Cain a archanděl Tyrael nesmí chybět. Jinak to stojí za prd, ale u celé série nešlo o příběh ale o závislost v dropování předmětů tak ho nehodnoťte. Jestli chcete příběh hrajte si jinou hru. :D

Celou kampaň doporučuju hrát max jednou, na kouknutí filmečků. Je to dlouhé a celkem nudné. ZAPÍNEJTE JEN ADVENTURE MOD.

Plňte bounties v jednotlivých aktech, později rifty.
Jak vidíte že neumíráte HNED ZVEDEJTE OBTÍŽNOSTI. Level 70 máte tak za dva dny, to vám přibydou velké rifty a expíte si nekonečnej paragon. :)

Myslím že od svého startu tato hra ušla dlouhou cestu a je docela nefér že jí starší hodnocení sráží průměr. Podle mě by měli ty staré komenty uživatelé buď smazat nebo znovu si to zahrát a ohodnotit znovu.
:D

Je to totiž dost jiná hra než na začátku.:
* Zmizela nesmyslná aukce. Předměty se vlastně ani nedají tradovat, jdou jen chvíli a jen s lidma se kterými jste danou věc dropli.
* když hrajete COOP, každý na zemi zemi vidí jiné předměty a padají vám předměty pro váš char, tak se nemůžete o něco hádat :)
* žádné sbírání a hromadění flašek! Prostě jedna heal flaška na reus a hotovo.
* aktuálně 17! obtížností a určitě se to bude dál zvedat
* goblini s pytli podkladů na zádech
* přidali šatní skříň na vaše sety, rychleji se převlíknete
* sezóny. Ach jak je miluju, vždy mě znovu nalákají. Protože mě to vždy nejvíc bavilo od čistého začátku. Ted i za plnění sezónních questů dostanete jeden celej setík. Což vám hodně hodně urychlí postup (obyč sezónní q. splníte do týdne)
* stavění Hellfire šperků se hodně urychlilo, dříve to bylo neskutečně náročné, a vzhledem k poměru námaha/výsledek spíše deprimující :) i Keywardeni jsou konečně vidět na mapě
* Kanai cube, (všechny recepty jsou v ní popsány! oproti Horadric cube z D2) ta vám slouží hlavně k využívání 3 vlastností z legendárních předmětů navíc než co máte na sobě (zbraň, armor a šperk)
* všechny materiály se skladují mimo bednu i inventář, nezabírají místo a do kostky je vložíte jen kliknutím
* pet co chodí s vámi a sbírá za vás peníze, konečně nemusíte klikat na každý zlaťáček
* u mystic Npc si můžete změnit celý váš vzhled
* na town portál máte talisman, žádné nakupování svitků
* portit můžete na jakýkoliv checkpoint a nemusíte na nějakém stát
*sety a setové dungeony
* challenge kde musíte proběhnout rift s předem nastavenou postavou v rychlejším čase než je určeno
* legendárky už mají nejenom acient verzi ale po projetí 70 greater riftu máte šanci na primal acient item :) (jsem zvědavý co přidají příště)
* klíče do riftu už nemusíte farmit v bounties, to byla blbost. Obyč rift si otevřete už zdarma.
* tajnej level s poníkama a medvídkama
* společná bedna pro všechny vaše postavy
Někdo tu psal že nemůžete použít předměty na ostatní, to není pravda :)
Buď využijite stejnej předmět u postav co "jedou" na stejnej stat třeba STR Crusader/Barbar atd.
Nebo u NPC přerolujete hlavní stat na co potřebujete.
Nebo si legendárku/setový předmět nebudete identifikovat ale identifikujete si ho až na postavě co potřebujete.
A stejně si myslím že budete používat společně maximálně gemy a vylevelované legendary gemy z riftu, předmětů na vyšších obtížnostích vám padá tolik že je rozbíjíte na materiál, tak nemá cenu to přehazovat :D.

