Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Dragon Age: Inquisition - Jaws of Hakkon

24.03.2015
28.03.2015
kompatibilní
66
41 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
rozšíření
Multiplayer
ne

Jaws of Hakkon je první rozšíření - stahovatelný obsah do Dragon Age: Inquisition. V tomto příběhu se opět v kůži Inkvizitora vydáme do jižní horské oblasti Thedasu, kde budeme pátrat po kmenu Avvar, jehož historie by měla odhalit osud našeho předchůdce inkvizitora, který se pokusil ulovit mocného draka. Též odhalíme děsivé tajemství, které ukrývá prastará Tevinter Fortress.

DLC obsahuje zcela novou oblast mapy, nové zbraně, brnění a pár nových nepřátel. Všichni vaši společníci jsou plně nadabováni včetně trpasličí průzkumnice Hardingové. Kromě hlavní dějové linky se zde nachází několik vedlejších questů. Ty jsou rozprostřeny do velké oblasti, která zahrnuje převážně hory, lesy a bažiny.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 65
Už jsem někdy zmiňoval, že průzkumnice Harding je vlastně nesmírně sexy ženská? (na to že to je prašivá trpaslice?) Až právě díky tomhle DLC jsem si to uvědomil, stejně jsem pak maličko zalitoval, že jsem ty flirtovací možnosti při rozhovoru s ní nedával. Oh well, tak snad při příštím rozehrání. Mimo obdivování fyzického vzhledu sympatické průzkumnice však bude hráč obdivovat i velice pěkný terén a prostředí, jenž mu DLC nabídne. Velice barevné a na oko příjemné textury ho budou doprovázet téměř na každém kroku při prozkoumávání téhle více neznámé části Thedasu. A ta rozmanitost je taky pěkná, jednou to jsou listnaté lesy, následně tropy, oranžové vrchoviny a taky osvěžující pobřeží. U kterého je navíc kmen Avvarů, který byl podle mého snad nejzajímavější částí hry. V podstatě tu děláte dost podobné píčovinky, jako v původní hře, tedy sbírat crystaly, uzavírat rifty, řešit puzzle z observatoří atd. Což někoho může srát, ale mně osobně to zas tolik nevadilo, protože toho nebylo přehršle. Příběh je vcelku fajn, nicméně příliš nezaujme. Je ukončen vcelku slušným, na dvě části rozděleným finálním boss fightem, který musím pochválit především kvůli oné první části, kde jsem se fakt zapotil.

Společníci tu opět mají nejrůznější komenty na události hry, což vždy velice oceňuju. Dopročuji s sebou hodně brát Solase btw. No a co se těch fightů týče, je to v podstatě úplně stejný, jako kdybyste prozkoumávali jakoukoliv jinou oblast v původní hře, takže nic speciálního. Silně doporučuju hrát až PO dohrání hlavní dějové linky, jinak se tady přespříliš nabušíte, a finální souboj v původní hře bude hotová brnkačka. (Už především protože tu získáte dost možná nejlepší obouručák z celé inquisitorské série.)

Byť má lokace DLC překrásné barvy a vizuál, plus celkem dobře do toho všeho zapadá onen příběh, přesto je to někdy kvůli průměrným fightům a nezajímavým úkolům občas nuda. Kdo nemá rád na DA:I to assassinovské sbírání collectables a WoWkařský feeling, bude ho DLC asi dost srát.
Pro mě to ale bylo vcelku zábavné DLC, který si při příštím rozehrání sjedu ještě jednou. Snad jen abych mohl balit slečnu Hardingovou.

Tímhle komentářem konečně ukončuji tu (aspoň pro mě) už krapet únavnou sérii
komentů biowareských DLC. Zaplať pánbů!

