Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Nepamatujete si v jaké části hry zazní toto? (vůbec si na tento výborný track ze samotné hry nevzpomínám)
No to si piš, že plánuji. Tak to bych měl asi co nejdříve začít.
No možná, že to není špatnej nápad, zvlášť, jestli plánuješ jít do kina na tu dvojku (já asi jo, pokud nedopadne hůř jak jednička). Navíc zimu považuju ze zřejmých důvodů za ideální na horory.
TombSpirit: Dík, ta stránka s obrázky je luxus, už bych měl konečně doklepat tuto sérii (3,4,5).
No jo, záleží, kde má každej ten práh. Já jsem třeba nedávno zkoušel Alone in the Dark 1 a to mě odradilo hned na začátku - miliarda předmětů a naprosto jsem netušil, co mám dělat. Navíc ti nesmrtelní duchové, které nesmíš vyrušit a to, že obyčejným potvorám se nedá tak snadno utýct jak v Silent Hillu, kdy prostě zalezeš do prázdnýho pokoje. A kromě toho se mně po tom hůř spalo (což je obecně plus, ale tentokrát jsem na to neměl náladu). :-)

Tak a na dobrou noc ještě něco na odlehčení:
http://classicsilenthill.tumblr.com/post/13904186269/savingthegeneration-hini

Narazil jsem na stránku s miliardou zajímavých obrázků (předpokládám, že i spoilerovatých), kde asi nějakou dobu strávím:
http://classicsilenthill.tumblr.com/archive
Já obvykle tyto prvky (horší hratelnost a ovládání) překousnu, ale zde spolu s Call of Cthulhu to překračuje pomyslný práh. Jinak má ale SH2 vše, co od mnou nejoblíbenějších titulů vyžaduji - atmosféru, padnoucí hudba, hlubší děj, kvalitní dialogy a dostatečně neokoukané prostředí.

A s článkem mohu jen souhlasit. Za kvalitně provedený survival horor považuji snad jen sérii SH (1-3) a několik konzolových značek jako Fatal Frame či Eternal Darkness - a takové hry už asi nebudou vznikat (oproti akčenějšímu RE atd.).
No ona snad Yamaokova hudba zní skoro pořád, akorát že když jsou poblíž potvory, tak je to spíš industrial. :-) (Kterej aspoň já samostatně poslouchat fakt nemůžu.) Jinak jo, hratelnost pokulhává a líbilo se mi, jak ke konci jsem už měl na mapě vyznačený který dveře otevřít nejdou (a nikdy nepůjdou), aniž bych to musel sám zkoušet. Každopádně pokud je ta horší hratelnost (imho) vyvážena skvělou atmosférou a příběhem (např. horší kamerové úhly a ovladatelnost (zase imho) zvyšující pocit strachu), tak si prostě nestěžuju.
A ještě sem nacpu zajímavej článek na zamyšlení, na kterej jsem nedávno narazil:
http://silenthaven.tumblr.com/post/2546009195/q-is-survival-horror-dead
Oh, samozřejmě myšleno pouze imo :)

Jinak jak koukám na ten začátek, tak je opravdu skvěle udělaný - být takováto celá hra (čti pořád by zněla hudba Yamaoky a hratelnost by nebyla o otevírání dveří - kde jdou otevřít zpravidla jedny z deseti) tak by to bylo pro mě 10/10.
Zajímavý, nikdy jsem si nevšiml, že to je jiná verze než ta na konci, každopádně to která je lepší je dost subjektivní a myslím, že je fajn, že jsou 2 verze, každej si pak může vybrat tu svou. :-) Možná je to jenom o zvyku, ale přijde mi, že ty verze umístili správně...
Ale jo, na soundtracku chybí některé zajímavé skladby, např. "Music Box". Asi je to tím, že na audio CD se toho prostě moc nevleze.

EDIT: Ještě si neodpustím poznámku k tomu videu na youtube - naprosto mě fascinuje a baví, jak hned po přečtení "smutného" dopisu (melancholická hudba atd.) se začne ozývat na pozadí zvukový doprovod typu, kterýmu já soukromě říkám "něco strašnýho se (brzo) stane". :-)
Cobot: Tak jsem googlil a dočetl jsem se, že hra samá by měla být schopná rozlišení 1600x1200. Ale pokud mě paměť nešálí, tak já jsem používal nějaký patch, pokusím se to někde najít.
TombSpirit: Ja som zas nemal problém s Angelou. :D A ten Fatso ma sral od prvého stretnutia, typický megaburan.
Kubulus:

No, mě třeba štvalo, jak si v nemocnici stěžovala, že jsem jí nepřišel na pomoc (ve skutečnosti jsem ji nejprv hledal po celý nemocnici a nikde nebyla) a pak taky to, jak v labyrintu nebyla vůbec ochotná mně říct něco víc než "Did something happened to you after we got separated in that long hallway?" a už zmíněné "Aren"t you ... Maria? I am ... if you want me to be." Možná přátelské, ale celkem otravné.

