Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

The Sinking City


Diskuze

< >
Smazáno z GOGu i Steamu? A to jsem se těšil, že si to za měsíc konečně koupím...
@jarek.p (18.04.2020 17:54): A podle Liuwila si ho zaslouží. Zajímavý že uznáš, že nemá smysl se kohokoliv pokoušet přesvědčovat, protože každej má nárok na vlastní názor, abys to hned v další větě popřel :)
@LIUWIL (17.04.2020 23:47): Můj dojem, tvůj dojem. Všechno jsou to jen naše názory, kterými se prezentujeme. A ani nemá smysl se kohokoliv pokoušet někoho přesvědčovat o něčem, o čem je přesvědčený. Jenom jsem překvapený absolutním stovkovým hodnocením, které si tahle hra rozhodně nezaslouží.
Zase ty dojmy. "Střílečka" je zavádějící, to je takový pojem asi jako "skákačka". Mechaniky bojů jsou vyloženě survival horor, o žádnou "střílečku" nejde.

Ad Pathologic totéž. Survival prvky rozhodně nebyly zbytečné, ale jednou ze zásadních mechanik hry které dělaly ekonomiku zajímavou. Zrovna tak stíhání všechno během jednoho dne obejít. Bojový systém byl hodně hrubý, o tom žádná, ale dalo se s ním pracovat. Jeho největší problémy spočívaly spíše v nesmyslném pohybu některých nepřátel a také jejich spawnování. Plnil účel v tom směru, že boj nebyl nikdy zcela komfortní a v některých případech bylo lepší se konfrontaci vyhnout nebo utéct, protože následky pro hráče mohly být snadno větší než zisk. Což je zase otázka přístupnosti víc než čehokoli jiného.

Jsou to hry pro užší publikum které málokoho zcela nadchnou. Vývojář se i k tomuto vyjadřoval v tom smyslu, že tu hru tak prostě chtějí.
Jak jsem psal v komentáři, objektivně nemám důvod komukoli hru doporučit, což ale platí obousměrně a nějak nechápu snahu přesvědčit někoho, kdo hru dohrál a své dojmy z ní si odnesl, že by ho to nemělo bavit.
@LIUWIL (17.04.2020 20:49): Pro mě to teda nefunguje. Atmosféra nijak zázračná není. Adventurní prvky nejsou špatné, ale jsou rozmělněné ostatními prvky, takže na samotné řešení příběhu není moc prostoru. Jako střílečka je to k smíchu, přesto je tam těch střílecích pasáží celkem hodně, mnohdy až moc. A walking simulator? Celá hra je postavená na otevřeném světě, o cestování z jednoho místa města na druhé. Je to zdlouhavé, otravné a hlavně s pokračujícím časem nudné.

Ale souhlasím s tím, že je to podobné Pathologicu, kde mám podobné výhrady - příběh celkem OK, atmosféra podařená, ale celé to ubíjí hratelnost jako taková, spousta otravného chození, strašné souboje, zbytečný survival mod.
@jarek.p (17.04.2020 20:25): Viz první věta komentáře. Vyhnul bych se snaze dělat z dojmů fakta. Stejně jako v případě Pathologic, nebo třeba i Deadly Premonition, je to hra která bude pro masy nestravitelná.

Rozhodně se nejedná o AAA titul a ani o nástřel na něj. Vývojáři udělali z hlediska designu rozhodnutí která to vylučují. Adventura to asi je, střílečka určitě ne a walking simulator vzhledem k FT taky ne. Každá hra je v první řadě o zážitku a ten pro hráče buďto funguje nebo ne.
@LIUWIL (komentář): Hráli jsme opravdu stejnou hru? Sinking City není indie titul, ale pokus o AAA. A selhává skoro ve všem. Je to špatná adventura, špatná střílečka, špatný walking simulator. A jako mix dohromady to nefunguje taky, bohužel.
K češtine: Medzi upálenými v krematóriu je aj Jan Hus (zpopelněn) a popisok zápalnej flaše tvrdí, že je to "nejobávanější nepřítel kapitalizmu a monarchií".