Pro: Lokace, barevné, Avvaři, ten příběh nebyl špatný

Proti: Nezajímavé side questy, průměrné fighty

+19
  • PC 75
Zatímco Descent byl lineárnějším podzemním dobrodružstvím více po vzoru starších Dragon Age, Jaws of Hakkon je v podstatě klasický DA:I content, který přidává jednu open world mapu s menším příběhem a klasickými, po 150 hodinách už přeci jen docela okoukanými, aktivitami z původní hry. Avvaři, ač jasně inspirovaní severskými národy, mi jako frakce přišli vcelku zajímaví, ale hodně prvků ohledně jejich kultury tvůrci přebírají dost nenápaditě z pozemské mytologie a historie a v imaginaci jako takové se zas až tak moc nepřetrhli. Příběh samotný je celkem meh a od zápletky ohledně odhalování minulosti dané lokace jsem čekal asi o něco víc.

Jaws of Hakkon trpí těmi stejnými nedokonalostmi jako původní hra a to jest mdlý rozředěný obsah a na dřeň osekané rozhovory, byť uznávám, že asi i díky DLC formě si tato lokace vysloužila výrazně větší péči než některé jiné lokace z původní hry. A zejména co do designu celé mapy se může Frostback Basin směle zařadit mezi to nejlepší z DA:I. I přes občasnou prázdnost, roztahanost a až přehnané množství různých zbytečných cestiček, které nutí OCD hráče neustále se točit v kruhu, je Frostback Basin radost prozkoumávat. Tvůrci zakomponovali do jedné mapy hned několik biomů a změn ve světelných podmínkách, což příjemně oživuje jinak velmi statická prostředí. Zároveň je mapa místy i zábavně vertikální a jestli něco ve hrách miluju, tak jsou to spletité cestičky na nebezpečných útesech a výhledy na malebná údolí, což mi Frostback Basin sem tam dopřál.

U Jaws of Hakkon každopádně nečekejte nic moc nového, ale spíše více toho samého - v na oko velmi pěkném prostředí, s příjemnou novou hudbou, ale jinak průměrným příběhem a jednoduchými questy.

Pro: hezká nová lokace, Avvaři, zábavný exploring, rozvedení postavy průzkumnice Harding, unbearable jokes

Proti: repetitivní schéma mapy, průměrný příběh i questy, na některých místech poměrně prázdné

+15
  • PC 70
Zatímco první DLC Descent, které vlastně vyšlo jako druhé, mě nadchlo, tak tohle DLC mě.. bavilo méně. Ovšem pozitivně hodnotím vzhled a zasazení tohoto rozšíření, protože nová oblast se značně odlišuje od oblastí ze základní hry a ty spletence kmenů stromů visící nad zemí mě bavily. Navíc, jak byla oblast vystavěna i více vertikálně, tak jsem si s o to větší radostí užívala dlouhé seskoky dolů a takřka nesmrtelného hrdinu při tvrdém dopadu na zem. Jen je škoda, že více nápadití nebyli i nepřátelé, kdy jsem narazila jen na jiné variace na dinosaury, pavouky a prostě další lidské protivníky.

Příběhem to nebylo špatné, chtěla jsem se dozvědět, co se stalo předchozímu inkvizitorovi, ale samotná průzkumná činnost mě tak moc nebavila a mohlo to být zajímavější než jen někam dojít, tam něco přečíst a běžet s tím za profesorem. Naprostý opruz přišel v poslední třetině příběhu, kdy mě hra v rámci jednoho hlavního úkolu táhla po všech čertech mapy, kterou jsem už předtím dávno poctivě prošla, abych na oněch místech něco odklikla. Naštěstí to napravil závěr, který už byl o něco zajímavější včetně finálního souboje.

