Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Filip Štochl • 29 let • Kladno (ČR - kraj Středočeský)

Komentáře

The Callisto Protocol

  • PS5 70
Už dlouho jsem nebyl takhle na vážkách s hodnocením. Callisto Protocol byl zdarma v Playstation Plus, tak jsem si říkal, proč tomu nedat šanci.

Pokud od hry nic moc nečekáte, můžete být příjemně překvapeni. Hodně věcí je tady parádních - sound design, se všemi skřeky a boucháním mě bavil, stejně jako celková art direction a výživný gore plný krve a létajících střev. Problém ale je, že Callisto nepřináší nic nového. Je to v podstatě jen hezčí Dead Space (včetně vykradeného UI) v přeskinované Ishimuře. A spoustu věcí dělá bohužel úplně blbě - toporný systém bojů na blízko, vyloženě debilní léčení a otrávný a nudný stealth (jde dneska vydat hru bez stealth pasáží?!). Bohužel to netáhne ani silný příběh, který, ač začne vcelku nadějně, sklouzne do klišé a generických úkolů - “zapni tyhle generátory, nahoď pojistky a vypadni odtamtud”. Takže ačkoliv mě ta hra zejména v druhý půlce už celkem unavovala, atmosféru to má a aspoň je to krátký. Škoda, potenciál to mělo mnohem větší.

Pro: Atmosféra, vizuál, sound design, je to krátké

Proti: Boje nablízko, systém léčení, nic moc příběh, stealth

+15

Uncharted: Drake's Fortune

  • PS5 75
K sérii Uncharted jsem se dostával celkem dlouho. Vlastně až teď, když jsem si pořídil PS5 jsem si vzpomněl, že jsem dostal od přítelkyně kolekci prvních tří remasterovaných dílů. Studio Naughty Dog mám rád hlavně pro sérii Last of Us, takže moje očekávání byla celkem vysoká, a to vzhledem i k obecnému hypu, který se kolem celé série točil/točí.

Hodně herních mechanik jsem tady rozpoznával i v sérii Last of Us, se kterou jsem Uncharted měl tendenci porovnávat, byť se jedná o dost mladší hry. Zábavný gunplay, cover systém, filmovost, to jsou všechno prvky, které tyto hry charakterizují a které přetrvaly i do dalších her tohoto studia. Na prvním Uncharted je vidět, že herní designéři s těmito prvky teprve experimentují a zážitek byl tak celkem často nevyvážený. Akčních soubojů je leckdy až moc, což časem sklouzává ke steoreotypu. Příběh tu sice je, ale je celkem předvídatelný a u moc momentů se nestane, že byste si je zapamatovali (nebo aspoň chtěli zapamatovat). Co naopak funguje je neustálý nedostatek munice, nemožnost nést víc jak 2 zbraně a nutnost trochu taktizovat. Souboje dovedou být zábavné, když na vás hra jen nechrlí zástupy nepřátel. Grafika v remasteru vypadá stále velmi dobře i na velké 4K televizi, co zestárlo daleko víc jsou prvky uživatelského rozhraní - menu, ikony apod., které dnes působí až devadesátkovým dojmem. Jako oddechovka a exkurze do portfolia Naughty Dog je první Uncharted slušné, jen škoda trochu uspěchaného závěru.

Pro: taktizování, hádanky, soubojový systém

Proti: slabší příběh, občas nepřehledná kamera, až moc akce, nevyužité lokace

+10

Tomb Raider

  • PC 80
Ačkoliv už taky nejsem nejmladší, s Larou jsem se dřív nepotkal. Až do teď. Kozy jí sice zmenšily, ale jelikož jsem spíš dolňák, byl jsem (u)spokojen. A pokud bude zase nějaká slepice někde kdákat, jak jsou dnešní hry sexistický a genderově nevyvážený, zacpěte jí chřtán tímhle. Tady se s něžným pohlavím opravdu nemazlí. Lara dostává na prdel takřka nonstop, což leckdy působí až nechtěně vtipně a přehnaně - pořád odněkud padáte, kdosi vás honí a dojde i na kapku nadpřirozena. Jelikož ale máte podobné surival skillz jak Leo v Revenantovi, otevřené zlomeniny rozchodíte a z dřevěných krabic dokážete vyrobit zbraň. To všechno je hrozně cool.

