Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@7c (21.06.2017 20:48): Já tak reagoval, páč mi ohavný přijde ten systém DLC obecně. Od těch hadrů, které si zmiňoval, až po tohle. Naopak jsem dal příklad F:NV, kde imho ta čtyři příběhová DLC stála za investici. Pokud by je takhle vydávali dnes u nové hry, tak by imho bylo v pořádku, kdyby si za každé řekli 2-3 stovky, páč dohromady dají celou hru.
@Phoenix (21.06.2017 20:25): Zásada sporu tohle určitě není, já jsem to uváděl pouze jako "nadsazený" (s tím "strčí do kapsy") argument pro zdůvodnění toho, že mi přijde nastavená cena jako odpovídající nabízené protihodnotě (a snažil jsem se to brát z objektivního hlediska). Na e-shopu Blizzardu se prodávají "pets" či "mounts" za větší sumy, krabice do Overwatch ani nemá smysl zmiňovat.

Osobně jsem reagoval spíš na problematiku DLC obecně - takových DLC jako je tohle bych rád viděl víc v dalších hrách (místo přídavků "maskáčová bunda se zlatým/růžovým/modrým" vzorkem - které si určitě příznivce najdou, ale já - pokud mě hra baví a stále ji hraji - ocením něco s větší přidanou hodnotou - tedy "content", žargonem TSW).


@Jab (21.06.2017 20:41): Určitě souhlasím - pokud nejsi cílová skupina, tak tohle DLC pro tebe rozhodně není dobrá koupě. Jak jsem psal, já ho v nejbližší době také kupovat nemám v plánu (navíc dříve či později bude nějaká slevová akce .-) Ale tohle je přece jedno z pozitiv - kdo se těší na hraní za nové povolání může koupit DLC, ostatní nemusí.

Jak už jsem psal výše, překvapila mě (a byla i důvodem k reakci) tak nezvykle (pro mě) emotivní reakce na oznámení o DLC (obzvlášť u hry, do které nejsi - pokud vím - nějak zainteresovaný).
@Guldy (21.06.2017 19:58): To si pěkně rozebral. Teď mi prosím rozeber přesně za co tam vidíš tu hodnotu 4 kila. Páč já ji nevidím a ty se tomu účelově vyhýbáš.

Ale rád se ti k tomu vyjádřím bod po bodu.
1) Blizzard vyrobil D2 + LoD. Nebo mě chceš mlátit po hlavě Blizzard Northem či tak něco? :)
2) Že frčí mikrotransakce není můj problém. Já si raději zaplatím aplikaci bez reklam a hry i na mobil kupuji komplet klidně za stovky korun (teď dohrávám BG 1 EE a hraji do toho Kotor). Blizzardu se evidetně nepovedl třetí díl tak jako druhý a za tím bych hledal tyhle laciné pokusy ještě z toho oslíka něco vyčutat.
3) Imho není pravda, že tohle DLC nějak výrazně zvedne prodej krabicovek. Leda by jej přidali už do nějaké "GOTY" edice za dejme tomu šest stovek.
4) Ještě jednou pokud nemají prodeje, tak jejich hra není příliš povedené a obdobné DLC je bludičkou, která má za nesmyslné peníze nalákat stávající hráče. Blizzard by si je za mě měl naopak hýčkat a předcházet. Více fér způsob monetizace by za mě byl třebas mírné zpoplatnění Battle netu (kilo měsíčně?).
4) Prosím o nalinkování článku, kde to autoři berou tak, že D3 nebude mít výdělky a na ty si tak budou muset přijít jinak (DLC).
5) Je jedno, co se prodává v Asii. DLC to nevysvětluje. Za mě je tenhle způsob mizérie a DLC s tak minimálním obsahem za tak vysokou cenu je podvod na jejich fandy.
6) Pokud má tým D3 velké cíle, tak má mít i více pracovníků. Ať celou hru i s datadiskem pořádně doladí a vydají remaster třebas za litr (i s tímhle DLC). To je za mě daleko více fér.