- slibované Pvp nikdy pořádně nebude. Jo sice můžete naportit na hřbitov a tam s kamarádem utkat ale celé pvp je záležitostí vteřin, prostě silnější vyhraje. Diablo 3 není dělané na pvp.
- ikona pro nový level paragonu vyskakuje uprostřed dole obrazovky. V zápalu boje, kdy vyskakují další a další levely, na něj často omylem kliknu a nějaký stat si zresetuji. Mělo by to být raději někde vpravo nahoře.

Je super že Blizzard pořád hru vylepšuje a stará se o ni. Od roku 2012 je to rychlejší a zábavnější hra. ( diablo 2 bez módů mi dnes přijde strašně utahané a nezáživné)
Sice to teď bohužel vypadá že se rozhodli rýžovat na dlc s postavami :( , ale myslím ze to je ucházející cena za servis zlepšování gameplaye.
Nekromanta jsem neodolal a zakoupil do poslední sezóny. A jsem nadšenej za pár týdnů jsem nahrál skoro vyšší paragon než na předchozích charech dohromady. :D těším se jak vyzkouším na něj jiné sety.

Jako někdo kdo strávil půl života u celé série říkám že Diablo 3 je barevnějsí, rozhodně zábavnější a flexibilnějsí než předchozí díl.

Pro: spousta vylepšení pro větší zábavu

Proti: závislost, se stereotypem doporučuji bojovat sezónama :)

+14

Diablo II: Lord of Destruction

  • PC 90
Snad po tomhle komentáři nebudu dostávat mraky nenávistných vzkazů. Jsem labilní jedinec s citlivou dušičkou tak bachec na to! :D
Tohle je jen můj názor, nikomu ho nevnucuji. Jako ve všem každý máme svůj mozek a jiný vkus.
Starší hráči Diablo 2 znají a mají svůj názor a tohle píšu spíš pro nové hráče.
Hodnotím to zároveň s datadiskem, pochybuju že by to někdo chtěl (nebo měl) hrát dnes bez něj.

co přibylo oproti prvnímu dílu? :
+ postavy mají konečně nějaké skilly, které používají. už neuvidíte válečníka se teleportovat po bojišti a střílet okolo sebe firebally
+ postavy už umí běhat,jen nedusají jak sloni okolo, čili rychlejší přesun
+ systém checkpointů, mezi kterými se můžete libovolně teleportovat a to i mezi jednotlivými akty
+ peníze už nezabírají místo v inventáři!
+ truhla na odkládání itemů
+ více itemů: k modrým magickým předmětům přibyli žluté rare
zelené setové předměty
legendárky nemají už negativní vlastnosti tak teď jsou velice silné
a šedé s dírami (sockety) do kterých můžete vložit gemy či runy
+ boty, rukavice a opasek
+ flašky se sbírají do opasku, je to lepší ovládání jak v přechozím dílu
+ Horadric cube se kterou se dají provádět různé kulišárny
+ gemy (a lebky)
+ tajný "kravský" level :)
+ celkem povedené filmečky mezi jednotlivými akty

- runy
ach ty runy...prostě celou dobu jsem ty kraviny sbíral, celá truhla tím zaprasená :D
pracně jsem v nich hledal tři obyč stejné abych je v kostce dal na vyšší...
a dál to sbíral a sbíral a nikdy na nic nepoužil :D
já vím že jsem LAMA :D možná i proto jsem to nikdy nedohrál na obtížnost HELL
(vždy skončil ve 3 aktu) ale prostě asi runy nic pro mě :)
možná by to chtělo lepší systém, aby se to ukládalo někam bokem, učit se někde recepty a ukazovalo mě to co mi přesně chybí na stavbu jakýho předmětu
- town portál už se nedá naučit, musíte pořád dokupovat svitky do města. Maličkost jistě, ale otravná.
- klíče ke truhlám, to samý :)
- peníze sice už nezabírají místo ale je pořád omezené kolik jich unesete a i nacpete do truhly, nevím proč
- ty talismany (charmy) co musíte mít v invu...díky tomu plnej inventář a abych něco zvedl ze země tak jsem nosil sebou Horadric cube a cpal to do ní :) prostě tenhle nápad ne e
- questy jako minule stojí za starou belu, žádná změna
- pátý akt možná maličko zbytečně rozsáhlý, obrovské lokace :) to mě štvalo ale ne tolik jako 3 akt, tam jsem se kolikrát ztratil, bloudil a nevěděl kam dál, ani mapa mi moc nepomáhala, jsem prostě slepej :D

