Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

System Shock 2: 25th Anniversary Remaster

Night Dive Studios •  Irrational Games (původní verze) •  Looking Glass Studios (původní verze)
26.06.2025
92
3 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Píše sa rok 2114 a vy ste sa práve zobudili s amnéziou z cryospánku na lodi UNN Von Braun, ktorá sa vydala dobývať nepreskúmané zákutia vesmíru. Bez spomienok na minulosť neviete kto ste a čo na lodi robíte, ale okamžite je vám jasné, že niečo je tu veľmi, veľmi zle...

Kultová hra System Shock 2 sa pri príležitosti 25. výročia dočkala vylepšenej podoby.

Nightdive Studios na tejto hre pracovalo dlhú dobu: rovnako ako aj ich predchádzajúce remastery, aj tento je prevedený pod KEX Engine. Ten umožňuje mnohé vylepšenia. Hra tak podporuje širokouhlé monitory, rozlíšenie 4K a vysoký framerate 120 FPS. Novo obsahuje aj vylepšenú grafiku, achievementy, opravu chýb a rozšírenú lokalizáciu, podporu moderných ovládačov, nanovo prerobené cutscény a dostupnosť na súčasných herných platformách. Novinkou je cross-platform multiplayer, keďže samotný co-op multiplayer bol do originálnej hry pridaný dodatočne, formou patchu s mnohými limitáciami (nemôžete obaja naraz ukladať alebo vstupovať do menu) a fungoval len pre PC platformu.

Remasterovaný System Shock 2 podporuje modding a v hre sú použité aj niektoré komunitné módy so súhlasmi autorov.


Poslední diskuzní příspěvek

@7c (06.07.2025 09:55): ano. Eduke je naprosto dostačující. Remaster jako takový potřeba není. Úplně by stačila mod galerie napojená na moddb, kde by bylo možné přepínat mody, tak jako v Doom remasteru. V té poslední edici toto úplně chybí, přitom je moddingová scéna nesmírně bohatá!
Remasteru bych rád viděl hodně. Stejně bych to ale nestíhal hrát. Třeba teď mě v Retro Nation zaujal Wing Commander. Megarace bych si docela dal. Elite Force (tam taky stačí jen vyšší rozlišení, mod galerie a podpora gamepadu). Bylo by toho hodně co by mě zajímalo.
Nechal bych si líbit i Nightdive remaster prvních dvou Falloutů s Mod galerií.
Deus Ex revision už taky v podstatě remaster zadarmo. Jen mi chybí podpora gamepadu.
Jsem docela zvědav jak bude dál pokračovat podpora one click modů na GOG. Mohli bychom se takhle dočkat zajímavých záležitostí.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
Kolik dokonale promyšlených sci-fi příběhů znáte? Kolik detailně propracovaných herních světů zasazených do vesmíru jste navštívili? Kolik příběhem hnaných eposů si vás dokázalo svou atmosférou podmanit? Kolik multižánrových her s vyladěnými herními mechaniky jste hráli? A dá se tohle vše spojit v jedno?

Žádný herní historik nemůže popřít, že System Shock 2 byla a je jedna z nejlepších her všech dob. Tudíž není pochyb o tom, že po 26 letech od jeho vydání si zasloužíme konečně nějaký ten 25th Anniversary Remaster... Night Dive Studios, podobně jako ve své předchozí tvorbě, spolupracovali s moderskou komunitou a tímto nám servírují Remaster, který sice není od své předlohy technologicky 25 let vzdálený, ale za to citlivě podává retro zážitek, který dokáže i o 25 let mladším hrám konkurovat.

Za de facto nepřekonatelný vrchol způsobu vyprávění považuju retrospektivní skládání příběhové mozaiky formou zanechaných audiologů v kajutách a na palubách mutacemi znetvořené vesmírné lodi. Není třeba explicitních cutscén, či in-game animací. Pouštíte si emotivní nahrávky posádky a děsivý příběh se formuje ve vaší mysli. Hororový je System Shock svým pojetím a nikoli lacinnými lekačkami, či přehnaným násilím. Atmosféra je fantastická a přispívá k tomu i fakt, že zlo, které postupně objevujete je dvojí, tajemné a pohrává si s vámi. Na jedné straně je to prohnaná umělá inteligence Shodan a na straně druhá, její nejlepší výtvor - biomasa s vlastním kolektivním vědomím The Many. Kterému hlasu budete naslouchat?

Kromě příběhu ani o chlup nezestárly herní mechaniky. Silné RPG prvky, velký důraz na porozumění textům a nahrávkám a pomalá akce dělají ze System Shocku skutečně multižánrový zážitek. Jádrem zůstane vždy střílení, ale s tím se pojí i řada technických dovedností, abyste zbraně vůbec mohli používat, udržovat a opravovat. Pozornost budete muset věnovat také hackování a v neposlední řadě se vám nabídne i rozvoj psychotronických dovedností.

Remaster měl jednoduchý úkol v tom, že se stačilo soustředit opravdu jen na grafiku. Vše ostatní bylo k dokonalosti navrženo a dotaženo již před 25 lety. Největší zásluhu Remasteru vnímám v tom, že zpřístupňuje moji oblíbenou hru i novým hráčům a jaksi osvěžuje její celkový odkaz ve videoherním světě. Kdybych však byl kritický, řekl bych, že Remaster vypadá téměř stejně jako původní hra, na kterou aplikujete všemožné mody. Osobně jsem však nečekal a nepotřeboval víc...
+15