Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Phoenix (30.07.2013 16:47): Že někdy běžím k sobě do neznáma nebo nevidím do rohu místnosti nebo jsem ve tmě a nevidím skoro nic je prostě prvek. Pokud to odstraníme tak prostě ta atmosféra bude jiná nehledě ať už jsou ve hře savy či checkpointy.
@Fatality (30.07.2013 16:41): jj, stran komfortu souhlas, já třeba JRPG na emulátoru PS2 hraju taky z větší vzdálenosti a gamepadem a má to rozhodně něco do sebe. Stejně tak máš pravdu u sportů a bojovek. Ale bavíme-li se o portu TPS nebo akční adventury z konzole na PC (kdy na PC bylo dříve tohoto žánru mrak a s ovládáním nebyl problém), tak chtě nechtě srovnávám povedené ovládání PC native věcí s porty z konzolí.
@Red (30.07.2013 16:38): Série Alone in the Dark (teď myslím díly 1, 2, 3) byly první, které zpopularizovaly filmovou střihovou kameru. Nicméně u nich nevadilo, že kamera snímá občas něco úplně jiného než co by bylo třeba, neboť šly ukládat na každém centimetru, stejně jako Ecstatica (nebo Bioforge).
@Shoggot (30.07.2013 16:33): To je vážně spoiler? :-D já Homecoming hrál jen chvilku, ale i při kontrole na wikipedii píšou, že "This entry follows the journey of Alex Shepherd, a soldier returning from war, ..." Tak jak to je doopravdy?
@Phoenix (30.07.2013 16:31): S drtivou většinou souhlas, je to hlavně o tom, jak to komu sedne.

Ale nesouhlasím s tím, že ovládání myš + klávesnice není překonané. Pro strategie a střílečky ne, ale naopak pro sportovní hry, bojovky nebo některé další specifické je prostě hraní na gamepadu lepší, nehledě na to, že větší komfort tedy já osobně zažívám při ležení na pohovce s gamepadem v ruce než při sezení u počítače.
První tři díly jsem hrál na klávesnici a ovládání i kamera mi přišly vynikající. A ano, často se využívá kamera tak abys neviděl přesně před sebe nebo ovládáním často nelze zabráním nějaké ztrátě života. Je evidentní že to není žádnej bug ale záměr. Stejný postup byl i u dalších hororových her jako Alone in the Dark nebo Excstatika.
@Fatality (30.07.2013 16:27): Eh, pletu jména. Ten hrdina z Homecomingu (Alex) přece vůbec voják není. To jejich tvrzení, že je změněné ovládání kvůli jeho vojenské minulosti je logický nesmysl, protože Alex nikdy v armádě nebyl.
@Fatality (30.07.2013 16:19): Já rozumím tomu, že Silent Hill je hra původem z konzolí a na poměry konzolí má standardní ovládání. Jenomže na PC je už nějakých 15 let zažité něco, co zatím nikdo nepřekonal, komfortní ovládání myš+klávesnice. Nemám pocit, že by The Terminator: Future Shock, který s tím de facto začal, byl horší jen proto, že má dobré ovládání (a horror je to jako vyšitý).

