Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Tomáš • 32 let • ČR - kraj Středočeský

Komentáře

Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction

  • PC 75
První díl Splinter Cellu přines do žánru stealth akce plno nových prvků a za pomoci agenta z řad NSA Sama Fishera jsme postupně odtajnili potenciál, která tahle hra ve své době skýtala. To, co dělalo Splintera hrou bylo pojetí akce a postupnýho likvidování nepřátel, za pomoci vlastní inteligence (nebylo to o tom vtrhnout do baráku a všechny postřílet). Fanoušci si hru rychle osvojili a tak bylo jasný, že musí přijít druhý díl.

Druhý díl perfektně zachoval veškerý klady jedničky a tvůrci jej obalili do líbivější grafiky. V čele opět se Samem jsme rozvíjeli příběhovou linii, která nadchla nejednoho fanouška a tak tu byl i díl třetí, který už byl graficky na vrcholu a i dneska by měl stále co nabídnout (bohužel jsem nedohrál do konce).

A jak příběh plynul dál, vyžadoval stále tvrdší a masitější pojetí, tak přišel díl čtvrtej. Ten byl po příběhové stránce jednoznačně nejlepší. Mohli jste si totiž zvolit cestu, kterou se příběh bude ubírat. Grafický zpracování bylo vyvedeno do absolutna a spousta nových prvků zpestřovalo hraní. Na scénu přišlo i několik drsných scén, kdy už bylo třeba přidat i trochu krve, skvělej soundtrack navíc všechno povyšoval na maximální úroveň.

Nyní je tu pětka! Conviction jsem očekával od dob, co bylo ohlášeno, že vznikne a to už je chvíle nemalá. Čekal jsem úchvatnou grafickou stránku, četně zachování stealth prvků z předchozích dílů. Na jednu stranu hra moje očekávání splnila, na tu druhou ale úplně selhala. Je zajímavý sledovat vývoj od prvního dílu. To, jak průběh všemi díly vyžaduje neustále tvrdší pojetí. To by mi ani tak nevadilo (brutalita je dneska i ve hrách pro děti). Spíš mě děsně štve, jak hrozně potenciál hry tvůrci zničili. To, co bylo fajn na jedničce až čtyřce ze hry téměř zmizelo a nezbylo mi nic, než popadnout samopal a kosit je tam způsobem, kterej nemá se Splinterem nic společnýho. Sere mě, že musim složitě obcházet lokaci, když v předchozím díle stačilo vylézt na zídku a jednoduše skočit na druhou stranu. Štvou mě neuvěřitelně otravný přechody z černobíla do barevna. Vadí mi, že jde lézt jenom po určených objektech. Nelíbí se mi, jak změnili vzhled Sama Fishera, dokonce i to, že mu vzali jeho bezvadný udělátka (nebojte, pořád mu jich pár zbylo). Na druhou stranu se mi hodně líbí způsob, kterým je nám servírován příběh (dynamicky a bez zbytečností), líbí se mi styl, kterým je nám určován nový úkol (nápis na baráku/zemi), líbí se mi videa na zdech, který odtajňují detaily příběhu. Dokonce i ta akce je perfektně zvládnutá a dynamická. Grafika je dost rozporuplná. Někdy je výborná jindy zase vyloženě hnusná (třeba ve flashbacku v Iráku). Zvuk je naprosto parádní a dabing postav zrovna tak. Zkrátka a dobře se tvůrci až moc podřídili podání příběhu (ten nabízí několik infarktovejch momentů) a vytvořili něco, co fanouška původní stealth akce může pěkně nasr***, ale stejně tak i skvěle pobavit. Nakonec novej Splinter neni tak přesvědčivěj, jak by asi měl a dávám 75%.

