Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Dunemaster (22.02.2023 12:03): Ale jen offline nebo lokálně. U Tournamentů potom půjde založit dedicated server, ale aby ses připojil, budeš muset znát IP, nebude fungovat vyhledávání ve hře.

Škoda, 2004 si občas ještě pustím, i když už mi to nejde :D A pořád mě mrzí zaříznutí toho "nového" Tournamentu, je fakt dobrý.
@pajmič (04.04.2022 22:35): Jo, to je na začátek skvělé. Skaarj je super protivník. Dodnes nepřekonaný. Jen doporučuji vyšší obtížnost, ve videu má zřejmě nižší. Potvory pak mají lepší výdrž.
Mam verzi ze Steamu a mam problem. Hra se mi da spustit jen v "3DFX Glide" modu, ale seka se to a ma to nejake pochybne rozliseni. Co mam vsechno udelat, aby Steam verze na modernich pocitacich bezela?
Já si pamatuju, že jsem Unreal hrál fakt strašně dlouho. Byla to tehdy snad druhá moje FPS hra (po Half-Lifu), která nebyla na kola, ale šlo se furt dál a dál a tehdy mi to přišlo strašně dlouhý a i jsem se strašně často zasekával a nevěděl jak dál.

@Bellerofontes (19.06.2020 07:30): však to s tou hudbou ale nijak nerozporuje to, co jsem napsal, já vím, že to tak lidé mají.
@Isair (19.06.2020 16:50): Ja som celkom stotozneny s definiciou ktoru napisal Phoenix.

Konstruktivna kritika mi nepride nezmyselna, pokial je adresovana spravnym smerom. Ked napises konstruktivnu kritiku autorovi, tak sa z nej moze poucit.
Ked ju napises do diskusneho fora medzi hracov, tak jej zmysel vyrazne upada.
Pokial sa ako hrac chcem dozvediet informacie o hre, tak mi viac pomoze sumar vlastnosti, plusov, minusov. Prispevky v duchu “toto by sa dalo radsej urobit hentak” (ergo konstruktivna kritika) pre mna ako hraca nemaju valnu hodnotu a vnimam ich skor ako mudrovanie.
Unreal is real. Koukám že Mr. Garret také hodnotil jen 70% jako Mr. Freeman. Hmm. Mr. Mazar nedohrál. Hm. To bude challenge dohrát Unreal. Co si tak vzpomínám byl jsem podobně jako v HL1 kdysi někde v sotva polovině hry.
@Charllize (19.06.2020 17:47): Ale však ja súhlasím, že to čo si popisoval, konštruktívna kritika nie je. Tak ako fakt je informáciou, ktorá je konzistentná voči objektívnej realite a vie byť dokázana dôkazom, sa faktom nestane dojem, len preto, že časť ľudí si zvykla vydávať dojmy za fakty. Tak ako zelená farba nezačne byť modrou, lebo si to niektorí ľudia myslia. Tak neprestane byť konštruktívna kritika tým, čo znamenajú jej parametre, len preto, že niekto začne nepodloženú kritiku považovať za konštruktívnu. Na to presne existuje, veda, fakty, dôkazy, logika a argumentácia, aby veci neboli len otázkou postfaktuálneho názoru, nech už si to myslí ktokoľvek.
@Charllize (19.06.2020 17:41): To, že niekto označí niečo za konštruktívnu kritiku, predsa neznamená, že ňou aj bude. Ja som ti len napísal, čo konštruktívna kritika je, to, že to ľudia nechápu alebo zneužívajú, nemení jej význam.
@Tulareanus (19.06.2020 15:46): To bude asi tim ze casto nekdo tvrdi ze dela konstruktivni kritiku a pritom na danou hru plive ako chrčok a nasere tim polovinu diskutujicich a bezne pak argumentuje tim ze podal konstruktivni kritiku. myslim ze ten pojem jak se dnes pouziva a co znamena v praxi chapu velmi dobre :)
Po níže uvedené kulturní vložce a faktu, že se zde vyskytuje spousta mladších ročníků tak pro jistotu uvádím na pravou míru:

Excelentní papírový model populární hvězdné lodi Galaxia od mistra oboru architekta Richarda Vyškovského dle, ve své době velmi populárního komiksu Galaxia publikovaného na stránkách časopisu ABC, nemá s hrou Unreal nic společného a kosmická loď v Unrealu není (pokud je mi známo nebo o tom prostě nevím) kopií žádné lodě z nějakého seriálu, filmu.

