Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Deadlight

  • PC 40
Ve zkratce: Velmi krátké (4 hodiny). Moc pěkná estetika. Velmi špatné herní mechaniky.

Grafický styl je úžasný, moc se mi líbilo, jak vypadá svět a jak plynulé jsou animace postav.

Příběh je slušný. Ale hledání útržků diáře rozsetých po celém světě je zvláštní a nedává přílišný smysl. Je to jen levný způsob jak naplnit svět nějakými zajímavými objekty.

Herní mechaniky... a jéje.

Začněme u ukládání - existují 2 typy záchytných bodů - první typ uloží hru i pokud ji ukončíte, a druhý ji uloží jen dočasně dokud hrajete. Nikde není dobře znázorněno, kterým typem záchytného bodu jste zrovna prošli, takže nikdy nevíte, jak velkou část hry budete muset opakovat, pokud ji ukončíte. Samotné umístění záchytných míst je taktéž špatně rozvržené, někdy jsou před animačkou (nepřeskočitelnou, samozřejmě!), takže pokud zemřete, tak si ji zhlédnete znovu, a znovu, a znovu.

Skákání ve 2,5D prostoru je problematické jako obvykle. Zejména v grafickém stylu s černými obrysy. Nikdy nevíte co je v popředí, a co je v pozadí. Ve hře je několik míst, kde jsem strávil čtvrt hodiny jenom hledáním východu, protože bylo tak extrémně matoucí zobrazení použitelných a statických objektů. Zombie, které přichází z pozadí, jsou nezranitelné, až dokud se nepřesunou plně do popředí, což nevíte, kdy se přesně stane. Takže vás kousnou do krku.

Sbírání objektů je velmi otravné. Většinou můžete z těla sebrat několik věcí. Ale nemůžete sebrat vše najednou, musíte vždy chvíli počkat, a přitom nevíte, kolik věcí se tam nachází. Takže zvednete první věc, a čekáte 5-10 sekund, jestli se objeví indikátor na sebrání věci. Pokud ano, tak ji seberete, a opět čekáte. A když už čekáte dostatečně dlouho a indikátor se neobjeví, tak už tam nic dalšího není. Proč to je proboha udělané tak otravně a nepoužitelně?

Akční scény. Občas je ve hře scéna, kdy musíte utíkat, vyhýbat se překážkám, zabít pár zombíků, a to vše v jistém časovém limitu (přilétávající helikoptéra, co se přibližuje a pak začne střílet). To by mohlo být dost zábavné. Ale není. Tak jak je to vytvořené, tak existuje pouze jediné správné řešení, jak to provést. Nesmíte udělat krok špatně. Nesmíte se zpozdit o desetinu sekundy. Nemáte žádný čas navíc. Pokud na plot skočíte o krok dříve, tak vám bude vytáhnutí nahoru trvat o 0.3 sekundy déle, a jste mrtví. Tvrdými lekcemi, umíráním a opakováním, se musíte naučit každý krok. To zkombinujte s umístěním záchytných bodů a nespřeskočitelnými animačkami, a začnete být fakt nakrknutí.

Soubojové mechaniky. Líbí se mi koncept energie. Jste jen běžný týpek - švihněte párkrát sekerou a jste tak zadýchaní, že stěží dokážete švihnout znovu. Pistole jsou v pořádku, ale míření není. Nemáte zaměřovač, takže nikdy nevíte, kam přesně postava zamíří, když stisknete mířící tlačítko. Úprava míření je hodně pomalá, a pokaždé jsem se snažil změnit směr (vlevo nebo vpravo) pomocí myši (tak jak se to dělá v jiných hrách), což zde nefunguje. Tohle dělá střelbu únavnější, než by měla být. Nesoupeříte se hrou, ale soupeříte s ovládáním. To není fajn.

Pohybové mechaniky. Jste jen obyčejný člověk, který je slabý, neumí plavat, ale dokáže dělat odskoky ode zdi ála Prince of Persia... jak to tam proboha zapadá? Nezapadá. Rozbíjení objektů je také příběh sám pro sebe. Aby hra byla zajímavější, tak nám vývojáři dovolili vykopnout dveře, rozrazit je v běhu, nebo je rozsekat sekerou. Ale ne abyste si dovolili udělat něco jinak, než bylo zamýšleno. Chcete vykopnout dveře, které měly být rozraženy? Nelze. Chcete rozrazit dveře, které měly být vykopnuty? Nelze. Chcete je rozsekat sekerou? Nelze. Když se rozbíháte proti dveřím, můžete skočit vpřed, abyste nárazu dodali váhu? Nelze. Asi chápete. Většinou si musíte dávat velký pozor na zobrazené symboly, a pak zmáčknout přesně dané tlačítko a žádné jiné. Je to jediný způsob, který bude fungovat. Dost to kazí zážitek.

Celkově bych řekl, že v daném žánru se nabízí mnohem lepší hry, a tato má příliš mnoho nedostatků k tomu, abych ji mohl doporučit.

Celkové hodnocení: Nic moc

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2014 v angličtině na Steamu).
+8