Diablo 2 rozhodně ve své době na špičče svého žánru (ať je to, co je to :) ) a i dnes pořád má co nabídnout a hraje se konzervativními old school hráči :)
doporučuji tenhle kanál na youtubu: https://www.youtube.com/user/MrLlamaSC je vidět že to fakt umí :)

Hrál jsem za všechny postavy, můj osobní žebříček se kterýma jsem strávil nejvíce času:
1. Assasinka
2. Barbar
3. Nekromant

Po nějaké době mě to ale přestalo nějak bavit, po roce hraní (to teď odhaduju zpětně ...cca prostě +- milénium) jsem asi viděl dva zelené předměty :D a oba na jinej char...tak jsem na radu kamaráda zkusil módy! :) :

Ancestrall recall - radikálně zvednutá obtížnost. Všichni mobové jsou nabušenější, elitní (skupinky) na sobě spoustu bufů, z portálu se vždy vypotácíte zmražení, otrávení, xkrát prokletí :D, ale zase z bossů můžete farmit části setů a legendárky. Všude kde se máte prosekat do xtého patra podzemí se objevíte rovnou v cílové lokaci. Všechny tyhle zbytečné patra jsou přesunuty do třetího aktu jako nepovinná odbočka a na konci vás čeká několikrát Diablo (3x nebo 5x už nevím) v jedné místnosti. :D V prvním aktu je zas velká jeskyně plná těch minion of destruction(ze závěru celé hry), to dá zabrat se jimi prosekat :). Za mě rozhodně větší zábava.

Median XL - ten jsem objevil až později. Ten radikálně mění celou hru, úplně nové skilly! (myslím že i zajímajší než původní) a naprosto jinej gameplay. Uber dungeony. V horadric cube jsem se naučil rozbíjet legendary itemy na materiál a craftit legendárky které jsem potřeboval.
Hrál jsem za nekromanta s minionama a moc mě to bavilo. Stádo různých příšer a duchů, včetně nebezpečného (i pro vás) skeleton kinga z prvního dílu :). Sem tam jsem skočil do akce s kosou nebo se proměnil do transformačky na blood knighta a sekal to hlava nehlava. :)
Tenhle mód rozhodně doporučuji.

U celé Diabla série jsem strávil moc a moc hodin, a to tak moc že mě napadlo že bych měl žalovat Blizzard za ukradenej život ... :P
Pokud hrajete Diablo 2 tak víte co a jak, pokud jste nehráli je ho škoda úplně minout i dnes, jen pozor návykové a žrout času.
Osobně ale doporučuji spíše hrát v módech...za Median Xl rozhodně body navíc
a já se vrátím k Diablu 3 (nebijte mě :D )

Pro: spousta vylepšení oproti prvnímu dílu a více postav

Proti: jako u všech dílů nekonečné a žrout času :)

+23

Diablo

  • PC 75
Když jsem poprvé viděl Diablo, tak jsem mu propadl.
Taková hra tu chyběla, málem jsem díky ní neodmaturoval. Na disk se mi tehdy vešlo jen očesané Win 95 a Diablo, žádné programy do školy. Na obojí nebylo místo a hádejte co jsem si vybral.

Nemám rád když někdo tuto hru označuje za RPG, všechny 3 postavy mají přednastavený strop charakteristik, takže nemáte žádnou možnost vývoje postavy podle vašich představ.
V praxi to znamená že sorcerer má malou sílu, musíte ho hodně tunit šperky aby unesl heavy armor a takovej warrior zase nemá velkou magii, má málo many a nenaučí se vyšší levely kouzel.
Questy jsou prostoduché, jen něco zabít nebo maximálně neco donést.

