Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
fak

fak

Igy • 43 let • Brno (ČR - kraj Jihomoravský)

Komentáře

Deus Ex: Human Revolution

  • PC 95
Před pár minutami jsem po třetí dohrál tuto pecku a vlastně si uvědomil, že jsem do dnes trestuhodně nenapsal ani řádku o mých dojmech a pocitech z výletu do nedaleké pochmurné budoucnosti.

Předchozí Deusy jsem nehrál, takže nebudu sklouzávat k žádnému srovnávání.

Příběh:
Alfa a omega hry je samozřejmě příběh, který se, dle mého, povedl náramně. Celé téma augumentací lidského těla je rozvedeno velkolepým způsobem, kdy zasahuje do sociální, duševní i filozofické roviny. Nejednou jsem se musel zamyslet nad různými názory a pohledy na augumentace, co to vlastně lidem přináší i bere, jestli je lepší zůstat stejný a vyvýjet se duševně nebo přijmout agumentace jako další vývojový stupínek lidstva. Těchto momentů je ve hře mnoho, zejména ve finále hry, kdy se hráč musí rozhodnout jak to s lidstvem vlastně bude . Vyprávění pomocí charakterů i různých novinových článků, mailů a zpráv je výborné. Pročtal jsem co se dalo a různé myšlenky a vědecké studie byly zpracovány na hru až nevýdaným způsobem.

Adam:
Nedobrovolná augumentace udělala z Adama nadčlověka, ale celou hru si pohráváte s volbou zabít/nezabít. Všechno se tu dá obejít nebo vyřešit nesmrtícími metodami. Nenápadně se tak celou dobu brnká na strunu humanity versus stroj. Ovšem pro fajnšmekry je samozřejmě v arzenálu přehršel železa, které zredukuje veškeré osazenstvo budovy či lokace na nulu.
Dabing Adamovy postavy mi k vyzáži perfektně sedl. Dialogy jsou vesměs záživné a Adam si moc nebere servítky, což mi vyhovuje.

Level design:
Velmi povedené, cest je vždy několik, taktika se vyplácí. Skryté cesty a šachty lze využívat k přepadům, únikům, ale i k obejití nepřátel obloukem. Také lze využít střechy budov nebo kanály, stačí si vybrat. Podíváme se na otevřená prostranství, ulice několika měst, kanceláře, industriální komplexy a továrny, skladiště, přístavy, na co si vzpomenete.

Gameplay:
Samozřejmě se mi na hře asi nejcvíce líbilo, že je několik způsobů jak splnit úkol. Pokud si zvolíte střílení, tak je z Deus Ex slušná střílečka s rozmanitým arzenálem. Pokud ne, tak je pro změnu stalth akce s taktikou a vyčkáváním. Vylepšováním augumentací se podporuje jedno nebo druhé, podle chuti hráče. Tato svoboda za prvé nabízí velmi dobrou znovuhratelnost a za druhé svobodu ve hraní.
Hackovací minihry mě bavily kupodivu celou dobu, vlastně jsem si je dost oblíbil a hackoval jsem i když jsem měl kód. :-)
Upgradovací systém mě taktéž bavil, těšil jsem se na každý zatracený praxis.

Grafika:
Hra z roku 2011 se má stále zatraceně k světu a s touto stránkou jsem vemi spokojen. Sice tu chybí featurky jako odlesky povrchu , hloubka pole a podobné kravinky, ale dle mého je to naprosto nepodstatné.

Hudba a ozvučení:
Hudba je vynikající v každé části hry, myslím že perfektně podtrhuje celkovou atmosféru. Celkové ozvučení je na výbornou, zvuky zbraní jakbysmet.


Celkově:
Deus Ex: Human Revolution se velice povedl. Nevím jak to soudí pamětníci původního Deus Ex, ale já jsem velmi spokojen. Hra nabízí kvalitní příběh a jeho vyprávění, hloubku i momenty k zamyšlení, velkou variabilitu, možnosti rozhodování, znovuhratelnost, výbornou grafiku i ozvučení. Her, které se tímto výčtem můžou pochlubit je jak šafránu, takže za mě jasně palec nahoru. Bavil jsem se celou dobu a těším se na Mankind Divided.

Pro: Viz výše..

Proti: Momentálně mě prostě nic nenapadá.

+21

The Talos Principle

  • PC 95
The Talos Principle jsem koupil zejména na vaše doporučení a díky nadšeným komentářům, tak tedy jak to u mě dopadlo. Podotýkám, že jsem Portalem nepolíbený.

Do hry jsem se asi po 10ti minutách naprosto zamiloval a hrál jsem stylem - tak ještě jednu hádanku a jdu spát. Ve 4 ráno, když už mi to opravdu nemyslelo, jsem se odebíral do postele a ráno při vstávání se proklínal, prostě klasika.

Gameplay:
Talos Principle dokonale oslavuje slovo "hra". Nejen svými herními principy, ale i "příběhem" nebo lépe řečeno myšlenkou a celkovým pojetím. Hádanek je tu nepočítaně a otestují mozkové závity opravdu na výbornou. K řešení se používají laserové paprsky, větráky, krabice, stroj času, "kamery", ale hlavně prostředí, ve kterém se člověk musí zorientovat jak ho využít ve svůj prospěch. Vždy jsem očíhl celý prostor a pak začal jednat. Některé hádanky jsou vesměs logické (to jsou samozřejmě všechny) a na první či druhý pohled pochopitelné. Ale některé daly opravdu hodně zabrat. Ale je to neskutečná zábava, to především.

Grafika/ozvučení:
Jedním slovem nádhera. Krásně se na to kouká, krásně se to hýbe, zvuky jsou velice vydařené. Hudba skvěle koresponduje s každým prostředím, kde se hráč ocitne. Nemám nejmenších výhrad.

Příběh:
Zajímavé zamyšlení nad smyslem života, opravdovostí bytí, lži a pravdy, smyslu bytí i nebytí. Způsob vyprávění přesně sedí do hry samotné. Měl jsem trošičku "nevýhodu", že jsem týden před Talos Principle dohrál SOMA, kde jsem o něčem podobném hloubal dva týdny, takže to na mě už nemělo takový hluboký účinek. Nicméně velmi zajímavé a podařené, rozhodně něco, co dnes chybí většine her s líbivou fasádou. Konec mě velice příjemně překvapil, avšak.... Záleží na tom, jaký konec bude vaše hra mít. Vysvětlím.

Poprvé jsem hrál bez jakékoliv youtube nápovědy, čistě sám za sebe. Nepodařilo se mi splnit jen 3 hádanky ze sektorů A,B a C, dosáhl jsem na 6 hvězd, probudil jsem všechny tři pomocníky, podařilo se mi splnit 1. patro věže a potom jsem vstoupil do světlých dveří, Bůh mi poděkoval za poslušnost a šlus, konec hry. U některých hádanek jsem se po vyřešení opravdu mlátil do hlavy jak to bylo jednoduché. U některých to fakt jednoduché nebylo.

Druhé hraní jsem si vzal na pomoc youtube a hlavně na lovení všech hvězd. A tehdy jsem začal odkrývat pravý svět The Talos Principle. Protože toho skrytého, neviditelného obsahu je tam tolik, že se mi herní čas protáhl snad na trojnásobek. Celkově jsem u hry strávil 53 hodin - říká pan Steam. A řešení těchto skrytých hádanek je naprostá paráda, ale bez nápovědy se to prostě nedá najít, je to nemožné. Samozřejmě, že po posbírání všech hvězd jsem si odemkl všechny patra věže až na vrchol, což byla opravdu parádička. Čekal mě slastný konec v nebi kde se ukázalo, že ustavičné zakazování od Elóhima vlastně jen prověřilo, že nejsem robot, ale opravdová inteligence zasluhující právoplatný život.

Do třetice jsem se už jen díval na videa skrytých Easter Eggů a to mě totálně položilo na lopatky, protože lepší jsem nikde neviděl. Opravdu jsem se hodně nasmál.

Celkově je The Talos Principle unikátní hrou, kde slova "hrát si" naplňují svou podstatu, obshem hra jen kypí. Nechybí důvip, vtip, ale i hloubka a přemýšlení. Je toho mnoho co bych ještě rád napsal, ale to již nemá cenu, moje pocity znáte. Je to lahůdka. :-)

Pro: Viz výše..

Proti: Skrytého obsahu je tolik, že by vyšel na další hru a nelze ho najít bez návodu.

+19

SOMA

  • PC 95
Hry od Frictional Games mám rád, protože je to vždy záruka kvality. Série Penumbra nebo Amnesia to jen dokazují. Ani v SOMA tohle malé studio nesklamalo. Vývoj hry jsem sledoval asi 2 roky před vydáním a moc se těšil. Takže jak to dopadlo?

Leveldesign/prostředí/grafika:
Do hry jsem se doslova "ponořil", jelikož se odehrává na dně oceánu. Prostředí mi neskutečně sedlo, je to zase něco úplně jiného než je dnes k vidění. Bioshock jsem hrál už opravdu hodně dávno, takže tohle osvěžení v temnotách ledových vod mi velice bodlo. Exteriéry jsem si vychutnával, protože po nich většinou přicházel klaustrofobní průchod stanicemi - ať už funkčními, nefunkčními nebo kompletně zatopenými. Lidé různě napojení na přístroje a udržovaní uměle na živu mi zůstali ještě dlouho v paměti. zejména po tom, co jsem ukončil jejich trápení.
Prostředí a design je udělán jednoduše akorátně, sešlé zařízení na dně oceánu obrostlé mušlemi a rostlinami, interiéry chladně účelové a industriální. Grafika jistě není špičková a naleštěná s hromadou efektů jako u dnešních AAA titulů, ale možná právě proto vypadá celkově hra tak uvěřitelně a "normálně". A přátelé zvuky jsou naposto vynikající, perfektně dokreslují celkovou atmosféru. Alien v Izolaci je samozřejmě o level výše co se týče kvality zvuku, ale tam byl rozpočet o jednu nulu větší. :-)

Gameplay:
Pohled z první osoby tomu dodává tu správnou šťávu a pocit reálnosti, tak se nejlépe vžiju do postavy. Jak už bývá zvykem u Frictional Games není to "střílečka", ale "chodička" s velkým důrazem na příběh a řešení různých úkolů a hádanek - většinou pod tlakem a s hrozbou blízkého nebezpečí za zády. Ovládání všeho je klasicky pohybem myši a důrazem na fyziku. Puzzly nejsou nijak výrazně náročné a vyřeší je naproto každý.

