Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

Worms 3D

  • PC 95
Fantastická hra, která bohužel fatálně dojela na lenost hráčů učit se jejímu ovládání. Samotné ovládání červů vůbec není špatné, jen je poněkud atypické a vyžaduje trochu cviku. Tvůrci si toho evidentně byli vědomi, a proto dali do hry hromadu skvěle udělaných tréninkových misí, na kterých se dá ovládání červíků zábavnou formou naučit. Doporučil bych každému, kdo by chtěl tuhle gamesu zkusit, aby začal právě těmi výcvikovými misemi a až poté se vrhl na zbytek hry. Já jsem tak učinil a s ovládáním hry nemám vůbec žádný problém a i po těch 20ti letech mě Worms 3D neskutečně baví a stále se k nim vracím. Povedla se jak kampaň, kde nechybí nápady na neotřelé mise, tak multiplayer, který nabízí nespočet možností nastavení. Nemyslím si, že je k dispozici méně zbraní (jak tu někdo psal) než v předešlých dílech. Většina zbraní zůstala zachována, jen některé byly nahrazeny jinými. Našlo by se samozřejmě pár nedostatků: Občas trochu zlobí kamera, odemykání nových map jde strašně pomalu a nepřátelé jsou (i při vyšších obtížnostech) dost tupí a nemotorní, ale i přesto je za mě  Worms 3D výborná hra.

Pro: Humor, dabing, zábavné mise

Proti: Příliš lehká obtížnost nepřátel, pomalé odemykání nových map, kamera

+6

Tomb Raider: Underworld

  • PC 100
Hrál jsem v podstatě všechny dosavadní díly Tomb Raidera a nebojím se označit Underworld  za bezkonkurenční vrchol celé série. Hra má svým prostředím nejblíže k legendárnímu prvnímu dílu a měrou vrchovatou obsahuje vše, co dělá Tomb Raidera jedinečným: nádherné lokace, odkazy na starověké civilizace, rébusy a dobrý příběh. Vždycky mě v Tomb Raideru víc bavilo, když Lara skákala po sloupech rozbořených chrámů a hledala starověké artefakty, než když se pouštěla do přestřelek s nepřáteli. Tady se to tvůrcům podařilo skvěle vybalancovat, takže si užijeme jak poklidného toulání v ruinách starobylých staveb, tak akčních scén.
  
Baví mě střídání zcela rozdílných lokací. Lara během svého putování navštíví různé kouty světa (jižní Asii, severní Evropu, střední Ameriku). Díky tomu je hra krásně pestrá a barvitá. Oceňuji, že si tvůrci dali práci i s takovými zdánlivě zbytečnými detaily jako je Lary deník, kde postupně přibývají poznatky z prozkoumaných oblastí, díky nim jsem si rozšířil znalosti o severské mytologii, takže hra má v podstatě i vzdělávací efekt. Stejně jako u všech předchozích dílů i tady trochu zlobí kamera, ale to už je u Tomb Raidera tak trochu tradice.

Pro: Nádherné lokace, grafika, rébusy

Proti: Kamera

+10

Duke Nukem Forever

  • PC 95
Patřím k pamětníkům, pro které byla původní Duke Nukem 3D jedna z prvních stříleček, co v životě hráli, takže na její pokračování jsem se nesmírně těšil. Musím říct, že nezklamalo. Dostal jsem přesně to, co jsem čekal – zábavnou akční střílečku, kde není nouze o humor a šílené bizarní situace.  Pravda, kampaň mohla být o trochu delší, ale i tak je to za mě skvělá hra, které nechybí duch původního Duka.
Samotnou kapitolou je pak multiplayer, který mě neomrzel ani po těch deseti letech. Přesně takové old school rychlé střílečky, kde není třeba nad ničím dlouze přemýšlet, mám rád. Zkrátka taková pohodová oddechovka po náročném dni.

