Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC --
Stará GTA jsem měl rád pro jejich šílenost, vykrádání všeho možného a samozřejmě volnost. Čtvrtý díl ubral na zběsilosti a přibral na sociální sondě. Nejspíš proto mě neudržel ani do půlky. Pětka je však jiná liga. Jiný hřiště. Ale pořád stejnej sport.

Výborně napsaný příběh se třemi výtečně propojenými hrdiny je sice plný klišé, ale také témat a humoru, který ve hrách jen tak neuvidíte. Stejně tak hlavní i vedlejší postavy. Často až křečovitě karikaturní a proto často dost protivné. Jenže jsou to postavy, na které jinde prostě nenarazíte. Tohle je satira každým coulem. Někdy velmi trefná, někdy už přitažená za vlasy trapnosti, pořád však v herním světě nesmírně osvěžující.

Maniakální důraz na detail je u Rockstaru rozebírán vždy a všude. Tady však dosahuje současného extrému. GTA V je tak neuvěřitelně prošpikované nečekanými detaily, efekty a nekonečnými dialogy, že je lidé objevují i dva roky po vydání. A je to také první věc, které si všimnete. Tohle není žádnej každoroční Le Big Mac. Tohle je pomalu a s láskou pečená kachnička s křupavou kůžičkou, která se vám rozpadá na jazyku.

I ta se ale občas připálí. Nápadité mise jsou střídaný těmi výplňovými a otravnými. Zhruba od půlky se začínají až otravně často objevovat nekonečné střílecí pasáže. Tohle beru jako největší problém hry a hlavně autorů. I přes úžasné prostředí L.A., dospělá témata a parádní detaily, nedokázali nakonec přijít s ničím jiným než "postřílej x nekonečných vln nepřátel". Smutná výpověď o AAA hrách.

Na druhou stranu. Je to zřejmě to jediné, v čem je GTA V vyloženě špatné. Zbytek je epesní jízda, která většinu času neztrácí dech. A musím to říct znova. Jízda, kterou v jiné hře prostě nezažijete.

Pak je tu samozřejmě GTA Online. Hra ve hře, která když vás chytne, tak se připravíte o pěkných pár měsíců života. Nedělejte to. Fakt ne. Ne.
+56 +61 −5
  • PC --
Celková míra parodie a hustota různých funny narážek na cokoli, je prostě bezkonkurenční. Každým dílem je GTA namistrovanější, napěchovanější, než ten předchozí. Každý díl ten předešlý umocní, přinese spoustu novinek, dalších vychytávek a možností. Pátý díl není jiný a míra detailů nemá obdoby. Na jedno dohrání člověk jen těžko objeví vše, co hra nabízí. Nemá smysl popisovat, co na GTA miluju. Spíše bych chtěl vypíchnout věci, které mě neskutečně serou...

Padal jsem ze židle, když mi auto zmizelo z garáže. Když mi zmizelo mezi tím, co jsem se snažil vyparkovat jiné auto z garáže, abych na jeho místo dostal to nové. A vrchol byl, když se mi vytuněné auto spawlo na molu, odkud jsem se s ním nemohl nijak dostat.

Ne, vážně Rockstare? 200 mega si do toho nalil a nejsi schopný zajistit solidní spawn systém? Copak je takový problém si pamatovat lokaci jednoho auta, ze kterého jsem vystoupil naposledy a zakázat spawnování/mizení v těsné blízkosti hráče? No hlavně že mi na clusteru svítí kontrolka ruční brzdy, vole!

Psychopatičtí obyvatelé Los Santos jsou kapitola sama pro sebe. Zastavit na křižovatce a vytáčet motor, to je přece jasná provokace. Přinejhorším z auta odvedle vyskočí nigga a začne do mě pálit. A co takhle si jen tak z prdele zatroubit v gangsta nejbrhud? V tu chvíli se do mě pustí celá čtvrť. Postavit se na ulici do blízkosti nějaké té NPC a narušovat její osobní prostor, to je důvod volat policii, která mě rozstřílí nasračky. No hlavně že můžu cvičit jógu, vole!

A vůbec, policie. Systém hledání se mi vůbec nelíbí. Poskytuje až příliš možností jaxpolicií vyjebat a dost hru zjednodušuje. Každý policajt má svůj výsek, ve kterém mě detekuje a po uplynutí předem dané doby, po kterou se držím mimo tento výsek, pátrání končí. A to i když vzápětí kolem policajta projedu s roztřískaným kamionem s mrtvolou na kapotě, který ještě před chvíli tak aktivně naháněl. Nepomůže jim ani fakt, že se během vteřiny policajti spawnou kdekoli a to včetně úzkých horských cestiček a naprosto zapadlých končin. Zvláštní, když při normální jízdě potkat policii je spíše rarita.

Tak jako tak jsem se v Los Santos solidně vyřádil a rozhodně budu ještě pokračovat. A to jsem ještě vůbec nespustil GTA Online...

Hodnocení: ✰✰✰✰✰

Kompletace: 82%
Herní doba: 62hod

Kompletace: 100%
Herní doba: 89hod 50min
+43
  • PC 100
Nebudu zastírat, že GTA je jedna z mých nejoblíbenějších herních sérií a na pátý díl jsem se těšil jako na afterpárty po DH srazu. Konverze na PC sice zabrala nepříjemně dlouhou dobu, ale čekání se vskutku vyplatilo. Grafika je naprosto fantastická a optimalizace dokonalá. Nebojím se prohlásit, že u GTA V je patrné, že co se týče rozpočtu (tedy nasazených pracovních sil), kope podstatně jinou ligu než zbytek video her. Tuhle až šílenou propracovanost v každém detailu si zkrátka běžná herní studia nemohou dovolit. Ačkoli jsem schopen si užít Saints Row IV stejně jako každý jiný psychopat, GTA V nějakou konkurencí nemusí brát vůbec v potaz.

Hra vás ve filmovém stylu uvede do děje, plného zdařile prokreslených postav a přirozených i úsměvně nadnesených dialogů. Herní scénář by vydal na obstojný, béčkový (bez urážky) film, v každém bodě hraní cítíte, že kráčíte po určité cestě a prožíváte osudy konkrétních charakterů, ke kterým není problém si vytvořit pouto podobně jako při sledování filmu, či seriálu. A během této ulítlé gangsterské jízdy poznávate jakoby mimochodem krásy ostrovního města GTA V. Nepřeháním, když napíšu, že úplně ve všem, co ve hře spatříte lze najít spoustu „nepodstatných“ detailů, které se však ve svém souhrnu stávají podstatné, protože utváří jedinečný pocit ze hry. Pocit, že se pohybujete v herním světe, který se s nadsázkou vyrovná tomu skutečnému. Bude to znít absurdně, ale pokud proniknete do tajů GTA, můžete na denním pořádku řešit dilema typu, zda se jít projít nebo zda se jít projít v GTA. Podobně jsem svým kamarádům vyprávěl o krásném výhledu z kopců a louk... v GTA. Tudíž není žádné překvapení, že jedním z nejlepších singleplayerových herních zážítků se pro mě stává jednoduše to, že nasednu na motorku a jdu se projet po horách. Je to krása.

Singleplayeru jsem věnoval 70 hodin a v žádném bodě jsem neměl pocit, že by mě něco už otravovalo (např. i v legendární Mafii bylo ke konci přejíždění městem už trochu otravné). Právě naopak, úroveň zábavy v GTA V prostě neklesá, ani nekolísá a to je malý zázrak. Než dále opěvovat jednotlivé (mnohé) aspekty, zmíním, co by mohlo být jinak, berte to tak, že co nezmíním, je dokonalé.

- hráč i soupeř mohli být zranitelnější, počet soupeřů by se tak mohl snížit a většina misí by tak nemusela končit desítkami mrtvých.
- pár jednoduchých stealth misí po vzoru The Saboteur by jistě bodla
- završení příběhu mohlo být o malinko více epické, např. kampaň v GTA 3 a San Andreas byla lépe vyhrocená
- auto prakticky nikdy nemůže uvíznout na střeše, což je zbytečně zjednodušené
- v nabídce rádií chybí nějaká moderní tvrdší muzika
- zahájení multiplayeru je neobratné, pro hráče bez kontaktů v social clubu by bylo ideální nějaké jednoduché vyhledávání rychlého deathmatche, závodů apod. bez nutnosti zajet do určité lokace a teprve pak invitovat hráče

Sečteno a podtrženo, nemohli jsme si přát více. Výše uvedené body jsou jen taková má subjektivní přání, jinak bych se nebál tvrdit, že GTA V je dokonalá hra.
+34 +35 −1
  • PC 95
Ač jsem vyrůstal na Vice City a San Andreas, tak nemůžu říct, že by GTA série byla mou oblíbenou. Čtverce jsem se nějak vyhnul a zatím mě neláká to měnit a u pětky jsem si furt říkal, že to počká na slevu. Počkalo, ale víc jak dva roky. Rockstar si tohoto díla cení natolik, že stále nebyli ochotni dát výrazně větší slevu, ovšem já byl ochotný už konečně zaplatit. Nelituju toho.

Obrovské. Tak by se dal pátý díl jednoduše shrnout. Ne světem, ale obsahem. Konečně postavy nepůsobí jen jako pouhé terče pro mé zvrácené nápady. Vykonávají různé práce, nestává se, že na nejvyšší hoře potkáte babičku o berlích nebo borce v obleku který nemá cíl. Turisté mají batohy, u vody jsou rybáři, na stezkách cyklisté a tak dále a tak dále. Sice je to všechno jen na oko a postavy fungují v nějaké smyčce, ale konečně to všechno působí přirozeně. Celkově množství detailů na které tvůrci mysleli je někdy až překvapivé. Stejně tak přítomnost zvířat je plus, teď ještě děti prosím.

