Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Dunemaster (25.01.2024 20:41): Myslel jsem, když to má hra dobře nastavený od vývojáře. Ty to na Xboxu asi nenastavíš, ne? Na PC přes nějakou 3rd party utilitu asi jo, ale problém sticků je, že když je to blbě, tak vlastně moc nevíš, co je blbě, ale víš, že je to blbě. Skvělý nastavení sticků je defaultně přes Steam Input a třeba Mafia 3 to měla skvěle nastavený. Headshoty do běžících panáků bez problému. O to víc mě v tomhle štvala DE.
@RNDr. Gunár Pavel (25.01.2024 13:06): Za euro asi raději oželím ty achivy. Navíc tohle není hra, kterou bych chtěl hrát na gamepadu, vždyť to musí naprosto zničit celou imerzi. Celá zábavnost toho soubojáku je postavená na rychlých reakcích mi přijde, kvůli ničemu jinému to ani nemá cenu hrát. :D
@Hrdlodus (27.12.2022 21:56): Protože je pro vývojáře důležitější investovat do toho, co je vidět. Pro současnou generaci je důležitější perfektní vizuál,než nalivat miliony do něčeho, co není na první pohled zřejmé.
Což je škoda.

Očekávám že s něčím převratným přijde cca za patnáct let Gabe s Half Life 3.
:)
Čím to, že od dob Fearu není jejich AI v novějších standard? Tedy spíše minimum.
Tak jsem poprvé v životě rozehrál FEAR. Až na pár drobností, je to fakt nářez a ta umělá inteligence je fantastická. Flankují hráče, reagují když do nich střelím, proskakují okny, hážou granáty, spolupracují jako tým, používají krycí palbu aby hráče drželi pod tlakem... naprostá bomba. Naštěstí hráč může taktéž proti nim použít stejné taktické možnosti, hlavně když je obejde.
Mrzí mě že né moc stříleček má takovou promakanou inteligenci. Co je docela ironický tak, že nebojuju proti lidem ale proti nějakým mutantům, nebo hi tech speciálním vojákům: přesto působí jako lidské bytosti, působí vystresovaně když jsou pod tlakem, křičí bolestí a dělají lidské chyby.

Naprostá bomba fakt. Má to i fantastickej zvuk a bez hudby je to i solidně horrorové a nepředvídatelné. Nadčasové :)))
No protože jsi zvyklej na AJ. Já když to rozehrál rovnou s CZ, tak jsem v pohodě.

Stejně je takový divný, že věci osvícený baterkou nevrhají stíny. Že se permanentně vypíná, to je taky lahoda.