Pro: skvělý multiplayer, humor, výborné nápady, cena

Proti: krátká kampaň

+15 +16 −1

Mashinky

  • PC 50
Jako velký příznivec železnice a hry OpenTTD jsem měl od Mashinek obrovská očekávání (možná až příliš velká), a i když jsem dal hře šanci (více než 50 odehraných hodin mluví za vše), nedokázala je bohužel naplnit. Mashinky mají totiž hned několik nedostatků, které dokáží hraní pořádně otrávit či dokonce zprotivit. Nejvíc mi vadí toto:

1) žetonový systém - má své výhody (hra je díky němu obtížnější a zábavnější), ale má i své nevýhody (pokud vám dojdou například žetony uhlí, jste totálně v háji a je jedno, že ostatních žetonů máte v zásobě několik tisíc), Ve hře úplně chybí nějaký trh nebo místo, kde by se s žetony dalo obchodovat nebo je měnit za jiné.

2) postupné rozšiřování původní mapy a objevování nových měst - jednotlivá města se na mapě objevují postupně, tedy není možné udělat si nějaký počáteční plán, jak budete stavět a kam železnice povede. To trošku kazí pocit z otevřeného světa a omezuje hráčovu kreativitu. Naštěstí má hra editor map, kde si můžete rozmístit města, jak sami potřebujete.

3) chování vlaků - toto je za mě vůbec největší problém Mashinek a hlavní důvod mého zklamání. Vlaky se chovají divně (nepřirozeně) a velký vliv na tom mají obousměrná návěstidla, která nefungují, tak jak by měla (přesněji řečeno nefungují tak, jak by člověk čekal). V reálném světě se na jednokolejné trati vlaky potkávají v úseku, kde jsou dvě a více kolejí, v Mashinkách je velmi těžké takové situace docílit. Vlak místo toho, aby vjel na prázdnou kolej a počkal až bude moci pokračovat dál, radši vjede na kolej, kde už jeden vlak stojí a zastaví se přímo před ním u oboustranného návěstidla a stojí tak dlouho, dokud se oba vlaky neotočí o sto osmdesát stupňů a nezačnou samovolně a bezúčelně bloudit po celé mapě, což samozřejmě hru nepříjemně narušuje.

Abych jenom nekritizoval, musím pochválit "kochací mód". Ten se opravdu povedl. Stejně jako Editor map, který dosyta ukojí hráčovu kreativitu.
Celkově si při hraní Mashinek připadám jako manager, který je hrou nucen dělat jen ekonomicky výhodná rozhodnutí a nikoliv jako stavitel, který buduje vlakové impérium. Za mě jsou Mashinky spíše zklamání.

Pro: Editor map, Kochací mod

Proti: Podivné chování vlaků, Absence možnosti obchodovat s žetony

+16

Kingdom Come: Deliverance

  • PC 85
Nechtěl jsem věřit svým očím, když mi Steam ukázal, že jsem s prvním dohráním Kingdom Come  strávil neuvěřitelných 140 hodin (a to jsem ještě některé vedlejší úkoly vynechal). Nepamatuji si, že bych někdy v životě hrál tak rozsáhlou hru. Ale těch 140 hodin za to rozhodně stálo, i když má hra spoustu negativ, celkově po jejím dohrání převládají kladné pocity. Všechna ta negativa bohužel vyplují na povrch hned v úvodu a začátek hry tak rozhodně není růžový. Po takových pěti odehraných hodinách jsem měl sto chutí to zabalit a ke hře se už dál nevracet (naštěstí jsem tak neučinil). Tím hlavním důvodem byla samozřejmě obtížnost. Hra je v úvodu opravdu neúměrně těžká a v závěru zase naopak až zbytečně lehká. Je trochu škoda, že se obtížnost nepodařilo lépe vybalancovat. K srdci mi nepřirostl ani systém ukládání. Nápad se Sejvovicí je sice vskutku originální, ale v úvodu hry, kdy si ji nemůžete dovolit koupit, je to fakt masakr. Když potom člověk nečekaně umře nějakou zbytečnou smrtí (pádem ze skály nebo ho zabijí lapkové při přepadení) a přijde o postup, který hrál celý večer, tak ho to opravdu nepotěší (slušně řečeno), zvlášť když se to stane hned několikrát po sobě. Úplně mi nesedla ani navigace (tím myslím, ten jakoby kompas, co vám radí, kam jít). Posledním lehkým nedostatkem jsou častokrát dost podobné vedlejší úkoly.