Žiadna chyba ani preklep a štylisticky sa často snažili o slangové výrazy. Pre mňa najlepší český preklad od čias Zaklínača 3.
@Charllize (01.07.2019 22:55): Na Xbox čeština měla normálně být a do poslední chvíle se s ní počítalo. Defakto až z krabičky se Comgad a ostatní dozvěděli, že není. Údajně kvůli komunikačnímu šumu mezi Frogwares a vydavatelem.

Jinak mě to zatím přijde jako docela fajnový béčko, ale tříáčkovou cenu tomu fakt dávat nemuseli.
@Pluto (01.07.2019 22:49): Na PC mozna. Ovsem uz ne na PS4. Co vim tak Sherlock byl na PS4 anglicky. Vydavat cestinu na PC nebo na konzoli je hodne velky rozdil. A pokud se o to nezasadi nas CZ distributor tak vetsinou neni nic. Koneckoncu proc kdyby to bylo takove lazo plazo by to nedali i na ten xbox zejo.
Je to jedna z her kterou by si vsichni meli utikat koupit, tedy aspon ti co radi hraji cesky. A pekne v krabicce do kamennyho obchodu. At ma distributor ty penize za lokalizaci zpatky a priste se na cestimu nevykaslou :)
Lokalizovat takovejhle nejistej projekt na PS4 chce v dnesni dobe koule:)

Na XONE cestina neni, tam uz se bali do toho investovat.
Mám odehráno tak cca 9 - 10 hodin a zatím celkem spokojenost. Je toho spousta co ta hra dělá špatně a celkově působí jako velké béčko, ale něco mě u ní drží. Příběh mě připadá celkem dost solidní a to samé atmosféra. Hraju na PC a až na nějaký menší FPS drop nemám žádné technické problémy jako třeba pády a seky. Co mi vadí je občasné doskakování NPC před "očima". Největší problém vidím ve stereotypu. Pokud odehrajete dejme tomu 2 hodiny tak už jste prostě dělali všechno co hra nabízí. Co je ale opravdu nehorázné je ta cena. Jako 1500 Kč je opravdu ale opravdu hodně. Pokud by byla cenovka někde kolem 500 - 700 kč tak bych hru asi doporučil, ale za tyhle prachy je to fakt zlodějina a kdybych ji nedostal od přítelkyně tak bych ji 100 % za ty prachy nekoupil. Ještě nemám dohráno, ale zatím bych to viděl co se týče hodnocení tak na 60 - 70 % (pokud se něco nepokazí). Podprůměr to podle mě rozhodně není a celkem dost mě baví příběh a atmosféra města i když je celá hra strašně taková "krkolomná".
@sxg (01.07.2019 19:43): Souhlasím s tím, že je to hlavně konzolová hra. Na ní bylo všechno primárně vyvíjeno a až pak se upravovalo ovládání pro PC bez gamepadu. A ovládání bylo jedním z hlavních důvodů zdržení celé hry, na PC to totiž bylo dlouho nehratelné...
Dneska vyšlo rozšíření pro Panství Hrůzy - Svatyně Soumraku - kupte radši to.

Ne že bych to vyloženě mohl doporučit, když jsem to ještě nehrál (ani Svatyni, ani Sinking), ale chci ať se jim daří a vydají jich třeba ještě pár česky... :D :D :D
Přímo před postavou doktora chytím halucinace, ze své pistole je postřílím. Doktor ani nemrkne, asi se tohle děje běžně. Obecně když lidem střílíte centimetr od hlavy, tak to laskavě ignorují. Asi velmi slušné vychování.

Doktor mě posílá na misi se zabíjením monster a "zvracejících humanoidů". V infikovaných částech města se volně pohybují monstra jak vystřižené z Carpenterových filmů. Nikoho, včetně hlavního protagonisty, to neznepokojuje. Nikdo nezavolá armádu nebo vládu, dokonce ten nápad není ani nadnesen kýmkoli.

Fascinující hra.
Keďže som mal k dispozícii novinársku verziu už pár dní pred vydaním na Epicu, mám už pravdepodobne skoro dohrané. Zatiaľ zopár postrehov....

Hlavná dejová línia je celkom podarená. Viac krát sa delí na menšie príbehy, alebo "podlínie". Ide vlastne o takú reťaz, v ktorej sa tieto "menšie línie", spolu spájajú do hlavného príbehu. Vedľajšie questy sú miestami nápadité a originálne a pri niektorých častejšie využijete vaše detektívne skilly. Na druhú stranu medzi nimi nájdete aj klasické rutinné kúsky, ktoré neurazia, ale nadchnú len sotva.

