Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 85
Po Deadlight jsem pokukoval už od chvíle, kdy se objevil na Steamu a tedy v okamžiku, kdy hru nabídli za pěkná tři éčka, jsem s koupí dlouho neváhal.

Na první pohled zaujme samozřejmě opravdu pěkná grafika a vymazlený design prostředí. To je plně 3D, ačkoli se jedná pouze o hopsačku. Ve výsledku je drtivá většina objektu jen hodně pěkným křovím a ani se nedivím, že délka hry je taková, jaká je (pokud by byla delší, mohli by se tvůrci snažit cpát do hry vatu, což by mohlo tvořit hluchá místa, které v Deadlight nejsou). Design je maximálně logický a opravdu jsem měl pocit, že procházím postapo městem a všechna místa jsou tam, kde být mají. Zastávám názor, že grafika není stěžejním prvkem hry, ale v tomto případě bych musel udělat výjimku. On totiž Deadlight je v zásadě naprosto primitivní hopsačka, ale díky grafické prezentaci je hraní jedna radost, atmosféra mě naprosto pohltila a neustále jsem se těšil, co bude následovat dál. Příběh je sice dost klišé, ale svým vyspělým pojetím mě hodně bavil – pěkné komiksové cutscény mi připomínaly The Walking Dead.

Jediné, co bych hře vytknul, je vcelku mizerná optimalizace a technická zabugovanost. U cutscén vypadával zvuk, v animacích se občas objevily glitche (které většinou končily smrtí), někdy se zase z ničeho nic hra přestala ukládat. Naštěstí je hra alespoň vcelku stabilní a spadla mi pouze jednou, na lištu jde shodit bez problému.

Verdikt: Nemůžu si stěžovat. Bavilo mě to. Bavilo mě to fakt hodně a rozhodně bych si dal nášup. Pokud by se tvůrci vyvarovali těm zmiňovaným technickým problémům, neváhal bych jít na 90%.

Dohráno na 100%. 30/31 achievementů

Pro: atmosférická grafika; hodně jednoduchý, ale svižný gameplay; pojetí příběhu

Proti: drobné technické problémy

+24
  • PC 70
Jakožto fanouška zombíků a plošinovek mě Deadlight samozřejmě zaujalo. Koho taky ne. Vždyť svým stylem musí přitahovat každého hráče jako magnet.

Sotva jsem hru zapnul, tak mě v menu překvapila nádherná hudba, která je líbivá i po zbytek hry a skvěle doplňuje atmosféru. Hned na to vás hra uvede do příběhu, jenž je vyprávěn pomocí jakéhosi namluveného komiksu. Vskutku zajímavě podané, ale bohužel nic víc na příběhu zajímavého není. I když se příběh snaží útočit na emoce, tak působí hrozně nedotaženě a ani se mnou to vůbec nepohlo. A to ani v diáři, kde si hlavní hrdina vylévá srdce. Vida, myslel jsem si, že ve hrách prožívám kdejakou blbost.

Hlavní hrdina Randall mi nebyl zrovna sympatický a může za to nejspíš i dabing, který je příliš chladný a bez emocí, tudíž jsem měl pocit, že tam prostě jen běhám s no-name chlápkem s čepicí na hlavě. Protože náš hrdina dříve pracoval jako správce lesa a je to chlápek pěkně urostlý, tak padá únavou po třech máchnutí sekerou. Takové chlapy les potřebuje, nemyslíte? Možná je to tím, že sekera má dvě tuny, jinak si nedokážu vysvětlit, kde pak bere síly na to, aby ze sebe udělal Ezia a dal si pěkný parkourek přes střechy domů. Ono to vypadá, že řeším blbosti, ale kazí to ten pocit ze survival akce, kde na kulky jen tak nenarazíte a a vše tak musíte řešit vychytrale a často bez zabití. Vedlejší postavy mi nestály ani za to, abych si zapamatoval jejich jména, takže asi chápete jejich kvality.