Co mě naopak hodně bavilo je alchymie. S tou si tvůrci opravdu vyhráli a vaření všemožných lektvarů byla díky tomu opravdová zábava. Obdivuji i snahu o maximální historickou přesnost a věrohodnost. Hodně mě bavilo prostředí otevřeného světa a krásně zpracované středověké vesnice. Výborný je i příběh, tedy až na ten konec. Nemám moc rád otevřené konce a tenhle byl na můj vkus otevřený až moc. To že Jindřich nedotáhne do konce ani jednu ze dvou věcí, o které se celou tu dobu snaží, je trochu škoda.

Sečteno podtrženo KC-D je povedená sonda do české středověké společnosti. Jsem hrozně rád, že Dan Vávra našel odvahu se do něčeho takového pustit. Podobných historicky zaměřených her, bych uvítal klidně víc.

Pro: Alchymie, historická věrnost, prostředí, příběh, zábavnost

Proti: Obtížnost, systém ukládání

+32

The Witcher 3: Wild Hunt

  • PC 100
Stručně a jasně: Tohle je jednoznačně nejlepší hra, kterou jsem kdy v životě hrál a nemyslím si, že ji jen tak něco překoná. Zaklínač 3 se zkrátka povedl po všech stránkách (příběh, prostředí, grafika, hratelnost, soundtrack atd.), ale to úplně největší kouzlo hry spočívá v (zdánlivě nepodstatných) detailech, se kterými si tvůrci obdivuhodným způsobem vyhráli. Už jen samotné ježdění na koni v nádherném (i když trochu depresivním) prostředí otevřeného světa za doprovodu uším lahodícímu soundtracku je samo o sobě zážitkem. Velmi mě baví i Gwint - dokonale propracovaná a vychytaná minihra, kterou, tipuji, tak půlka hráčů přejde bez hlubšího probádání, přesto ji tvůrci promakali až do těch nejmenších detailů.
Hra také nabízí bohaté možnosti volby, takže hráč může rozhodnout, kam se bude ubírat nejenom příběhová linie, ale i Geraltův soukromý život, což až neuvěřitelně vtáhne do děje. Baví mě i listování v obsáhlém Bestiáři a tvorba i využívání různých lektvarů. Těch skvělých věcí nabízí třetí pokračování Zaklínače samozřejmě mnohem víc.
Zatím jsem nenašel vůbec nic, co bych mohl hře vytknout.

PS: Až tady z komentářů jsem zjistil, že existuje víc verzí konce hlavního příběhu a jak to tak pročítám, tak to vypadá, že jsem byl jeden z těch šťastnějších, kteří završili hru hned na poprvé relativně happyendem.

Pro: Otevřený svět, příběh, soundtrack, hromada zábavných vedlejších úkolů, prostředí, atmosféra, Gwint

