Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Blacklist na sedmém místě. Končím. Ta hra není fér, není moc zábavná a je frustrující. Nevím, kdy v tvůrcům jeblo a dospěli k závěru, že hra bude lepší, když se auta budou pohybovat rychlostí letadel. Jízdní model nula, pocit z jízdy nula, je to jen o tom snažit se nějak udržet na silnici a do ničeho nevrazit.

Btw. jestli to na konzolích jelo na 30 FPS, tak si to vůbec neumím představit.
Tak jsem tomu dal šanci. Bez realism módu to nemá vůbec smysl hrát - resp. to prostě nejde. Mod umožní vypnout debilní crash animačky a nastavit kameru z kapoty, se kterou jako jedinou jsem byl schopen to uspokojivě uřídit.

Nicméně samotný gameplay není nic moc. Opět absurdní rychlost, většinu času se člověk někam řítí a doufá, že se neroseká. Obtížnost je dost vysoko kvůli neustálým nárazům policajtů a soupeřů, kteří mají tendenci zejména těsně před koncem zničit celý závod.

Když si přičtu, že všechno kolem je hrozně zdlouhavé, tak si kladu otázku, jestli pokračovat.
Tvl jak setřást benga, když se spawnujou jednoduše tam kde jsem já? 15 minut honění a nic.
@Rapier (29.11.2016 19:35): kdybys tohle napsal rovnou, tak nemám problém, ale původně jsi napsal nesmysl. Jinak Forza Apex je optimalizována perfektně, i lépe než Horizon 3, takže tam bych se neobával, Motorsport 7 bude taky ok. Původně možná platilo že na konzolích her tohoto specifickýho subžánru víc (nejen forza/gt, ale i pgr), ale to už je dneska docela pasé. Evolution jsou multiplatform, turn10/playground jsou multiplatform. Sony konzolím zbývá Polyphony a jejich GT Sport, ale to mě zatím nějak nenadchlo. Absence počasí, změny dne a noci, větší důraz na esports...meh.
@Paul (29.11.2016 09:15): "PC má jak ty nejlepší simulace (Asseto Corsa, Dirt Rally, Project CARS, iRacing, R-Factor..), tak "realistický" arkády (Crew Wild Run, Forza Horizon 3, TDU 1,2, NFS), tak i šílený arkády (Carmageddon, Redout, GRIP..těch je teď hodně). Do budoucna budou vycházet všechny Forzy, jak Horizon tak Motorsport. Sony zařízlo Evolution, který odkoupili Codemasters, takže další nástupce Driveclubu bude taky na PC.
Řekni mi, co je ta zázračná platforma kde "dobré" závodní hry vycházejí? Protože mě ty co jsem vyjmenoval přijdou docela dobré a výhled do budoucna vypadá taky pozitivně."

Tak jinak a znovu:
Asseto Corsa, Dirt Rally (ano nejprve byl jen na PC), Project Cars, Crew, NFS, Sebastian Leb Rally nebo WRC 2016, Race Driver Grid a F1-20xx jsou multiplatformí tituly, které si zahraješ na všech x86 platformách, tzn. PC, XONE,PS4. Uznávám, že slovo platforma v tomto případě není to pravé. :)
TDU1/2 ok to se asi nejvíce na PC přiblížilo Forze a Gran Turismo filozofii - opět multiplatformní tituly.

iRacing a R-Factor jsou čistě hardcore automobilové simulátory dostupné jen na PC, naprosto mimo střední proud, který pro mě osobně prezentuje především Forza a Gran Turismo. Jsou co se týče fyzikálního modelu asi "dokonalé" ale co se týče prezentace a možností v offline kariérním závodění značně ořezané.

Forza Motorsport 6 v plné verzi pouze na XOne. FM Apex je ořezaný až na kost.
Forza Horizont 3 na XOne a nyní i PC (ovšem podle příspěvků na diskuzních fórech potřebuješ mít min. GeForce 1060 aby jsi si zahrál plynule na PC ve Full HD. Možná to už optimalizoval patch.
Forza Motorsport 7 asi, pokud Microsoft neopustí svoji vizi, na PC také, nicméně očekávám velké nároky na HW, viz. typicky špatná optimalizace (čest výjimkám) konzolových her na PC. No třeba se pletu.

Gran Turismo jen na PS 1,2,3 a příští rok snad konečně i na PS 4. Ano Drive Club pouze na PS4 a ano vývojáři jsou nyní v Codemasters, tzn., že si všichni užijí jejich her. To je jenom dobře.

