Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Cathan (27.02.2021 20:48): Neodpustím. Koukej si to zahrát, páč tu pak fakt jen můžeš vařit z vody. ;)

1) BG je dalece komplexnější hra. I z toho důvodu, že stojí na pravidlech a settingu nejbohatšího světa, jaký kdy lidská fantasie vytvořila. Není tak pravda, že tunu/většinu kouzel nevyužiješ. Spousta z nich je situační, neb rozmanitost nepřátel je dalece větší a tím se mění i použitelné schopnosti. K "cíli" pak samozřejmě vede vícero možností. A ty jsou dány právě širokým polem schopností. Některá kouzla pak jsou využitelná i mimo souboje (i přípravu na ně). Jakkoliv těchto je méně. Ale i ty dávají ve hře smysl. Z toho důvodu máme kouzlo na identifikaci, vyvolání mágova malého pomocníka, najdi zlo na odhalení padoucha mezi tlupou NPC s protichůdnými příběhy; kouzlo na odemknutí truhel, s nimiž si tvůj zloděj neporadí aj.

Viz: https://www.sigil.cz/hry/bg2/magova-kouzla/ a https://www.sigil.cz/hry/bg2/knezska-a-druidska-kouzla/
Předem upozorňuji, že seznamy obsahují kouzla. A tedy podporují mou argumentaci. Mohou tedy býti nezabírajícím zločinem z nenávisti. ;)

2) Já píši celé to gró těch příběhů. Ten komentář má svou poměrně solidní délku. Pročež se domnívám, že to znalému i neznalému hry řekne dostatek. Utvrzuje mě v tom i počet kladných hodnocení, které komentář dostal. Fetch questy udělej 5x něco tam uvádím na příkladech. Koridory (a opět kritizuji třebas na těch Brecilianských lesech) také uvádím. Mohu tě potěšit tím, že tuhle autorskou lenost v BG 2 nenajdeš.

3) Zase nemáš ono srovnání. Měli jsme lepší NPC předtím i potom. A rovněž tam i popisuji, které NPC se mi líbili a proč. Pokud sis oblíbil gerontokracii (na mě Wynne tak vůbec nepůsobila), tak je to samozřejmě úplně na tobě. Zmiňuji reakce na okolí. Tady DA:O opravdu proti svému slavnému předchůdci (BG 2) ztrácí. Leliana btw je opravdu strašidelná. A Zevran je "archetypem" v tom stylu, že už jsem podobný charakter viděl. A přímo i zmiňuji kde (hint - tu hru si nehrál a docela by se ti to v téhle diskuzi hodilo). ;)

Fascinuje mě, že u Wynne mi vyčítáš, že jsem na něco k ní nepřišel. Zatímco u Stena je naopak problém, že jsem na něco k němu přišel. Tzn. že jsem si dal práci zjistit, proč ty farmáře povraždil. Kritizuji to jako nelogičnost celého té linie. A imho je to zcela fér, páč to opravdu nedává smysl.

Nakonec bonus (a ty to zase neporovnáš). Nic, co je v DA:O, se ani na sekundu nepodobá městu. A nic v té hře se ani vzdáleně nepodobá Athkatle nebo Baldurově bráně z BG 2 a 1. To je btw také úplně fér kritika. A úplně věřím, že ti to potvrdí každá, kdo obě ty hry hrál. Tzn. nejen že divočina obou her není "koridorovitá". Ale i města skutečně vypadají jako města a ne jen jako shluk pár baráčků. Právě na "architektuře" je pak nesrovnatelná. U BG 2 se opravdu někdo patlal s tím, jak mají vypadat baráky temných elfů, elfů, žraločích lidí, mozkožroutů atp. Ten setting k tomu pomáhá. Jak již bylo řečeno, žádný jiný svět vymyšlený lidskou fantazií nemá tolik "zdrojů". Dokonce ani Pán prstenů, Star Wars či Star Trek aj.
@Jab (27.02.2021 20:29): Měl bych začít přiznáním, že jsem nikdy pořádně Baldur's Gate nehrál - nechytlo to. A primárně jsem svůj komentář mířil na Pajmiče, protože míra generičnosti a klišé mi přijde u obou her stejná, ne li u BG větší, protože Forgotten Realms je společně s Pánem Prstenům jedna velká klišé facka do tváře. Tj Dragon Age má osobitost, kterou pro mě BG prostě nemá. Protože ale tohle mi jistě neodpustíš, tak se snad do BG na plno pustím abych ti mohl přesně sepsat v čem je DA lepší :D

