@pajmič (25.09.2025 23:09): No, jsem si toho vědom. Mluvím v obecné rovině. Např. modernizace od Night Dive pro moderní HW jsou (povětšinou) super.
Diskuze
@Artran (25.09.2025 23:04): Pravda, pravda. To leč může platit i oficiálních remasterech. A navíc za mody nemusíš platit. A tady je řeč o Aspyru, kteří totálně podělali Battlefront remaster.
@pajmič (25.09.2025 22:12): Je to možné, ale mody často bývají nekonzistentní, ne úplně dobře otestované, řeší jen něco, atd.
@Walome (25.09.2025 21:32): Ale jdi ty. HR bylo super. :)
@Artran (25.09.2025 21:41): Pro kvalitní remake jedničky bych si klidně koupil i novej stroj. :) Jinak není pro 4k nějaký mod? By mě překvapilo kdyby nebyl.
@Artran (25.09.2025 21:41): Pro kvalitní remake jedničky bych si klidně koupil i novej stroj. :) Jinak není pro 4k nějaký mod? By mě překvapilo kdyby nebyl.
@Walome (25.09.2025 21:32): LOL. Mě se HR dost líbilo:)
@pajmič (25.09.2025 19:41): Já bych si to třeba koupil, pokud hru dobře optimalizují pro 4K (menu, fonty, všechno). Ani by nemuseli upgradovat grafiku.
@pajmič (25.09.2025 19:41): na HR sere pes :)
@Walome (25.09.2025 19:21): Tohle mladý zajímat nebude, bude to na mě vizuálně hnusný a herně toporný. No a veteráni zůstanou u originálu. To když už DE, tak remaster Human Revolution by dával větší smysl. Originál hra si zasluhuje předělávku, ale komu by se chtělo, nebo kdo by byl schopen dělat komplexní hru s nelineárním designem v roce 2025.
@M.a.t.t. (25.09.2025 17:44): uprimne, kdyby diky tomuhle nekdo DE objevil, tak budu nadsenej za nej.
Uplacaný postavy z formely politý vazelínou: the remaster :D
Áno, remastery sa robia len pre PC hráčov, učite nie aj pre komzolistov, ktorí by sa k hre nijak nemuseli dostať.
Naprosto zbytečný remaster
Jediny problem je, ze na tom pracuju patlalovia z Aspyru :(
Mně se to taky líbí. Ale ten komentář "upgraded visuals from 2000 to 2005" je trefný:)
@Paul (25.09.2025 00:03): až na ty ksichty mi to přijde fajn. Ale asi ne natolik fajn, abych si to kupoval.
@Paul (25.09.2025 00:03):Presne - na jednu stranu som rád, že sa rozhodoli urobiť remaster, na druhú to mali nechať na Nightdive.
Mám taký dojem, že stakeholderi v Aspyre chcú rýchle prachy (ako ukazuje aj remaster NWN2, ktorý by si zaslúžil najmä mnoho technického upratovania podpokličkou, ku ktorému sa nedostali), lebo z DE by sa z toho dalo vytrieskať oveľa, oveľa viac.
Dúfam, že aspoň kompatibilitu s GMDX a inými veľkými módmi zabezpečia.
Mám taký dojem, že stakeholderi v Aspyre chcú rýchle prachy (ako ukazuje aj remaster NWN2, ktorý by si zaslúžil najmä mnoho technického upratovania podpokličkou, ku ktorému sa nedostali), lebo z DE by sa z toho dalo vytrieskať oveľa, oveľa viac.
Dúfam, že aspoň kompatibilitu s GMDX a inými veľkými módmi zabezpečia.
@S4TW (25.09.2025 11:29): ty, treba Heretic + Hexen startovní cenovka 15 Euro je imho ideální, ale jako máš pravdu. Nějakou práci to určitě dalo.
@Paul (25.09.2025 11:53): dlouho jsem to nesledoval, ale vím že ten "původní" GDMX skončil už dávno. Pak to snad někdo jiný převzal a jako nový mód v tom pokračoval. Původní autor se toho ale neúčastní/nil. Ale asi je to jedno pokud to dal funguje.
@S4TW (25.09.2025 11:29): souhlas. Zvláště na pc ty ceny padají fakt rychle.
@S4TW (25.09.2025 11:29): souhlas. Zvláště na pc ty ceny padají fakt rychle.