No a je tu spousta dalších prkotin, které kazí dojem ze hry. Samozřejmě všemi kritizované načasování a přesnost na milimetry je opravdu otravná a asi největší nepřítel v celé hře. Nezmáčknete klávesu na na milisekundu přesně a jste mrtví, a znovu a znovu a znovu a pro jistotu ještě jednou. Druhá věc je používání sekery. Pokud se napřáhnete a zombík je blíž u vás, tak ho prostě netrefíte a seknete přes něj aniž by jste ho zranili, což je vcelku otravná věc a několikrát jsem kvůli tomu umřel. A nejhorší je záhadná teleportace, kdy mě to z neznáme příčiny vracelo o nějaký ten kus zpět. Není to zas takový problém přeběhnout znova, ale to by se to nesmělo stávat v situacích, kdy se za mnou zavřely dveře a už nešly znovu otevřít.

Zatím to vypadá, že hru jen kritizuji, ale samozřejmě má i své kvality. Hlavně je to skvělá grafika, na kterou hra sází nejvíce. Je to opravdu pěkný pohled, když procházíte jednotlivými lokacemi. Ať už to jsou města nebo kanály. A i ten parkour je vcelku zábavný a celá hra je tak svižná a s ničím se nezdržujete. Snad jen se sbíráním různých předmětů, což je docela zajímavé, ale opravdu nepotřebuji vidět občanku mrtvého chlápka, který nikoho nezajímá. Ne milion takových chlápků. Díky své krátké herní době se tak nedostavuje ani stereotyp a autoři do hry necpali nic, co by hru zbytečně prodlužovalo a nudilo.

Bavil jsem se docela dost a nebýt slabšího příběhu, všech těch bugu a nelogických chyb, které tak trochu sráží prožitek, tak to mohla být naprosto úžasná plošinovka. Takhle je to zábavný nadprůměr.

Pro: Grafika, tempo hry, hudba, atmosféra, způsob vyprávění příběhu...

Proti: ...který je sám o sobě ale nezajímavý, postavy, bugy

+18
  • PC 75
Deadlight je pro mě jedna z těch mnoha her, které jsem koupil ve slevě na Steamu. V knihovně má tedy dlouhou dobu své místo, avšak ten čas si ji vyzkoušet nastal až nyní, kdy nebylo do čeho proniknout ve stylu "ještě pět minut a končím" a na co připravit své mozkové závity.

Mám rád postapokalyptický žánr ve všemožném podání, proto mě hned na první pohled Deadlight zaujal ... ano, vůbec jsem nevěděl, co mě v této hře bude čekat, prostě tam byla sleva, však víte!

PŘEŽÍT! Je hlavním úkolem v této 2D hře se zombíky, hádankami a nespočtem respawnů, protože načasování je v mnohých případech klíčové. Zároveň hra dokáže perfektně vykreslovat zničené město Seattle a některé scenérie se již honosí v mém albu na Steamu. Akční části jsou hodně zajímavé a v momentě, kdy máte dostatek munice i vskutku zábavné. Adventurní část mě přiváděla k šílenství, ale ve výsledku se mi líbí, jaký poměr tvůrci zvolili, přeci jen se jedná o survival hru, takže akce je hodně především ve finále.

Deadlight mě překvapil po všech stránkách, tenhle typ her mě baví a jsem rád, že existují takovéto hry. Docela rád bych uvítal druhé pokračování :)

Pro: 2D, scenérie, akce, nutnost hnát dál, vyrovnanost akce a adventury, zpracování

Proti: krátké s otevřeným koncem, některé momenty sváděly k šílenství, ...

+17
  • PC 65
Jedna z těch her, co klame tělem. Na první pohled graficky vystajlovaná indie zombie plošinovka, na druhý bugfest v kombinaci s nefunkčními prvky hry.

Děj je vyloženě o ničem. Hlavní hrdina, nesympatický důchodce neurčitého věku, je odtržen od přátel v momentě, kdy se na něj valej zombíci. Ještě předtím stihne zastřelit nějakou holku, která se měnila v zombíka, což dále ve hře má nulový význam. Cutscény jsou nudné a hlasité (pokud máte tu kliku, že vám u nich funguje zvuk), ale není jich moc.

Sem tam se objeví puzzle, který v dnešní době působí jako příjemné osvěžení, ale hra na nich nestojí. Spíš je o skocích, sekeře a občas brokovnici - což by bylo fajn, kdyby animace byly plynulejší, fyzika vychytanější a neklesaly FPS.

Celkově spíše zklamání.

