Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 70
Po letech se vrací Polda Pankrác se svým šestým dílem, který se snaží navázat na slávu prvních dílů.

Jsem rád, že se vývojáři snaží vyvarovat chyb z předchozího pátého dílu, na který se zde ani příběhově nenavazuje. Námět příběhu je až přehnaně parodický, ale během hraní jsem si na něj zvykl a akceptoval ho. Jako je potřeba někdy vypnout hlavu a některé nepříliš povedené vtipy ideálně nevnímat, ale tak hrozné jako v pětce to naštěstí není.

Hratelnostně jsem taky spokojeny. Najdou se sice postupy, které nedávají tolik smysl, ale naštěstí jich není přehnaně moc. Celkem zajímavým prvkem je i nemožnost kombinovat předměty přímo v inventáři. Je potřeba si najít nějaké pracovní místo, tam daný předmět položit a následně na něj použít něco jiného. To v některých případech dává smysl, protože vrtat něco na koleni není to pravé ořechové. Jinak s Poldou mám na pevno spjatou i přítomnost miniher. Zde jsou pokud si dobře vzpomínám dvě a obě celkem snadné, což je celkem škoda. Chce to prostě něco jako Americké oči nebo Prší z trojky.

Grafická stylizace se mi opravdu líbí. Evokuje mi klasický styl z dob, kdy se grafika kreslila ručně. Vše je hezky barevné a celkově mi to k Poldovi prostě sedí. Velký palec nahoru.

Pochválit se musí samozřejmě i dabing. Kromě nutného Luďka Soboty se můžeme těšit i z návratu hlasu pana Lábuse. Z dalších dabérů mi pak dobře zněly hlavně hlasy pánů Táborského a Tůmy. Naopak hůř se mi poslouchaly hlasy Jiřího Krampola a taky Jiřího Mádla. Obama v jeho podání zní fakt divně.

Jak je asi všem jasné, hra necílí na každého, ale na své specifické publikum a přesně tito lidé budou se hrou určitě spokojeni. Pro ostatní to bude tuctová adventura s trapným příběhem. Já jsem na této sérii vyrůstal, takže k tomuto publiku jednoznačně náležím a při hraní jsem se dobře bavil.
+15
  • Android 85
Dovolil jsem si si přeskočit pátý díl a po skvělém čtvrtém díle jsem se vrhnul na šestý díl. Vzpomínám si, jak se před léty nečekaně objevil.

Je vidět, že větší pauza mezi díly jen prospěla. Hra je na jiné úrovni než předchozí díly, ať už jde o grafiku nebo dabing. Autoři si vyhráli se vším - hudba, scény, kde se hráč pohybuje. Dále pak dialogy i některé vtípky byly super. Hned se o to víc těším na zatím nejnovější sedmý díl.

Délka hry je tak akorát. Obtížnost hry je celkem normální až lehká. Trošku mě mrzí, že Pankrác často sám od sebe napovídá při nějaké hádance.

Pro: Kreslená grafika scén, hudba, hvězdný dabing, Pankrác je stále trouba, humor

Proti: Občas moc jednoduché, Pankrác bohužel napovídá.

+6
  • PC 85
Polda 6 je určitě jedna z nejnovějších her, kterou jsem dohrál a kterou tady hodnotím. Před nějakou dobou jsem pár modernějších adventur dohrál, ale moc jich nebylo, přesto jsem se koncem roku 2014 snažil šestého Poldu sehnat. Marně, protipirátská ochrana byla dokonalá a koupit to za nějakých 600, nebo kolik to tenkrát stálo se mi nechtělo. Teď je mi to skoro líto, protože šestý díl je opravdu parádní hra a to že vyšel 9 let po pětce v době, kdy české adventury už skoro neexistují je skoro zázrak.

Šestka si z celé série bere to nejlepší - příjemný humor, skvělé herecké obsazení, kořeny v Lupanech z jedničky, trefování se do celebrit z dvojky, ručně kreslenou grafiku a dobrodružný příběh z trojky a něco málo sci-fi ze čtverky a pětky.

Je předvečer udílení Oskarů a seznam vítězů, tradičně jediný co existuje se ztratil. Vypuká panika, televizní detektivové se těsí na pátrání a prezident Obama telefonuje starému známému Pankrácovi. Ten si sestaví laserovou zbraň, bere špionské hodinky a výbušné žvýkačky a vydává se pátrat. Ač jde o hovadský námět plný srandiček, hra k němu přistupuje s přesně tím potřebným stupněm vážnosti, aby to bylo i docela napínavé a finále na předávání Oskarů má naprosto parádní gradaci. Musím říct, že příběh o Dionýsovi a rodině Carriů měl něco do sebe.

Hra je docela dlouhá, v devíti kapitolách si projdete různé vily a bungalovy, zavítáte na policejní stanici a samozřejmě do různých ateliérů. Přičemž když se objevíte na Divokém západě, vypadá to jako Divoký západ a sci-fi studio je v podstatě startrekovská loď s plně funčním vybavením (počítač, teleport).

Nechybí milion fórků mezi které patří i pár pitomých sexuálních narážek, ale také Pankrácův boj s moderní technikou a především střílení si z celebrit a filmového průmyslu (naprosto geniální setření celé Twilight ságy). Mezi překážky patří jak to v české hře bývá tradičně nejrůznější arogantní vrátní, navrdlí vyhazovači, úplatní pikolící a také spousta zvířátek blokujících cestu. Některé řešení jsou tradiční, jiné netradiční a až nechutné (pleťová maska), každopádně až na jednoho havrana Pankrác tentokrát nevraždí, zato hrubá síla jako řešení logických problémů pomáhá dost často :). Trošku mě mrzely zkomolená jména celebrit z nichž občas člověk pomalu nepozná o koho jde, ale chápu že tam nemohli natvrdo fláknout zfetovanou Paris Hilton.

Grafika je klasická, ručně kreslená, karikovaná, samozřejmě vyhlazená na úrovni roku 2014. Nečekejte žádný pixelart, ale bohužel ani žádnou vizuální pecku jakou byly některé konkurenční hry té doby.

Hratelnost je jednoduchá a pohodová, dá se říct až moc moderní. Posouvání se dvojklikem, zobrazení jen použitelných kombinací to je oboje trademark série. Zobrazení aktivních míst na obrazovce je něco co mám v moderních adventurách moc rád, není nic otravnějšího než zásek kvůli pixelhuntingu. Nicméně autoři eliminovali i kombinace předmětů v inventáři, dá se tu spojovat na pouze určených místech. V každé kapitole máte navíc "quest log" co máte udělat (jde vypnout) a pro naprosto blbé Pankrác prakticky nonstop dává nejrůznější nápovědy, jak pokračovat. Díky všemu zmíněnému jsem se ve hře v podstatě nezasekl, ani jednou jsem nemusel koukat do návodu, což je u mě zázrak, takže hra je opravdu jednoduchá. Vadilo mi to? Vůbec, jsem rád, že jsem si užil svižnou hratelnost a rychlý postup kupředu a mohl se bavit příběhem a spoustou hlášek.
+19
  • PC 85
No prosím. Po docela nepovedeném Poldovi 5 jsem čekal, že Polda 6 bude něco v podobné režii. Ale co se nestalo? By jsem mile překvapen a šokován.

