Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Deadlight

Deadlight: Director's Cut

Tequila Works •  Abstraction Games (PS4, XOne)
01.08.2012
25.10.2012
21.06.2016
kompatibilní
72
131 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Deadlight je titul od Tequila Works, s příběhem zasazeným do "postapo" světa 80. let. Ocitáme se v Seattlu v roce 1986, kdy se ze Země stalo velmi pochmurné místo, které bylo zdevastováno záhadnou chorobou. Jako Randall Wayne se snažíte najít svou ženu a dcerku. Děj pak hráče provází bolestnými vzpomínkami hlavního hrdiny, jež se s přibývající dobou stávají čím dál tím víc depresivnějšími.

V této 2D plošinovce budete běhat, skákat, vyhýbat se zombíkům, řešit zapeklité hádanky, šplhat a bojovat o svůj život, hledat odpovědi i své blízké. Zážitek maximálně umocňuje také velmi specifické grafické zpracování. Vše okolo je rozbořené, zničené, v troskách, stíny se šourají nocí. Co se týče potyček se zombíky, boj je vždy dobrovolný, ale občas jej nelze vyhrát. Nemrtvým je lepší se vyhýbat, zvláště pokud jsou v přesile, a to oni jsou pokaždé. Sice do rukou dostanete zbraň, ale munice je tu poskrovnu. Je tak dobré například nastražit past, odlákat nepřátele pomocí posměšků nebo pískáním či k jejich likvidaci využít prostředí a uniknout za každou cenu.

21. 6. 2016 vyšel Director's Cut, který kromě několika menších vylepšení přidal do hry i režim Survival Arena, ve kterém budete čelit hordám nemrtvých a pokoušet se přežít co nejdéle.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
Po Deadlight jsem pokukoval už od chvíle, kdy se objevil na Steamu a tedy v okamžiku, kdy hru nabídli za pěkná tři éčka, jsem s koupí dlouho neváhal.

Na první pohled zaujme samozřejmě opravdu pěkná grafika a vymazlený design prostředí. To je plně 3D, ačkoli se jedná pouze o hopsačku. Ve výsledku je drtivá většina objektu jen hodně pěkným křovím a ani se nedivím, že délka hry je taková, jaká je (pokud by byla delší, mohli by se tvůrci snažit cpát do hry vatu, což by mohlo tvořit hluchá místa, které v Deadlight nejsou). Design je maximálně logický a opravdu jsem měl pocit, že procházím postapo městem a všechna místa jsou tam, kde být mají. Zastávám názor, že grafika není stěžejním prvkem hry, ale v tomto případě bych musel udělat výjimku. On totiž Deadlight je v zásadě naprosto primitivní hopsačka, ale díky grafické prezentaci je hraní jedna radost, atmosféra mě naprosto pohltila a neustále jsem se těšil, co bude následovat dál. Příběh je sice dost klišé, ale svým vyspělým pojetím mě hodně bavil – pěkné komiksové cutscény mi připomínaly The Walking Dead.

Jediné, co bych hře vytknul, je vcelku mizerná optimalizace a technická zabugovanost. U cutscén vypadával zvuk, v animacích se občas objevily glitche (které většinou končily smrtí), někdy se zase z ničeho nic hra přestala ukládat. Naštěstí je hra alespoň vcelku stabilní a spadla mi pouze jednou, na lištu jde shodit bez problému.

Verdikt: Nemůžu si stěžovat. Bavilo mě to. Bavilo mě to fakt hodně a rozhodně bych si dal nášup. Pokud by se tvůrci vyvarovali těm zmiňovaným technickým problémům, neváhal bych jít na 90%.

Dohráno na 100%. 30/31 achievementů

Pro: atmosférická grafika; hodně jednoduchý, ale svižný gameplay; pojetí příběhu

Proti: drobné technické problémy

+24
  • PC 70
Jakožto fanouška zombíků a plošinovek mě Deadlight samozřejmě zaujalo. Koho taky ne. Vždyť svým stylem musí přitahovat každého hráče jako magnet.

Sotva jsem hru zapnul, tak mě v menu překvapila nádherná hudba, která je líbivá i po zbytek hry a skvěle doplňuje atmosféru. Hned na to vás hra uvede do příběhu, jenž je vyprávěn pomocí jakéhosi namluveného komiksu. Vskutku zajímavě podané, ale bohužel nic víc na příběhu zajímavého není. I když se příběh snaží útočit na emoce, tak působí hrozně nedotaženě a ani se mnou to vůbec nepohlo. A to ani v diáři, kde si hlavní hrdina vylévá srdce. Vida, myslel jsem si, že ve hrách prožívám kdejakou blbost.