@Cobot (25.09.2025 11:00): Forky GMDX jsou furt aktivní, zrovna včera jsem po upgradu na Win11 znefunkčnělej Deus Ex reinstaloval a instaloval na něj tohle
https://www.moddb.com/mods/give-me-deus-ex-augmented-edition
Funguje to perfektně, jen ta controller support mi tam chybí.
https://www.moddb.com/mods/give-me-deus-ex-augmented-edition
Funguje to perfektně, jen ta controller support mi tam chybí.
Já furt nechápu to řešení ceny. Když to někoho trápí, tak počkej 6-12 měsíčů a budeš to mít minimálně za polovic, spíš za 1/3 ceny. Když se někdo s něčím crcá, ač to vypadá jako minimum práce, tak si i za to chce nechat logicky zaplatit a co si budeme vyděláš první 3 měsíce maximálně, pak už to většinou nestojí za řeč a reálně dneska 30 éček je nic (já bych ty prachy za to taky nedal).
Hele proč ne. Potřeba to není, ale mody se pro novou verzi upraví. I když GDMX už asi ne, protože vývoj skončil před lety.
Nové modely plus lipsync, lepší animace a fyzika může být dobrá. Přidají i autosave a cloudsavy. Podpora controleru. Za mě dobrý. Zahrajou si to nový lidi = větší šance na nový díl.
Dělá to Aspyr. Remastery Tomb Raidera dopadly dobře.
Cena samozřejmě úlet, ale předpokládám, že minimálně na PC bude do roka za 10€.
Nové modely plus lipsync, lepší animace a fyzika může být dobrá. Přidají i autosave a cloudsavy. Podpora controleru. Za mě dobrý. Zahrajou si to nový lidi = větší šance na nový díl.
Dělá to Aspyr. Remastery Tomb Raidera dopadly dobře.
Cena samozřejmě úlet, ale předpokládám, že minimálně na PC bude do roka za 10€.
@Paul (25.09.2025 00:03): hmm, tak toto je zrovna hra kde bych čekal, že remasteru se ujme Nightdive.
@Paul (25.09.2025 00:03): Tak on je to hlavně remaster pro nové konzole. PC hráči asi udělají líp, když si nahází fanouškovské mody do původní verze. Snad ji nestáhnou z prodeje. Ale teda chtít za tohle 30€ je docela přestřel.
@Paul (25.09.2025 00:03): To není ani na ambivalentní dojmy, to je prostě hnus.
Kéž by Night Dive udělali přímo remake tak jako pro System Shock. A nebo aspoň kvalitně přidat ray tracing a normálně vypadající hd textury by mi stačilo.
Kéž by Night Dive udělali přímo remake tak jako pro System Shock. A nebo aspoň kvalitně přidat ray tracing a normálně vypadající hd textury by mi stačilo.
Konečně někoho napadlo udělat oficiální remaster, ale ty grafický změny..dost ambivalentní dojem tedy.
A GMDX to předpokládám obsahovat taky nebude..
Ve výsledku bude hlavní přidaná hodnota asi podpora controlleru.
A GMDX to předpokládám obsahovat taky nebude..
Ve výsledku bude hlavní přidaná hodnota asi podpora controlleru.
@AlieN (04.09.2025 20:32): jojo presne. Nutnost neustale natacet nekam kameru byl vopruz.
@Walome (04.09.2025 07:03): První 3D strategie byly hrozné hlavně proto že vůbec netušili co si počít s kamerou, vývojáři měli pocit že když s ní všelijak hýbat najednou můžou, tak by i měli - než přišel Warcraft 3 který vše vrátl do starých izo kolejí, a ten taky vypadá díky své stylizaci dost dobře doteď.
@Walome (04.09.2025 07:03): jo no. To je to samé...
Tak RPG nebo strategie...tam šlo o to, že přechod na 3D byl "levnější" na práci než něco ručně kreslit, takže utrpěla estetická stránka.
Každopádně pointa je, že s dnešními výpočetními prostředky je už možné udělat co nejrealistištější a imerzivní grafiku, ale setkává se to ve výsledku s opačným efektem. :D
U dnešních decek, kde každý má vypálenou hlavu ADHD s short attention spanem, tak neohrnou nos třeba nad hranatým Minecraftem.
Schopnost hry rozumně zapojit hráčovu imaginaci dělá prostě hodně.