Ten zbytek nepatřil k sérii Silent Hill, nicméně obecně si myslím, že:
1) hry, kde nemožnost volného ukládání hratelnost zlepšuje, se dají spočítat na prstech jedné ruky (např. Star Wars: Dark Forces nebo Project I.G.I.)
2) noise filter/blur/bloom/dof jsou rozšířené nešvary, kterými se tvůrci snaží zakrýt nedostatky grafiky a her, kde něco podobného bylo použito ku prospěchu věci, je těžké minimum (noise filter byl k ničemu například v The Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena nebo Hitman: Absolution, Syndicate krásně ukazuje, jak dopadá většina použití bloomu, jediné hry, kde je něco podobného na místě, jsou surrealistické kusy typu Tron 2.0 a Tron: Evolution)
3) Silent Hill: Homecoming nijak přehnaně nevychvaluju, jenom tvrdím, že kdo se na herní produkci dívá jako já (na prvním místě je ovládání a herní mechanismy, až pokud fungují řeším příběh, který je beztak ve většině žánrů podružný), tak může hodnotit fanoušky zavrhovanou pětku (z některých hledisek) lépe než díly předchozí. Navíc samozřejmě netvrdím, že mám patent na rozum, s Drolinem se pravidelně neshodneme stran hodnocení, protože on se dívá v prvé řadě na příběh, logiku chování postav a další podobné atributy.
@Shoggot (30.07.2013 16:22): No však právě, já to napsal nějak blbě? Myslel jsem to tak, že Harry není voják, takže občas mine s pistolí a spíš má nepřátelům utíkat než je zabíjet. To byl záměr tvůrců, alespoň tak to vysvětlovali.
@Phoenix (30.07.2013 15:22): Ale to je pravda, sami tvůrci to tak vysvětlovali (alespoň u prvního dílu, ale platí to i u dalších třech), že nechtěli mít z Harryho Masona mašinu na zabíjení, ale taťku, co jen hledá svoji dceru a zbraň viděl maximálně v televizi. Naopak u Homecomingu změny v ovládání vysvětlovali tím, že navrátivší se hlavní hrdina do Silent Hillu je bývalý voják, čili má boj v merku. Možná na to platí fráze "It's not a bug, it's a feature", ale pro mě je to velmi dobře logicky vysvětleno a nedělá mi problém gameplay v prvních čtyřech dílech ani v Homecomingu.

Co se týká klávesnice s myší, tak jsou prostě věci, na které je gamepad lepší a to je i případ Silent Hillu, stejně jako i bojovek (jak uvádíš), sportovních her a i dalších her (namátkou Assassin's Creed, Metal Gear Solid...). Silent Hill byl vždycky vydán první na konzole a až pak na počítač. Že si nechceš koupit gamepad, je věc druhá. S ním se to hraje fakt o dost líp.

@Phoenix (30.07.2013 15:51):

ad 2) SH není FPS
ad 3) noise filter si můžeš vypnout a grafika je pak ostrá
ad 4) milionem? hmm, to jsem si nevšiml v SH. To možná právě v tebou vychvalovaném Homecomingu

@Phoenix (30.07.2013 16:19): Naštěstí jsi jako jeden z mála prozřel, hallelujah! :-D
Ještě mě napadla jedna věc. Může-li hra disponovat zcela záměrně mizerným ovládáním, proč by nemohla disponovat zcela záměrně mizernou hratelností jakožto specifickou formou intelektuálního protestu proti vyprázdněnosti dnešní herní produkce?

Co když zítra před lidstvo předstoupí intelektuální elita, tvůrci série Call of Duty, a řekne nám, že jsme to vůbec, ale vůbec nepochopili? Že se jedná o zcela záměrně vyprázdněnou krávovinu, která nám měla ukázat, do jakého průšvihu se řítí dnešní FPS produkce? A že nejlepší způsob, jak na něco podobného poukázat, bylo užití totožné formy s kritizovanou skutečností. A že v tom jeli manažeři, marketéři, prodejci, recenzenti, ratingové agentury, ba dokonce právníci, kteří léta poukazovali na násilnost ve hrách, takto dělali sérii bezplatnou reklamu, aby se její poselství dostalo k maximálnímu počtu zatím neprobuzených konzumentů. Jen těch 25 mega ovcí, co si pokaždé koupí další díl, to nějak nepobralo.

