Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

< >
  • PC 80
Pro mě osobně velké překvapení, a jelikož jsem předchozí dobrodružství nejznámějšího detektiva ani nezaznamenal, nevěděl jsem, co mě čeká. Sherlock Holmes: Crimes & Punishments je chytrá hra, která mě díky dobře nastavené obtížnosti nefrustrovala, tak jak to u dnešních adventur bývá zvykem. Zajímavé případy se řeší metodou někam dojdi, promluv si, vyzpovídej, prohledej. Občas se tu objeví nějaká ta hádanka či minihra a opět jsem byl já, a má seschlá šedá kůra mozková, mile překvapení přístupností. Dobře vymyšlené mi připadalo odemykání zámků. Moc se mi líbí zvraty, které do případů vrhnou nové světlo, což vás nutí měnit úhel pohledu. Též se vás pachatel také může snažit navést na falešnou stopu. Jak se střípky pomalu skládají dohromady, pomalu a jistě před sebou uvidíte jeden velký "obraz" a vše do sebe krásně zapadne.
Vyslýchání postav je jednoduché, ale opět jsem si nepřipadal jako idiot. Když mi osoba zalhala zaregistroval jsem to téměř v okamžiku.
Největším tahákem je však nelineárnost postupu, a možnost odsoudit nevinného. Což hru naprosto odděluje od té hromady průměrných, lineárních adventur. Řešení je několik. K výsledku, at už správnému či nesprávnému, se lze dopracovat mnoha způsoby, a jak jsem psal výše, nikdy to není tak, jak to ve může ve skutečnosti vypadat. Fakt, že se vám podaří pachatele dopadnout a udat je velmi uspokojující.

Většina dialogů je napsaná chytře. Watson mi občas připadal jako vůl, ale to asi proto, aby vynikl kontrast mezi normálníma lidma a samotným Sherlockem, který je po vzoru správného Angličana suchý jako škvarková placka na saharské poušti.

Grafika je zcela dostačující. Unreal engine ukazuje svůj standard, grafici a designéři zase své dostatečné výtvarné nadání. Pravda, mapy jsou malé, a všude je spousta "neviditelných zdí". Což mi ve výsledku zase tolik nevadilo.

Sherlock Holmes: Crimes & Punishments: Inteligentní, zábavná, smysluplná adventura, která se z hráče nesnaží dělat blbečka. Což zrovna ode mě zní dost divně. Tak či onak toto jest překvapení roku! Velký dík Frogwares Game.


Pro: Nelineárnost případů, dopad vašich voleb, možnost odsoudit nevinného, smysluplné činnosti, dobře napsané postavy a případy, vtipný Sherlock.

Proti: Malé mapy, neviditelné zdi, jinak nic zásadního.

+27
  • PC 85
S hrami se Sherlockem Holmesem jsem doposud neměl žádné zkušenosti. Pozitivní recenze na herních webech, dobré ohlasy hráčů a moje vlastní zvědavost mě ale nakonec donutili dát britskému detektivnímu králi šanci i na poli videoherní zábavy.

Už při vyšetřování prvního případu jsem byl nadšen herními možnostmi, z nichž některé brali inspiraci přímo ze seriálu Sherlock. Mám na mysli především sestavování profilu podezřelého prostřednictvím jakési retrospektivní zpomalovačky. Užíval jsem si také "nachytávání" podezřelých při lživých výpovědích, při nichž lze podezřelému v časovém limitu předhazovat usvědčující důkazy. Spojování nalezených vodítek a vytváření dedukcí a rozhodovacích bodů je už jen takovou třešničkou na vyšetřovacím procesu. Obecně jsou herní mechanismy a návyky intuitivní a když jsem například našel notýsek s vytrženou stránkou, tak mě hned napadl onen známý trik s tužkou a "objevujícím se" textem. A ejhle - hra mi tento prvek v zápětí opravdu nabídla.

Samotný Sherlock má stejnou rétoriku a chování, jako ten seriálový. Watson je zde spíš do počtu (ikdyž jedna mise je na jeho přítomnosti přímo závislá) a celou dobu působí jako glosátor Sherlockových netradičních postupů. Originální dabing všech postav je velmi povedený.