Příběh:
Alfa a Omega hry SOMA, kterou podle mě válcuje téměř vše co bylo v roce 2014/15 vydáno. Od probuzení na stanici hra dávkuje odkrývání celého příběhu, a hlavně hlubokého morálního přesahu, naprosto výborně. Moje společnice Catherine (osobnost nahraná na paměťovou kartu) mi pomáhala překonat spoustu překážek a její hlas jsem v bezbřehé samotě temného oceánu poslouchal velice rád. Debaty o podstatě lidství, bytí i nebytí, byly velmi hluboké a nejednou jsem se musel opravdu hodně zamyslet co odpovím, protože Catherin mě často vyvedla z omylu nebo navrhla úplně nový pohled na rovinu bytí. A tohle je přesně ten faktor, který ze hry SOMA dělá opravdu výjmečné dílo. Když potkáte robota, který je skálopevně přesvědčen, že je člověk a ještě vám sprostě nadává protože o tom pochybujete, může být v první chvíli docela úsměvné. Ale to platí jen do chvíle, než se podíváte do zrcadla. V ten moment mi došlo opravdu spoustu věcí.

Enemies:
Je zde několik druhů nepřátel, každý má trošku jiný vzorec chování nebo reaguje na jiné podněty - jeden na zvuky, jiný na světlo, na jiného se nesmíte podívat. Upřímně většinou se to odehrává jako u Aliena v Izolaci - hra na schovávanou nebo kočku a myš. Nemožnost nepřítele zabít samozřejmě navozuje nepříjemný pocit strachu a úzkosti, což byl účel. V některých momentech se to trochu minulo účinkem, ale to je asi dost osobní záležitost. Nejsem úplnej poseroutka, ale často jsem měl fakt hodně v kalhotách, to se přiznám. Hororu je tu o poznání méně než v Penumbra nebo Amnesii, ale hře to nijak neškodí, drsných momentů je tu i tak dost.

Celkový dojem:
Kus poctivé pětileté práce malého studia, které dokázalo vytvořit hru tak osobytou a hlubokou, že o ní přemýšlím ještě měsíc po dohrání. Nejvíce se mi asi líbí, že SOMA si na nic nehraje, nesnaží se být něčím víc než je. Což je asi kámen úrazu dnešních AAA her. Doporučím každému, kdo rád prožívá kvalitní příběh v neokoukaném prostředí se špetkou strachu a beznaděje.

Na závěr si položme několik otázek:
- je člověk bez těla ještě člověk?
- je Duše jen součástí lidského těla/mozku? Pokud ano, tak proč si stále myslím, že jsem?
- je tedy AI také člověk/osoba/osobnost? nebo jen výtvor a iluze inteligence? Jakým právem to vlastně soudím?
- je bytí v kyberprostoru ještě skutečné bytí?
- záleží vůbec na formě, ve které se nachází vědomí?
- co tedy vlastně znamená být člověk?

P.S.:
Moc by mě zajímalo, jak velký byl rozdíl ve vyplnění vašeho dotazníku na začátku a na konci hry. :-)

Pro: Příběh, dialogy, vynikající dabbing, leveldesign a zvuky.

Proti: Baterka nezhasíná, mohlo být více hororu, dlouhé načítání levelů/savů.

+24

Wolfenstein: The Old Blood

  • PC 50
Dle mého názoru naprosto zbytečný datadisk. Spousta lidí namítne, že je to přesně to stejné střílení a vraždění jako v NO. Souhlasím. Ale mě NO učaroval a hlavně překvapil zejména svým příběhem, postavami a melancholickým podáním. Tady tohle všechno chybí, tohle je opravdu jen a jen tupé střílení. Předtím jsem hrál za B.J.je, tady hraju za bezejmenné cosi, co s příběhem jakoby nemělo nic společného. Finále se zombie mě úplně položilo na lopatky a konec jsem odmítl dohrát. Je mi moc líto, že tohle píšu o datadisku k mé milované hře, ale nemůžu si pomoct. Škoda.

Pro: Bohužel mě nic nenapadá

Proti: Nesmysl a'la zombie, žádný příběh, žádné postavy, žádný B.J., UŽ TO NEMÁ TY KOULE!

+7 +14 −7

The Witcher 3: Wild Hunt

  • PC 100
Přátelé dohráno. Komentářů je tu hodně, takže to shrnu spíše ve stručnosti, protože většinu superlativ bylo již zmíněno kolegy níže.

Předem upozorňuji, že nejsem ale vůbec fanda RPG nebo fantasy, hraju převážně střílečky a sci-fi, páč kde není krev a pořádná paseka, tak mě to moc nerajcuje (viz můj profil), čest vyjímkám. Ke hraní jste mě "přemluvili" vy tady na DH, takže díky vám jsem ztratil 107 hodin života. Ale nelituji, naopak musím poděkovat!!!!

Obrovská hra, prostě mamutí!!
Svět Zaklínače mi velice učaroval. Svět žije vlastním životem, postavy mají příběhy, minulost, hříchy, vrtcohcy, manýry, radosti i strasti. Mají i choutky a touhy. Mají i své nářečí a národní povahy. Trpaslíci s hanáckým nářečím mě prostě rozsekávali každou větou, naprosto geniální. V angličtině je to jakbysmet, je slyšet přízvuk skotský, čistě britský, americký, manchesterský, irský, prostě paráda!!
A zejména provázanost a soudržnost tak obrovské hry je až neskutečná.
Délka hry je jednoduše nehorázná a přiznám se, že po 90ti hodinách už jsem začal spěchat s ukončením hry. A to jsem nevěděl, že mě čeká dalších 17 hodin. :-)

Geralt je se svým chladným zaklínačským humorem týpek na správným místě, i když někdy mi připadal jako děvka na zavolání typu "podej-přines-utři". Což s jeho zaklínačskou vážností moc nepasuje, ale co už. Naopak třeba úkol s hraním v divadelní hře, kde jsem si samozřejmě rád střihl hlavní roli byl krásné odbočení od klasického zabijáckého scénáře. Marigold podle mě dostal vůbec pramálo prostoru v celé hře, jen si tam tak štěkl a myslím, že ho mohli vykreslit daleko líp, hlavně co se jeho humoru týče, viz knižní předloha.

Zaklínačské zakázky se kupodivu docela liší, není to jen tupé běž a zabij. Někdy se z honu na bestii vyklube jen pár banditů, se kterýma se dá dokonce i domluvit místo zabíjení. Ale já je vždycky zabil, nemaj vokrádat slušný pocestný. I když se někdy z toho chudáka pocestnýho taky vyklubal pěknej hajzl, takže si to vodskákal jakbysmet. Jednoduše většinou se za nějakým úkolem skrývalo překvapení, proto mě to vždy bavilo. Vedlejších úkolů je fakt milion, takže je vůbec nehodlám rozepisovat, ale vztahuje se na to stejný fakt, že ne všechno co se třpytí je zlato. Jak zde již bylo mnohokrát zmíněno, tak některé úkoly by vystačili s příběhem na samostatnou hru, kdyby se řádně rozvedly (viz třeba úkol s Krvavým Baronem). Jen jsem někdy dost nechápal, proč se pachtím s vedlejšákem cca 3 hodiny, chodím od čerta k ďáblu abych si pak za to vysloužil 25 mizerných XP bodů. Naopak někdy jsem udělal banalitu a šup 300xp. To jsem nepochopil.

Monster a bestií (i těch lidských) je zde opravdu nepočítaně a škatulkují se do různých skupin. Na každýho platí něco jinýho, takže využívání olejů a elixírů se opravdu vyplatí. Mutagenů jakbysmet. Znamení samozřejmě taky, někdy to bez nich ani nejde. Bestiář jsem využíval velmi často. Jen s topivcema bych ve hře razantně ubral, byli totiž nesmyslně všude a po nějaké době zabíjení téhle cházky už nebyla zábava, ale votrava.

Kraftění, vybavení, zbraně a výroba - tak zde mám velké výtky. Jedna věc je, že si téměř všechno lze obstarat během hraní náhodnými nálezy. Je pravda, že vždy jsem měl minimálně o 3 až 4 levely nižší výbavu a meče, než bych mohl mít. Tudíž to svádí k výrobě vlastního vybavení. Ale tady je jedno velké ALE. Sehnat návody je jedna věc. Shánět suroviny je už věc druhá, protože to je postaveno čistě na náhodě kde co objevím. Výroba taky stojí nehorázný peníz (ze začátku) a hlavně, než se dostanu ke zbrojířovy, který je schopen požadovaný meč vyrobit, tak už jsme mezitím našel nějaký lepší a jsem na levelu, kde mě ten meč již přestal zajímat Takže honba za vybavením tady pro mě absolutně pozbyla smyslu. Také to platí o olejích, které bych si rád dotáhl k dokonalosti, ale to je čistě věc náhody, kde co najdu. Takže třeba návod na prvotřídní oleje jsem nikde nenašel a ani nebyly k dostání u druidů. Když už byly, tak jsem neměl ten základní, který se dále vylepšuje. Trochu past.

Soubojový systém je docela jednoduchý a hladký, nic co by se průměrný běloch nenaučil během dvou hodin. Na každý typ nepřítele se hodí jiná taktika což kvituji s povděkem, protože se z toho nestala tupá rubačka a'la Diablo.

Grafika je prostě nádherná, nejvíce mě učarovalo Ard Skellig a Kaer Moern. Miloval jsem courání po krajině s tou mojí zmatenou hajtrou, která se mi spawnovala na skalách, za potoky, mezi stromy, pod stany, někdy vůbec, někdy dokonce dvě klepny zároveň, někdy nezatáčela, furt se ze všeho plašila. Ale ten zvuk jejich kopýtek jsem měl rád. :-) Po posledním patchi mi přišel do hry nešvar s dočítáním textur a postav, ale jinak mě až udivovalo, že tak obrovská krajina se
nijak neseká, nehapruje a prostě to byla radost pohledět. Kochal jsem se všude a neustále. Hudba samozřejmě krásně koresponduje s celou hrou, je přímo akorátní.

Asi bych pokračoval do nekonečna. Je toho tolik co říct. Jednoduše je to mistrovské dílo, opravdový skvost v herním průmyslu, kde do toho dali všichni celé srdce, to je prostě vidět. Zaklínač se řadí hned vedle Aliena v izolaci zejména za srdce, který je do celé hry vloženo.

OBROVSKÉ díky za českou lokalizaci, až neskutečný překlad!! Hanácké nářečí rulez!!

P.S.: Yenn je fakt řádná coura, šel bych s ní až na kraj světa!!

Pro: Viz komentář

Proti: Viz komentář

+33

Alien: Isolation

  • PC 100
Sedím nad klávesnicí, čumím na blikající kurzor a vůbec nevím kde a jak začít.. Začnu popořádku.

Vetřelecké filmové universum miluju, takže tato hra byla naprostou povinností. A nakonec se ukázalo, že doslova i splněným snem. Od první vteřiny až do té poslední včetně titulků a úžasné hudby k tomu.