Samozřejmostí je i množství vedlejších aktivit, kterých je tentokrát vážně požehnaně. Náhodní lidé, kteří vyžadují vaši pomoc a často to vyústi v docela vtipné situace či dialogy, je skvělé oživení. Kolotoče, tenis, golf a jiné činnosti už pak jenom potěší, protože já osobně jsem si všechno zkusil jednou a neměl potřebu to opakovat. V konečném výsledku je to takové nic, u kterého si člověk řekne jednou „Wau, ono to jde..“ a už se nikdy nevrátí. Aktivit ale bylo i ubráno. Když jsem na pláži narazil na posilovnu, tak jsem byl při vzpomínce na San Andreas pouze zklamán, že nefunguje interakce.

Největší vadu vidím ve stupidním chování policie a často i obyčejných lidí. Když někomu řeknu něco sprostého, tak bere do ruky mobil a volá policii. Když kopnu do popelnice, někdo okolo volá policii, když na křižovatce zatroubím a ukážu na někoho fakače, tak jeho reakce je dupnout na plyn, přejet všechny chodce v okolí, nabourat pár aut a pak se někde vysekat a třeba se i zabít. Stejně tak retardovaně se chová i policie, která když vjedu do pěši zony a následně mé stíhání přestane, tak policie si jede po chodníku zpátky na silnici a při tom přejede všechny chodce. Také neváhá střílet kvuli každé kravině, ať jste kdekoliv. Civily zastřelí, v autě je přejede. Při spáchání nějakého činu policie jede na ono místo, ale pak automaticky ví, kudy jste šli, i když vás nikdo nevidí. Dokonce i nepozorovaná výměna auta nepomáhá, vždycky vědí kde jste. Už jsem z toho neustáleho stíhání kvůli každé kravině byl občas na nervy.

Graficky hra dle mě poněkud pokulhává. Jako celek vypadá přijatelně, pravda. Největším problémem jsou ale světla. V tomhle ohledu ztráci na třeba o rok starší (Na mou PC verzi dokonce o 3 roky) Sleeping Dogs, které přes slabší grafiku jako takovou dokázalo vytvořit mnohem líbivější momenty. Ač přiznávám, západy slunce někdy byly opravdu hezké a několikrát jsem se přistihl, že nic nedělam, jen jedu bez cíle, poslouchám rádio a koukám na slunce.

Nakonec ale k tomu hlavnímu, příběh! Ten sice v jádru nehýří originalitou, ale je zatraceně dobře napsaný. Tak poutavé vyprávění plné dramatických, ale mnohem častěji vtipných momentů se jen tak nevidí. Ač svou vtipností možná nedosahuje série Saints Row, tak každou chvili je z toho cítit parodie a popkulturní reference. No a kapitola sama o sobě je Trevor...

You can jerk me off if I get bored. I'm kidding.... You can suck me off.

Tahle hra by vážně neměla žádného hráče minout.

+34
  • PC 95
S hodnocením GTA5 jsem otálel, a po dvou dohráních a třetím rozehrání jsem se odhodlal ke komentáři.

Začnu jedním obřím negativem, a to je Social Club. Hned při instalaci jsem zalitoval že nemám Steam verzi, protože spouštění hry instalace aktualizací přes tenhle "zázrak" je opravdu něco. Dodnes je to za trest a absolutně nechápu, jaktože tuhle aplikaci za tu dobu nikdo nepředělal do něčeho lidského - problém s instalací updatů, neustálé odhlašování, nemožnost odložit update...no paráda.

Hra je ale už o něčem jiném, GTA jak má být, vyladěné a vymazlené i do malých detailů. Pryč je nuda čtyřky, vrací se potrhlost San Andreas, velká mapa, humor a akce.

Grafika hry je úžasná, zde není nic co k vytknutí. Krásně vykreslené prostředí měst i venkova, rozlehlé krajiny, husté lesy i výhledy. K tomu počasí (zvláště bouřka je vizuální lahůdka). A to všechno jde na solidní detaily i na mobilní GT 740 naprosto plynule. Dobře se na to dívá, a detaily prostředí jsou často přímo ohromující. Potěší i takové detaily, jako že při lezení na žebříku jsou nohy i ruce postavy skutečně na "šprinclu" žebříku, ne v nějaké nedefinované mezipoloze. Zvuk nezaostává, veškeré prostředí, radiostanice s hudbou a WeazelNews atp. je velmi povedený. Dabing, především Stephen Ogg v roli Trevora, je vynikající. A zde musím vypíchnout i neoficiální český překlad, sem tam nějaká nesrovnalost, ale celkově velmi dobrá práce.

Hlavní novinkou je hra za tři různé postavy. Z počátku jsem měl z tohoto strach, jelikož autoři her při více herních postavách mají často problémy právě s přechody mezi nimi. To ale není problém GTA, tady je přepínání mezi postavami udělané do detailu, a není problém skákat z postavy na postavu i v průběhu akce (naopak je to po hráči občas žádané). Bez problémů prožíváte příběhy všech tří hrdinů, a zatímco hrajete za jiné postavy, ty nepoužívané zatím mají své životy - převlékají se, jezdí po městě, navštěvují bary, kluby, a když se na ně přepnete zpět, naleznete je pokaždé při jiné činnosti. Krásný detail.

Auta jsou tu opět na výsluní, mnoho druhů připomínajících své reálné vzory, možnost tuningu a uchovávání vozidel v garáži. Řízení je ideálně postavené tak, aby auta působila uvěřitelně a přitom se dobře hrálo. K autům mám jednu výtku, stále je tu problém s mizením vozidel. Vytuníte si káru, dojedete k misi, ale po ukončení mise na Vás často již nečeká. Občas je k nalezení na policejní stanici, často ale je úplně pryč. To v Mafii 2 je tohle uděláno mnohem lépe, když přijedete na misi autem, po skončení je vedle Vás nebo v garáži. Naštěstí auta hrdinů se vrátí vždy, bohužel není na výběr, jaká to budou, musím se smířit s výběrem autorů. Možnost pilotovat skoro vše co se hýbe, letadla, vrtulníky, kola jen pokračuje v nastolené tradici.

Mise jsou zajímavé, pořád děláte něco nového, loupeže s výběrem způsobu provedení a týmu jsou skvělý nápad.

Vedlejších činností je opět mnoho a většinu z nich maximálně vyzkoušíte, ale není to gró hry.

Vím, že sázím samé superlativy, ale zde to jinak nejde. O GTA5 by se toho dalo napsat opravdu moc, je to vymazlený kousek plný detailů, ale spousta toho bylo řečeno a navíc bych si na soupis musel vzít dovolenou :-) Pro mne je to jedna z nejlepších her.

Pro: Grafika, zvuk, úkoly, postavy, dabing, prostředí...prostě všechny detaily

Proti: Social Club, mizení vlastněných vozidel při vstup do misí

+26
  • PC 90
Režie: Michael Mann. Scénář: Quentin Tarantino. Protože kdyby se jednalo o celovečerák, rozhodně by to tomu odpovídalo. Na GTA sérii bylo vždycky něco hrozně okouzlujícího. Ta pohodová atmosféra, ulítlá nadsázka, výborný výběr písniček v rádiu, … Při pomyšlení na tuto sérii se mi zkrátka vždycky vykouzlí úsměv na tváři. Což je docela znepokojivý a děsivý, vzhledem k tomu, že se jedná o jednu z nejkontroverznějších a nejbrutálnějších sérií. Neměl bych jít taky k tomu na prd terapeutovi?

Je to vždycky strašná radost, když člověk narazí na hru, které opravdu záleží na detailech. A GéTéÁ pět je v tomhle opravdu promakaná. Od různorodých pořadů v televizi, až po serfování na fiktivním internetu, svět Los Santos opravdu působí natolik autentickým dojmem, až je to skoro děsivý. Nutno říct, že jsem se převážně zaměřoval na mise, ale trocha golfu, tenisu a pár drinků s nějakým parťákem taky bodlo. Příběh není kdovíjaká sláva, ale přiznejme si – lpěli jste snad na něm nějak strašně moc? Přitom dialogy a dabérské výkony jsou jedny z nejlepších, co jsem za poslední dobu ve hře viděl. Ať si kdo chce co chce říká, ať si máma slzy utírá, Rockstar zkrátka umí psát. Fakt jo. A jsem velice rád, že si dávají záležet i na efektní a originální podívané, která misím dodává tu správnou šťávu. Heist mise byly fenomenální. Dopomáhá tomu i parádní hudba, konečně si s ní Rockstar dosyta pohrál a dal nám plnohodnotný soundtrack, přičemž jsem si v něm hned našel oblíbence.

Nejoblíbenější postava? Michael. Ten přitloustlý zbohatlík s krizí středního věku, dvěma rozmazlenými fakany, podvádějící manželkou a na hovno terapeutem je od předchozích titulů velice vítanou změnou a čerstvým dechem, který protagonisté v GTA sérii potřebovali. Trevor byl dobrej (plus strašně vtipnej), ale to jeho věčné šílenství by mě možná po čase omrzelo. Franklin na mě bohužel příliš nezapůsobil. Je to vcelku nudný charakter, který v samotném příběhu působí jen jako takový náhodný kolemjdoucí, který čas od času někomu pomůže v nouzi. Nemluvě o tom, že působí jako takový slabší hybrid SíDžeje ze San Andreas. Celkově ale mezi všemi charaktery fungovala skvělá chemie, obzvlášť právě mezi Michaelem a Trevorem to bylo super.