Jinak už jsem asi dál, než jsem to dohrál kdysi. Už s sebou vláčím tu holku. Tentokrát by to mohlo vyjít.
@Sasakr (11.04.2022 16:32): Český dabing je to nejhorší, co pro tuhle hru můžeš udělat. Já ho vyzkoušel a rád se vrátil k anglické verzi s origo CZ titulky, jelikož výkřiky replicantů jsou v původní EN cool, zato v CZ to pro mě byl děs. A zbytek? Prostředí není fakt moc originální, ale jak už opakuji poněkolikáté, akce je to úchvatná a to mi nikdy nikdo nevymluví. :-)
Tak jsem tomu dal znovu šanci. První postřehy:
- Pamatoval jsem si to mnohem strašidelnější. Asi jsem nějakej letargickej. Trochu se mnou cukly dva jumpscary, ale jinak fakt nic. A to hraju s HRTF zvukem na 140 cm televizi.
- Překvapilo mě, jak dobře se to hraje s gamepadem. Je ale fakt, že na "Normální" je obtížnost opravdu minimální.
- Doporučuju se vykašlat na mod s HD texturama. Občas se stane, že je hra přestane ukazovat a občas taky při savepointu spadne.
- Jinak dojmy jsou smíšené. V podstatě bez výhrad platí to, kvůli čemu jsem to kdysi zhejtil. Úmorná repetitivnost, dementní a stereotypní level design. Ale zatím mě to baví, ale jsem tak ve třetině. No uvidíme, zda to tentokrát dám.
- Toggle aim down sights je na prd.
- CZ dabing klasika Fénix. Některé repliky ok, některé úsměvné. Ale i tak fajn.
Náhodou jsem si to včera stáhl, že bych si kolem ježíška dal něco mluvící česky, a jsem zarmoucen. Ve 4K neudržím 60 FPS :-D U takhle starý hry. A co hůř, ve hře je double buffer Vsync (skáče na 30), Vsync vynucenej v ovladači nefunguje a kombinace Enhanced Sync a 60 FPS lock taky nevypadala úplně plynule... Ale to mluvím o benchmarku, hra asi bude ok.
@Le0nidas (21.12.2021 17:36): no, chválil
Píšeš o slabším příběhu, repetitivním prostředí, duchové tě neuchvátili, bullet time pro tebe zbytečný a nevím co ještě. Prostě bych nečekal 80%. Ale v pohodě, neber to jako kritiku prosím.
@Le0nidas (komentář): Dal jsem plusko, protože je ten koment hezky napsaný, ale to myšlení některých hráčů asi nepochopím :-). Nic ve zlém. Jen kdyby bylo hodnocení skryté a objevilo se až po dočtení komentáře, tipoval bych tak max. 50% a ono je tam 80!
@Dan9K (29.11.2021 19:51): Díky :-) Ale není to žádnej výmysl, já jsem opravdu od toho stolu couval. A máš pravdu, já se vždycky snažím ne jen suše popsat hru, to si dokáže zjistit každej, ale dát do toho i kousek osobních zkušeností.
@Junglista (komentář): pochvala za komentář (hru jsem ještě nehrál), ale rád vidím tyhle osobní komentáře, tyhle ptákoviny ohledně kabelu atp. píšu vždycky taky a mám pocit, že to moc lidí nedělá, ale mě to pak baví číst, přidaná hodnota :-))
@Malignus (25.11.2021 20:16): Stačí zůstat v krytí a oni většinou přijdou sami před hledí. :D Nejsou zase tak chytří. Musí se postupovat velmi pomalu, při každém zmerčení nepřítele slow-mo a do hlavy, Penetrator (kolíkovač) asi nej na většinu hry. Granáty jsem skoro nepoužil, ty alternativní už vůbec ne. Pamatuju si ty ministřílny na zeď, ale asi to MMod odstranil. MMod je super na lepší pocit ze střelby, zvuky a gore. Tak rozsáhlý jako v Half-Life 2 ale není. Na Xboxu jsou achievy na projití hry bez úmrtí, bez slow-mo nebo třeba maximálně 500 vystřelených nábojů. :D
Zajímavý, že každý píše, jak je to lehké i na nejtěžší obtížnost, ale já jsem po dvou dnech hraní nebyl schopnej dát ani jeden souboj a smazal to. :-D
@AiMLEzZz (25.11.2021 18:38): No ta je na tom snad to nejlepší. :D Miluju ty adrenalinové skladby při soubojích a ambient. Celkově mi to padlo do noty, tak jsem si je konečně prošel všechny, stáhnul a jsou skvělé na poslech, ale jako samotná hra to je prostě minimalistické a některé jsou jenom zajímavé, opakující se ambient zvuky. Taky k tomu chovám notnou nostalgii a od stejného skladatele (Nathan Grigg) také miluju Aliens versus Predator 2 soundtrack a Condemned: Criminal Origins také super (oboje od Monolith).
@hanak_v_exilu (01.11.2020 15:46): Pořád nerozumím tomu jak to má jít dohromady s rychlou reakcí - v HL je akce často velmi rychlá a to je její hlavní devíza, taktizuje se za běhu a reagovat je nutné a bez problémů možné velmi rychle.

