Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Ria Kon (11.12.2020 10:17): Já už teď z toho všeho cítím ty on-line prvky... Postava bez předchozí historie, “zažijte svůj příběh”, atd. Nevím, jestli jste četli ty krátké příběhy, co vydali na 4.12. na DA Day, ale je tam jeden nějak takhle: V Arlatanském lese je artefakt, který dělá paseku. Mají za úkol ho zajistit a donést. Skupina pro něj jde, zjistí, že způsobuje “klony” lidí z té skupiny, kteří s nimi musejí bojovat. Dostanou se k artefaktu, zajistí ho a konec.
To na mě zkrátka křičí multiplayer. A taky to, že to psala scénáristka Anthemu...
@Charllize (05.12.2020 15:47): To rád slyším (snad to nebude to jejich oblíbený behind the scenes video). Ale když si vzpomenu, jak vykonstruované podle Darraha byly první gameplay trailery u Inquisition i Anthemu... asi stejně naplno uvěřím, až budu mít čtyřku na disku.
@pajmič (04.12.2020 21:20): Nechci mu upírat zásluhy, ale není Anthem 2.0 už tak rok "coming soon" a výsledek stále v nedohlednu? Beru, že je to malý tým, ale concept arty a nápady jsou jedna věc, přetavit to ve hru jiná... a s tím má BW zjevně dost problém.

Darrah byl více méně záruka, že DA4 nakonec vyjde, katastrofických projektů na to poslepoval dost. Teď už se neobávám ani tolik o to, co z toho vyleze, ale jestli vůbec něco.
Jinak ohledně Christiana jako nového leadera. Jak jsem předeslal, přes rok vedl redesign Anthemu. u komunity si velmi rychle vysloužil respekt, díky komunikaci a transparentnosti. Jeho hlavní devizou je, že se dělí s lidma o postup vývoje. U Anthemu, každý týden postoval koncept arty a rendery, občas postnul blog, kde překvapivě dosti podrobě popsal nové či předělané featury, jak písemně, tak vizuálně. Nutno podoktnout, že to dost oživilo v té době již vlastně mrtvou Anthem komunitu. Totéž hodlá provádět i u DA4.

Jasně, je trochu rozdál řídit plachetnici se 30 lidma, která je momentálně ve fázi prototypu a obří parník se 300 lidma, který už momentálně dost možná jede naplno v produkční fázi. Tak či onak bych flintu do žita neházel.
Tohle pro mne byla poslední kapka...
Věřím, že ME remaster bude dobrý, a že Casey odešel právě po dodělání vůdčích prací na něm (za těch pár měsíců už stejně moc víc než polish nestihnou). Dragon Age je už několikrát restartovaný a pod třetím vedením... to bude další Andromeda či Anthem. No a nový ME? Další hra bez vize.
Já teda velmi upřímně doufám, že pokud bude DA4 obsahovat nějaký tactical screen (nebo jak se to jmenuje), bude se s ním dát dělat totéž, co jsem s ním dělala v Origins, tj. protočit oči v tutorialu a do konce hry ho ignorovat. Mě by spíš potěšilo, kdyby naopak souboje byly dynamičtější.
@Red (18.10.2020 23:30): Baldur's Gate 3 by právě mohlo být to, co mi schází. Ale určitě si nebudu kupovat/hrát příběhový early access. Nechci si kazit zážitek. Netrpělivě ale čekám, až to vyjde v plné parádě :)
@Ria Kon (18.10.2020 22:59): Ja ti žiaden koláč nezakazujem, ani neprikazujem. Ja ti len píšem, že existuje xy príchutí a ty si ich evidentne ani neochutnala a trváš na jednej a tej istej príchuti. Ak chceš cinematické hry, je to úplne v poriadku. Ale netvrď, že ti potom, že ti ide o rpg systém alebo, že sa poriadne rpg systémy nerobia, ak si tie príchute neochutnala a evidentne to nie je pravda. :) A DAO naozaj nie je oldschool, ani nemá oldschool systém (vôbec teraz nehodnotím kvalitu hry).
@Tulareanus (18.10.2020 21:44): Ty mi říkáš, ať si dám ovocný nebo čokoládový dort, ale proč nemůžu mít jahodový s čokoládovou polevou? Víc už to asi přirovnat neumím :)

@M.a.t.t. (18.10.2020 22:08): Díky za tip :)
Ono je spousta dobrých starších her. Já si jen povzdechla nad tím, že se teď takových her moc nedělá (cinematických RPG s oldschool RPG systémem po vzoru DAO).
@Ria Kon (18.10.2020 21:10): Nuž tak treba vyskúšať vystúpiť z tej komfort zóny, lebo dobrých rpg vychádzajú mraky. Mne to skôr príde, že ty preferuješ cinematic hry a nie RPG, lebo RPG o tom naozaj nie sú a nestoja na tom a práveže to ako sa rozšíril pred povedzme 6-7 rokmi trh a nezávislé štúdia majú väčšie budgety, lepších ľudí, lepší prístup k vývojárským nástrojom, im umožňuje robiť hry s menej kompromismy a so svojským konceptom a RPG systémom. Ak by som na tvojom mieste, tak by mi prišlo logické začať skúšať iné a nové veci, s tým, že by ma mohli zaujať.
A kde konkrétne sa okliešťuje RPG pre akčné podanie? Veď to je predsa primárne doména modernej éry Bioware, ktorú máš na piedestáli. Nečudujem sa, keby nehrávam RPG, ale RPG je už roky môj primárny žáner a za posledné roky vyšlo tak veľa dobrých RPG, že ich ani nestíham hrať a to nehrávam málo. A ja som veľmi náročný hráč. A vôbec nerozumiem tomu, prečo si nezahráš niečo staršie od BioWare než je Mass Effect. O to viac, že to sú ich najlepšie hry, kde ešte nepoodchádzalo toľko talentovaných ľudí a neokliešťovali herný systém alebo dizajn.

