Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Paul (25.10.2022 20:30): není potřeba nic nového. Stačí Halloween event. V tom je budoucnost značky. :-D

Mě to přijde tak trochu zvrácené, že vzali úspěšnou značku a udělali z ní tohle. Ale jak říkáš, šlo by to i hůř a jsem rád aspoň za tohle.
@Charllize (25.10.2022 19:58): Přijde mi zvláštní takhle trvat na jednoduše vyvrácený lži. Licencování a vývoj BGS F3 začal v červenci 2004, sotva půl roku po ukončení vývoje Van Burenu. Sám Leon Boyarsky taky potvrdil, že měli o značku zájem a brali to v podstatě jako hotovou věc. Tak prostě nekecej a nebudeme se muset dohadovat o stejný věci každej rok.

A vyvrácení lži není součást hejtu. Já si ty BGS hry vcelku užil a dovedu si představit mnohem horší osud tý značky. I když mě tedy teď začíná iritovat že poslední hra byla 2015, pak jedna polomultiplayerovka, a nic novýho nejspíš není ani ve vývoji.
@Paul (25.10.2022 19:25): Pro mne je tohle cely jen další součást hejtu na BGS. Jakoze všechno mohlo být lepší, zájem byl ( ne nebyl, případný jedno malý studio co na to ani nemělo nejde brát jako ze byl o značku zájem, když vezmu v potaz o jakou slavnou značku šlo člověk by spis počítal ze se o to popere deset studii) ale bohužel se to dostalo do spárů BGS a je to všechno strašně na hovno. A nemusíš se bát ja si to pamatuji ze jsme to už řešili, ale proste tomu při sebelepší vůli nedokážu dat za pravdu a v pohodě dělat ze o tu značku byl zájem. 2001 Tactics - 2008 F3 je sedm let. Navíc Tactics je mimo hlavní sérii. Takže pokračování vyšlo po deseti letech, to proste nepůsobí ze by byl zájem a když napisu ze nebyl tak to zas tak daleko od pravdy není.

Ok, priste budu dávat do závorky Troika měla zájem :)
@Charllize (25.10.2022 01:28): tak je snad jasný, že Todd nebude mluvit o tom, že Bethesda vyfoukla tu IP lidem kteří ji stvořili. To tě snad nemůže překvapit. Plus samozřejmě Todd není businessák, on Fallout IP chtěl, ale tu koupi měl na starost jinej Todd (Vaughn) o kterém mluvil i v tý nový retrospektivě.
Dneska už je to pasé (Tim Cain a Leon Boyarsky jsou dokonce s Bethesdou jedna rodina v MS), ale ten tvůj úvodní statement, na kterej jsem reagoval, byl prostě nepravdivej. Navíc, Fallout ani nebyl "mrtvá značka" když to Bethesda koupila nějak dlouho. Tactics vyšly 2001, do prosince 2003 běžel vývoj Van Burenu, Bethesda tu licenci od Interplaye pořídila 2004. O tomhle Todd v tý retrospektivě trochu kecá, když tam říká "no one's been doing it for a long time", ale to přičítám jeho špatný paměti, ne zlýmu úmyslu.
@Feidias (25.10.2022 10:21): Jo, ta vypadá slibně!

Já jenom připomenu (pro ty, kdo by to náhodou nevěděli) že existuje super mod Fallout of Nevada, věrný původnímu duchu Falloutů :) Ještě jsem to nedohrál, ale konečně jsem se do toho pořádně dostal a je to vážně skvělé. Za mě o hodně lepší, než Olympus 2277.
@SilentWolf (25.10.2022 09:20): Studio New Blood dělá top down hru, která je úplně Fallout. Dokonce je na Twitteru video s hudbou z prvního dílu, protože mají v týmu nějakého skladatele, co to dělal. Vypadá to super. Akorát nejspíš až za dlouho.
@Fritol (25.10.2022 07:27): Preto som hovoril, či sa chceme baviť o kvalitách hry alebo komerčnom úspechu. Samozrejme trh sa od vydania prvých dvoch Falloutov zmenil a AAA tituly narozdiel od AA alebo indie takmer nikdy necielia na konkrétne publikum, ale chcú tie hry predať "všetkým" a preto hľadajú "najmenší spoločný menovateľ" (ako pri filmoch) a čím viac sa to deje, aby bola hra "pre všetkých", tým menej je "pre niekoho".