Můj příspěvek byl myšlen tak, že něco jako prezentuje min. v mých očích Forza Motorsport 4-6 a Gran Turismo 5/6, něco co bych nazval špičkovými midcore simulátory s výbornou offline kariérou nemá na PC a nikdy ani nemělo přímou konkurenci. Snad TDU 1/2 tomu byl relativně nejblíže. Vlastně už NFS 4 - můj to oblíbený díl - přišel s kariérou alá Gran Turismo.

Jelikož Forza Horizont sérii mnozí považují za duchovního nástupce NFS 1-5, Forza Horizont 1/2 na XBOX 360 only a ano, Forza Horizont 3 i na PC jak říkáš, považuji za rozumné si prostě pořídit k PC konzoli. :)

PS: pro mě osobně NFS série skončila NFS Hot Purshit II který měl ještě částečně ducha původních NFS. NFS II se mi moc nelíbíla, NFS III to byla pecka na kterou nikdy nezapomenu a posléze NFS IV u té jsem asi strávil nejvíce času no a samozřejmě Porsche.

Ty nové undegrandové a tuningové NFS mě nikdy nebavily a Shift jsem bohužel minul.
Ty nejstarší byly fakt nejlepší. Ja teda hrál jen tři NFS, ale zrovna ty první tři a to byly dobré závody. Ty novější jsem viděl jen jako neaktivní hráč a z daleka tolik mě nezaujaly.
@Cobot (29.11.2016 11:33): Jo, zrovna jsem napsal recenzi, kde jsem si na grafiku 4 stěžoval, nebylo to prostě ono. Porsche bylo super, a podle mne dodneška prakticky nedostižné. Vzít historii jedné firmy, vyzobat všechny detaily, nový herní mód (Factory driver), to byl skvělý nápad. Taky mi chybí novější díl v podobném duchu. Ale toho se asi nedočkáme.

Ale máš pravdu i v tom, že nostalgie je hold svině :) Ta umí zamíchat kartami. Ale stále jsem přesvědčený, že dřív se NFS dělalo s větší láskou a pečlivostí, dneska se už jen ždíme značka.
Myslím, že je to z velké části nostalgie. Já pařil ze starejch nýdů hlavně jedničku a pak čtyřku a Porsche. Jo bavili mě ohromě, ale před pár lety jsem zkusil čtyřku a spíš zklamání. Bohužel hlavně grafika strašně zestárla. A ta je pro mě u aut dost důležitá. Jestli AI cheetovala tak jako teď jsem ani nezjistil.

Porsche mi bohužel na moderním HW dost blblo. Remake by byl skvělej. Factory driver a Evolution byly snad to nejlepší co v autech kdy za mody bylo. Silnice tedy byly strašně široký, ale tady ta grafika zas tak nezestárla. První Most Wanted s hiphop gangsta cool herci taky dobrý. Pak mě dost bavily oba Undergroundy a Shifty. U obou hlavně dvojka. Pak už nic moc. Snad jen poslední Hot Pursuit, ale tam AI cheetovala tak, že to naprosto kazilo hratelnost a naposled jen kvůli grafice, byť přes 30FPS lock, Rivals, kde jsem taky pár závodů odjel.

Takže jak tak koukám strávil jsem s nýdama sakra času. A jo dneska už evidentně za nic nestojej a korunu převzali jiní.
@ajne (29.11.2016 10:42): jasně, ale tak mě docela baví i některé z těch novějších NFS. Třeba tomuhle 80%, protože jsem od toho čekal burnout s licencovanými auty a ten jsem víceméně dostal. SHIFTy byly skvělé oba díly. Ale zlatý časy byly prostě NFS 1-5, kdy to dělali bývalí Distinctive Software (přejmenovaní na EA Canada). Nejlepší soundtracky, solidní fyzika, kokpit pohledy. NFS2 byla arkáda, ale 3/4/5 už byly blíž simulaci.

