Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

< >
Z toho konce jsem trošku rozpačitej. Skok z věže působivej, ale část se zasazením klíčů a následným zaříkávadlem mi nějak nejde do hlavy. Podařilo se Samuelovi tedy zastavit kletbu, nebo nebyla jeho snaha k ničemu a mohl jsem ho zabít klidně už v dolech, čímž bych zároveň zabránil smrti třech dalších lidí? A co to mělo být s Robertovými pokusy? No, snad nějaký odpovědi dostanu v pokračování, takhle je to kapku neuspokojivý závěr jinak hodně solidního příběhu.

A taky mám otázku. Byl jsem sám, kdo dostával v páté kapitole v dešti brutální snížení fps? Uvnitř to bylo v pohodě, ale kdykoliv jsem vyšel ven, najednou všechny animace jely dvakrát pomaleji.
@Han22 (05.05.2020 10:09): U těch filmů je to vůbec problém. Člověk se narodí 60 let po natočení filmu - a zkus se vyhnout narážkám. Kdyby se dneska kluk chtěl podívat na SW, tak má silně omezenou šanci užít si překvapení z "Luke, I am .... ......"
Na YT je kompletní průchod hrou v sestřihané verzi ''gamemovie''. Mám staženo v telefonu jako mp3 a čas od času poslouchám jako mluvené slovo (má to skoro 5 hodin). Sice to není ideální z hlediska střihu a chyby v dabingové režii vyniknou ještě víc než při hraní, ale i tak je to super práce. Atmosféra, hudba i hlasy jsou skvělé. Stejným způsobem je sestříhaný i druhý a třetí díl, ale jednička je jednička...
@Hrdlodus (05.05.2020 08:03): Je to scenáristická berlička, ale tím netvrdím, že to není prvek, s nímž se dá zajímavě pracovat – tady se to třeba povedlo.
Vždycky si s úsměvem vzpomenu na Zaklínače a chudáka Geralta, ale pak si vzpomenu i na chudáky scenáristy, kteří museli nějak vyjít ze Sapkowského, ale pořád to muselo být hratelné. To je zase jiný případ a i když je to k pousmání a zamyšlení, dá se to akceptovat a rozhodně to není na věšení :D
@Brasikona (05.05.2020 01:09): Ztráta paměti jako taková mi nevadí, vzniklo na ten námět spousta báječných filmů (her s tímto námětem si zas tolik nepamatuju). Ale je pravda, že je to docela častý námět, snad v každém seriálu je aspoň jeden díl "hrdina ztratil paměť". Zapadá to parádně máš pravdu, navíc autoři minimálně u prvních dvou mrtvých krásně kladou falešné stopy :) Je to opravdu jak sledovat nějaký výborný film (třeba zmiňovaný Šestý smysl) podruhé a koukat jestli to dává smysl i zpětně.

@Hrdlodus (05.05.2020 08:00): Není zač, já se snažím varovat před spoilery i na ČSFD pokud hodnotím třeba 60 let starej film. Co když to ještě někdo neviděl :) A hlavně mi takhle lidi spoilery zkazili kdysi třeba Mafii, z filmů Star Wars: Síla se probouzí... to by pak jeden vraždil.
@Brasikona (05.05.2020 01:09): Zajímalo by mě, proč lidi tak dráždí ztráta paměti. Je to většinou nejlepší scénáristická volba. Zejména u her. Kdyby scénáristé volili jin postup, budou lidi nadávat na něj.
@Han22 (komentář): "PS: Pokud víte jak to dopadne, je zábava sledovat náznaky a stopy, které hra dává. Jsou celkem jasné, ale já si jich při prvním hraní nevšiml a zbaštil to i s navijákem."
Tohle je vskutku parádní poznámka, jsem ráda, že to někdo zmiňuje! :) Ztráta paměti je sice šílené klišé, ale tady to všechno tak krásně zapadá do sebe a není to jen jako, skutečně krůček po krůčku, jak se dá právě krásně vidět v dalších průchodech.
Na Humble je Posel za čtvrtinu ceny (stejně tak i dvojka a trojka). Nevíte, jak je to s českým dabingem? Je, není? Když se kupuje přímo přes steam, tak je čeština normálně dostupná, ale mimo steam netuším. Aby nebylo víc verzí pro různé trhy...
@Jab (17.08.2017 10:31): Pokud máš rád TLJ nebo Dreamfall, dal bych být tebou šanci Silence od Daedalic Entertainment. Počkej na rozumnou slevu a neměl bys litovat. Zejména poslední hodina hry je až průzračně krásná. Na trailery ale doporučuji, vzhledem k asi tříhodinové délce, ve vlastním zájmu nekoukat.
@Jab (19.08.2017 11:48): Maniac Mansion 2 myslis ten remake? Ten jsem hral loni, je to proste Lucas se vsim dobrym i spatnym. Dal to nema cenu rozvadet, protoze jsem to rozvedl k diskuzi k dane hre. :0) Ale TLJ je TOP 10 adventura, wtz.
@Red (17.08.2017 11:23): Ten chapters systém je teď hit, ale úplně mi nesedne. Na chapters od TLJ jsem koukal, ale nakonec je přeskočím. Problém je s časem, čili se snažím omezit nákup na max cca pět her za rok.
@Jab (17.08.2017 10:31): Já bych řekl že jich je moc a tak si každý vybere tu svou, navíc vychází často epizodicky. Já mám rád ty temnější a detektivní. To vede k tomu, že prakticky všechny nové adventury zde mají šedá hodnocení a stačí jeden komu daná hra/díl nesedne a hodnocení jde rapidně dolů.