A já jsem poprvé došel k závěru In Water, zřejmě protože jsem četl a zkoumal každou blbost (depresivní deníky a tak) a taky se mně nechtělo léčit (čekal jsem, že třeba po nějakým filmečku se vyléčím a tak, prostě šetřílek). Kdybych to nedělal, tak asi taky dojdu k Maria ending (pořád jsem ji kontroloval, snažil jsem se, aby jí potvůrky nic neudělaly, aby náhodou nechcípla).

Tulareanus:

K tlusťochovi (mimochodem jmenoval se Eddie) řeknu toto:
Mně přišel docela fajn (jo, divnej, ale tak nějak neškodně, na rozdíl třeba od Angely) až dokud jsem ho nepotkal ve vězení ("Killing a person ain't no big deal."). Pak už jsem s tím psychoušem nic mít nechtěl.

A můj názor na Lauru výborně vystihuje toto (v obrázku drobný spoilery a hlavně bacha na komentáře): :-)
http://jollyjack.deviantart.com/art/How-to-play-Silent-Hill-2-70787024
Kubulus: To jsem se chtěl zeptat, za jaký konec jsi to dohrál:-), no já měl také první Maria Ending pak jsem došel bez návodu k Ending Rebirth a In water Ending, a přemíšlím o těch dvou šílených Dog a Ufo
Jo, to je sice pravda, ale já to bral jako takové „přátelské“ provokování, určitým způsobem související s její rolí v ději. Maria byla přeci jen nakonec Jamesův trest, který v něm měl zároveň vzbuzovat pochybnost.

Mimochodem, k jakému závěru jsi došel? Já k Maria Ending.
Však to, že je někdo atraktivní, ještě neznamená, že musí být i milý...

Narážel jsem spíš na poznámky typu:
You loved Mary, didn't you? Or maybe, you hated her.
You don't sound very happy to see mee! ... All that you care about is that dead wife of yours!
nebo
Aren't you ... Maria? I am ... if you want me to be.


Který mě teda docela štvaly, i když uznávám, že to byly spíš excesy a ze všech lidí který James v Silent Hillu potkal, je rozhodně nejsympatičtější. :-) (Sorry, Lauro, ale po tom, cos mě zamkla v suterénu té nemocnice, jsem už vážně neměl ani nejmenší chuť tě dál hledat.)
ViRus: To je evidentní. Nebo lépe řečeno, určitě by mi to nepřišlo až tak útrpné, jako dnes.

TombSpirit: S tou Marií souhlasím, ačkoliv jsem v tomto ohledu výcházel z toho, že její stvoření zapříčinil James svou představou o „lepší“ Mary, bez těch vlastností, které mu na ní tolik vadily. Že měla jiné chyby, to už je věc druhá. Tohle je rovněž z velké části o názoru, ale jistě budeš souhlasit s tím, že Maria měla reprezentovat např. tu více přitažlivou Mary, což však samozřejmě nemusí platit pro subjektivní vkus hráče. To samé platí i o té duševní stránce.
Jak někdo moudrý kdysi prohlásil:
"Silent Hill 2 is not about gameplay, it's about experience."
Taky souhlasím s tím, že hratelnost trochu pokulhává. Při hraní jsem hrozně dlouho chtěl dostat aspoň náznak toho, proč se děje co se děje a místo toho na mě čekaly jenom další otázky a budovy s milionem místností, nepřátel a několika hádankami. Proti tomu trojka mi přišla hratelnostně lepší (i hádanky byly jednodušší) - ale mám pocit, že byla kratší. Taky příběh je někde úplně jinde. (Snad se taky někdy dokopu k napsání plnohodnotného komentáře.)