Občas menšie narážky na súčasnú politickú situáciu. Veľký vplyv na dianie v meste okrem tradičných silných rodov má aj "nezisková organizácia" ktorá sa správa veľmi dobročinne ,ale v skutočnosti je to maskovaný Ezoterický Dagonov rád. V Oakmonte je veľa emigrantov, konkrétne bývalých obyvateľov starého-dobrého Innsmouthu. "Innsmouťanom" väčšina obyvateľov Oakmontu nedôveruje a podozrieva ich z únosov a vrážd, ktoré sa začali kopiť práve po ich masovej emigrácií.

Pobavili ma aj detaily, ako napríklad portréty C. G. Junga v sanatóriu pre mentálne chorých, plagáty či nápisy s jemnými narážkami na tvorbu a citáty Lovecrafta, či Edgara Allana Poea.

Sinking City obsahuje aj jednoduchý crafting. Je možné si vyrábať lekárničky, psychotiká (odstránia psychický stres) pasce, alebo náboje. Nejde o nič prepracované alebo komplexné, ale hre to rozhodne neškodí.

Občasné som mal problémy technického rázu - kratšie záseky, miestami dlhé načítavania a raz sa mi dokonca stalo, že som nemohol prejsť cez priechodné dvere. Nič vážne však to nebolo a český preklad považujem za veľmi vydarený. Viac napíšem v recenzii za pár dní.
Lidé píšou, že se ty vyšetřovací mechaniky pak pořádně rozjedou. Tak snad.
Crimes & Punishments jsem hrál před lety a na žádný QTE nebo významější akční pasáže si už nevzpomínám. Možná se pletu, ale s tímhle přišlo Frogwares až v posledních letech.
@Neelixx (26.06.2019 11:11): Ono by bylo fajn, kdyby se ty akční pasáže nějak vyrovnaly třeba dobrým zbytkem. Ale nějak to zatím nevypadá.

Pathologic 2 má taky souboje za vyližprdel, ale právě to tahá nahoru tím zbytkem. Ve výsledku je to daleko větší a lepší lovecraftovská zkušenost než první dvě hodiny tohohle.

Dneska večer to zase posunu dál. Schválně, co za hnisy tam na mě vyskočí.
@Seeker (26.06.2019 09:58): a podpoříš naděje na další rozšíření. Panství se sice daří, ale sami sobě konkurují Pánem Prstenů. Tak se bojím.

Bylo by fajn mít někdy kompletní "arkham files" hru v CZ. To ale asi bohužel nehrozí.
Já teď hraju Sherlock Holmes: The Devil's Daughter a ty akční pasáže jsou fakt úplně zbytečný, že se jim to nepovedlo ani v Sinking City mě nepřekvapuje.
@Seeker (26.06.2019 07:36): právě na sólo hraní Panství Hrůzy. Hrál jsem všechny co jsou v CZ.

Arkham 2 edice - je super akorát má pár zdlouhavějších mechanik a působí prostě trochu zastarale. Vyhráváme docela pravidelně.

Eldritch - je snad ve všem lepší. Ubírá těžkopádných mechanik a dělá hru přístupnější, avšak s tím i daleko obtížnější. Myslím, že jsme ještě vyhrát nedokázali. Cca 6 her. Na druhou stranu osobně se mi nelíbí soustředění se na celou zeměkouli. Je tam toho až moc a od všeho se ale cítíte distancování. Prohlášení typu "tak já teď pojedu do Tokya zavřít bránu.." mi kazí atmosféru. Toulání se temnými uličkami je lepší.

Arkham 3 edice - vyhlížím s nadšením. Měl by kombinovat to dobré z Eldritche a vrátit se atmosférou k Arkhamu. Trochu mi vadí modulární mapa ale zase to nahrává dalším rozšířením. Škoda že v češtině prostě.rozšíření moc nevychází. Ale určitě koupím a možná pak zkompletuji s EN verzí.