Teď ale k tomu hlavnímu problému, který s hrou mám. Bylo to strašně moc lehký. Ale fakt strašně. Rockstar se rozhodl, že do svých misí přidá checkpointy, díky čemuž se hráči nebudou moc stresovat. A i když to pro někoho může být vítaná změna, já z toho vlastně zas až tak nadšený nejsem. Ta frustrace, hněv a stres mi k té sérii zkrátka pasuje. Mnohokrát jsem v předchozích titulech bouchal hlavou o zeď, když jsem něco pokazil a musel to dělat celé znovu, ale jakmile jsem to konečně zdolal, ta euforie byla boží. To mi tady jaksi chybí. Hra příliš vede za ručičku. I když hra byla skvělá jízda, napjatej jsem příliš často nebyl. Za normálních okolností bych díky tomu dal hře méně procent, ale naštěstí si to vynahrazuje takovými vychytávkami, že je to vlastně v cajku.

Celkově ale nesmírná zábava. Doufám, že Rockstar zůstanou s touto sérií i nadále tak nekorektní a že se nenechají pokořit dnešní poněkud hysterickou fucked up dobou, kdy se nesmí nikdo urazit. (z rampage, kdy Trevor začne masakrovat černošské členy gangu, by asi některým explodovala hlava.) Seriály mají South Park, hry Grand Theft Auto sérii, filmy … Tarantina (??)

Za střílení post-ironic killer hipsterů jsem byl v pokušení dát hře 100%, ale pak jsem se zklidnil.

Pro: Skvělá hratelnost, efektní a originální podívaná, hudba, dialogy, detaily

Proti: Nízká obtížnost, pár bugů

+25
  • PC 95
  • PS3 --
Psal se rok 2014 a já, čerstvý maturant, si natěšeně pořídil PS3 hlavně proto, abych si mohl zahrát nejnovější GTAčko. A bavil jsem se královsky.
O 6 let později, těsně po skončení vysokoškolských studií, nabízí Epic hru zdarma a já neodolávám a ponořuji se do hry podruhé, tentokrát na PC . A opět se bavím královsky.

GTA V mě dostává především svou velikostí, propracovaností a smyslem pro detail. Také však tím, jak ladně a plynule se hraje. Mám radost i z obyčejných pojížděk po městě, procházek po pláži nebo z vyhlídek na horách.

Skvělá satira tehdejší společnosti neztrácí ani dnes na humoru a trefnosti. Jsem opravdu zvědavý, jak se ta současná hyperkorektnost promítne do dalšího pokračování této legendární série.

Těžko hře něco vytýkat, přesto se tu ale pár detailů najde. Například především ke konci hry už jsou mise založené téměř jen na vyvražďování nekonečných hord nepřátel. Ne že by to nebyla zábava, systém krytí, střelby a fyzikální reakce postřelených oku lahodí, ale přeci jen bych chtěl příště trošku víc.

Celkově ale GTA V hodnotím jako megalomanství v tom nejlepším možném provedení. Kdybych měl z celého herního průmyslu vybrat jedinou hru člověku her naprosto neznalému, asi bych pro míru detailů, celkové technické zpracování a v neposlední řadě pro zasazení do „reálného“ světa, sáhl právě po této hře.

Pro: svět, míra detailů, satira, humor, technické zpracování, hudba, možnost hraní online

Proti: nízká obtížnost, příliš mnoho nepřátel v závěrečných misích, chybějící aktivity z předchozích dílů

+25
  • PC 90
Slavné, cenami ověnčené GTA V se mi konečně dostalo pod ruce a tak jsem mohl s radostí ocenit tu skvělou práci Rockstaru o to víc, že už hra má nějaký ten rok za sebou. I tak jsem byl vyloženě nadšený grafickým zpracováním, pořád se na to skvěle kouká, úžasné západy slunce, bouřka a déšť nebo okolní svět s naleštěnými sporťáky. Město je moc pěkné, rozlehlé, ale zároveň i uvěřitelné a i když jsou to jen načančané kulisy, připadalo mi, že to celé vlastně tak nějak žije.

Základem příjemné hratelnosti jsou pestře a vetšinou i zábavně navrhnuté mise, není to vždy jen jeď z bodu A do bodu B, ale tvůrci se snaží vše nějak zpestřit většinou humorem a narážkami na různé trendy a události. Mise s fotografem, fanoušky slavných, sundání letadla a následné pronásledování v divočině s cross motorkou či vyhledávání aut pomocí popisku a části mapy mi utkvěly v paměti a rozhodně nejsou jediné. Ve městě čas od času narazíte na náhodné události, většinou jde o krádeže peněz, ale třeba i na bezmocného golfistu vyhozeného z bytu, to vše hře zase o něco přidává na uvěřitelnosti ač jak už jsem říkal, většinu hry jsou hlavně postavy mírně střelené.

Co považuji za skvělý nápad je možnost po několika nezdarech danou misi přeskočit a pokračovat dál v příběhu. Samozřejmě jako hráči se mi to dělat moc nechtělo, ale přiznám se, že jednou jsem toho využil v malé odbočce a to při cvičení jógy, kde jsem fakt nepochopil co se po mě vůbec chtělo a řekl jsem si že na takové blbosti se fakt trápit nebudu. Ovládání vozidel je sice arkádové, ale pokud jsem vzal do ruky gamepad, vše bylo skvěle ovladatelné. Ze střílení jsem měl dobrý pocit, ale jen když jsem přeskočil na klávesnici s myší, s gamepadem jsem netrefil ani vrata od stodoly. Oříšek byla mise kde jsem musel řídit auto a zároveň střílet. Tak po pátém nezdařeném pokusu jsem vzal do ruky myš a byla to brnkačka, ale celou hru bych odřídit na klávesnici moc nechtěl.

Ještě bych zmínil výborné rádio, kde jsem sice točil jen čtyři stanice, ale i přesto třeba rock z osmdesátek jsem si zamiloval. A vaše počínání ve hře rádio občas i zmiňuje, zase jen blbůstka, ale potěší. A z čeho jsme měl největší radost byly tři "minihry", šipky, tenis a hlavně golf ke kterému se určitě vrátím i teď po dokončení kampaně. Jen obtížnost by mohla být trochu více rozmanitá, na easy a normal je tenis i golf moc snadný, ale hard by mohl být pro většinu hráčů už zase moc složitý. Jen škoda, že je tvůrci nezapracovali do nějaké mise, rád bych nějakého mizeru vyklepl pověstným kanárem :)

Co mi naopak nesedlo je ovládání všeho co létá, ať už vrtulník nebo malé či obří letadlo. Potápění jsem nedával už vůbec a s ponorkou to taky nebyla žádná sláva. Mrzí mě, že hodně rozhovorů se odehrává při jízdě a tady u mě nastává problém ve čtení titulků a zároveň řízení popř. koukání na mapu kam to vlastně jedu. Chápu proč to tak je, aby to vyplňovalo jízdu, ale já to bohužel moc nezvládám.

Dále se mi moc nezamlouvalo chování ostatních řidičů a policie. Tohle se pokud si pamatuju od předchozích dílu moc nezměnilo. Policie se neptá a rovnou střílí, okolní auta se pak zblázní a jedou hlava nehlava a zatknout se můžete nechat jen při jedné hvězdičce, ale kdo by to dobrovolně dělal, když pak přijdete o veškerou munici do zbraní. Mimochodem mise kterou jsem fakt nemusel byla ta s mučením, která pokud vím nešla nijak přeskočit. Divná mi přišla i ta kde po vás střílí v hořícím mrakodrapu, kde jste jako hasič a velice nepřehledná mise na pile. Dvakrát se mi stal bug kdy mi nešlo přiblížit ani střílet s ostřelovačkou, jinak hra běžela bez problémů, chyb, bugů a glitchů, pokud tedy neberu klaunskou chůzi po schodech.

Přiznám se, že před hraním jsem mírnil své očekávání i přes veškerou chválu jsem si říkal, jestli třeba už na takouvou hru nejsem moc starej, ale GTA se zase vytáhlo a těch 90% si jednoznačně zaslouží.... a teď se jde na green :)
+25
  • PC 80
Ahoj taže tato hra Grand Turismo Auto V je se podle domnívám, že dosdobrá hra. Tato hra se odehrává někde v Mexiku což je si myslím že asi jediný zápor v této hra, že proč se třeba nemohla odehrávat v Bílovci nebo v Karviné tam to aspoň znám a mohl jsem se lépe vcítit v této hry. Ale můj spolužák ze zemědělky Horác co byl na školení o poruchách příjmu potravy u nezletilých dojnic v Mazatlánu říkal, že je to úplně přesný v této hře to Mexiko, takže jako plus dávám této hře třista bodů. V této hře hrajete za tři Mexičany co furt něco mluví a není jim rozumět, bo mluví mexicky, ale nebojte se přátelé, to stejně není důležité v této hře. Tato hra je velmi jednoduchá hra a pochopí ji i člověk co nikdy nestudoval ani zemědělskou prvovýrobu v této hře jezdíte autem mezi barevnýma písmenkama a tam všechny zastřelíte. Tohle uděláte asi šedesetkát a pak jste vyhráli tuto hru, což je dobré protože životnost této hry. Občas místo auta taky letadlo nebo vrtulník, ale to už není taková řacha bo vám upřímně řeknu, že je lechčí řídit rumunský secí stroj po dálnici než lítat v této hře s vrtulníkem. Asi nejlepší na této hře je onlun, kde musíte 15 minut čekat na loading a pak vás přejede osmiletý rusák s přezdívkou "КрымI2014_YourNextLatviaXOXOXO".