Jsem si třeba vzpomněl, že jsem nikdy nepoužíval ty hires modely v Thiefovi a SS2, protože byly až moc detailní. :D Přesně jak říká Walome, člověk si to musel všechno domyslet.
Každopádně pointa je, že s dnešními výpočetními prostředky je už možné udělat co nejrealistištější a imerzivní grafiku, ale setkává se to ve výsledku s opačným efektem. :D
U dnešních decek, kde každý má vypálenou hlavu ADHD s short attention spanem, tak neohrnou nos třeba nad hranatým Minecraftem.
Schopnost hry rozumně zapojit hráčovu imaginaci dělá prostě hodně.
Jsem si třeba vzpomněl, že jsem nikdy nepoužíval ty hires modely v Thiefovi a SS2, protože byly až moc detailní. :D Přesně jak říká Walome, člověk si to musel všechno domyslet.
@Feidias (04.09.2025 07:01): to mas jak 3D strategie. Ty byly hrozny deset let nez to zacalo nejak vypadat.
@Walome (03.09.2025 19:08):
@Longin (03.09.2025 19:22):
Chápu, nicméně zrovna éru prvních Quake a Unreal enginů jsem moc rád ve své době neměl protože třeba 2d postavičky třeba v Might and Magic měly své no kouzlo;) a ty první 3d xichty dodnes působí tak jak působí.
@Longin (03.09.2025 19:22):
Chápu, nicméně zrovna éru prvních Quake a Unreal enginů jsem moc rád ve své době neměl protože třeba 2d postavičky třeba v Might and Magic měly své no kouzlo;) a ty první 3d xichty dodnes působí tak jak působí.
@Longin (03.09.2025 19:22): no a proto vznikly svitici interaktivni objekty, aby to v tom bordelu bylo videt. Coz je hrozny :)
No pro me ten Pathfinder je velky osviceni, protoze musim cist, musim si toho hodne predstavovat a je to uplne jinej zazitek nez cumet na top notch grafiku (ale teda ono je to i graficky moc pekne).
A u Deus Ex si clovek musi dopredstavit ty mimiky a vyrazy obliceju coz mi doslo az pomerne nedavno.
No pro me ten Pathfinder je velky osviceni, protoze musim cist, musim si toho hodne predstavovat a je to uplne jinej zazitek nez cumet na top notch grafiku (ale teda ono je to i graficky moc pekne).
A u Deus Ex si clovek musi dopredstavit ty mimiky a vyrazy obliceju coz mi doslo az pomerne nedavno.
Hry, které požadují po hráči dávku imaginace, jako třeba při hraní Rimworldu, Civky a dalších mají v tomto aspektu skutečně něco do sebe,
@Walome (03.09.2025 19:08): ale však je to ono. Záleží jak ta hra zapojuje tvoji fantazii. A ono to platí i pro tu grafiku. U starého titulu, kde tvůrci šetřily prostředky, tak mám vyšší zájem u explorace místnosti, kde je prakticky jen stůl a židle z pár polygonů a je tam interakce s poznámkou na papíře a zapnutí lampičky...Naopak u moderního titulu, kde je místnost přecpaná detaily ve snaze udělat vše imerzivní, tak se to u mě setkává spíše s opačným účinkem, protože se cítím jakoby "zahlcen" obsahem. A děje se mi to u jiných oldschool immersive sim, které jsem hrál poprvé teprve nedávno jako třeba Thief 2.
@Walome (03.09.2025 19:08): ad popisy: Disco Elysium !
@Longin (03.09.2025 18:09): je to nostalgie urcite. Ale hraju ted Pathfinder: Wrath of the Righteous kde jsou dialogy doplneny popisem typu "zahledel se zachmurene do dali" nebo i popisem postav "ma na sobe roztrhany sesly kabat" (proste jako Fallout) a hrozne me to vtahuje i do tohodle sveta videneho z ptaci perspektivy. Protoze si to muzu dopredstavit podle sebe. Jine hry mi daji dokonalou cutscenu, ktera bude trvat o nekolik pul minuty nez se neco stane.