Hra i vypadá skvěle a skvěle se hýbe. Problém je ale v tom, že zhruba v polovině Laře začíná docházet dech. Zatímco první půlka je doslova nabitá akcí a novinkama - včetně odemykání nových věciček, které si chcete hned ošahat a vyzkoušet, druhá půlka gameplaye jede zhruba tak na půl plynu a zrychlí až na samém konci. A to je děsná škoda. Příběh rozhodně není špatný, ale zhruba polovina děje stojí na tom, že někdo z týmu je idiot a vy jej pak hledáte. Vůbec mi bylo záhodou, proč všechny charaktery mají tolik v oblibě se rozdělovat a pak se navzájem hledat, ale to by určitě bylo na delší studii.

I přes těch pár šrámů je tenhle reboot Tomb Raidera parádní záležitostí. Herní doba je tak akorát a už dlouho jsem neviděl hru s ženskou hrdinkou, která by měla tak velký koule jako právě Lara. Už za tohle palec nahoru.

Pro: grafika, první polovina, zasazení děje, zadek Lary

Proti: nevyužité postavy, druhá polovina

+20

Wolfenstein: The New Order

  • PC 85
Váhal jsem, zda dát devět nebo osm bludišťáků, ale nakonec jsem se rozhodl pro kompromis. A kompromis je i celej novej Wolfenstein.

Kompromis mezi next gen střílečkou a nefalšovanym old schoolem. Návrat lékáren a brnění! Pomalejší styl hraní! Blazkowicz! Možná to není taková skluzavka jako Call of Duty, kde indikátor zdraví a počet nábojů už jsou ve hře spíš jen na parádu, pořád je to ale příjemnej sešup, co z vás tak okatě nedělá nemyslící kriply.

Příběh šlape na plyn už od začátku a ačkoliv je to jen další souboj těch hrozně dobrých proti těm strašně zlým, nechybí humor, pár hezky vykreslených postav a hrstka příběhových zvratů, které vám nedovolí animačky jen tupě přeskakovat. Ve střílečkách určitě nadprůměr. I hratelnost je oproti současné produkci učiněným balzámem na všechna bebíčka (alespoň trochu náročných) hráčů akčních her. Jasně, kvalita misí občas hapruje, stealth je ve hře spíš navíc (pominu fakt, že náckovi je úplně fuk, že mu metr před ním odkráglujete kamaráda), ale hra samotná fakt baví. Gunplay je skvělej, rambo style se dvěma zbraněma taky a porcování nácků už dlouho nebyla taková zábava. Pokud tohle má být jakýmsi návratem ke kořenům, chci ty kořeny všechny!

Ani graficky se novej Wolf nemá rozhodně za co stydět. I když mi občas padal framerate víc, než by bylo zdrávo a hra mi vizuálně bůhvíproč připomínala naleštěný hry ruský produkce (třeba Ubersoldier). Co ale fakt stojí za řeč, je herní soundtrack. Hudbu při hraní tolik nevnímám, protože se málokdy umí fakt ozvat. Ale tady kupodivu hudební linka nezaostává a umí se rozeznít v ten správnej moment. Za to fakt palec nahoru.

Wolfenstein překvapil. Jednoznačně příjemnej reboot série. Pár mínusů by samozřejmě bylo, ale pod tou tíhou kladů je brzo přestanete vnímat. Přesto jich pár vypíchnu do spoilerů. Na Měsíci a v ponorce jsem čekal teda mnohem větší fight, ty lokace si o to přitom přímo říkaly! Neustálý dobíjení tesla pušky byla ke konci spíš frustrující rutina. Moc jsem nepochopil možnost bojovat s dvěma noži, za mě trochu zbytečnost.

