Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Greg (06.01.2017 14:11): Určitě to tak nemusí přijít každému. Já nejsem žádný plošinkový mág (příliš je nehraji a nejsem na ně nějak extra šikovný), na druhou stranu mám dohráno poměrně dost metroidvanií a u nich s ovládáním problém zpravidla nemívám.

Těžko říci, která úniková sekvence je nejtěžší, napodruhé mi všechny přišly jednodušší než napoprvé, buď za to může Definitive edition nebo fakt, že jsem hrál Oriho podruhé.
@Phoenix (06.01.2017 13:44): Mě naopak přišlo ovládání v Ori zvládnuté velmi dobře. Postava dělala přesně to co jsem chtěl a když náhodou ne, mohl jsem si za to sám.

Když si vzpomenu na takový AC, kde jsem i po 30 odehraných hodinách stejně občas udělal naprosto jinej pohyb, než jsem zamýšlel...

Jinak z těch únikových sekvenci mi přišla nejtěžší asi ta závěrečná.
@Steve (06.01.2017 13:29): Proti tomu nic, ale požadavku perfektního zvládnutí herních mechanik musí odpovídat autory perfektně zvládnuté ovládání.

Pohyb Oriho je na můj vkus příliš chaoticky a jaksi "gumový" a ovládání toho odmršťování na opačnou stranu od daného předmětu je vyloženě na facku (zejména v časově omezených útěkových sekvencí).
Já mám zas rád, když tě hra donutí k perfektnímu zvládnutí herních mechanik, dnes už bývá technicky všechno moc jednoduché :( Ale chápu, že zrovna u plošinovek to je mnohdy k nasrání
@Steve (06.01.2017 12:46): při posledním hraní se ve mně docela míchaly emoce. Od "tohle je výjimečná hra" po "skákej pořádně ty malá bílá kryso". A v návalu emocí jsem si zaškatulkoval toho, kdo může za zdrhací pasáž v zaplavovaném stromě za herního debila. Nutno podotknout, že za to do jisté míry může moje gramlavost při hraní, celkově je to parádní hra, ale něco vývojáři tak šponovat nemuseli.
Mám rozehranou DE, odehráno asi 15 hodin. Chvílemi je Ori k pomilování a chvílemi na zabití. Záleží na míře záseku na překážkách a frekvenci umírání.
@Greg (21.12.2016 16:05): Jsou lidi, co na jeden zátah dohrají bez smrti a používání bonfire nějaký díl Dark Souls, že :-)

Když se na nějakou hru specializuješ, tak je to asi celkem pochopitelné (tím ani náhodou neříkám, že to zvládne každý, jedná se o jednotky lidí třeba ze sta tisíc).
@Karasman (21.12.2016 17:53): No dá se to trochu ošulit, že těsně před smrtí vypneš hru a pak se ti načte u poslední checkpointu. Třeba tady je to v 1:51:35 vidět. Ale i tak mi to přijde šílený. Mám tam stovky smrtí :D.
Jinak pochopil jsem z toho příběhu správně, že ta sova (Kuro) byla vlastně hodná? Napřed zabili její děti a aby ochránila svoje poslední vajíčko, tak akorát sebrala ten hlavní krystal lesa. Když ho pak teda v dobrým úmyslu vrátila, tak zabili i ji... Jsem měl půlku hry pocit, že jsem záporák spíš já :D
Koukal jsem, že má na Steamu pár lidí i achievement, že to musí dohrát bez jediné smrti. Docela obdivuju jejich nervy :D
@CrocoRay (25.10.2016 16:05): Obtížnost mi u Definitive přišla nižší než u původní verze, ale může to být samozřejmě tím, že jsem to hrál podruhé.

Ori v zásadě není těžký jako celek (i když do klasické obtížnosti her pro děti má daleko), jen obsahuje pár nevhodně nadesignovaných částí, které člověk jede pořád dokola (protože není kde uložit). V zásadě se to týká téměř výhradně útěkových sekvencí, jindy je obtížnost v rozumných mezích, protože je možné si uložit kdekoli za energii a člověka nic nehoní
@Walome (25.10.2016 15:25): Právě, že u téhle hry snad všude v recenzích nebo gameplay hraní mluví o vysoké obtížnosti. Já to tehdy chtěl vyzkoušet, ale co jsem poslední dobou s nervy v hajzlu, tak jsem to raději vzdal a vůbec to nezkusil, protože o výzvu nestojím a radši si zastřílím single v nějakém CoD nebo Battlefieldu. Ale jinak jsem hopsačky míval rád a bavil mě tenhle žánr, takže Ori jsem si předtím zahrát chtěl. Graficky a tak celkově to na mě působilo dobře.
Tak dohráno. Obtížnost je chvílema naprosto ultrabrutální, některé úseky vymýšlel vážně masochista. Finále naproti tomu docela jednoduché a udělal jsem ho asi na pátý pokus.
@Garret (28.04.2016 18:15):
NEW IN THE DEFINITIVE EDITION
• Packed with new and additional content: New areas, new secrets, new abilities, more story sequences, multiple difficulty modes, full backtracking support and much more!
• Discover Naru’s past in two brand new environments.
• Master two powerful new abilities – Dash and Light Burst.
• Find new secret areas and explore Nibel faster by teleporting between Spirit Wells.
tak po delším odkladu se snad už zítra dočkáme Definition Edition na PC :)
Mohl by sem pls někdo napsat, jestli to i koupené na Steamu vyžaduje uplay? Strejda google neví...
@Steve (03.03.2016 22:36): ze Zingu: Těšit se můžete na dvě nové oblasti, schopnosti (Dash a Light Burst), více příběhových sekvencí, nových obtížností nebo rychlého cestování mezi oblastmi.
Tak Ori si z Game Awards 2015 odniesol aspoň jednu cenu za Nejzajímavější umělecký směr. Aj to sa počíta :) zaslúžene
hmm to je zvláštní, mě právě Ori přijde jako jediná skákačka, kde právě všechno fungovalo přesně jak mělo. Nehraješ třeba na nižší FPS?
@ugraugra (25.09.2015 19:50): kdepak moje prsty dělají přesně to co mají..to že ta veverka reaguje opožděně a místo skoku kdy skoro promáčknu klávesnici spadne do lávy to mě prostě a jednoduše rozčiluje:/ (nejčastěji se mi to stává když používám padák a pak chci vyskočit)

Už ani ten příspěvek nedokážu napsat správně jak sem z toho roztěkaná :D
@kristmeister (22.08.2015 14:35): Už v diskusii pri novom Oddworlde som Ti o nej písal. Ty si vravel o Abem ako o plošinovke roka a ja som Ti napísal, že je to veľmi predčasné lebo niekoľko zaujímavých plošinoviek tento rok bude.

Tu to máš :)
10.3.2015
- plošinovka roku je ešte príliš predčasné hodnotenie, ešte ich bude riadne veľa :) plošinovky sú ako žáner na vrchole podobne ako to bolo v ranných 90 rokoch. Len námatkovo z tých, ktoré tento rok budú - Trine 3, Ori and the blind Forest, Super Meat Boy Forever, Velocity 2X, Chasm, Cuphead a mnohé iné.