Shell Soldier se bude fandům F.E.A.R. líbit :)
Diskuze
V jedné pasáži mě hra odpojovala po skočení z okna. ("Odpojeno ze serveru")
Vyřešeno aplikováním 4GB Patche., kam mě navedla porada v GOG diskuzi https://www.gog.com/forum/fear_series/fear_disconnected_from_server
Vyřešeno aplikováním 4GB Patche., kam mě navedla porada v GOG diskuzi https://www.gog.com/forum/fear_series/fear_disconnected_from_server
@Red (31.03.2024 15:07): Ty interiéry jsou fakt děsně podobný, to je bohužel hlavní neduh téhle hry. Ta akce by Ti to měla znatelně vynahradit. Pro mě osobně byla tou nejlepší, hlavně to, jak se Replicanti poměrně inteligentně domlouvají na Tvém obklíčení a likvidaci.
Akce dobrá, ale zdá se mi, že jsem pořád v jedný lokaci:)
@Fritol (24.01.2024 15:43): Kdo nestihl minule, tak má zas šanci. GOG
[neexistující příspěvek]: Myslel jsem, když to má hra dobře nastavený od vývojáře. Ty to na Xboxu asi nenastavíš, ne? Na PC přes nějakou 3rd party utilitu asi jo, ale problém sticků je, že když je to blbě, tak vlastně moc nevíš, co je blbě, ale víš, že je to blbě. Skvělý nastavení sticků je defaultně přes Steam Input a třeba Mafia 3 to měla skvěle nastavený. Headshoty do běžících panáků bez problému. O to víc mě v tomhle štvala DE.
@Fritol (25.01.2024 18:54): Když jsou dobře nastavený sticky, tak je rozdíl u běžných SP stříleček neznatelný. Plus máš vibrace :-)
@Všivák (25.01.2024 18:23): To jo, ale když to hraješ jako běžnou fps typu MoH, tak to imo není moc sranda. I s tím bullet time potřebuješ střílet přesně a rychle aby to bylo svižné.
Ale jako hrajte si ti jak to baví vás. :D
Ale jako hrajte si ti jak to baví vás. :D
@Fritol (25.01.2024 13:29): Rychlé reakce nepotřebueš, když máš k dispozici zpomalení času.
@Fritol (25.01.2024 15:56): No kdysi jsem to rozehrál s myší a klávesnicí a dlouho tu ode mě svítilo 40 % :-D 75 % je dáno hrou, ne ovladačem :-D
[neexistující příspěvek]: Jo, myslel jsem si to. Jen mi to v tom případě nedávalo smysl jako reakce čistě na GOG.
[neexistující příspěvek]: Jo, myslel jsem si to. Jen mi to v tom případě nedávalo smysl jako reakce čistě na GOG.
@Sasakr (25.01.2024 14:31): No těch tvých 75% zas tak super není. :D
@Fritol (25.01.2024 13:29): Hrál jsem to s gamepadem a super ;-) Achievy nejsou ani ve Steam verzi.
@RNDr. Gunár Pavel (25.01.2024 13:06): Za euro asi raději oželím ty achivy. Navíc tohle není hra, kterou bych chtěl hrát na gamepadu, vždyť to musí naprosto zničit celou imerzi. Celá zábavnost toho soubojáku je postavená na rychlých reakcích mi přijde, kvůli ničemu jinému to ani nemá cenu hrát. :D
@Fritol (24.01.2024 15:43): Bez achievementů skoro bezcenné... ( ͡° ͜ʖ° )
edit: Pokrytá je tímto způsobem ale jen 360 verze i s datadisky.
edit: Pokrytá je tímto způsobem ale jen 360 verze i s datadisky.
@Fritol (24.01.2024 15:43): Díky za info. :-)
F.E.A.R. Platinum (s DLC) na GOGu za euro, nejnižší gog cena ever. Kdyby náhodou někdo neměl ve sbírce...
@Hrdlodus (27.12.2022 21:56): Protože je pro vývojáře důležitější investovat do toho, co je vidět. Pro současnou generaci je důležitější perfektní vizuál,než nalivat miliony do něčeho, co není na první pohled zřejmé.
Což je škoda.