Co říci závěrem k této hře? Že

Pro: Kérky, tenis, Mexiko je realistycké.

Proti: Že není z Bílovce.

+23 +56 −33
  • PC 100
Historicky PRVNÍ hra ze série GTA, kterou jsem hrál kvůli příběhu a ne kvůli blbnutí ve městě a vraždění nevinných civilistů. No i když, oni po zadání cheatu na nepokoje a po ozbrojení každé Máni z Vice City samopalem zas tak nevinní nebyli. Pětka je ale jiná. Dohrál jsem ji dvakrát, z toho jednou s achievementem Career Criminal (100% completion) a strávil jsem v ní přes sto hodin, ale nepoužil jsem jediný cheat. Proč? Ze dvou důvodů. Prvním je to, že hra není příliš obtížná. Výše zmiňované Vice City dokázalo být opravdu hardcore. Mohou za to ale i checkpointy, které hru přeci jen dost zjednodušují. Druhým důvodem je to, že hra je neuvěřitelně zábavná sama o sobě.

Nicméně nejen checkpointy jsou tím, co přineslo do Los Santos svěží vítr. Je to i možnost hrát až za tři postavy, jejich superschopnosti a do jisté míry i filmovější look. Myslím především to, jakým způsobem začínají a končí mise. Přijdete na místo a hra pozvolna přejde do cutscény, z cutscény do gameplaye a takhle je to téměř pokaždé. Žádné načítání, žádná černá obrazovka. U současných her už se nejedná o nic zvláštního, ale GTA s tímhle přišlo tuším poprvé. Krom toho přibyl i systém výzev, takže v každé misi musíte pro její 100% splnění dokončit i dílčí úkoly.

Postavy jsou napsané dokonale a většinu z nich si zamiluje snad každý, komu se nedělá špatně při sledování jakékoliv béčkové kriminálky. Michael, otec z disfunkční rodiny, který krom svého vlastního života musí zachraňovat i svou manželku ze spárů osobních trenérů, dceru bránit před svody maníků z pornoprůmyslu a svého syna uchránit před vábením tvrdých drog. Druhou hratelnou postavou je Franklin - pravý nigga gangster, který se přátelí s hromádkou průšvihů a nezdarů Lamarem, který ho tahá od jednoho mizerného kšeftu ke druhému. A poslední z ústřední trojice - psychopatický Trevor. Ten je právem označován za jednu z nejkontroverznějších postav v celém videoherním průmysl. Abyste měli rádi Trevora, musíte být buď podobný magor jako je on sám a nebo člověk s dostatečnou porcí nadhledu a s oblibou v tom nejčernějším humoru. Už samotné seznámení s ním mě osobně dost zaskočilo. Trevor totiž dost brutálním způsobem zavraždí přítele ženy, kterou pár minut předtím klátil v karavanu a to vše bezprostředně poté, co chudáka Johnnyho chlácholí ustaraným hlasem, že bude zase všechno v pořádku. To byl však pouze slabý odvar toho, co přišlo v následujících několika hodinách. Jen tak namátkou: Ponižování mentálně zaostalého Wadea, vyvraždění rozsáhlé rodiny gangsterů, mučení à la Reservoir Dogs, únos manželky mafiánského bosse, zavraždění Floyda a Debry, pobíhání v ženských šatech apod. Ze všech postav mi nejméně sedl Franklin. Přišel mi nudný, plochý a nezajímavý.

O odstavec výše jsem naťuknul mise, tak se k nim teď vrátím. Každá z nich je klenot, originál. Ano, většinou se bude hlavně střílet a řídit, ale ta omáčka okolo je to, co z GTA V dělá nejlepší díl série. Vše na sebe krásně navazuje, vše se hodněkrát podělá a vše je dávkováno v té nejzajímavější a nejvtipnější formě. Postavy mají jasné motivy a chovají se i vcelku logicky. Důležité milníky v kriminální kariéře jsou reprezentovány tzv. heist misemi, kterým předchází důkladná příprava a plánování. Nad originálním zpracováním jsem se pozastavil především u misí jako je ta, ve které musíte v roli Trevora ukrást za pomocí mrňavého, práškovacího letadla armádní letoun tak, že jednoduše vletíte do nákladového prostoru onoho vojenského kolosu. Že je to málo? A co takhle ukrást ponorku? Žádný problém, dokonce si s ní i zaplujete. Mě osobně nejvíc pobavila mise, v níž se Michael dozví o vystoupení jeho dcery v talentové show. Onen živý vstup je k popukání. Michaelovi filmařské mise, či infiltrace Lifeinvaderu je už jen pouhou třešničkou na dortu. Je smutné, že takto rozličné mise neměl třeba Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, který vyšel na PC ve stejném roce jako port GTÁčka. Místo nudného dojdi sem, eliminuj a odleť vrtulníkem na základnu, mohl být poslední Metal Gear stejně dokonalá hra jako je tato, byť ve zcela jiném vyznění. Ale o tom příště v komentáři k Phantomovi. Nutno zmínit, že v GTA zábavu nezprostředkovává pouze hlavní linka, ale i vedlejší mise, tzv. Strangers & Freaks. V nich si totiž člověk užije minimálně stejně zábavy jako v příběhové lince. Je libo úchylný pár britských důchodců, kteří stalkují celebrity? Nebo byste raději vstoupili do šílené náboženské sekty a plnili úkoly jako je ujít 5 mil v poušti? Ale ani to není všechno a kromě hlavních a vedlejších misí jsou tu náhodná setkání, ve kterých se například seznámíte s lidmi, kteří vás mohou omráči, svázat a hodit na koleje nebo s extrémně ukecanou stopařkou, jejíž průpovídky vás zabaví minimálně na dobu, po kterou vám potrvá cesta k ní domů. Obsahu je tu zkrátka až po okraj, stejně jako aktivit. Od klasického ježdění po městě, tunění aut a terorizování občanů přes chození ven s přáteli či rodinou, scuba diving, vykrádání obchodů, až po jogging a obchodování na burze. Nicméně jednou z nejlepších služeb, které se v Los Santos vyskytují je obyčejný taxík. Hvízdnete nebo zavoláte mobilem a za pár dolarů se dostanete expres na jakékoliv místo s příjezdovou cestou. Město je živé, přizpůsobuje se počasí, chodci s vámi komunikují (i když ne zrovna pozitivně) a vy s nimi. Obzvláště Trevor umí po stisknutí příslušného tlačítka setřít kohokoliv, kdo se mu postaví do cesty. Reagují na to, jestli na ně míříte zbraní nebo na ně jenom dlouho civíte. Stejně tak i šoféři. Líbilo se mi, že při příliš silném čelním nárazu můžete vylítnout předním sklem a protibourajícího při nehodě dokonce usmrtit, což se projevuje hlavou spadlou na volant a dlouhým zvukem klaksonu.

Vozový park je obrovský a krom konvenčních vozidel je k dispozici i obrovský, překládací jeřáb nebo vrták na hloubení tunelů. Zbraní je tu tu taktéž hromada a ke všemu se ještě přidává možnost jejich úprav. No a když už mluvím o ohromném množství všeho možného, nesmím zapomenout na hudbu. Rádio stanic je tu kolem dvou desítek a hudby je zde požehnaně. Stejně ale u většiny her preferuji import vlastních skladeb, takže jsem u rádia příliš dlouho nevydžel. Zajímavostí je, že pokud posloucháte rádio, dozvídáte se v podobě zpravodajství i o věcech, které jste provedli v předchozích misích. Stejně tak lze kvantum informací vyčíst z vašeho profilu na Lifeinvaderu (parodie na Facebook) a Bleeteru (obdoba Twitteru). Doporučuji všem, kteří se chtějí do příběhu plně ponořit, aby obě sociální sítě pravidelně kontrolovali.

Graficky je hra stále na skvělé úrovni a to je její poslední port starý skoro čtyři roky. Doporučuji všem zhlédnout na YouTube videa, která rozebírají to neuvěřitelné množství estetických, ale i funkčních detailů. Často si člověk klade otázku PROČ? Proč se vývojáři lopotili s takovými s prominutím kravinami? Ale je to samozřejmě jedině dobře. Udivující je i to, že se takhle komplexní hra, pro níž je výraz “načítání” téměř sprostým slovem (ehm, ehm GTA Online), nezadrhává a to ani na horších strojích jakým můj notebook bezesporu je. Optimalizace je zkrátka perfektní.

O onlinu se vyjadřovat nebudu, protože jsem k němu zatím příliš nepřičichl. Strávil jsem tam asi pět hodin a musím přiznat, že mě příliš nebavil. S partičkou kámošů je to asi něco jiného, ale já to hrál jen sám. No a to desetiminutové načítání člověka fakt příliš nepotěší.

Shrnutí:
GTA není typ hry, při jejímž hraní si řeknete: “Tohle je umění.” Za to vám zprostředkuje desítky, možná i stovky hodin perfektní zábavy. Celá série si obecně dělá legraci snad úplně ze všeho, podobně jako Simpsonovi. Satiricky zde zobrazuje zkorumpované vládní složky, náboženství, sekty, UFO fanatiky, sociální sítě, filmový průmysl, problematiku drog i různé životní styly. GTA prostě nenechá jedinou nit suchou. A proč to teda mají lidé tak rádi, když to vlastně téměř každého uráží? Odpověď je jednoduchá - člověk se zkrátka potřebuje zasmát tomu, jakej je ve svý podstatě kretén. :)


Michael: You….are a hipster!
Trevor: What?
Michael: You’re a hipster.
Trevor: I hate hipsters.
Michael: Classic hipster denial.
Trevor: I abhor hipsters. I eat them for fun.
Michael: Hipsters love saying they hate hipsters.

