Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Fallout 4


Diskuze

« Novější Starší »
heh, pustil jsem video, pauzuju v 6. vteřině a říkám si, odkud je mi to povědomé :-) už jsem úplně zapomněl, že se F4 odehrává v Bostonu. ale ta lokace, ta mi tam zůstala! :-)
@Cobot (31.07.2019 09:13): tam jsem si včera koupil jak ten season pass, tak Hunt Showdown. Sice se mi FO4 hrát znova nechce, ale ten Far Harbor chci zkusit, snad bude lepší než base game.
Jak jsou teď všude slevy. Kdybyste někde někdo viděli Fallout 4 season pass za babku, tak bych to bral:).
Je to dost hrozne, co si budem povidat. Po odehranych dvaceti hodinach me to stale vubec nechytlo. Nejake svetle momenty tam byly, to zase jo, ale jinak... Bethesda se nepoucila a znovu udelala z mesta bludiste jako svine bez nejakeho smyslu poseteho supermutanty a raidery. Jeste vic zde pritlacila na to udelat z hrace glorifikovaneho vybirace popelnic a predevsim degradovala serii, ktera kdysi predstavovala top titul v zanru role-playing her na nemotornou strilecku s RPG prvky. Pokud stale nejsem ochotny oznacit Assassin's Creed Odyssey za RPG kvuli melkosti RPG prvku, dialogu apod., tak tak nemohu oznacit ani Fallout 4. Jde o nejhorsi hru serie (Fallout 76 jsem nehral) a nejhorsi hru Bethesdy kterou jsem hral. Pokud srovnam Fallout 4 se Skyrimem nemohu se zbavit dojmu, ze Bethesda stale povazuje Fallout za serii, ktera si nezaslouzi stejnou pozornost jako jejich hlavni serie, coz povazuji za velmi smutne. Ve Fallout 3 Bethesda zvolila jako prioritni RPG zanr a hra tak prilis nefungovala jako strilecka, coz jsem osobne nepovazoval za takovy zapor. Obsidian v New Vegas ukazal, ze Bethesda nemela spatne napady, ale jen jejich provedeni nebylo dostatecne dobre (znovu se dostavam k tomu, jak Bethesda k serii pristupuje, jako ke generatoru penez, jak vydelat co nejvic penez s co nejmensim usilim) a postavili na nich hru, ktera je krom spatneho enginu vyborna. Verim, ze i z Fallout 4 by Obsidiani dokazali udelat alespon solidni RPGcko, skoda, ze nedostanou prilezitost. Uvidime co Outer Worlds.
@SilentWolf (19.05.2019 16:10): ja jsem kdysi nekde tusim na steamu cetl nejakej detailni rozbor toho survival modu a mam za to ze to tam bylo zmineno, ale uz to nejsem schopen dohledat a jak jsem rikal uplne jistej si tim nejsem. Kazdopadne co zmineno je i v popisu survivalu primo ve hre je to jidlo a piti, takze jsi asi na spravne stope:)
@Charllize (19.05.2019 16:05): no nikde to takto nepíšou, tak nevím. Jako je možné, že to ovlivňuje odolnost proti nemocem apod, ale myslím že únavu apod asi ne. No nic, jdu dál testovat.. :D Snad se u toho zas nezapomenu...
@SilentWolf (19.05.2019 10:11): a nemas nejakou nemoc co zpusobuje ze se rychle unavis? Protoze tohle je je dost divny a nejak si nevybavuju ze by se mi to stavalo. Ale nejspis nemocnej nejses, pac to je taky videt a je na to ikona, takova ta jakoby cervena lekarnicka. Ale pro jistotu se podivej, ony ty stavy a efekty jsou videt i ciselne/pisemne v pipboy strance se statusem, jen nevim co se na klavesnici macka aby se to objevilo. Predpokladam ze to stejne vis, ale pro jistotu.
ja vetsinou spim 6-7 hodin a pak na ukladani davam tu 1 hodinu nekde venku, a obcas se stane ze tam ta postel naskoci ale to je treba po pulhodine hrani a urcite neni hned cervena. Vlastne cervenou postel mivam uplne vyjimecne, nejcasteji mam cervenou vodu, pac mi dojde voda nekde na cestach, ale postel skoro nikdy.
Teď jsem spal asi 14 hodin v zaplaceném pokoji. Po vstanutí jsem se najedl, napil a zašel za doktorem vše vyléčit. Mezitím koupil jen jakousi spešl zbroj a náboje a vyrazil jsem z Diamond City ven, u první budovy na místě, odkud jsem se pak chtěl vydat prozkoumávat jsem hru uložil u spacáku - 1h spánku - výsledek? postava je rozlámaná, postel svítí červeně, jakože jsem unavený a je jen otázka času kdy se dostanu zase do stavu "neschopnosti". Jako taky se 3h po 14 hodinovém spánku občas cítím unavený. :D Ale doprdele... furt do sebe valit colu, protože moje postava není schopná vydržet pár hodin bez spánku mi přijde ujeté.. :D