Těžko se mi zde něco vytýká, opravdu. Snad jedině až moc jednoduchá obtížnost a přišlo mi, že bylo v šestce málo hádanek, ale to mi rozhodně neubylo na náladě.

Tento díl se mi opravdu líbil, jak po dabingové stránce tak i po grafické stránce. Dokonce i hudba velmi povedená. Takže Poldu 6 hodnotím velmi kladně a nepůjdu níže než pod 80% ale ani více než nad 90%. Trojka stále vede, ale šestka je trojce nepatrně blízko, takže 85% je na místě.

Pro: Dabing, grafika, hudba

Proti: Jednoduchost, méně hádanek

+24
  • PC 70
Ať se nám to líbí nebo ne, série Polda výrazným způsobem zasáhla do formování tuzemské herní scény a patří do zlatého fondu českých počítačových her. Po nepříliš vydařeném pátém díle se tvůrci ze Zima Software ve spolupráci s JRC rozhodli vydat dlouho utajovaný šestý díl s jednoznačným cílem zaujmout fanoušky prvních dílů.

K základům se vrací i technickým zpracováním: pryč je chladná 3D renderovaná grafika, naopak je k vidění stylizované a propracované kreslené zpracování ve 2D protkané řadou povedených in-game animací, jejichž zpracování je na poměry českých kreslených her skutečně na úrovni. Po grafické stránce tedy není mnoho věcí k vytknutí, stejně dopadá i tradičně nejsilnější stránka Poldy: kvalitní dabing v čele s Luďkem Sobotou.

I po příběhové stránce je to ten starý ‚zlatý‘ Polda. Opět se setkáme se spoustou jednoduchého českého humoru, spoustou známých celebrit i narážek na všechno možné. Tradičně ujetý scénář (s přimhouřením oka mající hlavu a patu) je zasazen do prostředí filmového průmyslu, takže v průběhu celého příběhu si milovníci celebrit i filmů všech žánrů přijdou na své. Průběh samotného hraní je navíc tradičně ztřeštěný, Pankrác se občas chová způsobem, že i světaznalý MacGyver by se divil, co všechno je možné dát dohromady.

Je možné kritizovat jednoduchý humor, prvoplánové narážky či nesmyslné kombinace předmětů, ale právě tohle byly prvky, které formovaly hratelnost prvních dílů a dopomohly k jejich úspěchu. A většina hráčů, pro které je Polda 6 určený, tak od něj přesně takovéto chování a hratelnost očekává.

Přeci jen se ale tvůrci rozhodli pro výraznější zjednodušení, kdy se ve hře téměř nedá zaseknout a příběh plynule postupuje. Mnohdy je to až na škodu a trochu vyšší obtížnost by hře prospěla. Nejvýraznější změnou je pak úprava způsobu kombinování předmětů z inventáře: nyní je možné spojovat předměty pouze na speciálně vyhrazených místech v jednotlivých lokacích (většinou jde o stůl), čímž se výrazně eliminuje otravná kombinace předmětů v inventáři ve stylu ‚všechno na všechno‘.

Od prvních zmínek o Poldovi 6 bylo jasné, že se tvůrci pokoušejí zaútočit hlavně na nostalgii hráčů, kteří prošli celou sérií od prvního dílu. Tito hráči určitě nebudou zklamáni, Polda 6 jim nabízí přesně to, co očekávají, navíc k tomu ještě v opravdu líbivém technickém zpracování. Otázkou je, zda má podobně zpracovaná hra se specifickým humorem šanci zaujmout i nově příchozí hráče nezatížené nostalgií.

Pro: dabing, návrat k 2D grafice, humor

Proti: příliš jednoduchá obtížnost

+23
  • PC 60
Ták další díl skvělé série no bohužel zatím ten nejhorší. Pár dobrých vtípků se tam naslo v tom Pankrác nezklamal ale nevyrovná se to předchozím dílům. Příběh taky nestál za moc.

Pro: vtípky, Pankrác, dabing

Proti: příběh

-4 +3 −7
  • PC --
Zábavná, vtipná hra, která je dobrá i na více než jedno dohrání

Pro: vtipné

Proti: celkem krátké

-16 +1 −17
  • PC 60
Překvapivý příhod šestého dílu musel milovníky série určitě potěšit, bohužel mé očekávání nenaplnil. Jde o velmi jednoduchou, rychlou a nepříliš vtipnou záležitost. Popravdě jsem se během hry snad nezasmál, dabing to sice drží nad vodou ale i tak... Na rozdíl od hrůzné pětky však hra má určitá pozitiva, která ji táhnou alespoň k průměru. Hra celkem rychle odsýpá, takže se člověk ani nezačne nudit. Grafické zpracování a animace jsou povedené a patří k tomu nejlepšímu v sérii. Příběh je sice pitomí, ale není úplně trapný, takže se to dá zvládnout. No a některé ty parodie na známé celebrity byly alespoň roztomilé, když už ne vtipné. Takže nakonec se z toho vyklubala celkem snesitelné jednohubka, která však potvrzuje pravidlo, že jednou a dost.
+11
  • PC 60
Šestý díl Poldy se roku 2014 zjevil jak blesk z čistého nebe. Zdálo se, že po posledních průšvizích Zima Software definitivně krachli a o to větším překvapením Polda 6 byl. Hra vyšla bez jakékoli reklamy a s neobvykle kvalitní protipirátskou ochranou, kterou se bohužel podařilo časem prolomit, načež tvůrcům dost prudce klesly zisky z prodejů. Polda 6, snad právě díky nečekanému příchodu na scénu příjemně překvapil mnoho hráčů, ovšem nadšení a jásot jen zakrývalo nedostatky, kterými šestý díl trpí. Předně je třeba říci, že Polda 6 je podstatně lepším počinem než jeho předchůdce ale ani tak nejde o žádný zázrak, který by si zasloužil postavit do čela českých adventur.

Začneme tím dobrým a to je kupodivu humor, který je tentokrát založený na filmech a hercích. Je to něco podobného jako s klony v díle druhém, neboť i tady potkáte řadu filmových postaviček a stejně tak řadu známých celebrit (nejen z řad herců). Solidní humor se nebojí občas tnout i do reálných osobností nebo společenských témat, čili po nechutné pětce jde o celkem dobrou dávku legrace, která sice občas působí trapně, ale většinou baví. Bohužel, příběh založený na pátrání po zloději výsledků Oscarů je navzdory potenciálu hodně přímočarý a chudý. Základní kostra příběhu je skoro kopie dvojky. Prostě nic moc.

