Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

MechWarrior 4: Mercenaries

07.11.2002
83
13 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Stand-alone datadisk, který se odehrává v roce 3063 a na události z Mechwarrior 4: Vengeance nebo z prvního datadisku Black Knight nijak přímo nenavazuje. Na začátku si hráč vybere jeden ze čtyř klanů, za který bude bojovat. Každý z nich přináší trošku jiné výhody jako jsou vyšší stav konta na začátku, lépe placené mise, rychlejší přístup ke klanovým zbraním a podobně.

Ve hře se staráte o klasický management vaší skupiny mechů (zbraně, munice, opravy, štíty) stejně jako v původní hře, s tím rozdílem, že podobně jako v MechWarrior 2 : Mercenaries za to musíte platit penězi, které si ve hře vyděláte. Kampaň obsahuje 10 misí za každou žoldáckou stranu - dohromady to činí 40 misí. Mise jsou typu dobývání základen, jejich obrana, likvidace, nebo eskortování konvojů a klasické vyčištění mapy od nepřátelských mechů.

Hra přináší 10 nových robotů a do bitvy můžete vyrazit až s 8 roboty najednou. Multiplayer podporuje hru až pro 24 hráčů.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
Ah, další nášup ze světa obřích bojujících mechů. Toho se snad ani nedá nabažit. Přiznám se, že z Mercenaries jsem měl trochu obavy. Příliš živě si pamatuji utrpení v manažerském módu v MechWarrior 2: Mercenaries. Naštěstí se historie neopakovala a zdejší řízení ekonomiky je o poznání zábavnější.

Když prohrajete misi, nic se neděje. Čas se zastaví a vy můžete, bez jakékoliv penalizace, misi opakovat do zblbnutí. Taková maličkost stačí, aby hru v zábavnosti vynesla o dva levely výš. Managementem své destrukční armády jsem strávil určitě víc času než na samotném bojišti. Pokud správně vyzbrojíte sebe a svých sedm parťáků, nepřítel nemá šanci. Stačila mi jednoduchá taktika. Poslat všechny na jeden cíl. A takhle jednoho po druhém. Hra mi najednou přišla jednoduchá. Člověk se často ani nemusí aktivně zapojovat do bitvy a stačí to jen dirigovat z dálky. Doporučuji vyšší obtížnost než Regular.

MechWarrior nikdy nebyl úplně o individuálních schopnostech v boji. S pomalým mechem na otevřených planinách se těžko vyhýbá laserům, projektilům nebo řízeným raketám. MechWarrior byl vždycky hlavně o týmové práci. V Mercenaries dostanete čtyři parťáky navíc. S taktických soubojů se to na nižší (střední) obtížnosti proměnilo v demolici. A je to ukrutně zábavné. Kdo by nechtěl demolovat jednoho stotunového mecha za druhým. Výtku mám trochu k umělé inteligenci spolubojovníků, kteří mají tendence nabíhat k protivníkovi tváří v tvář a pak se poškodit o jeho výbuch. A to i v případě, že mají ve výzbroji samé dalekonosné zbraně. Nějaké přednastavené vzorce chování by nebyli k zahození.

Arénu jsem si zkusil a není to nic pro mě. Za prvé) Prachy jsem nepotřeboval. Už v půlce hry jsem nevěděl, za co je utrácet. Za druhé) Individuální souboje mi nic neříkají. Přijdou mi mnohem zábavnější týmové souboje. Za třetí) Když jsem dohrál kampaň a chtěl se pustit do arény, už byla znepřístupněná. Chápu ale, že aréna může někoho brát. Čím víc druhů hratelnosti, tím víc lidí to může bavit.

Hru jsem si nejdříve nainstaloval jako Mektek, ale také nic pro mě. Management zbraní mi nepřijde moc přehledný. Samotné bojiště je o dost rychlejší a to mi k obrovským mechům nesedne. Navíc mód horko těžko zvládala má skvělá Intel HD 4000 a v některých částech hra padala až 15 FPS za sekundu. Staromilství mě v tomhle případě bavilo víc. Taky možná z důvodů, že na nějaký multiplayer, jako vždycky, kašlu.