Nyní k tvému komentáři - ačkoliv jsme tu už jednou řešili a k ničemu nedošli :)
1. Tuna schopností které reálně ani nevyužiješ podle mě není dobrá cesta k RPG - to je otravná cesta k RPG. Dragon Age má přesně tolik schopností, kolik by v mých očích mělo RPG mít.

2. Nesedí mi celé tvé prohlášení o příběhu a questech - ano, hra má velmi hluchá místa, na tom se shodneme my dva a s tebou celý fandom. Věž mágů podle legendy mnoho lidí dovedla k šílenství. Ale třeba ta část o primitivnosti pramení spíše z tvé otrávenosti jistými příběhy. Očividně chceš něco bombastického a originálního - proč? Děj v Breciliánském lese následuje tradiční schéma, které dává do cyklu nenávisti fungujícím v Dragon Age světě - to není primitivní, ale chytré využití příběhového potenciálu k zaujetí hráčů. Navíc tam zmiňuje původ kletby, ale ne zbytek nuancí toho příběhu - jako vinna/nevinna vlkodlaků, Paní lesa atd. Jako bys vzpomínal jen na to špatné, a zbytek odfiltroval a navíc o tom nechtěl dát vědět ani dalším co tvůj komentář budou číst.

3. A nyní ti společníci. S tím se prostě smířit nedovedu. Vezmu si na obranu i neviditelný fandom, který měl asi důvod, proč se do společníků tak moc zamiloval - nějaký důvod to asi mít bude. Ale ty máš zřejmě velký problém s archetypy, a ve chvíli kdy ho odhalíš, ztrácí to ve svém světě kouzlo, nebo nevím. Vidíš babču Wynne, která je stará rádkyně. Vidíš archetyp, a to ti stačí, a je to spíše tvůj osobní problém, že se nesnažíš nuance společníků vidět. Drzé, ale tak to na mě působí. To, že Wynne tvoří archetyp mága v Dragon Age, který chce dále držet s templáři, ačkoliv nakonec šel i proti mnoha příkazům a komunikovala s bytostí Úniku je pro tebe už irelevantní. Nebo to, že působí jako moudrá rádkyně, ale je schopná pěkně vyšťeknout a vyhrožovat ti. Nebo, že ta stará hodná babča byla v mládí pěkně chladná mrcha... to vše je vše je Wynne. Vidíš, nestačili mi dvě slova.

Vezmi si i to třeba s tím Stenem - popisuješ, proč je to celé špatně. Fajn - proč jsi mu ten meč vracel? Protože ti to hra řekla? Ale tys to udělal dobrovolně. Původně jsi to ani nemusel pustit z klece, ale tys to udělal. Tvá postava si k němu má získat důvěry a skrz komunikaci se rozhodnout, že teda stojí za důvěru. Ale hra tě k tomu nenutí. Takže ano, některé tvé námitky jsou proti realitě hry. Tak to vidím.
@Cathan (27.02.2021 20:22): Velmi citelně se domnívám, že pokud srovnáš počet kouzel a dovedností v DA:O a BG 2, tak skutečně rozdíl bude patrný. Onen přesun k akčnějšímu a "filmovějšímu" pojetí není ničím, co by si měl nepobrat nebo z toho být udivený.