Kvalitně dopadl dabing. I přes svůj věk Sobota nezní tak staře a k Pankrácovi se pořád hodí. Soupiska dalších dabérů se hodně obměnila a byť tu z minulých dílů máme navrátivšího se Lábuse, Tůmu i Zawadskou, je třeba si zvykat na nové hlasy. Jména jako Mádl, Krampol, Dejdar, či Pazderková jsou v herním průmyslu takřka neznámá, což může učinit Poldu 6 o něco atraktivnějším. Neznamená to ale, že sázka na známého herce herním dabingem nepolíbeného je pokaždé trefa do černého, což potvrzuje třeba bídný výkon Mádla.

Další drobnou pochvalu si zaslouží zakomponování řádky logických hádanek, ovšem jejich náročnosti by se vysmáli i předškoláci. Obvykle je každá hádanka jen zhruba minutová přestávka od běžného adventuření, ale i tak přestávka vítaná.

Co si kritiku zaslouží je grafická stránka hry. Ohánět se relativně známým výtvarníkem Karlem Kopicem je možná hezké, ale jeho výtvory pro Poldu 6 jakožto pozadí hry prostě nefungují. Lokace hýří všemi barvami, stěny jsou křivé, baráky zkroucené, perspektiva nefunguje. Možná, že na plátně by to průser nebyl, ale ve hře se snažíte prostředí vnímat ve 3D rovině, nakonec i hrdina se po něm pohybuje do všech směrů, jenže když vidíte, že 3D rovina z logiky věci nefunguje, je to jako pozorování pestrobarevného chaosu. Ani Polda 2 tím nepřirozeným zakřivením tolik netrpěl. Korunu tomu nasazuje fakt, že lokací je málo, což se pak podepisuje na tom, že jsou přeplácané, že na jedné obrazovce strávíte klidně desítky minut a že logika prostředí a situací vázne, neboť je třeba všechny postavy i předměty nahustit k sobě. A to radši nemluvím o tom, že lokace vinou své pestrobarevnosti a zkroucenosti nedokážou zajistit ani špetku atmosféry.

Dalším neduhem je výrazné zjednodušení samotného adventuření. Že je možné zobrazit aktivní předměty ještě nějak přejdu, ovšem co mi je silně proti srsti jsou všechny ty Pankrácovy nápovědy. Hráč pak vůbec nemá radost z toho, že něco vymyslí, protože mu při pohledu na desku stolu Pankrác vyjmenuje, co by chtělo zrovna vyrobit anebo mu poradí, že nově nalezený předmět se hodí k něčemu nalezenému o dvě lokace zpátky. Dělat z hráčů pitomce už se nevyhýbá ani adventurám, jenomže o tomhle právě adventury jsou. Vézt hráče adventurou za ručičku jak děcko je stejné jako mu ve střílečce automaticky zaměřovat myš na potvoru k zastřelení.

Kolem a kolem Polda 6 zdaleka není takový zázrak jak si většina recenzentů bůh ví proč myslí. Jde o lehce nadprůměrnou adventuru, která je stylová ale není hezká, dobře se poslouchá, ale špatně hraje a přestože je to klasická P&C adventura, chybí jí překážky které by se daly překonávat.

Pro: Dabing, námět, známé filmové/herecké postavy, občas humor

Proti: Grafika, jednoduchost, málo lokací, občas slabší dabing (hlavně Mádl), občas humor

+8 +9 −1
  • PC 35
Série Polda nikdy nepatřila mezi mé nejoblíbenější adventurní série a to i přes to že jsem dohrál skoro všechny díly, jednoduše poněkud "levný" humor který v sérii byl mě nikdy moc nebavil (maximálně když mi bylo tak deset let). I tak ale sérii Polda nemůžu upřít jisté kvality mezi které patří skvělý dabing jak Luďka Soboty tak například ve dvojce třeba dabing Petra Nárožného (na slavná jména měla série Polda vždy kliku), a dokonce i nějaké občas povedené vtipné narážky ale i přes tohle všechno se pořád nemohu zbavit dojmu že série Polda je něco jako Babovřesky herního průmyslu (krom čtvrtého dílu který mě asi ze všech zaujal nejvíce).

Kvůli tomu všemu jsem se Poldy 6 velice obával a i když jsem ho dostal od bráchy k vánocům (pořád nevím jestli to byla pomsta nebo opravdu dárek z dobré vůle) tak jsem ho odmítal hrát dokud se na DH neobjevila Herní Výzva která mi nařídila abych si zahrál jednu Českou hru, no a tak jsem se odhodlal a hru nainstaloval, a výsledek byl ještě mnohem horší než jsem čekal. Takto nevtipnou a po dialogové stránce slabou hru jsem nehrál už velice dlouho, pokud tedy beru v potaz jen novější tituly. Polda 6 je jednoduše očistec a vrchol trapnosti, je to snad poprvé co mi bylo i trapně za samotné tvůrce kteří snad neměli ani krapet soudnosti.

Příběh začíná dá se říci i poněkud zajímavě, byl ukraden seznam vítězů Oscara a jelikož se věří že krádež mohl způsobit někdo z filmové branže tak nechtějí k vyšetřování pustit filmové detektivy, no a proto je zavolán k vyšetřování detektiv Pankrác který se teď vyskytuje v obci Lupany, a ano jak je v Polda sérii zvykem (krom čtvrtého dílu) tak i tady je návaznost nulová. Pankrác nám omládl a je z něj jako v dílu třetím soukromý detektiv. A abych byl upřímný tak příběh není žádné terno ale na poměry komediálních adventur je i docela povedený.

Co vás ale ihned při hraní trkne je malebně a opravdu hezky provedené prostředí spolu s povedenými animacemi a do toho ještě hraje docela příjemná hudba, která je asi nejvíce povedená z celé Polda série. Jednoduše na první pohled je všechno v pořádku ale to by nesměla přijít první salva vtipů, a já díky těmto nevtipným vtipům celou dobu trpěl, opravdu jsem celou dobu jen unuděně koukal na monitor a chtěl to mít z krku, a abych zase hře nekřivdil tak jsem se asi třikrát za celou hru mírně pousmál a to hlavně díky Luďku Sobotovi jehož dabing je ještě lepší než dříve a celkově se dabing v tomto díle značně podařil i když bych to příště klidně dal bez Mádla či Pazderkové.

