Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Dungeons & Dragons: Shadow Over Mystara

Danjonzu & Doragonzu Shadō ōbā Misutara, Dungeons & Dragons Collection

19.06.1996
04.03.1999
78
3 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

I didn't want to release this beast, but I guess I have no choice now.

Uplynuly dvě léta od vpádu hordy zlých stvoření do republiky Darokin. Útočníci spojení v nenávisti tehdy tvrdě narazili a síly dobra přenesly válku do jejich domovských Broken Lands. Zemětřesení a sopečné erupce jsou zde téměř denně, přesto vyprahlá vrchovina stoupající do nevlídného pohoří skýtá útočiště desítce kmenů. Trolové, orkové, goblini a hobgoblini, koboldi i zlobři, bugburbiáni a rexiáni se stěží snesou navzájem, nicméně pach člověčí, trpasličí a elfí škodné je znovu přiměl k semknutí pod novým vedením. Odhodláni uspět na severu s tím, v čem na darokinském jihu selhali, zamanuli si uchvátit zemi Glantri. Hrdinové ve službách kupecké republiky však nenechají državy magií vládnoucích princů ve štychu!

Od D&D: Tower of Doom (1994) se společenstvo rozrostlo ze čtyř na šest. K bojovníkovi (obouručák), klerikovi (palcát a štít), trpaslíkovi (sekera), elfce (meč a štít) se připojili mágus (hůl) a zlodějka (krátký meč). Ke stávajícím chvatům přibyly speciální útoky v duchu série Street Fighter, ovládání zůstalo nezměněno krom prohození tlačítek výběru a použití. Tak jako Tower of Doom i tady z linearity vytrhává občasná možnost volby kudy se vydat a co vykonat. V případě Shadow Over Mystara je vaše snaha korunována několika možnými konci, přičemž o závěru rozhoduje množství nashromážděných bodů zkušeností (XP). Čím odbytnější bitkaři budete, tím lépe celé dobrodružství až pro čtyři spoluhráče dopadne.

Mezi jednotlivými akčními úseky vás čekají návštěvy vesnic. Tyto zastávky představují vítanou příležitost odprodat kořist, doplnit zásoby šípů, zápalných směsí a lektvarů. Trofejní předměty získané z bitev s bossy si lze v kovárnách nechat zpracovat do formy speciální výzbroje. Postavy mají s určitými obměnami podle specializace sloty pokrývky hlavy, ošacení těla, dále po slotu na boty, rukavice/chrániče předloktí, nějaký ten šperk, zbraň, popřípadě i na štít, pokud nejste mágus či zlodějka. Těchto sedm slotů doplňuje ještě osmý na výše zmíněné trofejní předměty. Když už nevíte za co utrácet hromady stříbra a zlata, vždycky můžete nakupovat drahokamy zvyšující úroveň XP právě hrané postavy a urychlit levelování.

D&D: Shadow Over Mystara je součástí kompilačního remaku Dungeons & Dragons: Chronicles of Mystara (2013).


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • Arcade 85
Pokračování Tower of Doom je ve všech směrech především větší. Delší etapy, více postav, více předmětů a kouzel, to vše naštěstí při zachování dobré hratelnosti. Shadow over Mystara je podle mého především lepší Dungeons & Dragons. Ano, hra je stále hlavně akční, ale je kladen ještě větší důraz na věrnost předloze. Postavy jsou odlišné a každá má jiné schopnosti a dle předlohy může používat jiné předměty, případně kouzla. Pro první průchod jsem zvolil bojovníka (fighter), pro druhý mága (magicuser) a zážitek byl dostatečně odlišný. Znovu-hratelnosti opět pomáhá i nelinearita postupu. Výběr je tentokrát z šesti postav, ale maximální počet hráčů je stále čtyři. To bych někdy opravdu rád vyzkoušel, hra s tím dokonce místy počítá. Jedním ze skvělých prvků série je totiž objevování skrytých míst a tentokrát se do některých nelze dostat bez více hráčů.

Na poměry automatů je kladen velký důraz i na příběh. Závěr je dokonce uzpůsoben konkrétní postavě a průchodu hrou. Obtížnost bude dost závislá na postavě, protože za bojovníka to celkem šlo, ale za mága byly některé části dost náročné. Grafika je dle očekávání skvělá a velmi detailní. Zkoušel jsem i verzi pro Sega Saturn, ale samotnou konzoli nemám a emulace má nepříjemně rozbitou grafiku postav. I při dvou průchodech jsem našel několik zajímavých ukrytých předmětů a normálně bych dal ještě nějaké průchody, ale to nechám na moderní kompilaci. Na začátku mě nepříjemně překvapila prohozená tlačítka na výběr předmětu a jejich použití, zbytečně jsem jich díky tomu pár vyplýtval. Ale za to může hraní hned po prvním díle a přeučil jsem se celkem rychle. Celkově jde o skvělou hru, které se podařilo vylepšit už tak povedenou jedničku a rozhodně jí mohu doporučit.
+13