Za nejlepší případy považuji zmizení vlaku, vraždu v lázních (s prvky Tomb Raidera) a poslední vraždu na Half Moon Street. Některé případy mi nepřišly složité na řešení ani na finální morální rozhodnutí, ale přiznám se, že u tří případů jsem si nebyl jistý finálním výrokem, jelikož důkazní materiály, výpovědi svědků a motivy více podezřelých byly opravdu přesvědčivé. Moje bilance nakonec je: čtyři správně usvědčení a dva jsem neodhadl a obvinil nesprávně, ikdyž jen částečně.

Herní Sherlock mě bavil a na všech případech bylo něco zajímavého nebo mysteriózního. Herní doba je přívětivá i pro ty, kteří nehýří volným časem. Jeden případ zabere zkušenému detektivovi 2-3 hodiny, ikdyž při rychlém sbírání a skladávání vodítek dohromady se dá jistě dostat k finálnímu rozhodnutí dříve, ale to potom zavání nesprávným usvědčením nebo přehlídnutím zásadního důkazu. Každopádnědoporučuji, protože podobně zábavných adventur, při kterých můžete být i kreativní, není až zase tolik.



Pro: herní mechanismy vyšetřování, rozmanité příběhy a lokace, dabing, scénář a dialogy, vlastní kreativita a postupy

Proti: menší mapy lokací a další nepodstatné drobnosti

+22
  • PC 90
Sherlocka Holmese od Frogwares mám v hledáčku už nějakou dobu (lépe řečeno mi na celou kolekci několik měsíců sedá virtuální prach ve Steam knihovně), ale protože evidentně trpím nevyléčitelnou nemocí poslušného konzumenta, který zvrácenou logikou předpokládá, že čím dražší, tím lepší, tak mě k instalaci a hraní navnadil až nejnovější díl. Protentokrát se mi ta touha po novém a hezkém vyplatila a hra za to opravdu stála.

Že mě něco baví poznám jednoduše: nechci, aby to skončilo. Tady jsem po dořešení prvního případu velrybáře zapíchnutého vlastní harpunou věděla, že mě prohlížení okolí, vyslýchání svědků, sbírání důkazů a spojování dedukcí nadmíru baví a že doufám, že mě čekají minimálně dva další případy. K mému nadšení jich bylo ještě pět, každý jiný a jinak zajímavý. Trochu slabší snad byl jen čtvrtý – ale na druhou stranu v něm poprvé ovládáte čenichajícího baseta Tobyho, takže beru zpět. Při řešení na první pohled nevysvětlitelných vražd, na které je Scotland Yard pochopitelně slabý, prozkoumáme železniční stanice, staré římské lázně, venkovské sídlo, botanickou zahradu a nostalgicky se vrátíme i do nechvalně proslulé čtvrti Whitechapel. Autoři jsou možná trochu předpojatí vůči námořníkům a zahradníkům, ale přiznejme si, ona to vesměs jsou podivná individua.

Hra má skvělou atmosféru: její tvůrci totiž již před lety pochopili to, co je na příbězích o Sherlocku Holmesovi klíčové – že se odehrávají právě na sklonku 19. století, v té napůl vysněné době, kdy jste si analýzu důkazů mohli provést doma na koleni, kdy jste si mohli prohlédnout předmět doličný a zodpovědně prohlásit, že musí pocházet přesně z jednoho určitého místa a ne z anonymní továrny v Číně a kdy vrahy ještě bavilo zákeřně plánovat komplikované zločiny podle toho či onoho mýtu a pak na vás gentlemansky počkat nedaleko místa činu, případně přímo na něm. Na vás pak zbývá vplout do středu dění a všechny oslnit svou racionalitou a chladnou rozvahou a případně je trochu uvést do rozpaků tím, že si nepamatujete, kdy má narozeniny královna Viktorie, protože to přece není relevantní fakt. A nejen to – ve Zločinech a trestech máte i možnost vynést nad provinilcem svůj vlastní morální rozsudek, který je dnes tak v kurzu, což vás leckdy přiměje k většímu zamyšlení než samotné spojování důkazů. Teoreticky je ve hře asi i možné odsoudit nevinného člověka, ale toho podle mě dosáhnete jen lajdáctvím, protože když všechno důkladně projdete, dedukční schéma vás navede samo, co a jak.