Pansví hrůzy - prodejní trhák. Proto snad bude trochu víc rozšíření, než jen jedno. Krásná "grafika" dlaždic. Atmosféra idealní i pro sólo hraní. Aplikace je super. Za rohem je první rozšíření a já teď váhám. Kterou hru se snažit zkompletovat..jestli Arkham 3 až bude, nebo Panství.

Arkam karetka - údajně asi nejlepší možnost pro anglicky mluvící. Jediná věc, kvůli které to nemám je ta - že jsem myslel, že to nejde hrát sólo a že každý spoluhráč potřebuje svůj vlastní balíček. Tak nějak jsem si to představoval jako gwent. :-D ale je to zřejmě solidní dávka příběhu, rozhodování a miliardy rozšíření.

Já bych šel v CZ do Panství. Ještě jsem si z Německa objednal dvojici rozšíření co doplňují hru o obsah z 1 edice a údajně ty scénáře budou přeloženy v aplikaci taky. Takže do startu mám 4 + 1DLC scénáře, 2 z rozšíření a teď vyjde nové rozšíření. Je toho až až. Jen ten čas na to najít. Ale jsem z hry hodně nadšený. Jediná vada na kráse jsou figurky a jejich podstavce. Nevypadá to tak hezky, jak by mohlo.

Každopádně speaking of deskovky - tak jsem si místo Sinking City vzal Scythe: Vzestup Fenrise. Vše zlé je k něčemu dobré. :-D
Mám už delší dobu chuť si zahrát nějakou kvalitní hru ze světa Lovecrafta, Po ne zrovna dvakrát úspěšným Call of Cthulhu: The Official Video Game a Conarium jsem doufam, že aspoň z The Sinking City se vyklube nějaká pecka. No, tak snad příště...
Mno, vypadá to blbě, docela blbě se to hraje, čte/poslouchá se to blbě, atmosféru tam necítím. Teď jsem postřílel nějaké potvory na molu, ve vyšetřování spojil událos ta bum, hotovo. Tohle je jako ono?

Achjo.
@Paul (26.06.2019 00:14): Já jsem od Frogwares hrál řadu jejich adventur a hodně se mi líbily. Tady kdyby zůstali u klasické adventury, tak myslím, že by to taky dopadlo dobře. Jenže oni chtěli zacílit na širší publikum, přidali tam akci a větší volnost, ale ve finále tím hru zabili...
Zatím tedy co čtu tak dojmy slabší než jsem doufal, škoda. Od Frogwares jsem hrál jen Crimes and Punishments což bylo dost dobrý. Tady jsem se těšil na atmosféru, ale pokud je to ten vanilla lovecraft a bez nějakých výraznějších nápadů, tak je to zas promrhaný potenciál.
@Pluto (25.06.2019 23:57): To souhlasím, mně by stačilo, kdyby střelba a boj byly daleko více výjimečně a říčné. Ono záhadnosti a tajemnosti nijak nepomáhá, když jakési podivné stvůry jde rozstřílet revolverem.

Takový hezký openworld spojený s něčím jako je lepší a vyváženější hratelnost Alien: Isolation, kde podle mě jsou střelné zbraně (ne)použitelné správně, by atmosférickému hororu svědčilo nejlépe.

Teď jsem vešel do podzemí baráku, byl tam rybí člověk s kvérem, chvíli kolem mě běhal, tak jsem ho zastřelil.
Lovecraftovský horor!
@Shoggot (25.06.2019 23:54): Tak ono já obecně nejsem příznivcem jakéhokoliv střílení či mlácení. Takže by se mi to asi nelíbilo ani v případě, že by to bylo kvalitněji udělané. Podlé mého tyto akční v chodící věci akorát zbytečně natahujou herní dobu a odvádí od příběhu samotného.
@Pluto (25.06.2019 23:47): Ano, souboje zatím vypadají na něco totálně fádního.