Ten marketing ti ale urobí veľa. Samozrejme ak je hra naozaj zlá (povedzme priemerné hodnotenie 4/10 a menej) tak ti ju marketing nepredá, ale s predaním hry 6/10 - 7/10 ti vie marketing extrémne pomôcť a veľké korporáty ako EA, 2K, Ubisoft takto predávajú v podstate kopec vaty a blbosti. A že špatnú hru nepredáš? Stačí sa pozrieť na každoročné NHL, NBA, Madden a FIFA od EA a to v dnešnej dobe nie je napr. tak hrozné, ako to bolo cca pred 15 rokmi, kedy sa im tiež predávali.

Tebou spomínané hry sú skôr svetlé výnimky. Dal by sa tam v podstate zaradiť aj žánrovo k starým Fallout bližší prvý Pillars of Eternity alebo z neskoršej doby Pathfinder: Kingmaker - dopyt od hráčov, resp. od špecifickej časti hráčov bol tak obrovský, že sa tieto hry oplatili.

Aby sme sa ale chápali, ja nepovažujem bethesďácke Fallouty za nehrateľné, ale s megapremrhaným potenciálom v každom aspekte hrateľnosti a sveta, ktorý v tých hrách je. Je to pre mňa jednoducho z hľadiska príbehu, dialógov, questov a worldbuildingu strašný kvalitatívny prepad po prvých dvoch hrách. To, že Bethesda z toho vytrieskala veľa je síce pravda, ale zároveň smutné, obzvlášť čo sa týka Fallout 76, ktorý prežil napriek tomu, že bol na začiatku absolútne fiasko - a to je niečo, čo si môže dovoliť udržiavať aj dorábať len firma s veľmi veľkým budgetom.

Čo mi však jednoducho na takýchto hrách (nielen od Bethesdy vadí), že tak ako sa rozširuje herný trh o nehráčov, čo je logické a malo by to byť fajn, tak tie hry sa vôbec nesnažia tých hráčov trošku motivovať k "sofistikovanejšiemu zážitku" a neučia ich povedzme "Variť lepšie jedlo", ale práve naopak predávajú instantný presolený polotovar a tvária sa, že je to "market standard". Osobne ma vždy pri takýchto hrách a sériach mrzí, že dlhodobí fanúšikovia sú vlastne vždy na poslednom mieste. A zároveň mi vadí, ako sa hlavný prúd hernej kultúry vlastne zlieva - to vidno aj na žánroch, všetky tieto veľké firmy sa teraz snažia zlievať hry do open world akčnej hry s RPG prvkami čo celkom warpuje trh v tom, že ak nerátame indie scénu (Vďaka bohu za ňu!), tak sa minimalizuje diverzita, čo je protichodné voči tomu, čo by mala kultúra ako prúd rôznych nápadov a myšlienok, znamenať.

Inak myslím, že napriek tomu, že na hry od Bethesdy sa to síce ani zďaleka nedoťahuje, ale taký Wasteland 3 s pár miliónmi predaných kópii nebol neúspešný. Časť komerčného neúspechu fallout-like hier vnímam za seba v nedostatočnom marketingu, ale hlavne v tom, že za tých 20+ rokov sa grafika posunula tak, že nová generácia hráčov jednoducho nechce hrať izometrické RPG (s týmto názorom som sa bohužiaľ stretol xkrát), ale chcú hrať fp/tp hru v novej grafike.
No a tak co ten Wasteland? Neskloňoval se jako duchovní nástupce Falloutů?