Vůbec by mi nevadilo kdyby se EA vrátilo k tomuto stylu, ale je otázka jestli na to Ghost studio má vůbec schopnosti. Ale přece je musí štvát že jejich NFS hry mají nic moc hodnocení, zatímco konkurenční Forza všude sbírá devítky.
@Paul (29.11.2016 09:15): Tak NFS 2 byla totální arkáda, a svého času jsme nad tím strávili času... :-) Ale prostě celá tahle série šla do kytek. Kdysi to byla moje absolutně nej, dneska mne ani nenapadne se podívat co vydávají, je to úplně nezajímavé. Já vždycky bral NFS jako zábavné ježdění, když jsem chtěl hrát něco autentičtějšího, pouštěl jsem si Rally Championship 2000. :-)
@Rapier (29.11.2016 06:20): "Na PC s výjimkou midcore závodních simulátoru Dirt Rally/Dirt a F-1 20xx už dobré závodní hry nevycházejí."
PC má jak ty nejlepší simulace (Asseto Corsa, Dirt Rally, Project CARS, iRacing, R-Factor..), tak "realistický" arkády (Crew Wild Run, Forza Horizon 3, TDU 1,2, NFS), tak i šílený arkády (Carmageddon, Redout, GRIP..těch je teď hodně). Do budoucna budou vycházet všechny Forzy, jak Horizon tak Motorsport. Sony zařízlo Evolution, který odkoupili Codemasters, takže další nástupce Driveclubu bude taky na PC.
Řekni mi, co je ta zázračná platforma kde "dobré" závodní hry vycházejí? Protože mě ty co jsem vyjmenoval přijdou docela dobré a výhled do budoucna vypadá taky pozitivně.

@ajne (29.11.2016 08:44): NFS stojí za prd od tý doby co přešly na komlet arkádu a nemaj pohledy z kokpitu. Jako skutečnej nástupce NFS jsou dneska Crew Wild Run a Forza Horizon 3.
Jo to je fakt, mne NFS bavilo do Undergroundů, Shift byla taková zvláštní odnož, ale zajímavá, a ty ostatní už nestojí za nic. Zkoušel jsem taky MW, jak byl zdarma na Originu, ale technické chyby a celková nezajímavost, dlouho jsem u toho nevydržel. Vše novější jsem jen tak zkoušel dema, ale už mne to nebavilo. Je to škoda, NFS byla dřív moje nej série. Hlavně pětka byla bomba. Ale i 2, 3, 4, U1, U2.... Tolik zábavy a času nad nimi...
[neexistující komentář]: jó, jó. Kde jsou ty časy NSF 3,4, Porsche a řekneme ještě Hot Purshit II.
Na PC s výjimkou midcore závodních simulátoru Dirt Rally/Dirt a F-1 20xx už dobré závodní hry nevycházejí. Mám to taky zdarma v knihovně ale raději to ani nezkouším.
Poslední dobrá závodní hra na pc, s výjimkou výše jmenovaných byl Test Drive Unlimited 1.Nastal čas na změnu platformy.
[neexistující komentář]: To chce volant a můžeš točit jak chceš a kdy chceš.
Ooouuu, shiiit...právě jsem prubnul cca 20 minut a jako pryyč. Hodnotit to nebudu, ale ani hrát zadarmo.
bla bla bla, pokud jsem to pochopil dobře, tak každej díl je jinej a jedno podzimní město k MW prostě patří. nevim, co je na tom špatně.
Do prkýnka dubového, sem to projel, včera jsem na to zapomněl a dnes už akce není :-(, mno příště.
@Morte (25.11.2013 15:56): Já si našel nějakou adresu nějakýho podniku v Oregonu přes google a tu tam zadal. Oni to ví a normálně berou že tam lidé nakupují odkudkoliv, ikdyž by neměli :)
@Morte (25.11.2013 15:56):