Pro: Příběh, hratelnost, trvanlivost, humor, kritika společnosti, všechny ty drobné detaily

Proti: Někomu může přijít pár scén těžce přes čáru, po stoprocentím dohrání se to obrovské území stane rázem vcelku nudným (ale máme módy, no ne? :D)

+23 +24 −1
  • PC 100
Neda mi to a musim tuto hru okomentovat jeste pred dohranim. Gta v je to, co jsem ocekaval od Mafie 2, The Saboteur a vsech mestskych akcich, ktere byly sice skvele, ale byly desne sterilni, bez zivota. Po pul hodce hrani me nuda a sed ve meste pohltila a ja musel hru znudeny vypnout. Tohle se mi u gta v nikdy nestalo. Nahodne situace kdyz na stavbe spadne na typka z jerabu par tun trubek a on se diky nim nemuze dostat z auta, muzete ho bud zacharanit, nebo se divat, jak pomalu chcipne, nebo kdyz s Trevorem vezete hodne nadrzeny parecek do hotelu a oni to proste nevydrzi a zacnou soustat na zadnim sedadle me dostavaly do kolen. Mesto funkcni, obcas prehnane reakce ridicu bych mozna trosku zkrotil, ale nebyl jsem v USA a nedivil bych se, kdyby byli doopravdy tak silene afektovani. Uz neni tak jednoduche nekomu jen tak ukrast zaparkovane auto, kdyz u kary stoji, tak vas bud sejme a nebo za vami bude aspon utikat. Mise jsou ruznorode, vtipne, extremni a nikdy jsem se u nich nenudil je mi jasne, ze kdyz Franklin odtlaci sve obrnene kamarady v bagru, tak ze by ho sejmuli jako prvniho, navic tri tanky by si bagr podaly jak nic, ale clovek nesmi byt hnidopich.
To by bylo asi dost o hre jako takove, je dokonala a myslim, ze ji nikdo neprekona. Az bude Gta VR tak to bude lepsi, ale tohle je vrchol dokonalosti pro klasicke hrani.
Avsak to nejlepsi jsem jeste nezminil. Hrani za tri postavy. Jasne, obcas vznika chaos a ja nevim, za koho hrat jako prvni a nebo se ve spravny okamzik prepnout, ale tahle metoda hrani me fakt moc bavila. Nejlepsi je, ze postavy necekaji na miste, az se na ne prepnete, ale zijou si svuj zivot. (Michael snad furt chrape, Trevor zase vybira popelnice nebo nekde zvraci/sere a Franklina vetsinou najdeme pred obchodem s ganjou a nebo jak si hraje se svym psiskem.) Na tohle jsem cucel s otevrnou pusou a ptal se, proc to tak neslo udelat uz drive. Cely pribeh tim dostava uplne jiny rozmer, sice je to beckovej sranec, ale videt ho z pohledu tri uplne odlisnych typku. Nejradeji jsem hral za Michaela, byl v pohode, trosku rapl, svoji povahou se mi nejvic podobal. Franklin je nudnej prcek, ale dobrej kamos, ale jako beloch nerad hraju za cernochy (neni to nic rasistickeho, jen se pri hrani za cernocha necitim ve sve "kuzi") no a Trevor je prase, hovado, hnusak, uchyl, vrazdici masina, psychickej upir a ten nejlepsi kamos, kteryho chces mit na svoji strane, jinak te znasilni a tvoji mrvolu pohodi na dalnici, bez ohledu na to jestli si chlap nebo zena.
Je skoda, ze ve hre nejsou licencovana auta, ale za zkostnatelost a priposranost automobilovych znacek autori nemuzou (jasne, hra by musela stat desetkrat tolik, protoze za znacku se plati), ale to neni nic, co by nevyresil nejakej sikovnej mod.
Dale je potreba zminit televizni porady, internet, zvirata ve volne prirode (mam doma tri kocky, dve z nich jsou zachranene potvory, co desne zlobi, takze jsem se specializoval na prejizdeni kocek ve hre, pusobilo to jako balzam na moji kockami znasilnenou dusi), velikost a ruznorodost mapy a nevim, co bych jeste zminil. Vse je super, zapada do sebe, bavi to a pritom to stale pusobi komicky, jak na me vzdy GTA serie pusobila.
Takze pokud jste to docetli az sem, tak jste sracky, co ctou vylevy neznameho pisalka, misto abyste si sli zahrat nejpromakanejsi, nejzabavnejsi a nejvic ujetou hru, jaka spatrila svetlo sveta.

Pro: vse, tezko neco vypichnout, nejlepsi je vsak prepinani postav, infernus, radia, krajina, no proste radost pohledet

Proti: chybi zpetne zrcatka pri rizeni z pohledu prvni osoby, nelze ridit vlak (lze vyresit modem), letadlo se docela blbe ovlada a plavani je taky udelane uplne na kkt, ale jsou to fakt nepodstatne drobnosti

+23
  • PC 85
Kdyby se mě někdo ještě jako náctiletého zeptal, jak si představuji dokonalou hru, nejspíš bych mu popsal něco, co by se velmi podobalo GTA 5. Hloubka, do jaké je dějiště hry, Los Santos a jeho okolí, propracované, je opravdu ohromující ještě mnoho let po vydání. Když jsem příběh hlavních hrdinů po více než sto hodinách hry končil, měl jsem pocit, že opouštím opravdu zabydlený svět, se kterým jsem se poměrně blízce seznámil, byť mi nepochybně mnoho z jeho zákoutí a postav zůstalo nevyjeveno. Dokonce by se dalo říct, že tento díl GTA je jakýmsi symbolem příchodu éry, kdy herní světy začaly být natolik obrovské, že je, stejně jako náš svět, už nemá smysl detailně prozkoumávat, ale naopak je potřeba je prostě brát jako kulisu, ve které se děj odehrává, a co se vám přihodí, to se vám prostě přihodí. Nechci se zde rozepisovat o tom, jak na každé křižovatce můžete najít originální reklamu na fiktivní produkt, jak si na Bleeteru můžete pročítat vtipné a trefné výkřiky nejrůznějších postav, které dodávají hloubku a kontext dění kolem vaší postavy, nebo jak zprávy v rádiu reagují na vaše činy. O tom už se, myslím, dostatečně rozepsali jiní.

Co mi osobně přišlo na zatím stále posledním dílu GTA přišlo nejzajímavější, byly dvě věci. Jednak to bylo uvědomění, že se mi tenhle svět vlastně už ani nechce obracet naruby. Nevím, jestli je to tím, že už jsem starší, tím, že jsem se postupem času příklonil k většímu důrazu na roleplaying, nebo tím, jak realisticky je okolní svět ve hře vykreslen, ale už nemám chuť na dálnici vytvořit co největší bouračku, zbít náhodného chodce (i když musím uznat, že když jsem poprvé z pohledu první osoby kolemjdoucímu hipsterovi vrazil pěstí a jemu při tom odlétly brýle a kafe, tak jsem vybuchnul smíchy) nebo přejet co nejvíc lidí traktorem. Snad k tomu vedlo i to, že při jakémkoliv větším divočení se iluze realisticky a samovolně fungujícího světa začala rozpadat a na povrch vyplouvat nedostatky umělé inteligence. Daleko víc mě lákalo jako Franklin jezdit po nocích s taxíkem a nabírat občas bizarní individua, jako Trevor pašovat zbraně letadlem, cestovat vlakem jako train hopper a odchytávat unikající zločince a "chytře", co možná nejméně násilně, provádět loupeže jako Michael. To ale vedlo k poměrně častým instancím oné nechvalně proslulé ludonarativní disonance, kdy na jednu stranu Franklin v každé druhé cutscéně tvrdí, že už má dost lidí kolem sebe, kvůli kterým se všechno sere, na druhou stranu bezprostředně po té povraždí padesát lidí (a to i při nejlepší vůli zabíjet jak nejméně to jde). Michealovi celá jeho rodina vyčítá, že je opilec, co trpí výbuchy vzteku a příšerně řídí, ale ve hře ho vidíme dát si asi dvě skleničky whiskey a v podstatě ničeho tak příšerného (v rámci herního světa) se nedopustí. Pro ty nejhorší zvěrstva měli autoři naštěstí vždycky po ruce Trevora, asi nejnáhodněji napsanou postavu v historii her, kterému bylo těžké něco nevěřit. Jaká škoda, že závěrečné rozhodnutí měl udělat Franklin, který neměl motivaci Trevora zabít, protože tahle postava by si to určitě zasloužila.

Druhá pozoruhodná věc byl důraz na onu všetečnou satiru. Té nezůstal ušetřený de facto žádný aspekt americké společnosti a při zpětném pohledu na ni je až s podivem, že někoho překvapilo, že volby jen pár let po vydání hry vyhrál Donald Trump. Když se nad tím vlastně tak zamýšlím, mám skoro pocit, jako by satira v cutscénách, fiktivním herním internetu nebo telefonních rozhovorech chodců často přebírala hlavní roli a byla důležitější než hra samotná. Je totiž často velmi vtipně a chytře napsaná, nicméně se evidentně snaží zaujmout celé spektrum hráčů, a tak trochu působí jako člověk, který v jednu chvíli filosofuje o morálním kapitalismu a příčinách společenské rozdělenosti, jen aby si hned vzápětí hlasitě krknul, chrstnul vám svoje pivo do obličeje a nejbližšímu kolemjdoucímu nasral na hlavu.

