Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Pluto

Pluto

Petr Linhart • 43 let • Zlín (ČR - kraj Zlínský)

Komentář

Přejít na komentáře

Sherlock Holmes: Crimes & Punishments

  • PC 85
Ukrajinští Frogwares se Sherlocku Holmesovi věnují již delší dobu a s každým dílem se pokouší o posouvání všech složek na vyšší úroveň. Nejinak je tomu i s nejnovějším dílem inspirovaným Dostojevského románem Zločin a trest. Největším rozdílem oproti předchozím dílům je využití enginu Unreal 3, takže se po grafické stránce Sherlock posunul opět o stupeň dále.

Ovšem i herní náplň doznala výrazných změn. Opět najdeme různorodé puzzly, detailní zkoumání míst činu či alchymistické pokusy. Hra je rozkouskována do celkem šesti příběhů, které jsou na sobě více-méně nezávislé. V každém z nich pátrá Sherlock za pomoci Watsona, Tobyho a dalších přátel po jednotlivých zločinech.

Téměř úplně vymizely adventurní operace s inventářem či různým kombinováním předmětů. Nyní se vše soustředí na hledání stop, logickou úvahu a hledání souvislostí mezi zjištěnými důkazy. Ještě více se jde do hloubky psychologie jednotlivých účastníků případu, Sherlock si navíc před rozhovorem s každou postavou udělá o dané osobě vlastní názor, podle čehož je pak možné na ni různým způsobem nahlížet.

Jednotlivé případy jsou velice dobře promyšlené a jednotlivé stopy do sebe skutečně zapadají. Hráč navíc nemusí odhalit všechny dostupné stopy a stejně tak se nemusí dobrat k odhalení správného zločince. Každá z kapitol má několik různých konců a je jen na hráči, zda se podaří odhalit správného vraha a jak s ním bude naloženo.

Nejnovější Sherlock Holmes se opět kvalitativně posunul dál a patří k nejlepším adventurám roku 2014. Stále si zachovává tu správnou viktoriánskou atmosféru i průběh vyšetřování tak typický pro Sherlocka Holmese.

P.S. Hra je opatřena českými titulky. Je vidět, že se na hře podílel dobrý překladatel, protože jeho kvalita je na vysoké úrovni. Bohužel, s postupujícím dějem je vidět, že autorovi buď docházel dech, mnohem pravděpodobněji však čas. Čím více se člověk dostává do průběhu hry, tím častěji se objevují gramatické i faktické chyby, které zamrzí.

(text byl napsán již v roce 2014, tedy v roce vydání)
+21