Zásadní otázka univerza Teletubbies: "Je Laa-Laa žid, protože je žlutý?" Kdo chce hledat důvody a spojitosti tam, kde žádne nejsou, ten je s největší pravděpodobností najde. Já v souladu s Occamovou břitvou tvrdím, že série Silent Hill má mizerné ovládání, protože tvůrci originálu/konverze holt na nic lepšího neměli.
@Coldplaz (30.07.2013 15:44): Už jsem to tady psal, je to stejné jako:

1) checkpointy místo normálního save systému
2) ovládání FPS na PC pomocí gamepad+autoaim místo myš+klávesnice
3) hnusný DOF/blur/bloom/noise filter místo krásné ostré detailní grafiky
4) rádobycool tunel se skripty a milionem debilů místo kvalitního UI v open prostředí

It's not a bug, it's a feature :-))
SH 1 až 4 by podľa mňa neboli také dobré keby sa dali dobre ovládať, pretože to krkolomné ovládanie umocňuje pocit strachu a bezmocnosti, lebo v SH a RE hrách sa snažíš utiecť pred nepritaeľmi, nie ich všetkých zničiť.
Já hrál Silent Hilly taky jen na klávesnici a nikdy mi ovládání tak hrozné nepřišlo. Pravda, než jsem si zvykl kde co je, taky jsem se rozčiloval, ale po 20 minutách mi to ani nepřišlo. Kamera občas zlobí v úzkých uličkách, ale buď mám štěští nebo nevím, ale skoro vždy jsem měl pěkný výhled tam, kam jsem chtěl jít. Jako PCčkář ale tvé výtky chápu Phoenixi.

@Shoggot (30.07.2013 15:24): Že Ti v minulých dílech nevadilo ovládání a kamera Ti opravdu závidím, mně málem praskla žilka. Mám obecně velmi nízkou toleranci vůči konzolovému ovládání a kameře, takže jsem si přes veškeré výtky, které se na pětku snesly od dlouholetých fandů série, tuto užil ze všech dílů nejvíce (hrál jsem čtyři PC konverze + jedničku na emulátoru ePSXe).
@Phoenix (30.07.2013 14:55): To je možné, ale mě ovládání nikdy problém nedělalo a kamera mi taky nikdy nevadila. Ten soubojový systém je sporný, protože ač se třeba na klávesnici může ovládat lépe, blbý je jak tágo. Nicméně bych ten soubojový systém mohl uznat, ale CELÝ zbytek hry, od hlavního protagonisty, po příběh, závěr a design nepřátel je vyloženě debilní a urážející.
@Fatality (30.07.2013 15:10): Ne, na gamepadu jsem to nehrál. Hraju na PC a k tomu tak nějak patří kvalitní ovládání myš+klávesnice (neřeknu u bojovky, ale u TPS / akční adventury?).

Kamera stála za houby i s přehazováním za záda, protože člověk nedělal v deset metrů rovné chodbě nic jiného, než přehazoval kameru za záda. A promiň, omlouvat prkenné ovládání tím, že hlavní hrdina není voják ...

Série Silent Hill měla vždy skvělou hudbu, vynikající tíživou atmosféru, výborný příběh s filosofickým podtextem, nicméně hratelnost až do pátého dílu za ostatními uvedenými vlastnostmi IMHO pokulhávala. Chápu nicméně výhrady fanoušků série proti pětce, protože posun směrem k "americkému stylu" a filmu byl poměrně zřetelný. Ostatně sérii Resident Evil se přihodilo totéž (kvalitní ovládání v pětce vykoupené tím, že už to není Resident).
@Phoenix (30.07.2013 14:55): To je otázka vkusu no - na konzolové ovládání si kup gamepad, kamera je polostatická a s tlačítkem na přehození kamery za záda se to dá zvládnout v pohodě, no a souboje byly takové záměrně, protože ani jeden hlavní hrdina v prvních čtyřech dílech není žádný voják nebo válečník, drží zbraně poprvé v životě v ruce a je to jeden z klíčových prvků strachu. Zato v Homecoming hraješ za vojáka, čili "lepší" souboje jsou díky tomu, že je hlavní hrdina zvyklý na střelné zbraně, s tím souvisí i kamera z pohledu za zády a tím pádem i lepší ovládání na klávesnici.