Příběh:
Velmi vydařený a jsem rád, že si Alien: Isolation našel svou vlastní cestu vyprávění a děje. O původní scénář filmu Vetřelec se jen opírá a funguje to dokonale uvěřitelně. Zasazení Amandy, co by dcery Ripleyové, byl podle mě naprosto výborný tah. Ženský charakter tak vzdává hold původnímu filmu. Příběh nás zavedl do stanice Sevastopol, kterou je radost prozkoumávat. Od prvního probuzení z kryospánku až po závěrečné titulky mě příběh velmi bavil a užíval jsem si ho. Nehledě na úplný konec, který samozřejmě slibuje pokračování. :-)

Grafika + level design:
Přátelé tyhle dvě stránky hry prostě nemají konkurenci. Doslova jsem uchcával nad tunou vychytávek, detailů a efektů. Vypiplaný design absolutně všude kde se hráč ráčil schovat nebo zbaběle skrčit. Všechno to harampádí na stolech a napodlaze.Vypíchnu nejlepší momenty, které mě naprosto rozsekaly. Odraz ve vodě na podlaze - to jsem nikde neviděl, naprostý masakr. Odraz plamínku z plamenometu v šachtách, pod stoly, v chodbách. Oheň tavící strop. Vůbec celkoý efekt ohně, plamenů nebo výšlehů z plamenometu byl úžasný. Celkové osvětlení scény, hra světla a stínu, probleskování elektrických jisker nebo trosek, které plují na pozadí slunce. Opět totální masakr. Úchvatný byl pohled na slunce ke konci hry, kdy jsou vidět protuberance a korona.
Level Design je pefektně vytvořen dle původního filmu + další vychytávky jako Reaktor, různé stroje, továrna na androindy. Prostě HC sci-fi prostředí, které mi učarovalo na každém metru. Pokračovat bych mohl ještě dál, ale to nemá cenu.
Celkově prostě mazec a hluboce smekám před vývojáři.

Zvuk:
100% zvukový zážitek, který budu těžko hledat jinde. A atmosféra se díky tomu dá opravdu krájet, a to je bez debat. Opět smekám.

Gameplay:
Naprosto ladné kvalitní ovládání, perfektní návaznost animací s interakcí. Zbraňový arzenál je malý, ale naprosto v pořádku, protože tohle není střílečka. Absence HUDu dává hraní hloubku a naprostou filmovou uvěřitelnost. Dále je tu spousta situací, které mě opravdu odzbrojily. Vypíchnu první setkání s Vetřelcem, sledování přetížení jádra Reaktoru + neskutečné ozvučení, které se mnou opravdu třáslo ve vlnách. Dále Hnízdo. A v neposlední řadě mimozemský raketoplán, kde jsem opravdu neměl slov a hrál jsem doslova svůj sen. I výborné načasování, kdy už mě začínalo honění se s Vetřelcem trochu lézt krkem, tak Vetřelec mizí ze scény. Vystřídá ho trošku "pokojnější" část s Androidy a lidmi, aby pak mohl zase nastoupit v plné síle na finále.

Smrt:
Vetřelec mě dostal na chodbách. Dostal mě v šachtách. Dostal mě těsně než jsem stačil uložit hru. Dostal mě než jsem stačil nasadit skafandr. Dostal mě pod stolem. Dostal mě ve skříni. Dostal mě na schodišti. Dostal mě, než mi přijel výtah. Dostal mě v uzavřené místnosti - ze stropu. Dostal mě i ve ventilaci - ze stropu.
Smrt je tu všude a je to nedílná složka hry, se kterou se musí prostě počítat. Takže cestu jak přežít si musí každý najít sám.

Celkově:
Alien: Isolation je ukázka toho, když se hra dělá s tpělivostí, poctivostí, smyslem pro detail a hlavně s láskou. Původní (i nevydaná) hudba, hlasy Dallase nebo Ripleyové, úzká spolupráce s 20th Century Fox a tvůrci prvního Vetřelce. Neskutečná vizuální a zvuková stránka hry. Výborný scénář. To vše ve výsledku dalo vznik neskutečně povedené hře, která vě mě nechala opravdu hluboký herní zážitek. Jednoznačně hra roku 2014, ne-li vůbec nejlepší hra, kterou jsem doposud hrál.
Celkový odehraný čas Isolation: 27 hod.

P.S.: Modlím se za pokračování od stejného studia.

Pro: Viz výše

Proti: Amanda nevrhá vlastní stín, Vetřelec nezabíjí androidy.

+12 +15 −3

Wolfenstein: The New Order

  • PC 100
Bude to tady na DH znít jako čiré kacířství, ale já původní Wolfy do dnes nehrál.. Nicméně nebudem se babrat jak jsem se na hru těšil a pod., protože jsem se o novým wolfovy dozvěděl asi 2 měsíce před vydáním. Skoukl jsem 3 upoutávající videa, naprosto skvěle podtržená Deutche muzikou a nezdravým sadistickým sarkasmem, a já věděl, že pro mě je vymalováno - tohle bude hra pro mne..

Koupil jsem, nainstaloval a hrál.. a hrál.. a hrál.. a smál se.. a masakroval.. a bodal.. a škrtil... a skoro slza ukápla... a dohrál.. a dal jsem to znova v druhé příběhové linii. a zase se bavil.. a smál.. a hrál.. a hraju do teď.. :-)

Proč se mi tolik Wolf líbí?

Zaprvé humor.. Ten je tu naprosto perfektní, sadistický, trefný a hlavně hra si sama ze sebe na mnoha místech dělá srandu, což je absolutně super. Tvůrci se na dělání hry opravdu bavili a je to cítit na každém kroku.. Hlášky, kdy voják zahlásí Hail Hitler a můj kolega v autě čistě z povinnosti utrousí Hail Hitler zpět - no to jsem řval smíchy.. Nebo " Well, I am on the motherfucking Moon" , nebo "Fuck me, Naciz get to the Moon". Ale to je jen pár momentů z mnoha a mnoha.

Zadruhé dialogy a dabing nemají chybu. Pár kravin by se našlo, ale to v celkovém pojetí úplně klidně přehlídnu.. Hlavně jsem byl neskutečně rád, že slyším v celé hře němčinu (ne protože ji mám rád, naopak), ale protože jsem se bál od vývojářů nějaké stupidity ve formě angličtiny s německým přízvukem nebo něco podobně příšernýho..

Zatřetí příběh je výbornej a vyprávění je podáno naprosto perfektně (viz šaškec "rozumněj cvokhaus", Brňáci rozumí :-)) , nenásilně a s citem, který bych u takové střílečky vůbec nečekal. Má hlavu a patu, není nijak složitý, ba naopak a prostě se to hezky sleduje.

Zadalší charaktery - k tomu snad není co dodat. Každý má něco svýho co ho definuje. Vyzdvihnu samozřejmě Deathshead (který nedostal buhužel až moc prostoru, s ním se dalo ještě hodně vyřádit), mojí milovanou Frau Engel (tady byl asi dabing nejlepší ze všech) a ten její přiteplenej hezounek, Caroline, Fergus, no mohl bych pokračovat.. B.J.je si necháme na pozdějc.

Dále hudba - jak ta v menu, akční, tak i příběhová je prostě výborná. Skvěle to podtrhuje celkový nádech hry a příběhu. Kytara je úžasně nabasovaná.. Tohle se moc moc povedlo.

Technická stránka hry nemá chybu. Hra se mi ani jednou neškubla, žádné bugy jsem neviděl. Jede to jak po másle. Filmečky v enginu hry jsou naprosto parádní, jeden jak druhý. Graficky se mi styl velice líbil, ač leveldesign mohl být o poznání pestřejší, ať už se jedná o prázdné ulice nebo celkem fádní interiéry. Nerozbitnost čehokoliv je taky docela zarážející. Ale tady se nehraje na fyziku, Wolf nepotřebuje být realistický, protože jeho síla a zábavnost tkví úplně někde jinde. Ozvučení je celkově velmi dobré a ostré krom zvuků zbraní, které jsou ploché a zní jak špuntovky.. Jedině Lasergun je vyjímkou.

Gameplay je jednoduše velmi příjemný a jede to skoro samo. Hra odsýpá, hluchá místa si nějak nevybavuju, protože se podíváme na všechna místa, která máme ve hrách tak rádi: pod vodou, vesmír, střílení v letadle, boje s monstrózním mechem větším jak barák, lágr, krvavá procházka v mechovy.. prostě nic tu nechybí..

A konečně B.J. Blazkowicz:
Už dlouho jsem se tolik nestotožnil s hlavním postavou, jako s B.J.jem a proto si zaslouží samostatný odstavec. Je to pravý hrdina, kterej je strašně drsnej, přitom není úplně blbej a rozhodně ani extra chytrej, je to fešák k pohledání, má humor, charakter, umí projevit cit a lásku. Prostě dokonalej borec. :-) Dabing mi k němu sedl na jedničku, hlášky má taky perfektní. Takže jak říká B.J.: "Shooting, stabbing, stranguling Naciz".

Celkově je to pro mne jednoznačně hra roku 2014, protože je to skvělá jízda, která si nehraje na něco víc. Je okořeněná skvělým a drsným humorem, dobrou hudbou, dobrými charaktery a příběhem. V zábavnosti ji letos nic nepřekonalo a jistě nepřekoná. Sory děcka, ale já si to užil výborně a krvavě a nahlas.. Tahle hra má pravý herní koule.

Ještě něco extra ke komentu: Mezihry jako třeba starý Wolf mě úplně dostaly a pokaždé když jsem se dostal do postele, tak jsem neodolal. :-) Enigma kódy jsem zatím všechny nenasbíral, ikdyž prohledávám co se dá i nedá.. Dotaz: Vyluštil vůbec někdo Enigma kódy???

PS. Škoda, že hra není lokalizovaná do cz titluků, lidi co neumějí anglicky přijdou o strašnou spoustu srandy..

Pro: Viz výše.

Proti: Absence CZ lokalizace, zvuk zbraní

+17 +19 −2

Battlefield 4

  • PC 80
Nebudu tady rozmazávat jak jsem se těšil a podobně. Bohužel musím - jako ostatně každý - nutně srovnávat s BF3, protože je to spíš datadisk s mála vylepšeními a hromadou nasíracích skutečností.

Single Player:

Příběh bych shrnul čtyřmi slovy - na kopanec do kulí a nemá smysl ho komentovat vůbec. Srovnání s BF3 - single tu byl MNOHEM syrovější a zábavnější a člověk aspoň pořádně věděl, proč musí ukončit životy tolika ubohých duší. Ale SP je u BF série spíš okrajový a řekl bych "tréningový" než příliš podstatný, takže mě to až tak moc nevadí.

Co-op mise:

Úplně chybí a to je strašná škoda!!!!