Single player je trapně jednoduchý (hlavně pro sorcerera) a díky možnosti save/load se tato jednoduchost ještě prohlubuje.
Multiplayer už je těžší, monstra jsou silnější, nedá se tam už ukládat pozice a když vás zabijí musíte bez vybavení doběhnout ke své mrtvole :) (doporučuju se naučit telekinezi na sbírání věci na dálku).
Paranoia Blizzardu nepřipouštěla jakoukoliv manipulaci se souborem postavy a hned vás hra trestala smazání všech itemů z inventáře. Zní to dobře, ale hra brala jako nepovolené čachry i když se měnil čas :D takže 2x do roka jste přišli o vše v multiplayeru, zůstal vám jen level a naučená kouzla.

Sranda byla s různými oltáři (shrines) co jste nacházeli v průběhu hry, některé totiž byli pozitivní ale také tam byli i takové co dělali nepěkné negativní efekty. Měl jsem tehdy vytisklou a4 se seznamem co který oltář dělá. ( aa to byla krásná doba bez internetu doma a hráli jsme na strojích co měli horší výkon než dnešní telefony :D )

Ve hře byl i jeden škaredej zombík, který když vás zranil snížil vám permanentně max životy :), nenávratně. Těmhle skupinkám bylo nejlepší se raději vyhnout.

Předměty tu byli obyč bílé, lepší modré s nějakými bonus vlastnostmi a hodně vzácné legendární itemy. Jen ty legendáky měli i většinou nějaké negativní vlastnosti, takže většina byla k ničemu. :)

Nevýhoda byla že peníze zabírali místo v inventáři, v singlu to šlo trochu "očurat" naházením ve městě na zem, ale stejně to bylo dost naprd.
Na vyšších levelech nešli proto i některé itemy ani koupit, protože prostě se vám víc mincí nevešlo do inventáře. (edit: ačkoliv na netu je na toto téma spousta spekulací, nepodařilo se mi to prokázat, tak tuto větu ignorujte :P)
Pro každý sek jste museli kliknout, zabíračka pro myšku. :)
Předměty byli na zemi blbě vidět, hlavně prsteny a amulety, takže často jste hledali kde vám to cinklo. :( Docela pakárna.
Multiplayer nebyl taky dořešený, spíše si postavy překáželi, takže lidi hráli sami.

Super bylo vždy každém zapnutí nové hry se vygenerovali znova náhodně všechny levely, ten nápad chválím.

Byla to velká závislost, snažit se získat lepší a silnější předměty. Ani nevím kolik času jsem u toho strávil, kolik se vytřídalo ročních období za okny mého pokoje a myslím že bych to raději nechtěl vědět....

Pro: originální, návyková závislost na lovu itemů, náhodné generování úrovní

Proti: inventář, návyková závislost na lovu itemů

+24 +25 −1

Borderlands 2

  • PC 100
Tak jo, podíval jsem na hodnocení ostatních a musím se taky vyjádřit. :)
Nechápu některé starší komentáře, asi by se nemělo komentovat hru a pronášet moudra jen po dohrání první obtížnosti. (to vlastně borderlands 2 vůbec nehráli)
Sice chápu že každý má jiný vkus ale statistiky hovoří jasně:
na steamu 102 000 pozitivních hodnocení
ku 3 000 negativních
v týdnu 8000+ lidí ve hře(od víkendu 10 000+), to je pět let po vydání hry více než dobré.

Borderlands 2 je podle mě by se dal nejvíce připodobnit k Diablu kdy hrajete pořád dokola, farmíte bossy ve snaze získat konečně tu legendárku :) jen prostě tentokráte v kabátu střílečky.
BL 2 rozhododně není datadiskem prvního dílu,na to je se všemy DLC a a přidanými misemi přílíš rozsáhlý. Grafika maličko hezčí a zbraně jsou více vyvážené než v prvním díle( i když mi trochu chyběl rachot explozivního SMG :) ) systém teleportů (checkpointů) ty jsou teď už skutečně na každém rohu a můžete si portit kam zrovna máte chuť i ve všech DLC. Příběh je zábavný, velice hratelný. Nepřeberné množství vedleších questů, kterých je tolik že je na první dvě obtížnosti nemá cenu všechny plnit.
Osobně doporučuji splnit hlavní příběhovou linii na první dvě obtížnosti a po dosažení 50 levelu okamžitě přejít na třetí. Pravá zábava začíná až na ULTIMATE VAULT HUNTER MODE :) Kdy je level protivníků vždy o několik levelů vyšší než váš (nebo nejvyšší level postavy ve skupině).