Nevím, proč to nejde u postelí ukládat i bez spánku. Hned by tenhle nesmysl odpadl. Chápu, že tím chtějí naznačit, že hodinka spánku člověka spíš doláme, ale moje postava spala předtím celou noc.

Prostě spal jsem dostatečně ale pak jsem si to zničil hodinovým spánkem venku, tak se asi vracím do města tento "deficit" opět dospat.. :D :D :D :D
@Charllize (18.05.2019 20:51): nejhorší je, že se mi to trochu hůře hraje na ovladači, tak to vždycky zapnu rovnou na monitoru a hraji na myši + klávesnici. Na což už nejsem moc zvyklý a včera jsem si solidně blokl krk.. kdo by to byl řekl, že se zapomenu zrovna u Falloutu 4. :D Návrat do dob shrbených.

Jo, a nejvíc se mi líbí, jak ta pidimapa na Survival začne působit strašně obrovsky.. :D
@SilentWolf (18.05.2019 19:29): až se dostaneš k vertibirdu bude to cestování o něco lepší.
Survival má tu nevýhodu že když si dáváš právě ty bojové perky tak třeba kolem 40 levelu začne být až dětský snadný. Díky tomu že nepřátelé nejsou pytle cementu a mají o dost min hp než obvykle tak začnou hromadně padat na jednu ránu. Samo je tam pořád i tak pár druhů nepřátel co dají zabrat. Mimochodem někteří z nich se začnou objevovat stabilneji až mezi level 70 -90 :)

Hrát F4 bez survivalu je už ale o ničem, to je jasný;)

PS: a jako další můžeš vyzkoušet survival u skyrimu, sice už není zdarma ale za ty asi tři stovky stoji, je to pak taky trochu jiný a lepší zazitek.
Ten Survival tomu hodně prospívá. Sice je to stále čajíček oproti Stalkerovi s modpackem, tam jsem si prožil asi nejextrémnější survival obtížnost doposud. Zde je díky žánru více možností.. ale musím říct, že ty poměry trochu neodhadli. Spím celou noc a pak si odpoledne hoďku zdřímnu a hra vyhodnotí, že ten spánek zanedbávám a hned jsem rozlámaný. O jídle nemluvě.. vždy si říkám kolik toho v inventáři nemám, ale vždy se jedná tak o jednu "porci".. :D Hromadění itemů a nutnost chodit sem a tam je opruz, ale chápu že k tomu jsou perky z Charisma odvětví.

Líbí se mi, jak jsem zkusil udělat jak obvykle co nejvíc "slabý" build a udělal si nerdy vědkyni a právě v Survivalu je víc než kdy předtím potřeba těch nebojových perků.. takže super. Schválně jsem si chtěl hru ztížit tím, že nepojedu na sílu, odolnost apod.. a nakonec zjišťuji, že je intelekt apod možná lepší klíč k úspěchu.. :D Ženy patří za plotnu, a proto v postapo pustině vydrží nejdýl.. :D

edit: za ten survival tomu tu 8 zatím dám. Charllize se dočkal!! :D
Tyjo, jsem ani netušil, že tam jde nastavit vertiligo. To je snad první hra, kde to vidím.