Mimochodem další nesmírně oblíbený ABC komiks Vzpoura Mozků od mistrů kresby: Františka Kobíka a Václava Šorela (autor jenž kreslí letadla na krabice od Revellu, apod.), kde se mimo jiné vyskytuje další legendární kosmická loď Prométheus se nechali po létech autoři slyšet že pro stíhačky lidí v komiksu se inspirovali (jako fanoušek letecké techniky jsem to poznal prakticky okamžitě) západními stíhačkami Mirage 2000 a F-16. Na faktu, že komiks je výborně nakreslen a má skvělý příběh to nemění nic. :)

Ale to jsem odbočil od Unrealu. Sorry za malý offtopic. A vůbec přečtěte si následující článek odkaz
@Phoenix (19.06.2020 16:06): Naprostý souhlas a osobně mi to nepřijde nesmyslné či nepřínosné jako níže aoshimu či charllizemu.

@aoshi (18.06.2020 22:41): "Kazdopadne, ludia... sme na hernom portali kde sa diskutuje pre zabavu. Netvarme sa, ze tu nejakou “konstruktivnou kritikou” robime sluzbu spolocnosti / hernej scene."

S tímhle bych si taky dovolil nesouhlasit, jasně, jsme tu obyčejní lidé hledající v prvé řadě zábavu, mnozí možná žádní odborníci, nicméně je tu i spousta lidí, kteří možná mnoooohem více zkušeností, než bůhvíjací recenzenti, mají a osobně si raději přečtu názory a konstruktivní kritiku lidí zde a dovím se něco konkrétního o dané hře (samozřejmě mám své vytipované lidi s podobným vkusem), než si přečíst nějakou recenzi, kde je právě ono Charllizeho zmiňované "zavděčit se všem" a která mi v posledku o hře a jejích (ne)kvalitách neřekne vůbec nic.

Ale naopak souhlasím s touhle pasáží: "to ze je v hre vesmirna lod ktora vyzera ako lod z nejakeho serialu ma nevzrusuje. To, ze je v hre panacik s oblecenim, ktore evokuje postavu z inej hry ma takisto nechava chladnym. Klucove je pre mna to, ci sa jedna o “bezduchu vykradacku”, alebo ci autor vytvoril vlastne dielo do ktoreho vlozil cast z ineho.
Pokial je cela hra postavena prave na “ukradnutych” prvkoch, tak mi to pravdepodobne bude vadit. "


Myslím si, že je naprosto banální zmiňovat, že je vykrádačka a "vykrádačka"... a třebaže se mnohdy řeší nesmyslné kraviny, asi opravdový průser, který může ovlivňovat zábavnost (pakliže jste hráli jeho "vzor") je reskin konceptu někoho jiného, nikoliv že má tahle postava tričko s podobným logem, jako měla ve hře před deseti lety, ale o tom myslím nebylo třeba vůbec diskutovat (koneckonců Gordon si navíc, jak sám zmiňoval, dělal prdel).
@Tommywise (19.06.2020 12:48): člověče já Ti nevím.

Pokaždé když rozehraji Unreal tak mám pocit, že se přede mnou odvíjí na pozadí příběh původních obyvatel planety a vesmírné lodi ve které jsem havaroval (respektive její osádky). Tak nějak se kochám nádhernými externími lokacemi (podobně jako v novějším Far Cry 1) a celkově parádní architekturou (chrámy, apod.).
Do toho mi hraje skvělá dynamická hudba a celkově mám tak trochu podvědomě strach někde vejít, obzvláště kde toho není moc vidět, protože nevím co mě tam čeká za překvapení.