Hlavní hrdina Randall mi nebyl zrovna sympatický a může za to nejspíš i dabing, který je příliš chladný a bez emocí, tudíž jsem měl pocit, že tam prostě jen běhám s no-name chlápkem s čepicí na hlavě. Protože náš hrdina dříve pracoval jako správce lesa a je to chlápek pěkně urostlý, tak padá únavou po třech máchnutí sekerou. Takové chlapy les potřebuje, nemyslíte? Možná je to tím, že sekera má dvě tuny, jinak si nedokážu vysvětlit, kde pak bere síly na to, aby ze sebe udělal Ezia a dal si pěkný parkourek přes střechy domů. Ono to vypadá, že řeším blbosti, ale kazí to ten pocit ze survival akce, kde na kulky jen tak nenarazíte a a vše tak musíte řešit vychytrale a často bez zabití. Vedlejší postavy mi nestály ani za to, abych si zapamatoval jejich jména, takže asi chápete jejich kvality.

No a je tu spousta dalších prkotin, které kazí dojem ze hry. Samozřejmě všemi kritizované načasování a přesnost na milimetry je opravdu otravná a asi největší nepřítel v celé hře. Nezmáčknete klávesu na na milisekundu přesně a jste mrtví, a znovu a znovu a znovu a pro jistotu ještě jednou. Druhá věc je používání sekery. Pokud se napřáhnete a zombík je blíž u vás, tak ho prostě netrefíte a seknete přes něj aniž by jste ho zranili, což je vcelku otravná věc a několikrát jsem kvůli tomu umřel. A nejhorší je záhadná teleportace, kdy mě to z neznáme příčiny vracelo o nějaký ten kus zpět. Není to zas takový problém přeběhnout znova, ale to by se to nesmělo stávat v situacích, kdy se za mnou zavřely dveře a už nešly znovu otevřít.

Zatím to vypadá, že hru jen kritizuji, ale samozřejmě má i své kvality. Hlavně je to skvělá grafika, na kterou hra sází nejvíce. Je to opravdu pěkný pohled, když procházíte jednotlivými lokacemi. Ať už to jsou města nebo kanály. A i ten parkour je vcelku zábavný a celá hra je tak svižná a s ničím se nezdržujete. Snad jen se sbíráním různých předmětů, což je docela zajímavé, ale opravdu nepotřebuji vidět občanku mrtvého chlápka, který nikoho nezajímá. Ne milion takových chlápků. Díky své krátké herní době se tak nedostavuje ani stereotyp a autoři do hry necpali nic, co by hru zbytečně prodlužovalo a nudilo.

Bavil jsem se docela dost a nebýt slabšího příběhu, všech těch bugu a nelogických chyb, které tak trochu sráží prožitek, tak to mohla být naprosto úžasná plošinovka. Takhle je to zábavný nadprůměr.

Pro: Grafika, tempo hry, hudba, atmosféra, způsob vyprávění příběhu...

Proti: ...který je sám o sobě ale nezajímavý, postavy, bugy

+18
  • PC 75
Deadlight je pro mě jedna z těch mnoha her, které jsem koupil ve slevě na Steamu. V knihovně má tedy dlouhou dobu své místo, avšak ten čas si ji vyzkoušet nastal až nyní, kdy nebylo do čeho proniknout ve stylu "ještě pět minut a končím" a na co připravit své mozkové závity.

Mám rád postapokalyptický žánr ve všemožném podání, proto mě hned na první pohled Deadlight zaujal ... ano, vůbec jsem nevěděl, co mě v této hře bude čekat, prostě tam byla sleva, však víte!

PŘEŽÍT! Je hlavním úkolem v této 2D hře se zombíky, hádankami a nespočtem respawnů, protože načasování je v mnohých případech klíčové. Zároveň hra dokáže perfektně vykreslovat zničené město Seattle a některé scenérie se již honosí v mém albu na Steamu. Akční části jsou hodně zajímavé a v momentě, kdy máte dostatek munice i vskutku zábavné. Adventurní část mě přiváděla k šílenství, ale ve výsledku se mi líbí, jaký poměr tvůrci zvolili, přeci jen se jedná o survival hru, takže akce je hodně především ve finále.

Deadlight mě překvapil po všech stránkách, tenhle typ her mě baví a jsem rád, že existují takovéto hry. Docela rád bych uvítal druhé pokračování :)

Pro: 2D, scenérie, akce, nutnost hnát dál, vyrovnanost akce a adventury, zpracování

Proti: krátké s otevřeným koncem, některé momenty sváděly k šílenství, ...

+17
  • PC 65
Jedna z těch her, co klame tělem. Na první pohled graficky vystajlovaná indie zombie plošinovka, na druhý bugfest v kombinaci s nefunkčními prvky hry.

Děj je vyloženě o ničem. Hlavní hrdina, nesympatický důchodce neurčitého věku, je odtržen od přátel v momentě, kdy se na něj valej zombíci. Ještě předtím stihne zastřelit nějakou holku, která se měnila v zombíka, což dále ve hře má nulový význam. Cutscény jsou nudné a hlasité (pokud máte tu kliku, že vám u nich funguje zvuk), ale není jich moc.

