Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Zima Software Zima Software Zima Software Zima Software
Česká republika
Česká republika
Česká republika
Česká republika
Založeno 1995
Založeno 1995, zrušeno 2011
Založeno 1995
Založeno 1995
Česká firma Zima Software debutovala v roce 1997 se hrou Mutarium. O rok později vydala adventuru Polda, se kterou slavila slušný úspěch, na který se snažila navázat dalšími čtyřmi pokračováními.

Od roku 2000 firma sídlí v Praze Hloubětíně. Momentálně tým pracuje na aplikacích a dalším softwaru.
Zima Software byla česká společnost založená Martinem Zimou, zabývající se výrobou a produkcí počítačových her a která od roku 2001 sídlila v Praze - Holubětíně. V posledních letech své existence spolupracovala s Illusion Softworks jako Zima Soft. Prvním projektem byl nechvalně proslulý dungeon Prokletí Eridenu od týmu Napalm Soft, následovala sci-fi strategie Mutarium. V roce 1998 Zima Software zaštítila projekt další sci-fi strategie, Signus: The Artefact Wars od týmu Valacirca (část programátorů tohoto uskupení pracovala už na Eridenu).

V témže roce přišel na řadu nejslavnější titul společnosti, humorná adventura Polda aneb S poctivostí nejdřív pojdeš, vyvíjený třemi přáteli, kteří si říkali Sleepteam. Zima Software zařídila dabing, díky kterému se hra stala kultovní záležitostí a od kterého se odvíjel úspěch následujících pokračování (Sleepteam a Zima Software se poté rozešli ve zlém - Sleepteamu byla nabídnuta možnost pracovat na pokračování, o které ale tým údajně neměl zájem).

V roce 1999 společnost vydala dvě hry, pokračování Polda 2 a arkádovou střílečku HyperCore: Out of Dimension, která měla být prvním titulem určeným nejen pro domácí trh. V té době měla Zima Software rozpracovaných několik projektů, v roce 2000 se ale na pulty dostal jen Polda 3 a jejich další hra, Polda 4, byla vydána dokonce až v roce 2002. V roce 2004 pak spatřila světlo světa i dlouho odkládaná a netrpělivě očekávaná hororová akční adventura Bloodline, která bohužel trpěla obrovským množstvím bugů.

Posledním vydaným titulem pro PC nakonec byl Polda 5 z roku 2005, poté se Zima Software zaměřila na vývoj aplikací pro platformu iPhone, na níž převedla své tituly Polda 2 a 3 - druhý díl vyšel dokonce i v anglické verzi včetně dabingu, pod názvem Awesome Cop. Celá série pak byla několikrát vydána v kolekci na DVD.

Mezi nedokončené projekty se počítá strategie Hartross - Red Rhapsody (také známá jako Dimension Hartross), vyvíjená v letech 1996-1999 týmem říkajícím si Rayvision; dále pak střílečka Shock Killer (zrušeno 2000) a Death Tracer (1999 - 2001), ze kterého později vzešlo již zmíněné Bloodline.

Důvodem, proč je mnoho her vydaných pod hlavičkou Zima Software přičítáno jiným subjektům (týmům) je pracovní model, který společnost v mnoha případech aplikovala: často pracovala s externími týmy, kterým poskytovala producentské zázemí. Druhá část projektů byla vyvíjena interně.
Zima Software je česká společnost založená Martinem Zimou, zabývající se výrobou a produkcí počítačových her a která od roku 2001 sídlí v Praze - Holubětíně. Druhým mužem týmu je programový ředitel Radek Smíšek.

Prvním projektem byl nechvalně proslulý dungeon Prokletí Eridenu od týmu Napalm Soft, následovala sci-fi strategie Mutarium. V roce 1998 Zima Software zaštítila projekt další sci-fi strategie, Signus: The Artefact Wars od týmu Valacirca (část programátorů tohoto uskupení pracovala už na Eridenu).

V témže roce přišel na řadu nejslavnější titul společnosti, humorná adventura Polda aneb S poctivostí nejdřív pojdeš, vyvíjený třemi přáteli, kteří si říkali Sleepteam. Zima Software zařídila dabing, díky kterému se hra stala kultovní záležitostí a od kterého se odvíjel úspěch následujících pokračování (Sleepteam a Zima Software se poté rozešli ve zlém - Sleepteamu byla nabídnuta možnost pracovat na pokračování, o které ale tým údajně neměl zájem).

V roce 1999 společnost vydala dvě hry, pokračování Polda 2 a arkádovou střílečku HyperCore: Out of Dimension, která měla být prvním titulem určeným nejen pro domácí trh. V té době měla Zima Software rozpracovaných několik projektů, v roce 2000 se ale na pulty dostal jen Polda 3 a jejich další hra, Polda 4, byla vydána dokonce až v roce 2002. V roce 2004 pak spatřila světlo světa i dlouho odkládaná a netrpělivě očekávaná hororová akční adventura Bloodline, která bohužel trpěla obrovským množstvím bugů.