Očekávám že s něčím převratným přijde cca za patnáct let Gabe s Half Life 3.
:)
Což je škoda.
Očekávám že s něčím převratným přijde cca za patnáct let Gabe s Half Life 3.
:)
Čím to, že od dob Fearu není jejich AI v novějších standard? Tedy spíše minimum.
@David_Cravford (26.12.2022 23:00): Já zkoušel jen singleplayer Tom Clancy's The Division 2 a nebylo to úplně špatný.
@Chuck (26.12.2022 22:20): zahraj si ghost recon breakpoint pokud chceš špičkovou umělou inteligenci. mrkni na můj komentář, je to na úrovni FEAR :))
[neexistující příspěvek]: Provedu! :-) Moment, co jsi to napsal? Teprve potřetí?? Já ho už několik let hraju minimálně dvakrát do roka! :-)
[neexistující příspěvek]
@David_Cravford (26.12.2022 21:08): Nechte toho oba dva, tohle se fakt nedá vydržet! :-) Často si v téhle souvislosti říkám, že v současné době podobnou akci člověk nenajde. :-/
@David_Cravford (26.12.2022 21:08): Nechte toho oba dva, tohle se fakt nedá vydržet! :-) Často si v téhle souvislosti říkám, že v současné době podobnou akci člověk nenajde. :-/
[neexistující příspěvek]: Vypni crosshair a zkus mířit bez toho v té hře, ten gunplay bude o level vejš. Je to fakt top bez toho :))
Tak jsem poprvé v životě rozehrál FEAR. Až na pár drobností, je to fakt nářez a ta umělá inteligence je fantastická. Flankují hráče, reagují když do nich střelím, proskakují okny, hážou granáty, spolupracují jako tým, používají krycí palbu aby hráče drželi pod tlakem... naprostá bomba. Naštěstí hráč může taktéž proti nim použít stejné taktické možnosti, hlavně když je obejde.
Mrzí mě že né moc stříleček má takovou promakanou inteligenci. Co je docela ironický tak, že nebojuju proti lidem ale proti nějakým mutantům, nebo hi tech speciálním vojákům: přesto působí jako lidské bytosti, působí vystresovaně když jsou pod tlakem, křičí bolestí a dělají lidské chyby.
Naprostá bomba fakt. Má to i fantastickej zvuk a bez hudby je to i solidně horrorové a nepředvídatelné. Nadčasové :)))
Mrzí mě že né moc stříleček má takovou promakanou inteligenci. Co je docela ironický tak, že nebojuju proti lidem ale proti nějakým mutantům, nebo hi tech speciálním vojákům: přesto působí jako lidské bytosti, působí vystresovaně když jsou pod tlakem, křičí bolestí a dělají lidské chyby.
Naprostá bomba fakt. Má to i fantastickej zvuk a bez hudby je to i solidně horrorové a nepředvídatelné. Nadčasové :)))
No protože jsi zvyklej na AJ. Já když to rozehrál rovnou s CZ, tak jsem v pohodě.
Stejně je takový divný, že věci osvícený baterkou nevrhají stíny. Že se permanentně vypíná, to je taky lahoda.
Jinak už jsem asi dál, než jsem to dohrál kdysi. Už s sebou vláčím tu holku. Tentokrát by to mohlo vyjít.
Stejně je takový divný, že věci osvícený baterkou nevrhají stíny. Že se permanentně vypíná, to je taky lahoda.
Jinak už jsem asi dál, než jsem to dohrál kdysi. Už s sebou vláčím tu holku. Tentokrát by to mohlo vyjít.
@Sasakr (11.04.2022 16:32): Český dabing je to nejhorší, co pro tuhle hru můžeš udělat. Já ho vyzkoušel a rád se vrátil k anglické verzi s origo CZ titulky, jelikož výkřiky replicantů jsou v původní EN cool, zato v CZ to pro mě byl děs. A zbytek? Prostředí není fakt moc originální, ale jak už opakuji poněkolikáté, akce je to úchvatná a to mi nikdy nikdo nevymluví. :-)
Tak jsem tomu dal znovu šanci. První postřehy:
- Pamatoval jsem si to mnohem strašidelnější. Asi jsem nějakej letargickej. Trochu se mnou cukly dva jumpscary, ale jinak fakt nic. A to hraju s HRTF zvukem na 140 cm televizi.
