Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Deadlight

  • PC 85
Deadlight jsem poměrně dlouho odkládal a to i díky místním negativním komentářům. Ovšem teď když mám dohráno musím říct že s většinou z nich nemůžu souhlasit. Deadlight jsem si totiž opravdu užil po všech stránkách a jediné co hře musím vytknout je délka. Šest a půl hodiny hraní mi prostě bylo málo a takto kvalitní kousek se mi opouštěl jen těžko.

Začnu asi tím co pro většinu hráčů byl nejpalčivější problém a to ovládání respektive obtížnost. Co do prvního zmíněného jsem měl problém pouze s krčením kdy se mi hlavně při pasážích kdy byla nutná rychlost těžko kloubilo s ostatními prvky ale dalo se to přežít. Ovládání jinak bylo dobře a intuitivně rozloženo a to že třeba nebylo tak rychlé jen posilovalo tísnivou atmosféru která do postapo světa patří. Podobně jako malá stamina při útocích sekyrou. Co do obtížnosti jsem s téměř žádným místem ve hře neměl větší problém a nikde se příliš nezasekl. Popravdě jsem už hrál i těžší hry a Deadlight u mě zabodoval právě slušně vyváženou obtížností.

Dalším bodem k dobru je vizuální zpracování, které bylo po celou dobu hraní perfektní a hlavně ulice Seattlu vypadaly skutečně famózně a vyzařovala z nich neopakovatelná atmosféra a to i přesto že jsem podobné formy postapo světa viděl ve filmech a hrách již mnohokrát. Animace postav a efekty dohromady tvořily skvělou podívanou a třešinkou na dortu byly minimalistické ale velmi povedené komiksové cutscény.

Příběh není na poli zombie survival her nic nového ale rozhodně nenudil ba naopak čím dál více nabíral tempo a samotný závěr už byl alespoň pro mě osobně z kategorie WOW kdy jsem ještě chvíli po konci dokázal jen sedět a zírat upřeně na monitor z toho co jsem to právě viděl.

Na vysoké úrovni jsou i další aspekty jako hudba které není ve hře moc ale je opravdu kvalitní a pozadu nezůstaly ani zvukové efekty či dabing. O to víc ovšem zamrzel bug s vypnutým zvukem v cutscénách :/ Hráče co rádi vyzobávají nějaké ty collectibles za to potěší různě poschovávané vzpomínky a také odemykání bonusů ve formě artworků apod. Těch je mimochodem tolik že některá miliardářská herní studia by se měla stydět za to kolik takových věcí do svých her dávají, pokud tedy vůbec nějaké.

Deadlight je v mých očích velice povedenou hrou která by si zasloužila jistě více pozornosti a možná i lepší hodnocení. Je to totiž celkem vytříbený kus s jediným mínusem a to tím že jednou prostě musí skončit. Tak dobré hry jako Deadlight by zkrátka měli být nekonečné. A možná by ani to nestačilo ;)
+10