Pro: grafická stylizace

Proti: hlavní hrdina, děj, bugy... a zombíci zase nejsou zombíci, ale Shadows, rádoby WOW závěr, který je spíš debilní

+16
  • PC 100
The World is dark and dead...

Plošinovky mám velmi rád. A když jsem shlédnul první gameplay Deadlightu byl jsem nadšen, trošku mi to připomnělo Limba a i-phone verzi Mirror's Edge. Temná atmosféra, parkour a horda zombíků, tomu říkám skvělý nápad. Deadlight je jedinečná hra ve svém žánru, ve které budete napjatí od začátku do konce.

Začneme s příběhem. Takto promyšlený příběh jsem dlouho neviděl. Je poutavý, zajímavý a temný. Příběh je vyprávěn pomocí jakoby komiksových obrázků, což je velice pěkné. S vaší postavou hledáte svoji rodinu a přitom i vzpomínáte jak to bylo s vaší rodinou než to vše začalo. Ke konci se to sloučí a odhalíte odpovědi na otázky, které vás po celou hru velice pálí.. Příběh ve mě zanechal velmi hezký zážitek a tleskám panu scénáristovi. Přišlo mi to jako pomalu odvíjející se film a přál jsem si aby nikdy neskončil, bohužel stalo se a bylo mi líto, že už rozbořený Seattle opouštím.

Hratelnost je parádní. Randall umí spoustu akrobatických kousků, ale bohužel má velice omezenou staminu. Takže sprint, ručkování či sekání sekerou nemůžete dělat do alelujá. Velice se mi líbil kousek, který se ve freerun světe nazývá Tic Tac, Spočívá v tom, že Randall běží ke zdi, skočí na ni a odrazí se na nějakou římsu. Hodně tento trik ve hře znamená.

Toliko k pohybu. Co se boje týče, jsem hodně potěšen, že když sekáte sekyrou, zasáhnete více stínů a ne jen jednoho, dokonce s ní můžete odstrkovat, nechat zombie spadnout a útéct, když nechcete bojovat. Střílení s revolverem je zábavné, zamíříte si laserem na hlavu a BANG, mozek vystříkne a dotěrný zombík spadne. Dále se mi líbilo, že s brokovnicí se dá, zasáhnout víc zombií na jeden výstřel. Toto vám velice pomůže když na vás běží hordy.

Lokace jsou nádherně zpracované a vymyšlené. vždy se jakoby střídá styl. Jeden úsek si přeskáčete a že to jsou kousky. Další budete muset proběhnout, například, když po vás střílí helikoptéra anebo když potulný zombie spustí autoalarm., no a další jsou většinou puzzly, které nejsou těžké a měl by je zvládnout každý. Mě osobně se líbil jeden úsek, kde jsou pastičky proti zombiím a váš přítel povídá: Pokud nejsi blbý jako stíny, měl by jsi se přes ně lehce dostat. Což o to, blbí nejste, ale úseky s pastičkami jsou většinou o rychlém reflexu. Vlastně o reflexu je většina hry.

Grafika je úchvatná. Rozbořený Seattle dodává hře tu správnou atmosféru. Přebíhání přes dálnici, která je plná vraků aut, rozbořené silnice, běh po jeřábu, rozbořený stadion. Parádní prvky v parádní grafice. Nelze si stěžovat, jistě chvílemi budete zírat s otevřenou pusou. Interiéry jsou skvělé, v místnostech můžete nalézt třeba černobílou telku a další prvky, které patří do domácnosti. Jde vidět, že si s tím vývojáři dali hodně práce.

Zvukové efekty jsou v poměrně dobré kvalitě. Randallovo výkřiky na lákání zombií je vážně dobrý krok. Na ostatní zvuky jako borcení budovy a střelba si prostě nemůžu stěžovat. Velké plus pro Deadlight je dabing. Randall má úžasný, sympatický hlas, který si prostě zamilujete. Zde vývojáři sáhli po dobrém hlasu. Hudba kvalitní, apokalyptická do hry se hodí a to je hlavní.

Deadlight je famózní hra se skvělým příběhem, temnou grafikou a luxusní hratelností. Velice rád se k ní budu vracet a hltat úžasný příběh znovu a znovu.

