Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Dungeons & Dragons: Chronicles of Mystara

Dungeons & Dragons: Mystara Eiyū Senki

18.01.2013
18.06.2013
23.06.2016
kompatibilní
74
13 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

To all bold adventurers, past, present and future...

D&D: Chronicles of Mystara je spojením remaků D&D: Tower of Doom (1993) s jeho pokračováním D&D: Shadow Over Mystara (1996), jež vůbec poprvé vyšly mimo platformy společností Capcom (automaty na mince) a Sega (konzole Saturn). Oba tituly jsou arkádovou reimaginací stolních Dungeons & Dragons her na hrdiny podle pen-n-paper pravidel, kterých se videohry s licencí tohoto univerza počátkem 90. let věrně držely. Tyto jsou však skrolovací hack-and-slash záležitostí.

Každý „quest“ je tedy akční sekvencí, poněvadž právě o zřídkakdy utuchající akci šlo hráčům plnícím arkádové kabinety drobnými především. Hratelnost spočívá ve vybití jedné obrazovky a plynulém přesunu na další. Neustále čelíte kombinacím různě silných protivníků, kteří v sobě vzhledově snoubí snad všechny archetypy příznačné pro sword & sorcery styl fantasy. Rovněž typické kulisy se rychle mění, obzvláště, když čelíte vlnám nepřátel na pohybující se platformě.

Remake podporuje achievementy, vedle nichž odemykáte i konceptuální art, přičemž vzhled hry můžete nastavit způsobem, aby připomínal éru CRT monitorů. Kampaně lze dokončit v místní a zcela poprvé i v online kooperaci až ve čtyřech. Máte neomezeně pokusů na dokončení hry v arkádovém módu a poté, co to dokážete, přibude House Rules mód zahrnující sedm modifikátorů typu nerozbitných předmětů, obnovujícího se zdraví skrze zabíjení či třeba otevření všech truhel.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
Do této modernizované verze jsem se pustil až po dvojnásobném dohrání obsažených titulů a tak jsem moc neočekával. Chystal jsem se na průchod s některou z dalších postav ve vyšším rozlišení a to je vše. Ale jak původní hry, tak tato verze mají co nabídnout. Během hry totiž můžete plnit i řadu výzev. Některé jsou univerzální a jednoduché, jako zabití určitého počtu nepřátel, ale jiné je třeba plnit s určitou postavou a její jedinečnou schopností. Díky tomu je větší motivace vyzkoušet všechny hrdiny a to mě nakonec potěšilo více než jsem čekal. Především druhý obsažený titul, Shadow over Mystara, totiž obsahuje velké množství skrytějších oblastí a dokonce otevírá unikátní cesty pro určité postavy. Ani po několikanásobném prolezení a splnění všech výzev jsem určitě neobjevil vše.

Všude možně je poschovávané unikátní vybavení, některé je po získání dokonce možné zbavit prokletí, některé lze pouze koupit po splnění specifických podmínek. A k tomu nemůže třeba sekyru používat kouzelník, takže možností je nespočet. V této verzi se postupně zaplňuje katalog veškerého již použitého vybavení a po deseti hodinách mám pouze něco přes polovinu. Za plnění výzev se navíc získávají body, které lze použít k odemykání dvou typů bonusů. První jsou klasické koncepty nebo plakátky z obou her, což je u podobných nových vydání celkem časté a velmi to chválím. Druhé jsou modifikátory pravidel hry, které mohou zásadním způsobem měnit hratelnost. Otevírání truhel bez klíče je drobnost, ale výrazně větší přísun peněz nebo vysávání života z nepřátel každým úderem už pomohou dost. Tyto modifikace se pak hodí zejména na plnění obtížnějších nebo delších výzev.

Abych jen nechválil. Po spuštění je zapnutý nějaký vyhlazovací filtr, který dělá z grafiky odpornou mazanici. Nejprve jsem se lekl, že to nepůjde vypnout, protože to bych hraní asi vzdal, ale naštěstí je to pouze volitelné. Jinak hra běží skvěle, jde o velmi věrnou modernizaci. Celkově jsem tedy nadšen, zčásti touto verzí a z části stále překvapujícím originálem.
+16
  • PC 80
Po prvním díle Tower of Doom, přibylo více povolání, schopností postav (už jde i krásně mezi nimi přepínat) a hlavně možnost si po smrti vyměnit postavu za jiné povolání a vyzkoušet si tak všechny během jednoho hraní.