Sem tam se objeví puzzle, který v dnešní době působí jako příjemné osvěžení, ale hra na nich nestojí. Spíš je o skocích, sekeře a občas brokovnici - což by bylo fajn, kdyby animace byly plynulejší, fyzika vychytanější a neklesaly FPS.

Celkově spíše zklamání.

Pro: grafická stylizace

Proti: hlavní hrdina, děj, bugy... a zombíci zase nejsou zombíci, ale Shadows, rádoby WOW závěr, který je spíš debilní

+16
  • PC 100
The World is dark and dead...

Plošinovky mám velmi rád. A když jsem shlédnul první gameplay Deadlightu byl jsem nadšen, trošku mi to připomnělo Limba a i-phone verzi Mirror's Edge. Temná atmosféra, parkour a horda zombíků, tomu říkám skvělý nápad. Deadlight je jedinečná hra ve svém žánru, ve které budete napjatí od začátku do konce.

Začneme s příběhem. Takto promyšlený příběh jsem dlouho neviděl. Je poutavý, zajímavý a temný. Příběh je vyprávěn pomocí jakoby komiksových obrázků, což je velice pěkné. S vaší postavou hledáte svoji rodinu a přitom i vzpomínáte jak to bylo s vaší rodinou než to vše začalo. Ke konci se to sloučí a odhalíte odpovědi na otázky, které vás po celou hru velice pálí.. Příběh ve mě zanechal velmi hezký zážitek a tleskám panu scénáristovi. Přišlo mi to jako pomalu odvíjející se film a přál jsem si aby nikdy neskončil, bohužel stalo se a bylo mi líto, že už rozbořený Seattle opouštím.

Hratelnost je parádní. Randall umí spoustu akrobatických kousků, ale bohužel má velice omezenou staminu. Takže sprint, ručkování či sekání sekerou nemůžete dělat do alelujá. Velice se mi líbil kousek, který se ve freerun světe nazývá Tic Tac, Spočívá v tom, že Randall běží ke zdi, skočí na ni a odrazí se na nějakou římsu. Hodně tento trik ve hře znamená.

Toliko k pohybu. Co se boje týče, jsem hodně potěšen, že když sekáte sekyrou, zasáhnete více stínů a ne jen jednoho, dokonce s ní můžete odstrkovat, nechat zombie spadnout a útéct, když nechcete bojovat. Střílení s revolverem je zábavné, zamíříte si laserem na hlavu a BANG, mozek vystříkne a dotěrný zombík spadne. Dále se mi líbilo, že s brokovnicí se dá, zasáhnout víc zombií na jeden výstřel. Toto vám velice pomůže když na vás běží hordy.

Lokace jsou nádherně zpracované a vymyšlené. vždy se jakoby střídá styl. Jeden úsek si přeskáčete a že to jsou kousky. Další budete muset proběhnout, například, když po vás střílí helikoptéra anebo když potulný zombie spustí autoalarm., no a další jsou většinou puzzly, které nejsou těžké a měl by je zvládnout každý. Mě osobně se líbil jeden úsek, kde jsou pastičky proti zombiím a váš přítel povídá: Pokud nejsi blbý jako stíny, měl by jsi se přes ně lehce dostat. Což o to, blbí nejste, ale úseky s pastičkami jsou většinou o rychlém reflexu. Vlastně o reflexu je většina hry.

Grafika je úchvatná. Rozbořený Seattle dodává hře tu správnou atmosféru. Přebíhání přes dálnici, která je plná vraků aut, rozbořené silnice, běh po jeřábu, rozbořený stadion. Parádní prvky v parádní grafice. Nelze si stěžovat, jistě chvílemi budete zírat s otevřenou pusou. Interiéry jsou skvělé, v místnostech můžete nalézt třeba černobílou telku a další prvky, které patří do domácnosti. Jde vidět, že si s tím vývojáři dali hodně práce.

Zvukové efekty jsou v poměrně dobré kvalitě. Randallovo výkřiky na lákání zombií je vážně dobrý krok. Na ostatní zvuky jako borcení budovy a střelba si prostě nemůžu stěžovat. Velké plus pro Deadlight je dabing. Randall má úžasný, sympatický hlas, který si prostě zamilujete. Zde vývojáři sáhli po dobrém hlasu. Hudba kvalitní, apokalyptická do hry se hodí a to je hlavní.

Deadlight je famózní hra se skvělým příběhem, temnou grafikou a luxusní hratelností. Velice rád se k ní budu vracet a hltat úžasný příběh znovu a znovu.

Pro: PŘÍBĚH!, atmosféra, hl. hrdina, dabing, grafika, hratelnost, parkour, skvělé lokace

Proti: Možná jen pár úseků na reflex, ale to se vsákne ;)

+15