Pro: hratelnost, příběhově ok, herní doba, hudba

Proti: občas nevyvážené, zpracování některých misí

+18

Call of Duty: Black Ops

  • PC 70
Call of Duty. Herní série, která měla skončit čtvrtým dílem a šlus. Ale evidentně to generuje moc hezký penízky, takže každej rok jsme svědky další vykrádačky předchozího dílu. Na tuhle sérii jsem už skoro rezignoval, ale nuda je zrádná, dnes již nízká cena lákává a tak se první Black Ops tvářil jako slušný kandidát na uspokojení touhy po nenáročné střílečce. A faktem je, že to není vůbec špatná sranda, pokud nejste nároční.

Uvítal jsem přítomnost příběhu, protože předchozí díly podle mě ničím takovým nedisponovaly. A pokud se mi někdo bude snažit tvrdit, jakou je cpt. Price skvělou a propracovanou herní postavou, zasluhuje zastřelit tou kuší s výbušnýma šipkama, což byla asi tak jediná zbraň, která mě tam bavila. Gunplay je obecně dost suchej, zbraně nekopou, znějí podivně a nepřátelé nabíhají pod mířidla v nekonečných hordách pořád stejně debilně, dokud nepopojdete dál a nespustíte další skript.

Ale "na Call of Dutý dobrý". Mise ve vězení je vyloženě skvělá, akcička na zasněženém Mt. Yamatau jakbysmet Střídání prostředí, postav i dobového zasazení prostřednictvím příběhových flashbacků působilo poměrně svěže. Stejně tak fakt, že to je asi jediný díl (který jsem hrál), kde mě neiritovaly postavy a jejich dialogy. Sice je to pořád neuvěřitelně přehnané, nepřináší to nic nového a stealth pasáže působí poměrně komicky, ale na těch zhruba 6 hodin to zabaví a to je hlavní.

Pro: má to příběh, střídání prostředí, není to dlouhý, kuš

Proti: pořád ty samé chyby, proměnlivost kvality misí

+18

Mafia II

  • PC 90
Nejočekávanější hra v českých zemích a přilehlých rybnících. Čekalo se osm let. Osm dlouhých let čekání a doufání. Stačilo by ještě pár roků, a byl by z toho český Duke Nukem Forever nebo Stalker.

Na účet druhé Mafie se nechci nikterak rozepisovat. Stejně byste to nečetli. A kdyby, sám si myslím, že ve zdejší komunitě je jen minimum jedinců, co nehráli demo. Názor si tedy skoro každý udělal. A jaký je ten můj?

Mafia II je (alespoň dle mě) hrou nenaplněných přání. Na první dohrání je skvělá, nechává vás nasávat parádní atmosféru, nechá vás kochat se vypiplaným městem, jízdním modelem, střelbou a tak dále. Dokonce na vás párkrát pomrkne a nechá vás vzpomenout na zážitky z jedničky. Tohle všechno je parádní.

Ale jakmile se octnete na konci, či se snad rozhodnete dát si tu skluzavku od znova, začnete si všímat těch nedostatků. Těch nevyužitých charakterů, se kterými ve hře jednou promluvíte a pak už je prostě neuvidíte. Těch naslibovaných věcí, které zde nejsou a asi nikdy nebudou. Je to škoda. Velká škoda. Jako by někdo na poslední chvíli zběsile škrtal a druhou Mafii očesával k obrazu svému.

Jak už jsem napsal - první dohrání je paráda. A za to si ode mne vysloužila takové hodnocení, jaké si vysloužila.