Samotná hratelnost je sice vynikající a nemám k ní mnoho výhrad, ovšem po dohrání ve mě zůstal pocit, že to jaksi celém předčasně vyšumělo. Na začátku mě hřál pocit, jak se věci pěkně pomalu a postupně rozjíždějí do větších a větších proporcí, ale zatímco San Andreas mělo opravdu monumentální a katarktický závěr, kdy se stupňovala obtížnost i to, o co v jednotlivých misích šlo, a na konci jste konečně dostali možnost porazit nenáviděného zkorumpovaného policistu Tenpennyho, zde všechno dosáhlo jakési konstatní úrovně akce a závěrečná mise tak působila přinejlepším obyčejně. Žádnou ze "záporných" postav (v uvozovkách to píšu proto, že záporné jsou ve skutečnosti de facto všechny postavy ve hře) na konci jsem nijak zvlášť nenáviděl, ba mě dokonce zarazilo, že bylo potřeba se vypořádat s některými postavami, které se ve hře mihly všehovšudy dvakrát a o kterých jsem v podstatě nic nevěděl. Je to drama, které na ničem nestojí. Zkrátka jsem doufal, že se v oněch monumentálních kulisách tak propracovaného světa odehraje "něco většího".

Na každý pád je ale poslední GTA opravdu úchvatná hra, která má sice, stejně jako všechny hry, spoustu nedostatků, ale ať už ji hrajete z jakéhokoliv důvodu, tak si vás téměř určitě udrží. Rozhodně je to hra, která ještě dlouho zůstane gigantem na mainstreamové herní scéně a už teď cítím nutkání se do jejího světa někdy vrátit.
+22
  • PC 100
GTA 5 je rozsáhlé herní dílo. Mnoho her tvrdilo (a stále tvrdí), že možnosti jejich herního světa jsou bezedné, a že v něm jde dělat cokoliv. Nikdy to nebyla pravda. Ale právě GTA 5 se tomuto tvrzení přiblížilo zatím nejvíc. I když má stále co zlepšovat. Možností k vyblbnutí je tu opravdu hodně. Ani po dohrání 50% příběhové linie nevyzkouší hráč zdaleka všechno. Objevování nabídky herního světa je zábavné. Je příjemné mít na výběr celou spoustu zcela rozdílných aktivit, ovšem jen málo z nich dokáže zabavit i opakovaně.

Po příběhové stránce je GTA 5 zatím nejpokročilejším dílem série. Hraní za tři postavy je na jednu stranu fajn, ale na druhou stranu je jejich přepínání během akce v misích spíše otravující a zmatené. GTA nelze považovat za filmově pojatou hru, ač i v této oblasti je pětka nejdále. Cutscény jsou jednoduché a někdy až zbytečně útržkovité. Je škoda, že hra skoro nevyužívá filmovou hudbu. To má za následek ne zrovna hutnou atmosférou. Vůbec po hudební stránce je pro mě GTA 5 docela zklamáním. Není tady ani žádná tradiční úvodní písnička, která by hře vtiskla identitu hned při spuštění. Jsou tu jen ta rádia, ve kterých taky většinou není co poslouchat.

S blížícím se koncem příběhu nabíraly události spád, hra dostávala grády a tlačila mě do hraní dál a dál. Bohužel jsem se nedočkal grandiózního závěru (možná kdybych zkusil zvolit jiný konec, byl by lepší; anebo právě proto, že má hra asi 3 konce má každý z nich jen třetinovou grandióznost?).

GTA 5 je celkově poměrně arkádová hra, která si na realizmus příliš nehraje. To se projevuje tak nějak všude. Řízení aut je ještě docela fajn a zábavné, ale naprosto mě vytáčí to, že lodě se ani trochu nechovají jako lodě. Přestřelky taky nebyly zcela dle mých představ. Neměl jsem z nich moc dobrý pocit. Vtažení do akce bylo malé. Byly tu hromady a hromady otravných protivníků, kteří i po headshotu nadále střílejí v leže, držíce se za bolavou nohu. Navíc každá postava s sebou nosí asi tak 382 kg zbraní a dalšího náčiní - když pistoli, tak rovnou pět, když kulomet, tak aspoň tři. A teď si z toho nepřeberného množství vylosujte (ano, doslova vylosujte, neboť systém výběru zbraní nic jiného než loterii nepřipomíná) v ten pravý okamžik to správné náčiní. To dost dobře nejde.

Ještě před tím, než jsem hru vůbec vlastnil, jsem si prohlížel mapu herního světa. Takových lákavých míst! Oficiální weby a aplikace hry propagovaly nespočet aktivit, lákaly k návštěvě vinic, pláží, horských vrcholů i center měst a vesnic. Těšil jsem se na objevování těchto oblastí. A pak jsem lokality konečně osobně navštívil a byly skutečně krásné. Ale to bylo všechno. Kde nic, tu nic. Žádný život, žádná aktivita, žádná odměna, nic. A je to škoda. Je to velký herní svět, ve kterém je radost se pohybovat. Ale pořád chybí více života a hustější náplň tohoto světa. A tím ani nemyslím, že to musí být vždy nějaká akce nebo řežba. Naopak. Vždyť třeba vtipné a milé chvíle strávené s rodinou, projížďka Vinewoodem ve vyhlídkovém autobusu, sjezd na kole nebo venčení nebo pronásledování psa může být velmi zábavné a originální.

S tím také trochu souvisí všude zmiňovaná šílená detailnost. Já tedy rozhodně nepovažuji GTA za hru oplývající detaily. Ano, jsou tu mraky dialogů, různé reakce lidí, rozdílné přístrojové desky aut, možnost zapnout dálková světla, plno nejrůznějších vtipných a rádoby vtipných narážek, billboardů, reklam, webových stránek… ale skoro nic z toho není něco, co by nebylo v jiných hrách. Ve zde použitém měřítku to ale rozhodně není špatný výkon, avšak adjektivum „detailní“ bych při popisování GTA použil až na posledním místě.

Pozitivní je, že i vedlejší úkoly (kterých jsou tu mraky) jsou docela dobře udělané. V herním světě potkáváte postavy, ať už zcela náhodné nebo již známé, se kterými prohodíte pár slov a splníte nějaký ten úkol. Vedlejší mise se i přes své množství stále solidně střídají a nestihnou sklouznout do přílišného stereotypu či předvídatelnosti. V zásadě se tak vedlejší mise neliší od těch příběhových, jen bývají kratší. Takže i po dohrání hlavního příběhu je pořád co dělat!

A ještě je tu jedna věc, která mě opravdu vytáčí – a přitom taková blbost. Hra není schopná zapamatovat si tak jednoduchou věc, jako kde jsem nechal svoje auto. Stačí se na minutu otočit zády a auto je fuč. Celkově systém aut a jejich vlastnictví je (hlavně v příběhovém módu) špatně navržený. Takže nějaké tunění a piplání sbírky aut je celkem k ničemu, když auto prostě hned po vystoupení ztratíte. Auto je sice možné zase vyzvednout v policejní garáži, ale to je mi v okamžiku, kdy stojím uprostřed pouště, celkem na nic.

Ač je mé hodnocení dosti kritické, GTA 5 mě bavilo (a stále baví!). Jednoznačně jde o nejlepší díl série Grand Theft Auto. Hraje se to dokonce tak příjemně, že poprvé uvažuju o tom, že bych zkusil tento díl dohrát na 100% :-)

Recenze GTA Online: Coming soon… ale jen možná, protože co jsem zatím zkoušel, tak se mi nelíbilo.

Pro: obrovský a pěkný svět; fajn auta; dlouhá herní doba; zajímavé vedlejší úkoly; je to zábava

Proti: nedomyšlený nákup, tuning a vlastnictví aut; mizení aut; soundtrack; občas zmatek; tohle je přehnaně dlouhá recenze

+21
  • PC 100
Poslední verze GTA bere to nejlepší ze San Andreas a GTA IV s jejich DLCs a vytváří neskutečně zábavný nový díl.
+ Hlavní příběh je opět velmi dobrý (trochu jsem čekal na konci nějaký velký plot twist, ale to nevadí).
+ Spousta vedlejších nepovinných misí.
+ Na začátku mi přišlo hodně divné, že jsou 3 hlavní postavy, mezi kterými se přepíná. Po chvíli jsem si na to zvykl a nakonec mě ten systém začal i vyhovovat, protože vidíme jednotlivé části mise z pohledu různých postav.
+ Skvělý nápad se speciálními dovednostmi hlavních postav.
+ Bavily mě i velké akce , na které je potřeba se nejprve připravit následně zvolit, kterého ze dvou plánů se budete držet.
+ Některé mise (obzvláště za Michaela) mi atmosférou připomínají Max Payne 3.
+ Návrat RPG prvků, tentokrát naštěstí bez nutnosti jíst, posilovat, apod.
+- Průběh závodů (auta, lodě, triatlon) je trochu divný. AI protivníků se totiž očividně přizpůsobuje hráči, tzn. když havaruji, za chvíli je doženu. Když jsem rychlý, jsou mi nalepení na záda.
+- Jen velmi malá návaznost příběhu na předchozí díly (Všiml jsem si Johna Klebitze, Karen, Poppy a Fernando Martineze v rádiu)
+ Výběr hudby v radiích se opět povedl, jen mi tam chyběla nějaká vyloženě Hard & Heavy stanice.
+ Ve hře je klasické hledání a sbírání určitých předmětů. Tentokrát je však ke všemu přidaný příběh (součástky ufo, kousky dopisů, atd.)
+- Skvělé zpracování tenisu, trošku horší zpracování golfu (nebo jsem se to pořádně nenaučil)
- Chybí klasické policejní/požární/lékařské mise
- Divné ovládání jízdního kola
- Divná fyzika auta, kdy jej lze snadno přetočit ze střechy, apod.