Grafika, Engine:

Nedošlo k žádným revolučním změnám, ale to bylo jasné snad každému kdo viděl promo videa před vydáním. Grafika je krásná a čisťounká, nádherné efekty stínů, slunce, vejbuchů, kouře atd... Totální zničitelnost budov velmi vítám a zase to mění trochu hratelnost. Na můj vkus přibylo více barviček, což mne nijak nenadchlo. Nevím, proč vždy nové díly jakékoliv série musí být barevnější. Frosbite 3 těží ale hlavně z vylepšeného fyzikálního modelu a je to vidět. Jinak engine nebyl vůbec řádně odladěný a otestovaný před vydáním, proto plné dvě třetiny hráčů trpěly mnoha nepříjemnými bugy, což je opravdu lví podíl a to jsem u BF série opravdu nečekal.. Příliš se spěchalo s vydáním nedodělané hry - multiplayer to projevil přímo brutální silou a na plno, ale o tom níže.

Zvuky:

Pochválím za možnost zvolit několik typů nazvučení, které se od sebe někdy nijak výrazně neliší, krom "Warsound", kterému nechybí i šumy a hlubší ozvěny. Ovšem za zvuky zbraní bych jim dal opravdu pár facek. Všechny karabiny zní stejně, všechny kulomety zní stejně, všechny shotguny zní stejně, všechny pistole zní stejně, všechny RFB zní stejně, sniperky mají dva typy zvuku výstřelu. Zde srovnám s BF3, kdy každá zbraň má svůj specifický zvuk. Tady bych to přirovnal, kdy místo vydatného a bohatého menu v restauraci dostanete kus plastiku v letadle. Absolutní hnus a pocit ze střelby je minimálně poloviční než v BF3, kdy přivírám oči při střelbě z kulometu když to hraju - tak ostré a výrazné to jsou zvuky.

A konečně Multiplayer - alfa omega BF série!!

Ani nevím kde začít, protože negativa brutálně převyšují pozitiva!!! NET CODE - v podstatě nefunkční ještě 4 týdny po vydání, kdy byl génii z DICE vydán opravdu použitelný fix, který ovšem nasekal zase pár nových problémů. Vlna nasranosti statisíců hráčů nebrala mezí a já byl jeden z nich. Neustálé padání hry, odpojování z EA serverů, nepřipojení na EA servery, 4 minutové načítání map, kterou jste dohráli, ale při načítání další mapy hra zamrzla, spadla, problém s DX, problém s ovladači bla bla bla, tisíc důvodů... Otřesně odfláknuté a několik týdnů po vydání hra prostě v podtatě nešla hrát. A to když si koupíte Premium za cca 2300kč - to pěkně nasere, to mi věřte. Dále bugy se zvuky, kdy už jste lítali minutu po mapě, ale nešlo NIC slyšet. Přišlo se na to, že pokud kdokoliv ze 64 hráčů používá tlumič, vyruší to zvuky všem ostatní hráčům.. Vůbec hraní v 64 hráčích nebyl pár týdnů vůbec možné, NET CODE udržel hru maximálně s 32 hráči a to jen tak tak. Grafické bugy ani nemá cenu zmiňovat a že jich bylo a stále je!! požehnaně. No mohl bych pokračovat.

Opustím oblast technického rázu a zaměřím se na hratelnost MP. První co mě uhodilo, je jakákoliv bojová technika. Vše je omezeno a na neskutečně pomalé nabíjení, kdy vystřílím 4 šrapnely z tanku a musím minutu čekat, než se nabijou další 4 šrapnely.. Nepochopil jsem absolutně proč. To platí pro helikoptéry, BVP, lodě, prostě všechno.. Všechna technika nyní nevydrží vůbec nic, takže to, že jsem v pancéřovém tanku mi přidá na životnosti asi 2 vteřiny oproti normálu, protože tank rozmáznete vším možným během chvilky. Při prvním zásahu se dokonce přestane tank pohybovat a ustrne na místě.. PROČ????? Helikoptéru sestřelíte skoro vším během chvilky. Opravy techniky jsou neskutečně pomalé. Co mě ALE opravdu uchvátilo jsou lodě. Velmi výkonné, silné, vydrží mnoho, TV missile na lodi taky super nápad... Ovšem celková hratelnost mi teď v mnoha aspektech připomíná CoD sérii, nemůžu si pomoct.

Levolution:

Změny prostředí v mapách jsou perfektní nápad, nejvíce na mapě Paracel Storm, to jsem do teď vždy v úletu. Lodě se při bouři nedají skoro použít přes obrovské vlny - prostě úplně to mění taktiku teamu a celkovou hratelnost. Nebudu všechny mapy rozebírat, ale tohle se velmi povedlo!!!

Mapy:

Jsou zajímavé a opět dávají velké pole pro taktiku, pokud team opravdu spolupracuje, tak je to opět krasojízda.. Nechybí ani mapy a´la Metro - Operation Locker, nechybí městské mapy, rozlehlé pole a pláně, horské lokace, říční lokace, opravdu super..

Zbraně:

Přibylo mnoho nových kousků, zbraně se i jinak člení, zbraň se dá upravit mnoha novými způsoby, pokud to konstrukce zbraně dovoluje. Zvuky jsou ale obrovské sklamání. Účinost zbraňového arsenálu však pro mne zůstává záhadou. Odemčel a vyzkoušel jsem všechny brokovnice, ale účinek je absolutně totožný. U karabin mě to přijde stejné. U kulometů stejné, U sniperek LAUTR stejné ať už vezmu kalibr jak prase, nebo nějakou lehčí, tak stejně potřebuju dvě rány na zabití a nebo jeden headshot = žádný rozdíl!!!! Možná balistika, ale za to bych ruku do ohně nedal. Viditelná trajektorie po výstřelu je mi taky záhadou. V BF3 jsme zřetelně viděli letět kulku vzduchem, tady se udělá za kulkou jakási stopa, která se táhne až tam, kde kulka dopadne. Mě osobně ta stopa vadí ve výhledu, protože je neprůhledná. Snipování je tady o mnoho těžší než v BF3, ale to není na škodu. Nastavitelnost vzdálenosti na optice je perfektní a na kilometrové odstřelování je to k nezaplacení - paráda.

Celkově:

Nejsem z BF4 nijak nadšen a moc mě to mrzí. pomalu se vracím k BF3, který je pro mne mnohem zábavnější a tak nějak uvěřitelnější. BF4 mi prostě celkově přijde jak z umělé hmoty, nevím jak to popsat. Pokud zůstanete u BF3 tak o nic moc ani nepřijdete, možná právě naopak.

Pro: Levolution, grafické efekty, fyzika, arzenál, vyladěné a rozmanité mapy.

Proti: NET CODE, bugy, zvuky, příběh v MP, takřka nepoužitelná bojová technika, barvičky...

+19 +20 −1

Far Cry 3

  • PC 95
V úvodu se rovnou vyhnu řečem jak jsem se na hru strašně těšil nebo naopak nic nečekal apod, protože je to zbytečné a píše to každej........
No popravdě na hru jsem se docela těšil, ale radší jsem po ostudě s názvem FC2 radši nic moc nečekal....
No tak nic....

Teď zavřete huby a pořádně poslouchejte co vám chci říct..!!!!
Miluju karibik, tak krásné místo pro blažený odpočinek bohatých teenagerů frustrovaných džunglí velkoměsta, protředí tak nemilosrdného pro mladé američany hýčkané v přepychu svých rodičů, zbohatlých na chudobě druhých.
Naštěstí ale spravedlnost přece jen existuje. Chrabří mužové, odpadlíci kmene Rakyatti, vyvrhnuti do nehostinné divočiny vydáni na pospas divoké zvěři, nepřízni počasí, pronásledování nenávistí vlastní rodiny a kmene, museli se přizpůsobit. Otrokářství byl ten pravý byznys, který tyto nešťastníky vysvobodil z jejich agonie a utrpení. Pár amerických teenagerů byl jako dar z nebes. Byl to pocit zadostiučinění koukat na úžasná videa v drahém smartfounu a pak na vyděšené xichty jejich majitelů zavřených v kleci v tratolišti jejich vlastních výkalů. Číst v jejich tvářích strach a beznaděj, touhu utéct spátky k tatínkovi a mamince do států.. Ta chuť si do jednoho z nich vystřellit nebo alespoň bodnout nožem byla prostě hmatatelná. Ale to muselo chvíli počkat, napřed vyždímat jejich rodiče a pak můžeme vesele bodat, střílet, škrtit, topit, zapalovat, omračovat, mlátit, věšet, způsobovat strach a bolest - prostě to všechno krásné, co k životu správného otrokáře patří a z čeho se může radovat.
Bohužel jeden z těch spratků americkejch utekl, ale alespoň jsem stačil odprásknout jeho bráchu před jeho očima.. Ó děkuji ti osude, že jsem mohl najít důvod jednoho z nich voddělat jak psa.
Nějakým zázrakem se vyhnul dešti našich střel a nesežrala ho džungle. Dříve než se tak stalo ho bohužel objevil ten brejlatej negr. Nějak ho dokázal postavit na nohy a ještě mu vykéroval ty kraviny na ruku.. Prej magie tomu říkaj, prej je to kouzlo, prej bude silnej a bude ho to chránit a s každou novou čmáranicí prý bude rychlejší, silnější, odolnější..!! Pche! Jason Brody, ten americkej klučík s vytepleným hláskem. Ten určitě.
Bohužel se tak opravdu stalo. Vykuchal půl džungle jen aby měl víc peněz, střeliva a vetší krosnu na ukradený věcy vod mrtvol. Vyplenil značnou část naší flóry ve snaze necítit bolest, vyléčit zranění, nebo bez postihu řádit jako smyslů zbavený. A když už kytky došly, tak si kulky vydloubával kudlou nebo kombinačkama a různě se fašoval do izolep a obvazů. Fakt tvrďák.
Z počátku jsme ztratili jen pár stanovišť, několik mrtvých, to se dá přejít. Ale postupem času tenhle Jason s teplým hláskem začal osvobozovat většinu našeho území. Dělal to ještě k tomu tak chytře, že vylezl na vaysílací věž v dané oblasti, aby zničil naše blokování a pěkně se tak rozhlídl po okolí kde co je ukryto a zajímavýho.. Pak si to ještě vesele slaní jak kdyby se nechumelilo.. Prozkoumával každičkou část MÉHO ostrova, jeskyně, tajné skrýše, sbíral cenné relikvie, dopisy mrtvých - a to vše toho zmetka americkýho jen posilovalo.. Měl tolik volného pohybu a možnost si vybrat místo kam oko dohlídne až běda. Jednoho by to mohlo zmást a nudit, ale ne tak Jasona. Byl veden halucinacemi a tím negrem až příliš důsledně. Dokonce jen tak ze sportu zabíjel dle ztradice kudlou mé nejlepší velitele.. Svině.
Zničil naši největší plantáž na marjánku.. Kyby si řekl, tak mu toho džointa dám, není problém, ale ne tak on!! On ne, on se musí mstít a ještě si k tomu pouští raggae písničky a má z toho radost jak to pěkně hoří.. Svině.
A jak odpravil celou moou armádu? Stačí si jen vybrat.. Dělal to nožem, samopaly, útočnými puškami, granátomety, plamenomety (můj oblíbený), granáty, molotovy, minami. Občas celou oblast vyčistil bez odhalení sniperkou s tlumičem.. Ani poplach nikdo nestihl spustit. Dabl svině.
Pak ho povolá má sexy šílená sestra a dá mu ještě více síly i kuráže, ale naštěstí se v ní naše rodinná povaha nezapře a chtěla pěkně podříznou ty jeho kamarádíčky, hehe... Aspoň něco máme společné. Ještě že ji ten negr brejlatej tak pěkně sejmul, to se musí nechat... Ještě mě pěkně nasral ten zhoubovanej dědek co má barák na kopci, doufal jsem, že mu dá řádnou dávku aby hošánek skapal, ale bohužel ty svý haluze ukočíroval. Letos mám prostě smůlu.
Nejen že ve finále svinsky voddělal mě tím starým rezavým kinžálem ikdyž byl v totální halucinaci, ale ještě si to napochodoval k Hoyttovi na základnu a tam ho sejmul jak kdyby se nechumelilo u partičky pokru.. Fakt pohoda, ani Hoyttovi se letos nedaří koukám... To mu ještě pomáhal ten nácek co vypadá jak tapeta, ale dostal co si zasloužil - jak zaseješ, tak sklidíš..... Bohužel organizace v prdeli, naši gaunerští žoldáci stojí za kulový, blbci s molotovama si nabíhají na mušku, no prostě je to bordel.. Navíc se všude po ostrovech válí pěkný funkční káry, drahý skůtry a čluny s kulometem a von si to bere jak se mu zachce... Připadá mi, jak kdyby mu tuhle krvavou jízdu pěkně poctivě nekdo nachystal a dokonce nic nepodělal a navíc tomu dal konečně nějaký koule a hromadu zábavy na desítky hodin. Věřím, že se ten zmrd Jason královsky bavil celou dobu a nenašel ve svém terorizování naší milované otrokářské organizace větších zádrhelů a chyb. Věřím, že je tenhle madr fakr pěkně spokojenej a hodnotí to jednoznačně jako jízdu roku, protože nic asi letos nebylo líp vycajchnováno a zábavnějšího než tahle masová série vražd mých milovaných otrokářských bratrů a demolicí totálně všeho, co zdemolovat nebo alespoň zapálit jde.