Pro: PŘÍBĚH!, atmosféra, hl. hrdina, dabing, grafika, hratelnost, parkour, skvělé lokace

Proti: Možná jen pár úseků na reflex, ale to se vsákne ;)

+15
  • PC --
Deadlight je atmosferická parkour survival plošinovka. Nadchne, nechá vychladnout a hořkou pachuť už nestačí přebít díky své krátké hrací době.

Část v kanálech s Ratem mě vůbec, ale vůbec, nebavila a neměla tam co dělat. Bohužel je nejdelší. Oproti tomu první a třetí třetina jsou velice svěží a je fajn vidět toliko provařenou zombie apokalypsu z 2D pohledu. Jen škoda scény s vysílačkou, to byla dost laciná vykrádačka The Walking Dead seriálu.

Randyho deník není od věci si přečíst, jenže polovina z něj byla jen nezáživná omáčka předcházející nákaze. Také bych uvítal sbírání zajímavějších věcí, než jsou ID průkazy a jiné zbytečnosti, ze kterých se nedozvím nic k příběhu. Mrazivá hudba a vizuální stránka jsou ale velmi uspokojující.
+14
  • PC 70
V júni 2013 som dal hre prvú šancu a nechytil som sa. Chýbalo mi presne to isté čo aj tentoraz (okt 2017) - poriadna zombie atmosfera s nábehom na príbeh. Hoci tam sú zombieci, tak pôsobia len ako kulisa ku parkourovej hre. Deadlight je naozaj "len" zaujímavá plošinovka v zombie prostredí.

Akt 1 - Nuda - 57m 4s (90 %). Zoznamoval som sa s ovládaním a nie a nie sa mi to dostať pod kožu. Napriek tomu ma hra dokázala udržať pri hraní, lebo som očakával zlepšenie. A to som zrovna dnes druhýkrát dohral Metro: Last Light Redux.

Akt 2 - Divné - 1h 37m 8s (91 %). Namiesto zombiekov mi polovicu času robí spoločnosť Rat, ktorý ma obral o zbrane a dáva mi plošinovkové úlohy.
Povedal som si, že sa teda musím na hru nastaviť ako na plošinovku a pomohlo to. Začal som sa baviť podobne ako v Limbo. Výrazne tomu pomohla aj grafika - všetko je krásne plynulé a zvolená farebná paleta (prevláda čierna a šedá) tam sedí ako riť na šerbel. Ovládanie mi už ako tak prešlo do rúk, ale jasne cítiť, že by to chcelo gamepad. Odrážanie od stien pri výskoku je mojím nepriateľom číslo 1.

Akt 3 - Záver - 41m 53s (97 %). Rozporuplné pocity. Príliš veľký zhon a ja nemám naháňanie rád. Zlaté levely s Ratom :) Chýbala tomu hĺbka. Aj keď som sa dozvedel (veľmi smutnú) pravdu o Randallovej rodine, ktorú celú dobu hľadal, nezapôsobilo to na mňa tak, ako by malo. A to som tiež otec.

Ako plošinovka veľmi dobrý pokus, ale okrem plynulého pohybu v peknom prostredí si o mesiac na nič iné nespomeniem. (Pozn. Aug 2018 - potvrdzujem, že už si prakticky na nič nespomínam :)) To hovorí za všetko.

Herná doba:
čistý čas: 3h 16m 5s
hrubý čas: 5h 16m vrátane 25 minút strávených sledovaním denníka o vývoji hry
hra skompletizovaná na: 75 %

Porovnanie po druhom dohratí hry s gamepadom v novembri 2020:
Akt 1 - 57m 4s (90 %) [okt 2017] vs 59m 26s (92 %) [nov 2020]
Akt 2 - 1h 37m 8s (91 %) [okt 2017] vs 1h 36m 47s (93 %) [nov 2020]
Akt 3 - 41m 53s (97 %) [okt 2017] vs 27m 20s (99 %) [nov 2020]
čistý čas: 3h 16m 5s [okt 2017] vs 3h 3m 35s [nov 2020]

Pro: zvuková stránka, grafické spracovanie, vykreslenie sveta, parkour

Proti: krátke, slabo podaný/dávkovaný príbeh, ovládanie mohlo byť ďaleko ohrabanejšie s rýchlejšou odozvou (zlaté LIMBO alebo INSIDE), nemal som motiváciu zachraňovať spoločníkov

+14
  • PC 65
Deadlight je zajímavá hříčka na pohled, díky své vizuální stránce, zdevastovanému světu a snaze hlavního hrdiny přežít v novém smrtícím prostředí. Jenže má to svá ale.