Pro: Příběh, akce (i navzdory tomu, že už to kvůli ní neni ten správnej Splinter), hudba, zvuk

Proti: grafika, akce (i navzdory tomu, že se mi vlastně líbí), přechody do černobíla

+9 +11 −2

Assassin's Creed II

  • PC 90
Upřímně řečeno jsem čekal něco poněkud jinýho, ale i to, co jsem dostal stačilo k tomu, abych byl na dně. Všechno co přines díl první díl druhej zdokonaluje a vylepšuje, dokonce přidává spoustu nových možností (mnohé obchody, doktor, spoustu tajemných zákoutí atd). Příběh je parádní (zapojení Leonarda bylo super) a jeho gradace perfektní, ale nebýt úžasnýho hudebního doprovodu (kombinace Fontány Clinta Mansela a DaVinci Kódu Hanse Zimmera + vlastní příměsí z geniality Jespera Kyda) zřejmě by to nebylo ani zdaleka tak silný, jak to je. Hlavní hrdina je sympaťák, i když mi víc svědčil tajemnej Altair, kterýho považuju za většího profíka. Na druhou stranu Ezio umí plavat a velice dobře zbouchat nepřátele i pěstma (souboje jsou geniální a skvěle ozvučený). Prostředí příběhu (Itálie) je úžasný a život v jednotlivejch městech parádně zpestřuje vaše momentální dění. Jedna věc se mi ale nelíbí a tou je grafika, která se (zdá se mi) od svýho předchůdce trochu pohoršila, ale zase to vyvažujou ostatní faktory, takže to zase tolik nevadí. Celkově je Assassins Creed 2 strhující a v mnoha ohledech bezchybná a hodně rozmanitá záležitost, která fandy prvního dílu nemůže zklamat.

Pro: Příběh, hudba, souboje, obrovská rozmanitost všeho

Proti: grafika, občasně až moc velká tupost nepřátel

+21

Just Cause 2

  • PC --
Bez udělení hodnocení (doba hraní činila něco málo pře 100 minut, tudíž jsem hru nedohrál)! Hry jako je tahle prostě v dnešní době neberu. Chce se to tvářit nejvíc COOL a chce to bejt strašně akční. Aby těhlech věcí dosáhli, tak hlavnímu hrdinovi šlehli množství super nereálnejch pohybů a do rukou mu dali dva cool samopaly a ještě ke všemu nějaký bezva udělátko, kterým se lze na cokoli přitáhnout, nebo s tim sejmout týpka, co se vás pokouší dostat z vyvýšenýho místa. Možná, že to je vážně strašně cool, ale já na tohle neslyšim. Pakliže má hra špatnej zvuk, rádoby super grafiku, která se mi osobně vůbec nelíbí a do toho všeho strašně nesympatickej hrdina, kterej v tónech strašný hudby poskakuje o sto šest, tak hru prostě rovnou mažu bez dohrání. Kdyby alespoň nebyl tak tragicky zmršenej začátek, možná bych vydržel hrát dýl (škoda!). Zábavu v tom zkrátka nevidim, má-li hra tolik záporů.

Pro: snaha zamaskovat debilitu debilitou

Proti: zvuk, hudba, hlavní postava, grafika, malej silniční provoz, atd.

-17 +15 −32

Battlefield: Bad Company 2

  • PC 95
Nikdy se mi nestalo, že bych se u nějaký akční hry takhle potil. Všechno, co nám přinesla Operace Flashpoint (realistický prvky, jízda ve všem co má kola a všem co kola nemá) a Call of Duty 4 (infarktová akce, skvělá hudba, výbornej děj) skloubili vývojáři tohohle nářezu do jednoho veledíla, který je říznuto nejdokonalejšim hernim zvukem všech dob, výbornou hudbou (v některejch místech připomíná třeba Bioshock), destrukcí a nezastavitelnou šíleně dynamickou a realistickou akcí, která nemá obdoby (všechno lítá, dřevo lítá, zeď lítá, lidi lítaj, auta lítaj, prostě chaotický peklo). Kopírování CoD je v některejch místech zjevný, ale co je mi po tom, když se tady bavim víc. Grafika je v nasvětlenejch lokacích výborná (trochu jako Crysis), i když po vstupu do stinných míst trochu zaostává, ale nemá cenu se zabejvat záporama, když se tak zatraceně bavim!