- Překvapilo mě, jak dobře se to hraje s gamepadem. Je ale fakt, že na "Normální" je obtížnost opravdu minimální.
- Doporučuju se vykašlat na mod s HD texturama. Občas se stane, že je hra přestane ukazovat a občas taky při savepointu spadne.
- Jinak dojmy jsou smíšené. V podstatě bez výhrad platí to, kvůli čemu jsem to kdysi zhejtil. Úmorná repetitivnost, dementní a stereotypní level design. Ale zatím mě to baví, ale jsem tak ve třetině. No uvidíme, zda to tentokrát dám.
- Toggle aim down sights je na prd.
- CZ dabing klasika Fénix. Některé repliky ok, některé úsměvné. Ale i tak fajn.
- Pamatoval jsem si to mnohem strašidelnější. Asi jsem nějakej letargickej. Trochu se mnou cukly dva jumpscary, ale jinak fakt nic. A to hraju s HRTF zvukem na 140 cm televizi.
- Překvapilo mě, jak dobře se to hraje s gamepadem. Je ale fakt, že na "Normální" je obtížnost opravdu minimální.
- Doporučuju se vykašlat na mod s HD texturama. Občas se stane, že je hra přestane ukazovat a občas taky při savepointu spadne.
- Jinak dojmy jsou smíšené. V podstatě bez výhrad platí to, kvůli čemu jsem to kdysi zhejtil. Úmorná repetitivnost, dementní a stereotypní level design. Ale zatím mě to baví, ale jsem tak ve třetině. No uvidíme, zda to tentokrát dám.
- Toggle aim down sights je na prd.
- CZ dabing klasika Fénix. Některé repliky ok, některé úsměvné. Ale i tak fajn.
@Sasakr (21.12.2021 23:33): Zkus fps fix, mně to pomohlo.
Náhodou jsem si to včera stáhl, že bych si kolem ježíška dal něco mluvící česky, a jsem zarmoucen. Ve 4K neudržím 60 FPS :-D U takhle starý hry. A co hůř, ve hře je double buffer Vsync (skáče na 30), Vsync vynucenej v ovladači nefunguje a kombinace Enhanced Sync a 60 FPS lock taky nevypadala úplně plynule... Ale to mluvím o benchmarku, hra asi bude ok.
@Le0nidas (21.12.2021 17:36): no, chválil
Píšeš o slabším příběhu, repetitivním prostředí, duchové tě neuchvátili, bullet time pro tebe zbytečný a nevím co ještě. Prostě bych nečekal 80%. Ale v pohodě, neber to jako kritiku prosím.
Píšeš o slabším příběhu, repetitivním prostředí, duchové tě neuchvátili, bullet time pro tebe zbytečný a nevím co ještě. Prostě bych nečekal 80%. Ale v pohodě, neber to jako kritiku prosím.
@lseling (21.12.2021 17:26): Vždyť jsem hru převážně vychválil, tak z čeho jsi čekal 50? :) Ale i tak díky.
@Le0nidas (komentář): Dal jsem plusko, protože je ten koment hezky napsaný, ale to myšlení některých hráčů asi nepochopím :-). Nic ve zlém. Jen kdyby bylo hodnocení skryté a objevilo se až po dočtení komentáře, tipoval bych tak max. 50% a ono je tam 80!
@Dan9K (29.11.2021 19:51): Díky :-) Ale není to žádnej výmysl, já jsem opravdu od toho stolu couval. A máš pravdu, já se vždycky snažím ne jen suše popsat hru, to si dokáže zjistit každej, ale dát do toho i kousek osobních zkušeností.
@Junglista (komentář): pochvala za komentář (hru jsem ještě nehrál), ale rád vidím tyhle osobní komentáře, tyhle ptákoviny ohledně kabelu atp. píšu vždycky taky a mám pocit, že to moc lidí nedělá, ale mě to pak baví číst, přidaná hodnota :-))
@Malignus (26.11.2021 08:29): Zapnout slow-mo při prvním zahlédnutí nepřítele a po zabití hned vypnout. Ale je tam jistá prodleva po vypnutí, takže bacha, to mě stálo život.