Pro: příběh, doba, jízdní model, hudba, akce, první dohrání

Proti: useknutý konec, mnoho chybějících věcí, nevyužité charaktery, které toho mohli říct daleko více, druhé a další dohrání

+19

World of Goo

  • PC 90
Kdo by byl řekl, že zkombinováním Bridge Buildera, mazlavých kuliček a poněkud podivné fyziky, vznikne tak šíleně návyková hra? Asi nikdo. Chytrý Kyle Gabler nejspíš zjistil, že takovou hru doposud ještě nikdo neudělal, tak proč by to nemohl být zrovna on...

A vskutku, zanedlouho vzniklo World of Goo. Hravé a pestré, plné veselých barviček... Hra plná skotačivých kuliček a záhadných říkanek. Avšak nenechte se zlákat tím, co tvrdí údaj na té úžasné krabičce! Tohle rozhodně není hra pro každého. Veškeré ty vaše skilly a bleskurychlé reflexy jsou vám tu k prdu. Tady totiž potřebujete fištrón.

Vše obalené do té úžasné grafiky a zvuků, kterými k vám promlouvá svět Goo skrze monitor! Všechno je to tak pěkné, uhlazené. Zkrátka dokonalé.

Není divu, že si Kyle může spokojeně pobrukovat, zlaťáky se mu sypou do kapes zcela zaslouženě.

Pro: příběh; hratelnost; hudba; pojetí; grafika; zvuky

Proti: poměrně krátké; krabicovka má nepochopitelně DRM

+16

Mass Effect 2

  • PC 90
Nesmrtelný Shepard se vrátil! Sice utrpěl nějakou tu bolístku a vypadá jako by se říznul při holení, nicméně je to on. A je kupodivu silnější než dříve. Asi začal posilovat, protože teďka už se s ničím nepáře. Nejdříve střílí, pak se teprv ptá.

Spousta křiklounků asi nikdy nepřestane štěbetat o tom, jaký je to odklon od zažité jedničky. Odklon to je, jenže (alespoň podle mne) k lepšímu. Druhé putování kapitána Sheparda se mi do krve dostalo lépe než to první. Zatímco v prvním Mass Effectu jsem si připadal jak na houpačce RPG/akce a hraní mi přišlo poněkud zmatené, u druhého dílu houpačka chybí, teda je tu spíše její obdoba akce/ještě větší akce.

Pokud se říká - vstříc novým zážitkům s čistým štítem, tak u Mass Effect 2 to platí dvojnásob. Spousta prvků z jedničky byla zmuchlána jak cár papíru a zahozena do neznáma. Zbylo jen pár nejstatečnějších, které prakticky brání, aby se ze hry stala tupá střílečka.

Ořezání herních mechanismů přináší své ovoce - tím je filmovost, kterou jsou všechny rozhovory, filmečky a akční sekvence prošpikovány až až. Chválu si zaslouží i s citem dávkovaný příběh, který je sice hypergalaktické klišé, nicméně jeho podání je brilantní a zaslouží si jedině ovace. Je sice poněkud divné, že zachránce galaxie musí vymýtit nejméně dvě mimozemské civilizace, ale což.

Druhý Mass Effect mě nadchnul, oblíbil jsem si herní postavy když mi v boji pošel Garrus, málem i slzička ukápla, zamiloval herní soundtrack, při kterém jsem mnohokrát měl husí kůži - zkrátka jsem si oblíbil prakticky vše, co je v téhle akční esenci obsažené a druhé putování kapitána Sheparda je příkladem toho, jak se má druhé pokračování vesmírné trilogie udělat.

Výborně zpracovaná a takřka bezchybná hra. Pro mě adept na hru roku 2010.