Kdybych chtěla, jistě ke hře pár výtek najdu – v životě by mě nenapadlo, že tolik času strávím jízdou ve drožce, novinové články a dopisy, které čtete, by mohly být delší, realističtější, velikost lokací je opravdu zkrouhnutá na minimum a když uděláte krok nesprávným směrem, hned na vás otravně vyskakuje mapa, také hlavolamy by mohly být zapeklitější a nespočívat jen ve spojování čárek, no a taky nějaká ta grafická chybička se občas vloudí – ale to už to jen rozpíchávám zpětně, při samotném hraní mi to nevadilo. Při hraní v rozvrhu jeden případ za večer mě hra ani chvilku nenudila, navíc se mi zamlouval i její typ humoru a zpracování hlavních postav – v tom mají Frogwares ostatně už dlouholetou praxi.

Pro: skvělá detektivní hra

Proti: maličkosti; možná chvílemi až moc zjednodušené

+20
  • PC 90
Tak tenhle díl Sherlocka se opravdu povedl, a to hodně. Žádné dlouhosáhlé vyšetřování naroubované na občas trochu za vlasy přitažený příběh (že, The Testament..?), ale několik vzájemně nesouvisejících příběhů a záhad, které zvlášť vyšetřujete, a ke kterým můžete určit různorodé závěry. Tenhle přístup se mi opravdu líbí, dává hře novou dimenzi a jelikož se s každým příběhem posouváte jinam, nedostavuje se okoukanost a nuda.

Další prvky, kdy používáte Sherlockovy představy, kombinujete důkazy do logických celků, a střípek po střípku skládáte, hru obohacují. Navíc by velice snadno teď šel naroubovat datadisk, který by prostě přidal nové případy. Těch je ale i v aktuální hře celkem dost se slušnou herní dobou. Potěší i odkazy na knižní příběhy.

Grafika hry postavená na Unreal Enginu vypadá opravdu skvěle, prostředí je vykreslené parádně a přesto náročnost na HW není tragická. Zvuky jsou skvělé, tam není co vytknout.

Celkově se jedná o velice povedenou hru, občas se drobně zaseknete a pobíháte po okolí, co se kde zapomnělo aby šlo pokračovat, ale to už k adventurnímu stylu hry asi patří.

A druhé menší mínus je to, že hra nemá moc co nabídnout pro druhé hraní, když už člověk ví, k čemu směřuje a jaký je výsledek.

Každopádně jestli aspoň trochu rádi adventury, a nehráli jste tuto hru, rozhodně ji zkuste.

Pro: Grafika, zábava, nejednotvárnost, herní detektivní prvky

Proti: Občas zdlouhavější hledání přehlédnutého kousku, nemá moc co nabídnout pro opakované hraní

+20
  • PC 80
Za mě rozhodně nejlepší hra ze série a jedna z nejlepších herních detektivek vůbec. Dost jsem ocenil že oproti předchozím dílům jako Jack rozparovač a nebo Testament se ve hře neřeší jeden konkrétní případ, ale hra se skládá z více na sebe nenavazujících případů. Díky tomu jsem měl pocit že hra nabízí pořád něco nového a musím přiznat že jsem se často těšil až dokončím stávající případ a uvidím jakou zápletku si hra připravila v dalším případu. Všechny případy mě přišli, že mají hlavu a patu a bavilo mě sledovat jejich příběh a vývoj. Navíc opravdu jedna z mála her kde rozhodnutí a dedukce mají nějaký dopad na hru a v konečném důsledku je klidně možné že hráč odsoudí nevinou osobu. Ve hře se navíc vyskytují minihry, které neomrzí protože je zde několik typů a hlavně se neopakují až tak často aby se hráč začal jimi nudit. Všechny činnosti kolem řešení případu jako je hledání stop, výslech, dedukce a následný verdikt jsou jednoduše udělané a přesto velmi zábavné.

Jediné co bych mohl zmínit jako mínus jsou neviditelné zdi, kdy prostě konec mapy mohl být vyřešen trošku elegantnějším způsobem. Navíc mi občas přišlo že postavy mají trošku "prkenný" pohyb. Ale to už jsou jen detaily.

Naprosto parádní detektivka, která dokáže překvapit dějem a zápletkou jednotlivých případů i řešením případu (hledání stop, výslech atd....). Ve hře se vyskytuje celkem dost miniher, které zapadají do hry a působí naprosto logicky. Za mě rozhodně palec nahoru a přál bych si víc takových her.

Pro: Zápletky případů, minihry, zábavné vyšetřování, zpracování Sherlocka a Watsona.