7) Dejme tomu chápu, že gameplay se točí kolem classu. V Diablu je to citelné už od prvního dílu, páč souboje jsou gró celé série. I tak ale nesouhlasím, že je to jak hrát novou AAA hru. Mění se jen hrdina, jeho okolí zůstává stejné a tedy i stejně známé.
8) Nesouhlasím, že za 4 kila dostaneš hodnotu několikanásobně převažující jiné hry. Btw začínáš se opakovat. Dejme tomu, že si neměl čas si příspěvek rozmyslet. Pak ale sím nepiš obdobné body, ale raději to zkrať.
9) Pokus o citové vydírání už prosím příště nezkoušej. Nefunguje to. :P Obhajuješ nový systém prodeje, který tu dříve nebyl a za mě se o něj nikdo neprosil. Já obhajuji ten starý. 10) Že neznám produkt atp. si tedy také příště nech od cesty. Nepřišel jsem ke hrám včera a opakuji, že vycházím z toho, jak se hry prodávaly ještě pár let zpět. Btw fascinuje mě, jak se párkrát ohradíš, že jako co jsem si to dovolil napsat a do toho mě párkrát urazíš s nosánkem nahoru a vírou, že na to máš právo. Pokud to takhle chceš vést dál, tak si místo toho běž pokecat se svým šéfem.

A btw nikomu jsem nepsal, že neuzná chybu. To si špatně četl. Naopak jsem 7c chválil, že tohle vícekrát v minulosti učinil. Já si zakládám na tom, že má argumentace má hlavu a patu. Je to ostatně i obsahem mé práce. Předpokládej to tedy, až budeš reagovat.

@7c (21.06.2017 20:00): Mě by to nebavilo tak dlouho. A hra (i přes to, že Diablo na rozdílném způsobu hrací dle classů stojí) by pro mě nebyla tak odlišná, aby to opravňovalo cenu téměř plného datadisku. Navíc Nekromanta beru opravdu jen jako variaci na toho Witch Doctora, který byl imho od začátku mizerný nápad. Více bych ocenil třebas návrat Druida.

@Phoenix (21.06.2017 20:25): Díky, pěkně podáno.
Jaký výrobek (lhostejno jestli židle nebo hra) kolik stojí je hledání rovnovážného bodu mezi nabídkou a poptávkou. Mně může klidně přijít blbost dát za X obnos Y, ale pokud se najde někdo, kdo tak učiní, budiž mu přáno. "Je to předražené, protože to má stát tolik a tolik" je nesmyslné centrální plánování, stejně tak "to přece nedalo tolik práce, tak proč to tolik stojí". Neexistuje žádná přímá úměra mezi úsilím na vyrobení a koncovou cenou, existuje jen nabídka a poptávka. A smyslem existence soukromé firmy je tvorba zisku. Když to samozřejmě firma s tlakem na zákazníky přežene, tak začnou hledat substituty či u zbytných statků s nákupem přestanou, je to pořád nějaké hledání rovnovážného stavu, který se týká DLC, mikrotransakcí a podobných modernit.

"vyšlo DLC, které hrací dobou strčí do kapsy většinu plných her" To je podle mého jádro vašeho sporu, protože Jab nepovažuje hru za nový charakter v původních levelech za jakousi hrací dobu navíc proti původní hře (stejně jako třeba já), kdežto vy mu argumentujete herní dobou, strávenou hraním za nový charakter. Takže se logicky nemáte jak dohodnout.

Lands of Lore jsem dohrál 10x. Co kdybych si prostě po prvních třech dohráních (pak už jsem hrál za alespoň jednou vyzkoušený charakter znovu) vždy koupil hru znovu s tím, že to přece prodlouží herní dobu? Nebo vyjde přídavek, který reskinuje postavu, s touto reskinovanou postavou projdu znovu původní hru a rázem narostla herní doba. Samotná argumentace čistou herní dobou je ošemetná, u různých žánru jsou v tomto ohledu různé standardy, někteří lidé hrají hry vícekrát a jiní ne, takže se k tomu nedá nijak jednoduše postavit (ve smyslu hra X je delší než hra Y).
@Jab (21.06.2017 19:37): Jakou novou hru? Dostal bys nové povolání. A pokud budeš chtít vyzkoušet nové povolání, pohrát si s buildy, různým vybavením a tak dál, zabere ti to nějakou dobu. Tak nějak apriori předpokládám, že to bude příjemně strávená doba, kdy se hráč bude dobře bavit (protože proč by to jinak dělal?).