Dále co se krom grafického kabátku změnilo je i obtížnost která byla ve všech dílech Polda série znatelně vyšší, tady se vám mezerníkem ukazují všechna´aktivní místa a když zmáčknete mezerník v době kdy držíte nějaký předmět tak vám to i ukáže na co ho použít, dále Pankrác většinou okomentuje situaci způsobem že vám vyzradí co máte provést aby jste dosáhli výsledku apod. Jo a jako třešničku na dortu tu už nekombinujete předměty v inventáři ale jen na stolech které se občas objeví v nějaké lokaci. Ve hře se většinou pohybujete po jedné velké lokaci na kterou navazují třeba další tři takže nemáte prakticky šanci se zaseknout oproti dílům kde jste měli předem otevřenou hromadu lokací.

Jak jsem nahoře vzpomenul tak soundtrack je docela povedený i když občas se hudba do některých lokacích nehodí jako třeba ta u majáku která působí jak pěst na oko, jednoduše na ostrůvku kde je maják začne hrát rádoby epická hudba jak z nějakého Fantasy filmu, tohle se ale naštěstí ve hře neděje často takže to jako zápor ani nepočítám.

Dialogy jsou povětšinou ve hře nudné a tupé, ke konci jsem měl už tendenci je i přeskakovat, spolu s dialogy na tom nejsou ani moc dobře postavy, které nejsou nezapomenutelné a většinou ani nejsou ničím zajímavé. Jo a ty rádoby popkulturní odkazy si tvůrci mohli odpustit.

Tak jo to by bylo všechno Polda 6 je neskutečně hloupá a naprosto nevtipná adventura kterou drží nad vodou jen kvalitní dabing, hezký grafický kabátek, povedené animace či místy hezká hudba. Jinak ale je to naprosto nudná a plytká adventura s opravdu nepovedeným humorem který je místy i velice trapný. Jo a to mi připomíná že snad ani Pankrác nemá pevně stanovený charakter a je to neskutečná matlanice všeho a proto s ním ani nemohu nijak sympatizovat. Hru nedoporučuji a za tento rok je to jednoduše nejhorší herní zážitek.

PS: Za mojí kritiku asi může to že jsem předtím hrál kvalitní a velice vtipnou adventuru Zork: Grand Inquisitor

Pro: Grafická stránka hry a spolu s ní animace, dabing, místy hudba, délka (docela brzo to skončilo)

Proti: Humor, plytkost, postavy, pro někoho obtížnost, jednoduše celé toto pokračování je mínus

+14 +16 −2
  • PC 70
Návrat kdysi především u casual hráčů adventur velmi populární série Polda čekal málokdo, jednak byl poslední díl propadák toho nejhoršího kalibru, byť k němu byla dobová média ještě překvapivě milostivá, především ale celá série vycházela z lehce pokleslé české devadesatkové "kolotočářské" popkultury, která je dnes dávno passé a mladším ročníkům už nejspíš nic neřekne. Inspirací pro vznik série tehdy byly především legendární Izerovy Policejní akademie, ostatně Zdeněk Izer se podílel na stylově velmi podobné a v podstatě konkurenční hře/sérii Horké léto, aneb Majer v akci, dále Soukupova filmová trilogie Byl jednou jeden polda a všeobecná porevoluční představa policajta jako nesvéprávného idiota, dokládaná tehdy hojně citovanými vtipy ve stylu "kolik fízlu je potřeba na výměnu jedné žárovky" z dobových tiskovin typu Trnky Brnky, které dnes už nejsou tolik aktuální, i když by si někdo při pohledu na působení lidí jako Robert Šlachta mohl myslet opak.

Zatímco první díl Polda, aneb s poctivostí nejdřív pojdeš byla na první pohled nenápadná adventura zasažena do ryze českého prostředí malé vesnice s tehdy ještě víceméně neskrývaně dementním hlavním hrdinou, která uspěla nejen díky zmíněnému námětu, ale i dabingu, pro který vydavatel sehnal Luďka Sobotu, bez nadsázky legendu stupidního humoru. Nebylo to žádné originální rozhodnutí, ostatně slovo originalita v souvislosti s touto sérii nemůže být vůbec zmiňováno, ale jednalo se o logickou volbu, protože hlas Luďka Soboty znal tehdy skoro každý z výše zmíněných Izerových Policejních akademií. Druhý díl od jiného týmu přinesl překvapivý ústup z jasně identifikovatelného českého prostředí, hra se z nepochopitelného důvodů odehrávala v jakémsi obtížné zařaditelném městě Marsyas, vypadala ale mnohem lépe, hrála se lépe a přinášela spustu dobových odkazů na tehdy dominantní TV N@va Vladimíra Železného, Esmeraldu nebo politiky typu Jaroslav Bašta a výsledkem byl zasloužený lokální hit. Potud je všechno v pořádku. Trojka se nesla v podobně divném a nesmyslně rozlétaném duchu jako dvojka s tím rozdílem, že všechno bylo o něco prázdnější, nudnější a celkově horší. Poprvé zde vidíme unikát této série, kdy pokračování vypadá, jakoby vyšlo dříve, než díl předchozí. Hlavní hrdina Pankrác už ani nebyl polda a trochu to vypadalo, jakoby Zima už nechtěl dále provokovat pořádkové sbory a celé to zavánělo rychloakcí s pokračováním úspěšně hry, která měla jít na trh co nejdříve a to s minimem investice do vývoje a bez ohledu na kvalitu. To se naštěstí nevyplatilo a pověst už tak nijak extrovní série utrpěla šrám. Ten měl napravit Polda 4, první skutečně ambiciózní díl. Dobová 3D grafika a nesmyslný námět s cestování časem, který se k sérii vůbec nehodil, ale způsobily, že čtverka nedosáhla obliby prvních dvou dílu a již zmíněný low-cost pátý díl, který měl Zima Software finančně udržet při životě, spíš vypadal jako freeware pokus ze střední školy a sérii tak nechtěně ukončil a zdánlivě pohřbil.

Šestka je tedy restart série a částečný pokus o navázání na nejúspěšnější první a druhý díl. Hra vypadá opravdu pěkně, hraje se dobře, obtížnost je tentokrát velmi nízká a žádný návod není potřeba, což je krok tím správným směrem vzhledem k místy opravdu vysoké obtížnosti prvních dílů. Dialogy pak bohužel stejně jako v předchozích dílech nejsou moc vtipné, vše ale jako obvykle zachraňuje božský Luděk, v jehož podání zní i sebevětší blbost snesitelně a vlastně i docela dobře. Sobota, který nikdy nebyl žádný dabér, se navíc oproti starým dílu znatelně zlepšil v tom, že dialogy odříkává přirozeně a především rychle, takže hráč už není nucen trpět při sálodlouhém předříkani výplodů neschopných scenáristů. Ti se ostatně oproti minulým dílům nijak nezlepšili a příběh není ničím, co by průměrný uživatel Databáze her nevymyslel za jedno posezení v hospodě. Zasazení do Hollywoodu a zaměření na zahraniční trh je samozřejmě úplný nesmysl, zvlášť když jsou autoři námětu a scénáristi prostí balicí bez patřičného rozhledu, o čemž svědčí ubohé pokusy o popkulturní odkazy, kdy to na nás podobně jako před 40-ti lety Vorlíček s Macourkem nejdřív zkouší s Fantomasem, kterého mimo Francii a socialistické Československo vůbec nikdo nezná, Johnyho Deppa považují za Brita a korunu tomu nasazuje u tvůrců českých her oblíbené pletení španělštiny s italštinou. Celé je to strašně béčkově, provinční a nechtěně hloupě, jakoby bylo zdrojem inspirace jedno vydání Rytmu života.