Pro: Zvuk, dynamika, akce, realističnost, exploze

Proti: místy slabší grafika

+14 +15 −1

Crysis Warhead

  • PC 80
Původní Crysis nastolilo grafickou revoluci v domnění, že to zastíní debilitu příběhu. A tak hra s hezky šitym kabátkem dobila svět. Ne, že by mi to vadilo, ale kdyby alespoň ty HW nároky nebyly tak brutálně velký. Datadisk sliboval odlehčení a tím pádem menší nároky na herní stroj. Těšil jsem se tedy, že si zapnu antianalising alespoň 2x (to bylo naivní). Heh, hold můj počítač stářim pokašlává (potíž je v tom, že kašle jenom u týhle hry). Ale když už jsem byl v tom a popadl oblíbenou zbraň Scar a začal zběsile střílet za doprovodu mnohem lepší hudby, než jaká byla v prvnim díle a zjistil, že datadisk má o chlup lepší příběhovou a dějovou linii tak světe div se, já se bavil na tý nejlepší úrovni. Datadisk má od původní hry mnohem větší spád, chytlavost a tím pádem je zábavnější a zběsilejší (ale taky kratší). Škoda je, že se grafika trochu pohoršila (tedy, ona je pořád krásná, ale třeba exploze jsou horší), ale i tak je stejně náročná jako u Crysis. Všechno je to završený strhujícím (i když lehce debilnim) závěrem.

Pro: Dynamická akce, hudba, grafika, fyzika

Proti: HW nároky, délka hry

+5 +9 −4

Aliens vs Predator

  • PC 55
První dojem: Předem říkám, že mám za sebou jen hodinu hraní, ale stačilo to k tomu, abych věděl jaká hra je (zatim nebudu hodnotit). Že hru vytvořili tvůrci ShellShocku 2 mě trochu odrazovalo, ale po shlédnutí traileru a videí jsem se začal docela i těšit. Byla to chyba. Rebellion je banda packalů a i když AvP neni tak děsnou hrou jako zmíněný Shellshock tak se pořád jedná o silně béčkovou záležitost. Na to jak je hra náročná (myslím tím HW nároky) se graficky vůbec nepředvedla, naopak, je to děs. V temných lokacích jsou sice slušný světelný efekty, ale hned jak vylezete ven vás grafickej hnus praští do očí. Stejně špatnej je i zvuk, kterej postrádá dynamiku. Pochvalu si zaslouží zatim jenom pohyby vetřelce, který jsou bez chyby. Hru za mariňáka jsem po chvíli vzdal, byla to děsná nuda. Vetřelce jsem zatím netestoval a posledním je predátor, za jehož hru si užijete asi nejvíc zábavy, ale faktory jako zvuk a grafika vám zážitek o dvě třídy sníží. Doufam, že v proběhu hry nastanou nějaký dech beroucí situace, protože zatim to je těžkej průměr.

Druhej dojem/závěr: Všechno co jsem psal u prvního dojmu se potvrzuje i v pozdější fázi hry a bohužel se to nevyškrábe ani na 60%. Hra za Mariňáka je hodně nudná, za predátora zprvu docela zábavná, ale později stereotypní a za aliena, byť je možná stealth, je hra prostě nezábavná (stejný jako kdyby jste třeba ve Far Cry 2 měli hrát za gazelu). Měl to bejt hit, je to jen podprůměrný béčko.
+4 +9 −5

Mass Effect 2

  • PC 90
Nenacházim správný slovo, který by bylo schopný vystihnout můj pocit z toho, co jsem viděl/hrál. Ta hra je po všech stránkách fenomenálně odvedená, od bezchybný grafiky přes dynamickou akci až po parádní příběh. On byl výbornej i první díl, ale v mnoha částech docela nudil a akce nebyla tak dobře zpracovaná (bohužel jsem nedohrál). Všechno podtrhuje skvělej hudební doprovod a hlas Martina Sheena v roli pana Neznámého. Úžasný jsou i venkovní lokace plný života. Pro mě obrovský překvápko a zároveň nejlepší film kterej jsem kdy hrál. Neříkám však, že neexistuje lepší hra, lepších her je dost, ale v rámci žánru je Mass Effect zkrátka pecka. Kam se hrabou vesmírný hovadiny typu Star Trek nebo Star Wars (mluvim jak o filmech tak herních adaptacích. Chápu, srovnávat hru s filmem je na pováženou, ale tady mi to přijde jako dobrej nápad), když jim frajeři od BioWare nakopali prdel.