Neísť mimo komfort zóny v niečom takom ako sú hry (tj koníček/relax, nie povinnosť) v takom mladom veku, je btw veľká škoda. :)
@Tulareanus (18.10.2020 20:36): Calm your horses! ^^'
Tak jsme tu u DA, tak sem myslela podobný styl RPG, kde by ta featura bodíků do tří základních skupin byla (attributes, skills, talents). Bohužel, poslední dobou se tohle dost oklešťuje ve prospěch akčního podání. GreedFall se snažilo hezky, ale bohužel mě během hraní asi po 20 hodinách unudilo. Každopádně bylo dost blízko. Kingdom Come mi bratr rovnou řekl, že nedám (gameplayově), ať do toho radši ani čas nevkládám. Takže nemůžu nic moc říct. Assassíni jsou nezáživní od smrti Desmonda. Divinity postrádá filmovost (cutscény). Upíři mne netankují a postapo feeling doslova nesnáším (navíc ani nevím, jestli ty hry mají opravdu tak široký RPG systém, či jen jeho akční moderní verzi).

Jako nebudu zazlívat, že jsem náročný/výbíravý hráč. Ale jak píšu - nic co by mne zaujalo a obsahovalo to "všechny" tradiční RPG prvky v rámci bodíkování.

Jo a od vydání Mass Effect: Andromedy (2017) je celá moje herní historie out of my comfort zone -.-
@Ria Kon (18.10.2020 11:49): No počkaj! V prvom rade o cinematic pojatí nepadlo doteraz ani slovo. Spomínal sa vývoj postavy a rozdelovanie bodov. A preto som si myslel, že podstatné je, či má hra zábavný gameplay a dobré mechanizmy levelovania a nie koľko má cutscén a cinematic rozhovorov... Neviem, odkiaľ mám vedieť, čo teba zaujalo (o tom tiež nebola reč), ale určite by nebolo na škodu ísť trochu mimo komfort zóny/outside the box, keďže zábava nie je podmienená len veľkým budgetom, na to aby hra bola cinematic. Nehovoriac o tom, že cinematic poňatie RPG veľakrát dosť okliešťuje možnosti, ktoré také RPG ponúka. Ja som sa tak napr. tento rok dostal k Dark Souls trilógii a neľutujem, práve naopak som ostal nadšený a to som také hry predtým nehral. Ale i tak vyšli za posledné roky hry ako GreedFall, The Outer Worlds, Vampyr, Kingdom Come: Deliverance alebo ELEX, Divinity: Original Sin II Assassin's Creed: Odyssey. A to sú len tie najznámejšie. Nehovoriac o tom, že si nehrala skoro žiadne hry pred rokom 2006 a tam tiež existujú v čele s Vampire: The Masquerade - Bloodlines a staršími hrami od Bioware.
@Ria Kon (18.10.2020 11:49): V těch prototypech co ukázali byla kamera hodně blízko u zad charakterů a animace vypadali dost přízeměji, tak stad to přenesli i do produkce a následně do finálního produktu.
@Ria Kon (17.10.2020 14:39): Na skillpoitech není nic špatně, ale ten pocit že řežu gumovym mečem do pohyblivý sochy je trochu "meh" Rád bych zase sekal hlavy, probodával hrudní koše a radoval se z cákanců hrve na mém nablízkaném brnení :D
@pajmič (17.10.2020 13:42): Heh... mě teda už delší dobu chybí nějaká ta nová RPG hra, kde máš staré dobré skill pointy, které sázíš do všeho - vlastnosti, skilly, ability. Strašně mi vadilo jak v DAI je to ovlivněno pouze gearem.
@Ria Kon (17.10.2020 13:14): Upřímně, ten systém čísílek a synergie mezi companiony je zastaralý a děsně nezáživný. Nevím jak ostatní, ale mě vážně nebaví klikat na panduláčky a koukat jak ji pomalu ubíhá HP. Kdyby se jim nějak podařilo udělat souboják dynamičtější a fyzičtější společně se smysluplnýma abilitama, jež by se vzájemně doplnovali, byl by to jackpot. Taktičtější a přízemnější Dragons Dogma prostě. DAO fanatici by byli z toho na práškách, ale což. Změna je život a BW musí jít s dobou pokud chtějí výrazněji uspět.
@Ria Kon (03.09.2020 19:19): Navíc povídky psali sami vývojáři :) Asi nejvíc zajímavé jsou The Horror of Hormak od Johna Eplera, Callback od Lukase Kristjansona a The Dread Wolf Take You od Patricka Weekese. A Weekes napsal také Three Trees to Midnight, což je taky hezká povídka :)
@Ria Kon (31.08.2020 12:31): Tevinter Nights jsem četla, jsou to povídky po události Inkvizice, a hodně to ukazuje, jak by mohl vypadat čtvrtý díl. Je to překvapivě hodně temné a hororové, atmosféra podobná Origins :)