Přes to všechno na mě Polda 6 udělal pozitivní dojem. Hra působí sympaticky a to především díky Luďku Sobotovi. Sobota má podobně jako František Ringo Čech ten dar, že stačí aby promluvil a část obecenstva včetně mě má hned dobrou náladu. Nyní před autory stojí otazník co dál. Podle všeho nad tím tradičně nebudou moc přemýšlet, respektive nebudou to konzultovat s nikým, kdo by něco vymyslet uměl a v dalším díle klidně prsknou Pankráce někam do vesmíru, však on to už dabing nějak zachrání a navíc se to může zkusit prodat mimo republiku. Přitom si neuvědomují, jaký mají v rukou unikátní 90s materiál. Vrátit Poldu zpět do policejního sboru a vydat hru s ryze českým námětem, to by podle mě měla být cesta, jakou by se autoři měli vydat. Pro dabing by navíc nebylo od věci zajistit si služby Pepíka Náhlovskeho, Romana Skamene, Slávka Boury, Uršuly Klukové nebo Václava Faltuse a podobných bizarních charakterů, aby se posílil guilty pleasure feel celého projektu. Něco podobného ale bohužel podle všeho přesahuje jejich kapacity. Je to škoda, ale Luděk stále žije, těší se pevnému zdraví a naděje umírá poslední.

Pro: Ludek Sobota, odpočinková obtížnost, grafika, hratelnost

Proti: příběh, ubohé pokusy o popkulturní odkazy

+43
  • PC 60
Tak že zrovna šestka je nejlépe hodnocený díl série mi přijde trošku na hlavu. Mě bavil snad ještě míň než slabá pětka. Né že by byla hra vyloženě špatná, ale rozhodně mě zklamala. Příběh byl neuvěřitelně nudný a hloupý, postavy ploché, humor na mě absolutně nefungoval a celé to bylo až k posrání jednoduché, že jsem si připadal trapně. Ale to je vlastně i dobře, protože jednotlivé lokace byly taky dost nepropracované a bez atmosféry.
Taková adventurní rychlokvaška se slavným jménem. Jsem rád, že nakonec hra vyšla, ale už to prostě není nic moc pro mě.

Pro: Je to Polda

Proti: A to je asi tak všechno

+6
  • PC 65
V portfóliu mnou odohraných adventúr majú českí vývojári dominantné zastúpenie - či už ide o herné série ako Polda a Horké Léto, alebo single projekty typu Ve Stínu Havrana či Machinarium. Preto som rovnako ako väčšina ľudí ostal zaskočený oznamom o vývoji ďalšieho pokračovania dobrodružstiev vidieckeho policajta/detektíva Pankráca. Po rozporuplnom prechode do 3D u Poldu 4 a nepríliš úspešnom Poldovi 5 som nedúfal, že dôjde k pokusu o vzkriesenie zašlej slávy, navyše ak od vydania piateho dielu ubehlo 9 rokov. Opak bol ale pravdou a začiatkom decembra 2014 uzrel svetlo sveta Polda 6. Prvé ohlasy na hru nenechali na seba dlho čakať, avšak reakcie boli trochu rozporuplné, pričom kritike sa okrem hry samotnej nevyhla ani absencia digitálnej distribúcie a v neoficiálnych kruhoch dokonca aj na české herné pomery silná protipirátska ochrana. Čerešničkou na torte pre mňa osobne bol jeden chlapík, ktorý sa na viacerých weboch snažil (a podľa mojich informácii ešte stále snaží) na originálkach Poldy 6 zarobiť, ale pritom úplne zabudol na to, ako fungujú trhové princípy. A keď ešte poviem, že hra sa mi dostala do rúk iba deň predtým, než vznikol tento komentár napísaný bezprostredne po jej dohraní, tak zrejme tí z Vás, ktorí uvažovali nad jej kúpou si to práve definitívne rozmysleli :D. Ale čo vlastne Polda 6 ponúka?

Návrat ku 2D grafike kvitujem ako veľké plus. Na prvý pohľad hra pôsobí starým dobrým dojmom Poldy spred roku 2002. Experiment s troma dimenziami známy u Poldy 4 a 5 nebol podľa mňa šťastným krokom, leda že by bola urobená inak...ale čo sa stalo, stalo sa. Ručne kreslená grafika v Poldovi 6 na mňa urobila dobrý dojem, rovnako ako použitá farebná paleta. Ani by ma nenapadlo, že tak pestré farby budú Poldovi pasovať tak dobre! Pohyby a animácie postáv sú zvládnuté vcelku obstojne, aj keď mi občas u hlavného hrdinu Pankráca vadila nadmerná gestikulácia. Gameplay je vcelku plynulý, animácie v hre síce pôsobia trhane, ale nie je to nič, na čo by si človek nemohol zvyknúť.

Zápletka príbehu je taká typicky "poldovská" - originálny a pritom vo svojej podstate na hlavu padnutý existenčný problém prvého sveta, a síce zmiznutie jediného exempláru zoznamu víťazov cien Filmovej akadémie Oscar, pričom jediný človek na celej planéte, kto môže zabrániť úplnej katastrofe, je náš hlavný hrdina Pankrác. Človek by si myslel, že takýto scenár nemôže ponúknuť nič, čo by stálo za pozornosť. Napriek tomu, že príbeh je v porovnaní s ostatnými dielmi série lineárnejší a od istej časti hry predvídateľný, bavil som sa až do konca. Neoddeliteľnou súčasťou Poldu je humor, ktorý nechýba ani v tomto dieli. Keďže sa všetko točí okolo zmiznutého zoznamu víťazov Oscarov, je jasné, koho si autori hry najviac vzali na mušku tentokrát. O vtipné filmové a seriálové odkazy rozhodne nie je núdza, a to nielen u postáv, ale aj u herných oblastí (filmové štúdiá v Hollywoode). Príjemným prekvapením môže byť nečakané stretnutie s menej známou celebritou (českým trekkies určite zaplesá srdce pri pohľade na Sedmou z devítí zo seriálu Star Trek: Voyager). Humor svojim štýlom naväzuje na predošlé diely série - slovné hračky, brepty, dvojzmysly, občasný sarkazmus a ojedinele aj nejaké to vulgárne slovíčko.