Pro: hratelnost, příběh, postavy, filmovost, epika, soundtrack

Proti: snad jen bug, co se mi přihodil naštěstí jen 2x (létající Shepard)

+13 +14 −1

Freedom Fighters

  • PC 90
IO Interactive dokázali světu, že umí dělat i jiné hry, než tituly ze série Hitman. Spolu s Jesper Kydem za zadnicí stvořili něco, co mě dokázalo spolehlivě přikovat k monitoru. Ačkoliv americký patriotismus nemusím a docela se mi hnusí, když na každý dřevěný boudě vlaje vlajka, tady mi to nevadilo. Údajně proto, že se to tu s ním nepřehání. Už podle názvu musí být každému jasně, že bojujete za svobodu ve vytoužených Spojených státech, naštěstí těch typických amerických keců jsem se dočkal jen pomálu, díkybohu.

Freedom Fighters je parádní koktejl mixující prvky taktické akce a rádoby rádoby RPG prvku v podobě získávání parťáků do party. Umělá inteligence fungovala na překvapivě dobré úrovni a vychytralí parťáci leckdy hráli prim. Ale i tenhle chvalozpěv má nějaké mezery, především nepřátelé vylézající ze zdí (WTF?!) mne nejednou překvapily, naštěstí jen velmi ojediněle. Snad jen škoda, že nevyšlo to pokračování, velmi rád bych si to zahrál v uber-cool next-gen grafice.

Pro: Parádní hudba, velmi svižně se to hraje, AI, netradiční námět

Proti: Kratší hrací doba, plechové zvuky (především zbraní), nepřátelé vykukující ze zdí

+10

BioShock

  • PC 85
Bioshock je jako kniha, u které se díváte, kdy už bude konec, ale až ten konec přijde, řeknete si "sakra, klidně bych si to dal ještě jednou". A přesně o tomhle to je. V podmořském Rapture se mi líbilo. Moc se mi tam líbilo a klidně bych tam ještě nějaký ten čas strávil pouhým kocháním se stylem Art Deko. Nejraději bych v průběhu hraní vypadnul za ochranná skla do čirého, bouřlivého oceánu plného chaluh a chobotnic. Ale nic takového se bohužel nekoná. Bioshock mi dal všechno, co jsem od něj očekával - byl to parádní (mokrý) zážitek a poněkud plochý, ale přesto skvěle předvedený příběh.

Jediný trn v patě je obtížnost. Nemám rád hardcore a vůbec ne zákysy, ale tohle bylo skoro až moc měkké. Souboje nejsou skoro žádná výzva a hráč si na férovku poradí skoro se vším. Lékarniček a mašin na doplňování zdraví je v každé úrovni nejmíň půl tuctu a to ani nepočítám možnost nakoupit si lékárny v prodejním automatu. Taky herní doba není nijak slavná a já se pohybuju (alespoň podle záznamu na Steamu)na jedenácti hodinách, což není nikterak zázračné. Bavilo mě to, fakt jsem se u toho dost odvázal a vžil se do role jak jinak než nemluvného hrdiny, což mě při hraní docela iritovalo.

Kdo má rád spoilery:
Hledání obleku Big Daddyho byla nuda, díkybohu, že to bylo až na konci
Fontaine, coby závěrečný bossák mi silně připomněl závěrečnou bitku s Glados v Portálu
Big Daddy je slaboučká hora železa a není těžké ho skolit, akorát mi chybělo to provrtávání vašich končetin jeho neohroženým vrtákem, tak jak to bylo v trailerech

Pro: Audiovizuální zpracování; Dobře vyvedený příběh; Má to spád; Když vás to vtáhne, tak to nepustí

Proti: Některé zbytečné plasmidy; Přílišná jednoduchost; Spíše FPS než RPG

+17 +18 −1

Medal of Honor: Airborne

  • PC 65
Tradiční výlet do útrob drůhé světové. Nechybí Panzerfousty, Thompson ani obávaný tank Tiger. Nejnovější MoH ničím nepřekvapil, snad jen zdánlivou nelinearitou při seskoku, kdy si můžete vybrat, kam zhruba hodíte hubu. Potom co doskočíte, se hra přenáší do lineární koridorovky klasického ražení.