Na gamepadu jsi to asi nehrál viď?
@Shoggot (30.07.2013 14:42): Riskuju přilití oleje do ohně, ale z hlediska herních mechanismů (nikoli příběhu či řekněme "interní logiky fenoménu Silent Hill") je Homecoming nejlepší díl série. Protože konečně odstraňuje to, co mi na této sérii vždy vadilo. Konzolové ovládání, příšernou kameru a nedotažené boje.
@SilentWolf (30.07.2013 14:20): Jedničku si hrál? No a teď šup na trojku, případně další.. a pak rovnou na lobotomii :D

Já dával asi před dvouma rokama první čtyři díly v kuse za sebou a nemělo to na mě vůbec dobrej vliv. Fuj. Ale i tak moc dobrý :D
Včera dohráno, a stále mě z toho mrazí.. Hlavně původ těch monster- obzvlášt abstract daddy.. Jak jsem si to mohl jen nechávat unikat, dohráno opravdu na jeden zátah.. (jsem netrpělivý a záseky jsem googlil- vím, zkažený zážitek, ale lepší než to nedohrát s mou absencí pevných nervů..)
Jen pro zajímavost uvádím, že streamuji Silent Hill 2, první dva party můžete najít na YT, dneska budu taky streamovat zde od cca 17:30. Na YT mám i nahraný první Silent Hill a chtěl bych projet celou sérii.
nevíte, jestli se už dá konečně hrát ta HD kolekce? Myslímže tam vůbec nebyla mlha a tak, případně, jestli stojí Downpour za investici?
Tak jsem se podíval na ten film, a opět jsem si připoměl ten geniální příběh. Všechno co se ve hře objeví má v konečném zůčtování nějaký smyls. Paráda, klidně by to obstálo i jako samostatnej film.
@campbell (17.09.2012 01:42): Nastavuješ afinitu procesoru na 1 jádro? Mně to blblo, když tomu systém dal obě jádra procesoru. (Musíš po spuštění jít hned do Task Manageru - Správce úloh, tam najít odpovídající proces - sh2pc.exe nebo tak něco, klikneš pravým a dáš nastavit afinitu, v češtině myslím spřažení jenom na 1 jádro - procesor.) Asi je i nějaká aplikace, která to umí nastavit automaticky, ale z hlavy teď o žádné nevím.
Taky se to někomu po 5 minutách sekne? A jde to třeba až po dalších 5 minutách? Jsem celkem zoufalej. Je to kvůli Windows 7? Zkoušel jsem na 2 a ani jeden:-/
Na internetu se dá najít výborná emulovaná verze Silent Hillu 1 v češtině. Film byl z největší části natočen podle jedničky. Dvojka na příběh jedničky nenavazuje, to až třetí díl.
Kdyby tu první díl byl, tak by tu stejně tak mohly být i tisíce jiných her, které jdou přes emulátory spustit na PC.

Film hlavně nedával jako Silent Hill smysl (viz Pyramid Head, který je ve filmu jen tak pro efekt).
@Hrdlodus (09.09.2012 12:07): Když to není oficiální verze, tak ne (což by ani s nekomerčním emulátorem nešlo). Podobných "easy-to-play" balíků obsahujících emulátor plus konzolovou hru je celá řada.
Jak je to s prvním dílem? Vyšel pro konzole, ale existuje emulovaná verze pro PC. Takové verze se na DH nepřidávají, že tu první díl není, ačkoliv jde hrát na PC?

Včera jsem viděl film. Krásně jsem tam viděl, že hra nejde vzít a přenést na plátno. Film nefungoval.
Tak mam o jeden klasicky rest menej.
Nemozem povedat, ze by to bolo zle, ale urcite som cakal viac.
Gameplay nakoniec nebol taky zly ako som cakal, ale to ostatne ma sklamalo.
Postavy boli tak strasne neuveritelne, az to kazilo celu atmosferu. Jamesov naivny pristup k nim tomu vobec nepomahal.
Z pribehoveho hladiska sa takisto vela neudialo.
Strasidelnost nula bodov.

Ani vlastne neviem cim si to zasluzilo 85%, ale tak nejak z toho mam napriek vsetkym vytkam dostatocne pozitivny dojem.