Najväčším kameňom úrazu, ktorým podľa mňa Polda po deväťročnej odmlke utrpel najviac, je obtiažnosť. Ja osobne adventúry považujem za hry, ktoré vyžadujú po hráčovi, aby okrem bezduchého klikania myšou bol nútený zapojiť mozgové závity a oprášiť postupy (ne)logického myslenia, aby úspešne hru zdolal. To čo som zažil pri hraní Poldy 6, ma však nepríjemne zaskočilo. Napriek tomu, že som sa snažil hru natiahnuť ako sa len dalo (žiadne dvojkliky pre rýchly presun, žiadne preskakovanie animácií a rozhovorov, žiadne zvýraznenie aktívnych predmetov), som ju nakoniec dohral za nejakých 8-9 hodín čistého času a to som ani raz nepotreboval pozrieť do návodu, či zhliadnuť walkthrough video, čo pri starších dieloch bola nemysliteľná vec - dohrať Poldu na prvý šup bez čo i len jedného nahliadnutia do návodu sa rovnalo dosiahnutiu nirvány :D. Skladanie a kombinovanie predmetov sa už nedeje v inventári, ale priamo v hre použitím napr. ponku alebo tak, že ich Pankrác proste niekam položí a vy už len pridávaním predmetov dotvoríte výsledný produkt. Navyše, až na pár výnimiek sa skoro všetky predmety, ktoré nájdete v danej oblasti, v danej oblasti aj použijú/spotrebujú, čo má dva vážne dôsledky na obtiažnosť:

1. Rapídne klesá variabilita čo, kde a kedy použiť.
2. Odpadá voľný presun medzi oblasťami - dokiaľ v jednej oblasti nesplníte všetko čo nevyhnutne musíte, nedostanete sa do ďalšej oblasti.

Oba nesmiernou váhou prispievajú k miestami až veľmi nízkej obtiažnosti, čo vnímam ako zneúctenie hernej série Polda. Za celú hru som mal len 2-3 dlhšie záseky, aj to len ako dôsledok toho, k čomu som sa zaviazal za účelom predĺženia hernej doby. Minihry alebo logické rébusy sa taktiež nekonajú. Jediné pozitívum, ktoré by som v rámci obtiažnosti vyzdvihol, je to, že autori implementovali aj možnosť zdanlivého riešenia problému viacerými možnými spôsobmi, ale pri bližšom preskúmaní okolností človek dospeje práve k tomu jednému správnemu (napr. máte starú truhlicu s visiacim zámkom a v inventári možnosť použiť buď šperhák, laserovú zbraň alebo rýľ. Pri použití šperháku zistíte, že zámok má číselný kód a je teda nepoužiteľný, laserom síce odstrelíte zámok ale môžete pritom poškodiť aj truhlicu, takže jediná cesta je uraziť zámok rýľom). Bohužiaľ, na celkovej obtiažnosti to mnoho nepridá.

Skvelou stránkou hry je dabing - veterán Luděk Sobota sa v hlavnej úlohe opäť blysol, pričom mu zdarne sekundoval kolega Jiří Lábus. Do zlatého tria mi už chýbal len hlboký, zádumčivý hlas Petra Nárožného. Príjemným prekvapením bol Martin Dejdar a duo mladých Mádl-Pazderková. Hudba v jednotlivých oblastiach ladila a celkovo výborne dokresľovala atmosféru hry.

Suma sumárum, pokus o zmŕtvychvstanie pre niektorých už dočista mŕtvej série Polda mnohých prekvapil, niektorých pozitívne, iných menej pozitívne. Aj keď veľmi nerád, prikláňam sa skôr k tej druhej skupine. Snaha autorov síce bola, ale hra ťažko utrpela hlavne na obtiažnosti a to sa u adventúr, kde je obtiažnosť esenciálnym prvkom celej hry, len veľmi ťažko prehliada. Napriek všetkému autori zrejme hodnotia comeback Poldy ako úspech, keďže sú už celí žhaví do vývoja ďalšieho pokračovania, na ktorý môžete prispieť aj Vy kúpou online verzie Poldy 6 (viď Odkazy). Neváhal by som prispieť vývojárom nejaký ten peniaz, ale iba v prípade, že siedmym dielom vrátia Poldovi dôstojnosť, aká mu ako najlepšej českej adventúre náleží a pochopia, že sa pri určovaní obtiažnosti nemôžu orientovať podľa úrovne náročnosti učebných osnov pre základné a stredné školy :D. Šestka bol síce dobrý pokus, ale bohužiaľ, mňa nepresvedčil.

Pro: Grafika, hudba, dabing, humor

Proti: Absencia minihier a logických úloh, zvýrazňovanie aktívnych predmetov, celkový rapídny pokles obtiažnosti

+13
  • PC 85
Jsem fanouškem série Polda a proto hned v předprodeji jsem si 6 objednal. Přiznám se, měl jsem trochu strach, aby to nedopadlo jako díl pátý, protože co si budeme povídat, příběh s cestováním časem už jsme jednou viděli....
A teď už k 6. dílu. Napíši pár věcí, které se mi moc nelíbily. Zobrazení všech aktivních předmětů hru hrozně urychlí a zároveň zkrátí. Za druhé, hra je opravdu jednoduchá a my "adventuristi" máme rádi výzvy, na druhou stranu člověk se nenudí a neustále se posouvá dál.
Grafická stránka, co se týče mě, by měla u vtipné a veselé adventury takto vypadat. Později jsem se dočetl, že pozadí byla dokonce ručně malovaná (na oficiálních stránkách jsou na prodej). Animace by jsem shrnul slovy: krátké, vtipné, výstižné.

K dabingu nemám téměř žádné výhrady - Luděk Sobota, Martin Dejdar, Jiří Lábus... to mluví alespoň za mě za vše. Jen mně někdy připadalo, že chtějí být vtipní za každou cenu.
Ve hře je také několik úkolů (hádanek), které je nutno vyřešit pro postup ve hře.
Mám radši jednodušší hádanky, než mnohdy ty složité, které řešíte i 20 minut.

Závěrem - Určitě nelituji koupě, za své peníze jsem si užil zábavu a odehrál pěkný příběh a tak to má být.

PS: Doufám, že bude pokračování.

Pro: Grafika, Dabing, Humor

Proti: Mohla být trošku složitější.

+23
  • PC 80
Musím říct že příchod Poldy 6 mě značně zaskočil. Po ne příliš dobré 5 jsem byl značně obezřetný a čekal průšvih kapitálních rozměrů. Nicméně nestalo se a k mé radosti se Polda 6 povedl.