První je typickej nudnej a předvídatelnej příběh, který prostě mohl být lepší. Jelikož je hra hodně hopsačkou, objevuje se zde další neduh a to, že v některých situacích po Vás autoři chtěji až neskutečně načasovanou přesnost. Zpozdí te se o jednu sekundu a jste mrtví, nestihnete včas zmáčknout správnou kombinaci a strop Vám spadne na hlavu. Jinak ale Randallovi skoky a pohybu po tomto umírajícím světě vypadají pěkně, to se musí přiznat, hlavně díky skvělě vypadajícímu prostředí, které má tu správnou atmosféru. Jen škoda že hlavní hrdina neumí plavat, kdy se potom pro hráče každá vetší hloubka stává smrtelnou pastí.

Boj zde je většinou o nutnosti, někdy to cenu nemá a hráč musí jen zdrhat, v jiném případě zase se objevují pasáže kde je nepříjemný respawn nepřátel, navíc i ve většině případů hráč stojí proti nepříjemné přesile, s nedostatkem munice, či s hrozbou že bude každou chvíli převálcován stíny. Což občas vžene trochu adrenalinu do žil.

Prostředí které je ve hře má kolísavou tendenci, někdy vykouzlí parádní scenérie zničeného světa a zmaru z něho, aby Vás později hodilo na delší dobu nudných a šedých kanálů. Kde se jako krysa se snažíte dostat ven z bludiště. Bohužel ani moc zajímavých postav při svém putování nepotkáte, ale jejich dabing není špatnej, pokud nenarazíte na otravný bug při cut-scénách, kdy uslyšíte maximálně hrobové ticho. Hudební doprovod je ale solidní.

Takže jako prvotina tahle hříčka není špatná, ale má nějaké ty chyby, musí se k ní podle toho přistupovat, a rozhodně se obrnit trpělivostí při některých situacích. Navíc tato výprava skončí za nějakých 4,5 hodiny, takže s nakápum radši počkejte na nějakou slevu. Za sníženou cenu ta hra stojí, pořádne se jedná o nadprůměrnou záležitost, která pobaví.

Pro: Svět, temná atmosféra, vizuální a hudební stránka hry,

Proti: Herní doba, chybějící zvuk v cut-scénách, nutnost neuvěřitelné přesnosti, tuctovej příběh a postavy

+12
  • PC 40
Opravdové zklamání. O to více zamzrzí, že hra mohla kdysi mít opravdu potenciál, mohla mít dobré nápady, ale celá hra je bohužel naprosto zmršená.

Ovládání je ještě jedna z těch méně nepříjemných věcí. Že je neohrabané, budiž, ale že je i zoufale nepřesné, to se už odpustit nedá. Skákání z malých plošinek se zdí v zádech jsou vždy nervy, protože někdy vaše postava prostě radši z římsy spadne vstříc smrti. Blbé přelízání plotů, kdy na ně musíte mezerníkem skočit, pak se otočit na místo, kde chcete sléz a potom ještě stiskem tlačítka konečně celou proceduru dodělat je prostě trestuhodné. Kombinace mezerník + W při překonávání překážek je stupidní.

Soubojový systém na blízko je zbytečný, blbý a na hranici funkčnosti. Někdy zombie trefíte, někdy ne, někdy je jedna rána dostane k zemi, jindy tři, někdy opravdu sekerou seknete, jindy nepřátelé jen odstrčíte, což je úplně k ničemu...bolest, čistá bolest.

Na mnoho věcí ve hře přijdete stylem pokus/omyl, podobně jako v LIMBO, ale kolikrát zde člověk zemře kvůli chybě v animaci nebo že vám zkrátka hra neřekne, že se na žebříku můžete otočit dokud prostě 5x nezemřete...hra nenabízí smysluplnou výzvu, puzzly jsou imbecilní a jednoduché, utíkání před zombie nebo například před vrtulníkem je frustrující, obtížnost v těchto částech je udělaná čistě uměle a primitivně. Nefunguje to.