Pro: hudba, příběh, venkovní lokace, dabing, grafika

Proti: občasná nuda

BioShock 2

  • PC 95
První Bioshock otevřel bránu do jinýho světa a vpustil nás tam, kde jsme ještě nebyli. Druhej díl se v tom nijak neliší, i když pocit ohromení poněkud uvadnul (to se dalo ale čekat. V pokročilejší fázi ohromení ale opět přijde). Graficky se hra neposunula nijak kupředu, což ale vůbec nevadí, protože i dneska má stále svoje zvláštní kouzlo (navíc přibyl váš vlastní stín, což docela potěší). Příběhově je Bioshock opět ve vysokym nadprůměru, hudba jako v předchozím díle parádně vystihuje momentální dění včetně emocí, atmosféra se dá krájet a spousta ohromujících sekvencí vytváří okamžiky při kterých běhá mráz po zádech. Hodně hráčů si stěžuje na úvod, že se neliší od prvního dílu. Osobně si ale myslim, že jinak začít ani nemohl, naopak, je prostě perfektní. Jedná se o jedinou hru společně s prvnim dílem která si po celou dobu trvání udržuje dynamckej děj/průběh, zkrátka vás hra nestíhá nudit. Při tom všem vás doprovází zajímaví nepřátelé ať už z řad běžnejch šmejdů nebo příběhově důležitějších postav. Koho chytnul první díl tak si myslim, že si užije i tenhle, i když je téměř stejnej (má trochu těžší obtížnost, ale nijak závratně). Svět Rapture je ale natolik zvláštní, že musí chytnout prostě každýho milovníka FPS, přičemž závěrečný dvě hodiny absolutně vyrazí dech i naprostýmu odpůrci Bioshocku. Naprosto fenomenální záležitost. (připravuje se i film, ale ten nikdy nemůže bejt tak dokonalej, jako je tahle hra.)

Pro: hudba, příběh, zvuk, stejně jako v prvnim díle příběhové zvraty, emoce, závěr při kterym jsem skoro brečel (a to se u her zase tak často nestává)

Proti: znova už si hru asi nezahraju

+15 +16 −1

BioShock

  • PC 100
Bioshock neni hra, je to prostředek k tomu, jak se dostat do jinýho světa a uniknout tak na dvacet hodin od reality. Za sebe říkám, že bych v tom světě chtěl zůstat, i kdyby mě to mělo stát krk. To, co se tvůrcům podařilo stvořit je dimenze plná nevšedních a originálních prvků, postav a dost možná nejpůsobivějšího herního prostředí, který pro někoho sice může působit stísněnym dojmem, ale pokud člověk neni žádnej suchar nebo strašpytel tak si hru užije stejně jako já. Hra disponuje revoluční depresivní atmosférou (Proč revoluční? Je plno her, u kterých se člověk bojí nebo je zneklidněn např. FEAR, Condemned, ale jsou to hry, jejichž atmosféra neni skutečná a rychle vás přejde, u Bioshocku je to tak, že atmosféra se postupem hry mění. Začíná jako nevinná nehoda a pokračuje jako dech beroucí drama přes práh akčního trháku až do naprostýho psycha, který ve vás zůstane i po skončení hry.) To všechno je podtržený perfektní hudbou, která parádně vystihuje v jednotlivých zvratech strach, bezmoc a napětí. A příběh, byť ho hodně lidí zatracuje, osobně považuju za jeden z nejlepších herních příběhů všech dob. Jediný co se mi nelíbilo byl závěrečnej souboj.

