Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Tarhiel (06.12.2021 16:20): Ano pane, good, jako kvalitní, tedy alespon v porovnání s tím ostatním. A proč to tak vidím, nu, hlavně proto, že nikdo za ty roky ze scénáristického brlohu nevzal roha, příběh a postavy čtyřky byly naplánovány ještě před dokončením trojky, povídky a kniha (Tevinter Nights) dává najevo, že to mají promyšlené a dobře postavené dopředu, takže asi tak.


@Jab (06.12.2021 16:21): To silně pochybuji, stejně by mi ten nemluva nechyběl.
@pajmič (06.12.2021 15:54): "Příběh/lore/postavy budou tradičně good, ale zbytek bude nedovařenej guláš."

Tradične good? No, ja by som sa práce o tie bál najviac :)

No do vydania daľeko, uvidíme, čo to bude, až to bude :)
@Charllize (06.12.2021 15:10): Vždyt tahle zpráva je stará už skoro rok :D Ale opakování matak moudrosti, že. :)

EA po letech rozhodlo, že to má být SP only. Původně to mělo být SP only, ale přišel Anthem, pozastavení vývoje a přechod na "live service" režim, odešel Laidlaw. Po takřka 3 letech, díky failu Anthemu, je "live service odstraněn" a nastupuje opět SP only, odchází Darrah a Goldman. Proto ten vývoj trvá tak dlouho a upřímně nemám absolutně vůbec nějakou naději na to, že to bude good. Příběh/lore/postavy budou tradičně good, ale zbytek bude nedovařenej guláš.
@Jab (23.09.2021 11:11): Ano, máš pravdu. Podle mě to trochu odflákli (a nebo to odflákli zcela a u něčeho jim to náhodou dobře vyšlo). Navíc Dwarven Proving Shield a Dwarven Proving Shield schematic nejsou jedno a to samé. Mně na equipu vadí, že když člověk investuje čas a energii do craftingu, nemůže si ucraftit kompletní tematickou zbroj a zbraň, takže zbroj elfího válečníka je třeba doplnit "neutrální" helmou inquisitora. :-(
@Cathan (07.03.2021 15:05): Napadlo mě ještě, když jsem nad tím nedávno přemýšlel, že první Dragon Age je fajn celkově v té stylizaci "rytířů". Neříkám, že by bylo vše realistické, ale plátovky jsou pěkné a štíty také. Co se mi pak hodně líbí je to, že štíty na sobě mají symboly měst, bannornů, teyrnirů různých skupin aj. Případně v Awakening je tam lze dodělat. Kvůli tomu jsem asi vždy bral válečníky, tohle je prostě krásný způsob, jak si z RP hlediska "vyladit" svůj charakter.

I u těch štítů mi DA:I naopak zase vadilo. Pokud pominu zase stylizaci, tak samozřejmě textury jsou fajn. Ale prostě ten dodatečný prvek "erbu", kterým piluji svůj "charakter", tam dost chybí. Pár štítů na sobě tedy má nějaký ten obrázek. Ale je to vzácnost a nic moc se k nim neváže (což se dá usoudit i z toho, že ten obrázek mezi sebou občas sdílí). Víceméně to zůstává tuším jen u symbolů Seekerů, Templářů (obé určeno spíše pro dva z družníků) a pak ten Orlais štít, jehož symbol ale sdílí i Wintersbreath. Z obyčejných je tam ještě jednou štít se symbolem Inkvizice a jednou dejme tomu Grey Wardenský griffin na štítu. Jinak ale třeba Dwarven Proving Shield má stejný symbol jako Fereldon Noble Shield. Což zůstává rozum stát, když by (lev) to měl být symbol Fereldenu.

V DA:O a Awakening toho bylo více. A bylo pěkné jít od prvotního štítu se symbolem Couslandů, k Redcliff, Ferelden, Grey Wardens, Ferelden atp. Případně dalších několik měli třeba i trpaslíci (Carta, Aeducan, Legion of the Dead aj.). Tady pak celkově DA:O palec nahoru. Páč si z hlavy nevzpomenu na RPG, kde by se s tím mazlili alespoň na téhle úrovni.
Taky vlastně podivné, jak jsme se od potemnělé středověké jedničky dostali k metalicky lesklé hře a postavám, kde každý vypadá jako Drag queen. Jak tam pak mají ty rudé uniformy... Celkově Orlais je zase o několik historických období jinde než "gotická" jednička. Je jasné, že hledali stylizaci, která sedne Frostbite enginu. Ale imho šlo to pak ruku v ruce. Mizerný engine, mizerná stylizace. Škoda také absence pořádaných plátovek. Ustoupily holt módě.