Já teda než mít 2D hru s milionem textu, asi vždycky radši vezmu ten Fallout 4 - už jsem holt až moc mainstreamový hráč. Jen by k tomu mohli přistupovat jako k RPG a skilly by mohly ovlivňovat víc věcí. Viz. začátek New Vegas a obrana vesničky, kde se dalo udělat dost věcí před samotným útokem - vše na základě vašich skillů. Nevím, proč se toho ve F4 zbavili.... aby se k tomu mohli v DLC vrátit. Kašpaři.
@Tulareanus (24.10.2022 23:37): Nesouhlasím s tím, že by drahý či dobrý marketing byl zárukou úspěchu. Bethesda očividně dává hráčům to, co chtějí akorát. Můžeš mít peněz v marketingu kolik chceš a špatnou hru neprodáš, když ji lidi nechtějí. EA nebo 2K jsou toho příkladem.

Tady je prostě na pováženou, zda lidi o nějaký původní Fallout koncept vůbec stojí, protože to zatím vypadá, že reálně nestojí. Dobrý příklad je Stardew Valley. Marketing žádný, ale úspěch neskutečný. A to čistě proto, že po tom byl opravdový hlad. Jednak protože Harvest Moon nebyl na PC, ale taky proto, že se od dob GC plácali v průměrné low-budget produkci. Nebo Bloodstained. Castlevania zabitá 3D konceptem, o který nikdo nestál, tak vznikl úspěšný kickstarter, prodávalo se to dobře a dvojka je na cestě. Tady to srovnání s Falloutem může být ještě lepší.

Jednoduše v době kickstarteru a early accessu se o oživení mohl pokusit každý, no zatím nikdo výrazný úspěch nezaznamenal. Zatím co zlá Bethesda dělá něco, co údajně ničí značku, ale "nepochopitelně" prodávají desítky milionů. Dokonce i ten zprvu nenáviděný Fallout 76 se hraje hodně.

Samozřejmě nepopírám, že by jim třeba Obsidian asi napsali lepší scénář a logičtější svět, ale aby se něco změnilo, tak by to lidi museli přestat kupovat, což se neděje. A dít se to mohlo, viz ti zmínění 2K a EA. Z podnikatelského hlediska je zcela pochopitelné, že jedou dál to svoje, dokud to lidi kupují. A že to kupují. Hodně. Takže to asi chtějí.

Neříkám, že by dobrá Fallout 2 kopie neuspěla, ale někdo by ji musel asi umět udělat. A zatím očividně neumí. To není chyba Bethesdy.
@Paul (25.10.2022 00:55): No ne hele. Ja si to z prstu nevycucal. Kdysi někdy po vydání Falloutu 3 jsem četl/slyšel rozhovor s Toddem kde se na to ptali. Říkal ze za nim někdo přišel jestli nechtějí koupit značku Fallout, ze by to bylo levné protože o ni nikdo nemá zájem. Tak to vzal. O žádném přetahování s Troikou nebyla ani náznakem řec. Z toho vycházím.
@Charllize (24.10.2022 23:27): co ti přijde a jak ti přijde je tvoje věc, jen už příště neopakuj ty řeči o tom jak hodná Bethesda zachránila značku za kterou nikdo nechtěl dát peníze když to není pravda, toť vše.
@Fritol (24.10.2022 22:17): Tak záleží, či sa chceš rozprávať o kvalite hry alebo o predajoch. Zas Bethesda má asi aj trochu viac peňazí natrepaných v marketingu, keď už sa rozhodla, že si radšej zaplatí reklamu, miesto toho, aby zaplatila scenáristov pre svoje hry. :)

Pôvodné dva Fallouty boli mimochodom v čase svojho vydania komerčne veľmi úspešné. Jasné, doba sa zmenila, ale netreba zabúdať, že veľkí AAA producenti v mnohom majú zodpovednosť za to, akým smerom sa uberá a "myslí" aj mainstreamová obec. Dnes som omylom klikol na Facebooku na nejaký sponzorovaný príspevok o hrách a komentáre prevažne z USA boli o tom, ako vlastne žiadna iná hra nemala nikdy lepšie nadizajnovanú kampaň ako Call of Duty 4: Modern Warfare . Skoro som si ugrcol a zavrel to a teraz sa budem snažiť túto spomienku z hlavy vypudiť. :)