@Globster (26.11.2021 00:09): Právě, že když zůstanu v krytu, tak přijdou sami, ale tak kolem 8 najednou a to je moc, navíc ze dvou směrů. A slow-mo mi na všechny nevydrží. :-(
@Malignus (25.11.2021 20:16): Stačí zůstat v krytí a oni většinou přijdou sami před hledí. :D Nejsou zase tak chytří. Musí se postupovat velmi pomalu, při každém zmerčení nepřítele slow-mo a do hlavy, Penetrator (kolíkovač) asi nej na většinu hry. Granáty jsem skoro nepoužil, ty alternativní už vůbec ne. Pamatuju si ty ministřílny na zeď, ale asi to MMod odstranil. MMod je super na lepší pocit ze střelby, zvuky a gore. Tak rozsáhlý jako v Half-Life 2 ale není. Na Xboxu jsou achievy na projití hry bez úmrtí, bez slow-mo nebo třeba maximálně 500 vystřelených nábojů. :D
Zajímavý, že každý píše, jak je to lehké i na nejtěžší obtížnost, ale já jsem po dvou dnech hraní nebyl schopnej dát ani jeden souboj a smazal to. :-D
@Globster (25.11.2021 19:44): Není nad tohle - odkaz. ;-)
@AiMLEzZz (25.11.2021 18:38): No ta je na tom snad to nejlepší. :D Miluju ty adrenalinové skladby při soubojích a ambient. Celkově mi to padlo do noty, tak jsem si je konečně prošel všechny, stáhnul a jsou skvělé na poslech, ale jako samotná hra to je prostě minimalistické a některé jsou jenom zajímavé, opakující se ambient zvuky. Taky k tomu chovám notnou nostalgii a od stejného skladatele (Nathan Grigg) také miluju Aliens versus Predator 2 soundtrack a Condemned: Criminal Origins také super (oboje od Monolith).
@Globster (komentář): Zajímavé, že se ti líbila hudba. Já jsem to sice hrál, ale nějak jsem si myslel, že tam žádná ani nebyla :D.
@hanak_v_exilu (01.11.2020 15:46): Pořád nerozumím tomu jak to má jít dohromady s rychlou reakcí - v HL je akce často velmi rychlá a to je její hlavní devíza, taktizuje se za běhu a reagovat je nutné a bez problémů možné velmi rychle.
A už vůbec nechápu proč chodit a krčit se zároveň - při skrčení se postava pohybuje pomalu automaticky.
A už vůbec nechápu proč chodit a krčit se zároveň - při skrčení se postava pohybuje pomalu automaticky.
@AlieN (01.11.2020 15:38): No nejde, to je právě ta pointa. Když jsem se chtěl schovat za překážkou a pomalu vykouknout z druhé strany, musel jsem držet tlačítko na pohyb, chůzi, skrčení a nakonec úkrok. Nedejbože abych musel přebíjet zbraň. Ve F.E.A.R stačí tlačítko na pohyb a úkrok, protože panáček defaultně chodí a neběhá a když mu řekneš aby se skrčil, tak zůstane skrčený.
@hanak_v_exilu (01.11.2020 15:17): Jak jde dohromady permanentní chůze a rychlá reakce? A nahýbání? To přece v HL vůbec není.
@Isair (01.11.2020 00:04): Nepodařilo se mi vypnout defaultní běhání, takže jsem musel na chůzi držet dvě tlačítka. A na chůzi v podřepu taky, takže plížení, nahýbání a ještě rychlá reakce je v podstatě vyloučené. První Half-Life budu mít navždy spojený se snahou balancovat na úzké plošince při plánování dalšího z mnoha skoků.
a navic ovladani reagovalo v source enginu na reakce postavy ve hre naprosto hladce, postava se pohybovala hbite a rychle, coz se neda rict o jinych tezkopadnych FPS
@Isair (01.11.2020 00:04): Tiež mi to príde ako divné tvrdenie. O to viac, že Half-life a quake sú čo sa týka ovládania zlatým štandardom, ktoré používajú skoro všetky FPS dodnes.