@Feidias (14.05.2019 14:05): já měl vždy nízké levely, protože ve všech Bethesdích hrách mě baví nejvíc útrapy na začátku. :D

@Bodkin (14.05.2019 13:56): Zkouším.. pochybuji, že to vydržím. Ale tak... je teď trochu herní sucho (do Control) a koupil jsem nový HDD, tak to asi ani nemusím mazat.
Vzhledem k momentálnímu počasí asi znovu F4 nainstaluju a budu doufat, že se tentokrát konečně dostanu do Far Harbor. :-D
@Shoggot (14.05.2019 10:45): ok, ale mě se to nelíbilo ani poprvé. Je to trapné už podruhé:)

@Sadako (14.05.2019 11:04): to hraješ stejným stylem jak já. Ve Fallout 76 už mi to dělalo docela problém, protože ja to prostě hraju roleplay stylem bez fast travelu. To znamená, že nikdy nemám tak nařachanou postavu a a ani se na to nezaměruju. Zajímá mě objevování světa a jednotlivých příběhů.
@Bodkin (14.05.2019 10:53): Já myslím, že kdyby skutečně uměli s charaktery pracovat do hloubky, tak by dokázali jako main character procpat i debila, co prostě jen rád střílí lidi. Tady je však problém s tím, jak moc jsou schopni se hráči vžít do takové postavy a utvořit si svůj "headcanon" a pak tu do toho ještě vřískaj myši bojující za pochybná práva skupin, kterým nikdo nic nedělá, nikoho nezajímaj, ale rozhodli se všechny nasrat svou nesmyslnou totální válkou za jejich pocity, které jsou 90% populace naprosto u prdele. A protože šéfové herních a filmových studií jsou z nich celý posraný...
@Shoggot (14.05.2019 10:45): Yep, podruhé a ne, během let se z toho nestal dobrý nápad.

@Bodkin (14.05.2019 10:53): Ano. Nebo sakra můžeš být průzkumník, kterému se cestou stane spousta divných věcí, whatever, ale rodina jako motivátor je pro mě asi vůbec nejhorší.
Ale dá se na ni kašlat a věnovat se crossdressingu.


@Feidias (14.05.2019 07:45): Kdyby tam nebylo něco jiného, tak to nehraju. Mně se F4 vážně líbí, vlastně ani moc nepoužívám fast travel, procházím mapu sem a tam, čtu si terminály, řeším náhodné encountery... akorát main story používá pro dramatické rozehrání něco, co na mě zoufale nefunguje.
@Bodkin (14.05.2019 10:53): Amnesia! Největší nepřítel hrdinů RPG. Geralt s ní trávil několik dílů, kdy jej ohavně využívala (zejména sexuálně!) zrzavá čarodějka. Chudák...
@Shoggot (14.05.2019 10:45): No, jak jinak chceš udělat meaningful story, na kterém ti záleží? To tě má někdo na začátku střelit do hlavy, aby tě poháněla jen touha po pomstě?


