Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
fak

fak

Igy • 43 let • Brno (ČR - kraj Jihomoravský)

Komentář

Přejít na komentáře

S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat

  • PC 85
Musím říct, že na CoP jsem se těšil hodně. Po notném ochladnutí z Clear Sky jsem na nový díl koukal tak trochu skrz prsty. Bohužel se ukázalo, že někdy ne nadarmo.


Herní svět:
Level designu se opět nemá co vytýkat, hoši z GSC opravdu umí, je to jejich parketa a nejsilnější stránka světa Stalkera. Lokace jsou sice tři, ale dohání to rozlohou, svět je velký. Takže moje oblíbené bloumání Zónou probíhalo neustále, prošmejdil jsem co se dalo. Bohužel na to, jak je mapa obrovská, tak je tu mnohem méně zajímavých míst než v předchozích dílech. Ikdyž pár lahůdek se tu rozhodně našlo.
Podzemí stálo za to.. Prypiať mě sklamala jen tím, že vpodstatě do všech domů se nešlo dostat, což je velká škoda, mohl jsem prozkoumávat Zónu ještě o nějaký ten čas déle. Jinak podvečer v Prypiati je opravdu hrůzné místo, myslím že jistě souhlasíte.

Herní systém:
Konečně výborně zvládnutá věc, vše funguje parádně. Honba za sadami nářadí na vylepšování zbroje je velice povedená a hlavně se to velmi vyplácí. Strom upgradů je vyřešen na jedničku, volitelnost maličkostí vylepšujících zbraně jen vítám. Lovení artefaktů taky parádní, stejně jako v CS.. Vůbec artefakty v celém Stalkerském univerzu byly perfektní nápad.
Bugů je zde minimum, akorát pár na zasmání, ale nic co by brzdilo hraní.

Souboje:
Jaké souboje?? Kam se sakra poděly? Atmosféra a tvrdé souboje dělaly ze Stalkera to, čím je a proč jsem si ho tolik zamiloval. S láskou vzpomínám na SoCh, kde bych tuhé přestřelky v životě nespočítal, ale tady si vzpomenu snad na každou, jelikož by mi na to stačilo deset prstů. V tomto případě je Zóna zábavní park s vytrínami, kde si na věci nemůžete šáhnout. Nepřátel markantně ubylo, bandyti se mírumilovně procházejí Zónou, kochajíc se krajinou, nebo já nevím co. Zbraně sice mají všichni, ale používají se jen málokdy, a to převážně jen na mutanty.. Obrovské sklamání a Stalker je bez toho jen procházka krásným, ale bezpečným parkem. Prázdným parkem.
Mutanti jsou neobyčejně odolní, ale aspoň nějaká výzva, když už nemůžu střílet do lidí/zombie/bynditů/vojáků.

Příběh:
Po úvodním "intru" (nechtějte mě rozesmát) jsem teleportován hrou přímo na pole a v plné polní. Super, takže postupné vydobývání zbraní odpadá, fakt nadšen. Alespoň toto kompenzuje systém upgradů, bez vylepšení jsou flinty v podstatě na nic.
Posunování v příběhu "cut scénami" (nechtějte mě opět rozesmát), nebo nevím jak to nazvat je vyložená tragedie. Zde se přesně ukázalo, jak GSC dokáže svinsky odfláknout práci. Vzpomínáte na vyšperkované a hyper kvalitní filmečky ze SoCh? Teď to srovnejte s touto žumpou a budete zvracet. Určité příběhové scény byly i předtím udělány v enginu, ale takto sprasené jsem neviděl snad nikdy. Kostrbaté, dabing (ruský samozřejmě) je bez špetky intonace a zájmu.. Prostě humus. A konečné "outro" a celý závěr Stalkerské trilogie (to už se nesměju, ale pláču) je opravdová perla..
Zápletka s vrtulníky je sice zajímavá, ale o celkovém příběhu vlastně nic neříkající, moc nás to neposunulo. No aspoň jsme se konečně setkali tváří v tvář se Strelokem.... Na 5 minut. :-)) Nezlobte se, ale kvůli příběhu hraju hry. Takže se nedivte, že mě tohle prostě nebetyčně sere.

Grafika:
Místy neskutečně hnusná a odfláknutá (horší než v SoCh), ale místy (většinou) dechberoucí a vydetailovaná, až se tomu nechce věřit. Interiéry i exteriéry se hrozně povedly, mají na to prostě hoši cit.

Atmosféra:
Největší deviza Stalkera, která chytne a nepustí ani na minutu, doslova. Hudba perfektní, zvuky taky. Méně prší, méně bouřek, škoda. Noci černé jak vix, to mě atmosféra tekla přímo z monitoru, prostě parádní.

Shrnu to:
Komentář zní velice negativně, ale já se opět královsky bavil, ikdyž nebylo co střílet a o boji o přežití se zde nemá cenu ani bavit. Bavilo mě vše prozkoumávat, prostě být zase S.T.A.L.K.E.R. a užil jsem si každý okamžik hry, kde nebylo v podstatě hluchých míst.

Číslo jedna pro mě rozhodně zůstává Shadow of Chernobyl, kde bylo sice tisíc bugů, ale kde boj o přežití ve vražedném prostředí nabýval přímo hmatatelných tvarů.

Pro: Atmosféra, zvuk, grafika, technické doladění, RPG systém zbraní a artefaktů.

Proti: Příběh, málo soubojů, příběh a málem bych zapomněl na příběh.

+16