@hanak_v_exilu (31.10.2020 21:56): Wtf? Jaké blbé ovládání? Vždyť se to ovládalo stejně, jako kterákoliv jiná střílečka (Fear nevyjímaje).
@Isair (31.10.2020 21:10): První Half-Life mohl mít jak chtěl chytrou AI, ale díky tomu blbému ovládání se nedalo pořádně taktizovat. Nakonec jsem je musel vždycky přetlačit silou. F.E.A.R byl v tomhle mnohem, mnohem lepší.
@sten (31.10.2020 19:01): Ještě větší sranda je, že takový první Half-life z roku 98 má AI vojáků možná ještě o něco lepší a tudíž nejsou dnes schopni překonat více jak 20 let starou hru ;) (a to včetně druhého Half-lifu, který už měl příšernou AI).
Nejvíc mě vždycky fascinuje, když na otevřeném prostranství odstřelíš zdálky sniperkou jednoho člena jednotky a ostatní se k němu seběhnou a poté zůstanou stát na místě, aby byli pro hráče snadnými terči. V prvním Half-lifu se po prvním výstřelu, po prvním padlém spolubojovníkovi rozutečou do úkrytů a poté se tě snaží celkem sofistikovaně kooperativně odstřelovat, obkličovat (voják vykoukne z úkrytu vystřelí, zaleze, přičemž tě mezitím druhý obklíčí a udělá to samé, když tě jich takhle obklíčí několik, stává se boj dost nepříjemným), reagují na hluk atd. (na youtube jsou o Half-life 1 AI celá videa)... přestřelky jsou díky tomu na úplně jiné úrovni, než s tou haldou nabíhajících panáků v nových střílečkách.
Rovnat se tomu může ještě třebas první Unreal z téhož roku, kde jsou nepřátelé naprogramovaní jako inteligentní multiplayeroví boti, protože již první Unreal měl být původně čistě multiplayerová záležitost...
Jak rád říkávám, v herním průmyslu (zvláště v tom nejmasivnějším, mainstreamovém odvětví) už nějaký ten pátek nějaká ta evoluce dávno neprobíhá, ba je tomu právě přímo naopak.
Nejvíc mě vždycky fascinuje, když na otevřeném prostranství odstřelíš zdálky sniperkou jednoho člena jednotky a ostatní se k němu seběhnou a poté zůstanou stát na místě, aby byli pro hráče snadnými terči. V prvním Half-lifu se po prvním výstřelu, po prvním padlém spolubojovníkovi rozutečou do úkrytů a poté se tě snaží celkem sofistikovaně kooperativně odstřelovat, obkličovat (voják vykoukne z úkrytu vystřelí, zaleze, přičemž tě mezitím druhý obklíčí a udělá to samé, když tě jich takhle obklíčí několik, stává se boj dost nepříjemným), reagují na hluk atd. (na youtube jsou o Half-life 1 AI celá videa)... přestřelky jsou díky tomu na úplně jiné úrovni, než s tou haldou nabíhajících panáků v nových střílečkách.
Rovnat se tomu může ještě třebas první Unreal z téhož roku, kde jsou nepřátelé naprogramovaní jako inteligentní multiplayeroví boti, protože již první Unreal měl být původně čistě multiplayerová záležitost...
Jak rád říkávám, v herním průmyslu (zvláště v tom nejmasivnějším, mainstreamovém odvětví) už nějaký ten pátek nějaká ta evoluce dávno neprobíhá, ba je tomu právě přímo naopak.
@Chuck (29.03.2019 08:36): Já si hlavně s každou novou střílečkou vzpomenu na to, jak perfektní UI ta hra měla. Ty nepřátelský hlášení radiem, který nebyly jen prázdný kecy, ale fakt realný věci. Když zahlásili "Flank him" začli vás obkličovat, když "flash him out" začaly lítat granáty. Když neměli vojáci kudy obklíčit, tak se chovali víc defenzivně. Když jich bylo hodně, tak zase hodně ofenzivně, když zůstal poslední, tak se schoval a čekal, až se hráč ukáže. Jako v paměti mi hodně zůstala vzpomínka, když jsem jednoho trefil do nohy, druhej ho vzal pod ramena a se slovy "Where should I go?!" se kolegovi snažil pomoct stáhnout z boje. Nechápu, proč se u stříleček umělá inteligence vůbec neinovuje a vrcholem tak zůstává patnáct let stará hra.