@Walome (03.09.2025 10:18): ty jo, zrovna jsem měl podobnou úvahu s "doslovností" dnešních titulů, ale z pohledu grafiky. Když vezmu bokem estetiku, proč dneska někteří ujíždějí na pixelartu, retro, 2D izometrických titulech atd, tak dnešní tituly jsou prostě až moc přeplácané. Detaily se až moc topí v moderní grafice, snaze zobrazit každý detail a dodat na stříbrném podnose, takže se do toho nedokážu plně vtáhnout. Proto si nikdy nedokážu užít exploraci v Dishonored, Prey, Bioshocku nebo Cyperpunku, protože ve výsledku je to všechno takové sterilní a rutinní na průchod.
Anebo je to jen nostalgie a jen vzpomínám na starý dobrý časy. :D
Anebo je to jen nostalgie a jen vzpomínám na starý dobrý časy. :D
@Walome (03.09.2025 10:18): máš recht:). Chce to nějaký Deus Ex v eDuke32.
@John Mirra (03.09.2025 09:49): jo no. Hlavně i kdyby dneska vyšel remaster (nedejbože remake), tak to už nikdy nebude ono. Dnešní hry jsou hrozně doslovný a nenechaj prostor pro fantasii. Při hraní Deus Ex posloucháš nasranýho Manderleyho a musíš si představit, že je nasranej!
Diky za tipy, hodne z toho jsem hral, ale neco asi vyberu. Holt Deus Ex je temer nenahraditelny :)
@Phoenix (02.09.2025 19:49): ne je to super seznam, Spelunky potěšily.
Jo a Johne Mirro, víš co je hodně imersivní - Kingpin: Life of Crime to je zapomenutej klenot. To mi hodně připomínalo Deus Ex.
Jo a Johne Mirro, víš co je hodně imersivní - Kingpin: Life of Crime to je zapomenutej klenot. To mi hodně připomínalo Deus Ex.
@Phoenix (02.09.2025 20:49): to jsou undergroundy tyjo:). Koupil jsem si teď Beyond Sunset v early accessu. Je to hlavně střílečka, ale s immersive sim elements a místy evokuje třeba trochu Deus Ex. Lepší přirovnání je asi spíš Robocop: Rogue City.
@Feidias (02.09.2025 20:42): Já už jej mám dlouho, ale zatím je pro mě příliš clunky. Ale časem tomu dám další šanci. Stejně tak mi přišlo zajímavé třeba Corpus Edax.
@Phoenix (02.09.2025 19:49): ten Brigand je docela zajímavá raritka...
@Walome (02.09.2025 18:53): Jsou tam samozřejmě napsány i velmi diskutabilní věci (osobně třeba za immersive sim nepovažuji nic co není first-person), ale v tom textu a odkazech jsou napsány zajímavé a celkem neznámé věci, jako je třeba Brigand, Filcher nebo Skin Deep.
@Phoenix (02.09.2025 16:49): Spelunky :D <3
@John Mirra (02.09.2025 13:10): Ještě zde nepadnul Alpha Protocol.
@Feidias (02.09.2025 15:36): Oh wow :O
@John Mirra (02.09.2025 13:10): Nejlepší navázání na System Shock je Prey, k Deus Ex krom gameplay i tematicky je nejpodobnější Cyberpunk.
Právě vyšlo jako one click mod na GOG: https://www.gog.com/en/game/gmdx
@John Mirra (02.09.2025 13:10): Vampire Masquerade - Bloodlines, Arx Fatalis.
@John Mirra (02.09.2025 13:10): všechny už znáš :) Dishonored, Cyberpunk...
Doporucili byste podobnou hru krome System Shock? :)
@Longin (02.09.2025 00:14): je to perfektní. Já to hrál (znova) kolem covidu a fakt jsem čuměl. Roku 2052 bych se snad měl dožít a pak si povíme :D
@Tarhiel (31.08.2025 22:19): jo 9.0.3...ty další zanáší další obsah ale i bugy :)
jinak hra je po 25 letech popičovka a z Warrenovy nadčasové vize dnes docela mrazí :D
jinak hra je po 25 letech popičovka a z Warrenovy nadčasové vize dnes docela mrazí :D
@Longin (31.08.2025 17:19): 9.0.3 je najnovšia verzia, nič viac nepotrebuješ.
@Longin (31.08.2025 17:19): Ja som v týme vanilla.
25 let...
Mám trochu bordel v těch GDMX verzích. v9, V10, RSD...Co je safe to go a aby to nebylo přeplácaný?
Mám trochu bordel v těch GDMX verzích. v9, V10, RSD...Co je safe to go a aby to nebylo přeplácaný?