EDIT: Jo a o tom, že Maria byla milá, by se taky dalo (aspoň trochu) polemizovat...
Kubulus: No až těch pár věcí, které ty považuješ za zápor musím z komentářem souhlasit, njn zub času, v době svého vydání bys to možná viděl jinak.
to si děláte prdel, ne? ještě že si takovou dementnost už nepamatuju...
Častý jsou prý tyhle kombinace: 5757, 5752
Pletou se prý hlavně 5 s 6, 2 s 7 (a naopak).
První je snad opravdu 4. Třetí musí být 4 nebo 5. Na druhým a čtvrtým místě bych zkoušel 2 a 7, případně 1. To máme 2 * 3 * 3 = 18 možností.
4141, 4142, 4147, 4151, 4152, 4157,
4241, 4242, 4247, 4251, 4252, 4257,
4741, 4742, 4747, 4751, 4752, 4757

Případně bych teda zkusil dát jako první 5.

Kdyžtak tady ještě část z jednoho návodu:


The code is random each time, so I can't tell you what it is. My best
advice is to write the code down exactly how it is on a piece of paper and
figure out possible combinations from there. The thing with this puzzle is
that some numbers are very hard to read, and tend to look like other
numbers or just random lines. Fives can look like sixes, twos can look
like sevens, and fives can look like random lines. The numbers can also
work the other way around, so sixes can look like fives and sevens can
look like twos. Although the code is random, it seems to work with a
certain number of combinations, and hard-to-read codes such as 5757 and
5752 tend to reappear.

From the number of e-mails I have received on this matter, most of the
time it's a five that seems to be causing problems. Other troublemaker
numbers, although to a lesser degree, include two and seven. Try these
numbers if they look like they might fit your combination. Sometimes it
just isn't clear if certain scribbles are part of the numbers, but if you
press the action button (which is X for PS2) to bring up the memo text
while viewing the wall, the numbers will brighten and turn up much more
clearly. Another thing I've noticed from several e-mails is that some
people aren't even seeing the close-up view of the code and are trying to
read it from the third person view. Press the action button while standing
in front of the bloody wall to examine it and get a close-up view -- this
is how the code is meant to be deciphered.
Zatim se nepodařilo. O tom prvním jsem byl v podstatě přesvědčený, že to bude 4 (dokud jsi, Droline, nenadhodil 3), to třetí je pravděpodobně 5 (může být však i 6, nebo 8). Nejhorší, to jest to druhé, tipuji na 1, 2, nebo 7. A to třetí je buď 1, 7 či 9. Ach jo.
Kdyžtak 9000 možných kombinací :) Vycházel bych z toho, že první bude 4 (nebo 3) a třetí je 5 - pak už by to mohlo stylem pokus-omyl vyjít.
Potřeboval bych pomoc. Vytuhl jsem u Louise Puzzle, jelikož nedokážu rozpoznat hrou vygenerované heslo. Zde obrázek, budu vděčný za jakýkoliv nápad.

Myslel jsem si, že heslo je 4159, nicméně ne. Z celého mého domu se pak nenašel nikdo, kdy by to dokázal rozluštit.
John Mirra: Ještě dodám, že jsem Director's Cut hrál na 64b Vistách a neměl jsem žádný zásadní problémy (měl jsem tam nějakej crack a ještě jsem musel (kromě "spouštění za administrátora") nastavovat tzv. afinitu procesu (aby kód hry běžel jenom na jednom jádru procesoru) - spouštěl jsem to nějak takto: cmd.exe /C start /affinity 1 sh2pc.exe (jinak se afinita dá měnit přes Správce úloh (Task Manager))).

A ještě si neodpustím dodat, že bych spíš doporučoval nejprv si najít (třeba na YouTube) nějakej Playthrough s filmečkama. Přece jenom "výtvarná" stránka je tu celkem důležitá.

Můžeš se taky mrknout sem: http://lparchive.org/LetsPlay/Silent%20Hill%202/. Je tam průchod hrou (texty, screenshoty, občas tuším video a často nějakej (rádoby)vtipnej komentář).

A nakonec můžu za sebe doporučit přepis do "knižní" podoby tady: http://www.fanfiction.net/s/2469215/1/Silent_Hill_2_Letter_From_Silent_Heaven (je to oproti hře dost rozšířený, hlavně myslím začátek a konec).
John: Zkus kouknout na recenzi z BW a pokud si vystačíš jen s málem (o čemž ale pochybuju), tak na wiki taky něco je. Jinak jsem se o Silent Hill nedávno bavil s uživatelem CJ, tak možná se zkus optat u něj.
Mohl by mi někdo prosím napsat celý děj tohoto druhého dílu? Chtěl jsem si ho zahrát už dávno, ale bohužel ho pořád ne a ne rozchodit... Dík :)