Hra mě velmi bavila a dostal jsem de facto vše, co bych od ní čekal. Hodnotím jen Story mode, online nehraji.

Pro: Příběh, volnost, dovednosti, akce, akce, akce

+21
  • PC 85
Zameranie na tri hlavné postavy a ich príbehy bol rozhodne v sérii osviežujúci nápad.

Trevor (ten šialený) - Now go. I need to meditate. Or masturbate. Or both.

S Trevorom bola sranda, niekedy to už však išlo až príliš za hranu. Každopádne som sa do neho prepínal asi najradšej aj vďaka inému prostrediu, v ktorom sa nachádzal (zo začiatku). Na hlášky nad ostatnými postavami vyhráva a vďaka svojmu nečakanému správaniu s ním nuda nebola.

Michael (ten skoronormálny) - Ladies and gentlemen! This is your moment! Please don't make me ruin all the great work your plastic surgeons have been doing!

Za Michaela to bolo premenlivé, niekedy mal útlm, inokedy bol však zábavnejší ako Trevor. Hlavným plusom je jeho výbušná povaha a časté konfrontácie s jeho rodinou. Pravdepodobne má najlepšie misie. Tiež veľmi zábavná postava.

Franklin (ten nudný) - Harold 'Stretch' Joseph: I know some sweet boys in the pen that got bigger balls than you.
Franklin: Oh, you been doin' your time lookin' at sweet boy balls?


Oproti tým dvom živlom nemá šancu. Nie je s ním úplná nuda, ale rozhodne ho dávam na posledné miesto. Možno sa s ním dokáže stotožniť najviac ľudí, lebo je rezervovaný a zachováva si nad vecou zdravý nadhľad, ale rozhodne je s ním najmenej zábavy. Pravdepodobne obsahuje aj najnudnejšie misie.
-------------------------------------------------------------------------------------
GTA V je celkovo veľmi vydarená, na obsah bohatá a zábavná hra, ale jej hlavná príbehová linka mi už občas išla neskutočne hore krkom, hlavne kvôli veľmi podobným akčným misiám, kde bolo potrebné vystrieľať hordy nepriateľov. Niekedy to už bolo veľmi prehnané alebo sa objavovali často postavy, ktoré mi prišli otravné.

Svet je veľký, krásne farebný a potešili aj rôzne aktivity, ktoré sa dajú robiť. Hra toho ponúka naozaj veľa a dá sa v nej stráviť nespočet zábavných hodín. Som spokojný a čakať na PC port sa oplatilo.

Pro: Veľký farebný svet, 3 rozdielne hlavné postavy, kopec detailov, všadeprítomný humor, veľa všemožných aktivít

Proti: Občas nudné misie spočívajúce len v zabíjaní nabiehajúcich vĺn nepriateľov, niektoré otravné postavy

+20
  • PC 75
Po delší době jsem opět spustil městskou akci - tentokrát často skloňovaný GTA 5. Jelikož jsem hru nedohrál, nebudu se moc rozepisovat, jen shrnu své dojmy, co jsem za těch pár (15?) hodin ze hry získal.

Vlastně je to pořád to stejný co díl San Andreas. Akorát je to (asi) větší, hezčí a víc detailní. 

Po městě skoro nejde jezdit podle silničního provozu. Jednak NPC řidiči moc jezdit neumí a často do člověka někdo narazí bez hráčova přičinění, ale především by prostej přesun zabral příliš dlouho času - nudnýho čekání na křižovatkách. Bohužel od té doby, co mi není 15 let už kontinuální divoká jízda na červenou a přes chodníky není ničím, co bych považoval za zábavu.

Ovládání hned několika postav se mi nezamlouvalo, štěpí to podle mého názoru gameplay na jakoby nesouvisející úkoly místo smysluplnýho tažení za určitým cílem. Navíc ani jedna z hlavních postav mi sympatická tedy nepřišla.

No a to nehorší jsou asi mise a feeling cutscén. Prostě je to příliš přehnaný, příliš crazy.
Třeba když Michaelovu manželku zatkne policie za krádež v obchodě (banální problém, obzvlášť když bydlí ve vile s tenisovym kurtem za několik mega) tak řešením Michaela je ukrást policejní vůz a divoce unikat před desítkami policejních aut a vrtulníkem.
Honičku nepřežilo mnoho policistů a pár náhodných chodců, ale co, setřásl jsem je, takže zase jedu (tím na sračky zdemolovaným) policejním autem domů. No stress.
 

Běžně kvůli úplné blbosti (zadání mise postrádá logiku) umře spoustu lidí, nevinných civilistů, ale nikdo si s tím hlavu neláme.

Summary: Nechci se nikoho dotknout, ale mě osobně přijde že GTA (5) je hra spíš pro náctiletou generaci, která si chce jenom zablbnout po městě, ovšem obsah pro vyzrálého hráče (napínavý dějový scény, smysluplnej scénář, odpovídající motivaci k plnění misí) jsem ve hře nenašel, ani přes upřímnou snahu. 

Note: dobrej song v "GAME MENU" :)

75%

Pro: Volnost, hezký město, detaily.

Proti: Feeling, absence "dospělýho" obsahu, příliš crazy, nesympatičtí hrdinové, náplň a pozadí misí.

+20
  • PC 90
GTA sa konečne vymanilo z pseudo drsňáckeho gangsta štýlu predošlých dielov. Aj prostredie bolo fajn; mesto, predmestie, pláže, zapadákov, hory, zvieratá a štetky... v porovnaní s GTA 4 obrat o 100% k lepšiemu. Neviem napísať, ktorá lokalita sa mi viac páčila.

Dej bol zábavný, prepínanie troch rôznych postáv mi pomohlo zabezpečiť zabitie 55 hodín môjho života a 850 virtuálnych životov príslušníkov bezpečnostných zložiek. Každá z postáv má odlišný charakter a každá je svojim spôsobom sympatická, hlavne Trevor je nákazlivý, minule keď som bol vonku, som mal chuť dať niekomu šupu, nech padne na zem, len tak zo srandy, ako to robil Trevor. Jeho lichôtky ľuďom sú úchvatné: „Why, oh, why do you exist?“, je súcitný aj s policajtmi: „...I know you were bullied in school.“ a vie aj džentlmensky privolať taxík: „Stop your fucking car!“ Páčili sa mi jeho Rampage misie, ako že „Zabi 20 hipsterov“ a podobne. Niekedy som len tak chodil po meste a rozbíjal autá a zastávky kladivom. Skoro rovnako zábavné bolo chodiť po meste s Franklinovym rotvajlerom a nechať ho útočiť na ľudí. Avšak, za ničenie a bezvýznamné zabíjanie už nedostávate body ako v prvom diely, a navyše policajti sú vám rýchlo za zadkom a ARO a kaucie sú predražené. Počas misií sú dokonca za takéto aktivity penalty vo forme nižšieho ohodnotenia dokončenia misie.

Hlavné misie možno prelínať s bočnými misiami bez pošramotenia deja. Medzi najlepšie misie patrí u mňa misia Monkey Business, kde karma v podobe mojich nábojov dostihla vedcov, hoci ich stačilo knokautovať pažbou. To za tie opice. V misii Paleto Score cestou z banky, ktorú ste práve vykradli, s chuťou postrieľate zamestnancov bitúnku. Po kúpe lodeničky Sonar Collections môže zase hráč zbierať toxický odpad, zachrániť morský svet a aj zarobiť si, postupne až 690 000 $. Aj málinko ďalších drobností sa dá v hre nájsť, ktoré pobavia hráčov z radov ekologických hipisákov, napríklad, Michaelove smoothiečko, ktoré má vždy pripravené doma na kuchynskej linke, vegán Reed Tucker v talk-show na Chatterbox FM, dve vtipné reklamy v rádiách na vege bio potraviny, a ešte k tomu je v hre niečo podobné ako beh pred býkmi – a vy ste v roli býka... teda, kravy! Skúste si tiež zadať do internetového prehliadača na mobile slovko „freegan“. Medzi menej zaujímavé misie patrí bočná misia od Chucka, ktorý ponúkne Trevorovi lov jeleňov. Chucka som zrazil, v záujme záchrany životov jeleňov. Bohužiaľ, Chuck sa vždy zázračne vylieči a onedlho lov ponúka opäť. Veľmi vítaná bola aj možnosť prepnutia kamery na pohľad z prvej osoby, ktorú som používal pri bojoch, a aj vďaka ktorej som mohol v roli Michaela lepšie dohliadať na svoju dcérku.

Zabudnite na to, že môžete finančne prežiť zo ziskov z nehnuteľností, ktoré si kúpite, ako tomu bolo vo Vice City, v tomto diely sa mi investované peniaze zďaleka nevrátili. So zarábaním peňazí je tu vcelku problém. Väčší balík peňazí som získal až po odohratí poslednej misie hlavného deja a ani ten mi nezaručil dostatok peňazí na kúpu ani jedného z najdrahších troch objektov: golfového klubu Los Santos, divadla Ten Cent a kina Tivoli. Peňazí na apgrejd zbraní a tuningu áut je ale dostatok už v ranej fáze hry. Pre mňa bolo ale zbytočné tuningovať kradnuté autá, lebo nenastala situácia že by som prešiel viac ako 200 metrov bez toho aby mi nejaký blázon neuhol z chodníka a nezafŕkal nový lak. Iba autá, ktoré vlastním, nikdy nezmiznú, ani keď ich nechám stáť kdekoľvek, a keď sa mi zničia, onedlho ich mám opäť pred domom. Preto som peniaze rozhadzoval na drahé autá, ktoré sa dajú kúpiť online cez mobil, a Trevorovi som kúpil tank za 3 milióny a registroval ho na sexzoznamku.