Proti: Neviditelné zdi.

+20
  • PC 80
Zvládnout udělat hru o Sherlocku Holmesovi považuju za těžší, než se na první pohled zdá. Obtíž tkví v tom, že jeho geniální mysl se musí snížit na úroveň běžného hráče, zároveň ale musí ve hře stále působit brilantně. V důsledku toho se musí snížit intelekt okolních postav, ovšem nesmí se z nich udělat úplní idioti. Hra musí být zábavná, ale ne předvídatelná a herní mechanismy v jednotlivých dobrodružstvích musí fungovat. A to už může být oříšek. Ve Frogwares už mají naštěstí s panem Holmesem letité zkušenosti a tenhle díl se jim povedl výtečně.

Šest na sobě nezávislých příběhů tvořících hru dobře odpovídá klasickému knižnímu pojetí A. C. Doyla, několik z nich je přímou předělávkou a ke chvále autorů slouží, že se nesnažili chytračit nebo vylepšovat a příběhy opravdu odpovídají svým dějem literární předloze. Průběh každého případu je potom prakticky stejný a spočívá v prozkoumávání místa činu, výslechu, shromažďování důkazů, usvědčování ze lži a nakonec obvinění jednoho z podezřelých coby viníka. Přestože je postup ve všech případech stejný, ani jeden z nich není nudný - každý případ je vybrán tak, aby se motivem nebo místem nepodobal některému z těch předešlých.

Podobně jako v předchozích hrách od Frogwares i zde hraje důležitou roli Sherlockova myšlenková mapa, ve které si skládá získané myšlenky do dedukcí vedoucích ke konečnému řešení. To ale nemusí být vždy správné, pokud hráči uniknou důležité detaily, může dojít k mylným dedukcím a ve výsledku odsoudit nevinného člověka. V tomto ohledu mi ale Crimes & Punishment přišel jednodušší než novější The Devil's Daughter a ani jednou jsem neměl o skutečném pachateli na konci vážnější pochyby.

Za negativum lze považovat nepříjemně dlouhé loadingy, během kterých je sice možné procházet si poznámky z případu, přesunů mezi malými lokacemi je ale celá řada a při několikátém přejezdu už opravdu není nad čím koumat. Hlavní vada hry je ovšem její délka - chci víc! Kdyby každý díl měl rozsah Crimes & Punishments a The Devil's Daughter dohromady, vůbec bych se nezlobil. Nezpracovaných povídek je na to ještě dost.
+19
  • PC 85
Asi nebudu první ani poslední koho tato hra velmi příjemně překvapí. "Koupil" jsem si ji teď zadarmo na Epic store a dohrál na jeden zátah (s jednou 7 hodinovou pauzou na spánek). Trochu mě mrzí, že jsem se k ní nedostal už dávno.
Zcela nepopíratelné kořeny v Point&Click adventurách, hra obsahuje spoustu jejich prvků, zachovává si jejich kouzlo, ale také některé neduhy. Nejsem ani tak fanoušek Holmse, jako dávný nadšenec žánru.

Rozdělení na několik povídek je naprosto perfektní. V každém segmentu potkáte několik nových postav, z nichž zpravidla všichni mají motiv k tomu, aby zločin spáchali. Vaším úkolem tak je nejen najít všechny důkazy, ale následně je také správně interpretovat. Hra vám dovolí každý případ vyřešit špatně, což se v tomto herním žánru moc nevidí. Aby toho nebylo málo, poté co přijdete k nějakému závěru (ať už je správný či ne) máte ještě možnost morálního rozhodnutí o tom, jak s dotyčným naložit. A tady už žádné správně nebo špatně neexistuje. V některých případech může nastat vyhrocená reakce některé z postav a vy budete muset nárazově jednat. Po konci každé povídky dostanete možnost jestli si chcete zvolit jiný závěr nebo jste spokojeni s tím co máte teď. A máte i možnost si nechat prozradit, jestli jste případ vyřešili správně.

Jednotlivé případy a s nimi provázané příběhy jsou na opravdu dobré úrovní. Případy obvykle začnou velmi jednoduše a postupně se komplikují a hráč musí začít zapojovat mozek, aby se v tom neztratil. Nebyla by to správná adventura, kdyby vám jednou za čas pod nos nedala nějaké puzzle. Ty určitě nejsou nejdůmyslnější, ale v rámci žánru patří k silnému nadprůměru a nelze je ani v nejmenším brát jako pokus vývojáře urazit inteligenci hráče, tak jak to bohužel v mnoha adventurách dopadá.