@Tommywise (21.05.2020 21:32): Je fakt, že nejsou nic moc, ale slyšel jsem i daleko horší. A třeba taková SPASka zní grandiózně :-).
snad nejhorsi zvuky strelnych zbrani co sem ve hre slysel, ne jen ze sou strasne potichu ale jakoby to ani neznelo jako vystrely... spis jako nejaky airsoftovky... no hruza :( Nasetesti sem nasel 1 mod ktery je upravuje a je to jine kafe
@Chuck (29.03.2019 13:04): Tým lepšie. Nepripravíš sa o moment prekvapania. Je to znamenitý akčňák.
A keď sme pri TPS, za mňa by som jednoznačne odporúčil Binary Domain. Nie je to také rýchle (ani zbesilé) ako spomínaný Vanquish, ale má to iné prednosti. :D
A keď sme pri TPS, za mňa by som jednoznačne odporúčil Binary Domain. Nie je to také rýchle (ani zbesilé) ako spomínaný Vanquish, ale má to iné prednosti. :D
@Fritol (29.03.2019 09:10): Koukal jsem na ni, ale přiznám se, že moje sympatie nevzbuzuje.
@Chuck (29.03.2019 08:36): Zažil, Vanquish.
Možná to není tak efektní jak FEAR, ale rozhodně je to kvalitní a super akční, bavilo by tě to.
Možná to není tak efektní jak FEAR, ale rozhodně je to kvalitní a super akční, bavilo by tě to.
@Can (komentář): Při každém novém komentu k téhle hře mě to vždycky vede k úvaze, jestli jsem vlastně někdy zažil podobně kvalitní akci. A i když mám rád všechny Wolfensteiny, při chuti na nějakou kvalitní akci se stejně vracím k F.E.A.R. Kdybych teď znovu slyšel "Četo, hlaste se!" "Postupujem!", "Vidí ho někdo?" apod., tak by mě to dostalo stejně jako tehdy.
@Chuck (03.09.2018 19:42): To je škoda. Bola to parádna "Hong Kongská krvavá opera". :D
@PRIVATE MARTIN (03.09.2018 18:55): Jo, Made Man: Confessions of the Family Blood jsem hrál taky a v té době jsem se s tímhle systémem krytí setkal ve hře poprvé, takže mi přišel revoluční. :-) K tomu druhému jsem se bohužel nedostal.
@Widl (03.09.2018 14:57): Súhlasím s Chuckom, to bol parádny akčný nárez.
Ja mám rád aj Made Mana, ale ten už bol skôr zameraný na strieľanie spoza krytu. Ale tiež tam bolo možné strieľať spomalene.
A hlavne Dead to Rights!!!
Ja mám rád aj Made Mana, ale ten už bol skôr zameraný na strieľanie spoza krytu. Ale tiež tam bolo možné strieľať spomalene.
A hlavne Dead to Rights!!!
@Widl (03.09.2018 14:57): To je ale solidní řežba! :-)
@Chuck (03.09.2018 13:37): Mě ještě hodně bavil Stranglehold. To střílení a destrukce tam bylo ještě o mnoho víc. Ale zase to mělo jinačí chybky, byl to spíš simulátor kaskadérských kousků :)
@Han22 (03.09.2018 11:28): Ale jo, tam asi opravdu vypadal o chloupek líp. ;-)
@PRIVATE MARTIN (03.09.2018 13:21): Já si teda kromě těch dvou zmiňovaných titulů vzpomínám snad už jen na El Matador, ale to samozřejmě neznamená, že jich nebylo daleko víc. ;-)
@PRIVATE MARTIN (03.09.2018 13:21): Já si teda kromě těch dvou zmiňovaných titulů vzpomínám snad už jen na El Matador, ale to samozřejmě neznamená, že jich nebylo daleko víc. ;-)
@Han22 (03.09.2018 11:28): To bola tá doba, keď bol bullet time všade? :D