Realitu DA:O chápu velmi dobře. A jsem schopen k ní i diskutovat. Neváhej mě tedy za cokoliv v tom komentu kritizovat, vztáhni to ideálně k BG 1 a 2 a uvidíme. Třeba to na konci pobereš. Nebo budeš mít jiný názor. Ale předem předpokládat, že mé námitky jsou proti realitě (hry), je trochu přidrzlé. Zvláště když jsou tam poměrně detailně vypsány. Ale rád se nechám uvést do té správné reality hry. Jakkoliv citelně pochybuji, že jsem na DA:O něco významně nepochopil.
@Jab (27.02.2021 20:10): Ty jsi někdy děsná drama queen, Jabe :D Já neřekl, že ty námitky neznám - já řekl, že jsem to nikdy nepobral. To je rozdíl. Pro mě je třeba divný už ten začátek tvého komentáře, že "Dragon Age není až tam moc RPG" - protože podle tebe je zřejmě RPG milion dovedností a milion kombinací. Pro mě ani smykem, a je to pro mě něco velmi nepochopitelné. Stejně jako třeba ta část o plochosti společníků - já měl naprosto opačný zážitek, a opět je pro mě velmi nepochopitelné, jak to může někdo vidět jinak.

Chápu, že někdo vidí DA jako klišé, generické atd. Protože to tam vidím, ale nevadí mi to či jsem s tím spokojen. Ale mnohé námitky jdou podle mého názoru proti realitě té hry.
Mně je stále záhadou, jak někdo může milovat Baldur's Gate ale nenávidět Dragon Age xD Jakože každému to jeho, ale ačkoliv se snažím chápat ten a tamten názor na všechny hry, tohle jsem prostě nikdy pořádně nepochytil.
@pajmič (27.02.2021 17:29): To sice nesahá, ale i přes tu svou generičnost mi to přijde jako slušně odvyprávěný úvod do celého toho loru, který následné hry pak rozšířily. Nudná a škaredá byla pro mě rozhodně spíš dvojka. :D
SWTOR je pocitově méně MMO než DAI :D

Už jsemto psal několikrát. DAO je genereické, nudné, škaredé rpg, které se veze na nostalgické vlně z dob BG 1/2 přitom těm stařičkým izometrickým kulišárnám nesahá ani po kolena. DA 2/DAI se dokázali zrochu ozvášnit, rozšíěít lore DA a svět udělat více "svým vlastním" jenže všechny DA jsou od sebe designově tak odlišné, že by se na oko nedaly rozeznat. A vsadte se, že DA4 bude zase vypadat jinak, hrát se jinak (tipuju, že vyzkoušej něco na způsob taktického Dark Souls).
@Jab (27.02.2021 16:52): Mně se ten lore třeba líbí. Ale taky tu sérii příliš nepovažuji za best of the best, co Bioware vytvořili. Za mě jsou Origins fakt asi nejlepší. Inkvizice má dobrý parťáky, skvělou hudbu, poměrně zajímavý příběh, ale zazdívají to ty lame open world mechaniky. To známé označení singleplayer MMORPG je poměrně přesné. Vlastně bych dnes ten svůj koment krapet předělal. Hodnocení bych asi nechal stejný, ale asi bych byl víc kritičtější.
@Vurhor (25.02.2021 22:11): Dal bych BG 2, Mass Effect 3, BG, KotOR a pátý Jade Empire. Dragon Age série je, při vší úctě, poměrně neoriginiální. Z DA:I jsem tedy tolik ještě neviděl, ale ani tady nic světoborného nepředpokládám.
@Ria Kon (25.02.2021 21:59): že tenhle osud potkává značky, které mají našlápnuto už před započnutím vývoje. Nechápu, co tam ti mazalové vymýšlejí za cipoviny, že to musejí pak celé zahodit.

