Ve hře čelíme nejen známým nepřátelům, jako jsou Zergové a Protossové, ale také frakcím v rámci samotných Terranů. V porovnání s prvním StarCraftem nabízí hra řadu technických a hratelnostních inovací. Výrazně se zlepšila kontrola jednotek, kterých lze nyní ovládat i celou armádu v rámci jedné skupiny. Navíc se těžaři po vybudování automaticky zapojí do těžby, což výrazně zjednodušuje mikromanagement. Novinkou je i možnost ukládat budovy do skupin stejně jako jednotky, což zefektivňuje produkci. Grafika se dočkala kompletního vylepšení s detailními modely a plynulými animacemi. Hudba se navíc dynamicky mění podle toho, proti komu hráč zrovna stojí, což přispívá k pohlcující atmosféře.
Mise jsou různorodé a odehrávají se na pestrých planetách – od bažinatých světů přes pusté vesmírné kolonie až po chladné ledové základny. Atmosféru podtrhuje specifický hudební doprovod, který kombinuje rockové prvky s nádechem "space country". Mezi misemi se hráč vrací na loď Hyperion, kde může vylepšovat jednotky, nakupovat pasivní schopnosti a vést rozhovory s posádkou, které posouvají příběh. Nedílnou součástí je i ikonický humor okořeněný například sledováním zpravodajství. Tamní reportér Donny Vermillion totiž jede otevřenou Mangskovskou propagandu a na našeho rebelujícího hrdinu kydá špínu a hnůj kudy chodí. Nemluvě o animaci, kde si Tosh hraje s voodoo panenkou. Toto vše je opravdu velmi vtipné a konkrétně já se smál jako malý kluk. Nebo, když Jim rozstřelil v začátku v Joy Ray's baru televizi. Vedlejší mise za Protossy přidávají další rozměr a rozšiřují příběh celého vesmíru. Hlavní dějová linie se pomalu, ale jistě blíží k osudovému střetu s invazí Zergů a setkáním po letech se Sarrah Kerrigan.
I přes mnohé kvality má kampaň své nedostatky. Obtížnost některých misí, zejména na vyšší úrovni, může být frustrující. Žánr klasických RTS už není tolik populární jako v minulosti, a i když je StarCraft II jeho vrcholem, působí v dnešním kontextu poněkud zastarale. Navíc nelze přehlédnout inspiraci světy Warhammeru i Warcraftu, které Blizzard přetavil do vlastní estetiky, ale určité podobnosti zůstávají nápadné. Kritiku si zaslouží i obchodní model – zatímco multiplayer je zdarma, kampaň zůstává placená a její cena i po letech zůstává relativně vysoká. Přesto jde o výjimečný zážitek pro fanoušky příběhových RTS.
Pro: hutná příběhová kampaň, atmosféra, výrazně vylepšené ovládání a moerní herní mechaniky, poutavá hudba, rozmanité mise, vylepšování, výtečné filmečky, dabing a humor
Proti: vyšší obtížnost na Hard a Brutal, kampaň je stále za vysokou cenu, menší popularita RTS žánru dnes, tak trochu vykradení Warhammeru, některé mise mají opakující se šablonu