S pozdravem ze záhrobí Váš Vaas.

Pro: Charaktery postav!!!!!, perfektní dabing, grafika, příběh, herní systém, hudba!!!!,

Proti: Teplý dabing Jasona

+16

Call of Duty: Modern Warfare 2

  • PC 70
Pozdě, ale přece.. Hru hraju od vydání, zejména MP.. Zkusil bych to v krátkosti, ale tady to zřejmě nepůjde.

Single Player:

Hozená rukavice prostřednictvím CoD4:MW byla zdvižena a se ctí švihnuta do obličeje svému předchůdci. Laťka byla prvním dílem nasazena velmi vysoko, ale nebojím se říci, že v kampani MW uspěl. Přibylo opět trochu více akčnosti, výbuchů, hluku, efektů a fakt-drsných-amerických hlášek... Návaznost "příběhu" je místy všelijaká, ale tady o ten příběh až tak nejde, tady jde o řežbu (CoD hraju jedině na nejtěžší obtížnost) a řežba to opět byla... Najdeme zde klasicky stealth a sniperské mise, nechybí letadlo, nově sněžný skůtr, noční mise, prostě klasická paleta MW universa. A jako vždy přibylo pár nových kousků do arsenálu. Délka kampaně 6 hodin zůstane předpokládám u CoD (bohužel nejen u CoD) už klasikou, nic co by mě překvapilo. Jednoduše MW1 byl neokoukaný nářez a MW2 je důstojným nástupcem.

SP hodnotím na 85%

Coop:

Nechybí kooperativní mise, avšak bohužel jen pro 2 hráče. Misí je opravdu dostatek a prodlužují tak herní dobu o opravdu hodnotný kus. Misi si hráč napřed musí projít sám a odemčít ji alespoň na první hvězdičku (čti na nejlehčí obtížnost) aby to mohl spustit i se svým bratrem ve zbrani, který ji musí mít odemčenou taktéž. Zde není co vytknout, jednoduše se zde prodlužuje herní doba z mizerných 6ti hodin na dvojnásobek.


Multiplayer:

Tady jsem pln rozporů. MW je klasicky návykový. Mapy nejsou špatné. Hráčů je dostatek. Spawnovací systém je dobrý a vyladěný, nikdy se mi nestalo, abych se spawnul oponentovi v zádech nebo naopak. Módů co si zahrát je snad 20, takže člověk si má z čeho vybrat, klasicky TDM, FFA, SaD, HC varianty všeho atd... Spostu věcí na odemykání, úpravu arzenálu a podobně.. Nebudu tu vzpomínat nešvary jako cheatery, roboty, terminátory a supermany - to je v každém MP. Celkem si nemám na co stěžovat, až na jednu velepodstatnou věc. Tou věcí je přátelé IW Net, na kterém celý MP stojí a padá.. Zde hlavně padá. Absence volitelných serverů je neodpustitelná hrubka. Opravdu tady je to uděláno pro analfabety, kteří jen zmáčknou "find game" a nějaký hypergeniální IW MEGA BLB COMPUTER rozhodne kam tě připojí. Jestli do rozběhlé hry, která skončí za 3 vteřiny, nebo vůbec do žádné, nebo zhodnotí, že budeš čekat 3 minuty na rozhodnutí serveru (nemožnost odpojit se manuálně, ale jen tupě zírat na zaseklou obrazovku). Anžto klasicky nevydržíš hrát se stejnou skupinou lidí více než 2-3 mapy, protože IW MEGA BLB COMPUTER se nějak záhadně rozhodl půlku tvého týmu kiknout a ten zbytek připojit do úplně jiné hry s jinými protihráči., kde už není místo pro zbytek týmu. logicky z toho vyplývá, že týmové hraní ve skupině je zcela vyloučeno. Opravdu OJEDINĚLE se zadaří dát dvě mapy po sobě beze změny hráčů. Ale to je náhoda... A to je myslím přátelé jedna ze zásadních esencí dobrého MP - vytvořit vlastní bandu a s tou to pařit po netu, no ne? WOW, to jsme prostě ještě neviděli, opravdová sprasenost a za tohle oba palce dolů a velký americký BŮŮŮŮŮŮŮ k tomu!!!!

MP hodnotím 60% kvůli zprasenosti, jinak je velice zábavný a svižný.

Celková zábavnost MW je opět zde, celkově MW nepřekonává svého předchůdce, ale je jeho velice důstojným nástupcem, který se nemá za co stydět, ba naopak.

Pro: Vylepšení enginu po všech stránkách, klasická řežba

Proti: IW Net, dále IW Net, myslím, že IW Net a ještě nesmím zapomenout na IW Net

+15

Mass Effect 3

  • PC 85
Předvčírem jsem završil tuhle třídílnou vesmírnou ságu, tak to teda okomentujem.. Opět jen v krátkosti, vy už jste klasicky všechno vyžvanili předemnou..


Hned ze startu hry mě zamrzel hyperrychlý přílet Reaperů na naši matičku Zemi, anóbrž započetí galaktického holokaustu. Trochu by se to dalo rozvést, přišlo mi to prostě trochu křečovitý a násilný..

Příběh nám konečně vygradoval do velkého finále, musím říct, že mě poutal po celou dobu hraní (myslím 28 hodin). V podstatě hra nemá hluchého místa, jede na stejné notě celou dobu. Nepovinné mise jsou/nejsou příběhově důležité, záleží jak se na to podíváte. Sice jsem prošmejdil co se dalo a nasbíral milion jednotek, ale ve výsledku by se to určitě neprojevilo, pokud bych teda nešel do hlavní bitky "nepřipraven" (což si myslím, že by mě hra stejně nepustila).


Nebudeme si nic nalhávat přátelé, třetí díl je kopie toho druhého a ten druhý je kopií toho prvního. Samozřejmě s menšími kosmetickými i herními úpravami. V ME jde zejména o příběh, takže to vůbec nevadí, ba právě naopak jsem rád, že se hra v zásadě nezměnila. Proto komentovat herní mechanismy, dialogy, charaktery, bojový systém, "RPG" systém a vesmír nemá moc smysl, pokud jste četli předchozí komentáře k prvnímu a druhému dílu.

Co samozřejmě vyzdvihnu jsou dobré zvukové efekty, ale rozhodně poplivu celkové lajdácké komplexní nazvučení, kdy se zvuky rázem useknou, hudba taktéž, něco je potlačeno do pozadí, ikdyž je ten raketoplán přímo předemnou (pro hnidopichy - není to mými sluchátky VS. nastavení zvuku apod.) Samovolně tak hra působí hrozně kostrbatě jako C3PO ze Star Wars, zejména v kombinaci s někdy velice úsměvnými "akčními" animacemi v enginu. Připadalo mi to, jako by je dělali dva lidé zároveň na střídačku, protože po trapných "rádoby akčních" scénách to vystřídá parádní podívaná.

Nenechte se zmást chladným komentářem, já se opravdu dobře bavil celou dobu a byl jsem zvědavej jak to dopadne - čekám na to už od prvního dílu. Tak nějak jsem předpokládal, že můj milovaný komandér pojde nevyhnutelně bídnou smrtí a obětuje se pro Lidstvo.. Ale kdo ne. :-) Trochu toho patosu na závěr nesmí chybět.. Jsem spokojen, dám si dva roky odklad a zahraju to všechno po sobě od prvního dílu.


Multiplayer nehraju, takže nemohu hodnotit, Gears Of War v jiném balení mě opravdu neláká.

Pro: Vylepšená grafika a zvukové efekty, renderované filmečky, ukončení celé ságy.

Proti: Celkový zvuk, občas animace

+8 +10 −2

Metro 2033

  • PC 90
Hru zrovna hraju podruhé, takže ten koment napsat musím, ikdyž nevím, co už po všech těch komentářích novýho napsat, vy už jste tu všechno řekli, hovada... Takže opět jen krátce, ať se neunavujem hned po ránu...

Sledoval jsem hru ostřížím okem indiána hledajíc kouřové signály svých bratrů, nenechal jsem si ujít žádný trailer ani video z hraní. Jedna z mála her, které jsem si napřed nestáhl, ale rovnou bez ptaní koupil. Tož dobře jsem udělal.

Vyzdvihnu klady hry, což je v první řadě atmosféra, která klasicky tekla z monitoru - tak jak to naši východní sousedé umí. Skoro jsem nasadil parohy milovanýmu Stalkerovi, ale krále je těžko sesadit z trůnu... To se týká i grafiky a zvuků, je vidět práce lidí z GSC díky jejich 4A Enginu, kterej je tady naleštěnej jak diamant ve výstřihu djevočky Světlany. Dále level design opět na špičkové úrovní (Karasman bude jistě souhlasit :-) ), všechny ty detaily od nejposlednější skleničky až po mapy a plakáty, harampádí, hadry, lampy, špinavý nádobí, prostě všechno....