Ale to by ještě všechno šlo, kdybychom měli motivaci jít dál. Jenže příběh je přinejmenším pitomý a plný nesmyslných a zbytečných věcí (Rat Man), jeho závěr zcela předvídatelný a zoufale neoriginální. Už na začátku hry se snažíme zachránit naše "přátelé", ale proč by to měli být naše přátelé nebo proč byste se vy o ně měli nějak starat a cítit nějakou potřebu je najít, to je otázka za milion dolarů.
Žádná postava nemá osobnost, jsou zbytečné i pro celý děj, který je taky zbytečný. Naprosto otřesně napsané dialogy i monology hlavního hrdiny naprosto nabourávají atmosféru, nelze nic brát vážně. Ničemu nepomáhá ani špatný dabing. Obzvlášť hlavní hrdina byl nadabovaný nejspíš nějakým programátorem v jeho volném čase a je evidentní, že se nemohl dočkat, až to celé skončí.

Je to škoda. Hra totiž především hezky vypadá. Lze si dost dobře představit, že tohle mohla být opravdu dobrá hra s velkým potenciálem, ale z nějakého důvodu (pomatení mysli?) se ho vývojáři rozhodli zcela zazdít a odfláknout jak gameplay, tak příběhovou omáčku okolo.

Škoda. Radši si zahrajte už zmíněné LIMBO

Pro: grafika, místy dobrá amtosféra

Proti: dabing, pitomý příběh, soubojový systém, ovládání, jednoduché puzzly, frustrující akční pasáže

+11 +12 −1
  • PC 85
Deadlight jsem poměrně dlouho odkládal a to i díky místním negativním komentářům. Ovšem teď když mám dohráno musím říct že s většinou z nich nemůžu souhlasit. Deadlight jsem si totiž opravdu užil po všech stránkách a jediné co hře musím vytknout je délka. Šest a půl hodiny hraní mi prostě bylo málo a takto kvalitní kousek se mi opouštěl jen těžko.

Začnu asi tím co pro většinu hráčů byl nejpalčivější problém a to ovládání respektive obtížnost. Co do prvního zmíněného jsem měl problém pouze s krčením kdy se mi hlavně při pasážích kdy byla nutná rychlost těžko kloubilo s ostatními prvky ale dalo se to přežít. Ovládání jinak bylo dobře a intuitivně rozloženo a to že třeba nebylo tak rychlé jen posilovalo tísnivou atmosféru která do postapo světa patří. Podobně jako malá stamina při útocích sekyrou. Co do obtížnosti jsem s téměř žádným místem ve hře neměl větší problém a nikde se příliš nezasekl. Popravdě jsem už hrál i těžší hry a Deadlight u mě zabodoval právě slušně vyváženou obtížností.

Dalším bodem k dobru je vizuální zpracování, které bylo po celou dobu hraní perfektní a hlavně ulice Seattlu vypadaly skutečně famózně a vyzařovala z nich neopakovatelná atmosféra a to i přesto že jsem podobné formy postapo světa viděl ve filmech a hrách již mnohokrát. Animace postav a efekty dohromady tvořily skvělou podívanou a třešinkou na dortu byly minimalistické ale velmi povedené komiksové cutscény.

Příběh není na poli zombie survival her nic nového ale rozhodně nenudil ba naopak čím dál více nabíral tempo a samotný závěr už byl alespoň pro mě osobně z kategorie WOW kdy jsem ještě chvíli po konci dokázal jen sedět a zírat upřeně na monitor z toho co jsem to právě viděl.

Na vysoké úrovni jsou i další aspekty jako hudba které není ve hře moc ale je opravdu kvalitní a pozadu nezůstaly ani zvukové efekty či dabing. O to víc ovšem zamrzel bug s vypnutým zvukem v cutscénách :/ Hráče co rádi vyzobávají nějaké ty collectibles za to potěší různě poschovávané vzpomínky a také odemykání bonusů ve formě artworků apod. Těch je mimochodem tolik že některá miliardářská herní studia by se měla stydět za to kolik takových věcí do svých her dávají, pokud tedy vůbec nějaké.