O tom ako to s predajom značky bolo sa hádať nejdem, ale Bethesda evidentne vysolila najviac a tak to funguje, kto dá viac, kupuje. Vo výsledku ma tak neštve, že to kúpili, ale akí sú srabi a neschopáci v rámci vývoja celej série odkedy ju majú a že sa to dá celé urobiť lepšie im už Obsidian s New Vegas dávno ukázali. A to nemám na mysli len kvalitu dialógov a writingu questu a príbehov, ale aj také veci, že Super mutanti boli v lore logicky endemitickí (tj vyskytovali sa len na jednom mieste), kvôli ich vzniku v Military Base a kvôli tomu, že sú sterilní. Takisto Deathclawovia bola anomália v istom priestore. No Bethesda miesto toho, aby povymýšľala niečo nové, len napratala tých istých nepriateľov úplne nelogicky do neskoršej doby a úplne iných lokalít. Medzi Fallout 1 a 2 bol tak za mňa obsahovo oveľa, oveľa väčší skok, než medzi Fallout 2 a čímkoľvek čo dokázala v tejto značke Bethesda vyprodukovať.
@Paul (24.10.2022 23:04): Tak proč ten domnělý vydavatel který měl ochotu jim zaplatit vývoj slavné značky nekoupil rovnou i tu značku? Peníze na vývoj by měli ale na značku ne a chtěli to po studiu co evidentně nemělo na rozhazování? Je to cely divny a nepůsobí to na mne moc uveritelne. Spis mi přijde ze to Troika měla jako takový poslední záchvat záchrany a vlastně se ani moc nepokusili. Přijde mi to jako vždycky když s železnou pravidelností vyleze Obsidian s tím jak chtěli dělat Alien hru, obvykle ve chvílích když se na ne zapomíná :)
@Charllize (24.10.2022 22:48): Tak Vampire je kapitola sama pro sebe, Activision jim to vydal dřív než to bylo hotový a v den vydání HL2, do krachu šli potom, protože prodeje "překvapivě" slabý. Prachy měli, ale méně než BGS, to snad není tak těžký pochopit:

I know someone who was involved in the process of Troika organising funds for the bid. Frankly, I've forgotten the exact details (and didn't know a lotl by any means) but they got a certain amount (VC or similar, I guess) and were hopeful of being successful. Bethsoft came in at the last minute with a bigger number and Troika just couldn't get to that amount.

Yep. Troika had an arrangement with Interplay, but when Beth offered more, that arrangment was quickly forgotten by a certain Frenchman of questionable ethics. It was also stated that if Troika had the license, a certain publisher would have ok'ed the development contract. Without the license, an unknown PA project wasn't very appealing. The end.
@Paul (24.10.2022 22:24): Ja to neberu vážně, vždyť nebyli schopny poradně opravit ani Vampire natož aby dělali Fallout, firma v krachu atd. Navíc co jim bránilo udělat postapo hru jako Fallout, to ten název byl tak důležitý? A udělali prd, potopili se a nazdar.

No a asi prachy neměli, kdyby měli tak by dali víc než BGS ne?
@Charllize (24.10.2022 22:04): na codexu o tom byly docela dlouhý thready, Troika ty prachy měla a značku by získali, kdyby Bethesda na poslední chvíli nenabídla víc. Třeba by pak přežili...a třeba ne.