Líbilo se mi získávání upgradů zbraní a perků. Taky next-gen kabátek hře pěkně sekne, škoda jen přepáleného HDR. Na druhou stranu zamrzí poněkud zmražená inteligence herních oponentů. Ani spolubojovníci moc rozumu nepobrali a nechutně se ometají před mířidlem vaší zbraně. Navzdory tomu všemu je Airborne solidní hra, jež je sice pekelně krátká, ale svojí úlohu odvádí celkem slušně.

Pro: Paragáni, hudba, perky a upgrady zbraní

Proti: AI, pekelně krátké

+6

Hitman: Blood Money

  • PC 90
Po slabší trojce přichází Hitman, který má vše, co mít má. Výbornou hratelnost, nové způsoby zabíjení, novou tvář. Rozlehlost misí mi vyrazila dech, pokaždé jsem si zahrál na průzkumníka, přičemž jsem prolézal stovky místností a schovávaček, než jsem vyrazil do akce. Parádní příběh plný zvratů, ikdyž mnoho se toho dalo předvídat. Snad ani nemluvě o skvělém level-designu a originálitě misí. Ale dost chavolozpěvu, Hitman: Blood Money je pro mě výtečné vyvrcholení série, a kdo ví...možná se s holohlavým diletantem ještě setkáme.

Pro: Mise, způsoby popravy, plnění misí na mnoho způsobů, Jesper Kydovská hudba

Proti: Prolínání textur a další maličkosti

+5

Colin McRae Rally 2.0

  • PC 85
Jedna z mála rallye her, která za něco stála. Jak už psal Hoonza, nejedná se o úplně čistokrevnou simulaci, nicméně spíše o směsku arkády a simulace. Líbilo se mi upravování vozidel před závodem, kde jste si mohli auto nastavit do poslední součástky. Tenhle díl Colina je asi poslední, který nesměřoval k absolutní arkádě (podívejte se na Dirt...). Vyleštěný diamant mající skvělou, čistou hratelnost.

Pro: Vozový park, různorodý terén, mnoho herních modů, odemykání aut

Proti: Zapadlá hudba, Fyzikální model mohl být lepší, absence LAN

+5

Kane & Lynch: Dead Men

  • PC 80
Právě jsem dojel Kane a Lynch, a mám z toho vesměs rozporuplné pocity. Na jednu stranu umí překvapit atmosférou noční klub v Tokiu, kterou následně zazdí ke konci hry vojáčkování alá Vietnam. Grafická stránka není špatná, ikdyž je vidět, že enginu posledního Hitmana lehce dochází dech, to ale není důvod odfláknout textury v některých lokacích Mise s nabíráním parťáků ve vězení. Co si pochvalu zaslouží je poměrně kvalitní příběh a větší pozornost věnovaná postavám, alespoň na poměry akčních her. Výsledný dojem ale není vůbec špatný, hra má spád a velice svižně se to hraje, mohlo to být ale ještě o chlup lepší. Ať tak či onak, protiřečím si a K&L mne bavil, akorát herní doba mohla být delší.

Pro: příběh, různorodé mise, hudba

Proti: krátké, odfláknutá grafika, závěr mohl být lepší

+10

Portal

  • PC 85
Další zářez na pažbě. Portal je příjemně odpočinkový, na nic se nespěchá, zkrátka taková hra do nepohody. Celé je to takové hezké, uhlazené a hratelnost má spád. Jako přidaná hodnota Orange Boxu skvěle doplňuje zbývající hry, prodávat však Portal jakožto zábavu na 3hodiny samostatně je hřích. Herní doba je vskutku žalostná, bohudík existuje poměrně činná moderská scéna.