MechWarrior je skvělá série a tohle je zatím nejlepší a nejzábavnější díl. I po třetím rozehrání se můžete dostat do mise, ve které jste ještě nebyli a určité zjednodušení obtížnosti kompenzuje možnost nastavení vyšších obtížností.

Pro: management mechů, čtyři parťáci navíc, někdy až epické souboje a totální demolice

Proti: individuální aréna není pro mě, mezery v inteligenci spolubojovníků

+20
  • PC 90
Zo všetkých dieľov Mechwarrior série a hier založených na výbornej stolovej hre Battletech som sa rozhodol okomentovať práve MW IV: Mercenaries z toho dôvodu, že mi príde najlepší.

Najprv k negatívam, ktorých je pomerne dosť napriek mojmu vysokému hodnoteniu. Ovládanie s prihladnutím na to, že už v roku 2002 malo odkiaľ čerpať inšpiráciu, je stále príliž komplikované a nezaznamenalo žiaden pokrok od roku 95, v ktorom vyšiel MW 2. Natáčanie torza, zameriavanie jednotiek, menenie zbraní, atď má všetko vlastnú klávesovú skratku a jednoducho ovládať celého Mecha pomocou približne 30 kláves mi príde prehnané.

Ďalšia výhrada smeruje k primárnemu použitiu tzv. "clan" mechov, s ktorým je samotný Battletech omnoho menej spätý ako k tzv. "Inner Sphere" mechom. Táto tendencia je patrná už MW 3, a v tomto diely sa ešte väčši prehlbuje.

Ďalší krok späť od dvojky je, že ak si pamätáte tak v MW 2 mal každý objekt, ktorý sa dal zamerať vlastný popis pár vetami. Osobne som schválne len preklikával všetky ciele len aby som sa dočítal info o každom cieli. Znovu, táto vec zmizla už v trojke a z nejakého dôvodu nie je aj tu.

K výhodam, samotné hranie MW 4 a najmä MW 4: Merc je nesmierne zábavné a to predovšetkým kvôli variabilite jednotlivých misií a kvôli systému progresu v kampani (ktorý by sa dal dnes už nazvať old-school). Každý týždeň je vám umožnený výber z niekolkých misií, pričom každá má vlastnu odmenu, obtiažnosť a vlastné podmienky (napríklad na chladnej planeté dostanete bonus k sile chladičov, a pod.). Samotná obtiažnosť je velmi kolísavá, čo tiež považujem za výhodu, pretože si nikdy nemôžete byť istý, musíte byť stále v strehu a to umocňuje dojem a atmosféru v porovnaní s hrami ktoré majú konštantnú náročnosť, čo v mojom prípade vždy po čase vedie k nude.

K tomu samozrejme nemôže chýbať zjednodušený finančný model rozpočtu, nákladov, príjmov, ktorý vám umožňuje postupovať v kampani viacmenej vždy inak. Je tu veľké množstvo mechov, zbraní, výbavi a pilotov s ktorými sa dá obchodovať a potom všemožne spolu kombinovať.

Je mrzuté, že táto séria z nejakého dôvodu zanikla. Novo ohlásený Mechwarrior 5 sa vyrába, po deväť ročnej odmlke po štvorke, v réžii mimochodom tej istej firmy, ktorá už 14 rokov vývíja Duke Nuke Forever - čo teda neveští nič dobré. Je zrejmé, že MW 4: Mercenaries ešte nejaký ten rok, ak nie dekádu, zostane ako posledný zástupca hier zo sveta Battletech.
+8
  • PC 90
Svět Battletechu miluju, letos mají vyjít z něj další hry, tak se mi to zas připomnělo a opět jsem si to včera nainstaloval a zase znovu celý projel (už skoro :), pěkně na nejvyšší obtížnost nejsme Kwoky že jo... ehm :D ).
A pořád je to super.
Docela mě tedy překvapilo že datum vydání bylo 2002 a teď už máme 2018, nějak moc to utíká ten čas.