A už vůbec nechápu proč chodit a krčit se zároveň - při skrčení se postava pohybuje pomalu automaticky.
@AlieN (01.11.2020 15:38): No nejde, to je právě ta pointa. Když jsem se chtěl schovat za překážkou a pomalu vykouknout z druhé strany, musel jsem držet tlačítko na pohyb, chůzi, skrčení a nakonec úkrok. Nedejbože abych musel přebíjet zbraň. Ve F.E.A.R stačí tlačítko na pohyb a úkrok, protože panáček defaultně chodí a neběhá a když mu řekneš aby se skrčil, tak zůstane skrčený.
@Isair (01.11.2020 00:04): Nepodařilo se mi vypnout defaultní běhání, takže jsem musel na chůzi držet dvě tlačítka. A na chůzi v podřepu taky, takže plížení, nahýbání a ještě rychlá reakce je v podstatě vyloučené. První Half-Life budu mít navždy spojený se snahou balancovat na úzké plošince při plánování dalšího z mnoha skoků.
a navic ovladani reagovalo v source enginu na reakce postavy ve hre naprosto hladce, postava se pohybovala hbite a rychle, coz se neda rict o jinych tezkopadnych FPS
@Isair (31.10.2020 21:10): První Half-Life mohl mít jak chtěl chytrou AI, ale díky tomu blbému ovládání se nedalo pořádně taktizovat. Nakonec jsem je musel vždycky přetlačit silou. F.E.A.R byl v tomhle mnohem, mnohem lepší.
@sten (31.10.2020 19:01): Ještě větší sranda je, že takový první Half-life z roku 98 má AI vojáků možná ještě o něco lepší a tudíž nejsou dnes schopni překonat více jak 20 let starou hru ;) (a to včetně druhého Half-lifu, který už měl příšernou AI).

Nejvíc mě vždycky fascinuje, když na otevřeném prostranství odstřelíš zdálky sniperkou jednoho člena jednotky a ostatní se k němu seběhnou a poté zůstanou stát na místě, aby byli pro hráče snadnými terči. V prvním Half-lifu se po prvním výstřelu, po prvním padlém spolubojovníkovi rozutečou do úkrytů a poté se tě snaží celkem sofistikovaně kooperativně odstřelovat, obkličovat (voják vykoukne z úkrytu vystřelí, zaleze, přičemž tě mezitím druhý obklíčí a udělá to samé, když tě jich takhle obklíčí několik, stává se boj dost nepříjemným), reagují na hluk atd. (na youtube jsou o Half-life 1 AI celá videa)... přestřelky jsou díky tomu na úplně jiné úrovni, než s tou haldou nabíhajících panáků v nových střílečkách.

Rovnat se tomu může ještě třebas první Unreal z téhož roku, kde jsou nepřátelé naprogramovaní jako inteligentní multiplayeroví boti, protože již první Unreal měl být původně čistě multiplayerová záležitost...

Jak rád říkávám, v herním průmyslu (zvláště v tom nejmasivnějším, mainstreamovém odvětví) už nějaký ten pátek nějaká ta evoluce dávno neprobíhá, ba je tomu právě přímo naopak.
@Chuck (29.03.2019 08:36): Já si hlavně s každou novou střílečkou vzpomenu na to, jak perfektní UI ta hra měla. Ty nepřátelský hlášení radiem, který nebyly jen prázdný kecy, ale fakt realný věci. Když zahlásili "Flank him" začli vás obkličovat, když "flash him out" začaly lítat granáty. Když neměli vojáci kudy obklíčit, tak se chovali víc defenzivně. Když jich bylo hodně, tak zase hodně ofenzivně, když zůstal poslední, tak se schoval a čekal, až se hráč ukáže. Jako v paměti mi hodně zůstala vzpomínka, když jsem jednoho trefil do nohy, druhej ho vzal pod ramena a se slovy "Where should I go?!" se kolegovi snažil pomoct stáhnout z boje. Nechápu, proč se u stříleček umělá inteligence vůbec neinovuje a vrcholem tak zůstává patnáct let stará hra.
snad nejhorsi zvuky strelnych zbrani co sem ve hre slysel, ne jen ze sou strasne potichu ale jakoby to ani neznelo jako vystrely... spis jako nejaky airsoftovky... no hruza :( Nasetesti sem nasel 1 mod ktery je upravuje a je to jine kafe
@Can (komentář): Při každém novém komentu k téhle hře mě to vždycky vede k úvaze, jestli jsem vlastně někdy zažil podobně kvalitní akci. A i když mám rád všechny Wolfensteiny, při chuti na nějakou kvalitní akci se stejně vracím k F.E.A.R. Kdybych teď znovu slyšel "Četo, hlaste se!" "Postupujem!", "Vidí ho někdo?" apod., tak by mě to dostalo stejně jako tehdy.