Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Tedy, čekal jsem popravdě více. Velmi dobré momenty střídali takové klasické natahovačky... na druhou stranu, zase o kus více doceňuji genialitu System Shock/Thief/Deus Ex. Bohužel se Prey, Bioshock a Dishonored kvalitou těmto titulům nerovnají.
@SavageCZ (02.12.2017 00:11): Tak jsem se v tom ráno s čistou hlavou pošťoural a smazal English_xml.pak a myslím že to bylo English_xml_patch.pak a teď to šlape komplet v češtině. Ještě jednou moc díky, po dohrání BioShocku se na to můžu vrhnout.
Smaž v X:SteamsteamappscommonPreyLocalization soubory English_xml.pak a English_patch.pak. Spusť hru až najede do menu, vypni hru, nainstaluj Cz a pojede to. Alespoň já to mám česky všechno už.
@SavageCZ (01.12.2017 15:10): Je to přesně tak jak píšeš. Menu skoro celé v angličtině a nejdou zvuky myslím. Jsem to jen zkusil a dál se v tom nešťoural a měl bych mít aktualizovanou steam verzi. Tak kde je zakopaný pes?
A dělá někomu ta čeština problémy, že je hra celá zasekaná, bez zvuků a česky je jen větší část? Mám steam verzi a dělalo mi to tohle.
@Shoggot (08.11.2017 15:01): Ale no, len ju nechajte, dobre to napísala.
Neznášam, keď tie spoiler tagy nepoužije niekto, keď má, ale cepovať človeka za to, že ich použije, je moc :)

A samozrejme, že spoilery pred hraním nerozklikávaš, iba ak na vlastnú zodpovednosť! :)
@Shoggot (08.11.2017 15:01): Tak je to otázka na dlouhou diskuzi, do které se nechci pouštět, co je spoiler a co ne, v podstatě bez základního popisu děje se nic okomentovat nedá ;) Někdo to možná přehání, ale tak já si třeba taky občas přečtu na ČSFD koment, který mi řekne příliš.
@LuccinyHry (08.11.2017 14:57): To ani tak nemyslím, jako že když tu u někde u nějaké hry někdo řekne třeba drobný spoiler, tak se vždy objeví nějaký rozzuřený autista, který má pěnu u huby. Je to vlastně dost smutný.
@Gordon (08.11.2017 14:50): Díky za připomínku, tak já to odendám. No radši jsem s tím opatrná ;)

Já jsem třeba ten trailer neviděla, koupila jsem si to prostě proto, že to má vysoké hodnocení, takže když se tomu doktorovi proměnil hrnek v mimika, tak to pro mě byl zlomový moment "hele tohle bude dobrý."

Nemůžu si pomoct a zase jsem to dala do spoileru.
Teď rozehrávám (zatím dvě hodiny). Mám ale trochu problém s občasným sekáním. Většinou se mi framerate pohybuje okolo 60 snímků za sekundu, ale sem tam (hlavně když s něčím bojuju) mám dropy třeba i na 20 a jednou mi hra dokonce spadla. Nemáte někdo obdobnou zkušenost? :/
@Gordon (29.10.2017 14:43): Co se ti na tom nezdá? Prostě jsem nestudoval nějaké podrobnosti ohledně pozadí příběhu a tak došlo k této diskuzi, kde Shoggot vypíchnul část mého příspěvku. Nic zvláštního, nic vtipného. Není to ani nic, z čeho by ses měl posrat a dokonce to není ani nic, na co bys opravdu musel reagovat a upozornit, že se ti chce srát.
@Shoggot (29.10.2017 14:26): Tak já původně myslel, že ta hra se odehrává dál v jiné galaxii, takže to bylo pro mě nějaké vesmírné těleso a poznat, jestli se jedná o měsíc obíhající kolem planety nebo je to planeta obíhající kolem nějaké hvězdy, to je takhle ve hře nemožné :-) Ale beru, že tě to mohlo zmást.
Tak koupit si to teda koupím, snad se teda po výplatě budu cítit víc ve formě, protože svým způsobem mi to přijde tak trochu na systém Bioshock: Infinite, kde jsem furt něco sbíral. Graficky též takové barevné, i když jako nová hra mi to moc nepřijde a je to takové zastaralé a ne moc detailní, ale přesto se mi to líbí kvůli uměleckému zpracování.