Nejsem si zatím jistý, jestli budu ještě D3 hrát, nicméně pokud ano, tak bych s koupí neváhal.

Obecně nemám ale problém kupovat DLC, pokud jde o hry které mě baví a kterých si "cením" (ve smyslu oceňuji práci tvůrců), a pokud nejde o "nesmysly" (široký pojem, ale některé věci jsem zmínil níže).
@Jab (21.06.2017 17:57): No jo.. hrozne zlej Blizzard. Uz chapu..

Ja si mam priznat, ze budu trvat na svem? Mel by sis uvedomit, ze tu vedeme diskusi. Ja prispivam svym nazorem a plky tohoto typu maji nulovou hodnotu.. A jelikoz se o obsahu vyjadrujes dost neznale, ja budu vstricny a pokusim se ti nabidnout nekolik objektivnich pohledu na vec. Ucelem je, abys mozna lepe pochopil, o co jde. To je maximum, ktery muzu udelat. Potom me uz nebude zajimat, jak s tim nalozis.

Tyka se to bodu, ktery jsi rekl.

- Blizzard neni firma, ktera udelala D2 + LoD.
- Dnes je jina doba. Naprosto jina. A frci mikrotransakce. Je to business, o kterym rozhoduji businessmani. Dulezity jsou cisla na konci kazdyho roku.
- Tudiz i pomerne udrzovane prijmy z prodeje krabic ujdou, ale jsou na plne care az na poslednim miste, co se tyce vydelku. Priklad: kazdy z nasich 10 produktu vydelava rocne 100 milionu. Az na jeden.. ten pouze 5. I kdyz je to sebelepsi hra, musime zlepsit prodejnost.
- Na poslednim miste budou i diky tomuto DLC, ale zvednou se + i krabicovky.
- Zadny datadisk nebude. Prvni datadisk mel tak male prodeje, ze druhy uz nebudou delat. Mozna kdyby prodejnost tohoto DLC odstartovala nove zacatky.. (mimo to delaji na novym Diablu)
- Kazdy jejich jiny produkt ma velmi silne vydelky. D3 nema. Nebylo tak postaveno.
- V Asii byl na D3 zaveden shop, kde se kupuji kosmeticke predmety. Pro tebe hovadiny, pro miliony lidi zajimava vec. Pro jine kontinenty takovy krok neni mozny. Proto DLC.
- Dalsi datadisk delat nebudou. V teamu nejsou lidi. Kdyz tem par lidem, kteri zbyli, trvalo rok udelat jednu classu, jak dlouho myslis, ze by lidi cekali na novy datadisk?
- Blbosti typu truhla a sloty nemaji zadnou produkcni hodnotu. To mas pravdu. Pointa je, ze to stoji vic dat na udrzbu a lidi prosi o moznost koupe. (Ber to jako info od cloveka, ktery toho o tomto vi hodne.. ber nebo nech byt, opet me to nebude zajimat)
- Novy charakter do teto hry prinese prinejmensim stejne dlouho herni dobu, jako jina AAA hra.
- pokud je pro nekoho problem dat za neco 400 stovky s obsahovou hodnotou nekolikanasobne vetsi, nez u jinych her, ma mnohem vetsi problemy.
- Pokud te to nezaujalo, je to v poradku.. ale je evidentni, ze neznas produkt. Na nazor mas pravo a evidentne si to nekoupis. Ale mluvme o veci, ty tu nekomu pises veci typu "neuznas chybu" "stejne budes trvat na svem" - mel by ses stydet.
NWN2 má třebas asi 35 povolání. Čili teoreticky pokud by se jedno další prodávalo, tak tím nedostávám nové povolání, ale novou hru, protože to s ním pak můžu jako projet. Tohle je fakt zvrhlá logika a Blizzard má z takových fandů určo radost. :)
Ještě čekám, kdy tady přijde nějakej POEčkář a začne argumentovat, že POE bude mít ZADARMO verzi 3.0, kde bude celkem 10 aktů :D ou je
"Jeden class a pár hovadin za čtyři kila je úplně mimo." Zhruba na tohle...
@7c (21.06.2017 18:49): O čem prosím mluvíš? To DLC ještě nevyšlo. Bavíme se o tom stejném?