Pro někoho to bude radost, pro někoho zase boj, hra vám, co se týče závěrů, v podstatě nijak aktivně neradí. Prostě seš detektiv a vyřeš si to. Skrz přehledné rozhraní vám budou vyložena všechna fakta, a pak je na vás si je správně vyložit a spojit do nějakého finálního rozuzlení. Tohle je v některých případech opravdu těžké, případy jsou konstruované tak, že o správnosti nebo nesprávnosti nějaké domněnky svědčí jen nějaký menší detail. Musíte přemýšlet nejen nad tím, co vám kdo řekl nebo co je kde napsané, ale také nad tím, kde a za jakých okolností jste důkazy objevili.

Trošičku polopečený je prvek oponování svědkům a podezřelým. Spočívá v tom, že vám během dialogu vyskočí akční tlačítko a po jeho stisknutí musíte určit, proč je dané tvrzení nesprávné. Když vyberete špatně, tak část dialogu děláte znovu, jinak to nemá vůbec žádný dopad. I když jste tedy bezradní, prostě proklikáte všechny možnosti a dřív nebo později se trefíte.

Občas se stane, že někdy zakysnete jednoduše proto, že jste nedali "lupu" na nějaký hůř viditelný předmět nebo dokonce jenom jeho část. V pár výjimečných případech je dokonce potřeba důkazy objevit v nějakém konkrétním pořadí. Zrovna tak se dá vytknout, že je občas nutné opakovaně přeskakovat mezi lokacemi tam a zpátky.

Za mě vynikající adventura a velmi příjemný zážitek. Kdybych měl představu o tom, jak mě to bude bavit, koupil bych už dávno.
+19
  • PC 90
Tak tohle je úplná špička žánru adventur.
Na kravaťáky ,detektivy, policajty jsem nikdy nebyl, ale styl který hře dokázali vtisknout je neodolatelný. Hlavní postava má charisma, vědomosti, humor, vybraný jazyk, odvahu a skvělou vnímavost a dedukci, superhrdina vzdělanosti.Třeba harpunování vepřové kýty pro vědecké účely je láska na první pohled :)
Nejen že hra běží na UT3 enginu = pastva pro oči. Ale herní mechaniky byli dotažené k dokonalosti. V rozhovorech můžete usvědčovat ze lži. Prohlížet si podezřelé a utvářet jejich profil (chybí knoflík, levné šaty = chudý, hlína za nehty = zřejmě se hrabal v zemi). Třídit si v mozku myšlenky, tak že zakončit případ můžete obvykle 6ti způsoby, včetně obvinění nevinných či odpuštění viníkovi. Při vyšetřování máte jistou míru volnosti s cestováním po mapě. Spojování stop v mozkovém menu je taky super. Sherlock má doma zhruba padesátisvazkový archiv ve kterém je možné neznámé předměty dešifrovat kliknutím na správný svazek (př. hledat svazek chemické reakce, pro ověření neznámé sloučeniny)
Nejenže tyto mechaniky jsou neokoukané, ale zároven jsou skvěle komfortní a intuitivní.
A jako bonus sem tam drobná akční mezihra.
Každá postava ve hře je luxusně nadabovaná a vymodelovaná, že na ty tváře snad měli živé herce...
Co chtít od adventury více? Možná více ohrožení na životě? :)

Zápory těžko hledat. Leda tak kolize s objekty :)

Čaj o páté s tímto Shrerlockem mohu vřele doporučit.

Pro: vše

Proti: nic

+16
  • PC 80
Předem chci říct, že je to má první Holmesovka, kterou jsem hrál a tak nějak nevím o provázanosti jednotlivých dílů a tak hodnotím pouze tento díl jakožto sirotka bez rodiny.

Staré dobré náročné adventury typu: Musím na net, tohle už nedám, jsou pryč, stačí zmáčknout přeskočit...