Dobrá vylomenina je taky to spawnování chodců. Hra se s tím vůbec nesere a tak je s odvahou spawnuje hráčovi klidně deset metrů před nos. Asi nějaká kletba Prastarých.
Tím, že už je to venku, tak se můžu podělit o své dojmy. Zatím jen stručně, na rozsáhlejší komentář teď nemám prostor. Pro mě je The Sinking City velké zklamání - kdyby Frogwares zůstali u klasické adventury ve stylu Sherlocka Holmese, udělali by líp. Příběhová část hry je dobrá, ale je roztříštěná spoustou nudných zbytečností. Jednou z nich jsou nudné a nezajímavé souboje, u nich jsem nadával prakticky pokaždé, když jsem na ně narazil. A kdybych neměl možnost zapnout nesmrtelnost, tak jsem to dávno vypnul. Druhým velkým problémem je otevřenost světa, kdy vás hra věčně posílá z jednoho konce města na druhý. Spousta zbytečně ztraceného času, kdy jen míříte někam a čekáte, až se tam postava dostane. Posléze to trochu urychlí fungování teleportačních budek, ale stejně je to nahouby. A tak místo toho, abych si užíval zajímavý příběh, poslouchal rozhovory a řešil logické rébusy, místo toho většinu času tvoří balast v podobě chození křížem krážem a naprosto zbytečné střílení/mlácení potvor...

Až budu hodnotit, budu se rozhodovat někde mezi 50 a 60.
Z rychlého startu se docela stává plus. Není potřeba všechno dokola uvádět. Kdyby se do tohohle ještě přidalo pomalé tempo, už by se mi lehkým rozzlobením dostávalo obočí k sobě.

Sektáři počmáraní starodávnými runami se zcela regulérně prochází po ulici jako ostatní občané. Neexistuje nic jako pomalý nástup, už v počátečním přístavu běhají po zemi brutálně zmutované kočky, sektáři jsou regulérní chodci na ulici, zmutované korály pokrývají velké části města.

Tady jste prostě přišli rovnou do města, které je po kolena v Lovecraftovských sračkách. Hlavní hrdina nad tím ani nemrkne okem, trošku mu nadzvedne obočí, když musí hned v prvním případu odprásknout jakousi šílenou headcrabovou stvůru, ale srovná se s tím v řádu sekund, vezme hned další kšeft. Innsmouthtští (poměrně vtipně a chytře zde v roli uprchlíků po zničení Innsmouthu FBI) tu jsou vizáží naplno zrůdy, tři řady zubů hlavního protagonistu vyvedou z míry, srovná se s tím okamžitě. Vždycky jsem si je teda představoval daleko nenápadnější. Jak by řekl nejlepší český stolní tenista Stanislav Lukeš: Vzpomínáme na Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth.

Mno...uvidíme jaké to bude. Doufám, že každou chvíli se objevít to dobré a chytré, o čem píše IGN. Trochu se bojím, že se to nikdy nedostaví, jak pro změnu píše PC Gamer.

Každopádně by se měl už Lovecraft zakázat.
A už jedem jak jedem s tureckým medem, halucinace s obřími chobotnicemi, propad do šílenství, lidé mizející v moři, zohavení mrtví rybáři, odporné mutantí chobotnicové výrustky prorůstající interiéry...to vše ještě před řádným tutoriálem, deset minut hraní. Paul bude nadšený!
@kuler91 (25.06.2019 20:08): Já to mám podobně, letos zatím mě opravdu chytlo z nových her tak Pathologic 2. Povzbuzen záhadným tweetem o pokračování Alien: Isolation, tak hraju právě to při krácení si čekání na instalaci Sinking City. A:I hraju aspoň jednou ročně, protože ten art direction, sound design, hudba a atmosféra prostě snad nemají konkurenci, nedávno se mi konečně podařilo sehnat i soundtrack. Skoro jsem zapřemýšlel, že se vrátím k The Legend of Heroes: Trails of Cold Steel, ale tak to zas se člověk může radši kouknout na pár starších dílů Simpsonů :). Zajímavé tituly jsou daleko...
@SilentWolf (25.06.2019 20:03): Já mám obecně takový problém, že už nejsem schopný se u her moc bavit ... naposledy mě fakt chytlo RDR a já si uvědomil, že to ještě se mnou není tak marný ... jenže takovéto pecky vychází ročně 2-3 ... I to metro na které jsem se roky těšil mě ve finále moc nebavilo :( ... Doufám, že letošní Death Stranding nezklame. Jo letos byla pecka ještě Sekiro, kde jsem utopil tak 30 hodin, ale jsem slaboch a nedohrál jsem to ... na tyhle hry já už prostě nemám energii :D

@Shoggot (25.06.2019 20:06): Jo ... venku jsou sice recenze, ale určitě dej vědět co a jak :)