Deadlight je v mých očích velice povedenou hrou která by si zasloužila jistě více pozornosti a možná i lepší hodnocení. Je to totiž celkem vytříbený kus s jediným mínusem a to tím že jednou prostě musí skončit. Tak dobré hry jako Deadlight by zkrátka měli být nekonečné. A možná by ani to nestačilo ;)
+10
  • PC 60
Trochu s křížkem po funuse, ale měl jsem hroznou chuť si zahrát nějakou hezkou plošinovku a Deadlight jsem měl na mušce už pěkně dlouho. Tato hra vyšla v době asi největšího hypu kolem zombie her/seriálů/filmů, ale to mi nevadí, protože neočekávám nic převratného.

Příběh je vyloženě běčkový. Jdete odněkud někam během zombie apokalypsy a potkáváte zlé lidi a nezaujaté zombie. Tohle ale nemám rozhodně hře za zlé, ta "béčkovost" si myslím, že je u zombie tvorby tolerovatelná. Jedna věc, která se mi Deadlight opravdu líbila je atmosféra a vizuální zpracování. Vypadá opravdu působivě, když procházíte nějakou obytnou budovou ve městě, kde jsou vzkazy na zdech a na pozadí se prochází zombie nebo se odehrává něco zajímavého.

Ostatně "enviromentální storytelling" je něco co děla Deadlight velice dobře a myslím, že to je i hlavní důvod proč si hru zahrát i dnes.

Na druhou stranu, nemůžu se zbavit pocitu. že autoři nevěděli jak hru udělat za co nejméně nákladů co nejdelší, takže asi 1/3 hry strávíte v úplně idiotským platformingem ve stokách, které dějově nedávají pořádně smysl a je to o to horší, že zrovna platforming a souboje na blízko i na dálku jsou to nejhorší co ve hře je. Opravdu mne rozčilovalo, když se postava nechytila tam kde měla, když nevyskočila když jsem chtěl a nebo když na mne šli zombie ze všech stran a já jsem se nemohl otočit a namířit zbraní.

Bohužel, ačkoli je hra celkem krátká (mne trval dohrání asi 6h a to jsem se na více místech zasekl) a na pohled hezká, tak nevyužila potenciálu, který má. Prostředí i atmosféra jsou podle mne opravdu skvělé a pro mnohé 2.5D plošinovky by mohl být Deadlight vzorem jak přistupovat k perspektivě nebo že i v takovéto hře lze mít třeba tajné místnosti. Ovšem ovládání, souboje a to, co je asi na každé plošinovce nejzásadnější, tedy platforming, jsou příšerné a ve výsledku mi celkem zkazil zážitek.

Pro: Atmosféra, prostředí, solidní grafické zpracovaní na 11 let starou hru

Proti: Příšerné ovlánání, nemotorné souboje, platforming

+9
  • PC 80
Zombies ve hře je nekončící téma, které nebudu mít nikdy konec. Popravdě už jsem trošičku přesycen zombies hrami. Jenže jsem viděl pár obrázku Deadlight a najednou mi bylo jedno jestli, zombies budou nebo budou. Už z obrázku bylo parný, že Deadlight hraje na vizuální efekt. Na 2D akční plošinovku je grafické zpracování parádní, krásné, vynikající, prostě oslnivé. I kdyby Vás hra nebavila, děj Vám přišel divný jako mně, tak si stejně budete pamatovat, jak Deadlight skvěle vypadá. K tomu dobrý zvuk, lehké ovládání a je 4 hodinky postaráno o zábavu.

Verdikt: Deadlight splnil přesně, co jsem od něho chtěl, audiovizuálně mě kochal, dobře se hrál, jen ty 4 hodinky zamrzí ale mě stačily. 80%

Pro: Audiovizuální masáž.

Proti: Skleróza je sviň.

+8 +9 −1
  • PC 40
Ve zkratce: Velmi krátké (4 hodiny). Moc pěkná estetika. Velmi špatné herní mechaniky.

Grafický styl je úžasný, moc se mi líbilo, jak vypadá svět a jak plynulé jsou animace postav.

Příběh je slušný. Ale hledání útržků diáře rozsetých po celém světě je zvláštní a nedává přílišný smysl. Je to jen levný způsob jak naplnit svět nějakými zajímavými objekty.

Herní mechaniky... a jéje.