Nečekám od Unrealu Doom, tudíž mě gunplay přijde naprosto OK. Ano, je tam málo monster ale o to jsou chytřejší, což vlastně potvrdil i Gordon.
@Tulareanus (19.06.2020 15:46): Já chápu konstruktivní kritiku jako něco, u čeho současně říkám, jak by to mohlo být lepší. Něco ve stylu "u tohoto tance se mi nelíbí, že Vám hrozně vlaje ruka, vypadalo by to podle mého lépe, kdybyste ji měla v této pozici".

Protože pokud jen říkám, co je špatně, tak jde o destrukci, pokud říkám, jak by to mělo být jinak, tak jde o konstrukci.
@Charllize (19.06.2020 13:02): Podľa mňa asi (bez urážky) nechápeš, čo znamená konštruktívna kritika. Znamená presne to, čo si napr. napísal aj o recenzentovi, že má vlastne (konštruktívne) popísať veci, ktoré by sa mohlo určitým ľuďom páčiť alebo nepáčiť. Taktiež konštruktívnu kritiku človek môže robiť pre seba. V zmysle, že počas hrania si napr. uvedomuje, či je niečo ťažké lebo je to ťažké alebo preto, že napr. s hraním hier takého typu nemá skúsenosti, alebo, že či je problém v ovládaní alebo navigácii, aby sa vedel konkrétne vyjadriť a nájsť jadro toho, čo mu zážitok zhoršuje, rovnako ako vedieť identifikovať, čo robí zážitok pre neho pozitívnym.
@Tulareanus (19.06.2020 02:06): vsak at se prekonava, ale porad jde kazde to prekonani hodnotit separatne a netahat do toho ze tam ma nekdo stejne zlute tricko jako nekdo ve hre xxxxx pred 10ti lety. Je to proste debilni a primitivni a plno lidi to s oblibou dela aby si snad jakoby ve hre nasli neco co znaji, ale paradoxne to pak vetsinou kritizuji.
Konstruktivni kritika je u her podle me blbost. Co to komu prinese? Nic. Stejne to nakonec bude o tom jestli se ta hra libi nebo ne. Maximalne to nekoho odradi od hry ktera by ho mohla klidne bavit.
Treba recenzent by mel umet popsat hru tak aby si v ni co nejvic lidi naslo jestli je bude bavit nebo ne, kdyz tam konstruktivne kritizuje nejake prvky tak lidem kteri danou vec nemaji radi stejne nic noveho nerekne a ty co by se jim dana kritizovana mechanika mohla libi akorat nastve. A pro ty co nevedi nic to taky nema zadnou valnou hodnotu, protoze nevedi jestli se jim to bude libit, a ne ze jim rovnou nekdo vpali kritiku a rozhodne za ne jestli to je dobre nebo ne. Lepsi je tu mechaniku srozumitelne popsat aby si na to pokud mozno co nejlepe mohl kazdy udelat nazor sam a netahat tam kritizovani ktere stejne je vzdy zalozene na preferencich a subjektivite, pripadne na aktualnich trendech.
Popsat hru v nejakem textu tak aby si z toho pokud co nejvic lidi neco odneslo a poznali jestli to je hra pro ne je totiz dost tezke, na rozdil od kritiky ktera je detsky snadna protoze zrcadli jen osobni pocity a jde to ven raz dva. mozna proto ji tolik lidi rado pouziva. Samo kritiku lze oprit i obecne uznavana fakta, ale na nich jde vytvorit i mene agresivni popis ktery pusobi vice jakoby pro vsechny.
@Rapier (19.06.2020 08:25): jo v te dobe to muselo byt zjeveni ale jen co se tyce grafiky, jinak me to prislo jako tuctova,nezazivna prumerna strilecka s nudnym gunplayem. Takovy protiklad HL1 ktery nevynikal grafikou ale byl sem z nej v te dobe uneseny prave gamepleyem,pribehem a leveldesignem
@Bellerofontes (19.06.2020 07:30): naopak. Já si přes léto zahraji Unreal (a vlastně poprvé v životě ho ve stejném roce, tzn. 2020, jako HL1 dohraji), a pak ho zcela jistě roznesu na kopytech v konfrontaci s nedávným hraním HL1. :) Tak uvidíme zdali se přiblížím Gordonových 70% nebo ne.