@AlieN (29.10.2017 02:32): Já nevím, jestli demoverze je trochu jiná, ale vzhledem k tomu, že na ni stačí upgradovat plnou verzi a normálně pokračovat, tak by asi jiná být neměla. Hned jak jsem vyšel do takové větší haly, kde byl výhled na takovou planetu, tak po jednom menším schodišti naproti jsem vyšel, tak v druhém patře za zamčenými dveřmi, proto které bylo třeba první najít nějakou přístupovou kartu.
Měl jsem 6 nábojů a tím jsem mu ubral asi čtvrtinu života a hasákem jsem neměl šanci ho umlátit. Ani gloo cannon nezabíral. Tak jsem šel pryč a kousek dál už je přechod do lokace, na kterou je třeba plná verze. Toho ohniváka jsem potkal asi tak po hodině hraní, ale je fakt, že já docela bloudil ze startu a přehlédl nějaký průchod, což mě zdrželo.
@CrocoRay (29.10.2017 02:52): Kde jsi ho potkal? Už si vůbec nevzpomínám že bych na něj někde ze začátku narazil, to až později ve hře. A jít na něj nablízko, nu to opravdu není dobrý nápad. Leda snad s Gloo Cannon.
@AlieN (29.10.2017 02:32): Díky, popsal jsi to dobře. Myslel jsem si, že nějak tak to bude, ale radši jsem se poptal. Teď jsem to znovu zkusil a ohniváka fakt nedám. Munice málo a hasákem ho nemám šanci umlátit.

No, plnou verzi pak dám asi od začátku. U dema to sice hlásí, že jde jen upgradovat, ale nevím, jak to je s krabičkou a stejně do té doby už ten začátek zapomenu a ta hodina a půl se dá znovu.
@CrocoRay (29.10.2017 02:12): Je to v podstatě open world, a celou mapu budeš ke konci znát jako své boty. Tedy můžeš jít kdykoli kamkoli kde dokážeš odemknout dveře (v pozdějším průběhu hry se v závislosti na ději některé lokace uzavřou, ale vždy jen dočasně), přičemž do všech lokací existuje i víc možností vstupu.

S tím že ne všechny nepřátele dokážeš zabít hned ta hra vyloženě počítá, není to žádný problém se k nim vrátit později, nebo třeba z jiného, méně nebezpečného směru. RPG je to silně, nabírání skillů i vybavení hru výrazně zlehčuje, nepřátele kteří jsou ze začátku na infarkt ke konci pobíjíš se samozřejmou lehkostí.
Hrál jsem demoverzi a trochu váhám, zda jít do plné verze. Ono jde celkem dost o deprese, jinak by mě hra samozřejmě bavila více, ale takhle teď váhám, protože bych možná raději něco jednoduššího. Přesto však uvažuji o koupi, jak přijde výplata, protože v určitých ohledech mě hra chytla.

Ale měl bych jen dvě základní otázky. Na začátku mi to přišlo trochu těžší než jiné hry, tak první otázka se týká toho, jak moc velkou roli tady hrají RPG prvky? Pomůže to nějak razantně ulehčit hru případně je lepší někdy počkat a vrhnout se na nějaké nepřátele až později apod.?

Druhá otázka je ohledně pohybu po mapě. Je tam volný pohyb, že se můžu vracet a třeba zabít někoho, na koho jsem neměl munici nebo byl na mě moc silný?

Hlavně v demu byl nějaký ohnivák a radši jsem se na něho vykašlal, protože mě vždy zabil, ale kdybych zakoupil plnou verzi, tak bych toho zmetka nerad nechával naživu a mám strach, že některé lokace se mi můžou uzavřít.
Dohrání Prey se mi zdrželo o mrtvou základní desku, takže samotné finále už jsem si odtržené od zbytku hry tolik neužil. Stějně ale, geniální hra, na Talos I jsem strávil dohromady skoro 70 hodin a vůbec se mi nechtělo pryč. Druhé dohrání rozhodně brzy, tentokrát za mimika.
I když samozřejmě, interakce s lidmi na stanici považuji stále za nesmírně chabé, na úrovni panáků z prvního Half Life, na tomhle si v Arkane studios mohli dát víc záležet. Obzvlášť směšný je osvobozený dobrovolník, který pak jen postává v úrovni i když je prolezlá nepřáteli, a neřekne už ani slovo.

Potěšilo mě že jsem v podstatě správně předem odhadl identitu hlavní postavy odhalenou v závěru - obvykle je takové odhalení zvratů spíš důvod k naštvání, ale tady to bylo jen tak jemně naznačeno že jsem na to myslel jen jako na vlastní cool teorii.

Dohrál to někdo non-lethal?