Jelikož v poslední době opět brouzdám zpět do svých starých adventurových kolejí a snažím se vyzkoušet nové adventury, které lidi zaujali, nesměl v mé sbírce chybět ani tento kousek.
Hned jak zapnete hru, vybafne na vás cosi tak krásně propracovaného a vaše sympatie si díky motivu Sherlocka Holmese získavajícího, takže je vám jasné, že se dalších pár hodin nehnete od pc. Sherlock je prostě skvělý Sherlock - Hlášky, vyšetřovací techniky, i případy jsou naprosto skvěle detailně promyšlené a je fajn vidět jednou všechno opravdu z hlavy samotného detektiva.
Chválit budu také u deníků mechanismů s ním spojených, opravdu paráda v tom brouzdat a spojovat Sherlockovy neurony do detailního obrazu u kterého si nejste (alespoň v prvních čtyřech případech) nikdy úplně jisti správnou volbou.
Zároveň mě ale nalnil pocit zklamání a to hned ze dvou faktorů - Atmosféra a hudba. Já jakožto hráč adventur od nich očekávám dobrý příběh a skvělou atmosféru, jinak pro mě adventury nemjí smysl hrát. Sherlock má příběh opravdu fajn, případy jsou opravdu dobré, ale hudba je holt prostě nevýrazná, grafika na dobu také nepůsobí nijak extra vábivě a lokace stejně jako hudba prostě nevyvolávají ten správný pocit, který by měly.
Prostě jsme v jiné době než byla před pár lety a Sherlock je důlazem, že i "náročné" minihry mohou být tak jednoduché, že si člověk říká, proč tam vůbec jsou a tlačítko přeskočit mi proto přišlo někdy až nemístné, aneb - Kdyby to náhodou hrálo nějaké dítě.
Každopádně pro fanoušky Sherlocka jak filmového, knižního tak jakéhokoliv jistě nadmíru skvělá volba, pro fanouška adventur hra, která nenadchne, ale rozhodně neurazí. Detailně propracovaná hra tak postrádá dle mě některé základní faktory, které mi mnohem více přinesl například ve stejném roce vydaný The Vanishing of Ethan Carter.

Pro: Do detailu propracovaná hratelnost, fajn případy, deník, volby na konci případu, množství miniher

Proti: Nízká obtážnost, přespřílišné "vození za ručičku", nevýrazný soundtrack a atmosféra

+15
  • PC 90
Dohráno v rámci Herní Výzva 2020

K Sherlockovi mám pozitivní vztah už dlouho. Ač jsem toho tolik nečetl, seriál od BBC jsem viděl a dokonce jsem navštívil reálnou adresu 22B Baker Street, zároveň jsem navštívil i seriálovou adresu tohoto místa.

Sherlock od Frogwares je skvělá detektivní hra a nedivím se se, že vyhrála některá ocenění,
Ve hře je 6 případů, každý se nějak odlišuje od ostatních. Zejména druhý, třetí a pátý jsou hodně dlě mě povedené.
Za Sherlocka procházíte místy činu, odhalujete tajemství. V rozhovorech se můžete zaměřit na detailní průzkum rysů osobnosti - z nehtů zjistíte, že pracuje manuálně, z náramku zjistíte, že má rodinu atd. Dále můžete používat Sherlockovu předtuchu, všimnout si detailů, kterých by si nikdo nevšimnul. A v neposlední řadě máte k dispozici Sherlockův "Mind palace", ve kterém můžete spojovat jednotlivé důkazy a dělat závěry. Ale ne vždy je ten závěr správný. Vždy si musíte vybrat viníka (někdy i dokonce jeho komplice či jeho zbraň) a máte tak možnost odsoudit nevinného - vše záleží jen na vás. Občas je to jednodušší, občas se ale můžete pěkně zaseknout a musíte přemýšlet. Krom odsouzení viníka si vybíráte i zda na něj budete přísní (většinou to znamená poslat ho do vězení) nebo zda budete milejší (poslat ho do ústavu či ho nechat jít).
Hra nabízí spousty zajímavých postav, skvělé hádanky a skvěle vypadající prostředí - grafika neuchvátí, ale ani nezklame, ale k tomuto stylu hry se opravdu hodí.
Na rozdíl od pokračování Sherlock Holmes: The Devil's Daughter mohu jednoznačně doporučit!

Pro: druhý, třetí a pátý případ, opravdové vcítění se do Sherlocka

Proti: krátkost čtvrtého případu, jednoduchost šestého případu.