Ale vše bych odpustil, kdyby to nebyla nuda.
@Malignus (06.03.2021 13:14): Ja spis myslel neco s tema peknejma holkama, pac to uz budu starej blbej dedek a budu potrebovat pomoc treti strany, dal bych ti smlouvu neboj :)

A jsme desne OT, citim se tiny, jak to na me tady furt zira z toho okna :p
@Charllize (06.03.2021 12:47): Když jsem byl malej, tak se rodiče se mnou učili tím způsobem, že mě nechali učit věci nazpaměť a pak mě z toho zkoušeli. Když jsem neuměl, musel jsem se učit znovu, dokud jsem si to nezapamatoval. A teď stačí, abych někde jednou zaslechl telefonní číslo, abych si ho zapamatoval. Takhle jsem se seznámil s pár pěknejma holkama. :-D
@Jab (06.03.2021 12:46): Záleží na rase jakou si vezmeš. Zapnutý ho mají všechny, ale myslí, že zrovna Humans ho měli naplno, zatímco třeba elfové na 50% a na 20% Qunari (už si to nepamatuju přesně). Jinak v těch ovladačích je v závislosti na AMD / nVidia třeba upravit anti-alising / anisotropní filtrování.
@Malignus (06.03.2021 12:40): A jak se to přesně stane ze si ty názvy pamatuješ? Nějaká duševní porucha nebo jsi jen proste tak mozkové zdatný. Pac já tam strávil par set hodin s z paměti ten název nedám ani jeden :)
@SilentWolf (06.03.2021 12:16): Knight-Enchanter už není tak silnej, jako byl, to spravil patch. Ale pořád je dobrej Artifice Archer - Přitáhneš se s Hook and Tackle + It Beats Walking (k tomu se dostaneš přes Look Like It Hurts), hodíš Elemental Mines + Throw Everything (k nim je dobrý Opportunity Knocks a Tricks of the Trade) a odskočíš přes Leaping Shot + Rolling Draw (k tomu si vezmeš ještě pasivku Pincushion).
Eh, koukám ze telefon mi tam zase přepisuje slova a vznikají chujoviny, to je bída :)
@SilentWolf (06.03.2021 12:16): Nojo, slavný bal, obvzlast když se snažíš o ten archiv s nim spojeny, taky ho nemam rad. Ale když se dostanu za nej vím ze je vyhráno a odjedu to. Parkrat jsem díky tomu balu hru odložil třeba na půl roku, jak se mi nechtělo :)
Jo hrál jsem to asi 4x celkem, sem blázen :)
Jinak mě se na tu nejvyšší obtížnost osvědčila postava s lukem, jak prudí z dálky je celkem v bezpečí a když to člověk správně pojme dává několika tisícove rány. Zkoušel jsem to s warriorem a byla to katastrofa, nepoužitelné, prdel do hlíny každou chvíli :)
@Charllize (06.03.2021 12:02): jako já to hrál na nejtěžší při vydání a mám pocit že hodně OP byla nějaká třída mága, co vlastně mág vůbec nebyl. Myslím, že to byla Vivien, mlátila nějakým spektrálním mečem a já pak měl jako rogue nějakou schopnost, kde jsem zaútočil strašně hodněkrát a ještě jsem využíval nějaké bomby co asi zastavují čas. To bylo fajn. Přestal jsem hrát na bále. :D
@SilentWolf (06.03.2021 11:54): Ono je otázkou, jestli to vůbec chceš, protože z 10 lokací se ti příběh posunuje jen v pěti (Hinterlands, Val Royoux, Crestwood + Western approach,  Arbor Wilds) a Emprise du Lion si užiješ nejvíc, pokud jsi četl Maked Empire.
@Cathan (06.03.2021 11:54): Je to možný, protože třeba Andromeda mi na stejně sestavě běží taky celkem dobre, ackoliv by spis neměla. Asi to je Frostbite ready, lol:)




@SilentWolf (06.03.2021 11:54): Já to 2x dohral na nejvyšší obtížnost plus zapnuté některé challenge featury a je to dost oser, nepřátele jsou zoky HP a třeba mágové když si nahrazují štít pořad dokola jsou skoro nesmrtelny, i když mas schazovani štítu. Tak to nedělej, by ses posral :) Někteří draci, souboj na hodinu a podobně. Ale mě to bavilo .
@Charllize (06.03.2021 11:52): Co jsem tak sledoval, tak někdo ty problémy ze záhadného důvodu nemá, zatímco jiní je mají i s tím nejlepším PC vybavením. Strávil jsem doslova dva dny snahou o optimální grafiku, ale bylo to k ničemu. Je to snesitelné? Ano, ale stále nepříjemné.
@Cathan (06.03.2021 11:47): To je dost divny. Já to hrál prakticky na max detaily na 750ti a fx 8350 bez sebemensiho problému. Ale vzpomínám ze když to vyšlo měl jsem ještě nějake 4 jádrové AMD na 2.6ghz a ty propady jsem měl hlavně když tam bylo hodně npc( i jinde) pac to ten procesor nedával.
Porad jsem si pak říkal jak ta hra dobre vypadá a běží i na kartě co stojí docela za hovno.
Já vyjímečně s Jabem souhlasím. Ale i s tím bych se smířil, kdyby ten engine byl pořádně optimilizovaný. Musím konečně DAI dohrát, i ze studijních důvodů, ale díky těm fps dropům už předem chytám osypky.
@Jab (06.03.2021 10:57): a když už udělali hru z lesklého vosku, tak dali všem postavám by default 50% lip shine, který sice jde vypnout. Ale málokoho napadne vlézt do kolonky "makeup", když dělá mužskou postavu. :D 