Je potěšující že graficky se nový díl vrací ke kořenům a tak se nekoná příšernost pátého dílu. Prostředí je krásně kreslené a má svůj styl který se mi líbí. Oko tedy je potěšeno ale co ucho? Další skvělá zpráva je ta že dabing se povedl a skvěle pasuje k postavám. Samozřejmé je to že Pankráce opět dabuje Luděk Sobota ( a dá se říct že hlas je tak dalším výrazným Pankrácovým rysem, díky kterému je nezaměnitelný ), ovšem jsou tu i další jako Dejdar, Mádl, Krampol, Lábus a jiní. Stejně tak hudbu musím pochválit za dobré provedení a mnohdy má lokace svůj vlastní hudební podkres takže se alespoň neopakuje nějáká smyčka furt dokola.

Trochu jsem se také bál jak se povedly vtipy a zde nepůjde spíše o trapné pokusy ale i zde jsem se díky bohu pletl. Vtipy jsou fajn a vždy jsem se těšil která známá hvězda se zde oběví a dostane svou porci parodie. Neválel jsem se sice po zemi ale hubu od ucha k uchu jsem měl roztaženou skoro furt. Je taky fajn že zde není záchodový hůmor a vtipy mají jistou úroveň.

Obtížnost hry je z lehčího soudku. Polda je komediální adventura a ty jak známo si na logiku moc nepotrpí a různé šílené kombinace jsou v těchto hrách běžné. Díky tomu i obtížnost je vyšší a mnohý hráč pak sklouzává k technice všechno na všechno. Jak je na tom tedy Polda? I zde jsou různé šílenosti nicméně obtížnost stahuje dolů pár věcí. Za prvé je to počet lokací. Nikdy se nepohybujete mezí více jak 4 lokacemi, což úspěšně eliminuje možnosti. Další věc je ta že váš inventář již nepovoluje kombinaci předmětů mezi sebou, tu provádíte na stolech apod. Díky tomu se znovu zeštíhluje počet možných řešení, a taky u sebe nikdy nemáte nějakou haldu předmětů. Samotné problémy mi navíc přišli celkem jednoduché a většinu jsem vykoumal na poprvé. Je zde i několik puzzlů ale ty taktéž nejsou nijak těžké. V neposlední řadě samotný Pankrác většinou trousí poznámky které vám značně pomohou s řešením. Díky všem těmto věcem pak jen horko těžko někde zatuhnete a tak letíte hrou jako o závod. Samozřejmostí je pak tlačítko pro zvýraznění všech akčních míst. Nicméně já ho nepoužil ani jednou i díky tomu že pixelhunting se nekoná.

Hra samotná pak nepatří k nejdelším a kobinace s obtížností pak přináší sice skvělou jízdu ale přeci jen krátkou. Klidně bych si dal nášup. Říká se sice že v nejlepším přestat ale podle mě by Polda 6 utáhnul i dvojnásobnou délku. Toto je podle mě síla i slabina hry, záleží na člověku. Ten kdo bude hledat výzvu a tuhost si zde moc nepošmákne, zato člověk který už nechce dvě hodiny řešit jednu hádanku toto naopak uvítá. Záleží pak na každém jak si to přebere. Jsem rád že Polda 6 vyšel a ukázal že Pankrác ještě do starého železa nepatří. Je taky potěšující že tvůrci nijak neexperimentovali a jedná se o klasickou point 'n' click adventuru.

Polda 6 přišel nečekán a ač jsem se v mnohém obával tak se jedná toho správného Poldu se v ším co k němu patří. Asi za největší nedostatek považuji krátkost a jednoduchost hry. I puzzlů mohlo být více. Ale už raději mlčím a jsem rád že hra vyšla a já ji mohl doslova prosvištět na jeden zátah. Snad se dočkáme dalších povedených dílů. Přeji to Pankrácovi i klukům a holkám co na tom dělali. Takže díky.

Pro: dabing,postavy, hudba, grafika, Pankrác, hůmor, hrou prosvištíte a nebude chtít přestat :)

Proti: mohla být delší, jistá jednoduchost, málo hádanek

+15
  • PC 80
Devět let je dlouhá doba, za kterou se může spousta věcí změnit. Za devět let se například z jednoho z nejlepších amerických sitcomů Dva a půl chlapa stal brak, na který se už dá koukat opravdu jen pod hrozbou násilí. Devět let je zároveň doba, která od sebe dělí pátý a šestý díl, troufám si říci klasické, české série adventur Polda.

Doba pokročila a klasické point 'n' click adventury již nejsou tak v kurzu, jako tomu bylo před pár lety. O tomto tématu jsem se ostatně před nějakou dobou rozepsal na svém umírajícím blogu . O to více mě potěšilo, že se lidi z firmy Zima software oklepali z kritiky, která se na ně snesla po několika nepříliš úspěšných projektech, a po konverzi druhého a třetího Poldy pro mobilní zařízení nás bez nějaké větší propagace obšťastnili plnohodnotným novým dílem.

Nový Polda nabízí přesně to, co jsem od něj očekával. Humor, sympatické postavy a příběh, tentokrát vskutku hollywoodských rozměrů. Za zmínku určitě stojí, že na vývoji hry se podíleli členové již neexistujícího studia Centauri, takže hra je v některých aspektech velmi podobná další populární české hře, Horké léto. Co kvituji s povděkem je fakt, že se tvůrci vykašlali na experimentování s 3D, ke kterému se odhodlali v případě čtvrtého a pátého dílu. Polda byl vždy primárně humornou sérií a ručně kreslená grafika se k celkově odlehčenému duchu hry hodí nesrovnatelně lépe. Jen pro zajímavost se sluší doplnit, že pátý Polda měl vyjít původně již v roce 2003 a měl být velmi temnou adventurou ve stylu neúspěšného survival hororu Bloodline, z čehož nakonec sešlo.

K dabingu nemám výhrad. Pár postav sice bylo ne zcela dobře obsazených (rváč v base), ale to je dle mého otázka vkusu. Jakožto velkého fanouška Luďka Soboty mě potěšilo, že si tento vynikající český komik i po tolika letech zopakoval jednu ze svých nejznámnějších rolí (sám Sobota v jednom z dobových rozhovorů prohlásil: "Moje druhé já je polda Pankrác."). Díky jeho hlasu i suchá narážka rázem působí jako originální gag.

