Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Zajímavosti

Vývoj

Raketomet se v Unrealu jmenuje Eightball, protože se původně počítalo, že půjde nabít až 8 raketami. Nakonec to ale tvůrci kvůli vyváženosti hry omezili na 6.
Ačkoli první počítačem řízení protivníci v multiplayeru - boti se objevili ve fanouškovských modech pro Doom a Quake, tak Unreal byla první hra, která je zakomponovala do hry oficiálně a s profesionálně naprogramovanou umělou inteligencí. Některé prvky umělé inteligence byly sdílené se singleplayerovými monstry, zejména Skaarj. Díky tomu právě tyto potvory v singleplayeru disponovaly dosud neviděnou schopností manévrování v prostoru a útoku na hráče.
Práce na grafickém enginu Unreal započaly již v roce 1995. Technický pokrok byl tak markantní, že v roce 1997 si údajně Bill Gates vyžádal utajenou schůzku s vývojáři, jenže v té době už distribuční práva vlastnilo GT Interactive. Engine byl unikátní v tom, že dokázal renderovat ve všech možných rozhraních (API), tedy jak softwarově pouze pomocí procesoru, tak v DirectX (Direct 3D) i OpenGL a ještě měl speciální podporu 3dfx Glide. Oproti svému konkurentovi Quake II uměl Unreal např. dynamické osvětlení, pohyblivé stíny, volumetrické osvětlení, generování mlhy, kouře, plasmy apod. Práci Unreal enginu se světlem vychválil i tvůrce konkurenčních sérií Doom a Quake, John Carmack.
Do hry byla naprogramována čtyřhlavňová brokovnice QuadShot. Nakonec ale nebyla použita kvůli nevyváženosti, jelikož prosté vypálení ze všech čtyř hlavní by zabilo jakoukoli potvoru kromě bossů. Nahrazena byla Flak Cannonem. Brokovnice QuadShot se však ve zdrojovém kódu hry stále nachází a je možné ji aktivovat pomocí modu nebo starého patche v227a.

Tvůrci

Unreal byla pro Epic MegaGames první skutečně velkou a komplexní hrou, jejíž vývoj již neumožňoval dosavadní fungování společnosti, kdy vývojáři byly roztroušení takřka po celém světě a mnohdy se tak pracovalo tzv. "na dálku". Vývojáři a celá společnost se tak v roce 1997 přesunuli do kanadského městečka Waterloo, kde již někteří členové týmu žili a pracovali.

Prvních šest měsíců pobytu v Kanadě si zaměstnanci libovali, nicméně pak přišla kanadská zima, která na dalších šest měsíců nadšení z kanadského podnebí a okolních krás zmrazila. Jakmile byla hra v roce 1998 dokončena, téhož roku se Epic MegaGames přestěhovalo do vlídnějších podmínek městečka Raleigh v Severní Karolíně, kde ale zase dosud nežil ani nepracoval nikdo z celé společnosti.

Hardware

Minimální systémové požadavky:
CPU: 166 MHZ
RAM: 16 MB
GPU: 2 MB
HDD: 100 MB

Ostatní

V roce 1998 byla ke hře vydána herní strategická příručka "Unreal: Prima's Official Strategy" z dílny vydavatelství Prima Publishing, které se na vydávání podrobných herních příruček specializuje.

Paperbacková černobílá knížka obsahuje podrobné popisy principů hry, nepřátel, zbraní, jednotlivých herních kapitol a map spolu s popisem základů strategie multiplayerových klání mezi hráči.

V našich končinách vyšla knížka téhož roku v českém překladu díky nakladatelství STUARE jako "Unreal: Oficiální příručka strategie".
Hry byla také vydána jako součást následujících edic:

Unreal Gold (1999)
Unreal + Unreal Mission Pack I: Return to Na Pali

Totally Unreal (2001)
Unreal Gold + Unreal Tournament (Game of the Year Edition) + exkluzivní informace k Unreal 2 a konzolovému Unreal Championship

Unreal Anthology (2006)
Unreal Gold + Unreal Tournament (Game of the Year Edition) + Unreal II: The Awakening + Unreal Tournament 2004: Editor's Choice Edition + CD "A History Of Unreal Music" s výběrem hudby z uvedených titulů

Unreal Universe (2010)
Unreal Gold + Unreal Tournament (Game of the Year Edition) + Unreal II: The Awakening + Unreal Tournament 2004: Editor's Choice Edition + Unreal Tournament 3
Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 49 minut a 18 vteřin.