Ale jako lokace a draci a efekty kouzel se mi tu hodně líbí. Já na grafiku vzpomínám v dobrém.
@LuccinyHry (komentář): Spot on s tou grafikou. Podobně "agresivní" je i to over the top řvaní jeden na druhého a klanění, když Inkvizice získá za nějakou volovinu "power". Tahle hra je totální Potěmkinova vesnice. Graficky je určitě tím nejhorším, co jsem kdy viděl. Ne kvůli kvalitě textur, ty jsou fajn. Ale kvůli té příšerné lesklé stylizaci.

Za mě zatím mezi RPG naprostý odpad. To i dvojka byla lepší. Celá Dragon Age série by ale měla být raději zapomenuta. Mám chuť jít s hodnocením ještě níže, ale už se mi tímhle šmejdem ani nechce zabývat. 
Zlatý Skyrim.
@Jab (28.02.2021 00:25): To zní jako plán jak ze skříně Caseyho Hudsona. Řekl bych, že to byl jeho primární úkol. Strovnat to, dát tomu systém a hlavně fokus. "My work is done here, dont let me down" mohla být jeho poslední slova, když odešel. Uvidíme. DA4 měl ale dosti turbulentní a dlouhý vývoj, tak snad opravdu jen odstraněj ty live service blosti a trochu to poštelujou.

Zejména mám ale naději pro nový Mass Effect. Navrátivší se veteráni série, koncentrace na SP, ještě oznámí, že přesedlali z frostbajtu na Unreal 5 a snad začnu věřit, že se můžou dostat do staré formy :D
@Cathan (27.02.2021 22:05): Teď už zbývá akorát si zahrát hru, která tu o sedm procent (při 377 hodnoceních btw) vede nad DA:O. BG 1 je btw více specifická. Zmiňuji to v komentu k ní. Napsal jsem jej btw i k BG 2 a BG 2 EE (tam jsem udělil krásných 50 %). Kdybys si byl nejist, co na těch hrách chválím či kritizuji, tak to v komentářích je obsaženo. ;)

P. S. V tom delším příspěvku níže mám mraky překlepů. Snad se to ale dalo pochopit. Sobota večer a oči jsou unavené holt. ;)
@Cathan (27.02.2021 21:23): A btw můžu. Můžu tvrdit, že je něco ujeté, když je to jedna z možností ve hře. Zvláště dialogově poměrně lineární. ;) Ten odstavec k tomu v komentu to imho celé popisuje zdárně.

Před DA:O jsme měli lepší RPG. I od Bioware. Důkazem budiž hodnocení DA:O (aj.) versus BG 2 zde na DH. Tohle btw není jen o nějaké nostalgii. Jinak by Beamdog neudělal takovou kariéru s EE verzemi.
@pajmič (27.02.2021 21:19): Mám to zatím u ledu. Chvíli jsem hrál. Ta sedmdesátka je zatím pracovní. Nechci hře uškodit. Ale to, co jsem viděl, mě moc nepřesvědčilo. Nemám rád ten engine. Přijde mi to uřvané, teatrální. Vidím tam ale určité kvality také. Celkově mě to ovšem nechytlo. A po Skyrimu nechci v blízké době hrát dlouhou hru, do jejíhož hraní bych se musel nutit. Ale šanci tomu ještě asi dám. ;)

@Cathan (27.02.2021 21:23): On ti to přece s tím mečem nevysype hned. Řítí se darkspawni, on je válečník, ty jsi v nouzi. Jak to bylo ti řekne až později. Najdi mi prosím někde tu možnost mu ten meč nedat. Tzn. v tomhle žádnou volbu nemáš. Ze začátku jej pustíš, ale nevíš, že je to celé o tom obouručáku. A po jeho získání nemáš možnost mu jej nedat. A pokud vím, tak jej můžeš poslat pryč zase až s tím obouručákem.
@Jab (27.02.2021 21:15): Dobře, jak myslíš. překousnu to a BG si zahraju. Ale jedno mi to fakt spát nedá - Ono to nedává smysl, protože ses rozhodl tvou postavu vést tím směrem. Dává naprostý smysl, že tomu hromotlukovi nevěříš - pak mu jeho meč nedávej. Nebo ho nech na pospas Zplozencům. Tuším, že ho dokonce lze poslat pryč (ačkoliv v tom si nyní jistý nejsem). Nedává smysl kritizovat nelogičnost, když to této nelogičnosti nejsi tlačen, to je pak tvá volba. Obráceně může někomu zase dávat Stenův příběh smysl, a meč mu vrátí. Pointa je, že to je vše na hráči.

Zkrátka tuhle kritiku příběhu a postav nemohu překousnout obzvlášť, protože to fakt není tak úplně založeno na pravdě. Nemůžeš tvrdíš, že je něco nelogické, když se této nelogičnosti dobrovolně propůjčíš.