Příběh je vyloženě běčkový. Jdete odněkud někam během zombie apokalypsy a potkáváte zlé lidi a nezaujaté zombie. Tohle ale nemám rozhodně hře za zlé, ta "béčkovost" si myslím, že je u zombie tvorby tolerovatelná. Jedna věc, která se mi Deadlight opravdu líbila je atmosféra a vizuální zpracování. Vypadá opravdu působivě, když procházíte nějakou obytnou budovou ve městě, kde jsou vzkazy na zdech a na pozadí se prochází zombie nebo se odehrává něco zajímavého.
Ostatně "enviromentální storytelling" je něco co děla Deadlight velice dobře a myslím, že to je i hlavní důvod proč si hru zahrát i dnes.
Na druhou stranu, nemůžu se zbavit pocitu. že autoři nevěděli jak hru udělat za co nejméně nákladů co nejdelší, takže asi 1/3 hry strávíte v úplně idiotským platformingem ve stokách, které dějově nedávají pořádně smysl a je to o to horší, že zrovna platforming a souboje na blízko i na dálku jsou to nejhorší co ve hře je. Opravdu mne rozčilovalo, když se postava nechytila tam kde měla, když nevyskočila když jsem chtěl a nebo když na mne šli zombie ze všech stran a já jsem se nemohl otočit a namířit zbraní.
Bohužel, ačkoli je hra celkem krátká (mne trval dohrání asi 6h a to jsem se na více místech zasekl) a na pohled hezká, tak nevyužila potenciálu, který má. Prostředí i atmosféra jsou podle mne opravdu skvělé a pro mnohé 2.5D plošinovky by mohl být Deadlight vzorem jak přistupovat k perspektivě nebo že i v takovéto hře lze mít třeba tajné místnosti. Ovšem ovládání, souboje a to, co je asi na každé plošinovce nejzásadnější, tedy platforming, jsou příšerné a ve výsledku mi celkem zkazil zážitek.
Pro: Atmosféra, prostředí, solidní grafické zpracovaní na 11 let starou hru
Proti: Příšerné ovlánání, nemotorné souboje, platforming