Mě osobně Fallout ve vlastnictví Bethesdy žíly netrhá, trojku jsem si užil, New Vegas je brilantní a čtyřka taky ujde (hlavně Far Harbor). I ta 76ka měla aspoň hodně hezkej a detailní svět, když už nic moc dalšího.
Ale zkus si to pro příště zapamatovat, ať se zas nemusím opakovat.
@Kunick (24.10.2022 21:11): tak je jasné, že F1 a F2 jsou legendy co se neomrzí jak je život dlouhý.
Na druhou stranu díky F3, F4 a NV máme šanci vidět ten svět v realističtějším zpracování, tedy min. děsivějším. Jelikož mám rád TES hry tak mi Bethesda Fallouty nikterak nevadí. Jasně, že to je jiné, není to ono ale má to i pozitiva jako např. hezký výhled do krajiny. :)
To je furt breku od fanoušků původní hry, přitom co komu brání udělat Fallout 1/2-like hru? O jméno přece vůbec nejde. Kdyby toho někdo byl schopný, tak to dávno mohl udělat. Ta hra se nemusí jmenovat Fallout aby byla dobrá, ne?

@Charllize má pravdu, že Bethesda s tou značkou udělala něco, co by se nikomu jinému nepovedlo a má to mraky fanoušků, takže udělali dobře. Všechny pokusy o napodobení původních dílů žádným velkým komerčním úspěchem neskončily zdá se, zatím co ta hnusná Bethesda co kurví značku prodává desítky milionů, i přes to, že internetoví uplakánci se tváří, že to dělají špatně. Zajímavé. :)
@Paul (24.10.2022 21:46): Asi o to zas takový zájem neměli když se obecne ví ze BGS tu značku získala vzasade za pakatel. Celá tahle teze mi přijde na hlavu padla když už v te době bylo jasne ze Troika jde spis do prdele a ne ze by měla oživovat Fallout. Spis jde jen o takovou fanouskovskou berlicku jak mohlo být vše lepší a jak ta zla Bethesda…:D
@Charllize (24.10.2022 21:39): tehdy ještě žijící Troika měla o Fallout zájem a měla i peníze. Udělali i menší prototyp. Bethsoft nabídl tomu Frantíkovi víc a proto tu značku získali. Ale tohle už jsem ti určitě několikrát psal, takže předpokládám že tuhle lež zas za půl roku zopákneš :)
@Kunick (24.10.2022 21:11): Mas to nějak popletené. BGS co dělala Fallout 3 a 4 nemá s Doomem vůbec nic spolecne.

Potom to už je jen otázka pohledu na věc. Věřím ze skalním fanouškům starých Falloutu nemusí být F4 po chuti, ale i tam se výjimky najdou. Každopádně BGS nezmrvila vlastně nic. Vzala značku o kterou nikdo neměl takový zájem aby za ni dal peníze a vytvořila pokračování co má dnes obrovskou herní základnu a prodeje daleko převyšující původní dva díly. Takže jde o hru co hraje miliony lidi a líbí se jim a dobre se prodává, takže co je špatne? Špatne je možná zatvrzela komunita fandů původních her, ale nikdy se nejde zavděčit všem. Ony taky ty praní fandů jsou dost často mimo, přece nelze čekat ze by udělali to co psal níž Feidias.
A všem remcalum doporučil si F4 poradně zahrát, nejlíp na survival, možná vás to začne i bavit :)
Já bych si to v nextgenu možná i zahrál. I když hádám, že to bude ta nejodfláknutější verze upgradu a kdejaký mod na PC dá lepší textury. Zrovna nedávno jsem si říkal že bych si to na konzoli dal, protože do toho nebudu mít nutkání cpát módy a možná bych to i dohrál.

Ale to už asi počkám spíš na ten Starfield no.
@John Mirra (24.10.2022 20:15): ten je povedený. :) Také jsem fanoušek Fallout 2 a nedám na něj dopustit, nicméně Fallout 4 beru jako oddychovku pro doplnění vzdělání.
Než Bethedsa udělá Fallout 5 ještě nějaký ten pátek uplyne, tak proč si to neudělat příjemnější s F4.