Pro: originální grafika, příběh, zvuk, hudba, atmosféra, prostředí

Proti: závěrečnej souboj

+17 +19 −2

The Saboteur

  • PC 55
Nic jsem od hry nečekal, takže jediný co mě mohlo potkat bylo nadšení. To se ale nekonalo. Je to smíšenina několika her v jeden divnej a ne moc přesvědčivej celek. Asi před rokem jsem hrál druhý díl Kmotra, který se mi nelíbil graficky, zvukově a ani příběhově, navíc to byla hrozná nuda. Když jsem hrál Asssassins Creed, blahem se mi roztékal obličej z toho, co viděl. Mafie zase měla perfektní dějovou linii a GTA alespoň několik zábavných (originálních) prvků. Zatim co Saboteur míchá všechno dohromady a vůbec se to nedaří. Je sice hezký skákat po Paříži na místo Jeruzaléma, ale přece jenom, Assassins creed může být jenom jeden. Grafika je v černobílém zabarvení sice snesitelná, ale když se to vybarví? To vážně ne! Jízda v autě? To taky ne, neni to sice závodní hra, ale ta jízda je natolik nereálná, že raději běham po světě pěšky. Ale abych jenom nekritizoval: když se rozhodnete popadnout samopal a řešit situaci hlučným stylem, hra se stává poměrně zábavnou a veškerá nuda a nedodělky z předchozích vět komentáře náhle na pár minut opadá. To šplhání po budovách je taky fajn, ale už to neni taková zábava jako v již zmiňovaném Ass...

Pro: akce, celkem příběh

Proti: grafika, vozidla a jízda v nich, kopírovaní herních hitů (ať už dobrých či špatných), zbytečnost celé hry

-5 +7 −12

Clutch

  • PC 10
V recenzi jsem četl, že se jedná o zábavnou "oddychovku", která neurazí a tak jsem nelenil a hru si sehnal, ale! Já nejsem sice žádnej herní znalec, ale dokážu ze hry vyčíst jestli je dobrá nebo zlá. A tahle je zatraceně zlá, úplně po všech stránkách. Grafika je vskutku příšerná, herní prostředí nezajímavý a nudný, zvuk mono (znělo to tak) a zpracování naprosto nerealistický a zcestný. Jak hra může bavit, když nemá absolutně čím zaujmout? Katastrofa!

Pro: před 10 lety bych byl asi v blahu

Proti: grafika, zvuk, prostředí, zombíci, nulová atmosféra a všechno ostatní

+5

Prototype

  • PC 90
Neuvěřitelně rozmanitá a příběhově strhující hra disponující infarktovou a nezastavitelnou akcí ve který rozsekáváte nepřátele na ty největší sračky za pomocí svých super schopností, ze kterých by byl na měkko i Superman. A kdyby vás snad už akce štvala neni problém popadnout osobu z neuvěřitelně hutnejch davů lidí (tolik lidí a monster na jednom místě jsem nikdy neviděl) a vstřebat jí do sebe, čímž způsobíte svojí přeměnu po který se vypaříte svým nepřátelům. No a v případě, že by vám ve hře cosi chybělo, dali tvůrci hlavní postavě snad dvě stovky různých schopností, za pomocí kterých se vypořádáte i s těmi největšími monstry. To všechno doprovázený perfektní a naléhavou hudbou. Škoda slabšího grafickýho zpracování, který je ovšem absolutně přebito veškerým děním. Jedna z nejzábavnějších her, jaký jsem v poslední době hrál.

Pro: Akce, hudba, příběh, schopnosti, dynamika, hutný souboje, New York, létání ve vrtulníku

Proti: grafika, přílišná obtížnost a přehnanost některých misí, někdy ukládání

+11

Shellshock 2: Blood Trails

  • PC 10
Kdybych měl hru rozebírat dopodrobna, což nemůžu jelikož se v tom nevyznam, tak bych se vyřádil jak úplnej blázen a z konečků prstů by mi cákala krev, protože komentář by byl opravdu nekonečnej. Ta hra nemá absolutně nic čim by mohla člověka zaujmout (alespoň mě ne). Grafika je příšerná, herní prostředí úděsný, zvuk působí jako kdyby byl v monu a akce, který je hra plná naprosto nezábavná a spíš než akční směšná. Panáčci co po vás střílej, nebo se vás pokouší dostat jinym způsobem většinou umřou dřív, než stihnou jakkoli zareagovat na to, že jste vůbec přišli. Ta tupost je fakt nekončící. No a atmosféru kazí již jmenovaný faktory jako zvuk, grafika, nebo tupost nepřátel, takže pokud můžu radit: Raději si zahrajte piškvorky, než tenhle rádoby brutální štěk do světa her.