Polda 6 mě bavil a zvládl jsem jej dohrát za cca 6 hodin s několika drobnými záseky, vždy způsobených pixel huntingem. Hra sice nabízí možnost zvýraznění všech aktivních míst v lokaci, ale tu jsem s díky odmítal. Obtížnost hry je oproti předchozím dílům velmi nízká - ve hře je sice pár nelogických pasáží, ale vzhledem k tomu, že ve většině případů máte v inventáři jen velmi omezené množství předmětů, tak řešení nakonec vyplyne tak nějak samo. Postava vám navíc po opětovném selhání, například při odhánění krtka, ochotně jemně napoví, co je potřeba udělat. Zajímavá mi přišla absence klasické adventurní vlastnosti - kombinování předmětů v inventáři. Ta je nahrazena poměrně originálním způsobem, kdy si předpokládané předměty položíte např. na stůl, kde s nimi následně dále manipulujete. Je to poměrně logické - ještě jsem neviděl, že by někdo vrtal jen tak v ruce.

Polda 6 je i přes pár nepatrných mušek jako blesk z čistého nebe. Nedávno jsem při jedné z hospodských seancí lkal nad tím, že české hry s českým dabingem jsou již nenávratně součástí minulosti. I kvůli nedostatku domácí produkce si můžeme pouze přát, že Pankráce nevidíme na scéně naposledy a že se třeba pomalu vrací doba, kdy s ním každoročně na podzim budeme vyrážet do světa řešit případy, na kterých si ostatní profíci vylámali zuby.

Pro: Dabing, grafika, příběh, humor, Pankrác, svižná hratelnost

Proti: Délka, pixel hunting, až moc jednoduché, chtělo by to více puzzlů

+14
  • PC 85
Hru jsem zhltl na jedno posezení jen s malými přestávkami na vykonání potřeb. Začal jsem v osm večer a někdy kolem tři čtvrtě na tři ráno ji dokončil. Rozhodně se mi to často nestává, že by mě některá hra chytla tolik, abych jí po hodině hraní nevypnul a nevrátil se k ní třeba až za týden. Už to je dobré měřítko, jak se hra povedla.

Hra je o poznání jednodušší, než ostatní díly série. Řadí se i k jednodušším v rámci žánru. Na druhou stranu to má taky své kouzlo, jelikož hra tím pádem má rychlejší tempo. Kdyby hra byla těžká, nejspíše by zabavila jen okrajovou část hráčů, které baví kreslit si poznámky, řešit další postup klidně i hodinu a celkově zápasit s obtížností. V dnešní době, když už nemám tolik času mi vyhovuje právě ta casual cesta, kterou si zvolil nový Polda. Minulé díly podle mne tak uvolněné nebyly (průser je, že v nich to určitě nebyl záměr autorů), jelikož jste se občas zasekli na něčem, co by vás nenapadlo ani za 2 hodiny, protože to úplně odporovalo lidskému rozumu. :) V novém Poldovi se to téměř úplně podařilo vymýtit a hru dokáže dohrát bez návodu určitě každý.

Velice se mi i líbí zobrazení aktivních míst, pixelhunting již díky tomu neexistuje. Poprvé jsem si tohoto prvku všiml v Poslovi smrti 2. Vítám i to, že hra vám jasně dá najevo, že teď je potřeba zkombinovat předměty z inventáře tím, že se v oblasti vyskytne stůl na odkládání. Zase to vymítilo další neduh série Polda - náhodné kombinování všech předmětů v kapse, protože jste nikdy nemohli čekat, co po vás hra bude chtít.

Dabing Luďka Soboty je opět skvělý a Martina Dejdara taky, i když daboval Dejdar více postav, dokázal ke každé vytvořit jiný hlas. U jejich hlášek jsem se smál často nahlas. U ostatních herců, hlavně Jiřího Mádla jsem byl zklamán, nepřišlo mi, že by se tolik snažili. Graficky hra exceluje, jenom snad na trhané animace jsem si musel chvíli zvykat. Pozadí herních obrazovek od Karla Kopice nemají chybu a do oddechové atmosféry této hry sedí.

Když to shrnu, tak hra za ty peníze stojí. Pokud ji chcete někomu darovat k Ježíšku, myslím že v klidu můžete. Já se bavil. Zdá se mi, že v Zima Software se poučili s chyb a Polda 6 je důstojný comeback. Podle mne i předčil své předchůdce. Nabízí se i jisté srovnání z filmového odvětví. Každý jistě zná filmovou sérii American Pie. Původní tři filmy vyšly v přibližně stejné době, jako předchozí díly Poldy. Jak ty filmy, tak i hry Polda jsou průměrné počiny, které buď někoho nadchly a někoho míjely obloukem. V obou případech přišel po 9 letech comeback. V případě American Pie se to povedlo a nový film předčil staré. V případě nového Poldy to ještě není jisté, ale já si myslím, že je to zrovna tak.

Pro: Grafické zpracování, dabing některých herců, tempo, scénář, hlášky, zlogičtění potupů

Proti: Animace, dabing "vedlejších" herců,

+14
  • PC 80
Musím se přiznat, že už jsem nečekal další pokračování vynikající série Polda, ale byl jsem velice mile překvapen, když se ke mně dostala informace o vydání dalšího pokračování, které jsem si nemohl nechat ujít.

Jedna z věcí, která mi trochu vadila, byla možnost zobrazení všech možných aktivních předmětů ve scéně pomocí stisknutí kolečka myši. Tato funkce sice hodně ulehčila hru i v případě, když už si neví člověk rady a musí zkoušet úplně všechny možnosti použití všech předmětů na každý aktivní objekt, ale trochu to ubíralo na kráse samotné hře. Hlavně, jakmile si na to člověk zvykne, tak má nutkání to kolečko mačkat pořád.

Další věc, která mě trochu zklamala je rozpačitý začátek hry. Návaznost na konec předchozího dílu je nulová, což je podle mě trochu škoda. Na druhou stranu chápu, že adventura Polda není jenom o příběhu, takže to není priorita pro autory hry.

Další věc, která mi zde trochu vadila, byl způsob kombinování předmětů. Hráč je nedělá moc často a nědělá je u sebe v inventáři, ale na různých místech (stůl, atd).

Ale abych jenom někritizoval, tak hra má i své kaldné stránky. Celková propracovanost hry po grafické stránce je velice dobrá, překvapivě dost povedené animace s velkou dávkou humoru. Dabing Luďka Soboty je dobrý, ostatní dabéři jsou taky ok. Kromě toho začátku je příběh hry dobrý, má hlavu a patu a taky pěkné zápletky v ději. Líbí se mi, že kromě řešení různých hádanek (které jsou celkem jednoduché) se hráč setká s celou řadou různých úkolů (skládání oskarových snímků na TV, hádanka u elektrického rozvaděče, atd).

Na závěr bych chtěl jenom říct, že jsem se u hry bavil a celkem často i hodně zasmál vtipné animaci nebo nějaké hlášce. Hru jsem si užil a mé celkové hodnocení je 80%.
+20