Reaguj prosím až poté, co si vše detailně přečteš. Činíš to už poněkolikáté. Byť ti pak ke cti slouží, že umíš uznat svou chybu. Jen se tomu jde úplně vyhnout, že si vše nejdříve dobře přečteš. ;)
@Jab (21.06.2017 17:57): Nějak mi uniká problém - vyšlo DLC, které hrací dobou strčí do kapsy většinu plných her, navíc pro hru, kterou hráči aktivně hrají a nemají problém utrácet desítky dolarů za různé skiny a další "zbytečnosti", a je špatné, že není zdarma?

Tohle není dobré ani jako "First World Problem" vtip .-)

P.S. Celkem slušné množství "AAA" her docela velké množství "DLC" za vysoké ceny, které do hry často přidávají jen skiny. Osobně mi to vadí hlavně kvůli tomu, že často "bijí" do očí (ať humorná stylizace nebo zabrané místo u různých obchodníků, nebo nemožnost smazat to z inventáře - za všechny třeba Dead Space 2).

Osobně bych často ocenil víc podobných počinů jako je tenhle - rozšíření původní hry (kterou člověk stále hraje).
@Charllize (21.06.2017 17:13): A je to furt super! :)

@Guldy (21.06.2017 16:25): To je jasné, implementovat více slotů do truhly dá spoustu práce. To by měl stát kilo jeden. A ano, obsah zadarmo je fajn. Jeden class a pár hovadin za čtyři kila je úplně mimo. Blizzard hry si udržují vysokou cenu za nákup po dlouhou dobu právě kvůli těm patchům s novými věcmi. A právě tím novým obsahem a tím i udržovaným multiplayerem lákají i nové kupující. Že tedy chudáci dělají zadarmo po dva roky je úplně mimo. Zajímavé ale, že co šlo i D2+LoD najednou nejde a chudinky hladové musí hledat ty nové způsoby "monetizace". Ale ok, ať vydají další skutečný datadisk a řeknou si za něj osm kil. To mi přijde fér. Nekromancer (konečně použitelná class tohoto typu namísto trapného witch doctora či jak se to jmenovalo) a pár slotů za čtyři kila je úlet.

Přiznej si btw rovnou, že si stejně budeš trvat na svém. Pokud tomu tak je, tak si to kup a neplýtvej na mě svým časem. Já považuji DLC z velké části za ohavnost. Výjimky se najdou (4 hlavní DLC k F:NV).
Uz roky prosi hraci blizzard o moznost KUPOVAT si dalsi character sloty nebo rozsireni truhly. Tento balicek prida novou classu, na kterou se ja osobne tesim (a vyse ceny mi prijde naprosto v poradku), se kterou odehraji pravdepodobne stovky hodin. Dale v tom je jiz zminovane rozsireni truhly, slotu a cosmetic itemy, za ktere na channelech nabizeji lidi az stovky dollaru. Je to prvni placeny obsah, ktery se do teto hry dostava. Za posledni dva roky bylo hodne obsahu zadarmo, ale to vas zrejme nezajima. Toto je jedina monetizace, nebo snaha o ni, hry.. a jak jiste vite, je pro firmu dulezity, aby produkt vydelaval nejaky penize. A znovu se vracim, ze desitky patchu a obrovske vylepsovani hry delali celou dobu zadarmo.
@Kwoky (21.06.2017 14:19): Viď? :) Ale on zase přiběhne "The Other" Charllize s tím, že někomu to bude za tu cenu stát a tím pádem je vše v pohodě. A ti, kterým se to nelíbí, si to prostě nekoupí.