Proti: Nic

+25

Need for Speed: Most Wanted

  • PC 5
Sérii Need for Speed jsem vždy vnímal jako určitou záruku kvality a to až do doby než jsem si koupil tuhle hru.  Tady je zkrátka špatně úplně všechno, počínaje jízdními vlastnostmi vozů, přes mizerný soundtrack až po podivná (a zbytečně dlouhá) videa před každým závodem. Většinu hry člověk tráví blouděním po nezajímavém městském prostředí a hledá zaparkovaná auta, aby pak odjel jeden závod a znovu se vrátil k tomu bloudění... a to je všechno! Nic víc ta hra nenabízí! Po nějakých 30 minutách hraní už hra v podstatě začíná nudit a chybí jakákoliv motivace ji hrát dál. Navíc občas se stane, že objevíte nové zaparkované auto, chcete nasednout, ale náhle se otevře prohlížeč s eshopem a s hláškou typu "toto auto si můžete dokoupit", což pohřbí i ty poslední zbytečky dobrých dojmů, které vám z hraní téhle hry zbyly, obzvlášť pokud jste si tuto hry koupili za plnou cenu jako já.

NFS: Most Wanted (2012) je obrovské zklamání a asi nejhorší hra, kterou jsem kdy hrál.

Proti: Tady je špatně úplně všechno

+7 +9 −2

F1 2011

  • PC 10
Tohle je nejdražší hra, kterou jsem si kdy v životě koupil a do dneška toho lituju. Je sice hezký, že má skvělou grafiku, reálné vlastnosti vozu, bohatou kampaň nebo věrně udělané tratě, ale k čemu to je, když je plná bugů. Občas se stává, že se během závodu z ničeho nic sama přepne kamera, ale to je v podstatě maličkost. Horší je, že občas dojde k tomu, že se hra špatně uloží a v důsledku toho se hra při načítání kampaně sekne a uložená pozice se vám nenačte. Původně jsem si myslel, že je chyba na mé straně, pak jsem ale zjistil, že stejný problém řeší x dalších hráčů. Problém popsaný výše, se dá sice řešit přepsáním posledního sejvu předposledním, člověk pak přijde "jenom" o poslední odjetý závod, ale v momentě kdy se špatně uloží i ten předposlední, jste totálně v háji a můžete začít hrát celou kampaň od začátku a to docela zamrzí (slušně řečeno), zvlášť pokud jste ji měli dobře rozjetou. 
Nechápu jak někdo mohl pustit na trh takový nedodělek. Královna motorsportu by rozhodně zasloužila lépe udělaný simulátor.

Proti: Bugy

+11

Saints Row: The Third

  • PC 75
Když se vysloví pojem Saints Row: The Third první, co mi přijde na mysl je CENZURA. Právě ta dokáže dojem z téhle jinak skvělé hry úplně pokazit. Hlava mi totiž nebere, proč někdo vytvoří hru pro hráče starší 18-ti let a každý holý zadek v ní zakryje cenzurou. Protože se Saints Row: The Third odehrává v dosti dekadentním prostředí, je tam těch holých zadnic opravdu hodně. Člověka tak po chvíli hraní z blikajících čtverečků cenzury začnou bolet oči. Ještě, že nějací dobří lidé (tímto jím děkuji) udělali mód na odstranění cenzury, protože bez něj je pro mě ta hra fakt nehratelná. 
Proč tohle všechno zmiňuji? Protože ta všudypřítomná cenzura je jediná vada na kráse téhle zábavné pařby. Pojem "Crazy verze GTA" vystihuje Saints Row: The Third úplně přesně. Tady se opravdu nehraje na nějakou reálnost, věrohodnost, uvěřitelnost nebo na dokonalou fyziku. Tady jde v první řadě o humor a prvoplánovou zábavnost. Tomu je podřízené úplně vše včetně misí, postav, prostředí, zbraní, aut atd. Vše je hnáno až do absolutních absurdit a to mě na Saints Row: The Third právě baví. Tohle je hra, u které se chcete smát a bavit se, ne dlouze přemýšlet. Velké plus dávám za možnost hrát celý příběh v multiplayeru (bohužel jen pro dva hráče). 
PS: Hodnocení 75% se týká původní verze hry s cenzurou (ta zážitek ze hry fakt hodně a úplně zbytečně kazí). Po instalaci módu na její odstranění dávám hře 90%.

Pro: Humor

Proti: Cenzura

+11