Prostředí mertra je krásně lineární a udržuje neustále tu tísnivou atmosféru.. U Stalkera se to povedlo i v úplně otevřených prostranstvích (což je neuvěřitelný a nevídaný úspěch), jelikož sis připadal jak Robinson - vhozen do ale zasrané situace s trapnou pistolkou a letní blůzkou a dělej jak umíš kemo.... Tady tě hra vede lineárním klasickým způsobem, ale není tomu prostě co vytknout. Post-apo příběh je zase trošičku něco nového a jsem hodně zvědavej na dvojku, která má vyjít tenhle rok..... Navzdory prostorám metra jsou lokace rozmanité. Vždy se vyplatí někde šmejdit, odbočit na chvilku z hlavní trasy a prozkoumat tu uličku za rohem, vždy se tam něco najde... Někdy jen banda mutantů jak se cpe mrtvolou nebo vajglama ze země (furt lepší než z pisoáru, kterej uklizečka rok neumyla - všichni to známe jak se pak španě zapalujou), jo ale holt to už je osud..

Obchodování zde taky nechybí, jako platidlo náboje je dobrej a hlavně taky logickej nápad. Nakupoval jsem jen náboje potřebných druhů a filtry do masky, lékárny, jinak jsem nic moc nepotřeboval..

Zbraní bylo docela dostatek, to nabíjení pomocí vzduchu je taky parádní.. Samozřejmě, že to nasírá celou dobu hraní, když potřebuješ někoho rychle sundat a bouchačka jen tak "hlesne", ale to je to, co zase udělá ten kus atmosféry. Boje s lidmi byli naprosto perfektní, už dlouho mě takhle nebavilo opatrně čistit lokace. Nepřátelé jsou většinou špatně vidět, páč osvětlení v metru stojí za kulový, stejně nejlíp je vymlátit všechna světla a hrajem...

Ještě teda ty zápory, kterej je vlastně jen jeden. Mutanti. Já nevím co s tím maj ti rusáci a ukrajinci furt za problém. Vybylancovat odolnost těch kreatur je pro ně asi kardinální problém. Zbraně na lidi účinkujou tak nějak dle předpokladu.. Ale na mutanty seš úplně vedle. Podělaným koltem dáš 2 hedky a je po sviňákovi, ale pokud na to vezmeš brokovnici a chceš ze 3ří centimetrů jeho mozkem vymalovat strop surrealistickými vzory, tak ouha, musíš dát taky dvě rány.. WotFAK? To se prostě klasicky nepovedlo a je to škoda. Prostě jen trochu zabalancovat na odolnosti by to chtělo, nic víc...

Celkový dojem ze hry je parádní, fakt se to povedlo a je to jedna z mála her, kde vývojáři jenom blbě nekecali a nehypovali, ale fakt na tom zamakali. Délka hry je dobrá, žádný významější bugy si mě nanašly, takže já jsem moc spokojenej a těším se na dvojku, která tu bude co nevidět......

Pro: Grafika, příběh, frakce, zvuky, logičnost, LEVEL DESIGN!!!!, neslibování nesplnitelného od vývojářů.

Proti: Ty svině mutantský odolný jak kráva.

+19 +20 −1

Battlefield 3

  • PC 95
Bylo toho napsáno již mnoho předemnou, proto to skusím zkrátit a neinklinovat ke srovnávání s MW3 (jakožto Battlefield dává MW3 přímou kopačku do koulí na všech frontách, to je bez debat)

Singleplayer:

Ačkoliv je hra primárně zaměřena na MP, tak kampaň zdaleka přechcává veškerou konkurenci v žánru bojových akcí. Vyprávění příběhu je velmi dobré, herci to "zahráli" a nadabovali naprosto luxusně! Hon za zmiznutou atomovkou je už docela klasika, ale o něco tam jít musí. Mise jsou rozmanité, hráč okusí většinu toho, co BF nabízí.. Pokud to budu brát jako tréning na MP, tak se povedl až neskutečně. Pokud to budu brát jako SP s příběhem, tak si BF3 jednoduše vytírá zadek se všemi dnešními FPS.

Celkově:

O grafice se nemá cenu bavit, to je konec plesu (čti na posrání, nic lepšího není). Efekty světla, kouře, výbuchů a kulek odrážejících se od země počínaje, přes neskutečnou oblohu a mimikou obličejů konče, která je nenucená a přirozená a dokonce hluchoněmý hráč si taky příde na své, páč huba se otvírá opravdu podle dabingu anžto můžeš klidně odezírat ze rtů. Dialogy jsou naprosto přirozené, žádný akční americký hovna, který blijou všude a všichni, nezáleží jestli film, nebo hra. Ale co dělá opravdové GRÓ Battlefieldu jsou pánové a dámy zvuky. Zvuky ulice, vozidel, letadel, moře, ozvěn dle velikosti prostoru a v neposlední řadě zvuk střelby.. No prostě hustota, za to bych jim dal Oskara nebo nevim něco podobnýho. I hlášky v MP když mě někdo sundá, tak mě ještě vyfakuje, no prostě nádhera. Dále fyzika, která je dotažená opravdu daleko, zničitelnost prostředí je parádní. Všechno lítá, tříští se, opadává, demoluje. Velmi povedené.


Multiplayer:

Poprvé v životě jsem okusil ten opěvovaný masivní MP a´la Battlefield. Hmm, pan šéfkuchař zatraceně dobře věděl co hodlá uklohnit a chuťově, ba ani velikostí porce není menu co vytknout.. Bál jsem se zmatku v tak velikých mapách, ale to tady vůbec není, mapy jsou myslím velmi dobře designované a je tu místo pro taktiku a týmovou hru. Klany (čety) tady mají konečně opravdové uplatnění, profese taktéž. Když se sejde dobrá parta lidí tak to musí být krasojízda. Samozřejmě jsem na začátku dostával hroznou čočku, tak jsem se krčil někde v koutku jako kunda, ale už jsem sniperku vystřídal za brokovnici nebo karabinu a jdu do toho prsama, nemá cenu to lechtat. Ještě jsem ani nevyzkoušel všechny mapy, takže mě omluvte...

Pro: Uvěřitelnost, zvuky, charaktery postav, grafická stránka, dabing

Proti: Trávím u toho moc času.

+27 +30 −3

Call of Duty: Modern Warfare 3

  • PC 65
Bylo toho napsáno předemnou již mnoho, proto jen krátce.

Singleplayer:

Slabší než MW2, ikdyž se tvůrci oprvadu snažili. Docela povedený, sice jsme již vše 100 1000x viděli už jinde, ale budiž. SP je docela zběsilý, někdy až tak, že nemůžete najít kliku vod kópelky (čti na posrání). Klasická doba hraní COD "6 hodin a zdarec" mě nepřekvapila. Herní příběh = 0, ale to jsme také čekali. Jednoduše z toho vyplývá, že tento žánr je už ohryzanej až na kost a už zde prostě není co vymýšlet, leda zlepšit grafiku a zvuky. No zvuky zbraní taky kapitola sama pro sebe, radši nemluvit.

Verdikt: To je asi jak když pícháš jednu a tu stejnou babu 15 let. No nepřestane tě to bavit?

Multiplayer:

No nevím jak to vidíte vy přátelé, ale tuhle kopii kopie jsem si fakt nemusel kupovat. To je jak když tu babu vyměníš za její mladší dvojče. O nesmyslném spawnování mé postavy uprostřed hloučku nepřátel ani nemluvě, bohužel to není nic vyjmečného, ale stává se to spíše pravidlem. Nebo spawny do zad nepřátel, které kuchnete jak rybu během 3 vteřin mě opravdu nebere. Tímto spawnovacím "nesystémem" se vytrácí týmová hra a všichni jen splašeně běhají a kuchají, hážou co je po ruce, střílejí přes 18 typů jednoho zaměřovače, dostávají 80% headshotů zezadu a ani ten nejrychlejší přebíječ profesionál nevychytá svou rychlostí právě se spawnujícího týpka v zádech, kterej ho má už na půl vykostěnýho. Prostě zhovadilost. COD nikdy nebyl vyloženě o taktice a rozvaze, ale tohle už je moc.

Verdikt:
Jdu si najít jinou píchačku a budu doufat, že nemá dvojče.

Pro: Vypíchni si z komentu co je libo.

Proti: Nastejno.

+16

Singularity

  • PC 95
Jak již bylo několikrát řečeno, Singularity kopíruje spoustu her jako je Stalker, CoD4, Cryostasis, Fear, Bioshock, Woldenstein, Dead Space, Metro 2033 (spíš náhoda, vznikaly současně) a určitě spoustu dalších. A dělá to prachsprostě na každém kroku a naprosto očividně. A rozhodně schválně. Neoceňuji zde kopírování, ale cit, jak je to zde zakomponováno a podáváno, perfektně připravená jízda pro hráče. Kdo nehrál výše zmíněné hry, tak se ochudil o spoustu zábavy.. Já se u toho hrozně nasmál díky odkazům do jiných her. Navzdory tomu má Singularity stále svou osobytost a tvář. Je to koridorovka jako prase, ale nejsem ten ortodoxní "chcimítvevšemvolnost" hráč, takže pohoda. Příběh je docela dobrý, až na pár nejasností jak již zmiňoval kolega Garret níže.Hudební doprovod a zvuková stránka hry je na 120%, neskutečně povedené.Leveldesign vynikající, smysl pro detail není až takový, jako u východních sousedů, ale přibližuje se tomu docela dobře.Grafika mě v úvodu hry docela konsternovala, ale pak jsem vypl bloom a DOF a vypadalo to 2x lépe a byl jsem s touto stránkou naprosto spokojen. Industriální socialistická archytektura na mě dělala dobrý dojem, včetně všech obřích strojů, přístrojů, hýblátek a udělátek.

Od Singularity jsem moc nečekal, asi proto jsem byl nakonec tak nadšený. Je plný dobrých nápadů, ikdyž né třeba vlastních, ale Singularity se tím nijak netají, spíš naopak. Pro mne jednoznačně hra roku, protože v zábavnosti ji letost nepřekonalo nic. A hra má především bavit, že?

Pro: Krásně očividné obšlehnutí nápadů z jiných her, výborný zvuk a hudba, leveldesign, zábavnost a hratelnost.

Proti: Koridorovost

+23

S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat

  • PC 85
Musím říct, že na CoP jsem se těšil hodně. Po notném ochladnutí z Clear Sky jsem na nový díl koukal tak trochu skrz prsty. Bohužel se ukázalo, že někdy ne nadarmo.