Vůbec bych ne nezlobil za next-gen kabátek pro Fallout 3 a NV.
Mě ve finále baví i F76 i když je pro mě nejslabší. Mám rád i The Frontier pokud bereme v úvahu DLC sized mody.
@S4TW (27.06.2022 23:22): Mám to taky tak. Nic proti původním Falloutům, ty jsou prostě klasika, ale mne ten postapokalyptický svět z pohledu vlastních očí prostě baví. New Vegas je prostě senzační. Trojka je fajn a čtyřka mne baví taky, jen u té se mi nelíbí značné zjednodušení různých prvků (schopnosti a nepoškozování zbraní), naopak stavba osad se při opakovaném hraní zají, je to pořád dokola. Far Harbor je super, poměrně kompaktní prostor nabitý atmosférou a zajímavými úkoly, třeba vyšetřování vraždy v hotelu je naprosto dokonalé.
@Charllize (27.06.2022 23:18): tady si tak občas přijdu, když řeknu, že F3 mi přišla dobrá... pro mě to bylo strašně super, že svět Fallout jsem konečně mohl vidět "vlastníma" očima... F3 mě vlastně bavilo relativně o dost víc, jak pak F4, možná kdyby F4 bylo po celou dobu takové, jako právě Far Harbor, tak by to bylo jinak :) ale mě vlastně ještě nezklamal žádný Fallout SP...
Mě F4 docela bavil, ale mě bavil i F3, takže já jsem divnej... nicméně DLC Far Harbor je asi top z celé hry :)
@Korbitch (27.06.2022 21:45): tak řešení jsem si samozřejmě našel, páč v základu to bylo nehratelný, ale prostě člověk si horko těžko vyšetří 2 hodiny na hru a pak se to místo hraní hodinu snaží dostat do použitelnýho stavu...
Jsem si konečně ve steam summer sale koupil FO4... tohle je slabý i na Bethesdu. Mám za sebou první cirkus v power armoru a úplně nevim jestli se k tomu chci vracet. Bál jsem se primitivních dialogů, ale ty jsou paradoxně celkem v pohodě... především teda UX je vyloženě na křeslo. A ještě to ve vanille nejdřív beželo stěží na 30fps a s framepacingem že mě rozbolela hlava kdykoliv jsem víc pohnul kamerou... jako co to kurva je za paskvil? Po 7 letech? Těšit se na Starfield tak děkuju bohu že je koupil MS a že je snad dofackuje k pořádnýmu QA.
@Bragi (30.04.2022 11:43): no paradoxne vcera mi to jelo bez tearingu pri FreeSync, a kdyz sem to dnes cele delal znova , tenotkrat podle navodu tak to jelo hur, ale je fakt ze sem tam nel navic jeste asi 2 mody, tak kdo vi jak si rozumi tolik modu pohromade a jestli nejak nekoliduji. Hlavni ucel tech modu je to abych byl schopny hrat na 240 fps, tedy s odemcenym defaultnim lockem ktery je tu na 60 fps, jenze ten kdyz odemces tak bez modu neumi engine pracovat s vyssimi tez temi 60 fps a chova se to uplne stejne jako u hry RAGE, tedy engine hru primo umerne zrychluje s narustajicim poctu fps. Coz se mi sice poradrilo nakonec hrat na 240 hz tak aby se hra nezrychlovala, jenze se zas objevil tearing, ktery sem vcera kdyz sem ty mody instaloval podle sebe zas nemel. Par dalsich modu sem tam mel abych navysil fps boost v mistech ktere engine limituje. Kvuli tomu tearingu sem to vzdal protoze se me nechtelo zdlouhave hledat jakym nastavenim nebo jakym modem to muze byt co to zpusobuje, tak sem to vzdal:( dnes sem u toho stravil zas x hodin no
no este sem to nezacal ani hrat ale tolik zabugovana hra tu dlouho nebyla, tolik casu ladenim ruznyma modama a patchama sem snad jeste nezazil, stravil sem u toho 7 hodin a to sem jen zkousel se rozhlizet jen v tom prvnim baraku. Nicmene sem akorat vytunil tak trosku hybrid ktery ma 44 GB protoze u plno tech patchu nebylo jasne kam je umistit tak sem je daval do vice slozek jako data,mods....