Začněme u ukládání - existují 2 typy záchytných bodů - první typ uloží hru i pokud ji ukončíte, a druhý ji uloží jen dočasně dokud hrajete. Nikde není dobře znázorněno, kterým typem záchytného bodu jste zrovna prošli, takže nikdy nevíte, jak velkou část hry budete muset opakovat, pokud ji ukončíte. Samotné umístění záchytných míst je taktéž špatně rozvržené, někdy jsou před animačkou (nepřeskočitelnou, samozřejmě!), takže pokud zemřete, tak si ji zhlédnete znovu, a znovu, a znovu.

Skákání ve 2,5D prostoru je problematické jako obvykle. Zejména v grafickém stylu s černými obrysy. Nikdy nevíte co je v popředí, a co je v pozadí. Ve hře je několik míst, kde jsem strávil čtvrt hodiny jenom hledáním východu, protože bylo tak extrémně matoucí zobrazení použitelných a statických objektů. Zombie, které přichází z pozadí, jsou nezranitelné, až dokud se nepřesunou plně do popředí, což nevíte, kdy se přesně stane. Takže vás kousnou do krku.

Sbírání objektů je velmi otravné. Většinou můžete z těla sebrat několik věcí. Ale nemůžete sebrat vše najednou, musíte vždy chvíli počkat, a přitom nevíte, kolik věcí se tam nachází. Takže zvednete první věc, a čekáte 5-10 sekund, jestli se objeví indikátor na sebrání věci. Pokud ano, tak ji seberete, a opět čekáte. A když už čekáte dostatečně dlouho a indikátor se neobjeví, tak už tam nic dalšího není. Proč to je proboha udělané tak otravně a nepoužitelně?

Akční scény. Občas je ve hře scéna, kdy musíte utíkat, vyhýbat se překážkám, zabít pár zombíků, a to vše v jistém časovém limitu (přilétávající helikoptéra, co se přibližuje a pak začne střílet). To by mohlo být dost zábavné. Ale není. Tak jak je to vytvořené, tak existuje pouze jediné správné řešení, jak to provést. Nesmíte udělat krok špatně. Nesmíte se zpozdit o desetinu sekundy. Nemáte žádný čas navíc. Pokud na plot skočíte o krok dříve, tak vám bude vytáhnutí nahoru trvat o 0.3 sekundy déle, a jste mrtví. Tvrdými lekcemi, umíráním a opakováním, se musíte naučit každý krok. To zkombinujte s umístěním záchytných bodů a nespřeskočitelnými animačkami, a začnete být fakt nakrknutí.

Soubojové mechaniky. Líbí se mi koncept energie. Jste jen běžný týpek - švihněte párkrát sekerou a jste tak zadýchaní, že stěží dokážete švihnout znovu. Pistole jsou v pořádku, ale míření není. Nemáte zaměřovač, takže nikdy nevíte, kam přesně postava zamíří, když stisknete mířící tlačítko. Úprava míření je hodně pomalá, a pokaždé jsem se snažil změnit směr (vlevo nebo vpravo) pomocí myši (tak jak se to dělá v jiných hrách), což zde nefunguje. Tohle dělá střelbu únavnější, než by měla být. Nesoupeříte se hrou, ale soupeříte s ovládáním. To není fajn.

Pohybové mechaniky. Jste jen obyčejný člověk, který je slabý, neumí plavat, ale dokáže dělat odskoky ode zdi ála Prince of Persia... jak to tam proboha zapadá? Nezapadá. Rozbíjení objektů je také příběh sám pro sebe. Aby hra byla zajímavější, tak nám vývojáři dovolili vykopnout dveře, rozrazit je v běhu, nebo je rozsekat sekerou. Ale ne abyste si dovolili udělat něco jinak, než bylo zamýšleno. Chcete vykopnout dveře, které měly být rozraženy? Nelze. Chcete rozrazit dveře, které měly být vykopnuty? Nelze. Chcete je rozsekat sekerou? Nelze. Když se rozbíháte proti dveřím, můžete skočit vpřed, abyste nárazu dodali váhu? Nelze. Asi chápete. Většinou si musíte dávat velký pozor na zobrazené symboly, a pak zmáčknout přesně dané tlačítko a žádné jiné. Je to jediný způsob, který bude fungovat. Dost to kazí zážitek.

Celkově bych řekl, že v daném žánru se nabízí mnohem lepší hry, a tato má příliš mnoho nedostatků k tomu, abych ji mohl doporučit.

Celkové hodnocení: Nic moc

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2014 v angličtině na Steamu).
+8