Herní svět:
Level designu se opět nemá co vytýkat, hoši z GSC opravdu umí, je to jejich parketa a nejsilnější stránka světa Stalkera. Lokace jsou sice tři, ale dohání to rozlohou, svět je velký. Takže moje oblíbené bloumání Zónou probíhalo neustále, prošmejdil jsem co se dalo. Bohužel na to, jak je mapa obrovská, tak je tu mnohem méně zajímavých míst než v předchozích dílech. Ikdyž pár lahůdek se tu rozhodně našlo.
Podzemí stálo za to.. Prypiať mě sklamala jen tím, že vpodstatě do všech domů se nešlo dostat, což je velká škoda, mohl jsem prozkoumávat Zónu ještě o nějaký ten čas déle. Jinak podvečer v Prypiati je opravdu hrůzné místo, myslím že jistě souhlasíte.

Herní systém:
Konečně výborně zvládnutá věc, vše funguje parádně. Honba za sadami nářadí na vylepšování zbroje je velice povedená a hlavně se to velmi vyplácí. Strom upgradů je vyřešen na jedničku, volitelnost maličkostí vylepšujících zbraně jen vítám. Lovení artefaktů taky parádní, stejně jako v CS.. Vůbec artefakty v celém Stalkerském univerzu byly perfektní nápad.
Bugů je zde minimum, akorát pár na zasmání, ale nic co by brzdilo hraní.

Souboje:
Jaké souboje?? Kam se sakra poděly? Atmosféra a tvrdé souboje dělaly ze Stalkera to, čím je a proč jsem si ho tolik zamiloval. S láskou vzpomínám na SoCh, kde bych tuhé přestřelky v životě nespočítal, ale tady si vzpomenu snad na každou, jelikož by mi na to stačilo deset prstů. V tomto případě je Zóna zábavní park s vytrínami, kde si na věci nemůžete šáhnout. Nepřátel markantně ubylo, bandyti se mírumilovně procházejí Zónou, kochajíc se krajinou, nebo já nevím co. Zbraně sice mají všichni, ale používají se jen málokdy, a to převážně jen na mutanty.. Obrovské sklamání a Stalker je bez toho jen procházka krásným, ale bezpečným parkem. Prázdným parkem.
Mutanti jsou neobyčejně odolní, ale aspoň nějaká výzva, když už nemůžu střílet do lidí/zombie/bynditů/vojáků.

Příběh:
Po úvodním "intru" (nechtějte mě rozesmát) jsem teleportován hrou přímo na pole a v plné polní. Super, takže postupné vydobývání zbraní odpadá, fakt nadšen. Alespoň toto kompenzuje systém upgradů, bez vylepšení jsou flinty v podstatě na nic.
Posunování v příběhu "cut scénami" (nechtějte mě opět rozesmát), nebo nevím jak to nazvat je vyložená tragedie. Zde se přesně ukázalo, jak GSC dokáže svinsky odfláknout práci. Vzpomínáte na vyšperkované a hyper kvalitní filmečky ze SoCh? Teď to srovnejte s touto žumpou a budete zvracet. Určité příběhové scény byly i předtím udělány v enginu, ale takto sprasené jsem neviděl snad nikdy. Kostrbaté, dabing (ruský samozřejmě) je bez špetky intonace a zájmu.. Prostě humus. A konečné "outro" a celý závěr Stalkerské trilogie (to už se nesměju, ale pláču) je opravdová perla..
Zápletka s vrtulníky je sice zajímavá, ale o celkovém příběhu vlastně nic neříkající, moc nás to neposunulo. No aspoň jsme se konečně setkali tváří v tvář se Strelokem.... Na 5 minut. :-)) Nezlobte se, ale kvůli příběhu hraju hry. Takže se nedivte, že mě tohle prostě nebetyčně sere.

Grafika:
Místy neskutečně hnusná a odfláknutá (horší než v SoCh), ale místy (většinou) dechberoucí a vydetailovaná, až se tomu nechce věřit. Interiéry i exteriéry se hrozně povedly, mají na to prostě hoši cit.

Atmosféra:
Největší deviza Stalkera, která chytne a nepustí ani na minutu, doslova. Hudba perfektní, zvuky taky. Méně prší, méně bouřek, škoda. Noci černé jak vix, to mě atmosféra tekla přímo z monitoru, prostě parádní.

Shrnu to:
Komentář zní velice negativně, ale já se opět královsky bavil, ikdyž nebylo co střílet a o boji o přežití se zde nemá cenu ani bavit. Bavilo mě vše prozkoumávat, prostě být zase S.T.A.L.K.E.R. a užil jsem si každý okamžik hry, kde nebylo v podstatě hluchých míst.

Číslo jedna pro mě rozhodně zůstává Shadow of Chernobyl, kde bylo sice tisíc bugů, ale kde boj o přežití ve vražedném prostředí nabýval přímo hmatatelných tvarů.

Pro: Atmosféra, zvuk, grafika, technické doladění, RPG systém zbraní a artefaktů.

Proti: Příběh, málo soubojů, příběh a málem bych zapomněl na příběh.

+16

F.E.A.R. 2: Project Origin

  • PC 90
F.E.A.R. je jedna z mých nejoblíbenějších her, proto jsem na regulérní druhý díl čekal s netrpělivostí dítěte u vánočního stromku..

Dáreček jsem si rozbalil a instalací jsem byl "mírně" konsternován (neměl jsem zatím zkušenost se službou Steam). Ale čert to vem, pojďme na hru samotnou.

Příběh:
Krásně se nám tu rozvíjí původní příběh, první díl byl vlastně jen takové malé nakousnutí problému kolosálního rozsahu. Chvílemi by se člověk mohl ztratit v názvech projektů jako je Origin, Harbinger apod., ale vše do sebe zapadá dobře. Příběh se mi prostě líbil a zaujal mě. Opět podáván kuse, zprávami, které do sebe zapadávají postupně (pomocí telefonů to bylo ale stylovější)..Nic převratného se nekoná, ale to jsem ani nečekal, naprostá spokojenost.

Level design:
Standardní tunel-a to je pravý F.E.A.R.!! Je rozmanitější, více krabic :-)),venkovní lokace jsou výborné. Naprosto si nemohu stěžovat, naopak. Vývojáři si dali více záležet a přitom zachovali původní "look" hry.

Grafika:
Původní "starý" engine je tu opravdu znát, ale je samozřejmě vyladěn a optimalizován. Hra šlape naprosto na jedničku i s nejjvyšším nastavením. Bohužel mi dost vadí dnešní výstřelky moderní doby jako je HDR, Bloom apod. První díl se mi opravdu graficky líbil více, jelikož obraz byl jednoduše ostrý a čistý, tady je to prohnáno filtry i bez zapínání nějakých efektů, takže prostě obraz není ostrý. Při bojích v Mechovi je obraz ještě 2x horší. Rozmazání obrazu při otáčení apod. vítám, to se mi líbí. Osobně by mi vůbec nevadilo, kdyby grafika zůstala úplně stejná jako ve F.E.A.R..

Fyzika:
Opět spokojenost, všechno lítá, rozbíjí se, sloupy se rozpadají, těla se čtvrtí, ruce nohy lítají, krása.:-))

Zvuk:
Stejný "sound" jako v jedničce, což je z mého pohledu jedině dobře. Zvuky ostré, nervy drásající, zvuk zbraní ale poněkud slabší.. Jinak naprostá spokojenost.

Zbraně:
Standardní výbava dnešních FPS. Už to ale nebyl ten hukot co v jedničce, pistolí počínaje, pulzní puškou konče. Viz odstavec zvuk a hratelnost. Škoda...

Hratelnost:
Co mi bije do očí je nový interface. Brýle, které polopatě ukazují v barevných rámečcích zbraně, lékárničky apod. si mohli klidně odpustit, nejsem analfabet. Při zpomalení času se vojáci rozsvítí jak neonová reklama (čímž se pro mě paradoxně stávali hůře viditelnými).. Nad tím jen kroutím hlavou...absence výklonů je podle mě hrubka a neodpustitelná chyba u FPS hry stylu F.E.A.R. Použil bych je asi tak milionkrát, zejména na nejvyšší obtížnost... Nemám slov.(že by na to nebyli na joypadech příslušná tlačítka?). První díl měl jednu obrovskou devizu oproti jiným FPS, a to je pocit ze střelby. Tady se nám tak nějak napůl vytratil, ne úplně, ale dost.. Baterka už nikdy nezhasíná, škoda..

Atmosféra:
Super!! Infarktové situace jsou už lépe předvídatelné, ale někdy taky ne.:-)) Opět jsem si zažil mnoho "skvělých" momentů. Halucinace na jedničku. Tohle se povedlo.. Alma je mimochodem pěkná svině.:-))

Celkově:
Je to výborná hra. Zbytečně vyumělkovaná a ne tak syrová jako první díl, ale i přes první rozčarování a drobné nedostatky (změny) jsem se královsky bavil, moje očekávání bylo naplněno. Délka hry je bohužel kapitola sama pro sebe. Ale svých peněz rozhodně nelituji, škoda že není více takových her...

Pro: Atmosféra, příběh, zvuk, otevřený konec.

Proti: Vyumělkovaná grafika, zbraně a dnes už klasicky délka hry..

+15 +16 −1

The Regiment

  • PC --
Hru jsem si přidal, tak ji taky okomentuju.. I když moc toho zase říci nemohu.

The Regiment je prostě tak těžká hra, že je nehratelná. Grafika je velmi krásná, ale taky náročná na HW. Tutorialová mise, ikdyž na nejlehčí obtížnost se mi prostě nepodařila plnit. Jde o to, vejít do místnosti, postavit se na určité místo a odtud namířit nenabytou zbraň na terče a zařvat (zmáčknout) "clear". Nic moc složitého, ale na celou operaci máte asi 4 vteřiny. Po 12tém opakování jsem splnil na 76% a mohl jsem pokračovat. Opět první místnost-"clear", doběhnout do další místnosti, namířit, "clear". Dostal jsem se takto do 4. místnosti, dál to prostě nejde. Zkoušel jsem to tak 60x? Ok, pustil jsem si tedy první misi. K baráku to bylo 100m, na celou akci limit 1,26 minuty. Po doběhnutí k baráku přímou cestou zbývá na samotné vyčištění asi 20sec!!!! Barák má přízemí a první patro... No taky jsem nesplnil...

Toť můj zážitek ze hry The Regiment. Kdo se dostal přes tutoriál, dám mu kilo!! 'Zkoušelo nás to 5, nikdo to nezvládl..:-)) Hru jinak nehodnotím čísly, prostě nevím do dnes, jaká ta hra vlastně je..

Pro: Grafika, modely zbraní.

Proti: NEUVĚŘITELNÁ OBTÍŽNOST..

+3

Kane & Lynch: Dead Men

  • PC 65
Na Kana and Lynche jsem byl docela hodně zvědav, protože to vypadalo více než slibně. Hrát za totálně zvrhlého vyšinutého záporáka se často nepoštěstí.