+12
  • PC --
Šest případů zpracovaných do polovičního interaktivního filmu. Hra hráče zřetelně vodí za ruku a nic moc po něm nechce, jen aby si užil příběh. Čili jako adventura a hra to je slabý kus. Ale pokud to hráči vyhovuje, pak naopak vývojáři odvedli skvělou práci. Interakce se člověku nabízí včas, není přítomný pixelhunting. Čili stačí projít se po lokaci a hned si hráč všimne všech interakcí. Do toho Holmes využívá šestý smysl a představivost. Obojí také na hráče vyskočí, když je má použít, takže nemusí dumat, kde je má použít. Každá interakce také sama skončí ve chvíli, kdy je plně využitá. Nehrozí tedy situace, kdy hráč něco přehlédne, ani situace, kdy hráč něco prohlíží ze všech stran, jestli tam náhodou ještě není něco skrytého. Stejně fungují dialogy. Hráč prokliká nabídku dialogů. Když má nachytat osobu při lži, zobrazí se nabídka možností, která dotyčného usvědčí. Když hráč zvolí špatnou, prostě vybere znovu. Dialogy může odklikávat po větách, takže může sekvenci pouštět opakovaně bez zdržení. Když se objeví nová možnost dialogu, zjistí to v svém deníku. Stejně to funguje v situacích, kdy má Sherlock prohledat svůj archiv či provést chemický pokus. S tím souvisí minihry. Pokusy či páčení zámku a pár dalších situací jsou formou jednoduchých miniher, které je ale možné přeskočit. Perfektní řešení od vývojářů. Vše se navíc ukládá, tak není problém hru kdykoliv vypnout. Přechody mezi lokacemi jsou řešeny výletem drožkou, kdy se za oknem míhá dotyčná lokace a během načítání může hráč procházet deník či myšlenkové konstrukce. Myšlenkové konstrukce pak slouží ke složení důkazů a vytvoření obvinění. Hra nabízí obvinit nevinného a hráč i vybírá, jak se vůči dotyčnému zachovat (třeba útěk či oprátka). A i když hráč něco zvolí, může volbu zrušit a zvolit jinak. Při pohybu stačí přijít k postavě (Watsonovi) a ona ustoupí, aby Holmes mohl projít. Takže gameplay je zpracován bezchybně a dosud jsem nenarazil na hru, která by byla tak vstřícná k hráči. Toto by měl být vzor pro všechny hry. Akorát tu chybí save-systém, což nevadí vzhledem k délce jednotlivých případů.
Akorát samotné detektivování trpí. Hráč sám nic nevymýšlí, protože kliká podle toho, jak ho vede hra. I samotné určení viníka je tím poznamenáno. Často je znát, co se stalo i třeba jen z formulací myšlenkových konstrukcí.

Pro: Perfektní gameplay, žádná buzerace hráče.

Proti: Málo detektivní práce.

+11
  • PC 95
HRÁNO NA XBOX360

K sérii Sherlocka Holmese jsem přišel jako slepý k houslím (nechápu, proč se to říká, protože když jsem slepý, tak asi housle nepoznám tak lehce), takže celá hra pro mě byla poprvé a celé dění ve hře vlastně španělská vesnice. Ale zvládl jsem to dohrát!

Před samotným hraním jsem viděl nějaké trailery a obrázky a zdálo se mi to hezké. Už od mala jsem chtěl být detektiv a tak jsem si musel pořídit L.A. Noire, nebo sérii Polda, u které jsem strávil v podstatě měsíce. No bohužel série SH se mi dostala pod ruku teprve nedávno (rok zpátky??? Ani nepamatuji), takže o tom musím blahosklonně něco napsat.

Přiznávám, že jsem k tomuhle českou lokalizaci neměl a přesto jsem pochopil děj (moje angličtina je na úrovni studenta čtvrtého ročníku střední školy - madafukazzz), takže můžu říct, že jsem se jednak přiučil i nové slovíčka, které jsem si zapamatoval a dle možností dohledal v překladačích.

Jsem hráč, který má rád akční hry. Nevyhledávám záměrně žádné puzzles, ale jsou hry, kde mě nečekaně bavily (třeba v GTA 4, když jsem se musel rozhodnout, koho zabít...) a Sherlock je jedna z nich. Nebyly nikterak pekelné, občas jsem se u nich zasekl a musel jsem 2x prohledávat místo činu a další lokace. Tudíž jsem u prohledávání něčeho, co by mě posunulo dále ve hře strávil cca 2 hodiny, než mně napadlo, že se kouknu na Youtube. Tady se zastavíte a řeknete si, jaký jsem N00B, a.k.a gamer a celkově looser, ale než si to řeknete, řekněte si, kdo to z vás kdy dělal nebo dělá taky. Nejde o to, že to neumím, ale spíše o mou lenost, kdy se mi u her nechce moc přemýšlet.