Rozdíl je v tom, že já zažil osobně dobu kdy Unreal byl zjevením (poprvé když jsem jej hrál jsem ani nevlastnil žádnou 3Dfx nebo D3D kartu která by jej spustila akcelerovaně), zažil jsem dobu kdy jsme hráli SW Dark Forces, SW Jedi Knight, Doom, Doom2, Rise of Triad, Hexen, Hexen 2, Heretic, Quake 1+2, atd. takže to vidím krapet jinak, a mimochodem na mě Unreal stále působí tak trochu jako zjevení i po těch 22 letech.

Ale sám jsem nesmírně zvědavý jak to budu hodnotit v konfrontaci k faktu, že jsem dříve dohrál HL1, který byl překvapivě lepší než v mých vzpomínkách.
Takhle to dopadá, když se začne srovnávat Half-Life z nové vlny se starou hrou "na mapy". Teď může Rapier zpytovat svědomí, co tím způsobil :-)

@Dan9K (19.06.2020 01:26): Pokud bys nad vším přemýšlel, brzy z toho zcvokneš. Přesvědčení, které v různých podobách přežívá od nástupu moderního racionalismu. Když se tu s někým bavím, taky nutně nepromýšlím, co stojí za jeho přezdívkou nebo avatarem. To se stává až ve chvíli, kdy vyprovokuje mou pozornost. Poslech hudby má úzkou spojitost s citovou asociací, pro spoustu z nás není zajímavé nad ním přemýšlet, nejsme-li muzikologové.

Ale hlavně je to úplně zástupný problém. Hovořit lze i o tom, co se nelíbí. To není otázka formy hodnocení.
@Charllize (18.06.2020 18:00): Ja som hovoril o konštruktívnej kritike a o ignorantstve do ktorého spadá aj naivita, človek si neuvedomuje, že niečo už bolo xkrát urobené alebo naopak nepozná inšpiráciu v inom médiu (kniha, film, maľby), považuje niečo za unikát na základe nevedomosti. Ľudská kultúra a umenie je postavené na prekonávaní seba samej, v momente ako sa také niečo nedeje, sa kultúra nevyvíja. Navyše ľudská nevedomosť vedie aj k dezinterpretácii diela alebo nepochopeniu. A z nepochopenia sa človek málokedy teší a vedia na základe toho vznikať aj zbytočné konflikty.
Já si zas trochu vyleju srdíčko, ale právě už jsem nějakou dobu na to líbí/nelíbí hrozně alergickej. Jakože jasně, že je to nakonec o tom, problém podle mě je, když je to jenom o tom. A může za to samozřejmě i to, že se sám považuji za zneuctěného autora :-) ale prostě odsudek líbí/nelíbí je to nejjednodušší, nic to nikomu nedá, no brainer. A proč mi to tak vadí? Protože pak nejsme nic jiného než prostě zvířátka. Emoce vítězí na plné čáře, necháme za nás mluvit pravěké části mozku, které ovládaly i dinosaury, a nechce se nám používat ta šedá kůra, protože to moc bolí. A pak to není problém jenom umění, ale projevuje se to i třeba v politice a věcech, které ovlivňují životy přímo. Málokdo přemýšlí obecně nad věcmi, které se okolo nás dějí a berou se jako dogma. Možná byste se divili jak obrovské množství lidí netuší, proč se třeba střídají roční období. Prostě to tak je, proč bych měl přemýšlet nad tím, proč se to děje. Nepřemýšlí nad tím, proč je zrovna 12 měsíců v roce, proč máme 12 tónů v hudbě, proč se slaví Nový rok zrovna v lednu atd.. Přijde mi, že je to vlastně pořád variace na Platónovu jeskyni, a její bezpečí je příliš lákavé. Ale u těch her a filmů a literatury, to ještě celkem jde, to ještě lidi jsou schopni většinou i vysvětlit, co se jim konkrétně líbí/nelíbí a proč. Myslím, že to souvisí s tím, že tyhle věci vnímáme prioritně očima, kterýma jsme zvyklý analyzovat. Nejhorší je to u té hudby, protože sluch je napojen na ta primitivnější centra v mozku. Hudbu má naprostá většina lidí fakt čistě emočně, má to navíc spousta lidí spojené i s životním stylem a výsledkem je naprosto dogmatické odmítání čehokoliv, co je nějak jinak, co hledá ty jiné cesty, prostě reakce je akorát: "fůůůj, bléé, nelíbí". A to je všechno. Je to reakce na úrovni žáby :-)
Zvlastna diskusia. Napriek vsetkemu co sa tu popisalo musim suhlasit s Charllizeho prispevkom ktory to zacal (18.06.2020 12:01).