Třeba z toho okruhu co by se ti mohlo líbit má dreamfall chapters 4.díl šedý hodnocení a ten první jen 36.
@Marcusss (17.08.2017 10:16): Jo. Tím by to mohlo být fajn.

@Red (17.08.2017 10:27): Ah OK. :) Pokračování ale nemohu soudit, neb jsem je nehrál. Snad jsou už ty lepší, což případně odůvodňuje i další pokračování.

Každopádně vícekrát jsem brouzdal na DH a hledal nějakou novodobou adventuru a krom dejme tomu Talos principle (který bude tíhnout více k logické hře) mě nic nezaujalo. Než ty nové adventury se často chytají právě ty remaky. Nové nemají na DH ani nijak skvělá hodnocení. :(
@Jab (17.08.2017 07:06): To bylo jen přátelské popíchnutí, když jsi chtěl popíchovat:) V kontextu toho komentáře je samozřejmě vydání třetí inspirované hry po 15 letech zahraničním vydavatelem v současné kapitalistické společnosti něco jako kdyby popírač Boha dostal třetí boží zjevení.
Hmm, remake ... nebo spíš reboot... proč ne, třeba z toho udělají i nadprůměrnou hru.
Musím zkusit dvojku a možná trojku, jen abych porovnal kam s tím němci postoupili oproti jedničce.
@Jab (16.08.2017 20:02): Toto je názor člověka, který se v dané problematice příliš nepohybuje. Celé zjednodušuješ na pohled, který si získal možná z mainstreamových médii.

Za poslední roky vychází adventur více než kdy dříve a žánr je stále populární v určitých koutech. A řada nových přístupů je na přítomna.

Posle Smrti není vůbec špatná adventura (dnes bych hodnotil asi lépe, než v době kdy jsem hrál to nejlepší z žánru). Doporučuji tuto recenzi. A dabing (a jeho kvalita) není myslím pro správného adventuristu žádná překážka. Pokud není dobré, pokud je lepší - a je jedno jak je dobrý. Kvalitu hry může nanejvýš ovlivnit z 5ti procent.

Btw, klasika Jaba. Uražné dítě, co kope do populárních her jako Black Mirror a Dungeon Master aby si získal pozornost a upevnil vlastní pocit někoho, kdo se více vyzná :)).
(ačkoliv hrál cca 19 adventur)
@Jab (17.08.2017 07:06): Metacritic bych se v tomto přípědě tedy netahal, protože anglický dabing byl naprosto tragický v porovnání s původním českým. Když jsem četl recenzi tehdy v časopise The Inventory, tak autor vše vyzdvihnul, ale dabing celkové skóre stáhnul pěkne dolů.
@Red (16.08.2017 23:46): Ale kulové. Díky za starost nicméně. Metacritic Posla smrti si viděl? A proč sám dáváš toliko 80%?

Krom toho to není ani remake (což i píšu) a na PS se dostává až v pětadvacátém sledu. Imho střílíš slepými.