Nič mi teraz nenapadá, čo by som napísal, že mi v hre chýbalo... možno kombajn? Na mapke je veľa lokalít a možností, ktoré som objavil až po dokončení hlavného deja, keď som sa túlal po krajine, a veľa som ich ani neobjavil. Bavilo ma to, avšak pre mňa je toto jedna z takých hier, ktoré sa hrajú len raz.
+19
  • XboxX/S 80
V prípade GTA V som si uvedomil jednu nemilú vec. A síce, že som na túto sériu už asi trochu starý... Nechápte ma zle, stále je to veľmi fajn hra s pôsobivo vyzerajúcim open worldom, avšak... celé mi to už príde až prehnane pubertálne a trochu detinské (aj keď sa to snaží tváriť drsne). Po stránke príbehu aj humoru. Chápem, že je to zámerne parodické, ale proste sa na to už nejako nedokážem naladiť.

Príbeh je taká gangsterská klasika, má dobre napísané postavy (hlavne psychopat Trevor) a misie sú väčšinou tiež zaujímavé a zábavné. Ale musím sa priznať, že od určitého momentu som proste išiel len hlavnú dejovú líniu a side questy v zásade ignoroval. Onen otvorený svet je síce pekne urobený a zdanlivo pestrý, ale vlastne sa v ňom nedá robiť až tak veľa, resp. dá, ale nie je to príliš zaujímavé (aspoň pre mňa). Do 99 % budov vstúpiť vôbec nemôžete, nieto ešte, aby ste v nich niečo objavili. Nemal som teda potrebu ten svet nejako hlbšie preskúmavať.

Aby som ostal v stajni Rockstaru, tak napríklad v porovnaní s Red Dead Redemption 1 a 2 proste vidno, že príbeh GTA V je strašne na efekt, jeho humor je dosť adolescentný a postavy skôr karikatúry. Jasné, môžete argumentovať, že sa to nedá porovnávať, že v prípade GTA V je to tak zámerne a že GTA vlastne nikdy nebolo iné a zrejme budete mať pravdu. Ale to nič nemení na tom, že to už ide viac-menej mimo mňa. A masakrovanie NPC civilistov a zostreľovanie vrtuľníkov bazukou ma už nebaví tak, ako keď som mal 14 rokov.

Dospelosť značky RDR skrátka preferujem viac. Nemôžem však povedať, že by ma hra nebavila, stále je to vysoký nadpriemer a chápem ľudí, ktorí z nej budú nadšení. Ja som bol aspoň spokojný, a to sa tiež počíta.

Pro: misie, plus-mínus príbeh, dialógy, dobre napísané postavy (aj keď trochu karikatúry)

Proti: až príliš pubertálne (na môj vkus), open world dosť obmedzený

+19
  • PC 85
Na Grand Theft Auto V počítačovou verzi jsem se načekal hrozně dlouho, protože vývojáři to měsíc co měsíc co půlrok odkládali a mí kámoši už dávno hru buřili na konzolích. Když vyjde prostě tato hra vím že mě nezklame a proto jsem se chystal na dlouhou jistotu zábavy bez nějakých obav že by byla špatná.

Začátek hry
Při zapnutí a splnění několika misí mě zase po čase nějaká hra silně vtáhla k sobě do děje. Po dohrání začátku pak když už máte větší volnost mě nejvíce baví ty první mise, protože bývají nejzábavnější jako například kdy máte třeba závodit za Michaela proti Jimmymu na kolech. Klasicky se při těchto misích ukazuje celé město a další novinky co lze nového dělat v této hře.

Poušť & Venkov
Dále u čeho se musím zastavit a velmi mě potěšilo je lokace Blaine County, která nabízí vyblbnutí se na venkově jako to bylo u staršího dílu Grand Theft Auto: San Andreas. Navíc tady se nejvíce zasmějete při misích s Trevorem , který tam náramně zapadá.

Verdikt
V Grand Theft Auto V jsem strávil přibližně 30 krásných hodin vynikající zábavy na které si sem tam vzpomenu i když hru už nehraji. Myslím si že další díl této série se bude velmi těžko překonávat.

Pro: Grafika, Trevor, Poušť & Venkov, Hudba, Široké a dlouhé cesty

Proti: Stejné mise, Totožné obchody, Možnost uložit hru přes mobil

+17 +18 −1
  • PC 95
Dlouho jsem přemýšlel o této hře, abych správně vystihl pocit, který ve mě vyvolala. Série GTA doprovázela můj hráčský život již od prvopočátků. Nejdříve jsem okusil jeden z prvních dílů (přiznám se bez mučení, nevím zda jedničku či dvojku) a to u mé sestřenice, která mi titul prezentovala jako přejíždění lidí ve městě. Následoval díl Liberty City, který již nastavil klasický 3D model a v podstatě principy městské akce až dodnes. Tok času mě odnesl k dílu dalšímu - Vice City, což bezpečně ukotvilo touhu po této sérii v mém srdci. Jízda na motorce, svěží svět, poctivá gangsterka, helikoptéra (jojo pamatuji si jako dnes, když jsem to s kamarádem z vysoké konzultoval u piva ve tři ráno v nonstopáči). Následně GTA San Andreas jako počin pro můj PlayStation 2, byla jasná volba. Jak jsem se navztekal s gamepadem při střílení a jízdě v autě, no hrůza. GTA IV bylo pro mne jednoznačně nejhorší a také jako jediné nedospělo zdárného konce pod taktovkou mých hráčských schopností. Modlil jsem se, házel do kasičky v kostele příspěvky, meditoval a vyhlížel ježíška - díl pátý. A on, sice po dlouhé době, přišel....

Jak přistupovat ke hře, která dostává všude jen superlativy? Je to velice těžké. O to více potěší, když necítíte pocity zklamání. Zvědavost nad zvolenými třemi postavami byla silná a první pochvalu zaslouží právě tento mechanismus. I když jsem četl o tom, že střídání postav je plynulé a dobře nastavené, vlastní zážitek to nevynahradí. GTA V má jednu velmi důležitou vlastnost, která bohužel většině konkurence chybí... je originalita k přístupu. Tak jak jsou v příběhu nastaveny postavy, je příkladem, že někdo přemýšlel a vytvořil něco, co není samoúčelné natahování herního času, nýbrž propracovaný příběhový mechanismus. Navíc je prostor pro tři životy (světy), mezi kterými můžete přepínat, pokud se Vám chce změnit prostředí a zamezit stereotypu (což se tu paradoxně nestává ani s jednou postavou). To jakým způsobem nastupují postavy postupně na scénu je opět neokoukané, netradiční, vtipné a nápadité.

Věřím postavám jejich životy a to je podstatné. Málokdy se vidí, že mají hlavní protagonisté své problémy, špatné vlastnosti, syndromy dneška, rodiny atd. Kdybych chtěl přehánět, tak řeknu, že se jedná sociální sondu do tří odlišných vrstev společnosti a je uvěřitelná. Svět, který vytvořili je osobitý, originální a hlavně mám konečně pocit, že si někdo nesedl na odpoledne k počítači a napsal to první co ho napadlo a dal tomu vznešený název "scénář". Takto dle mého názoru vzniká 90% televizní produkce a bohužel se to často promítá i ve hrách.

Vizuální stránka je opravdu vyvedená. Poprvé mám pocit, že GTA může být hrou neosekanou, na míru detailů bohatou, na obličeje postav propracovanou a nekompromisně krásnou. Chodíte po městě a prostě se kocháte. Voda, lokace a hlavně hustota detailů snad ve všem od odpadků počínaje k detailům aut konče. Je to hra, kdy jsem hrdým majitelem PC.

Obsah misí je rovněž produktem originální mysli. Nejvíc mě fascinovali úkoly, kdy jsem řešil svoje rodinné problémy a vlastně nebylo nutné střílet ani zabíjet. To je ten pocit, kdy se do her dostávají prvky, které jinde proběhnou v rámci animací, ale zde jsou součástí hraní a to mě baví. Ze začátku se Vám opravdu dlouho nestane, že se nějaká mise ve své konstrukci opakuje a to je sakra osvěžující. Navíc geniální princip loupeží (heistů), je to proč máme tak rádi gangsterky. Tohle funguje a tohle baví.

Na závěr trocha kritiky. Upřímně mi vadilo v tomto téměř dokonalém světě, že občas máte ve městě pocit kulis. Opravdu by neškodilo otevřít nějakou hospodu, hernu či klub a trochu hráče inspirovat k šmejdění městem. Další výtkou jsou peníze a jejich vydělávání. Je to těžké a je jich málo. Ano je motivující si vydělávat peníze, když neleží na ulici, ale chuť ke koupi budov je minimální. Burza byla na můj vkus zbytečně komplikovaná a hledání různých způsobů rychlých výdělků na internetu mě brzy omrzel. Skoro bych řekl, že si město úplně žádá o nějaký propracovaný mechanismus, jak zhodnotit své peníze a trochu je začít točit. Ostatně i heistů je na můj vkus málo (nehodnotím online).

Hry jako GTA V nastavují standardy ostatním titulům a můžeme jen doufat, že se konkurence poučí!;-)


+15