(Btw - Ano)
@Shadrac (13.05.2019 17:01): jo to je pravda. Obecně je Bethesdích Falloutů, že něco má časo dobrý příslib, ale není to dotažené. Minutemen jsou na Fallout vážně moc idealistická frakce, ale Railroad mi jako spy-fi frakce přišla dobrá. Líbilo se mi, že z Bratrstva po předchozím dílu udělali takové trochu "nácky". V tomto díle fakt nejsou moc kladná frakce a i právě díky tomu je postoj Institutu trochu pochopitelnější, byť to není kladná frakce ani náhodou:).
???
Zatím mám odehráno nějakých 50 hodin a docela mě to baví. Settlementy se dají dost neřešit, když nechceš (moc nechci), ty minipříběhy v terminálech a různě po zápisech jsou hrozně fajn, takové stíny z hlubin času a strašně se mi líbí prostředí. Na některých místech by Bradbury slzu zamáčkl.
Main story mě svým začátkem přiměla protáhnout držku (proč tam kurva furt serou to rodinné téma), ale tak uvidím, ty dílčí části nevypadají tak zle. A s pomocí modů můj hrdina rozhodně nevypadá, že by si kdy pořídil nějaké dítě s nějakou ženou.
@Feidias (13.05.2019 14:32): Jasně, ve srovnání například s třetím dílem je to posun kupředu, ale jde mi hlavně o nevyužitý potenciál, který v první polovině hra uvádí.
Mysteriozní a lehce paranoidní náběh na "Blade Runnerovský" thriller, kde nevíš, kdo je vlastně synth a kdo ne. Proč u toho nezůstali? O dost víc bych si příběh užil. Ta první polovina byla fakt super. Jakmile jsem ale zjistil, kdo je Shaun a jak to je s Institutem, tak jsem byl automaticky odháčkovaný. Tohle bych dal až na samý závěr. Je to sice otázka vkusu, ale já jsem na komornější příběhy. Takhle to zbytečně vyčpělo do "meh" výsledku.
Jednotlivé frakce jsou asi taky otázka vkusu. Abych se přiznal, tak ani jedna mi plně nesedla. Minuteman byly až moc idealističtí (zbavíme celou Pustinu všech zlobivců a všechny ochráníme), Bratrstvo oceli zbytečně autoritativní (což k nim asi patří) a Railroad? K těm jsem se přidal, ale s trochou nevole. Deacon si zasloužil zmrzlou řepou po zádech. Prostě frajírek. Celková idea Railroadu je příliš utopistická. Málo se zajímali o otázky synthů. Označili Institut za zlotřilou korporaci, která zotročuje (což taky není tak jednostranný). Přitom jejich řešení byl masivní výbuch Institutu, který pěkně počechral okolí.
Na druhé hraní bych se nejspíš přidal k Institutu. Vlastně když odečteš to unášení lidí, tak je to príma banda :).


Asi tak. Sorry, jestli jsem se moc rozepsal :D. Jen jsem chtěl sdělit názor ve spoiler free zóně.
@Shadrac (12.05.2019 20:53): ve finále mi příběh Fallout 4 nepřijde tak špatnej. Jasně, není to nic překvapivýho, ale možnost dokončit hru za 4 frakce, z nich 3 jsou pro mě zajímavý mi přijde slušný výsledek. Nemyslím teď, vztah syna a otce, a naopak, ale spíše příběhy jednotlivých frakcí mi nepřijdou špatné kromě Minutemen.

Fallout 76 to je jiná. Tam už i já (a to je co říct) mám s hlavním příběhem problém.
Pamatujete si někdo, jak se jmenoval ten temný mód? Dával se tam přes nexus. Byl to fakt nejtemnější mód pro F4, co jsem viděl. Totální temno, zmar a deprese. Myslím, že měl i vlastní hudbu.