P. S. Ten tvůj koment je docela střízlivej. Vlastně pak moc nechápu, proč ses ozval. Nebo to snad byla mnou nepochopená ironie?
@Jab (16.08.2017 20:02): Remaků se dělá dost obecně ze všech žánrů (BG, Colin, Homeworld, Shadow Warrior). Každopádně chápu tvoji frustraci jak si za svůj komentář "přeceňovaná hra - naštěstí jen u nás." dostal další faktickou šlehu.
Hele já si popíchnu. Adventury šly asi do kelu obecně, když se dělá tolik remaků (Sam a Max, Broken Sword, Grim Fandango, Full Throttle, Day of the Tentacle a řada dalších). A vlastně by bylo trochu smutný, kdyby se takhle dostalo na opravdový remake i Posla smrti. Páč to byla maximálně oukej adventura. Pokud by opravili všechny mé výtky, tak dejme tomu na 70-80%. Ale víc asi ne. Mnohem raději bych viděl, kdyby se tenhle žánr posunul sám dále a nevykopával stále své vlastní kořeny. Páč to logicky není moc zdravé.
@CrocoRay (16.08.2017 18:43): Převážně taky hraji adventury, kvůli atmosféře a příběhu. Ale zase když hrou projedeš jako nůž máslem a nemusíš u toho použít hlavu, tak to taky není příliš dobrý. Takže když se objeví nějaký těžší puzzle, jsem i celkem rád.

Např. hádanku ve Walesu podle zvěrokruhu, bych bez návodu nedal, protože jsem ty znaky v životě neviděl. Viděl jsem je poprvé v této hře. Ty šachy s těma koníkama na pokladničce mi daly taky chvíli zabrat.

Ten strach souvisí i s tím, že jsem, když mi bylo okolo 6 let, omylem viděl docela velkou část filmu "Kruh", a od té doby s horory nejsem veliký kamarád. Takže, když se v nějaké hře objeví nějaká hustší atmosféra, tak to na mě trochu větší efekt než na ostatní. Očekávám zradu na každém kroku, obrazovce nebo místnosti.

Jenomže horory mě velice lákají, především v herní scéně. Takže 1 hru s hororovou příchutí si za rok střihnu ve svý podstatě 100%.
@miCHALupka (16.08.2017 17:36): No, tak to jsi o něco lepší. Upřímně já použil návod všude. Akorát se k tomu moc nechce veřejně tolik přiznávat z důvodu, že pravověrný adventurista by mi řekl, že jsem líné prase a neumím to hrát a přicházím tak o ten pravý zážitek, co adventury nabízejí.

Jenže já adventury hraji kvůli dialogů, atmosféře a celkovému příběhu. Ve všech těchto ohledech je na tom Posel Smrti naprosto skvěle. To hledání menších předmětů by mě právě asi od toho zdržovalo, takže to raději hraji s tím návodem.

Ale co se týče samotné hry, tak přímo pocit strachu jsem sice neměl, ale měl jsem takový ten pocit strašidelnosti a hutné atmosféry, kde jsem se dokázal vžít do role hlavního hrdiny a uměl cítit ten zvláštní pocit z neznáma. Řekl bych, že to tajemno tam hrálo hodně velkou roli. Nevím, jak přesně to popsat, abych to vystihl co nejlépe, ale možná mi rozumíš.
@CrocoRay (16.08.2017 17:31): Taky nejsem žádný expert, když hraji nějakou adventuru, a skoro u všech jsem musel návod použít.

Atmosféra téhle hry je naprosto skvělá, pokaždé, když jsem ji hrál, měl jsem pocit strachu. Hru jsem celkem dohrál 5x a pokaždé jsem měl ten pocit, i když už jsem věděl, že se tam nic nestane.
@miCHALupka (16.08.2017 17:25): Já se k tomu asi taky dostal okolo roku 2010 a musím říct, že i na tu dobu se mi ta grafika moc líbila. U adventur se mi právě líbí ta jedna věc, že ony moc nestárnou. Nejvíce se stáří projeví právě asi na těch akčních hrách, které se i tak celkově nejvíce předhání.