Kolega přede mnou psal že na ovládání je moc kláves, ale s tím nemůžu souhlasit. Ono to sice na první pohled vypadá ale jak do toho proniknete, tak vše mačkáte automaticky. (viz třeba 10 tlačítek pro motor, v praxi mačkáte hlavně 0 pro plný výkon)
Taky píše že vás hra nutí používat spíše Clan mechy, což je další blbost, můžete si pořídit stroje jaké chcete a s němi plnit mise. Osobně všeobecně považuji Inner sphere mechy za lepší, stačí je jen vybavit clanovými zbraněmi.
Vemte si třeba takový ikonický Madcat (Timberwolf), za celou hru ho nepoužiju. Raději bych vždy seděl v kokpitu Black knighta, Thanatose nebo svého milovaného Maraudera. To už je lepší o 5 tun těžší Awesome, který je ve hře o milión kreditů levnější.

Ve hře stanete na pozici žoldáckého velitele malé vojenské jednotky mechů. Na začátku si vyberete jednu z větších organizací ke kterým se chcete přidat. Je to víceméně jedno, začínáte jen s odlišnými startovními bonusy. Já si vždy beru Gray Death Legion, nejen že to jsou staří známí sympaťáci z knih, tak mají nejlepší logo. :) Usmívající se lebka vypadá na vašich strojích prostě cool. Cestujete mezi hvězdnými systémy a plníte mise na které přistoupíte. Získaváte peníze, budujete si nějakou reputaci a vaši oblíbenost u dvou konkurenčních vládnoucích rodů (Steiner/Davion). A když vám dochází peníze můžete zaskočit na Solaris VII kde se odehrávají souboje mechů v arénách.

Arény jsou kapitolou sami pro sebe a neskutečně zábavné. Naprosto dokonalý komentátor Duncan Fisher. Tři arény rozdělené do čtyř váhových kategoríí až po velkolepé Grand finale mimo kategorie. Přesun do systému Solaris je zdarma a dají se zde vydělat velké peníze. (A můžete si vybudovat pověst jednoho z největších mechwarriorů. Reportéři, zástupy fanynek,no znáte to. :D V bežném vesmíru je vám to sice k ničemu, jen můžete vaše vítěství věnovat nějakému rodu a šplhnout si tak u nich, ale sláva na Solaris VII je věčná :) )
Osobně doporučuju co nejvíce využívat terénu, krýt se za zdmi, překážkami a být neustále v pohybu. Třeba i vypínat aktivní radar, pokud ho nepotřebujete, hlavně pokud máte elektronickou rušičku.
Jistě můžete i trochu taktizovat, nechat ostatní ať se vymydlí mezi sebou a dorazit co zbude, ale zas to nepřežeňte. Pokud se někam schováte a vypnete stroj, budete vyloučeni ze zápasu za pasivitu. A navíc to není žádná zábava. :P
Pilot v posledním stroji co stojí na nohách vyhrává. (třeba teď když to mám na nejtěžší obtížnost, jsou zápasy vyrovnanější, tak se mi v jednom zápasu povedlo se s posledním protivníkem zničit navzájem. On mě ale zničil o pikosekundu dřív, tak výhra připadla jemu :P hanba ) Pokud skončíte druzí nebo třetí, dostanete sice novej stroj zpět, ale už vám nevrátí zbraně co jste na něm měli namontované, tak raději vyhrávejte. :)

Hru doporučuju s naistalovaným upgradem MEKTEK , který vám přidá dost nových strojů a taky i zajímavých zbraní (ty využijete nejvíc v aréně).

Hra má 3 různé konce podle finální mise pro jakou se rozhodnete.

Znám všechny mise nazpamět, pro oba rody i všechny arény, hrál jsem je dokud mě to nabízelo zápasy. Projížděl jsem celou hru znovu a znovu, vždy po čase si to opět nainstaloval. Takže vám tuto hru můžu s čistým srdcem rozhodně doporučit. Nehrejte laciné kopie typu World of tanks (která podle mě vůbec nedává smysl) když se můžete posadit do kokpitu svýho mecha a nepřátelům nakopat zadky.
Jen doufám že slibované pokračování bude přinejmenším stejně dobré, ne li lepší. :)

Pro: velice zábavné :)

Proti: uvítal bych více misí a třeba i pro dalších z velkých rodů

+8