Je bezne, ze ludom vadi ak jedno dielo vykrada druhe. Ak sa prizivuje na tom, ze okopiruje klucove sucasti ineho diela. Ale takisto mi pripada, ze sa to obcas zvrhava na hon o najdenie podobnosti.
To ze je v hre vesmirna lod ktora vyzera ako lod z nejakeho serialu ma nevzrusuje. To, ze je v hre panacik s oblecenim, ktore evokuje postavu z inej hry ma takisto nechava chladnym. Klucove je pre mna to, ci sa jedna o “bezduchu vykradacku”, alebo ci autor vytvoril vlastne dielo do ktoreho vlozil cast z ineho.
Pokial je cela hra postavena prave na “ukradnutych” prvkoch, tak mi to pravdepodobne bude vadit. Pokial autor len otrocky zlepi sucasti diel inych autorov, danej hre bude s velkou pravdepodobnostou chybat nejaka iskra. Z hry casto citit ci s napadom prisiel samotny autor (ktory ten napad chape a vie ho rozviest do detailov), alebo ho len okopiroval (v takom pripade to posobi plocho).
Pokial autor prejavi dostatok vlastnej invencie, tak nemam problem s tym, ze sa v jeho diele nachadza aj nieco co vzniklo inde.

Kazdopadne cele sa to da zhrnut prave do toho “paci/nepaci” ktore tu uz padlo. V konecnom dosledku mi ide prave o to, aby sa mi dana hra pacila.
Pokial sa mi paci, tak to znamena, ze autorov vlastny prispevok je dostatocne vyrazny na to, aby prebil fakt, ze hra nieco kopiruje.
Je ale velmi mala sanca, aby sa mi hra nepacila len kvoli tomu, ze su tam domorodci okopirovani z ineho diela. (Poprosim nebrat osobne. Pouzil som to len ako priklad ked uz to padlo v diskusii; bez ohladu na to ci to bolo myslene ako vtip)

Mierne mi prekaza, ze debata presla oslim mostikom od “zbytocne riesite ci su detaily okopirovane” ku “kvoli tomu, ze su ludia nekriticki vznikaju sproste hry”.
Povodny prispevok nebol o nekritickosti.
Kazdopadne, ludia... sme na hernom portali kde sa diskutuje pre zabavu. Netvarme sa, ze tu nejakou “konstruktivnou kritikou” robime sluzbu spolocnosti / hernej scene.
Cele “konstruktivne” debaty tu sluzia hlavne na to, aby sme sa porozpravali o hrach. To, ze niekoho nebavi na internetovom fore rozoberat lubovolny detail neznamena, ze ten detail nevnima.
@Charllize (18.06.2020 20:06): Kolik ti vlastně je? Neustále tu z tvé strany poslouchám o stáří a moudrosti s ním spojené, že už si tě pomalu začínám představovat jako Otce Fura z Pevnosti Boyard :).
@Charllize (18.06.2020 12:01): Já si hlavně dělal legraci.