1) Buď prostě natvrdo uveď nějakou existující adresu
2) Nebo zcela legálně zaregistruj například službu Borderlinx a uveď na Amazonu adresu, získanou přes Borderlinx
Jo, to je tady uplne posahany, ze DLC jsou drazsi nez hra. Plati to i u PSN a osobne se jim na to muzu vysrat. Pri vydani stal balik tech DLC snad osm stovek nebo vic a je to jen par aut.
@ViRus (24.11.2013 20:45): Hmm, koukám že jsou tam všechny v jednom balíku za sedm babek. Přijde mi zvrácený abych platil víc za DLC než za hru jako takovou, ale zase ty diabla, pontiacy, aventadory..plus nová lokace letiště atd...hmm :)
Na amazonu je most wanted za kilo, jsem to ze zvědavosti vzal a docela mě to baví. Narozdíl od Rivals tohle v 1080p/60fps jede bezproblému, grafika skvělá a dost mě baví to hledání aut. Jediný co mě štve je klasická politika EA, kdy dost aut je zamčenejch v podobě DLC. Aspoň že to stálo jen to kilo.
Člověk by řekl že po tom, co se na ně za Run a 30fps lock sesypala vlna kritiky, a že když ten lock odstranili patchem, tak že znovu tu samou nesmyslnou debilitu neudělají. Ale to by to asi nesmělo být EA.
@montana (06.08.2013 14:20): Na PC Carbon skoro určitě neměl. Ale jak říkám - minimálně na konzoli bych to čekal, což teda asi vyšlo. Leč grafika (tou dobou PS2, ne?) musela být určitě odporná.
Engine, na kterým běží MW (2012), je vůbec nějakej podezřelej.
@montana (06.08.2013 13:58): Když nepočítáš Porsche, tak až do Hot Pursuit 2 split-screen mělo. Pokud se k sérii dostaneš po čase, docela tě to zarazí. Chápal jsem to u Undergroundů, ještě i docela Carbonu a Most Wanted (tam jsem to vyloženě oplakal!), ale proč u Most Wanted (2012) není, to je mi záhadou. Docela dobře to tam být mělo. Ale to by se jim lidi vysrali na Origins.
Tyve NFS nema split-screen uz asi sedm let a ani predtim se na to nikdy nezamerovalo, kde zijes?
Nechapu na co tu databazi tady mas, kdyz jsi pak tak prekvapenej. V komentarich tu zaznelo asi vsechno :)
@Sinister (04.08.2013 21:14): Ty vole, já než dojedu k závodu, tak jsem na sračky - což je fuk, protože magická opravna mě opraví a dokonce i přelakuje...
Ty vole, tohle je fakt ultimátní sračka, ještěže to bylo "zadarmo" (PS+).

Já chtěl něco, co bych si občas pustil a střihnul závod... ani ve snu by mě nenapadlo, že série NFS mi to nesplní :D
Co to je za debilní herní systém? Jdou tu jezdit samostatný závody bez nutnosti někam dojet? Nebo hrát ve dvou?
Nepoznáte nejakú fintu ako sa rýchlo zbaviť policajtov? Sú celkom húževnatí a pred chvíľou som dohral skoro hodinovú naháňačku!
Sice se mi nelíbí forma Hrashkova komentáře, ale (vyjma názoru na grafiku) s ním souhlasím.
Jinak jsem hře přidal 10% za soundtrack - ale i tak je to hrozná matlanina a to že to pojmenovali Most Wanted jim neodpustím...
M0re11o: Zde vše zachraňuje skvělý Frostbite 2 ??? Ale na tom hra nejede - na něm jel The Run, ale tenhle díl jede pod vylepšeným enginem z HP 2010 - tj. Chameleon ....
montana: Věta "i z toho důvodu jsou v singlu všechna auta odemčená" není pravdivá. 10 z celkových 50 aut lze odemknout pouze v kampani.
Tak po prvních dvou hodinách hraní mám lehce smíšené pocity, ale pořád to vidím na delší hraní než v případě předminulých Hot Pursuit. The Run jsem dohrál bez větších problémů (vcelku vyvážená herní doba bez větších sklonů ke stereotypu) a u Most Wanted to snad bude stejný případ. Bohužel to nemění nic na faktu, že poslední herní výtvory s hlavičkou NFS jsou pořád o tom samém, se stejně podivným jízdním modelem a na hony vzdálené zábavným a novátorským Undergroundům. A když už jsem zmínil Undergroundy - když už začíná EA recyklovat staré díly/názvy, co takhle Undergroundy 3? Hm?
Jen navysvětlenou (protože si myslím, že mínusy by se měly vysvětlovat, ač je nemám ve zvyku udělovat) - Eruovi jsem dal mínus za podle mě zavádějící info ohledně ovládání a dalších věcí. Podle mého jsou nekvality jízdního modelu objektivně ještě o deset tříd níže, než by bylo hratelné.
myslímže tu hru už horší udělat nemohli...hlavně grafika, modely budov a jízdní model jsou vážně k zblití. Zlatý Run, ten vypadal aspoň krásně. Vedle toho působí Forza Horizon jako král a to byl jejich první arkádový pokus, Criterion dělá pořád tyhle psí kusy a je to ještě o třídu horší než obvykle....skvěle, jen potvrdili své kvality!