Jaws of Hakkon hodnotím hůře, protože mě jako další přídavek do hry příliš nenadchlo, a pokud bych si měla vybrat, které DLC si raději zahraji znovu, tak je to Descent, které na mě svojí atmosférou zapůsobilo více.
+14
  • PC 80
Nevidím důvod, proč to hodnotit nějak zvlášť přísně. Celkově vzato jsem si všiml, že zde na databázi her, jsou DLC téměř vždy nesmírně podhodnocena. Já zkrátka nevěřím, že je to proto, že jsou špatná. Je to proto, že je hráči hodnotí jako kdyby to byly běžné hry. Nemusíte se nyní obhajovat, že to rozhodně neděláte, podle mě je to ale příčina toho celkově vždy nízkého jakéhokoliv herního doplňku. Není to zkrátka plnohodnotná hra, nemá to být plnohodnotná hra, je to DLC které přináší novou oblast a to splňuje. Jeden by čekal, že to aspoň bude nudné, ale ono jn. Je zde nesmírné množství dialogu, dokonce i vedlejších questů, pěkně rozmanitá oblast, a Fade Rifty které dávají bohatý loot. Jakože je mi jasné, že původně musela být ta cena strašná, ale jako dobré DLC to funguje.

Co zde stojí za to ocenit je příběh. A to nejen hlavní quest, ale především to, že konečně byli hlouběji prozkoumání Avvarové, kteří byli v celé trilogii neuvěřitelně na vedlejší koleji. Přiznám se, že až do tohoto DLC, jsem je měl za poněkud hloupé barbary se zajímavou kulturou. Tohle bylo zcela první potvrzení, že je to velmi složitá a rozmanitá společnost.

Mimo to i hlavní dějová linka přináší fascinující plot twist který musí zaujmout každého do se alespoň trochu o tradici Dragon Age zajímá a který je velmi podstatná pro jakoukoliv budoucí diskuzi o tomto světě.

Za jediné zásadní mínus považuji fakt, že pro Accuser's Staff neexistuje schéma. To je prostě zhůvěřilost.
+13
  • PC 60
Poslední DLC a konec mé inkvizice (konečně!). A jak tedy monumentální závěr mé anabáze dopadl?

Recyklace je v dnešní době důležitá věc. Měli bychom si vážit naši planety a to nejmenší, co můžeme udělat, je třídit odpad. Buďte šetrní, jo? A jak to souvisí s Jaws of Hakkon?

DLC nepřidává absolutně nic nového, co by stálo za povšimnutí. Jasně, dostanete jeden nový skill, který využijete v praxi asi tak jednou a několik částí výbavy je docela fajn, ale jinak je to totální recyklace předešlýho obsahu. Ono se to ze startu může zdát jako zajímavý dobrodružství. Odhalení minulosti předchozího inkvizitora vás dokáže v pohodě nalákat. Jenže ta story je naprosto obyčejná a dělaná podle stejně nezajímavýho musteru. Nová lokace, trochu loru (samozřejmě ve formě dopisků, jak jinak), nezajímavý nepřátelé (pavouci, jak jinak), nudný postavy a ucházející nová frakce.
Vrchol špatnýho psaný questů byl blížící se závěr, kde jsem pobíhal znovu po mapě a jen tahal za páky. Monumentální výplod fantazie tvůrců! V placeným DLC budete mimo jiné tahat za páky, řešit puzzly (které jsou až nápadně podobný předešlým) a bojovat s nepřáteli na které stačí klasická taktika ve formě "rush B". Celou situaci ani nezachrání předposlední boss, kde se autoři rozhodli pro vytvoření alespoň nějaký taktiky při souboji (pobíháš k ohni, aby jsi nezmrznul).
Mimochodem, i ta nová lokace vypadá jen jako Emerald Graves, který je vedený víc vertikálně. S klidem můžete přeskočit i tohle DLC.

Závěrem bych se chtěl omluvit všem fanouškům, kterým se DLC líbilo a zároveň vyjádřit hluboký respekt všem, kteří dokázali DA:I zkompletovat. Také jim přeji, aby se zamysleli nad svým časovým rozvržení (berte to ze srandy, jo?).

Pro: draci jsou vždycky fajn, pár kusů atraktivní výbavy

Proti: fetch questy, nudný příběh, recyklace obsahu, prázdná lokace, absence jakékoliv inovace

+8