Na hře se mi líbilo celé pojetí. Vyšetřování případů probíhá rychle a když se do toho hráč vžije, může z něj být pravý detektiv. Bavilo mě vyslýchání osob, jejich "identifikace" a hlavně kladení otázek nebo přednesení důkazů, v čemž mi hra přišla příliš podobná L.A. Noire s tím rozdílem, že zde nemůžete střílet (což by hře slušelo, jako takový dodatek při chytání pachatelů - no jen si to představte! Máte pachatele, který vám celou dobu lže, přijdete na pravdu a snaží se utéct, střílí po vás. Nakonec ho střelíte do nohy a máte ho. Nebo řešení případů pomocí střelných zbraní, to by taky nebylo na škodu).
Na můj vkus se řešily příliš bizarní případy zmizelý vlak, katakomby, ale bavilo mě to, mělo to svůj styl a hodně puzzles.

Taky se mi líbila možnost dedukce a vyřešeni případu více konci. Ve skutečnosti se přiznám, že jsem hru dohrál dvakrát. Poprvé s jedním správně vyřešeným případem (noob) a podruhé už se všemi (expert). Většinou jsem do případu zamotal tak, že jsem nevěděl pro co se rozhodnout a někdy jsem byl nepečlivý v prohledávání místa činu, což mi zhatilo otevření další dedukce. Někdy mi právě chyběla ona pečlivost k dohrání případu nebo celé hry. Povedené na hře je i rozhodnutí pro milosrdný nebo nemilosrdný trest.

Hře vytknu možná jen loading, protože mě užíralo se koukat pořád na to, jak jedu v tom vozítku a kouřím dýmku nebo něco jiného. Více by se mi líbil klasický loading s radami do hry nebo minihra, třeba PacMan. Každý má na to svůj názor a proto toto považuji za irelevantní.
Taky je hra velice otravná pro okolní lidi. To si takhle hrajete a přijde vaše přítelkyně a říká:
"To nemáš jinou hru než tuhle kravinu?"
Thundeus: "Ne, a pojď se dívat jak mi to jde"
Thundeusova přítelkyně: "To si radši zahraji Counter Strike, tohle je pro mě oddechovka"
Pokud můžu říct, tak přítelkyni obtěžovalo to, že jsem se snažil hru dohrát (což je při koupi hry vcelku logické), navíc mě bavila a jelikož jsem se zasekl u pár případů a procházel jednu a tu samou lokaci v době, kdy mi NÁHODNĚ vstoupila do pokoje a začala uklízet (vám přítelkyně neuklízí?), tak si myslela, že nedělám nic jiného a jen hraji tu samou mapu!
Nemám přítelkyni, ale stávají se obdobné případy NESMĚJTE SE MI, ŽE NEMÁM PŘÍTELKYNI! Beztak nemáte přítelkyni taky..

Časově náročná hra úplně není, ale nebudu prozrazovat, kolik má případů k vyřešení.

95%

Pro: dedukce, lokace, Baker Street, pes, řešení případů, puzzles, prostě všechno kromě kolonky proti!

Proti: loading, otravujete tím okolí, zasekávání se u případů.

+10
  • PC 60
Tenhle díl byl pro mě velké zklamání. Ve finále šlo jen o to vyzpovídat všechny lidi a prohlédnout všechny lokace. Nešlo prakticky nic přehlédnout, hra vede hráče neustále za ručičku. Případy jsou navrženy tak, že to ve finále sedí na všechny podezřelé a u některých případů je ten rozdíl minimální a o vině rozhoduje pouhá drobnost, kdy by pachatelů prostě mohl být víc. U předposledního případu byla dokonce chyba v těch indiciích, kde si jedna věc odporovala s druhou, přestože validní byly obě.
Jde o velmi zjednodušenou adventuru, prostě jen takové postupné proklikávání, u kterého člověk ani nemusí přemýšlet. Miniher pak bylo poskrovnu.
+3 +7 −3