EDIT: Už vim, Pilgrim.
@Bodkin (01.12.2018 14:20): preci jen ta agresivita treba u ghulu nebo supermutantu je o dost vyssi a i v tom svete bez jistot je vzdycky vetsi sance ze kdyz potkas skupinku lidi ze te hned nezabijou. preci jen vypadas jako oni, hehe :)
nejak to skoncit musi, preci se vsichni nepobijou navzajem protoze u kazdyho je sance na to ze te zabije, a proste myslim ze lidska frakce na to ma nejvetsi predpoklady.
@Bodkin (30.11.2018 16:41): Tak kdyz bych si to prevratil do realu a predstavil si ze tam jsem, tak bych nejspis taky tihnul k tomu podporit BoS. Sice mam trochu obavu ze po vsem by zrejme jako vladnouci frakce po case mohla dost omezovat a prudit ale v te chvili kdy se odehrava hra bych je podporil. Ve hre to trochu ovlivnuje fakt ze vypadaj cool, coz by v realu asi moc vliv nemelo. Libi se mi jejich pojeti sveta bez haveti co na cloveka utoci od pohledu, ale mohli by se naucit rozlisovat mezi treba supermutantem co se chova pratelsky a supermutantem co pri prvnim setkani po me hodi granat. I kdyz asi tady jde o podobnou situaci jako rozpoznat ve smecce vlku toho co jde podrbat za usima.
Dají se na mapě nějak zobrazit všechny neobjevené lokace? Ve Falloutu 3 a New Vegas na to byl perk, ale ve 4 už tady nic takového nevidím...
@Bragi (19.11.2018 20:21): nejde, mam ji na steamu a nabizi mi vsechny jazykove verze. Vcetne tradicni cinstiny :)
Puvodne jsme mel jen zakladni Fallout a pridaval jsme kod z GOTY edice od Cenegy kvuli aktivaci DLC, jazyky tam jsou vsechny.
@Charllize (19.11.2018 20:13): Hej, základná hra na Steame má 10 jazykových verzií. Ale GOTY edícia, ktorú predpokladám vydala Cenega, má na obale uvedené, že obsahuje anglickú audio stopu a anglické, poľské a ruské texty. Preto by ma zaujímalo, či obsahuje aj ďalšie jazykové verzie. Pretože ak nie, zase zrejme ide o regionálne uzamknutú verziu.
@Cobot (13.11.2018 19:32): To je krapet zjednodusene. To co pohanelo Morowind se tomu co pohani F76 blizi asi jako cukr ze soli. Navic pro starfield a tes vi maji novy animacni a pohybovy system ktery nahradi to co tam bylo doted. A lepsi textury, efekty a podobne muzou do toho creation enginu pridavat dle chuti, protoze ten engine je modularni a muzou s nim delat co je napadne. Takze i kdyz to bude stale creation engine vubec to nemusi znamenat ze to nemuze byt next gen. Spis bude zalezet na vykonu nove generace konzoli. Kdyz moderi doma na koleni muzou ten engine modifikovat k nepoznani Bethesda muze taky, a lip.
Nextgenu se od Bethesdy nedočkáme nikdy: Starfield i The Elder Scrolls VI poběží na stejném, leč opět trochu vylepšeném Creation Enginu, který pohání tituly Bethesdy od Morrowind po Fallout 76.
@Walome (09.10.2018 13:34): no právě tyhle otázníky mi vrtají hlavou. :D Abys někoho zabil stealth tak musíš kolem něj proběhnout zatímco pálí po krtkopotkanovi, při tom tě omylem trefí a ty ho můžeš oběhnout a vzít ho po hlavě válečkem.

A když po tobě někdo začne kropit rotačákem a po 5 minutách se nebude schopný trefit zatímco ty mu dáš headku spoza kamene svým magnumem. Tak jak?
@SilentWolf (09.10.2018 13:05): :D a když někoho (i silnější) sejmeš tak rychle, že si toho prostě nevšimne, tak budeš taky vrah? A když někdo na první levelu bude procházet hrou bez opětování palby, tak se nemusí živých hráčů vůbec obávat.
Proste typicka multi strilecka pro dnesni hrace, jen se po ni zaprasi..aspon bude vic penez na TES VI :)
Ha, věděl jsem že tam teprv vyniknou ty jejich dokonalé animace pohybu postav.. :D :D
@Charllize (31.08.2018 01:58): A na 50% uvidíme, zda se to dostane, ještě jsem se pořádně nezakousnul do hlavní příběhové linie. Teprve jsem Railroad přinesl čip z hlavy toho debilního robota, co se řezal s debilními žoldáky v baráku. Tam čekám krásu vedle nádhery.