@Cathan (27.02.2021 20:48): Neodpustím. Koukej si to zahrát, páč tu pak fakt jen můžeš vařit z vody. ;)
1) BG je dalece komplexnější hra. I z toho důvodu, že stojí na pravidlech a settingu nejbohatšího světa, jaký kdy lidská fantasie vytvořila. Není tak pravda, že tunu/většinu kouzel nevyužiješ. Spousta z nich je situační, neb rozmanitost nepřátel je dalece větší a tím se mění i použitelné schopnosti. K "cíli" pak samozřejmě vede vícero možností. A ty jsou dány právě širokým polem schopností. Některá kouzla pak jsou využitelná i mimo souboje (i přípravu na ně). Jakkoliv těchto je méně. Ale i ty dávají ve hře smysl. Z toho důvodu máme kouzlo na identifikaci, vyvolání mágova malého pomocníka, najdi zlo na odhalení padoucha mezi tlupou NPC s protichůdnými příběhy; kouzlo na odemknutí truhel, s nimiž si tvůj zloděj neporadí aj.
Viz: https://www.sigil.cz/hry/bg2/magova-kouzla/ a https://www.sigil.cz/hry/bg2/knezska-a-druidska-kouzla/
Předem upozorňuji, že seznamy obsahují kouzla. A tedy podporují mou argumentaci. Mohou tedy býti nezabírajícím zločinem z nenávisti. ;)
2) Já píši celé to gró těch příběhů. Ten komentář má svou poměrně solidní délku. Pročež se domnívám, že to znalému i neznalému hry řekne dostatek. Utvrzuje mě v tom i počet kladných hodnocení, které komentář dostal. Fetch questy udělej 5x něco tam uvádím na příkladech. Koridory (a opět kritizuji třebas na těch Brecilianských lesech) také uvádím. Mohu tě potěšit tím, že tuhle autorskou lenost v BG 2 nenajdeš.
3) Zase nemáš ono srovnání. Měli jsme lepší NPC předtím i potom. A rovněž tam i popisuji, které NPC se mi líbili a proč. Pokud sis oblíbil gerontokracii (na mě Wynne tak vůbec nepůsobila), tak je to samozřejmě úplně na tobě. Zmiňuji reakce na okolí. Tady DA:O opravdu proti svému slavnému předchůdci (BG 2) ztrácí. Leliana btw je opravdu strašidelná. A Zevran je "archetypem" v tom stylu, že už jsem podobný charakter viděl. A přímo i zmiňuji kde (hint - tu hru si nehrál a docela by se ti to v téhle diskuzi hodilo). ;)
Fascinuje mě, že u Wynne mi vyčítáš, že jsem na něco k ní nepřišel. Zatímco u Stena je naopak problém, že jsem na něco k němu přišel. Tzn. že jsem si dal práci zjistit, proč ty farmáře povraždil. Kritizuji to jako nelogičnost celého té linie. A imho je to zcela fér, páč to opravdu nedává smysl.
Nakonec bonus (a ty to zase neporovnáš). Nic, co je v DA:O, se ani na sekundu nepodobá městu. A nic v té hře se ani vzdáleně nepodobá Athkatle nebo Baldurově bráně z BG 2 a 1. To je btw také úplně fér kritika. A úplně věřím, že ti to potvrdí každá, kdo obě ty hry hrál. Tzn. nejen že divočina obou her není "koridorovitá". Ale i města skutečně vypadají jako města a ne jen jako shluk pár baráčků. Právě na "architektuře" je pak nesrovnatelná. U BG 2 se opravdu někdo patlal s tím, jak mají vypadat baráky temných elfů, elfů, žraločích lidí, mozkožroutů atp. Ten setting k tomu pomáhá. Jak již bylo řečeno, žádný jiný svět vymyšlený lidskou fantazií nemá tolik "zdrojů". Dokonce ani Pán prstenů, Star Wars či Star Trek aj.
1) BG je dalece komplexnější hra. I z toho důvodu, že stojí na pravidlech a settingu nejbohatšího světa, jaký kdy lidská fantasie vytvořila. Není tak pravda, že tunu/většinu kouzel nevyužiješ. Spousta z nich je situační, neb rozmanitost nepřátel je dalece větší a tím se mění i použitelné schopnosti. K "cíli" pak samozřejmě vede vícero možností. A ty jsou dány právě širokým polem schopností. Některá kouzla pak jsou využitelná i mimo souboje (i přípravu na ně). Jakkoliv těchto je méně. Ale i ty dávají ve hře smysl. Z toho důvodu máme kouzlo na identifikaci, vyvolání mágova malého pomocníka, najdi zlo na odhalení padoucha mezi tlupou NPC s protichůdnými příběhy; kouzlo na odemknutí truhel, s nimiž si tvůj zloděj neporadí aj.
Viz: https://www.sigil.cz/hry/bg2/magova-kouzla/ a https://www.sigil.cz/hry/bg2/knezska-a-druidska-kouzla/
Předem upozorňuji, že seznamy obsahují kouzla. A tedy podporují mou argumentaci. Mohou tedy býti nezabírajícím zločinem z nenávisti. ;)
2) Já píši celé to gró těch příběhů. Ten komentář má svou poměrně solidní délku. Pročež se domnívám, že to znalému i neznalému hry řekne dostatek. Utvrzuje mě v tom i počet kladných hodnocení, které komentář dostal. Fetch questy udělej 5x něco tam uvádím na příkladech. Koridory (a opět kritizuji třebas na těch Brecilianských lesech) také uvádím. Mohu tě potěšit tím, že tuhle autorskou lenost v BG 2 nenajdeš.
3) Zase nemáš ono srovnání. Měli jsme lepší NPC předtím i potom. A rovněž tam i popisuji, které NPC se mi líbili a proč. Pokud sis oblíbil gerontokracii (na mě Wynne tak vůbec nepůsobila), tak je to samozřejmě úplně na tobě. Zmiňuji reakce na okolí. Tady DA:O opravdu proti svému slavnému předchůdci (BG 2) ztrácí. Leliana btw je opravdu strašidelná. A Zevran je "archetypem" v tom stylu, že už jsem podobný charakter viděl. A přímo i zmiňuji kde (hint - tu hru si nehrál a docela by se ti to v téhle diskuzi hodilo). ;)
Fascinuje mě, že u Wynne mi vyčítáš, že jsem na něco k ní nepřišel. Zatímco u Stena je naopak problém, že jsem na něco k němu přišel. Tzn. že jsem si dal práci zjistit, proč ty farmáře povraždil. Kritizuji to jako nelogičnost celého té linie. A imho je to zcela fér, páč to opravdu nedává smysl.
Nakonec bonus (a ty to zase neporovnáš). Nic, co je v DA:O, se ani na sekundu nepodobá městu. A nic v té hře se ani vzdáleně nepodobá Athkatle nebo Baldurově bráně z BG 2 a 1. To je btw také úplně fér kritika. A úplně věřím, že ti to potvrdí každá, kdo obě ty hry hrál. Tzn. nejen že divočina obou her není "koridorovitá". Ale i města skutečně vypadají jako města a ne jen jako shluk pár baráčků. Právě na "architektuře" je pak nesrovnatelná. U BG 2 se opravdu někdo patlal s tím, jak mají vypadat baráky temných elfů, elfů, žraločích lidí, mozkožroutů atp. Ten setting k tomu pomáhá. Jak již bylo řečeno, žádný jiný svět vymyšlený lidskou fantazií nemá tolik "zdrojů". Dokonce ani Pán prstenů, Star Wars či Star Trek aj.