Upřímně zase odborník na adventury nejsem a jsem docela lama, že u starších kousků prostě musím použít i ten návod, ale Posel Smrti si mě získal tou atmosférou. Pro mě jedna z nejlepších adventur.
@CrocoRay (16.08.2017 17:07): Zatím jsem také viděl trailer, který mě nenadchl, na stránkách hry, http://blackmirror-game.com/ jsem si přečetl úvod do děje, zkoukl pár obrázků a nevypadá to špatně. Jednička je pro mě prostě nejlepší, ale tento nový díl určitě vyzkouším. Neříkám, že ho vyzkouším hned jak vyjde, ale někdy v budoucnu bych si ho rád zahrál.

K prvnímu dílu jsem se dostal, až někdy okolo roku 2010, kdy jsem hru vyzkoušel u strejdy, který tam měl samozřejmě i zajímavější hry pro kluka, kterému bylo tehdy cca 10 let, např. již tebou zmíněný Crysis nebo Far Cry. Jenomže to už jsem tehdy všechno znal, tak jsem musel vyzkoušet i tuto hru, protože jsem měl a stále mám rád adventury. Hra si mě získala hned od doby, kdy jsem vstoupil do menu, kde hrála ta strašidelná hudba :D
@miCHALupka (16.08.2017 16:16): Jo tak. Vidím to i v tvém předchozím příspěvku, ze kterého to vyplývá, akorát všichni tu furt dál diskutují, jako by se jednalo o ten remake, tak jsem to nazval tak všeobecně.

I když obavy jako ostatní nemám. Podle mě je dost lidí příliš skeptická a odsoudí něco už dopředu, aniž by o tom měli dostatečné informace. Já hru zatím ignoruji, ale zatím nijak neodsuzuji. Třeba mě pak i bude lákat, jak vyjde a něco si o ní přečtu. Nevím. Zatím jsem viděl pouze ten trailer a nějak mě nenadchl. Přesto ale se budu opakovat, že jednička je nostalgie :-) Tu hru ještě hrála i jedna spolužačka, když nám bylo tak 14 a vykládala o tom. To si pamatuji. Já to hrál o něco později, ale pořád mě to bavilo, přestože už jsem měl za sebou kousky jak Crysis apod. A ta grafika byla perfektní, ani to chabé rozlišení, které jsem tehdy neuměl upravit a neodpovídalo nativnímu mého monitoru, mě nedokázalo od hraní odradit a pořád se mi hra stylisticky a umělecky hodně líbila. Navíc ta atmosféra a všechno. Podle mě byla jednička nejlepší.
@c4llix (16.08.2017 13:03): Ten trailer se mi taky nelíbí a je takový divný a hrozně nudný a nezáživný. Ale že by byl tvořený pro lidi podle věku a inteligence, to bych netvrdil. Jen je prostě podle mě špatný.

Jinak ke kvalitě hry se vyjadřovat nebudu, když jsem akorát shlédl trailer, který nic nevypovídá. Ale původní hra je klasika a nostalgie, kdy jsem v době hraní ještě hry absolutně žral. Takže nějaké nový remake nebo reboot, či co to je, mě nechává chladným. Jednička ale byla super. Mě i dvojka docela dost bavila, ale šlo vidět, že už si na to tak trochu navazuje podle svého. Že to nebylo tvořené jako původní trilogie. A trojka taky ušla a ta už myslím měla docela ohled na novodobé hráče, takže pomáhalá hledat skryté předměty.
Vylízanci! Jak chceš udělat znova Posla smrti? Ta verze s Dinglebatovou a Beardsleym je naprosto nepřekonatelná!
@Richmond (15.06.2017 11:54): No však, Pillars, Tyranny, Torment, Wasteland 2... ale i MMX, Grimoire ehm, Grimrock II, ShadowRun... je toho spousta jen v cRPG :). O JRPG ani nemluvě.

A Rex je takový malý klenot, který si nechávám na časy nejhorší :)). Co jsem hrál bylo to zábavné.

@90210 (15.06.2017 12:31): Starship a Timelapse řadím vysoko, do spousty bych je neřadil :). To možná Synnergist nebo Inherit the Earth: Quest for the Orb nebo tak :).

@ad142 (15.06.2017 12:36): Právě W3 a DS3 vidím značně revolučně též. A u RPG her ten poslední trend kvituji, nostalgická vlna je vhodná po letech experimentů. Ale zase, RPG jsou na dlouho tak jsem rád že jich tolik zase nevychází... ač, Eschalon: Book III, Balrum, Divinity: Original Sin, Serpent in the Staglands! Kdo to má stíhat.