Pro: empty

Proti: grafika, zvuk, tupost nepřátel, prostředí atd.

+9

Fuel

  • PC 35
Tuhle hru beru jako podraz. Na místo toho, aby to tvůrci pojali jako strhující postapokalyptickej nervák za doprovodu velkýho příběhu a atmosferický hudby, udělali úplně normální a ničim nezajímavou závodní hru, která je až na prostředí ve kterym se odehrává úplně stejná jako každá jiná, přičemž jediná věc, která stojí za zmínku je song od skupiny Unkle (Burn my shadow), jenž zazněl v traileru a úvodním menu. Grafika je slabá, zvuk nedostačující, hratelnost normální a dokonce i to prostředí neni tak dobrý, jak bylo slibováno. 14 000 km čtverečních je tu spíše na obtíž a hudební doprovod vyloženě debilní a bez atmosféry. Vozidla (auta, motorky, buginy) vyloženě děsný. Všechno to působí jakoby se tvůrci podřídili rozloze a na všechno ostatní srali. Hra je typickej příklad toho jak přehlídnout potenciál a udělat hru kategorie B. Vládci od Codermasters na poli závodních her pořád vedou.

Pro: tak mě to naštvalo, že žádný PRO prostě nejsou

Proti: obří rozloha, grafika, nezajímavost, hudba, desing vozidel, naprosto nevyužitej potenciál

+14 +15 −1

Red Faction: Guerrilla

  • PC 65
Parádní destruktivní oddychovka, kterou si zprvu užije každej, kdo má rád mohutný exploze, který mocně sráží budovy k zemi. Je to v podstatě GTA z Marsu s tim rozdílem, že zde je slušná grafika, výborný exploze a absolutní zničitelnost všech objektů četně těch největších baráků. Na druhou stranu hra celkem dost zaostává v příběhu, zvuku (možná je to mojí zvukovkou, ale myslim, že je chyba i ve hře) a v pozdější fázi hry, když už nemáte co vyhazovat do povětří, přijde i nuda a stereotyp. A HW nároky jsou poněkud velký (můj PC neni žádná vykopávka a i tak jsem měl problém hru nastavit na optimální nastavení, aby šlo všechno OK). Prostor, ve kterym se hra odehrává působí hrozně depresivně (možná i lacině), ale zase naopak tvoří celkem zvláštní atmosféru. Každopádně je to hra, která neurazí a na pár hodin skvěle pobaví.

Pro: Exploze, zničitelnost, slušná grafika

Proti: HW nároky, zvuk, nezajímavé (depresivní či nudné) prostředí, s výbuchem prvního domu bouchnul i příběh

+10

Wolfenstein

  • PC 30
Patřim mezi lidi, co to srovnávaj z předchozím legendárním dílem RTCW a podle toho bude vypadat i hodnocení. Hra sama o sobě má obrovskej potenciál, kde existuje tisíc různejch způsobů, jak ho využít. Problém je v tom, že je jeden způsob, kterej neni dobrej a právě ten si tvůrci vybrali. Předchozí hra disponuje parádnim příběhem, skvělou depresivní atmosférou a divnými nepřáteli, zatim co zde je všechno naopak. Atmosféra nulová, nepřátelé strašný, akce nezáživná. Grafika je slušná jen na několika místech, jinak je prostě hrozná. Hra je plná rádoby skvělejch efektů, který se tam vůbec nehoděj a fakt, že na hře je nejlepší úvodní filmeček posouvá tohle dílo na temný dno. Byla to skvělá "áčková zábava", teď je to tupá "béčková" hovadina. Prostě nic, co by mě donutilo říct: WOW

Pro: pár dobrejch momentů, jinak nic.