6 hratelných postav kdy si určitě vyberete která vám sedí nejvíce. (všechny samozřejmě jdou hrát různými buildy)
Tolik zbraní že až se vám z nich bude točit hlava :)
6 druhů zbraní: pistole: brokovnice,sniperky, smg, assalut rifle a raketomety
od 8 výrobců zbraní kdy se každý specializuje na něco jiného
+ unikátní zbraně od postav Mad Moxxi a Tiny Tina
4 druhy elementů: elektřina, oheň, koroze, exploze a slag

Ohnivé zbraně se nejvíc hodí na lidi, roboti a jiné obrněné cíle jsou zase hákliví na korozovní útoky, elekřina je ideální na shazování štítů. A samozřejmě slag, bez něj si na poslední obtížnosti moc neškrtnete :) ten "obarvuje" a takhle obarvený cíl dostává několika násobné poškození od jiné neslagovací zbraně.
různé vzácnosti zbraní o obyčejných bílých, přes zelené, vzácnější modré, fialové, růžové seraph, přes oranžové legendární až k hodně vzácným "perlovým" zbraní. I když nejdůležitější je samozřejmě level zbraně.
Granáty jsou konečně k něčemu a módy granátů budou tvořit podstatnou část vaší výzbroje.
hromady štítů
kvantum nepřátel
spousta humoru, dabéři se skutečně vyřádili a odvedli skvělou práci.
Je to skvělé i jako single player ale hrejte co nejvíce s přáteli, zvedne se tak obtížnost, šance na lepší loot a hlavně zábava.
Napůl kreslená grafika se někomu nemusí líbit ale na mě působí velice mile a není ani náročná na HW.
Maličko může být problém že drop je pro všechny stejný tak se může nastat situace kdy se pohádáte o nějakou zbraň (oproti třeba Diablu 3 kdy každému padá něco jiného :) ) ale stejně ve hře je zbraní tolik že jsem spíš nevěděl co s nimi.

Badass rank je skvělý nápad kdy vás hra odměnuje za plnění různých výzev, mnohem lepší nápad než v prvním díle kdy jste si jen trénovali zbraně jejich používáním. Donutí vás alespoň používat všechny zbraně, štíty atd. :) a když už máte splneněno 90% výzev na nějaké postavě tak si to můžete zresetovat a díky tomu to můžete hrát prakticky do nekonečna :) A samozřejmě Baddass rank se sčítá na všech vašich postavách, takže čím déle hrajete tím jste maličko silnejší.

Maximální level postavy je sice 72 ale ve hře můžete jestě splnit quest v lokaci Digistruct peak a zvednout si level protivníků až na OVERPOWER LEVEL 8 a získávat tak ještě lepší výbavu. V praxi to znamená nepřátelé a vybavení level 80. Kam se hrabe normal obtížnost :D se slaboučkými chcípáčky.

Za 20 let hraní PC her tuhle považuju za nejlepší a nejpovedenější co jsem kdy hrál, výlet na Pandoru vám všem mohu jen doporučit. Pozor dosti návykové :)
Pokud nevěříte mě, máte napsat mému kolegovi ze hry LelereyCZ a ten vám to vysvětlí a potvrdí. :)
Snad chystané BL 3 alespoň bude stejně dobré jako druhý díl. Můžeme jen doufat.

Edit: na jaře 2018 vyšel nový patch od komunity, který upravuje zbraně a výbavu. Díky tomu je hodně zbraní třeba hratelnějších a nestojí tolik za prd jako předtím, rozhodně doporučuji.

osobní statistiky k 18.6.2018:
1377 hodin ve hře
Badass rank 115830 (což je 17-19% ke všem statům)
69 ze 69 achievmentů

72 Maya OP 8
72 Caige OP 4
72 Axton
59 Zero
31 Krieg
54 Salvador

Pro: Všechno viz komentář :D neskutečně zábavné

Proti: návykové, loot je společný pro všechny ale tolik to zas nevadí

+12 +13 −1