Posledním vydaným titulem pro PC nakonec byl Polda 5 z roku 2005, poté se Zima Software zaměřila na vývoj aplikací pro platformu iPhone, na níž převedla své tituly Polda 2 a 3 - druhý díl vyšel dokonce i v anglické verzi včetně dabingu, pod názvem Awesome Cop. Celá série pak byla několikrát vydána v kolekci na DVD.

Mezi nedokončené projekty se počítá strategie Hartross - Red Rhapsody (také známá jako Dimension Hartross), vyvíjená v letech 1996-1999 týmem říkajícím si Rayvision; dále pak střílečka Shock Killer (zrušeno 2000) a Death Tracer (1999 - 2001), ze kterého později vzešlo již zmíněné Bloodline.

Důvodem, proč je mnoho her vydaných pod hlavičkou Zima Software přičítáno jiným subjektům (týmům) je pracovní model, který společnost v mnoha případech aplikovala: často pracovala s externími týmy, kterým poskytovala producentské zázemí. Druhá část projektů byla vyvíjena interně.

V roce 2001 byla ve spolupráci s Illusion Softworks založena dceřinná společnost pro vývoj her směřovaných na zahraniční trhy, Zima Soft. Prvním takto vyrobeným titulem byl bylo Bloodline... společnosti se podařilo distribuovat i poslední dva Poldy - z anglické verze Poldy 4 pod názvem Time Guard sešlo a hra vyšla pouze v Polsku jako Strażnik Czasu, pátý díl vyšel např. v Rusku a Itálii. Martin Zima odkoupil podíl Petra Vochozky v roce 2002 a držel jej až do roku 2009. Činnost Zima Soft byla ukončena v roce 2010 a od té doby je společnost v likvidaci.
Zima Software je česká společnost založená Martinem Zimou, zabývající se výrobou a produkcí počítačových her a která od roku 2001 sídlí v Praze - Hloubětíně. Druhým mužem týmu je programový ředitel Radek Smíšek.

Prvním projektem byl nechvalně proslulý dungeon Prokletí Eridenu od týmu Napalm Soft, následovala sci-fi strategie Mutarium. V roce 1998 Zima Software zaštítila projekt další sci-fi strategie, Signus: The Artefact Wars od týmu Valacirca (část programátorů tohoto uskupení pracovala už na Eridenu).

V témže roce přišel na řadu nejslavnější titul společnosti, humorná adventura Polda aneb S poctivostí nejdřív pojdeš, vyvíjený třemi přáteli, kteří si říkali Sleepteam. Zima Software zařídila dabing, díky kterému se hra stala kultovní záležitostí a od kterého se odvíjel úspěch následujících pokračování (Sleepteam a Zima Software se poté rozešli ve zlém - Sleepteamu byla nabídnuta možnost pracovat na pokračování, o které ale tým údajně neměl zájem).

V roce 1999 společnost vydala dvě hry, pokračování Polda 2 a arkádovou střílečku HyperCore: Out of Dimension, která měla být prvním titulem určeným nejen pro domácí trh. V té době měla Zima Software rozpracovaných několik projektů, v roce 2000 se ale na pulty dostal jen Polda 3 a jejich další hra, Polda 4, byla vydána dokonce až v roce 2002. V roce 2004 pak spatřila světlo světa i dlouho odkládaná a netrpělivě očekávaná hororová akční adventura Bloodline, která bohužel trpěla obrovským množstvím bugů.

Posledním vydaným titulem pro PC nakonec byl Polda 5 z roku 2005, poté se Zima Software zaměřila na vývoj aplikací pro platformu iPhone, na níž převedla své tituly Polda 2 a 3 - druhý díl vyšel dokonce i v anglické verzi včetně dabingu, pod názvem Awesome Cop. Celá série pak byla několikrát vydána v kolekci na DVD.

Mezi nedokončené projekty se počítá strategie Hartross - Red Rhapsody (také známá jako Dimension Hartross), vyvíjená v letech 1996-1999 týmem říkajícím si Rayvision; dále pak střílečka Shock Killer (zrušeno 2000) a Death Tracer (1999 - 2001), ze kterého později vzešlo již zmíněné Bloodline.

Důvodem, proč je mnoho her vydaných pod hlavičkou Zima Software přičítáno jiným subjektům (týmům) je pracovní model, který společnost v mnoha případech aplikovala: často pracovala s externími týmy, kterým poskytovala producentské zázemí. Druhá část projektů byla vyvíjena interně.

V roce 2001 byla ve spolupráci s Illusion Softworks založena dceřinná společnost pro vývoj her směřovaných na zahraniční trhy, Zima Soft. Prvním takto vyrobeným titulem byl bylo Bloodline... společnosti se podařilo distribuovat i poslední dva Poldy - z anglické verze Poldy 4 pod názvem Time Guard sešlo a hra vyšla pouze v Polsku jako Strażnik Czasu, pátý díl vyšel např. v Rusku a Itálii. Martin Zima odkoupil podíl Petra Vochozky v roce 2002 a držel jej až do roku 2009. Činnost Zima Soft byla ukončena v roce 2010 a od té doby je společnost v likvidaci.
Oficiální stránky vývojáře (http://www.zima-software.cz/)