Zajímaly by mě historicky nějaké návrhy, které byly zahozeny.. a to u více her. I když.. jestli to fakt měl být Anthem s draky a najendou se rozhodli z toho udělat čistě SP jak se najednou v nové zprávě kasají.
@pajmič (25.02.2021 20:07): Oni jsou úplně pitomý... ta hra (DA4) už má za sebou druhej restart, tudíž třetí vývoj. Pak se nemaj divit, že BW pracuje na jedný hře 7 let a nic kloubnýho z toho nevyleze. Vždyť pořádná produkce vlastně započala podle toho článku během minulého roku. To zas bude hra spatlaná za 2 roky, jestli to vyleze koncem 2022. Nemluvě o tom, že od nich uteklo spousta talentu, který by tam dost možná zůstal, kdyby tohle rozhodnutí padlo rovnou v roce 2014. Prostě.... ugh... škoda mluvit.
@Jab (25.02.2021 20:31): Proto jsem použil pozitivní, leč přízemní výraz "stabilita" EA neztrácí, fanbase je věrná a updaty kvalitní. Není to WOW nebo FF, ale existuje to a nedaří se tomu špatně.
Když už jsme v diskuzi k Inquisition - vygooglil jsem si "best BW games" a jako fanoušek série Dragon Age bych neřadil Inquisition mezi BioWare TOP 5. :-)
@pajmič (25.02.2021 20:07): Bože, ani som našťastie nevedel, že tam chceli pchať multiplayer a i tak ma tá správa extrémne potešila. Je ale smutné, že sa treba vlastne tešiť z toho, že niekto urobil úplne racionálny krok, ktorým sa to malo riadiť od začiatku.
@RNDr. Gunár Pavel (23.12.2020 03:41): Jop, do té prázdnoty mě to jednou hodilo taky :D A to bylo fakt vtipné, protože mi postavu tvořil kamarád, který je na to fakt dobrý. Moje postavy vždy vypadají divně, ale jemu se to povedlo. A pak jsme o ní taky přišli.
Ale díky, aspoň vím, že to není jen u mě. Svět nádherný, ale ta hratelnost tím prostě trpí.
@Cathan (22.12.2020 23:31): Intel Core i7 4770K, 16GB RAM, GTX 770, tedy high end roku 2013 a benchmark mě ukazoval průměrné FPS 40 s propady až na 25 a maximem na 60 na nastavení hig-ultra. Při cestování s partou je FPS kolem 45 a neklesá pod 40, při soubojích padává na 36. Nahrávání (hlavně to úvodní po prvním spuštění) je docela dlouhé. O první postavu jsem přišel, protože hned po úvodním intru to můj charakter hodilo kamsi do prázdnoty, kde jsem mohl obíhat svého dvojníka. Opravdu to není to dobrý port, ale lepší už to asi nebude, Steam release víceméně přidal jen další vrstvu achievementů.

@pajmič (22.12.2020 23:17): V té první, třída rogue a spíš ne, víš co, aby se to hrdinovi nevrátilo jako nějaké #metoo, přeci jen v roce 2014 byl svět úplně jiný...
@Drolin (22.12.2020 22:59): Na steamu jsou blbosti pofidérní kvality, jejichž cena neklesla už 10 let. Polemika pana Crazy je trochu mimozní, neb jak je dobře známo i kvalitní tituly nehraje třeba tolik lidí, kolik by si zasloužily. Bo je to marketingový tah, neb nové dragon age se dostalo do podvědomí trailerem, tudíž snížení ceny je dalším důvodem proč si DAI koupit. Ted zase polemizuju já. Co takhle kdyby sisi to koupil a posoudil sám? Než tu plácat prázný fráze? :)
@pajmič (22.12.2020 22:44): Nevím, zda chytrej, ale vycházím z polemiky pana Krejzy, která mluví o ceně jako jednom z hlavních faktorů při určování kvalit (videoher). A jak všichni víme, Elex je na tom s cenovkou jak padesátník po dvojité dávce pilulek. Jednoduše neklesá.
@Drolin (22.12.2020 22:16): Já to právě hraju a zatím spokojenost, Elex je víc o prozkoumávání propracované mapy, Dragon Age víc o rozpravách mezi charaktery a taktických soubojích tebou namíchané bandy, mapy samotné jsou prázdnější a zdaleka ne tak zajímavé jako v Elexu, který je de fakto postapo Risen, z čehož pramení slabý průkres charakterů a místy vyloženě špatně napsané rozhovory. Obě hry mají své slabiny a silné stránky, ale celkově slabota není ani jedna z her, za deset éček Friťák neprohloupí.
Na Steamu konečně GOTY 75% sleva, ale na PS4 77% překvapivě, za 144Kč. Levněji to za poslední roky nebylo.
@Ria Kon (11.12.2020 13:45): Při pečení cukroví je třeba si zkrátit čas :D a lepší si pustit tyhle dva, kteří mají trochu realističtější nadhled než optimistického Jackdawa :D
No uvidíme, co z toho bude. Já čmuchám velký špatný. Ale i kdybych si to měla koupit stejně jako Anthem ve slevě za 300, tak si to stejně jednou zahraju, až hra bude na světě :D