První dojmy jsou po grafické stránce dost otřesné. Na hru z roku 2007 bych to teda rozhodně netypoval, už takový F.E.A.R. z r.2005 vypadá DALEKO líp!! Vše je ploché, pastelové, bez stínů, je to škoda..... Zvuk se na druhou stranu velice povedl, jak hudba tak efekty. Hlasy postav- Lynch je vynikající, Kane ale teda nic moc, k jeho vzhledu mi ten hlas absolutně nesedí, ani jeho "charakterní" povaha. Zato Lynch je ultra pako a má můj obdiv, fakt hustej týpek. S těma brejlama je neuvěřitelně stylovej a prostě je to totální magor a to se mi líbí. Jinak ty další charaktery nestály za nic (dcera, manželka, Carlos atd.). Původně jsem si totiž myslel, že oba budou totální psychaři a budou se předhánět ve zvrhlostech a sprosťárnách, což se mi nesplnilo...Nejsem žádnej zvrhlík a nepotřebuju vidět strop vymalovaný něčím mozkem, ale tohle bych třeba ve hře někdy rád viděl, fakt "hrdiny" bez zábran a bez charakteru, mohla to být větší sranda. Jinak rozhovory jsou místy luxusní-třeba situace v Japonským parku, kde jeden telefonuje a druhej mezitím odkrágluje rukojmí, no to jsem brečel smíchy..:-))Gameplay je prostě 3rd person a to je asi vše, co k tomu můžu říct. Krytí není nijak moc dobře zvládnuté, postava se nalepuje na objekty jak se jí zachce a ne jak chci já, ale dá se zvyknout. Zbraní je dost málo, to mě zamrzelo. Nábojů je fůra. co se ale na hře zvlášť povedlo, je level design, nebo lépe řečeno prostředí. Samozřejmě jako všem mi nejvíce zůstane v paměti situace na diskotéce, to je jasné a fakt nic podobného jsem nikdy ve hře neviděl. Jiné lokace jsou sice přísně lineární, ale nejsme ve Stalkerovi, to mě absolutně nevadí. Japonský park taky super.. Velké mínus si hra odnáší za délku hry. 6 hodin? Maximálně, fakt jsem to projel za jediné odpoledne, což se mi asi ještě nestalo... A to nejsem rychlohráč, fakt škoda. Ale lepší krátká intenzivní hra, než protahovaná nuda, ne?

Nebýt herního sucha a čekání na F.E.A.R.2 a Cryostasis, tak bych hru zabalil asi po hodině hraní. Nenabízí naprosto nic neobvyklého (vyjma boje na diskotéce), příběh mě nezaujal jak bych si přál, takže jsem hru projel s menším odstupem. Průměrná hra, která měla v mých očích obrovský "zvrhlý" potenciál. Ale rozhodně neurazila a v době nudy pobavila, což je její účel.

Pro: Zvuky, dialogy, sprosťárny, Lynch, diskotéka.

Proti: Grafika, plytkost příběhu, mlý arzenál, krátká herní doba..

+8 +9 −1

Fallout 3

  • PC 85
Ó ten kontroverzní Fallout3, toliko komunitou opovrhovaný, zbytkem velmi kladně příjímaný. Já, jakožto člověk Falloutem (i Oblivionem) nepolíbený, hodnotím F3 takto:

Příběh:
Vynikající. Svět po atomové válce si představuji jinak, ale každý máme svou vizi a tahle je více než výborná. Příběh si hráč může v mezích vytvářet a korigovat dle svého uvážení, a to považuji za obrovské plus. Důkazem toho je již narození se ve Vaultu a volba pohlaví-což mě mimořádně kladně překvapilo, prostě to bylo skvěle stylově udělané. Seznámení se s Vaultem, otcem, bojovým systémem, se světem. Jsou zde zvraty, nečekané situace a množství příběhových i nedůležitých postav. Postupem hry příběh začíná gradovat, spousty věcí se vyjasňují. Finále se dle mého povedlo na jedničku- umřel jsem.:-))

Bojový systém:
Nemám k němu výhrad, je to něco úplně nového (pro mně). Hrál jsem z 1st. pohledu a jsem rád, že F3 nezklouzl do prachsprosté střílečky (jako že je mám rád) a W.A.T.S. se prostě musel používat. Na začátku jsem se používání WATS vyhýbal, ale když jsem ze dvou metrů samopalem netrefil ani dvéře od chlíva, tak to prostě ani jinak nešlo. S perkem "Tajemný Cizinec" to už pak byla jízda. Ale to bylo až ke konci a tam se to opravdu hodilo, nepřátel mnoho a frenetičnost bojů nabývá na obrátkách. Animace občas zazlobila, když se kamera natočila jinam, ale o tom až níže. Toto považuji za velký klad hry, opět zvedám palec.

NPC:
Nemastné neslané. Zaprvé jsou použity asi 4 šablony typů postav=vousáč, mlaďoch, baba bloncka, baba bruneta. Málem bych zapomněl na 2 šablony dětské=holka, kluk.. Všichni se podobají, jako by byli zjedné rodiny a to ať jste kdekoliv na mapě. Jedině snad pan Burke do tohoto profilu nezapadá, čest vyjímkám. Rozhovory ploché, čtené z papíru, bez špetky intonace a vcítění se do "role". Jedině Otec v podání Liama Neesona exceluje, opět čest vyjímkám. To považuji za hrubou chybu, protože na tom je vlastně RPG založeno. Tj. na zajímavých lidech a bytostech, které v daném světě potkáváte a které ho určují a dávají vám motivaci do plnění questů, neboli hraní. Velice nepovedené a je to největší chyba Falloutu 3, to jej degraduje na průměrnou hru. A tohle jistě komunita nedokáže mody a záplatami nijak ovlivnit.

Questy:
Plytké. Samozřejmě mě jako hráče ovlivňuje NPC, který mi danou věc zadává, pokud je to nezáživná kopie nějaké kopie s nezáživným okopírovaným hlasem, tak bohužel se nepoženu nadšeně přes celou mapu, abych kopii kopie vyřídil danou věc. Kromě vyhození Megatuny do luftu mě nic pořádně nenadchlo, bohužel, elán se nedostavoval. Opět v tom vidím velkou hrubku, myslím že RPG na tom doslova stojí a padá.. Tady bohužel padá....

Nepřátelé:
No tady si nepřítele můžete udělat z koho chcete, takže myslím tím ty základní. Je jich poměrně dost, za jetužžšího bych považoval Rozparovače. Vyplenit jejich doupě mi zabralo hodně času....:-))) Jinak síla všech je vyvážená, byl jsem v tomto směru velmi spokojen..

AI:
No tak tady už to tak slavné neni. V postatě se to omezuje na to, že nepřítel buď přešlapuje na teritoriu 4x4 metry (roboti), nebo jde střemhlav po vás. Jak zvířata a mutanti, tak i lidé. Ikdyž bylo nepřátel více, taktika z jejich strany pražádná..Divné, o ničem, ale jak jsem říkal, není to FPShooter, takže to třeba k žánru patří. Chtělo to prostě víc modelů chování, prostě více inteligence... Škoda.

Pipboy:
Humpolácký, nepřehledný, pro PC uživatele nepřívětivý. Zde odkaz z konzolí, děkujeme... Funkcí mnoho, výborný nápad(který nepřipisuji Bethesdě). Chce to trochu cviku, aby se v tom člověk vyznal a vše dostal takříkajíc "do ruky". Prostě výborná věcička.

Svět:
Obrovský!! Tam kam člověk dohlédne, tam si může i dojít. Ani se neopakují lokace a nic podobného (krom dungeonů) . Všude pěkně po svých, to je prostě moje a hrozně mě to bavilo chodit po zdevastované krajině. Velké plus za tohle.. Míst k nalzení a prozkoumávání je nespočet, taky proto činí moje herní doba 60+ hodin (nevím přesně), což jsem u SP hry nikdy nezažil. Ani jsem nestihl objevit úplně vše, tak 20% jsem neprošel.

Levelování:
Super věc tohle vylepšování. Nemohl jsem se dočkat každého stupínku, abych si vylepšil postavu, schopnosti a perky. Leč mělo to být pozvolnější a zdlouhavější, Level cap 20 se dostaví příliš brzy, za některé splněné úkoly je až nesmyslně moc bodů. Nebo udělat Level cap 50, ale to řeší komunita, takže čert to vem.... Jinak super, bavilo mě to.

Zbraně:
Velké množství-pro mě až zbytečně velké... Jinak pár opravdu hezkých a účinných kousků, čekal bych ale trochu jiný design na post apo hru, spíš nějaký splácaný haluzový zbraně, ne jednoduše AKáčko. Účinky na začátku zoufalé, ale postupem se to lepší, což byl záměr a povedl se... Opět povedené..

Grafika:
Je velice hezká a dobře mi koresponduje s daným prostředím. Existují lepší špičky, ale i mnohem horší, já byl nad míru spokojen. Hra mi nepadala, po vypnutí NODu se neškubala, nic se nedočítalo, nic se nesekalo.. Prostě pohodička, akorát lesklé silnice v zaprášeném světě mi přišli divné, ale čert to vem, východy a západy slunce krása... no až na to fázované nebe, kde se přidává postupně světlost když svítá a naopak, ale to jen tak z hnidopišství..:-)) Ale animace postav je havárka, fakt na to jsem koukal jako blázen. Humus.

Fyzika:
Žádná...

Level design:
Jednou jsem vyslovil, že Fallout 3 aspiruje na první místo mého pomyslného žebříčku her v oblasti level designu, tudíž útočil na Stalkera. No v žádném případě ho nepokořil, možná se mu trochu přiblížil, ale to je asi tak všechno. Něco tomu prostě chybí, nevím co to je... Možná absence nějakých opravdu pikantních míst... no fakt nevím.. Jinak moc fajn, líbilo se mi všude, opravdu povedené.


Hudba a zvuky:
Vynikající hudební doprovod, zejména úvodní skladba, opravdu z rukou mistra. Hudba se mi oposlouchala někdy kolem 40. hodiny hraní, což je silný úzpěch. Jinak zvuky docela ploché, chtělo to trochu podbarvit a nabasovat. Opět moje hnidopišství.

Celkově:
Mohlo by se zdát z mého komentáře, že zápory převažují nad klady, ale celkový dojem mám velice kladný. Navzdory všem "mouchám" se mi Fallout hrál dobře, opravdu CELOU dobu jsem se stále bavil a nesetkal jsem se s vyloženě hluchým místem. U takto dlouhé hry je to až neuvěřitelné a obdivuhodné..Ocenil bych jen hutnější atmosféru, ale asi bych chtěl moc.





Pro: Příběh, grafika, délka, rozloha, množství míst, levelování, perky, Liam Neeson.

Proti: NPC, chabé questy od chabých NPC, eng. dabing,AI, nulová fyzika.

+11 +16 −5