Proti: grafika, nudná akce, nudný nepřátelé, příběh, až moc velký sci-fi

-3 +7 −10

Borderlands

  • PC 70
Skvělá akční oddychovka, která je na první dojem sice fantastická, ale postupem času nudí. Úkoly jsou v podstatě pořád stejný a nulová komunikace s okolnim prostředim (hlavně nulová zničitelnost) dojem ještě snižujou. Atmosféra hry je docela dobrá a výbornej hudební doprovod zrovna tak. Všechno je to taková veselejší a vtipnější verze Falloutu, kterej byl ovšem mnohem zábavnější, chytlavější, příběhově vychytanější a hlavně vážnější a i když si Borderlands na nic nehraje, tak si víc než 70% nezaslouží.

Pro: grafickej styl, hudba, do určitý části dobrá zábava

Proti: malá rozmanitost úkolů, po určitý době nuda, obnova nepřátel

+16 +17 −1

Need for Speed: Shift

  • PC 80
Pořád to neni dokonalý a i nadále zůstavají nejlepší chlapci od Codermasters a jejich Grid a Dirt, ale rozhodně nastal v rámci NFS dost výraznej posun, kterej tolik potřebovali. Grafika je hodně živá (jinej výraz mě nenapad), chování auta parádní a pohled z kabiny vozu fantastickej. To všechno podtrhuje slušnej zvuk (ten by ale mohl být dynamičtější při nárazu) a parádně vypadající hlavní menu. Škoda jen, že je hra po čase docela nudná. Pokud se budou držet tohohle schématu a ještě na něm zapracujou tak brzo budou na úrovni již zmíněnýho Gridu.

Pro: výborná grafika, model poškození, chování vozidla, chování praskliny na skle

Proti: nuda, nedynamičnost

+13

Colin McRae: DiRT 2

  • PC 95
Už to neni klasický rallye tak jak ho známe z dílů předchozích, což mi docela i vadí. Nic to ale nemění na tom, jak dokonale to borci od Codemasters zase zvládli. Vyblbli se i na naprostejch detailech. Chování vody je lepší než v akčních hrách a dynamika milionkrát větší než u NFS: Shift. Grafika je možná až moc dokonalá a výběr hudby co vás hrou doprovází parádní. Jediný mínus je stereotyp v pokročilejší fázi hry a v podstatě pořád stejný tratě (poušť, džungle a něco mezi tím). Chybí mi déšť, chybí mi sníh a chybí mi australskej štěrk. Tuhle hru nikdo jinej v danym žánru nepřekoná.

Pro: grafika, zvuk, dynamika, model poškození, hratelnost

Proti: málo tratí, stále stejný počasí (žádnej sníh, déšť, zamračeno)

+7 +8 −1

Call of Duty: Modern Warfare 2

  • PC 95
Kdyby snad za mého života měla nastat tahle válka tak chci, aby v ní hrála hudba Hanse Zimmera. Hrát Modern Warfare 2 je neskutečnej zážitek, kterej nenudí ani na malej moment a dostává vás v každý sebemenší chvíli. Všechno dokreslený úžasnym hudebnim doprovodem, řádnou dávkou zvratů a situacemi, ze kterejch se tají dech a naskakuje husí kůže. Herní doba naprosto dostačivá, já osobně bych víc už asi nedokázal unést :D. 100% jsem sice dát nechtěl, ale proč sakra NE?! Pokud by snad měl vzniknout třetí díl tak věřim, že už ho nebudeme hrát, ale budeme ho žít. (tahle hra je největší údalost posledních let). Jinak hodně lidí říká, že příběh je slabej, ale on je vlastně hodně silnej, jenom se nezabejvá zbytečnostma a jede přímočaře do svýho cíle (hodně se toho taky vysvětlí během loadingu před misí)

Pro: parádní grafika, výbornej zvuk, Hans Zimmer, nezastavitelná akční jízda, odkaz na film The Rock (i zde dělal hudbu Zimmer)

Proti: na některých místech slabší grafika

+6 +14 −8