Raděj Run 2!
Tak nakonec tam kampaň byla, i když to tak zpočátku nevypadalo.
@ViRus (04.11.2012 01:08): Hele, upřímně, za tu hru nevidím důvod zaplatit ani vindru. V The Run jsem strávil cca 4 hodiny dohráním, což je 240 minut. Ani jedna z nich nebyla naplněna zábavou nebo radostí z hraní. Nevidím důvod za to platit.
@ViRus (03.11.2012 23:38): Tak colletctor's verze jsou samozřejmě jiná třída. Každopádně hru hodnotím skoro vždy ve vztahu k tomu, za kolik si ji lze pořídit. Třeba The Run, kdybych si to koupil, by ode mě schytal 20% a ne ještě docela přátelských 35%.
@ViRus (01.11.2012 23:03): Já vždy.

Série NFS se definitivně vydala směrem nehratelného paskvilu.
Ovládání je vůbec nejhorší, co jsem kdy v závodní hře zažil. Rozmrdnutí auta při každém škobrtnutí je naprostý fail, pokud se mám honit s policajty. Nebo závodit. Nebo cokoli. Neexistující banka vozů a jejich úprav? WTF?! Soundtrack mě vůbec nebaví. Celkově se hra přiblížila onlinovému Worldu. A to není dobře. Vůbec ne. Kdy konečně autoři pochopí, že existují lidé, kteří prostě chtějí hrát sami? A menu? Nejnepřehlednější sračka v historii videohraní a to pravděpodobně bez nadsázky.
prvni dojmy - Je to Burnout Paradise 2. Neni to lepsi nez Burnout Paradise.

Engine z Hot Pursuit se podepsal nad tuzsim ovladanim, ktery je ale porad zabavny. Ne vsak tolik jako to paradni v BP. Tim padem to pro me trosku ztraci kouzlo pro hledani billboardu a bran, V BP to diky jizdnimu modelu byla porad zabava. Mozna to jen bude chtit najit spravny auto.

Hard zavody jsou se silnejsima autama docela tuhy. AI protivniku je agresivni jaxvina, snad vic nez policajti a rozhodne nebezpecnejsi nez v BP. Vec co me dost sere je, ze ke kazdymu autu se musi vyjezdit zvlast jeho upravy (i blby nitro). Nic proti tomu, ale jako druhou moznost mohli dat nakup tech veci za BP. Takhle to bude casem dost otravny.
Taky je k nasrani, ze pri prorazeni pneumatik se auto nerestartuje, ale proste jede dal na rafcich. Takze restart celyho zavodu (nebo ziskani znovu nafukovacich pneu)

Jinak vicemene klasickej Paradise, s tim ze realny auta a s tim souvisejici slabsi poskozeni (zadny zpomaleny zabery na srotujici se plech a jizda s naprostym vrakem) a absence klasickych Burnout modu tomu docela ubiraji kouzlo.

Taky jsem nejak nepochopil zamer toho pana umelce, ktery delal videjka pred kazdym zavodem :)
@Eru (01.11.2012 11:33): Úplně zapomínáš na to, že warezák většinou hodnotí jen singleplayer, protože mulťák mu nejede. Popřípadě hraje na cracklých serverech jejichž kvalita je povětšinou dost ubohá. Píši teď obecně, ne k Most Wanted.
@Eru (01.11.2012 13:01): Mě přijde víc relevantní hodnocení člověka, kterému ta hra padla do noty. Což u warezáků často nehrozí (jo, taky jsem kdysi pirátil), kdežto kupující zpravidla jde po hrách, které ho zajímají.

U téhle konkrétní hry je ale trochu problém kombinace Criterionu a NFS, protože nemálo lidí bude čekat další NFS a dostanou přitom Burnouty (absence příběhu a cíle hry, trochu arkádovější ovládání a další drobnosti).
@montana (01.11.2012 11:57): A pro tebe hodnocení člověka, který to hraje jen proto, že nemá nic lepšího? Nebo protože podlehl reklamní kampani, utratil za to dost peněz a teď hraje jen proto, že je mu líto to vyhodit?

Také nevím proč tu motáš i "nebo mu to nejde spustit". Jestli to spustí nebo ne vůbec nesouvisí s tím jestli má nebo nemá originál.
@Eru (01.11.2012 11:33): Pan je koukam humorista :) Opravdu ma pro tebe vetsi cenu hodnoceni cloveka, ktery kazdy tyden stahne patnact her a pokud ho do hodiny nezaujme nebo mu to nejde spustit, tak automaticky maze a jde na dalsi, aby se ve skole mel o cem bavit?

Ale uz to veru nebudu dal rozebirat. Puvodne jsem jen myslel, ze na tom DH neni tak spatne. Skoda.