@Dan9K (18.06.2020 17:28): očerňuje hru, která byla ve své době úplné zjevení a hodnotí ji především z pohledu dneška mám pocit. - Jinak ji ale přece ani hodnotit nemohu, když jsem ji hrál "v dnešku". Pak srovnavání s hrama dané doby vcelku davá smysl alespoň z technického hlediska.

@Charllize (18.06.2020 18:34): Co jako uvidí? Denenci, co mu s vysokým věkem bude začínat?
@Charllize (18.06.2020 18:34): Neber si to nějak zle, mnohdy máš celkem zajímavé postřehy. Líbila se mi třebas diskuze s tebou ohledně grindu, jakkoliv se s tím neztotožňuji, konečně jsem pochopil, co na něm lidé mohou mít (tenkrát tam s námi diskutoval tuším i Ringo, který taktéž přispěl svou trochou do mlýna). Ale dost často se zacyklíš a chrlíš zbytečné hlášky, které diskuzi nikam neposunou, jen abys měl poslední slovo. Pak je to samozřejmě jen o souboji "ega" (někdo se holt takové diskuze s tebou vzdá dříve a jiný později, aneb platí "moudřejší nakonec ustoupí") a já si bohužel všiml, že takovou diskuzi sám zbytečně protahuji, jakkoliv vím s kým mám tu čest:), pročež se budu snažit podobných chyb vyvarovat :) (na to je fakt život moc krátký).
@Charllize (18.06.2020 18:27): Pokud ses ty v myšlení/postoji nikam neposunul (což, pravda, v diskuzích někdy pozoruji:)), tak to je tvůj individuální problém, ale asi bys neměl soudit ostatní, kteří jsou (naštěstí) dost odlišní.

Ale jako obvykle začíná být diskuze s tebou ztrátou času, ty si budeš mlít zatvrzele tu svou bez valného přispění s do diskuze s nějakou argumentační hodnotou, takže tě nechám, ať si to vychutnáš, mám na práci asi lepší věci :).
@Charllize (18.06.2020 18:20): Naopak líbí/nelíbí je naprosto elementární hodnocení, které jsem možná používal jako děcko. Později, jakmile se s problematikou, jednotlivými žánry a obecně herním průmyslem hráč více seznamuje, má samozřejmě k tomu co říci.
Byť samozřejmě při hraní stále platí ono elementární baví/nebaví (koneckonců smysl herního průmyslu je především hráče zabavit), pokud nebaví/nezaujme, dál nehraji, to však přeci neznamená, že nedokáži konkrétní vady/či naopak pozitiva pojmenovat.

Ale koukám, že ty máš ke všemu co říci, jakkoliv velký nesmysl to je:) (viz. tvé hlášky s pískovištěm).
@Isair (18.06.2020 18:14): Oni se ti casem vsechny ty skvele myslenky jak by neco mohlo byt lepsi a jine a jak to nekdo dokurvil a zaslouzi kritiku zdrcne na proste osobni libi/nelibi a v tu chvili zjistis ze se podezrele casto dohadujes s lidma co jedou jeste v prvni casti tehle vety :)

Taky mam zkusenost ze kdyz si clovek sam okusi nejakou cinnost takzvane do dna, razem ji nema potrebu kritizovat, zrejme proto ze se konecne o tom neco dozvedel:)

Slovo konstruktivni je jen pitoma fraze ktera ma za ukol zajistit aby nebylo poznat ze dotycny vyrvava z piskoviste :)