Nejvíce času jsem hrála za kouzelníka, postupem hrou kouzla přibývají a je veliká zábava zkaměňovat a smažit blesky. Bohužel zásoba kouzel většinou dojde ještě před koncem lokace, takže kouzelník záhy umírá, ale kouzla se po respawnu naštěstí obnovují. Dále mě zaujal zloděj, který měl také moc pěkné schopnosti jako skok přes celou obrazovku nebo střílení z praku a byl rozhodně zábavnější než klasický bojovník.

Část monster a lokací je přepoužitá z předešlé hry a hra vypadá a hraje se v podstatě stejně, akorát s výše zmíněnými vylepšeními. I přesto se mi první díl líbil o kousek víc – je to možná dáno tím, že jsem obě hra prošla během jednoho večera.

Pro: nové povolání, nové schopnosti, možnost měnit postavy po smrti

Proti: určitý stereotyp

+15
  • PC 75
Scrollovacími hack & slash hry nejsou zrovna mým vyhledávaným žánrem, prakticky jsem doposud měl za sebou jen Golden Axe a jeho pokračování. O to více jsem byl zvědavý, jestli mě tato hra zaujme.

Nejdůležitějším faktorem hry je soubojový systém a ten mi přišel fajn. Na začátku jsem hrál za bojovníka, takže jsem se snažil většinu soupeřů udolat zběsilým mačkáním tlačítka útoku. Hned u prvního bosse jsem zjistil, že to tak jednoduché nebude a bude to chtít vychytat i alternativní útoky, uhýbání, apod. Možnost sběru předmětů a jejich házení, či používání prstenů s kouzly pak nabízel dobré řešení horší situace. Ale ani to mě neochránilo od až příliš častého umírání. Zvláště u bossů.

Líbí se mi, že mezi jednotlivými úrovněmi je možnost volby cest, s tím, že se na konci narazí na jiného bosse. Případně je možné zvolit i nepovinný úkol. Zaujala mě jedna úroveň, kdy jsem ovládal vor na řece a musel jsem se vyhýbat různě pohybujícím se nepřátelům. Když to nevyšlo, hra se přepnula do klasického vzhledu a já jsem se na voru musel bránit proti útoku. Super nápad.

Po dohrání hry za bojovníka jsem to pak zkoušel i za jiné postavy. A zde se mi líbí, že třeba za kouzelníka je nutno hrát trošku jinak. Alternativními útoky jsou celkem účinná kouzla, ale když dojdou, používání hole na útok už není tak efektivní. A když k tomu ještě připočtu různé výzvy, číhá tu důvod k opětovnému hraní skoro na každém kroku. 

Hratelnost obou zde zpracovaných her je dost podobné, ale na Tower of Doom je na první pohled vidět, že je starší. Dvojka má přeci jen trochu vymazlenější vzhled a taky větší počet hratelných postav a je celkově delší. Celkově je vzhled fajn.

Hlavním zápor obou her vidím především v jejich obtížnosti. Ta se dá ospravedlnit tím, že v té době byly hry prostě náročnější. Nicméně i tak porazit bosse bez vlastní smrti je celkem slušný výkon, zvláště v závěrečných fázích. Dále mě vadily už spíš jen drobnosti, jako málo času pro sbírání lootu po zabití bosse a sem tam i ovládání. A to jak zdlouhavý výběr sekundárního útoku, tak i fakt, že se sbírají předměty a otevírají truhly stejným tlačítkem, jakým se útočí. Nejednou se mi tak stalo, že se souboj přesunul k truhle a já místo útočení otevíral truhlu a schytal pár ran.

Celkově mě hraní bavilo. Asi ne tak, jak Golden Axe, ale ten u mě získává body díky nostalgii. Líbí se mi variabilita hraní, ale ta obtížnost mně dala celkem zabrat.
+10