Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Zima Software

Česká republika
Založeno 1995
Zima Software je česká společnost založená Martinem Zimou, zabývající se výrobou a produkcí počítačových her a která od roku 2001 sídlí v Praze - Hloubětíně. Druhým mužem týmu je programový ředitel Radek Smíšek.

Prvním projektem byl nechvalně proslulý dungeon Prokletí Eridenu od týmu Napalm Soft, následovala sci-fi strategie Mutarium. V roce 1998 Zima Software zaštítila projekt další sci-fi strategie, Signus: The Artefact Wars od týmu Valacirca (část programátorů tohoto uskupení pracovala už na Eridenu).

V témže roce přišel na řadu nejslavnější titul společnosti, humorná adventura Polda aneb S poctivostí nejdřív pojdeš, vyvíjený třemi přáteli, kteří si říkali Sleepteam. Zima Software zařídila dabing, díky kterému se hra stala kultovní záležitostí a od kterého se odvíjel úspěch následujících pokračování (Sleepteam a Zima Software se poté rozešli ve zlém - Sleepteamu byla nabídnuta možnost pracovat na pokračování, o které ale tým údajně neměl zájem).

V roce 1999 společnost vydala dvě hry, pokračování Polda 2 a arkádovou střílečku HyperCore: Out of Dimension, která měla být prvním titulem určeným nejen pro domácí trh. V té době měla Zima Software rozpracovaných několik projektů, v roce 2000 se ale na pulty dostal jen Polda 3 a jejich další hra, Polda 4, byla vydána dokonce až v roce 2002. V roce 2004 pak spatřila světlo světa i dlouho odkládaná a netrpělivě očekávaná hororová akční adventura Bloodline, která bohužel trpěla obrovským množstvím bugů.

Posledním vydaným titulem pro PC nakonec byl Polda 5 z roku 2005, poté se Zima Software zaměřila na vývoj aplikací pro platformu iPhone, na níž převedla své tituly Polda 2 a 3 - druhý díl vyšel dokonce i v anglické verzi včetně dabingu, pod názvem Awesome Cop. Celá série pak byla několikrát vydána v kolekci na DVD.

Mezi nedokončené projekty se počítá strategie Hartross - Red Rhapsody (také známá jako Dimension Hartross), vyvíjená v letech 1996-1999 týmem říkajícím si Rayvision; dále pak střílečka Shock Killer (zrušeno 2000) a Death Tracer (1999 - 2001), ze kterého později vzešlo již zmíněné Bloodline.

Důvodem, proč je mnoho her vydaných pod hlavičkou Zima Software přičítáno jiným subjektům (týmům) je pracovní model, který společnost v mnoha případech aplikovala: často pracovala s externími týmy, kterým poskytovala producentské zázemí. Druhá část projektů byla vyvíjena interně.

V roce 2001 byla ve spolupráci s Illusion Softworks založena dceřinná společnost pro vývoj her směřovaných na zahraniční trhy, Zima Soft. Prvním takto vyrobeným titulem byl bylo Bloodline... společnosti se podařilo distribuovat i poslední dva Poldy - z anglické verze Poldy 4 pod názvem Time Guard sešlo a hra vyšla pouze v Polsku jako Strażnik Czasu, pátý díl vyšel např. v Rusku a Itálii. Martin Zima odkoupil podíl Petra Vochozky v roce 2002 a držel jej až do roku 2009. Činnost Zima Soft byla ukončena v roce 2010 a od té doby je společnost v likvidaci.

Nejlépe hodnocené hry