Pro: Originalita, GLaDOS, Zatížená Družná Krychle

Proti: Krátké

+10 +11 −1

Psychonauts

  • PC 85
Hop, hop, hop. Psychonauts se na první pohled tváří jako hra pro dětské publikum, vždyt všechny aspekty tomu nasvědčují - roztomilá grafika, žánr, sbírání všemožných kravinek atd. Pod touto dětinskou slupkou se však skrývá poměrně dospělá hra, hlavní hrdina kromě toho že se snaží zachránit své kamarády, také prožívá svou první lásku a potkává různé typy lidí. Skoro jsem se až divil na kolik lidských charakterů zde narazíte, potkáte zde: drsňáka, poseroutku, šprta nebo slizského "milovníka žen". Psychonauts jsou přímo ukázkovou plošinovkou se vším co k ní patří včetně svérázného humuru ale bohužel i neposlušné kamery a frustrujících úseků. Level design je přímo výborný, Tim Shafer zase dokázal v čem je král, akorát některé úrovně mi přišli jako by se autoři hromadně sjížděli na LSD. Šílená hra, šíleně dobrá hratelnost.

Pro: herní charaktery, povedený příběh, originalita

Proti: kamera, frustrující úseky

+15

Team Fortress 2

  • PC 90
Jedna z nezábavnějších multiplayer her ? Určitě. Jedná se o více než důstojného nástupce původní modifikace pro Half Life. Komiksová grafika a pestrý výběr herních tříd není to nejdůležitější. Na této hře si cením nejvíc toho že se jedná o týmovou akci, a opravdu se tu většina hráčů snaží hrát týmově což dodává teto hře onen punc zábavnosti protože se především musíte spoléhat na ostatní a ne jen hrát na vlastní triko. Zkrátka každá hra od Valve je klenot.

Pro: týmová akce, grafika, herní módy, podpora Valve

Proti: menší výběr map, mizící statistiky

+9 +10 −1

Fahrenheit

  • PC 90
Fahrenheit mne příjemně překvapil dechberoucím příběhem, chytlavou hratelností a depresivní hudbou. Tahle hra jako jedna z mála inovovala zatuchlý žánr adventur který potřeboval změnu už setsakramentsky dlouho. Fahrenheit má určitě svoje kouzlo a atmosféru, už jen fakt že postavy mají hloubku a nejsou to jen postávající "krabice" mluví za vše. Až na zpackaný konec a především leckdy frustrující minihry si tato hra drží laťku opravdu vysoko.

Pro: příběh, hloubka postav, dialogy, atmosféra, hudba, ovládání

Proti: kamera, minihry z dětství, konec

+22 +23 −1

Stronghold

  • PC --
Legendární strategická hra a dost možná nejlepší strategie ve svém žánru. Ostatní budovatelské strategie jsou oproti Strongholdu jen chudí příbuzní. Bojová část zde opravdu nezaostává naopak ještě více posiluje výsledný zážitek. Tuhé boje, mohutné bitvy nebo opravdu vyčerpávající obléhaní hradu jsou ony "kulervoucí" momenty díky kterým je tato hra tak vynikající.

Tahle hra chytne a nepustí ani po několika hodinách. Dobývání a obléhání hradu nikdy nebyla taková zábava !

Pro: grafika, hudba, budovatelská část, bojová část, kampaň, kulervoucí momenty

Proti: občas tupá AI

+4 +5 −1

Rise of Nations: Rise of Legends

  • PC 80
Tahle strategie mi zatraceně učarovala svým steampunkovým světem, všechny jednotky v téhle hře jsou unikátní, obrovské parní pevnosti, fascinující vrtulníky a úchvatné stavby. Tři znepřátelené strany mají zcela odlišný způsob hraní. Základem pro všechno je ale budování města. Přidávání obchodních,vojenských,průmyslových čtvrtí a postupné rozšiřování města a jeho hranic mi okouzlilo. Kampaň je sice mírně stereotypní ale jakmile se vám otevřou brány do multiplayeru...Lahůdka !

Pro: úžasné technické zpracování, budování měst, zkoumání nových technologií, multiplayer

Proti: slabá kampaň, méně jednotek, špatný pathfinding jednotek

+6