Však už taky argumentoval (nebo to byl zase pajmič)?), že nudné fetch questy se někomu líbí a tedy jsou vlastně dobré a vše je to jen o preferencích hráče.

Prostě taková ta argumentační postmoderna, že by i dadaista měl najednou pocit ztráty smyslu a šel si koupit nejhnusnější párek ve městě a dal by za něj dvě kila. ;-P
Hmm tak dohráno. Od Diabla jsem nic moc nečekal, předchozí díly mi jsou víceméně putna a šlo jen o to zahrát si něco se ženou. A dobrý, na tohle to stačí. Ale je tam x věcí, který by mě v singlu otrávily. Když pominu stereotyp, což je znakem série jako takový, tak mi překážela jednoduchost (permadeath by tu nebyl žádný problém) a zklamal čtvrtý akt, který jestli trval hodinu a půl, tak je to moc.

Do toho si přidejte příběh totálně ale totálně o ničem hraničící s výsměchem. 60 % je ještě hodně a to jen díky tomu, že jsme se u toho s manželkou fakt bavili.

Cutscény pěkný, ale jen jedna mi utkvěla v paměti.
Ahoj, hrajete někdo? Jsem nováček, akorát jsem dojel barbara na lvl 70 i s datadiskem a přemýšlel jsem, zda bych tu někoho nenašel na občasný coop :). Klidně s novou postavou.
@FildasCZ (06.01.2017 13:40): Jestli chceš jen projít příběh, tak bych to určitě nekupoval, na to jsou lepší diablovky. Mě na tom baví hlavně hrát Adventure Mode (náhodně generované questy) a rifty (náhodně generovaná sekvence dungeonů, kterou musíš proběhnout na čas) v coopu.
@Bodkin (06.01.2017 12:12): Portál do Old Tristram je jen v Adventure Mode, takže nejdřív musíš dohrát kampaň.

Jinak otázka pro ty, co to už prošli, našli jste tam nějaké transmogy kromě Butcher's Cleaver? Čekal jsem, že toho bude víc, ale nic jiného mi nepadlo.
Sakra, jak mám zapnout ten Tristram v D3? Já si to včera koupil (D3 warchest) a nechá mě to jen hrát kampaň, nic jiného.

BTW - na gamepadu se to hraje mnohem, mnohem lépe.
Pobavil mě ten nový trailer, kde tvůrci prohlašují, že se chtěli přiblížit pocitu originálu, načež se objevilo několik sekund záběrů ze hry, které první díl nepřipomínaly ani vzdáleně.
No jen tam splním achievy, protože jsem vyzobávač :) a jinak je mi to fakt ukradené.
@HELLER (06.01.2017 08:37): Naprostý souhlas. Včera jsem D3 po dlouhé době zapnul jen kvůli tomu a dostal se někam těsně za polovinu (pak mi jako na potvoru asi na minutu kleknul internet a ze hry mě to vykoplo) a byl to fakt hnus. Fakt nechápu to záměrné rozpixelování. Potěšila mě parádní hudba a potvory a questy z jedničky. Nostalgie byla hezká, ale jinak je to naprosto tragické. Pustím to ještě jednou kvůli dohrání, ale to je tak celé...
Upřímně, je to hrozné :D nejvíc se mi tam líbí jen ta nezapomenutelná hudba, ale ten odfláknutý level design to je k pláči. Jen vzali mapy z riftů a rozpixelovali ho a ztmavili :D
Event Darkering of Tristram - neboli variace na první Diablo je ode dneška k dispozici. Dohrání na 100 % mi zabralo cca 1,5 hodiny. Speedrun start-cíl cca 35 minut. Je to dobré, ale na první Diablo to nemá.